LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2021 M. LIEPOS 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-398 „DĖL LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ GYVENAMŲ BŪSTŲ PRIJUNGIMO PRIE ESAMŲ CENTRALIZUOTŲ NUOTEKŲ TVARKYMO SISTEMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. birželio 30 d. Nr. D1-216
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. D1-398 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ GYVENAMŲ BŪSTŲ PRIJUNGIMO PRIE ESAMŲ CENTRALIZUOTŲ NUOTEKŲ TVARKYMO SISTEMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 2 straipsnio 2 dalimi ir 4 straipsnio 12 punktu:
1. Tvirtinu Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).
2. Į g a l i o j u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą vykdyti Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos apraše nurodytos administruojančiosios institucijos funkcijas.“
2. Nustatau, kad šis įsakymas taikomas gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investiciniams projektams, pateikiamiems įsigaliojus šiam įsakymui .
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. D1-398
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2023 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. D1-216
redakcija)
APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ GYVENAMŲ BŪSTŲ PRIJUNGIMO PRIE ESAMŲ CENTRALIZUOTŲ NUOTEKŲ TVARKYMO SISTEMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinių projektų (toliau – projektų), finansuojamų pagal Aplinkos apsaugos rėmimo programą, finansavimo sąlygas, paraiškų priėmimą, vertinimą, sprendimų dėl finansavimo skyrimo priėmimą, finansavimo sutarčių sudarymą, lėšų mokėjimą, projektų priežiūrą ir nustato pareiškėjų, projektų vykdytojų ir projektus administruojančios institucijos – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – Agentūra) teises ir pareigas.
2. Tvarkos aprašas taikomas Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamiems aplinkos apsaugos investiciniams projektams, kuriuos įgyvendinus sumažėja neigiamas namų ūkių poveikis aplinkai nuotekomis, užtikrinamas projekto tęstinis aplinkos apsaugos efektas.
3. Agentūra, vykdydama projektų vertinimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko gyvenamų būstų ir sklypų savininkų, Projekto vykdytojų atstovų asmens duomenis.
4. Projektų administravimo, vertinimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:
4.3. kiti su finansavimo skyrimu susiję duomenys (unikalus individualaus gyvenamojo namo ir buto numeris (daugiau kaip vieno buto pastate), sklypo identifikacinis numeris, adresas, Nekilnojamo turto registre įsiregistruotų daiktinių teisių į nekilnojamą daiktą suvaržantys įrašai, informacija apie tiesiamų nuotekų surinkimo tinklų kainas);
5. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 5 metus skyrus finansavimą, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, tarp jų ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.
6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Finansavimo kryptys – aplinkos ministro įsakymu tvirtinamame dokumente įrašomos Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų aplinkos apsaugos oro, vandens taršos mažinimo ir prevencijos investicinių projektų rūšys ir joms skiriamų lėšų suma.
6.2 Finansavimo sutartis – sutartis, kurią Aplinkos projektų valdymo agentūra sudaro su pareiškėju ar projekto vykdytoju, įgyvendinančiu projektą ar investicijų projektą.
6.3. Galutinis naudos gavėjas – gyventojas ir (ar) viešasis geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas.
6.4. Gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinio projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – viešasis geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas, su kuriuo sudaryta finansavimo sutartis įgyvendinti gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinį projektą.
6.5. Gyventojas – fizinis asmuo, iki kurio gyvenamo būsto per jam nuosavybės teise ar bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausantį ar kitaip valdomą sklypą tiesiami nuotekų surinkimo tinklai.
6.6. Paraiška – Agentūros patvirtintos formos dokumentas, kurį pildo pareiškėjas pateikdamas išsamius duomenis apie gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinį projektą, kuriam įgyvendinti prašo finansavimo pagal Tvarkos aprašą.
6.7. Pareiškėjas – viešasis geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas, teikiantis paraišką gauti finansavimą gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investiciniam projektui įgyvendinti.
6.8. Pervedamos lėšos – gyvenamų būstų prijungimo prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų investicinio projekto vykdytojui skiriama tikslinė negrąžintina išmoka, išskyrus Tvarkos apraše nurodytus atvejus.
