isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO NESTACIONARIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO DIREKTORIAUS 2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 28 d. Nr. T-48

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr.T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centro direktoriaus 2018 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Saulius Gegieckas

 


 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

                                                                                       2019 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. T-48

 

 

PAKRUOJO NESTACIONARIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO DIREKTORIAUS

2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

DUOMENYS APIE ĮSTAIGĄ

 

Duomenys: Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centras (toliau – Centras) - savivaldybės biudžetinė įstaiga. Įsteigtas 2004 m. lapkričio 9 d. Centro nuostatai patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 26 d. sprendimu Nr. T-92. Adresas: L. Giros g. 3D, LT-83150, Pakruojis, tel. / faks. (8 421) 51 110, mob. +370 684 29115, el. p. ncentras@gmail.com.

Centrui vadovauja direktorė Laimutė Kazokaitienė, pavaduotoja socialiniams reikalams – Ilma Geležėlienė.

Centro pareigybių ir etatų sąrašas, patvirtintas 2018-07-02 Centro direktorės įsakymu Nr. P-75.

Centro struktūrą sudaro penki padaliniai:

– Pagalbos namuose tarnyba;

– Laikino gyvenimo namai;

– Bendruomeninė paslaugų tarnyba;

– Integralios pagalbos tarnyba;

- Globos centro padalinys.

Didžiausias leistinas pareigybių skaičius 60,5, nustatytas 2018-03-29 Pakruojo rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-61 „Dėl Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centro didžiausio leistino pareigybių skaičiaus nustatymo”. Centre vidutinis darbuotojų skaičius per ataskaitinį laikotarpį – 67.

Pareigybių ir etatų sąrašas nustatytas 2018-07-02 Centro direktorės įsakymu Nr. P-75 Dėl Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centro pareigybių ir etatų patvirtinimo”.ių ir etatų sąrašas

Eil. Nr.

Pareigybės pavadinimas

Etatų skaičius

1.       

Direktorius

1

2.       

Direktoriaus pavaduotojas socialiniams reikalams

1

3.        

Buhalteris

1

4.        

Projektų koordinatorius

1

5.       

Apskaitininkas

1

6.       

Administratorius

1

7.       

Psichologas

1

8.       

Globos centro psichologas

1

9.       

Vyresnysis socialinis darbuotojas

3

10.   

Vyresnysis socialinis darbuotojas darbui su  šeimomis

1

11.   

Socialinis darbuotojas darbui su šeimomis

17

12.   

Atestuotas socialinis darbuotojas

2

13.   

Atvejo vadybininkas

3

14.   

Socialinis darbuotojas, atliekantis globos koordinatorius funkcijas

2

15.   

Socialinis darbuotojas

1

16.   

Socialinio darbuotojo padėjėjas

4

17.   

Lankomosios priežiūros specialistas

17

18.   

Meistras

0,5

19.   

Vairuotojas

1

20.   

Valytojas

1

 

                                                                      Iš viso:

60,5

 

II SKYRIUS

FINANSINĖ - ŪKINĖ VEIKLA 2018 M.

 

Centras per  2018 metus gavo asignavimų   732 091,34 Eur, iš jų:

                      savivaldybės biudžeto lėšos –  309 700,00;

                      savivaldybės biudžeto lėšos (budinčių globotojų atlygis) – 15 962,90;

                      specialiosioms programoms vykdyti – 30 208,56;

                      valstybės dotacijos socialinei priežiūrai – 271 600,00;

                      valstybės biudžeto lėšos  užimtumui didinti – 5 310,00;

                      valstybės biudžeto lėšos projekto „Priglausk mane“ vykdymui – 1 000,00;

                      valstybės biudžeto lėšos vaiko globos (rūpybos) išmokos, išmokos vaikui – 8 186,18;

                      Europos sąjungos lėšos „Integrali pagalba į namus Pakruojo rajone“  – 39 009,11;

                      Europos sąjungos lėšos „Kompleksinės paslaugos šeimai Pakruojo rajone“– 13 099,32;

