herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. GEGUŽĖS 26 D. SPRENDIMO NR. T-81 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2015 m. kovo 26 d. Nr. T-31

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 5, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 22, 25, 27, 29, 40, 42, 45, 46 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 251 straipsniu įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 29 straipsnio pakeitimo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 5, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 22, 25, 27, 29, 40, 42, 45, 46 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 251 straipsniu įstatymo Nr. XII-967 13 straipsnio pakeitimo įstatymu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-81 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (kartu su pakeitimais ir papildymais, padarytais 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-148, 2011 m. lapkričio 3 d. sprendimu Nr. T-179, 2012 m. balandžio 26 d. sprendimu Nr. T-73, 2013 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-38, 2013 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. T-89, 2014 m. balandžio 3 d. sprendimu Nr. T-36, 2014 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. T-223) (toliau – Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas):

1.1. išdėstyti 7.2 punktą taip:

7.2. prieš terminą iš pareigų atleidžia merą, nustato mero darbo užmokestį“;

1.2. išdėstyti 7.11 punktą taip:

7.11. priima sprendimus dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo bei savivaldybės tarybos ir mero sekretoriato sudarymo ir jo pareigybių skaičiaus nustatymo mero siūlymu“;

1.3. išdėstyti 7.21 punktą taip:

7.21. steigia, reorganizuoja, likviduoja ir prižiūri savivaldybės biudžetines įstaigas ir viešąsias įstaigas (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės įmones, akcines bendroves, uždarąsias akcines bendroves (toliau – savivaldybės juridiniai asmenys), teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės mokymo ir auklėjimo (toliau – švietimo) įstaigų vadovus, dalyvauja steigiant, reorganizuojant ir likviduojant viešuosius ir privius juridinius asmenis”;

1.4. išdėstyti 7.53 punktą taip:

7.53. prižiūri Reglamento 257 punkte nustatyta tvarka savivaldybės vykdomąją instituciją ir kitus subjektus, tiesiogiai įgyvendinančius valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas. Už šios funkcijos įgyvendinimo organizavimą yra atsakingas meras“;

1.5. išdėstyti 9–13 punktus taip:

9. Pirmąjį išrinktos naujos tarybos posėdį šaukia savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas ne anksčiau kaip ankstesnės kadencijos tarybos įgaliojimų paskutinę dieną ir ne vėliau kaip prjus 7 kalendorinėms dienoms nuo ankstesnės kadencijos tarybos įgaliojimų paskutinės

dienos, kuri nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 119 straipsniu, o jeigu tarybos rinkimai įvyko įvedus tiesioginį valdymą ar buvo surengti pakartotiniai rinkimai Savivaldybtary rinkimų įstatymo 86 straipsnyje numatytu atveju, ne vėliau kaip per dvi savaites po rinkimų rezultatų paskelbimo.

10. Pirmajam išrinktos naujos tarybos posėiui pirmininkauja savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys.

11. Apie pirmojo posėdžio sušaukimo laiką ir viesavivaldybės rinkimų komisijos

pirmininkas ne vėliau kaip prieš 14 dienų paskelbia per visuomenės informavimo priemones.

12. Jeigu savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas išrinktos naujos tarybos pirmojo posėio nesušaukia iki 9 punkte nustatyto termino pabaigos, išrinktos naujos tarybos nariai renkasi patys kitą dieną pasibaigus šiam terminui. Šiuo atveju posėdžiui pirmininkauja meras arba, jeigu jo nėra, – vyriausias pagal amž tarybos narys.