II SKYRIUS
FINANSAVIMO SĄLYGOS
7. Lėšos skiriamos gyvenamiems būstams prijungti prie esamų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų pagal patvirtintas finansavimo kryptis, kurios skelbiamos Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt. Lėšos pagal Tvarkos aprašą negali būti skiriamos gyvenamiems būstams prijungti prie esamų centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų, kurių tiesimas finansuotas iš 05.3.2‑VIPA‑T‑024 priemonės „Nuotekų surinkimo tinklų plėtra“ ir 05.3.2-FM-F-015 priemonės „Vandentvarkos fondas“ lėšų.
8. Paraiškas gali teikti viešieji geriamojo vandens tiekėjai ir nuotekų tvarkytojai, turintys Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos išduotas geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo licencijas.
9. Pareiškėjui neiškelta byla dėl bankroto arba jis nelikviduojamas ir įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus. Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, lėšos negali būti skiriamos, kol pareiškėjas pateiks įrodančius dokumentus, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei.
10. Įgyvendinant projektus, turi būti laikomasi šių sąlygų:
10.1. nuotekų surinkimo tinklai tiesiami nuo centralizuotos nuotekų surinkimo sistemos, esančios valstybės ar savivaldybės teisėtais pagrindais naudojamoje teritorijoje, iki gyvenamo būsto per gyventojo sklypą ir (arba) valstybinę žemę;
10.2. nuotekų surinkimo tinklai tiesiami ir prijungiami prie nutiestų centralizuotų nuotekų tvarkymo sistemų, kurios nutiestos iki arba projekto įgyvendinimo metu;
10.3. nuotekų surinkimo tinklai iki gyvenamo būsto tiesiami tik geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planuose apibrėžtose aglomeracijose, didesnėse kaip 2000 gyventojų ekvivalento. Nustatant aglomeracijas, vadovaujamasi Aplinkos apsaugos agentūros 2021 m. skelbtu aglomeracijų sąrašu interneto tinklalapyje https://aaa.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/vanduo/nuoteku-tvarkymas/miesto-nuoteku-valymo-direktyvos-igyvendinimas;
11. Projekto vykdytojas iki gyventojo sklypo nutiestą nuotekų surinkimo tinklų dalį įregistruoja Nekilnojamo turto registre kaip savo turtą, gyventojo sklype nutiestą nuotekų surinkimo tinklų dalį perduoda gyventojui pasirašius nuotekų surinkimo tinklų perdavimo–priėmimo aktą, kurio pavyzdinė forma pateikta Tvarkos aprašo 3 priede.
12. Maksimali skiriama lėšų suma vienam projekto vykdytojui yra 300 000 eurų. Vidutiniškai vienam gyvenamam būstui prijungti skiriama maksimali lėšų suma negali viršyti 4000 eurų. Jeigu vidutinės vieno gyvenamo būsto prijungimo išlaidos viršija 4000 eurų, skirtumą turi padengti projekto vykdytojas. Šis vidurkis skaičiuojamas svertiniu būdu.
13. Projekto vykdytojo indėlis įgyvendinant projektą ar jo dalis turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas. Tokiu projekto vykdytojo indėliu gali būti laikoma:
13.1. kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas indėlis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, ne vėliau kaip per Agentūros nustatytą protingą terminą iki finansavimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje įrašytas kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius atitinkamas sąlygas;
13.2. projekto vykdytojo lėšos. Su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti atitinkamą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie projekto vykdytojo turimas lėšas, planuojamos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai);
14. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali būti ilgesnis kaip 20 mėnesių. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžia laikoma finansavimo sutarties įsigaliojimo data. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga laikoma įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo data. Šis laikotarpis gali būti pratęsiamas dėl objektyvių, nuo projekto vykdytojo nepriklausančių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesiams.
15. Įgyvendinęs projektą, projekto vykdytojas Agentūrai pateikia jos patvirtintos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą.
16. Projekto vykdytojas darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija; Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, – kai projekto vykdytojas yra perkantysis subjektas, arba, kai projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija, – pagal Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašas). Pirkimai vykdomi laikantis žaliųjų pirkimų reikalavimų, kurie įtvirtinti Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“ 4 punkte.