                      Europos sąjungos lėšos „ Socialinės įtraukties didinimas per socialinių įgūdžių ugdymą ir palaikymą ir psichosocialinę pagalbą Pakruojo rajone“ – 7 337,50;

                      valstybės biudžeto lėšos, skirtos mokinio reikmėms įsigyti – 4 731; 

                      valstybės biudžeto lėšos už keltuvų neįgaliesiems priežiūrą - 604,08;

                      savivaldybės biudžeto lėšos už išvadų apie asmenis rengimą – 280,08;

                      savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos renginių organizavimui, kitų programų vykdymui – 7 035,50;

                      savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos gyventojų pašalpoms – 3 739,16;

                      2 procentai nuo gyventojų pajamų mokesčio – 49,31;

                      valstybės biudžeto lėšos už suteiktas dienos socialinės globos paslaugas spec. tikslinės dotacijos – 14 238,64;

Padaryta  išlaidų – 734 633,0 Eur. Didžiausią dalį išlaidų sudaro išlaidos darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui 635 871 Eur, išlaidos prekėms ir paslaugoms – 90 965 Eur ir turto įsigijimui – 7 797 Eur.

Įstaigos kreditorinis įsiskolinimas 2018 m. gruodžio  31 d. – 13 763,47 Eur:                                           mokėtinos ryšių paslaugos – 304,66;

          komunalinės paslaugos – 3 718,0 (metų pabaigoje gavome papildomą sąskaitą už šildymą, priskaičiuota nevyriausybinių organizacijų skola už praėjusius laikotarpius 1 281,90); 

          kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos – 55,55;

          socialinio draudimo įmokos – 9 685,30.

                      Debitorinis įsiskolinimas 1 073,15 – Eur:

          negauta lėšų iš laikino gyvenimo namų gyventojų už suteiktas apgyvendinimo paslaugas – 1 047,60;

          už elektros paslaugas – 25,55.

                      Per 2018 metus už suteiktas paslaugas Centro gautos  pajamos – 30 208,56 Eur, iš jų:

                      už apgyvendinimą Laikino gyvenimo namuose – 4 130,48;

                      už pagalbos  į namus paslaugas – 13 343,61;

                      už dienos socialinę globą – 11 465,19;

                      už transporto paslaugas – 266,80;

                      už elektros energijos paslaugas ir kita- 1 002,48.

Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymas, lėšų panaudojimas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius Eur:

 

Biudžetas

 

Spec .

lėšos

 

tos Deleguotos

 VB

Biudžeto lėšos budintiems globotojams

VL projektų lėšos

„Priglausk .mane“

 ES

lėšos

 

VL dotacijos

Kitos išlaidos

Iš viso

Darbo užmokestis

225500

7426

207632

 

 

40532

10632

 

491722

Soc. draudimo įmokos

62500

2500

63378

 

 

12585

3186

 

144149

Ryšių paslaugos

 

3400

 

 

20

 

 

 

3420

Transporto išlaikymas

1500

3100

 

 

90

212

285

 

5187

Technologijos,  ūkinės prekės

1500

1447

 

 

 

 

 

 

2947

Komandiruotės

 

352

 

 

160

 

 

 

512

Kvalifikacija

 

715

5900

 

 

 

 

 

6615

Einamasis remontas

9000

 

 

 

 

 

 

 

9000

Komunalinės paslaugos

7400

4968

 

 

 

 

 

 

12368

Kitos paslaugos

500

6300

 

15963

730

2764

136

24576

50969

Turto (Programos įranga)

1800

 

 

 

 

5997

 

 

7797

Iš viso

309700

30208

276910

15963

1000

62090

14239

24576

734633

 

Centro pagrindinė veiklos sritis – socialinių paslaugų ir žmonių (asmens) sveikatos priežiūros paslaugų teikimas. Centre teikiamos socialinės paslaugos (pagal socialinių paslaugų katalogą):

bendrosios:

        informavimo;

        konsultavimo;

        tarpininkavimo ir atstovavimo;

        maitinimo organizavimo;

        aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne;

        transporto organizavimo;

        sociokultūrines paslaugas;

        asmens higienos ir priežiūros paslaugas;

        pagalba globėjams (rūpintojams) ir įvaikintojams

         kitos bendrosios socialinės paslaugos;

specialiosios: socialinės priežiūros:

         pagalbos į namus;

         socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo;

         laikino apnakvindinimo;

         intensyvios krizių įveikimo pagalbos;

        apgyvendinimo nakvynės namuose ir krizių centruose;

        psichosocialinės pagalbos;

socialinės globos:

        dienos socialinės globos;

        trumpalaikės socialinės globos vaikams, likusiems be tėvų globos;

asmens sveikatos priežiūros paslaugos (teikiamos pagal turimas sveikatos priežiūros licencijas: bendruomenės slauga, masažas, kineziterapija iš ES fondo finansuojamo projekto „Integrali pagalba į namus Pakruojo rajone“).

