isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

2020 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 29 d. Nr. T-94

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 295 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos 2020 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                       Saulius Margis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. T-94

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

2020 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

ĮŽANGA

 

Ataskaita teikiama Pakruojo rajono savivaldybės (toliau — savivaldybė) tarybai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu ir Pakruojo rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos nuostatais.

Tarnyba yra savivaldybės biudžetinė įstaiga. Tarnybos uždavinys yra prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai. Kontrolės ir audito tarnyboms vykdyti priskirtos funkcijos nustatytos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme. Pagrindinės funkcijos: atlikti išorės auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės kontroliuojamose įmonėse, kiekvienais metais rengti ir reglamente nustatytais terminais ir tvarka teikti savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, rengti ir savivaldybės tarybai teikti sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas ir kitas išvadas. Be šių išvardintų funkcijų kontrolės ir audito tarnyboms priskirtos ir kitos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kituose įstatymuose nustatytos funkcijos.

Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais. Tarnyba atskaitinga savivaldybės tarybai. Metinės veiklos ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas yra išimtinė savivaldybės tarybos kompetencija.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VEIKLOS REZULTATAI

 

Tarnyba savo veiklą vykdo pagal savivaldybės tarybos patvirtintus veiklos nuostatus. Kiekvienais metais darbas vykdomas pagal patvirtintą veiklos planą, kuris derinamas su Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Kontrolės komitetu (toliau — Kontrolės komitetas). Kontrolieriaus patvirtintas planas nustatyta tvarka pateiktas Valstybės kontrolei. Tarnybos 2020 m. veikla buvo planuojama ir vykdoma taip, kad užtikrintų prioritetinių užduočių — išvados parengimo ir pateikimo dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, išvadų dėl savivaldybės galimybių imti paskolas ir suteikti garantiją savivaldybės kontroliuojamai įmonei ir kitų išvadų, savivaldybės 2017–2019 m. I pusmečio nekilnojamojo turto valdymo veiklos audito, kurį inicijavo Valstybės kontrolė, atlikimą.

 

·        2020 m. atliktas (užbaigtas) Pakruojo rajono savivaldybės 2019 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditas.

Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį sudaro savivaldybės biudžetinių įstaigų, savivaldybės išteklių fondų ir kitų savivaldybės kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinys ir savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys.

Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys parengtas pagal 33 viešojo sektoriaus subjektų pateiktus finansinių ataskaitų rinkinius (Administracijos, 1 išteklių fondo – iždo, 28 savivaldybės biudžetinių įstaigų, 2 kontroliuojamų viešosios sveikatos priežiūros įstaigų ir 1 kontroliuojamos viešosios įstaigos).

Savivaldybės konsoliduotųjų biudžeto ataskaitų rinkinys parengtas pagal 38 viešojo sektoriaus subjektų pateiktus finansinių ataskaitų rinkinius (Administracijos, 8 seniūnijų, Administracijos Finansų skyriaus ir 28 biudžetinių įstaigų).

Dėl 2019 m. Pakruojo rajono savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio audito išvadoje pareikšta sąlyginė nuomonė, dėl konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio – besąlyginė nuomonė, dėl savivaldybės lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo – sąlyginė nuomonė.

Audito planavimo etape buvo išsiųsti paklausimai – pasiūlymai kiekvienam savivaldybės tarybos nariui, savivaldybės administracijos padalinių vadovams dėl informacijos pateikimo apie žinomus galimus pažeidimus ir rizikingas savivaldybės turto ir biudžeto lėšų naudojimo sritis. Nei savivaldybės tarybos nariai, nei savivaldybės administracijos darbuotojai informacijos neteikė.

Atliekant Pakruojo rajono savivaldybės 2019 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą, siekiant gauti audito tikslams reikalingus, pakankamus ir tinkamus įrodymus, audito planavimo etape atlikta analizė pagal nustatytas rizikas, atrankos kriterijus ir reikšmingumą, parengta audito strategija. Audito metu buvo vertinamas savivaldybės finansinių ataskaitų rinkinio konsolidavimo procesas.

Audito metu nustatyta atvejų, kai buvo nesilaikoma Viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės standartų (toliau — VSAFAS) ir savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos Apskaitos politikos nuostatų.

Audito ataskaitoje pateikti atvejai, turėję įtakos savivaldybės lėšų, turto valdymo, naudojimo, disponavimo jais teisėtumui.