17. Lėšos skiriamos tik tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms kompensuoti. Tinkamos finansuoti yra išlaidos, padarytos ir apmokėtos po einamųjų metų finansavimo krypčių patvirtinimo iki projekto įgyvendinimo pabaigos ir skirtos projektu įgyjamų vamzdynų ir jų sumontavimui būtinų elementų, jų transportavimo ir (ar) montavimo finansavimui:
17.1. geodezinių matavimų, kadastrinių matavimų, statybinių tyrinėjimų, inžinerinių geologinių ir geotechninių tyrimų, archeologinių tyrimų, nekilnojamųjų kultūros vertybių tyrimų, higienos tyrimų ir teisinės registracijos išlaidos, tiesiogiai susijusios su projektu;
17.2. nuotekų surinkimo tinklų tiesimas (įskaitant statybą gyventojui nuosavybės teise priklausančio ar kitaip valdomo ir (arba) naudojamo turto ribose);
17.3. vejos, žvyro, betoninių trinkelių, šaligatvio plytelių, asfaltbetonio dangų atstatymo išlaidos (finansuojama dalis, kuri pažeista vykdant projektą ir turi būti atstatyta iki buvusios būklės);
17.5. projektinių pasiūlymų, nustatytų statybos techniniame reglamente STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, statinio projekto rengimo, statinio projekto vykdymo priežiūros ir ekspertizių atlikimo išlaidos;
17.6. statybą leidžiančių ir statybos užbaigimą patvirtinančių dokumentų, įtvirtintų statybos techniniame reglamente STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, parengimo išlaidos;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
PROJEKTO PARAIŠKOS PRIĖMIMAS
18. Kvietimas teikti paraiškas pagal einamųjų metų finansavimo kryptis skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt ir (arba) spaudoje ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo einamųjų metų finansavimo krypčių patvirtinimo, jeigu finansavimo kryptyse nenumatyta kitaip. Jeigu pagal paskelbtą kvietimą surinktose paraiškose prašoma lėšų suma mažesnė už numatytą paskirstyti einamųjų metų finansavimo kryptyse, Agentūra gali skelbti papildomą kvietimą teikti paraiškas.
19. Paraiška turi būti teikiama tik pagal paraiškos pateikimo momentu galiojančias finansavimo kryptis, vertinimo kriterijus, paraiškų pateikimo terminus ir finansavimo sąlygas.
20. Paraiškos ir privalomų dokumentų elektroninės versijos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.
21. Apie gautą paraišką Agentūra informuoja pareiškėją per APVIS ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.
22. Dokumentų, įrodančių pareiškėjų atitiktį keliamiems reikalavimams, kuriuos su paraiška turi pateikti pareiškėjas, sąrašą nustato Agentūra ir nurodo savo interneto svetainėje paskelbtame kvietime. Šiems ir kitiems reikalavimams patikrinti Agentūra gali naudotis prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.
ANTRASIS SKIRSNIS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
23. Paraiškas vertinant tikrinama:
24. Paraiškoms, atitinkančioms tinkamumo finansuoti reikalavimus, atliekamas naudos ir kokybės vertinimas.
25. Vertinant paraiškas, turi būti laikomasi šių principų:
26. Paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis Agentūros patvirtinta tvarka ir Tvarkos aprašo 1 priede numatytais naudos ir kokybės vertinimo kriterijais.
27. Jeigu atliekant paraiškų vertinimą nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai, pareiškėjui raštu, el. paštu arba per APVIS siunčiamas pranešimas ir prašoma pareiškėjo per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Jei per nurodytą terminą paraiška nepatikslinama ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir priežastys, kodėl nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti paraiškos, nepripažįstamos svarbiomis, paraiška atmetama.
28. Paraiškoje nurodyti duomenys po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami, išskyrus atvejus, kai koreguoti ar tikslinti paprašo Agentūra.
29. Paraiškoms, atitinkančioms vertinimo balų lentelėje pateiktus kriterijus, vadovaudamasi Tvarkos aprašo 1 priede pateikta projektų naudos ir kokybės vertinimo balų lentele, Agentūra suteikia balus ir balų mažėjimo tvarka sudaro paraiškų eilę. Jeigu finansavimo kryptyse numatomi kiti vertinimo kriterijai, vadovaujamasi finansavimo kryptyse patvirtintomis nuostatomis. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis informacija, kurią pareiškėjas nurodė paraiškoje ir jos prieduose.
30. Paraiškos vertinimo metu Agentūra turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo vietos ir techninių sąlygų patikrinimą apsilankydama projekto įgyvendinimo vietoje ir patikrindama paraiškoje ir su ja pateiktuose dokumentuose informacijos atitiktį situacijai.