13. Pirmajam ir kitiems išrinktos naujos tarybos posėdžiams, iki prisieks tarybos nariai, pirmininkauja Reglamento 10 ir 12 punktuose nustatyti asmenys. Po tarybos narių (mero) priesaikos priėmimo posėdžiui pirmininkauja meras arba, jeigu jo nėra, – vyriausias pagal amžių tarybos narys“; 

1.6. išdėstyti 14.3 ir 14.4 punktus taip:

14.3. priimamas sprendimas dėl savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir pavedimo savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui ar kitam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas arba mero siūlymu dėl pavedimo savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas, kol bus per Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnio 6 dalyje nurodytą terminą paskirtas savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas) naujai kadencijai;

14.4. gali būti skiriamas mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius. Jeigu per pirmąjį posėmeras neprisiekė, mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius negali būti skiriami, ir taryba priima sprendimą dėl kito posėio datos. Jis turi įvykti ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas po pirmojo posėdžio, jam taip pat pirmininkauja savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys. Jeigu ir šiame posėdyje meras neprisiekė arba prisiekė, bet dėl laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai negali eiti savo pareigų, šio Reglamento 223 punkto nustatyta tvarka skiriamas tarybos narys laikinai eiti mero pareigas“;

1.7. išdėstyti 16 ir 17 punktus taip:

16. Posėdį pradeda savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys. Jis skelbia išrinktų naujos tarybos narių registraciją. Posėdis tęsiamas, jeigu užsiregistravo daugiau kaip pusė išrinktų tarybos narių. Jeigu nedalyvauja daugiau kaip pusė išrinktų tarybos narių, savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys paskelbia kito posėdžio datą. Kitas posėdis turi būti sušauktas ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas po pirmojo posėdžio.

17. Pirmininkaujant savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkui (vyriausiam pagal amžių tarybos nariui) tarybos nariai patvirtina posėdžio darbotvarkę“;

1.8. išdėstyti 20 ir 21 punktus taip:

20. Posėdžio pirmininkas supažindina tarybos narius su mero pavaduotojo skyrimo procedūra ir pateikia tarybai tvirtinti slapto balsavimo biuletenio pavyzdį.

21. Tarybos patvirtinto pavyzdžio slapto balsavimo biuletenius balsų skaičiavimo komisija antspauduoja tarybos antspaudu“;

1.9. išdėstyti 23 punktą taip:

23. Mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius turi būti paskirti, savivaldybės tarybos kolegija sudaryta, jei nusprendžiama ją sudaryti,  per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos tarybos posėdžio sušaukimo“;

1.10. išdėstyti 25, 26 ir 27 punktus taip:

25. Mero pavaduotojo skyrimo procera vykdoma laikantis šių reikalavimų:

25.1. Kandidatą iš tarybos narių į mero pavaduotojo pareigas tarybos įgaliojimų laikui siūlo meras.

25.2. Posėdžio pirmininkas paklausia, ar kandidatas sutinka balotiruotis.

25.3. Sutikęs balotiruotis kandidatas prisistato tarybai, atsako į tarybos narių klausimus.

25.4. Prisistatymui skiriama iki 15 minučių, klausimams ir atsakymams – iki 15 minučių.

25.5. Po prisistatymo ir klausimų kandidatui suteikiamas 5 minučių baigiamasis žodis.

25.6. Slaptas balsavimas vyksta šia tvarka:

25.6.1. Už slapto balsavimo organizavimą yra atsakinga Reglamento 19 punkte nurodyta tarybos išrinkta balsų skaičiavimo komisija. Ji antspauduoja balsavimo biuletenius, išdalija juos tarybos nariams, kurie pasirašo balsavimo biuletenių išdavimo sąraše.

25.6.2. Biuletenis turi turėti antraštę, kurioje aiškiai nurodyta, dėl ko balsuojama.

25.6.3. Kiekvienas tarybos narys biuletenyje pymiuž arba prieš.

25.6.4. Užpildytus balsavimo biuletenius tarybos nariai sumeta į balsadėžę. Pasibaigus balsuoti skirtam laikui, balsų skaičiavimo komisija ima balsavimo biuletenius iš balsadėžės ir suskaičiuoja balsus, užpildo balsavimo protokolą.