Taip pat Centras aprūpina rajono neįgaliuosius techninės pagalbos priemonėmis, veda priemonių apskaitą ir vykdo grąžinimo kontrolę, dalyvauja teismuose dėl pilnamečių fizinių asmenų pripažinimo neveiksniais ar ribotai veiksniais tam tikrose srityse, teikia teismui išvadas dėl globos ar rūpybos reikalingumo, globėjo, rūpintojo ar turto administratoriaus kandidatūrų. Organizuoja budinčių globotojų, socialinių globėjų ir globėjų giminaičių, įtėvių paiešką, vykdo mokymus, konsultacijas globėjams ir rūpintojams pagal GIMK programą. Nuo 2018 m. liepos mėn. vykdoma atvejo vadyba.

 

Socialinių paslaugų gavėjai per 2018 m.

 

Specialiųjų paslaugų

Socialinės globos / Slaugos

Pagalba į namus

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas

šeimų sk./vaikų sk.

Laikinas apnakvindinimas

Apgyvendinimo nakvynės namuose ir krizių centruose

Dienos socialinė globa *

Asmens sveikatos priežiūros paslaugos*

 

200

 

 

165/386

 

25

 

44

 

21

 

21

*- šioms paslaugoms teikti reikalingos licencijos.

                     

Per 2018 m. socialinės priežiūros paslaugos – socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas – teiktos 165 šeimoms. Jose – 386 vaikai (iki 7 m. – 129, 7–17 m. – 257). Per metus socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos pradėtos teikti 38 naujoms šeimoms, auginančioms nepilnamečius vaikus, paslaugų teikimas nutrauktas 43 šeimoms. Pagrindinės priežastys: socialinių ir kasdienių įgūdžių trūkumas, netinkama vaikų priežiūra, alkoholio vartojimas, smurtas.

 

Pagal seniūnijas:

 

Seniūnija

 

 

Pakruojo

Linkuvos

Žeimelio

Lygumų

Klovainių

Rozalimo

Pašvitinio

Guostagalio

Iš viso

Etatų skaičius

4

3

2

3

1

2

1

1

17+1 (koordinatorius)

Šeimų skaičius

37

34

21

27

8

19

15

9

165

Vaikų skaičius

65

66

62

77

25

46

32

23

386

Pradėtos teikti paslaugos, šeimų sk.

12

9

2

4

-

5

3

3

38

Nutrauktas paslaugų teikimas,

šeimų sk.

17

12

3

3

-

7

1

-

43

 

2018 m. liepos 1 d. bendruomeninių paslaugų tarnyboje įsteigti 3 atvejo vadybininko etatai. Nustatyti reikalavimai specialistui – aukštasis socialinio darbo ar socialinės pedagogikos išsilavinimas ir ne mažiau 1 metų socialinio darbo patirtis. Užimtumo tarnyboje registruotų socialinių darbuotojų, ieškančių darbo, nebuvo, tačiau pavyko rasti darbuotojus. Per 6 mėn. atvejo vadyba taikyta 309 kartus, iš jų  – 117 atvejų pagal VVTAĮT prašymus, atliktas pervertinimas 192 šeimoms ir organizuotas 21 atvejo vadybos posėdis dėl globos peržiūros. Po atvejo vadybos taikymo, 84 šeimoms teikiamos kompleksinės paslaugos.

Socialiniams darbuotojams, dirbantiems su šeimomis, 2018 m. 9 kartus organizuoti supervizijos mokymai, iš viso 36 akad. val.ir kvalifikacijos kėlimo mokymai „Emocinio krūvio socialiniame darbe valdymas“, „Laiko išteklių valdymas ir asmeninis efektyvumas socialiniame darbe“, apmokėti iš valstybės dotacijų. Darbuotojai taip pat dalyvavo įvairiuose nemokamuose seminaruose, konferencijose, savivaldybės organizuotuose mokymuose „Atvejo vadyba ir S.M.A.R.T. tėvystė“. Įvykdyta darbuotojų atestacija: 2 įgijo vyresniojo socialinio darbuotojo kategoriją,  1 - socialinio darbuotojo. 3 darbuotojai įstojo į magistro studijas Šiaulių universitete.

