LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2014 M. gRUODŽIO 3 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-924 „DĖL PROJEKTO VYKDYTOJO, PRETENDUOJANČIO GAUTI PARAMĄ IŠ EUROPOS žemės ūkio fondo kaimo plėtrai PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS
2014–2020 Metų PROGRAMOS PRiemones, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ
Pirkimo TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. kovo 29 d. Nr. 3D- 216
Vilnius
1. P a k e i č i u Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtintos Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės taikomos nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos pateiktoms paraiškoms pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų priemones.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2017 m. kovo 29d. d. įsakymu Nr. 3D-216
redakcija)
PROJEKTO VYKDYTOJO, PRETENDUOJANČIO GAUTI PARAMĄ IŠ EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDO KAIMO PLĖTRAI PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONES, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja visus projektų vykdytojų prekių, paslaugų, kurių pirkimo vertė lygi arba viršija 58 000 Eur be PVM, ar darbų pirkimus, kurių vertė lygi arba viršija 145 000 Eur be PVM, dėl kurių prašoma paramos, išskyrus pirkimus tų projektų vykdytojų, kurie, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, tų, kuriems tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi įkainiai pagal Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones įkainių nustatymo metodiką, tvirtinamą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu, taip pat tų prekių, paslaugų, kurių pirkimo vertė iki 58 000 Eur be PVM, ar darbų, kurių vertė iki 145 000 Eur be PVM, pirkimams.
2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
2.4. darbų objektas – statinys su inžineriniais tinklais, dėl kurio statybos, remonto, rekonstrukcijos ar nugriovimo yra parengtas ir patvirtintas projektas. Jeigu projektas nėra parengtas dėl to, kad perkant darbus planuojama kartu įsigyti ir projektavimo paslaugas – statinys su inžineriniais tinklais, dėl kurio perkamos projektavimo paslaugos ir atliekami darbai. Jeigu projekto pagal įstatymus rengti nereikia – statinys su inžineriniais tinklais, kuriam statyti, remontuoti, rekonstruoti ar nugriauti numatytas finansavimas (įvertinamas ir keleriems metams numatytas finansavimas);
2.5. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – ūkininkas ar kitas fizinis asmuo arba juridinis asmuo, pateikęs Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės projektą ir pretenduojantis gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai;
2.6. panaši prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – panaši sutartis) – prekių, paslaugų ar darbų pirkimo-pardavimo sutartis dėl tos pačios rūšies ir (arba) paskirties prekių, paslaugų arba su tuo pačiu darbų objektu susijusių darbų;
2.7. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo komisija (toliau – pirkimo komisija) – fizinio asmens, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens sudaroma komisija prekių, paslaugų ar darbų pirkimams pagal Taisykles organizuoti ir vykdyti;
2.8. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo organizatorius (toliau – pirkimo organizatorius) – pareiškėjas arba paramos gavėjas (fizinis asmuo), organizuojantis ir (arba) vykdantis prekių, paslaugų ar darbų pirkimą pagal reikalavimus, nustatytus Taisyklėse;
2.9. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – projekto vykdytojo ir konkursą arba apklausą laimėjusio tiekėjo sutartis dėl prekių pirkimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo;
2.10. techninė specifikacija – dokumentas, kuriame nurodyti perkamos prekės, paslaugos ar darbų techniniai reikalavimai;
2.11. tiekėjas – ūkio subjektas – fizinis ar juridinis asmuo arba tokių asmenų grupė, galintys siūlyti arba siūlantys prekes, paslaugas ar darbus;
2.12. tiekėjo pasiūlymas (toliau – pasiūlymas) – tiekėjo raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikiamų dokumentų visuma siūlant tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal prekių, paslaugų ar darbų pirkimo dokumentuose nustatytas sąlygas;
2.13. vietos plėtros strategijos vykdytoja – vietos veiklos grupė, gavusi paramą vietos plėtros strategijai įgyvendinti;
II SKYRIUS
PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA
4. Perkant konkurso būdu, pirkimas pradedamas apie jį paskelbus Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, skiltyje „Projektų vykdytojų pirkimai“ (toliau – Agentūros interneto svetainė), išskyrus pirkimą pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“. Perkant konkurso būdu pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, pirkimas pradedamas apie jį paskelbus nacionaliniame laikraštyje, platinamame teritorijoje, kurioje gyvena daugiau kaip 60 procentų Lietuvos Respublikos gyventojų, ir (arba) periodiškai leidžiamame ir platinamame žemės ūkio srities laikraštyje (toliau kartu – spauda). Perkant derybų būdu, pirkimas pradedamas, kai pirkimo komisija, ar pirkimo organizatorius kreipiasi į tiekėją (-us) tiesiogiai prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų pasiūlymus.
