Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56 ir 67 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-3686 ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo Nr. XII-459 8, 16, 17, 25 straipsnių pakeitimo ir papildymo 111, 251, 252 straipsniais įstatymo projekto Nr. XIIIP-3687

 

2021 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 634

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. SV-S-38Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1 ir 2 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 17, 24, 27, 28, 34, 39, 42, 44, 45, 47, 55, 56 ir 67 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3686 (toliau – Projektas Nr. 1), tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti Projektą Nr. 1, atsižvelgiant į šias pastabas:

1.1. Projekto Nr. 1 4 straipsniu keičiamo Statybos įstatymo (toliau – Keičiamas įstatymas Nr. 1) 28 straipsnio 1 dalyje yra nustatyta, kad statyba laikoma užbaigta, kai atlikti visi statybos darbai ir išduotas statybos užbaigimo aktas arba surašyta ir įregistruota deklaracija apie statybos užbaigimą, kai aktas arba deklaracija yra privalomi, arba surašius ir įregistravus deklaraciją apie statybos užbaigimą statytojui (užsakovui) ar jo teises ir pareigas perėmusiam asmeniui pageidaujant, kai deklaracija nėra privaloma, o jei statytojas (užsakovas) ar jo teises ir pareigas perėmęs asmuo nepageidauja surašyti deklaracijos apie statybos užbaigimą, kai ji nėra privaloma, statyba laikoma užbaigta atlikus visus statybos darbus. To paties straipsnio 4 dalyje yra nustatyta galimybė surašyti ir užregistruoti deklaraciją apie statybos užbaigimą šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nenurodytais atvejais, tai yra, kai nėra privalomas nei statybos užbaigimo aktas, nei deklaracija apie statybos užbaigimą. Siekiant teisinio aiškumo siūlytina patikslinti Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir 4 punktą po žodžio „užbaigimą“ nurodyti „(kai deklaracija ir statybos užbaigimo aktas neprivalomi)“;

1.2. siekiant teisinio aiškumo Projekto Nr. 1 4 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 2 dalies 1 punktą papildyti išimtimi dėl ypatingųjų statinių pagal aplinkos ministro patvirtintą sąrašą, kuris nustatytas Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 3 dalies 1 punkte dėstant taip: „1) užbaigus ypatingųjų statinių (išskyrus nurodytus šio straipsnio 3 dalies 1 punkte), kurių statybai buvo išduoti šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1, 2 punktuose nurodyti statybą leidžiantys dokumentai, statybą;“;

1.3. vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi, nekilnojamojo daikto įregistravimu nekilnojamojo turto registre yra laikomas Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo nustatyta tvarka to daikto duomenų įrašymas į nekilnojamojo turto kadastrą. Pagal Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punktą nekilnojamojo turto kadastro objektais laikomi statiniai (taip pat nebaigti statyti), kurių statybai reikalingas statybą leidžiantis dokumentas (kai jis yra privalomas), arba statinys, kuris pastatytas turint kitą statybos teisėtumą patvirtinantį dokumentą. Vadinasi, statiniai, kuriems vadovaujantis Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalimi, reikia statybą leidžiančio dokumento, laikytini nekilnojamojo turto kadastro ir registro objektais, todėl negalėtų būti nustatoma prievolė registruoti šiuos statinius. Atsižvelgiant į Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 5 dalies nuostatas, siūlytina Projekto Nr. 1 4 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

3. Deklaracija apie statybos užbaigimą surašoma, statinio ekspertizės rangovas tvirtina deklaraciją apie statybos užbaigimą ir ši deklaracija Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“ registruojama šiais atvejais:

1) užbaigus ypatingųjų statinių pagal aplinkos ministro patvirtintą sąrašą, kurių statybai buvo išduoti šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1, 2 punktuose nurodyti statybą leidžiantys dokumentai, statybą;

2) keičiant statinių ar jų dalies paskirtį, kai atliekami tik statinio paprastojo remonto darbai arba statybos darbai iš viso neatliekami, ar užbaigus kitus, nei nurodyti šio straipsnio 2 dalyje ir 3 dalies 1 punkte, statybos darbus, kuriems buvo išduoti šio įstatymo 27 straipsnio 1 dalies 1-7 punktuose nurodyti statybą leidžiantys dokumentai.“;