Pagalbos į namus paslaugos per metus suteiktos 200 asmenų. Pagal amžių pagalbos į namus paslaugų gavėjai pasiskirsto taip: iki 7 m. – 1, darbingo amžiaus asmenų su negalia – 15, 60-64 m. – 2 , 65–84 m. – 115, 85 m. ir vyresni – 66 gavėjai. 17-ai paslaugų gavėjų nustatytas nuolatinis specialusis slaugos poreikis, 65 – nuolatinės priežiūros poreikis. Daugiausia paslaugų gavėjų moterys – 164. 2018 m. gautas 41 sprendimas dėl pagalbos į namus paslaugų teikimo, pradėtos teikti pagalbos į namus paslaugos 24 asmenims, 5 asmenys laikinai atsisakė paslaugų, 4 asmenims buvo nutraukti sprendimai dėl įvairių priežasčių, 8 asmenims paslaugų poreikis nepatenkintas.

Paslaugas teikia 20 lankomosios priežiūros specialistų (17 etatų). 2018 m. gautas vienas etatas. Padaliniui vadovauja vyresnioji socialinė darbuotoja. 2018 m. vyresnioji socialinė darbuotoja atliko 28 socialinių paslaugų poreikio vertinimus. Vykdydama savivaldybės administracijos pavedimą, per 2018 metus įvertino ir pateikė 13 išvadų dėl asmens gebėjimo pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus ir 18 pranešimų apie asmens būklės pokyčius.

Visi pagalbos į namus padalinio darbuotojai kėlė kvalifikaciją 16 akad. val. programoje „Mirties vyksmas: socialinio darbuotojo ir kliento santykių pobūdis mirties kontekste“. Darbuotojams apmokama už profilaktinį sveikatos patikrinimą, higienos ir pirmosios med. pagalbos mokymus. Pagal prašymą keturiems darbuotojams apmokama už kurą ir amortizaciją naudojant nuosavus automobilius paslaugoms teikti.

Laikino gyvenimo namuose yra 6 kambariai apgyvendinimui. Apgyvendinimo nakvynės namuose ir krizių centruose paslauga suteikta 44 socialinių paslaugų gavėjams, iš jų 13 vaikų. Laikinai apnakvindinti 25 asmenys, iš jų 5 vaikai iš 4 šeimų. Pagal paslaugų trukmę iki 1 mėn. gyveno 2 asmenys, nuo 1 iki 3 mėn. gyveno 15 asmenų, nuo 4 iki 6 mėn. – 18, ilgiau kaip 6 mėn. – 9 asmenys. Padalinyje dirba 4 socialinio darbuotojo padėjėjai pagal slenkantį grafiką, padaliniui vadovauja socialinė darbuotoja. Visi laikino gyvenimo namų darbuotojai dalyvavo kvalifikacijos kėlimo 16 akad. val. mokymuose, jiems apmokama už profilaktinį sveikatos patikrinimą, higienos ir pirmosios med. pagalbos mokymus.

Centras organizuoja neįgaliųjų aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis, veda jų apskaitą, vykdo grąžinimo kontrolę, organizuoja specialiojo transporto paslaugų teikimą neįgaliesiems. Techninės pagalbos priemonėmis pagal panaudos sutartis aprūpinti 276 neįgalūs asmenys, išduota 337 vnt. techninės pagalbos priemonių. Per 2018 m. iš Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių skyriaus gauta techninės pagalbos priemonių už 10791,47 Eur. Priemonės užsakomos pagal pateiktą asmenų poreikį, sudaroma laukiančių konkrečios priemonės eilė.

Transporto paslauga suteikta 34 pensinio amžiaus ir neįgaliems asmenims, taip pat gaunantiems labai menkas pajamas.

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-71 įkurtas naujas padalinys - Globos centras. Globos centre dirbo 2 atestuotos socialinės darbuotojos darbui su globėjais ir įtėviais. Organizuoti mokymai pagal GIMK programą 4 šeimoms (10 užsiėmimų) ir parengtos teigiamos išvados, vesti užsiėmimai savipagalbos grupėms, kuriuose dalyvavo 13 asmenų. Suteiktos 52 konsultavimo ir 138 informavimo paslaugos.  2018 m. liepos mėn. sudarytos sutartys su dviem budinčiais globotojais. Per 6 mėn. pas budinčius globotojus buvo apgyvendinta 12 vaikų.