31. Agentūra turi užtikrinti, kad paraiškos būtų vertinamos ne ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo Agentūros kvietime nurodytos paraiškų priėmimo pabaigos datos. Atsižvelgiant į gautų paraiškų apimtį, parengtumą ir skaičių, šis terminas Agentūros motyvuotu sprendimu gali būti pratęstas ne daugiau kaip 10 darbo dienų. Agentūra apie pratęstą paraiškų vertinimo terminą paskelbia interneto svetainėje www.apva.lt ir raštu informuoja Aplinkos ministeriją.
TREČIASIS SKIRSNIS
SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
32. Sprendimą dėl finansavimo skyrimo arba neskyrimo priima Agentūros direktorius atsižvelgdamas į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas Agentūros direktoriaus įsakymu, sprendimas neskirti finansavimo įforminamas APVA raštu, kurių turinys turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytus reikalavimus. Apie Agentūros sprendimą pareiškėjas informuojamas per APVIS ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
33. Informacija apie projektus, kurių įgyvendinimui skirtas finansavimas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą gavimo dienos skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt.
IV SKYRIUS
FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS, LĖŠŲ MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA
PIRMASIS SKIRSNIS
FINANSAVIMO SUTARTIES SUDARYMAS IR KEITIMAS
34. Skyrus finansavimą projektui, Agentūra per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo parengia finansavimo sutarties projektą ir pateikia pareiškėjui derinti. Jeigu pareiškėjas yra savivaldybės valdoma, kontroliuojama įmonė arba savivaldybei pavaldi įmonė, pasirašoma trišalė sutartis. Ši sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 20 darbo dienų nuo finansavimo sutarties projekto pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius finansavimo sutarties, laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako. Su pareiškėju sudarius finansavimo sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.
35. Su Agentūra nesuderinus, negalima keisti projekto apimties, pratęsti įgyvendinimo laikotarpio ar kitaip keisti finansavimo sutartyje nustatytų projekto vykdytojo įsipareigojimų. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko finansavimo sutarties, Agentūra priima sprendimą remdamasi Tvarkos aprašo 47 punktu.
36. Jeigu projekto vykdytojas dėl objektyvių priežasčių nori pakeisti finansavimo sutartyje nustatytas projekto įgyvendinimo sąlygas, jis sutartyje nustatyta tvarka turi kreiptis į Agentūrą. Sprendimą dėl finansavimo sutarties keitimo priima Agentūra. Priimant sprendimą dėl pakeitimo, pakeitimas negali prieštarauti Tvarkos aprašo nuostatoms. Jeigu pasikeitus sąlygoms planuojama prie nuotekų surinkimo tinklų prijungti mažiau gyvenamų būstų negu numatyta paraiškoje, atitinkamai perskaičiuojamas ir mažinamas skirtas lėšų finansavimas.
ANTRASIS SKIRSNIS
LĖŠŲ MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA
37. Projekto įgyvendinimo išlaidos apmokamos ir priežiūra atliekama finansavimo sutartyje ir Tvarkos apraše nustatyta tvarka.
38. Pirmoji pervedamų lėšų dalis (60 proc.) išmokama per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutarties pasirašymo dienos.
39. Antroji pervedamų lėšų dalis (40 proc.) išmokama, kai:
39.1. Projekto vykdytojas pateikė pagal patvirtintas formas tinkamai parengtus mokėjimo prašymą, įgyvendinimo ataskaitą ir Agentūra juos patvirtino.
39.2. Projekto vykdytojas galutinai atsiskaitė su įrangos tiekėjais, darbų ir (ar) paslaugų rangovais.
39.4. Projekto vykdytojas pagal Tvarkos aprašo 2 priedą nurodo, koks rodiklis pasiektas įgyvendinus projektą, ir pateikia nuotekų tvarkymo sutarčių sąrašą (gyvenamo būsto adresą, sutarties sudarymo datą ir Nr.); nurodo centralizuotos nuotekų surinkimo sistemos, prie kurios prijungti gyvenami būstai, finansavimo šaltinį ir investicinio projekto numerį (jeigu finansuota įgyvendinant investicinį projektą su daliniu Europos Sąjungos ar valstybės biudžeto finansavimu).
39.5. Projekto vykdytojas pateikė statybų užbaigimą patvirtinantį dokumentą (aktą arba deklaraciją), kai privaloma pagal statybos teisę reglamentuojančius teisės aktus.
39.6. Projekto vykdytojas informaciją apie projektą paskelbė savo interneto svetainėje nurodydamas, kad projektas finansuojamas Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis.