Ne pirmus metus, nors ir yra pažanga, tenka pastebėti, kad nesutvarkyta vietinės reikšmės kelių apskaita, vis dar neapskaitomas biologinis turtas ir vėl paskutiniais metai užbaigti (jau kiti) objektai apskaitomi nebaigtos statybos turto grupėje, nekilnojamųjų vertybių tikroji vertė vertinama ne pagal 12 VSAFAS „Ilgalaikis materialusis turtas“ nuostatas, nebaigtas muziejinių vertybių įvertinimo procesas, yra nekilnojamojo turto, kuris neapskaitytas buhalterinėje apskaitoje.

Tikrinant darbo užmokesčio apskaičiavimą savivaldybės švietimo įstaigose ir savivaldybės administracijoje, pateiktos pastabos dėl nepakankamai struktūruotos darbo apmokėjimo sistemos dėl nepakankamai skiriamo dėmesio vienai iš kontrolės priemonių – inventorizacijai, nustatyta, kad viršijami transporto išlaikymui ir transporto paslaugų išlaidų nustatyti normatyvai.

Tarnyba, būdama audituojamo subjekto (komponento) konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditorė, užbaigusi Pakruojo rajono savivaldybės 2019 m. konsoliduotųjų ataskaitų auditą, Valstybės kontrolei nustatyta forma ir tvarka pranešė apie jo rezultatus.

Audito ataskaitoje pateiktos 8 rekomendacijos.

 

·      2020 m. buvo (atliktas) užbaigtas Pakruojo rajono savivaldybės 2017–2019 m. I pusmečio nekilnojamojo turto valdymo veiklos audito auditas.

Audito objektas – visas savivaldybės nuosavybės teise valdomas nekilnojamasis turtas: pastatai (tarp jų pastatai, priskirti nekilnojamosioms kultūros vertybėms), patalpos ir jų dalys, žemė po pastatais. Audito metu buvo tikrinama, ar savivaldybės turtas naudojamas savivaldybės funkcijoms atlikti, kaip priimami ir vykdomi sprendimai dėl savivaldybės patikėjimo teise valdomo nekilnojamo turto, pagal panaudos ir nuomos sutartis perduoto nekilnojamo turto; ar priimami ir vykdomi sprendimai savivaldybės nekilnojamo turtą pripažįstant nereikalingu, netinkamu naudoti; ar priimami sprendimai dėl savivaldybės teritorijoje esančio bešeimininkio nekilnojamojo turto; ar pastatams suformuoti žemės sklypai.

Audito metu nustatyti dalykai, atvejų skaičius, tiriamoji visuma, išvados ir rekomendacijos pateiktos audito ataskaitoje. Nustatyti pagrindiniai dalykai:

1)    savivaldybėje nėra patvirtintų nekilnojamojo turto valdymo krypčių (strategijos), nesikonsultuota su vietos bendruomene dėl nekilnojamojo turto valdymo;

2)    savivaldybėje nesukurta tiksli nekilnojamojo turto informacinė duomenų bazė;

3)    patikėjimo teise valdomas turtas, perduotas savivaldybės funkcijoms vykdyti, nenaudojamas savivaldybės funkcijoms vykdyti;

4)    nekilnojamojo turto objektai neapskaityti ir neinventorizuoti,

5)    viešuose registruose neužregistruotas savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas, neregistruota biudžetinių įstaigų patikėjimo teisė;

6)    nekilnojamasis turtas perduotas valdyti vienoms įstaigoms, o patikėjimo teisė registruota kitų įstaigų vardu;

7)    buhalterinėje apskaitoje neapskaitytu turtu naudojasi biudžetinės įstaigos, kurioms turto perdavimas neįformintas;

8)    turtas likviduotas, bet nenurašytas iš apskaitos, neišregistruotas iš Nekilnojamojo turto registro;

9)    neapskaitomi apskaitoje faktiškai patirti kiekvieno nenaudojamo turto objekto kaštai;

10)  sudarytos ne visų žemės sklypų, kurie reikalingi eksploatuoti nekilnojamąjį turtą, žemės panaudos sutartys;

11)  ne po visais savivaldybei nuosavybės teise priklausančiais pastatais suformuoti žemės sklypai ir apibrėžtos ribos (nesant sudarytų panaudos sutarčių) arba suformuotos ir apibrėžtos sklypų ribos, bet nepateikti dėl jų panaudos sutarčių sudarymo prašymai Nacionalinei žemėtvarkos tarnybai;

12)  du žemės sklypai neapskaityti apskaitoje;

13)  nėra nuomos ir panaudos sutarčių administravimo kontrolės sistemos, nuomotojai nepaskiria atsakingų už šių sutarčių vykdymą asmenų, kurie kontroliuotų, kad savivaldybės turtas būtų naudojamas pagal sutartyse nustatytą paskirtį, laiku būtų mokamas nuomos mokestis, turtas saugomas nuo sugadinimo;