25.6.5. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio biuleteniai, taip pat biuleteniai, jei nepymėtas nei vienas variantas arba pymėti abu. Papildomai įrašytos pavardės neskaičiuojamos. Posėdžio pirmininkas supažindina tarybos narius, kokie balsavimo biuleteniai bus laikomi negaliojančiais.

25.6.6. Laikoma, kad mero pavaduotojas paskirtas, jeigu už jo kandidatūrą balsavo visų savivaldybės tarybos narių dauguma.

25.6.7. Balsavimo metu siūlomam kandidatui surinkus daugiau kaip pusę visų tarybos narių balsų, jis laikomas paskirtu ir posėdžio pirmininkas teikia tarybai tvirtinti mero pavaduotojo skyrimo rezultatus.

26. Jeigu už mero pasiūlytą kandidatą nebalsuoja visų tarybos narių dauguma, meras tą patį kandidatą gali siūlyti dar vieną kartą kitame tarybos posėdyje. Jis turi įvykti ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas po šio posėdžio. Jeigu ir antrą kartą pasiūlytai kandidatūrai taryba nepritaria, meras turi siūlyti kitą kandidatą. Mero pavaduotojas turi būti paskirtas per Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnio 6 dalyje nurodytą terminą.

27. Taryba mero siūlymu gali nuspręsti, kad mero pavaduotojas pareigas atliks visuomeniniais pagrindais“;

1.11. išdėstyti 30 punktą taip:

30. Savivaldybės administracijos direktorius skiriamas mero teikimu, o savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas – savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu, mero teikimu, tarybos sprendimu slaptu balsavimu tarybos įgaliojilaikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo pavaduotojo skyrimo procera vykdoma laikantis mero pavaduotojo rinkimų procedūros reikalavimų“;

1.12. išdėstyti 34–36 punktus taip:

34. Tarybos posėdžius, išskyrus pirmąjį, prireikus, bet ne rečiau kaip kas 3 mėnesiai (paprastai paskutinį mėnesio ketvirtadienį, tryliktą valandą), šaukia meras, o kai jo nėra, – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys.

35. Meras, o kai jo nėra, – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys, privalo sušaukti tarybos posėdį, jeigu to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 išrinktų tarybos narių, nurodydami tarybos posėdžio sušaukimo motyvus, sušaukimo datą, pateikdami svarstytinus klausimus ir jų sprendimų projektus, ne vėliau kaip per dvi savaites nuo tarybos narių reikalavimo gavimo. Pareiškimą pasirašo visi tarybos nariai, inicijuojantys tarybos posėdžio sušaukimą.

36. Jeigu per nustatytą laiką meras, jo pavaduotojas arba laikinai mero pareigas einantis tarybos narys tarybos posėdžio nesušaukia, jį gali šaukti ne mažiau kaip 1/3 visų išrinktų tarybos narių“;

1.13. išdėstyti 48 punktą taip:

48. Posėdžiui pirmininkauja meras, o kai jo nėra (neatvyksta į posėdį dėl objektyvių priežasč ir Reglamento nustatyta tvarka nėra įformintas mero pareigų perdavimas ar perėmimas), – mero pavaduotojas arba laikinai mero pareigas einantis tarybos narys. Jei meras, mero pavaduotojas arba laikinai mero pareigas einantis tarybos narys posėdyje nedalyvauja, posėiui pirmininkauja ir visus posėdyje priimtus dokumentus pasirašo tarybos paskirtas tarybos narys. Kai svarstomi su mero asmeniu susiję klausimai, posėdžiui pirmininkauja mero pavaduotojas, o kai posėdyje nedalyvauja ir mero pavaduotojas, – tarybos paskirtas tarybos narys“;

1.14. išdėstyti 69 punktą taip:

69. Tarybos sprendimai priimami atviru balsavimu, išskyrus atvejus, kai skiriamas mero pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas nepasitikėjimo mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo pavaduotoju klausimas. Slaptas balsavimas galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Administracinės komisijos pirmininkas, Etikos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Administracinės komisijos pirmininku, Etikos komisijos pirmininku klausimas. Šiuo atveju procera vykdoma laikantis mero pavaduotojo skyrimo procedūros reikalavimų. Balsuoja tik posėdyje dalyvaujantys tarybos nariai“;