39.7. Visos prašomos apmokėti išlaidos pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir užtikrintas šių dokumentų atsekamumas.
39.8. Agentūra patikrino pirkimų atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymui, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymui arba Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašui.
40. Agentūra ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo projekto vykdytojo mokėjimo prašymo registravimo dienos priima sprendimą dėl antrosios pervedamų lėšų dalies mokėjimo, informuoja per APVIS projekto vykdytoją apie mokėjimo prašymo patvirtinimą ir pervestą lėšų sumą. Šis terminas gali būti pratęstas 40 darbo dienų, jei dėl projekto inicijuojamas įtariamo pažeidimo tyrimas.
41. Agentūra, nustačiusi, kad su mokėjimo prašymu pateikti ne visi dokumentai arba reikia papildomos informacijos sprendimui priimti, prašo projekto vykdytojo per nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus ar paaiškinimus.
42. Patikros projektų įgyvendinimo vietoje atliekamos Agentūros nustatyta tvarka. Jeigu dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (arba) dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo vykti į vietą draudžiama arba nerekomenduojama, patikros atliekamos nuotoliniu būdu APVA nustatyta tvarka; pasibaigus ekstremaliajai situacijai ir (arba ) karantinui, Agentūra privalo atlikti patikrą vietoje.
43. Projekto vykdytojui, iki finansavimo sutartyje nustatyto termino nebaigus projekto ir (arba) nepateikus Agentūros nustatytos formos projekto įgyvendinimo ataskaitos, ir (arba) mokėjimo prašymo su privalomais pateikti dokumentais, pervedamų lėšų suma mažinama 0,03 proc. numatytos lėšų sumos už kiekvieną pavėluotą dieną.
44. Nustačius, kad projekto vykdytojas prie nuotekų tinklų tinkamai prijungė mažiau gyvenamų būstų, negu numatyta finansavimo sutartyje, pervedamų lėšų suma perskaičiuojama vadovaujantis šio aprašo 12 punktu. Atsižvelgdama į šiuos skaičiavimus, Agentūra neišmoka antrosios pervedamų lėšų dalies ar ją sumažina arba susigrąžina pirmųjų pervestų lėšų dalį.
45. Agentūra bet kuriame projekto įgyvendinimo etape gali atlikti papildomą projekto patikrą, nenumatytą Tvarkos aprašo 30 ir 42 punktuose. Papildomos patikros metu tikrinama projekto įgyvendinimo vieta ir techninės sąlygos apsilankius projekto įgyvendinimo vietoje ir patikrinant finansavimo sutartyje numatytų įsipareigojimų atitiktį esamai situacijai.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Agentūra ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 30 dienos apibendrina finansuojamų projektų įgyvendinimo duomenis, parengia patvirtintos formos bendrą metinę finansuojamų projektų priežiūros ataskaitą ir pateikia ją Aplinkos ministerijai. Šioje ataskaitoje nurodomos projektų įvykdymo sąlygos, prijungtų būstų skaičius, projektų neįvykdymo priežastys. Ataskaita per 7 dienas nuo jos pateikimo Aplinkos ministerijai dienos paskelbiama Aplinkos ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse.
47. Įtarus, kad projekto vykdytojas pažeidžia finansavimo sutarties ar Tvarkos aprašo nuostatas ir tokių pažeidimų pasekmės neaptartos finansavimo sutartyje, Agentūra inicijuoja ir atlieka pažeidimo tyrimą Agentūros nustatyta tvarka. Šio tyrimo metu gali būti priimtas sprendimas sugrąžinti išmokėtas lėšas ar jų dalį.
48. Agentūra ir projektų vykdytojai turi užtikrinti su projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Aplinkos ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams.