1.4. atsižvelgiant į Projekte Nr. 1 dėstomą Keičiamo įstatymo Nr. 1 39 straipsnio 6 dalies 1 punktą ir siekiant nuoseklaus teisinio reglamentavimo, Projekte Nr. 1 dėstomą Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 10 dalies 1 punktą siūlytina išdėstyti taip:

1) statytojas (užsakovas), išskyrus atvejus, kai Nekilnojamojo turto registre daiktinės teisės į statinį įregistruotos ne tik statytojo (užsakovo) vardu, apie tai nedelsiant raštu informuodamas subjektus, kuriems ši deklaracija pateikta;“;

1.5. Projekte Nr. 1 dėstomoje Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 11 dalyje siūloma išplėsti subjektų, turinčių teisę kreiptis į teismą dėl statybos užbaigimo akto, deklaracijos apie statybos užbaigimą galiojimo, šių dokumentų ir statinių įregistravimo panaikinimo, skaičių – tokią teisę kartu su šiuo metu ją turinčiais suinteresuotaisiais asmenimis, tam tikromis institucijomis (Valstybine teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija), Kultūros paveldo departamentu prie Kultūros ministerijos, Valstybine saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos, statinio saugos ir paskirties valstybinės priežiūros institucijomis) suteikti neapibrėžtam subjektų ratui dėstant – „kitiems viešojo administravimo subjektams“. Tokios nuostatos įteisinimo priežastys, viena vertus, nėra atskleistos Projekto Nr. 1 aiškinamajame rašte, kita vertus, jos neatitiktų esamai teisinio reguliavimo logikai (turintys tokią teisę subjektai yra aiškiai įvardyti arba bent jau apibrėžti tam tikrais juos apibūdinančiais požymiais) ir nebūtų suderintos su Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (toliau – CPK) ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (toliau – ABTĮ) nuostatomis. Be kita ko, pastebėtina, kad Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 straipsnio 11 dalyje nurodytos minėtos institucijos taip pat laikomos viešojo administravimo subjektais, todėl esamas šių institucijų išvardijimas apskritai nebetektų prasmės.

Vadovaujantis CPK 49 straipsnio 2 dalimi, įstatymų numatytais atvejais valstybės ir savivaldybių institucijos ir kiti asmenys gali pareikšti ieškinį ar pareiškimą viešajam interesui ginti, o pagal ABTĮ 55 straipsnio 1 dalį įstatymų nustatytais atvejais prokuroras, viešojo administravimo subjektai, organizacijos ar fiziniai asmenys gali kreiptis į teismą su pareiškimu, kad būtų apgintas viešasis interesas arba apgintos valstybės, savivaldybės ir asmenų teisės bei įstatymų saugomi interesai. Taigi, atsižvelgiant į šias CPK ir ABTĮ nuostatas, subjektų, turinčių teisę kreiptis į teismą dėl viešojo intereso gynimo, ratas turi būti aiškiai apibrėžtas įstatymuose.

Visa tai taikytina ir dėl Projekte Nr. 1 dėstomos Keičiamo įstatymo Nr. 39 straipsnio 7 dalies analogiškos nuostatos, kuria siekiama suteikti teisę „kitiems viešojo administravimo subjektams“ kreiptis į teismą dėl pažymos apie statinio statybą be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių galiojimo ir jos bei statinių registracijos panaikinimo;

1.6. Projekto 5 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 1 34 straipsnio 3 dalyje nustatoma, kad statinio ekspertizę organizuoja statytojas (užsakovas) Keičiamo įstatymo Nr. 1 28 ir 39 straipsniuose nustatytais atvejais. Siūlytina patikslinti šią nuorodą aiškiai nustatant, kokiais konkrečiai atvejais statinio ekspertizę organizuoja statytojas (užsakovas): kai išduotas statybos užbaigimo aktas ar surašyta ir registruota deklaracija apie statybos užbaigimą, kai šie dokumentai neprivalomi ar kai statybos užbaigimo aktas negali būti išduodamas, deklaracija apie statybos užbaigimą negali būti surašoma, kai nebaigtas statyti ar rekonstruoti ypatingasis ar neypatingasis statinys ir daiktinės teisės į jį užregistruotos Nekilnojamojo turto registre, tikslinami šio registro duomenys ar kai negali būti užpildoma to paties straipsnio 1 dalyje nurodyta pažyma;

1.7. siekiant teisinio reguliavimo aiškumo dėl to, kada statytojas (užsakovas) ar statinio naudotojas gali užsakyti statinio projekto (jo dalies) ekspertizę ar statinio (jo dalies) ekspertizę savo iniciatyva, siūlytina Projekto Nr. 1 5 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 1 34 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip:

5. Kitais nei nurodyti šio straipsnio 1, 2, 3 ir 4 dalyse atvejais statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė neprivalomos, tačiau gali būti atliekamos statytojo (užsakovo) ar statinio naudotojo iniciatyva.“;

1.8. atsižvelgiant į tai, kad Projektu Nr. 1 yra keičiamos statybos užbaigimo procedūros, siūlytina aiškinamojo rašto 8 dalyje nurodyti, kad priėmus Projektą Nr. 1, turi būti keičiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymas Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“;

1.9. siekiant iki Projekto Nr. 1 įsigaliojimo dienos priimti įgyvendinamuosius teisės aktus, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalį, Projekto Nr. 1 įsigaliojimo datą nustatyti 2022 m. gegužės 1 d.

2. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo Nr. XII-459 8, 16, 17, 25 straipsnių pakeitimo ir papildymo 111, 251, 252 straipsniais įstatymo projektui Nr. XIIIP-3687 (toliau – Projektas Nr. 2), tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti Projektą Nr. 2, atsižvelgiant į šias pastabas:

2.1. Projektu Nr. 2 keičiamo Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo (toliau – Keičiamas įstatymas Nr. 2) 8 straipsnio 2 dalyje yra tik 12 punktų, todėl Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalis negalėtų būti papildoma 14 punktu, jei nėra 13 punkto;

2.2. Projekte Nr. 2 dėstomoje Keičiamo įstatymo Nr. 2 8 straipsnio 4 dalyje siūloma įtvirtinti nuostatą, kad Inspekcija, vykdydama šio straipsnio 2 dalyje nurodytas funkcijas (t. y. visas statybos valstybinės priežiūros funkcijas), turi teisę užsakyti statinio projekto (jo dalies) ir (ar) statinio (jo dalies) ekspertizę ar pateikti privalomąjį nurodymą statytojui ar statinio naudotojui užsakyti statinio projekto (jo dalies) ir (ar) statinio (jo dalies) ekspertizę. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos Seimas 2021 m. gegužės 20 d. priėmė Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo Nr. XII-459 4, 6, 8, 9, 10, 23 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 8-1 straipsniu įstatymą Nr. XIV-341, kuriuo Keičiamo įstatymo Nr. 2 23 straipsnio 1 dalies 14 punkte nustatytas siūlomas teisinis reguliavimas. Atsižvelgiant į tai, siūlome atsisakyti Keičiamo įstatymo Nr. 2 8 straipsnio papildymo 4 dalimi;    

2.3. siekiant teisinio reguliavimo aiškumo dėl to, kokiomis procesinėmis normomis turėtų būti vadovaujamasi nagrinėjant skundus, siūlytina Projekto Nr. 2 5 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 2 25 straipsnį išdėstyti taip:

25 straipsnis. Bendrosios skundų nagrinėjimo taisyklės

1. Jeigu šiame įstatyme nenustatyta kitaip, skundai išnagrinėjami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo visų privalomų pateikti dokumentų ir informacijos gavimo dienos.

2. Dėl objektyvių priežasčių šio straipsnio 1 dalyje nustatytas terminas gali būti pratęsiamas iki 20 darbo dienų, apie tai per 5 darbo dienas nuo termino pratęsimo raštu informuojant skundą pateikusį asmenį ir nurodant termino pratęsimo priežastis.

3. Skundą patikslinus jo nagrinėjimo eigoje, šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyti terminai skaičiuojami nuo skundo patikslinimo.

4. Skundai, kiek to nereglamentuoja šis ar kiti specialieji įstatymai, nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

5. Teikiant skundą, jame turi būti pateikti duomenys, identifikuojantys asmenį, nurodytos aplinkybės, kuriomis asmuo grindžia savo reikalavimą, tai patvirtinantys dokumentai, skundas ir jo padavimo tvarka turi atitikti kitus teisės aktų reikalavimus.

6. Teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą vykdančių subjektų vadovai gali steigti pasitikėjimo linijas, skirtas pateikti anoniminius skundus dėl didelę žalą galinčių sukelti pažeidimų (numatytų šių linijų nuostatuose). Pasitikėjimo linijos nuostatus tvirtina teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą vykdančių subjektų vadovai.

7. Išsamią skundų teritorijų planavimo ir statybos srityje pateikimo, nagrinėjimo tvarką Inspekcijoje, kituose viešojo administravimo subjektuose, vykdančiuose teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą šio įstatymo 3 straipsnyje nurodytais pagrindais, nustato šių subjektų vadovai.“;

2.4. nepritartina Projekto Nr. 2 7 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 2 251 straipsnyje siūlomam teisiniam reguliavimui, kuriame labai plačiai nustatomi įvairūs skundų nenagrinėjimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos pagrindai, kurie per daug apriboja asmenų teises ir interesus. Pažymėtina, kad negali būti tokio teisinio reguliavimo, kad tik retais išimtiniais atvejais viešojo administravimo subjektas galėtų nagrinėti pateiktus skundus. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlytina Projekto Nr. 2 6 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 2 251 straipsnį išdėstyti taip:

251 straipsnis. Skundų nenagrinėjimas ir jų nagrinėjimo nutraukimas

1. Skundai, pateikti pagal kompetenciją, nenagrinėjami, esant bent vienam iš šių nurodytų pagrindų:

1) Viešojo administravimo įstatyme nustatytais atvejais;

2) teismas nagrinėja ar yra išnagrinėjęs skundą tuo pačiu klausimu;

3) skundą pateikusio asmens prašymu, išskyrus atvejus, kai dėl pažeidimo teisėsaugos institucijos atlieka tyrimą arba yra įtarimų, kad yra pažeistas viešasis interesas;

4) dėl teritorijų planavimo procese iki teritorijų planavimo dokumento patvirtinimo priimtų sprendimų – jei teritorijų planavimo dokumentas yra patvirtintas, išskyrus atvejus, kai dėl pažeidimo teisėsaugos institucijos atlieka tyrimą arba yra įtarimų, kad yra pažeistas visuomenės (viešasis) interesas;

5) dėl patvirtinto teritorijų planavimo dokumento teisėtumo – jei nuo jo patvirtinimo iki skundo padavimo praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai, išskyrus atvejus, kai dėl sprendimo teisėtumo teisėsaugos institucijos atlieka tyrimą arba yra įtarimų, kad yra pažeistas viešasis interesas;

6) nevykdant teritorijų planavimo proceso priimtų sprendimų, kuriais nustatomi nauji, keičiami ar panaikinami esami teritorijos tvarkymo, naudojimo ar apsaugos reikalavimai, keičiami ar panaikinami teritorijų planavimo dokumentai (jų dalys), teisėtumo – jei nuo jų priėmimo iki skundo padavimo praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai, išskyrus atvejus, kai dėl sprendimo teisėtumo teisėsaugos institucijos atlieka tyrimą arba yra įtarimų, kad yra pažeistas viešasis interesas;

7) dėl iki statybą leidžiančių dokumentų išdavimo priimtų sprendimų – jei buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas, išskyrus atvejus, kai dėl sprendimo teisėtumo teisėsaugos institucijos atlieka tyrimą arba yra įtarimų, kad yra pažeistas viešasis interesas;

8) dėl statybos procese priimtų sprendimų, išskyrus nurodytus šio straipsnio 1 dalies 7 punkte, teisėtumo – jei nuo jų priėmimo iki skundo padavimo praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai, išskyrus atvejus, kai dėl sprendimo teisėtumo teisėsaugos institucijos atlieka tyrimą arba jei yra įtarimų, kad yra pažeistas viešasis interesas;

9) dėl statybos teisėtumo, jeigu paaiškėja, kad statybos darbai atlikti daugiau kaip prieš 2 metus iki skundo pateikimo, išskyrus atvejus, kai dėl statybos teisėtumo teisėsaugos institucijos atlieka tyrimą arba yra įtarimų, kad yra pažeistas viešasis interesas. Esant įtarimų dėl galimo viešojo intereso pažeidimų, skundas visais atvejais nenagrinėjamas, jei jis paduotas praėjus 10 metų nuo statybos darbų atlikimo;

10) skundas paduotas dėl pažeidimų vykdant statybą, kai statybos darbams nereikia rengti nei statinio projekto, nei gauti statybą leidžiančio dokumento, išskyrus atvejus, kai: įvyko ar gresia statinio avarija; statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima, jeigu įtariama, kad statant tokį statinį yra pažeistas viešasis interesas; rašytinį sutikimą dėl statybos privaloma gauti iš valstybinės žemės patikėtinio, kai statyba vykdoma valstybinėje žemėje (išskyrus atvejus, kai skundas paduotas dėl inžinerinių statinių – užtvaros (tvoros, aptvaro, diendaržio, voljero), atraminės sienelės, liepto ir plokščio horizontalaus inžinerinio statinio – dėl kurių skundus nagrinėja žemės naudojimo valstybinę kontrolę vykdantis viešojo administravimo subjektas (tokiu atveju skundas persiunčiamas nagrinėti pagal kompetenciją));

11) skundas paduotas dėl statybos teisėtumo, negavus bendraturčių sutikimų, kai statybos darbams atlikti turi būti parengtas statinio projektas, bet statybą leidžiančio dokumento gauti neprivaloma, išskyrus atvejus, kai sutikimą reikia gauti iš valstybinės žemės patikėtinio;

12) kitais teisės aktuose numatytais atvejais.

2. Skundas visais atvejais netiriamas, jei jo padavimo metu nuo pažeidimų padarymo, skundžiamų sprendimų priėmimo praėjo daugiau kaip 10 metų.

3. Jei šio straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės paaiškėja pradėjus nagrinėti skundą, skundo nagrinėjimo procedūra nutraukiama. 

4. Pranešimas dėl skundo nenagrinėjimo pateikiamas per 10 darbo dienų nuo skundo užregistravimo Inspekcijoje dienos, o pranešimas dėl skundo nagrinėjimo nutraukimo – per 5 dienas nuo aplinkybių, sudarančių pagrindą nutraukti nagrinėjimą, paaiškėjimo dienos.“;

2.5. nepritartina Projekto Nr. 2 7 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 2 252 straipsnyje siūlomam teisiniam reguliavimui, pagal kurį yra apribojama teisė kreiptis į teismus. Taip pat nurodyto straipsnio konstrukcija yra ydinga ir neaiški. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlytina Projekto Nr. 2 7 straipsniu Keičiamo įstatymo Nr. 2 252 straipsnį išdėstyti taip:

252 straipsnis. Inspekcijos sprendimų, veiksmų ir neveikimo apskundimas

1. Inspekcijos darbuotojų veiksmai (neveikimas), vilkinimas atlikti pagal kompetenciją priskirtus veiksmus, administraciniai sprendimai, priimti ne teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros srityje, skundžiami Viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka.

2. Inspekcijos administraciniai sprendimai, priimti teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros srityje, jei šiame įstatyme ar specialiuosiuose įstatymuose nenustatyta kitokia jų apskundimo tvarka, pasirinktinai skundžiami tiesiogiai išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai arba teismui.

3. Pasirinktinai išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai, teismui ar Inspekcijos administracijos padalinio vadovams gali būti skundžiami padalinių darbuotojų teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros srityje priimti administraciniai sprendimai.

4. Pasirinktinai išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai, teismui ar Inspekcijos viršininkui gali būti skundžiami šie Inspekcijos administracijos padalinių vadovų administraciniai sprendimai, priimti valstybinės priežiūros srityje:

1) statybos valstybinės priežiūros srityje priimti administraciniai sprendimai dėl naujų ypatingųjų statinių statybos ar ypatingųjų statinių rekonstravimo;

2) statybos valstybinės priežiūros srityje priimti administraciniai sprendimai, susiję su įvykusia arba gresiančia statinio avarija;

3) teritorijų planavimo ar statybos valstybinės priežiūros srityje priimti administraciniai sprendimai, kai skunde pateikiami įrodymai, kad priimant skundžiamą sprendimą galimai buvo padaryta nusikalstama veika.“;

2.6. atsižvelgiant į tai, kad Projekte Nr. 1 dėstomame Keičiamo įstatymo Nr. 2 25 straipsnyje atsisakoma nuostatų dėl „pranešimų“ nagrinėjimo, atitinkamai reikėtų keisti ir kitas galiojančio Keičiamo įstatymo Nr. 2 nuostatas, kuriose minimi pranešimai;

2.7. siekiant iki Projekto Nr. 2 įsigaliojimo dienos priimti įgyvendinamuosius teisės aktus, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalį, Projekto Nr. 2 įsigaliojimo datą nustatyti 2022 m. gegužės 1 d.

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                                          Ingrida Šimonytė

 

 

Žemės ūkio ministras, pavaduojantis

aplinkos ministrą Kęstutis Navickas