1.15. išdėstyti 100 punktą taip:

100. Sprendimų projektai (visos projekto redakcijos) registruojami savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriuje. Rengėjas papildomai pateikia Kanceliarijos skyriaus darbuotojui sprendimo projektą, aiškinamą raštą ir įrašą apie sprendimo projekto esmę skaitmeninėje laikmenoje“;

1.16. išdėstyti 112 punktą taip:

112. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus ir tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras arba jo pavaduotojas ar kitas tarybos narys. Posėdžių protokolus turi pasirašyti mero paskirtas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas arba savivaldybės administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas). Sprendimą, nuo kurio svarstymo ir priėmimo nusišalino posėdžiui pirmininkavęs meras arba jo pavaduotojas ar kitas tarybos narys, pasirašo šio sprendimo priėmimo metu posėdžiui pirmininkavęs asmuo“;

1.17. išdėstyti 137 punktą taip:

137. Apie sprendimo įvykdyvykdytojas parengia informaciją raštu arba įrašo sprendimo paskutiniame lape virš apatinės paraštės, kaip išspręstas klausimas, kada ir kokiu dokumentu tai padaryta, pasirašo ir nurodo datą. Sprendimas kartu su informacija apie įvykdy grąžinamas į Kanceliarijos skyrių“;

1.18. išdėstyti 140.4 punktą taip:

140.4. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus mero siūlymu skiria komitetai. Tą pačią kandidatūrą meras gali siūlyti du kartus. Kontrolės komiteto pirmininką tarybos mumos (opozicijos) siūlymu (jeigu tarybos muma (opozicija) nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba nėra paskelbta tarybos muma (opozicija) – mero siūlymu), Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu skiria taryba. Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas laikomi paskirtais, jeigu už tai balsuoja tarybos narių dauguma. Jie turi būti paskirti per Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnio 6 dalyje nurodytą terminą;

1.19. išdėstyti 186–190 punktus taip:

186. Meras renkamas tiesiogiai savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui. Kai šio reglamento nustatytais atvejais ir tvarka mero įgaliojimai nutrūksta prieš terminą, rengiami nauji mero rinkimai. Taryba savo įgaliojimų laikui iš tarybos narių mero siūlymu skiria mero pavaduotoją. Meras yra savivaldybės vadovas. Meru ir mero pavaduotoju gali būti tik Lietuvos Respublikos piliečiai. Savivaldybės taryba mero siūlymu gali nuspręsti, kad mero pavaduotojas pareigas atlieka visuomeniniais pagrindais. Mero pavaduotojas skiriamas slaptu balsavimu. Laikoma, kad mero pavaduotojas paskirtas, jeigu už jo kandidatūrą balsavo visų savivaldybės tarybos narių dauguma.

187. Mero pareigas laikinai eina savivaldybės tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma išrinktas savivaldybės tarybos narys, kai:

1) meras dėl laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai, ne daugiau kaip šimtą dvidešimt kalendorinių dienų, negali eiti savo pareigų ir nėra paskirtas mero pavaduotojas;

2) Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo nustatyta tvarka rinkimai vienmandatėje rinkimų apygardoje pripažįstami negaliojančiais ir skelbiami pakartotiniai rinkimai;

3) meras netenka savivaldybės tarybos nario mandato Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.

188. Meras prieš terminą netenka savo įgaliojimų ir savivaldybės tarybos nario mandato savivaldybės tarybos sprendimu, jeigu už tai balsuoja visų savivaldybės tarybos narių dauguma, kai meras dėl laikinojo nedarbingumo neina pareigų daugiau kaip šimtą dvidešimt kalendorinių dienų iš eilės arba daugiau kaip šimtą keturiasdešimt dienų per paskutinius dvylika mėnesių. Inicijuoti svarstymą šiuo atveju gali frakcija arba ne mažiau kaip 7 tarybos nariai, pateikę raštą tarybai. Informaciją apie laikiną nedarbingumą su faktą įrodančiais dokumentais frakcijos arba ne miau kaip 7 tarybos narių prašymu tarybai privalo pateikti savivaldybės administracijos direktorius.