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis
finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo
prie esamų centralizuotų nuotekų
tvarkymo sistemų investicinių
projektų įgyvendinimo
ir priežiūros tvarkos aprašo
1 priedas
Pareiškėjo (juridinio asmens pavadinimas) Vandenų apsaugos projekto „Projekto pavadinimas“ naudos ir kokybės vertinimo balų lentelė
1. Pareiškėjo pateiktas projektas vertinamas pagal šiuos kriterijus:
Kriterijaus pavadinimas |
Kriterijaus reikšmė |
Maksimalus vertinimas balais |
Projekto vertinimas |
|
Balai |
Vertinimo pagrindimas |
|||
1.1. Investicijų dalis, tenkanti 1 gyvenamam būstui prijungti prie nuotekų surinkimo tinklo |
≤2500 Eur |
50 |
|
Skaičiuojama nuo visų būtinų (planuojamų) investicijų (Eur be PVM)
|
>2500 Eur, bet
≤2800 Eur |
45 |
|
||
>2800 Eur, bet
≤3100 Eur |
40 |
|
||
>3100 Eur, bet ≤3400 Eur |
30 |
|
||
>3400 Eur, bet ≤3700 Eur |
20 |
|
||
>3700 Eur, bet ≤4000 Eur |
10 |
|
||
>4000 Eur |
0 |
|
||
1.2. Gyvenamų būstų skaičius, kiek bus prijungta |
>250 |
50 |
|
Paraiškoje nurodytų būstų skaičius |
≤250, bet > 150 |
45 |
|
||
≤150, bet > 100 |
35 |
|
||
≤100, bet > 50 |
25 |
|
||
≤50, bet > 10 |
15 |
|
||
≤10, bet > 5 |
5 |
|
||
≤5 |
0 |
|
||
Bendras balų skaičius |
|
∑ 100 |
|
|
2. Jeigu pagal vertinimo kriterijus projektai surenka vienodą balų skaičių, eilė sudaroma pagal vidutinį vienam būstui tenkantį investicijų dydį, prioritetą teikiant pagal mažesnį investicijų poreikį vienam būstui prijungti.
________________
Vertintojas (parašas, vardas, pavardė, data)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis
finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo
prie esamų centralizuotų nuotekų
tvarkymo sistemų investicinių
projektų įgyvendinimo
ir priežiūros tvarkos aprašo
2 priedas
VANDENŲ APSAUGOS PROJEKTO SIEKTINAS RODIKLIS
Rodiklis |
Laikotarpis, per kurį reikia pasiekti rodiklį |
Siektina reikšmė |
|
Projekto vykdytojo ir gyventojų pasirašytų nuotekų tvarkymo sutarčių skaičius |
Iki projekto įgyvendinimo pabaigos |
100 proc. paraiškoje numatytų pasirašyti nuotekų tvarkymo sutarčių |
|
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis
finansuojamų gyvenamų būstų prijungimo
prie esamų centralizuotų nuotekų
tvarkymo sistemų investicinių
projektų įgyvendinimo
ir priežiūros tvarkos aprašo
3 priedas
(Nuotekų surinkimo tinklų perdavimo–priėmimo akto pavyzdinė forma)
NUOTEKŲ SURINKIMO TINKLŲ PERDAVIMO–PRIĖMIMO AKTAS
Pagal (sutarties pavadinimas) sutartį Nr. (sutarties numeris),
sudarytą (data)
(sudarymo vieta)
(data)
(Nuotekų surinkimo tinklus perduodančio asmens vardas ir pavardė), atstovaujama (įmonės pavadinimas), veikiančio pagal ..........................., toliau vadinamas projekto vykdytoju, ir (darbus priimančio asmens vardas ir pavardė), toliau vadinamas gyventoju (toliau kartu vadinamos šalimis), remiantis šalių sudaryta sutartimi (preliminarios sutarties pavadinimas, sudarymo data) sudarė šį nuotekų surinkimo tinklų perdavimo–priėmimo aktą:
1. Projekto vykdytojas perduoda gyventojui nuotekų surinkimo tinklus – (aprašymas), gyventojas šiuos nuotekų surinkimo tinklus priima:
Pavadinimas |
Mato vienetai |
Kiekis |
Vieneto kaina |
Suma |
Nuotekų surinkimo tinklai |
m |
|
|
|
Kita (šulinys, kt.) |
|
|
|
|
2. Šis aktas sudarytas dviem egzemplioriais, kurie abu turi vienodą juridinę galią – po vieną projekto vykdytojui ir gyventojui.
4. Šalių adresai ir parašai:
Projekto vykdytojas |
Gyventojas |
(Pavadinimas) |
(Vardas, pavardė) |
(Buveinės adresas) |
(Gyvenamosios vietos adresas) |
(Tel. nr., fakso nr.) |
(Tel. nr.) |
(Įmonės kodas) |
|
(PVM mokėtojo kodas) |
|
(Registras, kuriame kaupiami duomenys apie juridinį asmenį) |
|
______________________________ Parašas (Pareigos, vardas ir pavardė) |
___________________________ Parašas (Vardas ir pavardė) |