14)  nustatytas vienas atvejis, kai už išnuomotą savivaldybės turtą ilgą laiką (nuo 1999 m.) nebuvo atliekami nei nuomos mokesčio priskaitymai, nei nuomos mokesčio mokėjimai, užskaitos; nuomininkas pertvarkė patalpas be nuomininko raštiško leidimo, 2019 m. I pusm. turtą naudojo ne pagal nuomos sutartyje nustatytą paskirtį;

15)  nuomos ir panaudos sutartys neregistruotos Nekilnojamojo turto registre;

16)  pagal panaudos sutartis perduoto turto panaudos gavėjai neapdraudė;

17)  nebuvo kreiptasi į teismą dėl 5 nekilnojamojo turto objektų, kurie neturi savininko ir dėl kurių per vienus metus nuo apskaitos aktų sudarymo datų neatsirado savininkai, kad šie objektai būtų pripažinti bešeimininkiais ir perduoti savivaldybės nuosavybėn;

18)  pateiktos pastabos dėl savivaldybės būstų ir socialinių būstų apskaitos, nuomos, registravimo Nekilnojamojo turto registre ir kt.

Audito ataskaitoje pateiktos 25 rekomendacijos.

 

·    2020 m. I pusmetį buvo atlikti du patikrinimai VšĮ Pakruojo verslo informacijos centre (toliau – Centras) dėl darbo užmokesčio nustatymo Centro vadovui teisėtumo ir dėl Centro finansinių ataskaitų.

Patikrinimų metu nustatyta, kad laikinai ėjusi Centro direktoriaus pareigas darbuotoja, viršijo savo įgaliojimus ir neteisėtai, pažeisdama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatas ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos patvirtintų Centro įstatų nuostatas, pati sau Centro direktoriaus įsakymais nustatė darbo užmokestį.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 metų gegužės 26 d. nutarimas Nr. 598 „Dėl viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė arba kai valstybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų, jų pavaduotojų ir vyriausiųjų buhalterių darbo apmokėjimo“ (nauja redakcija 2016 m. rugpjūčio 26 d. nutarimas Nr. 795) reglamentuoja viešųjų įstaigų vadovų darbo apmokėjimą (nustatant pastoviąją ir kintamąją dalį). Šiuo nutarimu rekomenduojama savivaldybėms taikyti šio nutarimo nustatytas darbo apmokėjimo sąlygas nustatant viešųjų įstaigų, kurių savininkės yra savivaldybės arba kai savivaldybė turi daugumą balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, vadovų darbo užmokestį. Savivaldybei rekomenduota taikyti šio nutarimo nuostatas nustatant darbo užmokestį Centro vadovui.

Taip pat buvo nustatyta, kad Centras 2019 m. nepertvarkė apskaitos pagal VSAFAS reikalavimus. Apskaitą tvarkė pagal seną (negaliojančią) tvarką. Metams pasibaigus finansinių ataskaitų rinkinį sudarė senojo plano buhalterinėse sąskaitose esančius (duomenis) likučius atvaizduojant naujos formos finansinėse ataskaitose. Centras nei 2018 m., nei 2019 m. neatliko metinės inventorizacijos. Nesudarytas tinkamas ilgalaikio turto registras. Turtui nesuteikti inventoriniai numeriai, turto vienetai nepakankamai indentifikuoti / neindentifikuoti. Centre apskaitomos nuo 2002 m. įsigytos nenaudojamos kompiuterinės programos, 26 vienetai nešiojamų ir stacionarių kompiuterių, kurie nenaudojami. Nenaudojamas turtas kaupiamas ne vienus metus jo nepripažinus nereikalingu, netinkamu. Nustatyta daug atvejų, kai pritaikyti įkainiai neatitiko patvirtintų visuotinio akcininkų susirinkimo įkainių, buvo teikiamos paslaugos, kurių įkainiai nebuvo patvirtinti, teikiamų paslaugų pavadinimai įrašyti netiksliai – taip, kad negalima nustatyti, kokie įkainiai turėjo būti pritaikyti. Nepatvirtintas parduodamų prekių antkainis, seminarų, mokymų kainos nustatymo taisyklės. Dėl apskaitoje neužregistruotų kaupinių už atostoginius 5289,32 Eur sumažintos Centro sąnaudos ir kreditinis įsiskolinimas. Dėl šios priežasties 5289,32 Eur finansinėse ataskaitose padidintas Centro veiklos rezultatas. Dėl apskaitoje neužregistruotų daugiabučio namo renovacijos administravimo pajamų 924,34 Eur sumažintas Centro veiklos rezultatas. Taigi, Finansinės būklės ataskaitoje 2019 m. gruodžio 31 d. buvo apskaičiuotas 4140,04 Eur perviršis, nors turėjo būti apskaičiuotas 224,94 Eur deficitas. Centras nebuvo pasitvirtinęs reikalingų norminių aktų. Centrui pateikta 17 rekomendacijų.