189. Meras netenka savo įgaliojimų ir savivaldybės tarybos nario mandato, jeigu jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės.

190. Meras visų savivaldybės tarybos narių balsų dauguma gali būti nušalinamas nuo pareigų, jeigu jam pareiškiami oficialūs įtarimai padarius nusikaltimą. Nušalinimas galioja iki teismo nuosprendžio, nutarties ar sprendimo, kuriuo baigiama byla, įsiteisėjimo arba ikiteisminio tyrimo nutraukimo. Nušalinimo laikotarpiu jis netenka visų merui suteiktų įgaliojimų. Nušalinimo laikotarpiu mero pareigas laikinai eina mero pavaduotojas, o jeigu jo nėra, – kitas savivaldybės tarybos paskirtas savivaldybės tarybos narys“;

1.20. papildyti 1901 punktu ir jį išdėstyti taip:

1901. Tarybos narys – meras taip pat gali netekti savo įgaliojimų prieš terminą savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 251 nustatyta tvarka“;

1.21. išdėstyti 191–213 punktus taip:

191. Mero pavaduotojas prieš terminą netenka savo įgaliojimų savivaldybės tarybos sprendimu, jeigu už tai balsuoja visų savivaldybės tarybos narių dauguma:

191.1. Vyriausybės arba Valstybės kontrolės siūlymu už įstatymų ar kitų teisės aktų pažeidimus, dėl kurių padaryta esminės žalos valstybės ar savivaldybės interesams ir nuosavybei;

191.2. kai dėl laikinojo nedarbingumo nedirba daugiau kaip šimtą dvidešimt kalendorinių dienų iš eilės arba daugiau kaip šimtą keturiasdešimt dienų per paskutinius dvylika mėnesių; inicijuoti svarstymą šiuo atveju gali frakcija arba ne mažiau kaip 7 tarybos nariai, pateikę raštą tarybai; informaciją apie laikiną nedarbingumą frakcijos arba ne miau kaip 7 tarybos narių prašymu tarybai privalo pateikti savivaldybės administracijos direktorius, pridėdamas faktą įrodančius dokumentus;

191.3. kai pateikia atsistatydinimo prašymą.

192. Mero pavaduotojas netenka savo įgaliojimų prieš terminą, jeigu ne mažiau kaip 1/3 visų savivaldybės tarybos narių motyvuotai pareiškia nepasitikėjimą juo, savivaldybės taryba priima sprendimą atleisti mero pavaduotoją ir už tokį sprendimą slaptai balsuoja ne mažiau kaip 1/2 visų savivaldybės tarybos narių. Jeigu sprendimas atleisti mero pavaduotoją dėl nepasitikėjimo nepriimamas, šį klausimą pakartotinai svarstyti galima tik po pusės metų.

193. Mero pavaduotojas mero teikimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotoją balsuoja visų savivaldybės tarybos narių dauguma.

194. Mero pavaduotojo įgaliojimai nutrūksta, jeigu jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės arba savivaldybės tarybos nario mandato.

195. Taryba, gavusi pasiūlymą, raštą ar prašy pagal šio Reglamento 191 punktą arba raštišką pareiškimą dėl nepasitikėjimo mero pavaduotoju pagal 192 punktą, privalo šį klausimą svarstyti artimiausiame posėdyje.

196. Nepasitikėjimo mero pavaduotoju klausimas svarstomas posėio pradžioje. Posėiui pirmininkauja meras arba kitas posėdyje išrinktas tarybos narys.

197. Pirmiausia taryba supindinama (iki 10 minučių) su pasiūlymu, raštu ar prašymu dėl nepasitikėjimo mero pavaduotoju, kurį pateikia jo iniciatoriai.