Direktorė (jai atostogaujant – pavaduotoja), vykdydama Pakruojo rajono savivaldybės mero 2018 m. sausio 3 d. potvarkiu Nr. MV-1 „Dėl įgaliojimo dalyvauti teismo posėdžiuose“ suteiktą įgaliojimą, dalyvavo 28 teismo bylose, lankėsi neįgaliųjų namuose, bendravo su artimaisiais ir pateikė išvadas dėl neveiksnumo pagal sritis nustatymo, rūpybos ar globos reikalingumo, globėjų, rūpintojų ar turto administratoriaus kandidatūrų pilnamečiams neįgaliems asmenims, taip pat dėl globėjų, turto administratorių pakeitimo.

2018 m. Centro darbuotojai padėjo organizuoti ir dalyvavo  rajoniniuose renginiuose: socialinio darbuotojo dienos proga ir neįgaliųjų dienai skirtame socialiniame  renginyje gruodžio mėn.

Direktorė dalyvavo rajoninėse Socialinių paslaugų teikimo, Specialiųjų poreikių nustatymo, Vaiko globos ir Narkotikų kontrolės komisijos veiklose.

 

III SKYRIUS

VYKDYTI PROJEKTAI

 

Vykdytas globėjų (rūpintojų) ir įtėvių paieškos, rengimo, atrankos, konsultavimo ir pagalbos jiems teikimo paslaugų projektas „Priglausk mane“, kuris finansuojamas iš SADM lėšų. Tai tęstinis projektas, vykdomas nuo 2008 m. 2018 m. gautas finansavimas 1 000 Eur. Organizuotas seminaras globojančioms ir įvaikinusioms šeimoms „Pozityvūs vaiko auklėjimo metodai“ 6 akad. val. 2018 m. atestuotos socialinės darbuotojos kėlė kvalifikaciją teoriniuose-praktiniuose mokymuose. Iš projekto lėšų parengti lankstinukai.

Tęsiamas projektas „Integrali pagalba į namus Pakruojo rajone“, finansuojamas iš ES struktūrinių fondų lėšų. Projekto biudžetas – 156 000,0 Eur. Projektas bus vykdomas iki 2019 m. rugsėjo mėn.  Integralios pagalbos, t. y. dienos socialinės globos ir slaugos asmens namuose, 2018 metais suteiktos 21 asmeniui. Projekte dirba 10 darbuotojų: bendruomenės slaugytojas, kineziterapeutas, 8 slaugytojų padėjėjai-socialinių darbuotojų padėjėjai. Paslaugos teikiamos komandiniu principu.

Tęsiamas projektas „Kompleksinės paslaugos šeimai Pakruojo rajone“, finansuojamas iš ES struktūrinių fondų lėšų, kuriame Centras kartu su Lietuvos samariečių draugijos Pakruojo skyriumi yra savivaldybės administracijos partneriai. Socialinė darbuotoja, koordinuoja projekto veiklas „vieno langelio“ principu. Keturiuose šeimų klubuose (Pakruojyje, Linkuvoje, Klovainiuose ir Pašvitinyje) vyksta psichosocialinė pagalba – individualios ir grupinės konsultacijos. Tėvystės gebėjimų ugdymo ir stiprinimo mokymuose 2018 m. dalyvavo 44 asmenys, individualiose konsultacijose tėvystės gebėjimų ugdymo ir stiprinimo klausimais – 25, individualiose psichologo konsultacijose dalyvavo 40 asmenų, grupinėse konsultacijose – 30. Per 2018 m. projekte dalyvavo 144 nauji dalyviai.

2018 m. rugsėjo 19 d. pasirašyta sutartis su Europos socialinio fondo agentūra dėl projekto „Socialinės įtraukties didinimas per socialinių įgūdžių ugdymą ir palaikymą ir psichosocialinę pagalbą Pakruojo mieste“ finansavimo ir pradėtos veiklos: suremontuota patalpa, kurioje bus vykdomi užsiėmimai, nupirkti baldai, kompiuteris, televizorius, šaldytuvas. Projektinė veikla orientuota į laikino gyvenimo namuose gyvenančių asmenų užimtumą. Projekto suma 25 000 Eur.