5. Pirkimas pasibaigia, kai:
5.4. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų valios;
III SKYRIUS
PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ PIRKIMO BŪDAI
IV SKYRIUS
KONKURSO ORGANIZAVIMAS
8. Kai projekto vykdytojas yra juridinis asmuo, prekių, paslaugų ar darbų pirkimui konkurso būdu organizuoti ir atlikti juridinio asmens vadovo sprendimu (potvarkiu, nutarimu, įsakymu) sudaroma pirkimo komisija (ne mažiau kaip iš 3 asmenų). Juridinio asmens vadovo sprendime (potvarkyje, nutarime, įsakyme) turi būti nurodoma komisijos personalinė sudėtis ir funkcijos.
10. Apie vykdomą konkursą privaloma skelbti Agentūros interneto svetainėje arba spaudoje, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“.
11. Skelbime turi būti ši informacija:
11.1. projekto vykdytojo pavadinimas (vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas), buveinė (adresas), telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas (jei turi);
12. Kvietime pateikti pasiūlymą, kuris skelbiamas Agentūros interneto svetainėje arba siunčiamas visiems į skelbimą atsiliepusiems tiekėjams, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, turi būti informacija, nurodyta šių Taisyklių 1 priede.
13. Kvietime pateikti pasiūlymą nurodoma informacija negali prieštarauti informacijai, nurodytai skelbime.
14. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal mažiausios kainos (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį mažiausią kainą) vertinimo kriterijų arba ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą) vertinimo kriterijų. Jei projekto vykdytojas yra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų kainos be PVM. Jei projekto vykdytojas nėra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos su PVM. Tuo atveju, kai siūlomos prekės, paslaugos ir (ar) darbai nėra apmokestinami PVM, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos be PVM.
15. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija išsiaiškina, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, nustatydamas kvalifikacinius reikalavimus. Tiekėjams keliami kvalifikaciniai reikalavimai turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui.
16. Vykdant pirkimą konkurso būdu, draudžiamos derybos tarp pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos ir tiekėjų, pateikusių pasiūlymus, išskyrus Taisyklių 23 punkte ir VI skyriuje numatytus atvejus.
17. Tiekėjai, teikiantys pasiūlymus, arba jų atstovai gali dalyvauti vokų atplėšimo procedūroje. Jei pasiūlymai vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų, posėdyje, kuriame atplėšiami vokai, turi būti skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas) ir pasiūlyme nurodyta kaina. Jeigu pasiūlymai yra vertinami ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi, tai pirmojo voko atplėšimo procedūroje skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas) ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos, o antrojo voko atplėšimo procedūroje - kaina. Tuo atveju, kai pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais. Jeigu bent vienas tiekėjas ar jo atstovas pageidauja, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.
18. Su elektroninėmis priemonėmis ar raštu pateiktais pasiūlymais susipažįsta vokų atplėšimo posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai ir (arba) pirkimo organizatorius. Pasiūlymų kainos turi būti fiksuojamos vokų atplėšimo posėdžio protokole arba sprendime, jei pirkimą vykdo pirkimo organizatorius. Susipažinimas su elektroninėmis priemonėmis pateiktais pasiūlymais prilyginamas vokų plėšimui.
19. Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, vokai su pasiūlymais turi būti atplėšiami dviejuose Komisijos posėdžiuose. Pirmame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose yra pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali įvykti tik tada, kai pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis.
20. Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, ji, patikrinusi ir įvertinusi pasiūlymų techninius duomenis ir informavusi tiekėjus apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus, atlieka bendrą pasiūlymo įvertinimą atsižvelgdama į pasiūlymo kainą.
22. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymą atmeta, jeigu:
22.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų arba, jei tiekėjas pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos prašymu nepatikslino pateiktų neišsamių ar netikslių duomenų apie savo kvalifikaciją;
22.4. tiekėjas pasiūlė neįprastai mažą kainą:
22.4.1. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų neįprastai maža kaina – tai tiekėjo pasiūlyme nurodyta kaina, kuri pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos vertinimu gali būti nepakankama pirkimo sutarties tinkamam įvykdymui;
22.4.2. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina visais atvejais turi būti laikoma neįprastai maža, jeigu ji atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
22.4.2.1. yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį;
22.4.3. jeigu pateiktame pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina yra neįprastai maža, pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija privalo kreiptis į tiekėją dėl neįprastai mažos kainos pagrindimo. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija turi paprašyti pateikti pasiūlymo ekonomiškumo ir jo mažos kainos pagrindimo dokumentus. Tai gali būti:
22.4.3.3. išskirtinai palankių sąlygų tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagrindimas (pavyzdžiui, susitarimai su tiekėjais);
22.4.3.4. siūlomų prekių, paslaugų ar darbų originalumo įrodymai (pavyzdžiui, technologijos patentas);
22.4.3.5. įrodymai, kad tiekėjas laikosi norminių dokumentų reikalavimų dėl darbų saugos ir darbo sąlygų, galiojančių prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vietoje (pavyzdžiui, pažyma apie ketinamų pasitelkti darbuotojų darbo užmokesčio vidurkius);
22.4.3.7. darbo jėgos pasitelkimo ir jos organizavimo sąlygų, kurios leistų sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymas (pavyzdžiui, duomenys apie planuojamą pasitelkti darbo jėgą);
22.4.3.8. subrangovų ar paslaugų subteikėjų pasitelkimo sąlygų, kurios leistų sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymas;
22.4.3.10. nurodytų taikyti nuolaidų apskaičiavimo detalizavimas ir pagrindimas, ypač kai nuolaida suteikiama trečiojo asmens (subrangovo ar subteikėjo) atliekamoje dalyje;
22.4.4. pasiūlyme nurodytai prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažai kainai pagrįsti turi būti nustatytas ne trumpesnis kaip 3 darbo dienų terminas;
22.4.5. jeigu pirkimo organizatoriui ar pirkimo komisijai kyla neaiškumų dėl tiekėjo pateikto kainos pagrindimo (tiekėjas pateikia tinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus, tačiau jie nėra visiškai aiškūs), ji gali prašyti tiekėjo paaiškinti savo pateiktą pagrindimą;
23. Tais atvejais, kai konkursui nepateikiamas nė vienas pasiūlymas arba visi pasiūlymai atmetami kaip neatitinkantys pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų, ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, gali būti organizuojamos derybos Taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu konkursas laikomas neįvykusiu dėl pasiūlytos per didelės projekto vykdytojui nepriimtinos kainos ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurie atitinka projekto vykdytojo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus ir kurių pasiūlymai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, gali būti kviečiami į derybas.
V SKYRIUS
TIEKĖJO KONKURSINIO PASIŪLYMO RENGIMAS IR PATEIKIMAS
27. Jei tiekėjas yra fizinių ar juridinių asmenų grupė, jis gali pateikti pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu. Steigti naujo juridinio asmens nebūtina.
28. Pasiūlyme turi būti informacija, nurodyta šių Taisyklių 2 priede, kai taikomas mažiausios kainos vertinimo kriterijus, ir šių Taisyklių 3 ir 4 prieduose, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.
30. Jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, pasiūlymas, pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens, pateikiamas užklijuotame ir užantspauduotame, jei tiekėjas turi antspaudą, voke. Ant voko turi būti užrašytas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir buveinė (vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir adresas). Vykdant pirkimą, pasiūlymas pateikiamas Agentūros interneto svetainėje (nuostata netaikoma vykdant pirkimą derybų būdu). Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija numato pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad tiekėjai pasiūlymo kainą pateiktų viename užklijuotame voke, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, arba viename el. voke, jei pasiūlymas pateikiamas Agentūros interneto svetainėje, o likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis, kitą informaciją ir dokumentus) – kitame užklijuotame voke, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“ arba kitame el. voke, jei pasiūlymas pateikiamas Agentūros interneto svetainėje. Vokai, teikiami ne Agentūros interneto svetainėje, turi būti įdėti į bendrą voką, jis taip pat užklijuojamas. Pasiūlymo (su priedais), teikiamo ne Agentūros interneto svetainėje, lapai turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos (jei yra) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius.
31. Pasiūlymas, pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens, turi būti pateiktas Agentūros interneto svetainėje, kai skelbimas apie pirkimą buvo publikuotas Agentūros interneto svetainėje arba raštu, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“.