 

·   2020 m. Pakruojo rajono savivaldybės tarybai pateiktos išvados:

Ø Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2019 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

Ø Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 800 000,00 Eur trumpalaikės paskolos iš valstybės biudžeto finansinio pagrįstumo ir alternatyvus variantas – 500 000,00 Eur;

Ø Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 800 000 Eur trumpalaikės paskolos ėmimo iš valstybės biudžeto finansinio pagrįstumo;

Ø Dėl Pakruojo rajono savivaldybės galimybės imti 300 000 Eur ilgalaikę paskolą investicinių projektų finansavimui.

 

Audito ataskaitos ir išvados buvo pateiktos audituotų įstaigų vadovams, savivaldybės administracijos direktoriui, merui. Tarnybos veiklos plano vykdymas, audito ataskaitos ir išvados buvo aptartos Kontrolės komiteto posėdžiuose. Pagal galiojančias Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatas, siekiant didesnio Tarnybos viešumo ir veiksmingumo, audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.

Kontrolės ir audito tarnyba be pagrindinių funkcijų vykdo ir įstaigos administravimo funkcijas. Rengta valstybės tarnautojų mokymų ataskaita ir pateikta „Vataras” sistemoje Valstybės tarnybos departamentui, sutvarkytos Tarnybos dokumentų bylos, tvarkomas archyvas, parengti ir EAIS sistemoje suderinti su Šiaulių regioniniu valstybės apskrities archyvu ilgo ir nuolatinio saugojimo bylų apyrašai, parengtas ir EAIS sistemoje suderintas su Šiaulių apskrities regioniniu valstybės archyvu 2021 metų dokumentacijos planas ir dokumentų registrų sąrašas. Kiekvienais metais atliekamas valstybės tarnautojų metinis veiklos vertinimas. Rengiama Tarnybos veiklos ataskaita. Savivaldybės kontrolierius leido įsakymus veiklos, atostogų ir komandiruočių klausimais, pagal naują metodiką Valstybės tarnybos departamento „Vataras” sistemoje rengė ir tvirtino pareigybių aprašymus.

 

 

III SKYRIUS

REKOMENDACIJŲ VYKDYMAS

 

Tarnybos teikiamų rekomendacijų tikslas — siekti, kad savivaldybės biudžeto lėšos ir turtas būtų valdomas ir naudojamas teisėtai, efektyviai ir ekonomiškai, parengtose ataskaitose nebūtų informacijos iškraipymų, jų informacija būtų patikima vidaus ir išorės naudotojams, būtų gerinama vidaus kontrolė.

2020 metais audito ataskaitose buvo pateikta 50 rekomendacijų, kurių įgyvendinimo terminas buvo nustatytas pagal su įstaigomis suderintą rekomendacijų įgyvendinimo planą — daugiausiai iki 2020 m. gruodžio 16 d. Tačiau pastaraisiais metais rekomendacijos dažnokai nevykdomos nustatytais terminais, prašoma pratęsti rekomendacijų vykdymo terminus.

Iš pateiktų rekomendacijų buvo įvykdyta 25 rekomendacijos, 22 rekomendacijų vykdymas tęsiamas, 3 nebus vykdomos. Parengta ir pateikta rekomendacijų suvestinė primenant, kad negauta dalies informacijos apie rekomendacijų vykdymą.

 

IV SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMAS

 

Bendradarbiaujant su Valstybės kontrole, 2019 metų rugsėjo 17 d. buvo pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas dėl savivaldybės nekilnojamojo turto valdymo veiklos audito. Šis auditas buvo pradėtas 2019 m. IV ketvirtį ir užbaigtas 2020 m. I ketvirtį.

Sudarant šį susitarimą, buvo atsižvelgiama į Valstybės kontrolės atliktą valstybės nekilnojamojo turto valdymo auditą ir nustatytas turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo problemas, suprantant, kad nekilnojamasis turtas, kurį valdo, naudoja ir kuriuo disponuoja savivaldybės, yra priemonė savivaldybių funkcijoms atlikti ir gyventojų poreikiams tenkinti, pabrėžiant, kad minėtas nekilnojamasis turtas turi duoti naudą visuomenei, turi būti racionaliai tvarkomas ir naudojamas tik siekiant tenkinti viešuosius interesus, siekiant dalinimosi profesine patirtimi, gerąja audito praktika ir bendradarbiavimo išorės auditų klausimais plėtojimo.