2018 m. rugpjūčio 10 d. pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Labdaros paramos fondu SOS vaikų Lietuvoje draugija įgyvendinant veiklas, numatytas Europos regiono plėtros fondo 2014-2020 m. Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos programos (3 prioritetas, skirtas socialinei įtraukčiai didinti), projekte Lat-Lit SOS FGA“. Fondas įsipareigoja teikti nemokamas socialines-psichologines paslaugas globėjų, įtėvių šeimoms, rengti ir teikti klausimyną globėjų, įtėvių šeimoms, vėliau pateikti išvadas ir rekomendacijas.

2018 m. spalio 30 d. pasirašyta Jungtinė veiklos (partnerystės) sutartis įgyvendinant vaikų gerovės ir saugumo didinimo, paslaugų šeimai, globėjams (rūpintojams) kokybės didinimo bei prieinamumo plėtros projektą, kuris finansuojamas ES fondų lėšomis 151 299 Eur, tęsis iki 2021 m. gruodžio 31 d. Gautos lėšos skirtos globos centro padalinio 3 darbo vietoms įrengti ir darbo užmokesčiui.

Pradėtas vykdyti projektas pagal bendradarbiavimo sutartį su VšĮ Žmogiškųjų išteklių stebėsenos ir plėtros biuru, įgyvendinant 2014-2020 ES fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr.08.3.1.-ESFA-K-413 „Socialinę atskirtį patiriančių asmenų integracija į darbo rinką“ projektus. Projekto veikloms vykdyti suteiktos patalpos, nukreipiami asmenys.

Pagal susitarimą su UAB „ETKC“ dėl bendradarbiavimo projekte „Atrask save“, priimtos 3 grupės nepasirengusių darbo rinkai bedarbių, orientuotų į samdomą darbą, jiems suteikta informacija apie Centro veiklą, teikiamas socialines paslaugas ir jų plėtrą, kviečiami pasirinkti socialinio darbuotojo ar padėjėjo profesijas

Parengta programa „Užkrečiamų ligų prevencija ir profilaktika Pakruojo rajono problemiškose šeimose“. Gautos lėšos – 1250 Eur iš Pakruojo r. sav. programos „Visuomenės sveikatos sauga, aplinkos sveikata, užkrečiamų ligų prevencija ir kontrolė“. Socialiniai darbuotojai, padėjėjai, lankomosios priežiūros specialistai aprūpinti apsaugos priemonėmis nuo užkrečiamų ligų, trijose šeimose, joms sutikus, atlikta dezinsekcija.

Parengta programa „Smurtinio elgesio ir nusikalstamumo prevencija Pakruojo rajono problemiškose šeimose“. Gautos lėšos – 1890 Eur iš Pakruojo r. sav. programos „Smurtinio ir nusikalstamo elgesio prevencija“. Programoje dalyvavo 39 asmenys, iš jų 10 asmenų iš šeimų, kuriose teikiamos socialinės priežiūros paslaugos.

 

IV SKYRIUS

INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ DIEGIMAS

 

Centre kompiuterizuota 16 darbo vietų ir 17 darbo vietų seniūnijose socialiniams darbuotojams darbui su rizikos šeimomis. Centre yra šviesolaidinis internetas, antrame pastato aukšte įrengtas mobilus internetas. 2018 m. įsigyti 3 nauji nešiojami kompiuteriai, 3 multifunkciniai įrenginiai, iš savivaldybės gauti 4 naudoti kompiuteriai. Centre įrengtos keturios naujos darbo vietos: projektų koordinatoriui, 3 atvejo vadybininkams.

 

V SKYRIUS

GAUTI SKUNDAI, PADĖKOS

 

2018 m. skundų negauta. Mero padėka už ilgametį darbą įteikta socialinei darbuotojai Janinai Durienei, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie SADM padėka už prasmingą ilgametį darbą įteikta direktoriaus pavaduotojai Ilmai Geležėlienei, Neįgaliųjų reikalų departamento prie SADM padėka už aktyvų dalyvavimą projektinėje veikloje įteikta direktorei Laimutei Kazokaitienei.