198. Vėliau mero pavaduotojas pateikia argumentuotą atsakymą dėl pareikšto nepasitikėjimo (iki 30 minučių).

199. Mero pavaduotojas atsako į tarybos narių klausimus (iki 30 minučių).

200. Posėdžio pirmininkas skelbia diskusiją, kurioje žodis paprastai suteikiamas paeiliui

pritariantiems ir nepritariantiems nepasitikėjimui tarybos nariams.

201. Mero pavaduotojas ir nepasitikėjimą pareiškę atstovai taria baigiamą žodį.

202. Po šių pasisakyposėdžio pirmininkas skelbia slaptą balsavimą.

203. Jeigu ne mažiau kaip 1/2 visų tarybos narių balsuoja nepasitikėjimą mero pavaduotoju, mero pavaduotojas, tarybai patvirtinus slapto balsavimo protokolą (kurio pagrindu įforminamas sprendimas atleisti mero pavaduotoją), netenka įgaliojimų.

204. Posėdžio pirmininkas skelbia naujo mero pavaduotojo skyrimo procedūrą. Tarybos sprendimu rinkimai pagal šio Reglamento 25 punktą gali vykti tame piame tarybos posėdyje arba kitame tarybos posėdyje.

205. Jeigu pareikštam nepasitikėjimui mero pavaduotoju neprita daugiau kaip pusė visų tarybos narių, mero pavaduotojas tęsia darbą.

206. Pasibaigus tarybos įgaliojimams, baigiasi ir tarybos išrinkto mero ir mero pavaduotojo įgaliojimai.

207. Pasibaigus kadencijai meras ir mero pavaduotojas, jeigu nerenkamas meru ar nepaskiriamas mero pavaduotoju arba prieš terminą netenka savo įgaliojimų (skyrus atvejus, kai meras, mero pavaduotojas savo įgaliojimų netenka šio Reglamento 191.1 ir 191.3 punktuose nustatyta tvarka arba netenka savivaldybės tarybos nario įgaliojimų savivaldybės tarybos sprendimu pagal šio Reglamento 1901 punktą), turi teisę Vyriausybės nustatyta tvarka gžti į iki išrinkimo tarybos nariais eitas pareigas, o kai tokios galimybės nėra, – į kitas tos pačios ar žemesnės kategorijas pareigas, jeigu eitos pareigos pagal teisės aktus priskiriamos valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms arba jie ėjo šias pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, o kai tokios galimybės nėra, į kitas pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje. Jeigu šie asmenys iki išrinkimo tarybos nariais tokių pareigų nėjo arba atsisa pasiūlytų kitų žemesnės kategorijos pareigų, pagal teisės aktus priskiriamų valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms, arba kitų pareigų savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, jiems išmokama 3 mėnesių jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka. Ji išmokama per 3 mėnesius lygiomis dalimis kas mėnesį. Jeigu asmuo pradeda eiti pareigas valstybės tarnyboje anksčiau negu po 3 mėnesių, likusi nemokėta išmokos dalis nemokama. Jeigu šie asmenys mero ir mero pavaduotojo pareigas ėjo mažiau kaip vienus metus iki kadencijos pabaigos, jiems išmokama 1 mėnesio jų vidutinio darbo mokesčio dydžio išmoka. Nutrūkus mero, mero pavaduotojo įgaliojimams prieš terminą, jiems išmokama 2 mėnesių jų vidutinio darbo mokesčio dydžio išmoka.

208. Mero ir mero pavaduotojo darbo mokestį pagal įstatymų nustatytus koeficientus

tvirtina taryba.

209. Meras ir mero pavaduotojas negali dirbti kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose ir gauti kito atlyginimo, išskyrus atlyginimą už mokslinę, pedagoginę ar kūrybinę veiklą. Ši nuostata netaikoma, jeigu mero pavaduotojas pareigas atlieka visuomeniniais pagrindais.