Valstybės kontrolė kartu su savivaldybių kontrolės ir audito tarnybomis vykdė bendrą savivaldybių valdomo nekilnojamojo turto auditą. Prie šio projekto prisijungė ir jį atliko 55 (iš 60) savivaldybių kontrolės ir audito tarnybos. Valstybės kontrolė apibendrino SKAT atliktų auditų rezultatus ir parengė ataskaitą, kurios tikslas – pateikti apibendrintą informaciją, kiek ir kokio nekilnojamojo turto nuosavybės teise priklauso savivaldybėms ir kaip efektyviai jis yra valdomas. Valstybės kontrolės apibendrinta audito ataskaita buvo pristatyta Seimo Audito komiteto posėdyje, kuriame Valstybės kontrolė teigiamai atsiliepė į savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų atliktą darbą.

V SKYRIUS

ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI. KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS

 

Savivaldybės tarybos nustatytas didžiausias leistinas valstybės tarnautojų pareigybių skaičius Tarnyboje – trys. Iki šiol dirba du darbuotojai – savivaldybės kontrolierius ir savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas.

Savivaldybės kontrolierius – įstaigos vadovas – į pareigas priimtas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka konkurso būdu. Jo pareigybė nepriskiriama prie politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų. Tarnybos valstybės tarnautojų santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės tarnybos įstatyme ir Vietos savivaldos įstatyme.

Dėl trečiojo darbuotojo priėmimo ne kartą buvo skelbtas konkursas, tačiau pretendentų, atitinkančių specialiuosius reikalavimus, nebuvo, konkursai neįvyko. Finansavimas trečiam etatui nebuvo skirtas, todėl naujų konkursų neskelbėme. Turime viltį, kad dėl trečiojo darbuotojo darbo indėlio atsirastų pajėgumų nustatytoms funkcijoms vykdyti, atliekamų auditų kokybei pagal keliamus reikalavimus gerinti. Trečias darbuotojas galėtų specializuotis veiklos audito atlikimo srityse.

Valstybės Kontrolė, atlikdama kontrolės ir audito tarnybų peržiūrą, ne kartą reiškė nuomonę, kad tarnybose dėl mažo darbuotojų skaičiaus (kai jose dirba du darbuotojai ar net vienas savivaldybės kontrolierius) lieka neišspręsta audito kokybės problema, kėlė abejones, ar esant mažam darbuotojų skaičiui, įmanoma pakankamai užtikrinti Vietos savivaldos įstatyme ir kituose įstatymuose numatytų funkcijų vykdymą.

Audito atlikimo tvarką reglamentuoja Valstybės kontrolės patvirtinti Valstybinio audito reikalavimai, Valstybės kontrolės parengti audito atlikimo vadovai, Tarptautiniai audito standartai, Aukščiausių audito institucijų standartai. Šie audito atlikimą reglamentuojantys dokumentai kelia aukštus reikalavimus audito atlikimui, jo dokumentavimui.

Auditą atliekančio darbuotojo pareiga – nuolat atnaujinti žinias ir tobulinti įgūdžius, reikalingus auditui atlikti. 2019 m. tarnybos darbuotojai kvalifikaciją kėlė dalyvaudami mokymuose (taip pat ir pasitarimuose, kuriuos organizavo Valstybės kontrole ir Savivaldybių kontrolierių asociacija) tik 41 akademinę valandą. Tai daugiausiai sąlygojo mažas finansavimas.

 

VI SKYRIUS

TARNYBOS FINANSAVIMAS

 

Tarnybos veiklai 2020 metais buvo skirta 69,1 tūkst. Eur. Beveik visą Tarnybos biudžetą – 65,7 tūkst. Eur sudarė darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos (iš jų 1,0 tūkst. Eur – nenutrūkstamas darbo užmokestis ligos atveju (už pirmas dvi ligos dienas). Praėjusiais metais prekių ir paslaugų išlaidoms skirtų 3,3 tūkst. Eur negalėjome panaudoti, dėl to, kad į savivaldybės biudžetą negaunant suplanuotų pajamų, 2020 m. rugsėjo 10 d. buvo gautas nurodymas nevykdyti prekių ir paslaugų pirkimo.

 

VII SKYRIUS

RAŠTVEDYBA

2020 m. Tarnybos raštvedyba buvo tvarkoma nustatyta tvarka, dokumentai saugomi pagal dokumentacijos planą, suderintą su Šiaulių regioniniu valstybės archyvu.

 

Tarnybos veiklos ataskaita skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.