 

VI SKYRIUS

TIKRINUSIŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ IŠVADŲ BEI PASIŪLYMŲ

APIBENDRINIMAS

 

2018 m. vasario 14 d. LR valstybinės darbo inspekcijos prie SADM Šiaulių skyrius atliko neplaninį patikrinimą darbuotojų saugos ir sveikatos ar / ir darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymosi klausimais. Patikrinimo metu buvo nustatyta, kad neatliktas profesinės rizikos vertinimas socialiniams darbuotojams, dirbantiems su rizikos šeimomis, ir nurodyta tą atlikti iki 2018-04-13. Rizikos vertinimas buvo atliktas, parengtas dviejų metų profesinės rizikos veiksnių šalinimo ir (ar) mažinimo priemonių planas.

 

VII SKYRIUS

ĮSTAIGOS PAGRINDINĖS PROBLEMOS

 

Pagrindinės įstaigos problemos:

1. Būtinas pastato remontas. Didelės išlaidos pastato šildymui, nes pastatas nerenovuotas, statytas 1963 m. Reikalingas kapitalinis stogo remontas, nes 2017 m. gautas finansavimas 3 000,00 eurų panaudotas tik avarinės būklės vietų užtaisymui vienoje stogo pusėje, o kitos laiptinės stogo būklei patvarkyti lėšų negauta. Taip pat būtinas antro aukšto koridoriaus ir laiptinės remontas, nes sienų dažai nutupėję, nuo pralaidaus stogo sienos parudavę, laiptinės langas nesandarus ir nesaugus, būtinas pritaikymas žmonėms su negalia patekti į antro aukšto patalpas. Antrame aukšte įsikūręs Globos centras, Bendruomeninių paslaugų tarnyba, vykdoma projektinė veikla, dirba atvejo vadybininkai, psichologai, socialiniai darbuotojai, čia nuolat atvyksta šeimos, tėvai, globėjai, vaikai, lankosi svečiai

2. Atsižvelgiant į socialinių paslaugų poreikį rajone, Centro teikiamų paslaugų spektras sparčiai plečiasi, todėl didėja darbuotojų skaičius, reikalingos lėšos darbo vietoms:

- kompiuterių atnaujinimui, šiuo metu jie yra dešimties ir daugiau metų senumo, todėl būtinai reikalingos lėšos kasmet atnaujinti bent po keletą IT priemonių;

- kanceliarinėms prekėms;

- sveikatos patikrinimui, socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų skiepams nuo gripo;

- transporto išlaikymui, kurui, šiuo metu Centras turi 4 naujus tarnybinius automobilius, dar numatoma, kad 1 automobilis bus nupirktas iš ES lėšų, kuriam reiks garažo ir papildomų lėšų draudimui bei kurui;

- darbo užmokesčiui: trūksta lėšų Laikino gyvenimo namų socialinių darbuotojų padėjėjų bei lankomosios priežiūros specialistų pavadavimui kasmetinių atostogų metu, todėl daliai paslaugų gavėjų tenka laikinai sustabdyti paslaugų teikimą; pagalbos į namus paslaugos poreikio nepatenkiname, nes trūksta etatų, yra klientų, laukiančių eilėje pagalbos į namus paslaugai gauti.

3. Rajone trūksta socialinį išsilavinimą turinčių darbuotojų, tad beveik nėra galimybės atlikti atranką prieš įdarbinant.

4. 2019 m. rudenį baigiasi Centro vykdomas projektas „Integrali pagalba į namus Pakruojo rajone“, finansuojamas iš ES struktūrinių fondų lėšų. Nėra aišku, ar projekto finansavimas bus pratęstas. Paslauga labai reikalinga ir yra daug pigesnė nei ilgalaikė socialinė globa socialinėje įstaigoje, todėl būtina spręsti šios paslaugos finansavimo klausimą savivaldybės biudžeto lėšomis.

 

VIII SKYRIUS

ATEITIES PLANAI IR KAIP TAI ATSILIEPS ĮSTAIGOS VEIKLAI

 

Pakruojo rajonui reikalingas Krizių centras, kuris galėtų būti įkurtas prie Centro. Krizių centre būtų galima laikinai apgyvendinti šeimas su nepilnamečiais vaikais ir, teikiant kompleksinę pagalbą, išvengti vaikų paėmimo iš biologinės šeimos.

______________