210. Merui, mero pavaduotojui netaikomos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias darbo ir poilsio laiką, atostogas, nurodytas Reglamento 211 punkte, materiali atsakomybę, darbuotojų saugą ir sveikatą.

211. Meras atostogų išeina leisdamas potvarkį, mero pavaduotojui atostogos suteikiamos mero potvarkiu pagal raštišką prašymą.

Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 28 kalendorinių dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, valstybinėms ar visuomeninėms pareigoms atlikti, nemokamos. Nemokamos atostogos dėl dalyvavimo Seimo, Respublikos Prezidento rinkimuose, rinkimuose į Europos Parlamentą ar savivaldybės tarybos rinkimuose suteikiamos įstatymų nustatyta tvarka.

Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ar mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas.

212. Komandiruote laikomas mero ir mero pavaduotojo išvykimas iš nuolatinės darbo vietos į kitas vietoves (išskyrus Šiaulių apskrities ribas). Išvykimas į komandiruotę įforminamas mero potvarkiu, kuriame turi būti nurodyta asmens vardas, pavardė, pareigos, komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), komandiruotės trukmė ir pagal Tarnybinių komandiruočišlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (2014 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1433 redakcija), apmokamos komandiruotės išlaidos.

213. Tarybos posėdžiams, komitetams, merui aptarnauti, taip pat tarybos sprendimų projektams rengti, nagrinėti ir išvadų dėl tarybos sprendimų projektams rengti mero siūlymu gali būti steigiamas savivaldybės tarybos ir mero sekretoriatas (toliau – sekretoriatas). Sekretoriato finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą atlieka savivaldybės administracija. Taryba nustato atskirą sekretoriato išlaidų sąmatą. Sekretoriatas gali būti sudaromas iš mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, karjeros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis. Jei sekretoriatas nesudaromas, savo įgaliojilaikui meras gali turėti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, kurie negali būti tarybos nariais“;

1.22. išdėstyti 214 punktą taip:

214. Meras yra atskaitingas tarybai ir savivaldybės bendruomenei už savo ir savivaldybės veiklą“;

1.23. išdėstyti 215.4–215.9 punktus taip:

215.4. teikia tarybai mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu) ir tarybos sudaromų komisijų pirmininkų kandidatūras, taip pat gali siūlyti atleisti juos iš pareigų, siūlyti skirti nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui;

215.5. nustato mero pavaduotojo veiklos sritis;

215.6. teikia tarybai siūlymą dėl tarybos kolegijos sudarymo;

215.7. teikia savivaldybės tarybai siūlymus dėl sekretoriato sudarymo ir jo pareigybių skaičiaus nustatymo arba mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo (jeigu sekretoriatas nesudaromas);

215.8. vadovauja sekretoriato darbui (jeigu jis sudaromas), tvirtina sekretoriato nuostatus, Valstybės tarnybos įstatymo ir Darbo kodekso nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų sekretoriato darbuotojus, mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus;

215.9. teikia komitetams, išskyrus Kontrolės komitetą, komitetų pirmininkų ir pavaduotojų kandidatūras“;

1.24. papildyti 215.15–215.22 punktais ir juos išdėstyti taip:

215.15. tvirtina gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą) į seniūnaitijas savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu;

215.16  skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su šių juridinių asmenų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

215.17 skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su šių juridinių asmenų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

215.18 atkuria savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teises religinėms bendrijoms ir bendruomenėms;

215.19  išduoda leidimus naudoti žūklės plotus vandens telkiniuose, tvirtina žuvų išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos žuvininkystės vandens telkiniuose priemonių planus teisės aktų nustatyta tvarka;

215.20  keičia pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir būdą teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka;

215.21 suteikia patalpas Seimo nariams pagal Lietuvos Respublikos Seimo statutą;

215.22 skelbia vietos gyventojų apklausą“;

1.25. išdėstyti 223 punktą taip:

223. Mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Taryba mero pavaduotojo funkcijas nustato mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti.