32. Prekių, paslaugų ar darbų kainos pateikiamos eurais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos turi būti perskaičiuojamos eurais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą euro užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymo pateikimo termino dieną.
33. Į prekių, paslaugų ar darbų kainą turi įeiti visi mokesčiai ir visos tiekėjo išlaidos (sandėliavimo, transportavimo, pakavimo ir kt.).
34. Pasiūlymas turi būti pateiktas iki skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytos pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija neatsako už pašto vėlavimo ir Agentūros interneto svetainės sutrikimus ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių pasiūlymai nebuvo gauti ar gauti pavėluotai. Vokai su pasiūlymais, pateikti pavėluotai, nepriimami.
35. Tiekėjas iki galutinio pasiūlymų pateikimo termino turi teisę pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą. Pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jei jis gaunamas raštu iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
VI SKYRIUS
DERYBŲ ORGANIZAVIMAS
37. Derybas vykdo pirkimo organizatorius, o jei projekto vykdytojas yra juridinis asmuo, deryboms vykdyti sudaroma komisija.
38. Pirkimas derybų būdu atliekamas šiais atvejais:
38.1. jei paskelbus konkursą nebuvo gauta pasiūlymų arba visi pasiūlymai atmetami kaip neatitinkantys pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų, ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;
38.2. kai prekes, paslaugas ar darbus dėl techninių, meninių ar kitų objektyvių priežasčių, gali pateikti (tiekti, atlikti, suteikti) tik konkretus tiekėjas ir nėra kitos alternatyvos;
38.4. kai konkursas laikomas neįvykusiu dėl pasiūlytos per didelės projekto vykdytojui nepriimtinos kainos ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurie atitinka projekto vykdytojo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus ir kurių pasiūlymai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.
39. Vykdant derybas Taisyklių 38.1–38.3 numatytais atvejais, rengiamas ir tiekėjui siunčiamas kvietimas teikti pasiūlymus, kuriame išdėstomos pagrindinės pirkimo sąlygos ir pirkimo objekto techninė specifikacija bei nustatomas ne trumpesnis kaip 5 kalendorinių dienų terminas pasiūlymams pateikti. Pirkimo objekto skaidymas į dalis ar leidimas pateikti alternatyvius pasiūlymus yra negalimas. Kvietimas turi būti pateikiamas asmeniškai, siunčiamas tiekėjams paštu ar faksu.
40. Derybos laikomos įvykusiomis, jei gautas bent vienas pasiūlymas, atitinkantis kvietime pateikti pasiūlymą nurodytas sąlygas. Pasiūlymai, pateikti pavėluotai, nevertinami.
41. Raštu pateikti tiekėjų pasiūlymai fiksuojami pirkimo komisijos protokole arba pirkimo organizatoriaus sprendime.
42. Vykdant derybas Taisyklių 38.4 punkte numatytu atveju, dėl derybų susitikimo vietos ir laiko tiekėjai informuojami raštu. Tiekėjui sutikus, derybos gali būti vykdomos vaizdo ar telefoninės konferencijos būdu. Jų metu projekto vykdytojas, laikydamasis Taisyklių 3 punkte nustatytų principų, su kiekvienu tiekėju atskirai derasi dėl kainos, kuri negali būti didesnė nei nurodyta pasiūlyme. Derybos protokoluojamos. Protokolas pasirašomas derybų metu arba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po derybų. Tuo atveju, jeigu tiekėjas atsisako pasirašyti protokolą, ar nepasirašo jo per nustatytą terminą, laikoma, jog derybos yra neįvykusios. Derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka projekto vykdytojo reikalavimus.
VII SKYRIUS
SUTARTIES SUDARYMAS
43. Pirkimo organizatorius, pirkimų vykdytojas ar pirkimo komisija sutartį siūlo sudaryti tam tiekėjui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu pagal šių Taisyklių nuostatas. Tais atvejais, kai pasiūlymą pateikia daugiau nei vienas tiekėjas, turi būti taikomas sutarties pasirašymo 5 darbo dienų atidėjimo terminas.
44. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba iki pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti sutarties, arba atsisako sudaryti sutartį kvietime pateikti pasiūlymą bei pasiūlyme nurodytomis sąlygomis, pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija siūlo sudaryti sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti sutartį.
45. Pirkimo objekto kaina, nurodyta sutartyje, turi būti tokia pat, kaip ir pirkimo objekto kaina, nurodyta pasiūlyme arba derybų protokole. Kitos sutarties sąlygos negali prieštarauti skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytai informacijai.
VIII SKYRIUS
PRETENZIJŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA
47. Tiekėjai turi teisę raštu pateikti pretenziją (-as) paštu, faksu ar pasirašytinai tiesiogiai arba per kurjerį projekto vykdytojui iki pirkimo sutarties sudarymo dienos, o projekto vykdytojas ar jo įgalioti vykdyti pirkimą asmenys privalo išnagrinėti pretenziją (-as) ir priimti pagrįstą sprendimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešti pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui. paštu, faksu ar pasirašytinai tiesiogiai arba per kurjerį
48. Pirkimo organizatorius, gavęs pretenziją, nedelsdamas sustabdo pirkimo procedūras, kol bus išnagrinėta pretenzija (-os) ir priimtas sprendimas. Pirkimo organizatorius negali sudaryti pirkimo sutarties anksčiau negu po 15 kalendorinių dienų nuo rašytinio pranešimo apie jo priimtą sprendimą išsiuntimo pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui dienos.
IX SKYRIUS
ATASKAITINIŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS
49. Projekto vykdytojas, atlikęs pirkimą, privalo Agentūrai arba institucijai, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, pateikti:
49.1. projekto vykdytojo vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo komisijos sudarymo kopiją, jei pirkimą atliko pirkimo komisija;
49.2. skelbimo ir kvietimų pateikti pasiūlymus kopijas, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“ ar derybų būdu;
49.3. pasiūlymų, gautų iš tiekėjų, kopijas, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“ ar derybų būdu;
49.6. raštų, kuriais tiekėjai buvo informuoti apie laimėtojo nustatymą arba konkurso neįvykimo priežastis, kopijas;
50. Projekto vykdytojas ataskaitinius dokumentus turi pateikti su lydraščiu, įsegtus į segtuvą. Kiekviena dokumento kopija turi būti tinkamai patvirtinta. Nereikia pateikti tų dokumentų, kurie pateikti Agentūros interneto svetainėje.
51. Pirkime dalyvavusių tiekėjų reikalavimu, projekto vykdytojas turi juos supažindinti su kitų dalyvių pasiūlymais (išskyrus tą informaciją, kurią dalyviai nurodė kaip konfidencialią).
52. Įtarusi Taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimą arba įtarusi ir (ar) nustačiusi, kad sutarties su tiekėju kaina neatitinka analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinės rinkos kainos, Agentūra arba institucija, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, turi teisę patikrinti, ar dalyvauti pirkime buvo kviesti potencialūs tiekėjai, iš projekto vykdytojo reikalauti papildomų pagrindimo dokumentų ir (ar) atlikti rinkos kainų patikrinimą. Agentūra arba institucija, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, rinkos kainą viršijančią išlaidų dalį turi teisę pripažinti netinkamomis finansuoti išlaidomis.
X SKYRIUS
PIRKIMO SUTARTIES PAKEITIMAI
53. Pirkimo sutartis gali būti keičiama tik paaiškėjus, kad, siekiant ją tinkamai įvykdyti, būtina daryti pirkimo sutarties pakeitimus, kurie iš esmės nekeis pirkimo objekto, jo tiesioginės paskirties, atitikties Europos Sąjungos standartams. Pirkimo sutarties pakeitimai prieš pasirašant sutarties šalims turi būti suderinti su Agentūra, o vietos projektų pirkimų atveju, pirkimo sutarties pakeitimai turi būti suderinti su atitinkama vietos plėtros strategijos vykdytoja. Pirkimo sutarties pakeitimų derinti nereikia, kai keičiamo pirkimo objekto dalies vertė neviršija 5 proc. visos pirkimo sutarties vertės ir kai atlikus pirkimą, pirkimo dokumentai teikiami institucijai, nurodytai priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Agentūra ir (arba) vietos plėtros strategijos vykdytoja, vertindama pakeitimų būtinybę, atsižvelgia į tai, ar, atlikus numatomus pakeitimus, nebus pažeisti Taisyklių 3 punkte įtvirtinti pirkimų principai, ar bus pasiekti numatyti projekto tikslai bei uždaviniai, ar pakeitimai yra ekonomiškai pagrįsti bei naudingi, o aplinkybių, dėl kurių kilo pirkimo sutarties keitimo poreikis, nebuvo galima numatyti vykdant pirkimą.