Kai meras negali eiti savo pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis savivaldybės tarybos narys atlieka visas jo pareigas, išskyrus Reglamento 215.4–215.8 ir 215.15–215.22 punktuose numatytus įgaliojimus. Tokiu atveju šio Reglamento 215.15–215.22 punktuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka taryba.

Kai meras ir mero pavaduotojas dėl objektyvių priežasč negali atlikti jiems pavestų pareigų (pvz., dėl ligos), mero pareigas atlieka tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma išrinktas savivaldybės tarybos narys. Mero pareigos perimamos potvarkiu. Jei potvarkio negali pasirašyti meras ar mero pavaduotojas, potvarkį pasirašo įgaliojimus perimantis tarybos narys“;

1.26. išdėstyti 225 punktą taip:

225. Savivaldybės tarybos narys yra Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo nustatyta tvarka savivaldybės nuolatinių gyventojų išrinktas savivaldybės bendruomenės atstovas. Išrinktos naujos savivaldybės tarybos nario įgaliojimai prasideda, o ankstesnės kadencijos tarybos nario įgaliojimai baigiasi nuo tos dienos, kurią išrinkta nauja savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį ir šios tarybos narys jame prisiekia“;

1.27. išdėstyti 227.1 punktą taip:

227.1. tarybos nario (mero) priesaiką priima savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys“;

1.28. išdėstyti 235 punktą taip:

235. Tarybos narys gali netekti savo įgaliojimų prieš terminą savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka“;

1.29. išdėstyti 261 punktą taip:

261. Asmenų prašymai, pranešimai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka“;

1.30. išdėstyti 285 punktą taip:

285. Apklausos būdą paslo apklausos iniciatorius, sprendimą dėl apklausos būdo priima taryba arba jos pavedimu savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdami į vietos sąlygas ir aplinkybes“;

1.31. išdėstyti 288 ir 289 punktus taip:

288. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, tarybai, merui ir seniūnui.

289. Gyventojai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 41 straipsnio nustatyta tvarka“;

1.32. išdėstyti 290 ir 291 punktus taip:

290. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 tarybos narių grupės reikalavimu tokia tvarka:

290.1. Tarybos narių grupė pateikia merui reikalavimą dėl apklausos organizavimo. Reikalavimas turi būti pasirašytas visų iniciatyvinės grupės narių.

290.2. Reikalavime turi būti nurodytas apklausai teikiamo klausimo tekstas, siūlomas apklausos būdas, nurodytas Reglamento 284 punkte ir apklausos teritorija.

290.3. Meras, gavęs tarybos narių iniciatyvinės grupės reikalavimą, atitinkantį Reglamento 290.1 ir 290.2 punktuose nustatytus reikalavimus, ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šios grupės reikalavimo gavimo dienos paskelbia apklausą. Jei pateiktas reikalavimas neatitinka nustatytų reikalavimų, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas jis grąžinamas pareiškėjams, nurodant grąžinimo priežastis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą.

291. Meras, gavęs gyventojų, tarybos narių grupių ar seniūnų reikalavimą, parengia potvarkį, kuriame turi būti nurodyta apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdai, apklausos data ir vieta, apklausos komisijos sudėtis“;

1.33. išdėstyti 294 punktą taip:

294. Mero potvarkis paskelbti apklausą turi būti paskelbtas per vietinės (regiono) visuomenės informavimo priemones, savivaldybės interneto svetainėje (www.joniskis.lt) ir seniūnijų, kurių teritorijose vyks apklausa, skelbilentose“;

1.34. išdėstyti 299 punktą taip:

299. Tarybos sprendimas dėl apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) turi būti paskelbtas per vietines (regiono) visuomenės informavimo priemones, savivaldybės interneto svetainėje ir seniūnijų, kurių teritorijose įvyko apklausa, skelbimų lentose“;

2. Pripažinti netekusiais galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 7.4, 7.14, 7.44, 7.50, 22 ir 293 punktus.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis