r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL PRITARIMO VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAPILĖS AMBULATORIJOS VADOVO 2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI, ĮSTAIGOS 2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR 2017 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2018 m. balandžio 25 d.  Nr. T-86

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punktu, 5 dalimi, 12 straipsniu ir Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų veiklos finansinių rezultatų vertinimo kiekybinių ir kokybinių rodiklių ir vadovaujančių darbuotojų mėnesinės algos kintamosios dalies nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. V-1019 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų veiklos finansinių rezultatų vertinimo kiekybinių ir kokybinių rodiklių ir vadovaujančių darbuotojų mėnesinės algos kintamosios dalies nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8 punktu ir Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 13 d. sprendimu Nr. T-214 (E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 132 punktu, Akmenės rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a: 

1.    Pritarti:

1.1.  viešosios įstaigos Papilės ambulatorijos vadovo 2017 metų veiklos ataskaitai (pridedama),

1.2.  viešosios įstaigos Papilės ambulatorijos 2017 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2.    Patvirtinti viešosios įstaigos Papilės ambulatorijos 2017 m. finansinių  ataskaitų rinkinį (pridedama).

      Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Vitalijus Mitrofanovas                                                                    

 

 

 

 

 

 

          PRITARTA

                                                                                              Akmenės rajono savivaldybės tarybos

                                                                                              2018 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr.T-86                                       

 

                                     VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAPILĖS AMBULATORIJOS

                                                 VADOVO 2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

                                                                         I SKYRIUS

                                             INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOS VADOVĄ

 

         Įstaigos vadovas Gintautas Masevičius. Išsilavinimas – aukštasis univeritetinis medicininis.  Nuo 1987 m. Akmenės rajono centrinės ligoninės Papilės ambulatorijos vadovas, nuo 1997 m. – VšĮ Papilės ambulatorijos vyriausiasis gydytojas. Nepagrindinės pareigos – šeimos gydytojas.

         Kvalifikacijos kėlimas 2016 metais įtrauktas į Sveikatos priežiūros vadybininkų sąvadą, eilės numeris vadybininkų sąraše VR-4. Kelta kvalifikacija 1-2 dienų kursuose ( 33 valandos).

 

                                                                          II SKYRIUS

                                                           BENDROIOS NUOSTATOS

 

        Viešoji įstaiga Papilės ambulatorija (toliau – Įstaiga) įsteigta 1997 metais, vykdant nacionalinės sveikatos priežiūros reformą.

        Įstaiga yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos Akmenės rajono savivaldybės viešoji sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti jos įstatuose numatytas pirminio lygio ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais (Šiaulių teritorine ligonių kasa ir kt.).

        Įstaiga yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.

        Įstaigos steigėjas – Akmenės rajono savivaldybės taryba.

        Įstaigos buveinė: J. Basanavičiaus g. 19A, Papilės mstl., Papilės sen., Akmenės r. sav.

        Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos konstitucija, Sveikatos priežiūros įstaigų, Sveikatos sistemos, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais bei  teisės aktais, reglamentuojančiais sveikatos paslaugų teikimą, Įstaigos įstatais.

        Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles ji atsako tik savo turtu. Steigėjas pagal įstaigos prievoles atsako tik ta suma, kurią įnešė į Įstaigos turtą. Įstaiga neatsako už steigėjo įsipareigojimus.

       Ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.  

        Įstaigos veikla neterminuota.

        Įstaiga turi du padalinius: Kairiškių ir Klaišių medicinos punktus.

        Įstaigoje vykdoma antikorupcinė veikla: yra paskirtas atsakingas darbuotojas, įgyvendintas patvirtintas antikorupcinės priemonės, parengtos ataskaitos, parengtas ir patvirtintas VšĮ Papilės ambulatorijos korupcijos prevencijos 2017 – 2019 m. programa.

 

     Finansinė veikla:

                                                         Pajamos

                                                                                                                                Lentelė Nr. 1

Eil. Nr.

Pagrindinės veiklos pajamos

Suma, Eur

1.

Pajamos iš TLK

180134,16

2.

Mokamos paslaugos

10917,97

3.

Finansavimo pajamos

6600,04

4.

Iš viso pajamų

197652,17

 

 

Išlaidos

                                                                                                                    Lentelė Nr. 2      

Eil.Nr.

Pagrindinės veiklos sąnaudos

Suma, Eur

1.

Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo

157169,38

2.

Nusidėvėjimo ir amortizacijos

1225,11

3.

Komunalinių paslaugų ir ryšių

5021,29

4.

Transporto

1495,70

5.

Kvalifikacijos kėlimo ir komandiruočių

646,48

6.

Nurašytų ir sunaudotų atsargų

12011,80

7.

Kitos paslaugos

14434,74

8.

Paprastojo remonto

310,39

9.

Iš viso sąnaudų

192314,89

 

          Įstaigos sąnaudos darbo užmokesčiui (neviršyti Steigėjo nustatyto 89 proc. darbo užmokesčio fondo normatyvo kartu su mokesčiu SODRAI nuo visų gaunamų pajamų):

-          Pagrindinės veiklos pajamos – 197652,17 Eur.

-          Veiklos sąnaudos darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui – 157169,38 Eur.

-          Darbo užmokesčio fondas su mokesčiu SODRAI ir su atostogų rezervu – 81,7 %.

 

        Įstaigos sąnaudos valdymui (neviršyti 15 proc. valdymo išlaidų nuo visų sąnaudų):

-          Pagrindinės veiklos sąnaudos – 192314,89 Eur;

-          Įstaigos valdymo išlaidos –27829,36 Eur ;

-          Įstaigos valdymo išlaidos procentine išraiška – 14,4 %;

-          Išlaidos medikamentams – 1,4  %, nustatyta neviršyti 4%.

 

        Papildomi finansavimo šaltiniai (pritraukti kuo daugiau papildomų finansavimo šaltinių paramos):

-          2017 m. gauta  5276,41  Eur  (medikamentai, vakcinos, piniginės paramos lėšos);

-          Savivaldybės biudžetas – 3000,00 Eur. sveikatos programų vykdymui;

-          Valstybinė mokesčių inspekcija 2% - 156,20 Eur;

-          UAB ,,BERLIN CHEMIE MENARI BALTIC” 390,00 Eur – parama nešiojamas kompiuteris Lenovo V-110-15ISK.

 

        Įstaigos teikiamų paslaugų lygis ir pacientų skundai (siekti gaunamų skundų mažėjimo):

-          Per 2017 metus Įstaiga skundųi iš pacientų  negavo.

 

        Įstaigos kokybės vadybos sistemos tobulinimas (nuolat atnaujinti įstaigos kokybės vadovą):

-          Įstaigos kokybės vadovas atnaujinamas keičiantis teisės aktams;

-          2017 metais atlikti du kokybės vidaus auditai.

         Įstaigos darbuotojų kaitos rodiklis:

-          2017 m. darbuotojų kaitos nebuvo.

                                                                                                                         Lentelė Nr. 3

 Nr.

Darbuotojai

2017 m. pradžioje

2017 m. pabaigoje

1.

Gydytojai

3

3

2.

Slaugytojai

5

5

3.

Kiti specialistai su spec. viduriniu išsilavinimu

1

1

4.

Kitas personalas

2

2

5.

Kiti specialistai turintys aukštąjį išsilavinimą

1

1

 

Iš viso:

12

12

 

                                                                   III SKYRIUS

                                     PRIORITETINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO DINAMIKA

 

        Prioritetinių paslaugų teikimo dinamika (vykdyti sutartyje su Šiaulių TLK numatytas paslaugas):

-          Pastoviai vykdytos sutartyje su TLK numatytos paslaugas;

-          Sveikatos programų, finansuojamų iš privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, vykdymo rezultatai pateikti 4 lentelėje.                                                                                                                                

                                                                                                                                          Lentelė Nr. 4

Paslaugos pavadinimas

Įstaigos įvykdymo  (%)

2017/ 2016 m.

Akmenės rajono įvykdymo (%)

2017/2016 m.

Šiaulių TLK aptarnaujamos

zonos įvykdymo vidurkis (%)2017/2016 m.

Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinė programa

36,1/36,0

36,3/38,1

43,3/43,2

Storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos prevencinė programa

58,9/59,1

48,7/51,9

52,9/45,5

Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos programa

36,4/62,7

46,3/52,5

53,7/57,5

Asmenų, priskirtų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei programa

35,4/33,8

34,4/28,4

44,6/42,2

Atrankinės mamografijos dėl krūties vėžio programa

29,8/55,3

45,4/40,5

30,3/35,8

 

-          Ankstyvosios piktybinių navikų diagnostikos vykdymo rezultatai pateikti 5 lentelėje.

                                                                                                                           Lentelė Nr.5

Paslaugos pavadinimas

diagnozuota (atvejų)

2016 m.

diagnozuota (atvejų)

2017 m.

Ankstyvoji piktybinių navikų diagnostika

5

2

 

                                                                       IV SKYRIUS

                            INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ DIEGIMAS IR VYSTYMAS

 

         Informacinių technologijų diegimas ir vystymas (nuolat atnaujinti IT):

-          Įstaigoje yra po du stacionarius kompiuterius registratūroje ir buhalterijoje, po vieną šeimos gydytojų kabinetuose. Suformuotas įstaigos kompiuterinis tinklas. Šeimos gydytojai aprūpinti planšetiniais kompiuteriais su mobiliuoju internetu, kas būtina vykstant pas pacientus į namus, medicinos punktus, ir vienas nešiojamas kompiuteris.

-          Apskaitomybė vykdoma naudojantis VSAKIS programa.

-          Pacientų registratūroje, medicininiai duomenys tvarkomi naudojantis SVEIDRA programa.

-          Elektroniniai nedarbingumo bei nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimai išdavinėjami naudojant EPTS programa.

-          2016 m. Įstaiga prisijungė prie elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos darbinės aplinkos, išrašinėjami elektroniniai receptai, pažymos (vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininė pažyma, medicininis mirties liudijimas).

                                                                      V SKYRIUS

                                                                     PROBLEMOS

 

-          valstybės lėšomis draudžiamų asmenų skaičiaus mažėjimas;

-           slaugytojų trūkumas;

-          medicinos punktų išlaikymas;

-          renovuotinas pagrindinis įstaigos pastatas;

-          dėl senėjančios populiacijos didėja darbo laiko ir materialinės sąnaudos;

-          biuroktatizmas.

                                                                        VI SKYRIUS

                         VADOVO INDĖLIS TOBULINANT ĮSTAIGOS ADMINISTRAVIMĄ

 

-          vykdyti sutartiniai įsipareigojimai su Šiaulių TLK;

-          įvykdytas numatytas planinis medicinos personalo kvalifikacijos kėlimas (tobulinimosi kursuose buvo visi gydytojai, trys slaugytojos ir vyr. finansininkė);

-          gerinta paslaugų kokybė (atnaujinta biuro ir kompiuterinė įranga);

-          didinta darbuotojų motyvacija (gydytojams ir slaugytojams už skatinamųjų paslaugų  ir sveikatos programų vykdymą pastoviai mokėtos priemokos);

-          steigėjui kas ketvirtį teiktos įstaigos finansinės ataskaitos;

-          vadovo sukurtas ir įgyvendintas projektas „Infekcijų profilaktika”. Projekto įgyvendinimui sunaudota 3000,00 eurų iš Akmenės rajono savivaldybės 2017 metų visuomenės sveikatos rėmimo specialios programos, ir 440,00  Eur įstaigos lėšų;

-          išplėstos ESPBI IS valdymo apimtys.

-           

                                                                   VII SKYRIUS

                                                        STRATEGINIAI TIKSLAI

 

-          Tenkinti viešąjį interesą vykdant sveikatingumo veiklą: gyventojų sveikatos stiprinimą, tausojimą ir atstatymą, prieinamų ir tinkamų įstaigos licencijoje nurodytų sveikatos priežiūros paslaugų teikimą.

-          Tobulinti Įstaigoje teikiamų paslaugų prieinamumą ir kokybę, didinti jų asortimentą ir apimtis.

-          Gerinti Įstaigos infrastruktūrą, įvaizdį, darbuotojų darbo sąlygas.

-          Gerinti profilaktinių programų vykdymą.

-          Užtikrinti pacientų teisę į kvalifikuotą jų sveikatos būklės įvertinimą ir gydymą.

-          Vykdyti asmens sveikatos priežiūros kokybės ir pacientų saugos atitikties nustatytiems reikalavimams tyrimus.

-          Gerinti darbo sąlygas dirbantiems, saugumą pacientams.

-          Gerinti ligų diagnostiką ir gydymą.

-          Organizuoti darbuotojų kvalifikacijos kėlimą.

-          Vykdyti korupcijos prevencijos programą. Šalinti prielaidas leidžiančias atsirasti ir plisti korupcijai Įstaigoje.

      Pagrindiniai veiklos uždaviniai:

-          Užtikrinti savalaikį ir efektyvų pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimą.

-          Gerinti profilaktinių programų vykdymą, užtikrinti asmens sveikatos priežiūros efektyvumą mažinant Įstaigą pasirinkusių pacientų sergamumą, neįgalumą bei mirtingumą.

-          Efektyviai organizuoti Įstaigos administracinį ir ūkinį aptarnavimą. Vykdyti materialinės bazės gerinimo ir ūkinės veiklos darbų koordinavimą.

 

_____________________________

 

 

Vyriausiasis gydytojas                                                                                         Gintautas Masevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          PRITARTA

                                                                                          Akmenės rajono savivaldybės tarybos

                                                                                          2018 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T-86  

 

VIEŠOJI ĮSTAIGA PAPILĖS AMBULATORIJA

2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

                                                                I SKYRIUS

                       ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, POBŪDIS, VEIKLOS REZULTATAI

 

 

VšĮ Papilės ambulatorija pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nustatytą nomenklatūrą yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Akmenė rajono savivaldybės turto iš lėšų įsteigta viešoji asmens sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su Šiaulių teritorine ligonių kasa ir kitais užsakovais.

VšĮ Papilės ambulatorija įregistruota 1997 m. spalio 13 dieną, tikslu organizuoti ir teikti nespecializuotas kvalifikuotas asmens sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas įstaigoje prisirašiusiems gyventojams.

Įstaigos finansiniai metai prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.

Įstaigos dalininkas – Akmenės rajono savivaldybė. Dalininko kapitalas 7822,74 Eur per finansinius metus nekito.

Įstaigos kodas – 153082935.

Adresas: J. Basanavičiaus g. 19A, Papilės mstl., Akmenės r. sav.

Įstaigai priklausantys medicines punktai: Kairiškių med. punktas ir Klaišių med. punktas.

Įstaigos restruktūrizavimas, veiklos nutraukimas artimiausiu metu nenumatomas.

Misija – teikti prie įstaigos prirašytiems gyventojiems kokybiškas pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas, tinkamai naudotis turimais ištekliais, užtikrinant pacientų privatumą, žmogiškąją pagarbą ir orumą.

Vizija – konkurencinga, moderni pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti kokybiškas pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

Tikslai ir uždaviniai:

-          Mažinti prie įstaigos prisirašiusių gyventojų sergamumą, ligotumą, neįgalumą bei mirtingumą;

-          Ilginti gyvenimo trukmę bei gerinti kokybę;

-          Užtikrinti gerą teikiamų paslaugų prieinamumą, saugumą, kokybę;

-          Diegti naujas informacines technologijas;

-          Efektyviai vykdyti ūkinę finansinę veiklą.

VšĮ Papilės ambulatorijoje 2017 -12-31 buvo prisirašę 2382 gyventojai, tame skaičiuje turinčių apmokamą laikotarpį –2207. Iš jų: 1- 18 metų amžiaus – 411 (17%); 18-49 metų amžiaus – 899 (38%); 50-65 metų amžiaus – 580 (24%); virš 65 metų – 492 (21%). Vaikų, per ataskaitinį laikotarpį sulaukusių vienerių metų amžiaus – 15 (1%); (2016 m. – 15). Palyginus su 2016 m. prisirašiusiųjų skaičius sumažėjo 107 gyventojais.

Veiklos rezultatas 2017 metų pabaigoje – 5337,28 Eur  perviršis.

Suteiktos paslaugos 2017 m.

 

Apsilankymai

2017 m.

(2016 m.)

Apsilankymai ambulatorijoje 2017 m. (2016)

Apsilankymai namuose 2017 m. (2016)

Mokami apsilankymai 2017 m. (2016)

Iš viso

Iš jų profilaktiniai

Iš jų dėl ligos

Iš viso

Iš jų dėl ligos

Iš viso

Iš jų profilaktiniai

BPG

11915

(12475)

11116

(11448)

1780

(2041)

9297

(9377)

531

(714)

496

(596)

268

(313)

264

(287)

Pokytis (+/-)

-560

-332

-261

-80

-183

-100

-45

--23

BPG odontologas

1090

(1251)

1090

(1251)

443

(562)

645

(687)

 

 

 

 

Pokytis (+/-)

-161

-161

-119

-42

 

 

 

 

Viso

13005

(13726)

12206

(12669)

2223

(2603)

9942

(10064)

531

(714)

496

(596)

268

(313)

264

(287)

Pokytis (+/-)

-721

-493

-380

-122

-183

-100

-45

-23

 

Profilaktiškai patikrinta vaikų – 441 (2016 m.- 440). Vaikų skiepijimo planas vykdomas 98,7 proc. Per ataskaitinį laikotarpį nuo gripo paskiepyta 190 gyventojų. Atliktų laboratorinių tyrimų - 1800 (2016 m.- 1943). Išduota -- mirties liudijimų 12 (2016 m. - 7). Buvo dispnserizuoti 82 vaikai ir 676 suaugusieji (2016 m. 85 vaikai ir 559 suaugusieji).

Kaip ir kiekvienais metais, 2017 m. buvo ir toliau bus skiriamas didelis demesys valstybės finansuojamų prevencinių programų vykdymui. Prevencinės programos vykdomos siekiant diagnozuoti ligą ankstyvoje stadijoje, kurioje ji yra langvai gydoma. Gaila, kad įdedant daug pastangų ne visiems pacientams pavyksta išaiškinti jų naudą ir įtikinti pasinaudoti šia galimybe. Pacientai raginami rūpintis sveikata, bet net ir turint tyrimų atsakymus ne visuomet pavyksta pakviesti ateiti susipažinti su tyrimų rezultatais, nukreipti tolimesniems tyrimams. Svarbiausios – 5 Lietuvoje vykdomos prevencinės programos, pagal kurias žmonės gali nemokamai išsitirti dėl gimdos kaklelio, krūties, priešinės liaukos ir storosios žarnos vėžio, širdies ir kraujagyslių ligų. 2017 m. vykdytos šios programos:

·         Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos programa

        Programa vykdoma nuo 2006 metų. Programa skirta vyrų nuo 50 iki 75 metų amžiaus ir vyrų nuo 45 metų, kurių tėvai ar broliai yra sirgę prostatos vėžiu, susirgimų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus.

                                                                                                                                                                          

Patikrinta vyrų

Įvykdymo procentas 2017 m. (2016 m.)

2017 m.

2016 m.

VšĮ Papilės ambulatorijos

Šiaulių TLK

Akmenės rajono

173

121

36,4 (62,7)

53,7 (57,5)

    46,3 (52,5)

 

·         Atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio programa

        Programa vykdoma nuo 2005 metų. Programa skirta moterų nuo 50 iki 69 metų amžiaus krūties piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per dvejus metus.

 

Patikrinta moterų

Įvykdymo procentas 2017m. (2016 m.)

2017 m.

2016 m.

VšĮ Papilės ambulatorijos

Šiaulių TLK

Akmenės rajono

54

99

29,8 (55,3)

30,3 (35,8)

45,4 (40,5)

 

·         Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, programa

       Programa vykdoma nuo 2004 metų. Programa skirta moterų nuo 25 iki 60 metų amžiaus gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per trejus metus.

 

 Patikrinta moterų

Įvykdymo procentas 2017 m. (2016m.)

2017 m.

2016 m.

VšĮ Papilės ambulatorijos

Šiaulių TLK

Akmenės rajono

 65 patikrinta;

180* informuota

67 patikrinta; 200 informuota

36,1 (36,0)

43,3( 43,2)

36,3 (38,1)

·         Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių programa

        Programa vykdoma nuo 2006 metų. Programa skirta vyrų nuo 40 iki 55 metų ir moterų nuo 50 iki 65 metų širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai. Programos priemonės taikomos vieną kartą per metus.

Patikrinta asmenų

Įvykdymo procentas 2017 m. (2016 m.)

2017 m.

2016 m.

VšĮ Papilės ambulatorijos

Šiaulių TLK

Akmenės rajono

201

197

34,5 (33,8)

44,6 (42,2)

34,4 (28,4)

 

·         Storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos programa

       Programa skirta 50 -74 m. asmenims.

 

Patikrinta asmenų

Įvykdymo procentas 2017 m. (2016 m.)

2017 m.

2016 m.

VšĮ Papilės ambulatorijos

Šiaulių TLK

Akmenės rajono

241

240

58,9 ( 59,1)

52,9 (45,5)

48,7 (51,9)

 

                                                     II SKYRIUS

                    ĮSTAIGOS, ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI, SĄNAUDOS, LĖŠOS

 

          Darbuotojų skaičius

Eilės Nr.

Darbuotojai

Ataskaitinių metų sausio 1d.

Ataskaitinių metų gruodžio 31 d.

Fizinių asmenų skaičius

Etatų skaičius

Fizinių asmenų skaičius

Etatų skaičius

 

Viso

13

7,75

13

7,75

1

Gydytojai

3

2

3

2

2

Kiti specialistai turintys aukštajį išsilavinimą

2

1,1

2

1,1

3

Slaugytojai

5

2,85

5

2,85

4

Kiti su specialistai su spec. išsilavinimu

1

1

1

1

5

Kitas personalas

2

0,8

2

0,8

Per 2017 metus I lygio ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikė du šeimos gydytojai, gydytojas odontologas, gydytojo odontologo padėjėja, trys bendrosios praktikos slaugytojos, akušerė,  taip pat dirba vyr. finansinikė, vairuotojas, darbuotojų saugos specialistas. Nėra pastovaus darbuotojo Kairiškių medicines punkte.

 

          Sąnaudos valdymo išlaidoms

Viso sąnaudos valdymo išlaidoms sudarė 14,4% visų patirtų sanaudų, tai yra vyriausiojo gydytojo ir vyr. finansininkės atlyginimas 11,0% ir įmokos Sodrai 3,4%.

          

          Uždarbis

          Vadovo vidutinis mėnesinis uždarbis 1278,86 Eur.

          Vidutinis įstaigos darbuotojų darbo užmokestis 832,00 Eur (2016 m - 747,00 Eur).

 

           Gautos lėšos

Pagrindines veiklos pajamas (apie 91,1%) sudaro pajamos už teikiamas medicinos paslaugas pagal pasirašytas sutartis su Šiaulių teritorine ligonių kasa. Dalis pajamų gaunama už medicinines paslaugas, apmokamas atskirų fizinių bei juridinių asmenų.

 

           Visos 2017 metų pajamos sudaro 197652 Eur, iš jų:

           Iš PSDF per Šiaulių TLK:

Eilės Nr.

 

2017 m.

2016 m.

Pokytis (+/-)

1

Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros palaugos (bazinis mokėjimas už prirašytą gyventoją)

131930

130282

+1648

2

Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros skatinamosios paslaugos

21665

19928

+1737

3

Geriems pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros rezultatams

15390

15511

-121

4

Slaugos paslaugoms namuose

4192

5124

-932

 

Viso

173177

170845

+2332

 

Sveikatos programos

 

 

 

5

Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių finansavimo programai

536

529

+7

6

Atrankinės momografinės patikros dėl krūties vėžio finansavimo programai

219

385

-166

7

Asmenų, priskirtų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių finansavimo programai

3329

3091

+238

8

Storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos finansavimo programai

1966

1890

+76

9

Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos finansavimo prpgramai

833

1532

-699

10

Vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis programai

 

1170

-1170

 

Viso

6883

8597

-1714

 

Iš viso suma

180060

179442

+618

Pastaba. Nuo 2017 m. sveikatos programa vaikų krūminių dantų dengimo silantinėmis medžiagomis priskiriama prie pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros skatinamųjų paslaugų. 2016 m. susilantuota 98 vaikai, 2017 m. susilantuota 107 vaikai.

 

           Gautos lėšos iš kitų šaltinių:

Eilės Nr.

Šaltiniai

2017 m.

2016 m.

Pokytis (+/-)

1

Už mokamas medicinos paslaugas

10918

8663

+2255

2

Valstybinė mokesčių inspekcija

2% parama

156,20

167,39

-11,19

3

Lėšos skirtos Visuomes sveikatos programos vykdymui

Akmenės rajono savivaldybė

3000

2200

+800

         

         Dalininkai

Įstaigos dalininkė yra Akmenės rajono savivaldybė, kurios įnašų vertė metų pradžioje ir pabaigoje nesikeitė – 7822,74 Eur.        

 

         Pagrindinės veiklos sąnaudos:

Sąnaudos Eur

Pokytis (+/-)

Pokytis (+/-)

 

 

2017 metai

2016 metai

 

 

Eil Nr.

Pavadinimas

Išlaidos (Eur)

Išlaidos (%)

Išlaidos (Eur)

Išlaidos (%)

Eur

%

1

Darbuotojų išlaikymas (darbo užmokestis, sodra)

157169,38

81,7

150221,79

78,7

+6947,59

+3,0

2

Nusidėvėjimo ir amortizacijos

1225,11

0,6

1068,80

0,5

+156,31

+0,1

3

Komunalinių paslaugų ir ryšio

5021,29

2,6

5344,03

2,8

-322,74

-0,2

4

Komandiruočių

130,65

0,1

134,93

0,1

-4,28

0

5

Transporto (degalai, draudimas, remontas)

1495,70

0,8

1477,03

0,8

+18,67

0

6

Kvalifikacijos kėlimo

515,83

0,3

351,60

0,2

+164,23

+0,1

7

Paprastojo remonto

310,39

0,2

1293,16

0,7

-982,77

-0,5

8

Sunaudotų atsargų savikaina

12011,80

6,2

6567,36

3,4

+5444,44

+2,8

9

Kitų paslaugų

14434,74

7,5

24413,60

12,8

-9978,86

-5,3

 

Viso

192314,89

100

190872,30

100

+1442,59

 

 

Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-81 (E), 2017 m. balandžio 20 d. Patvirtintas išlaidų normatyvas nuo uždirbtų pajamų darbo užmokesčiui (be SODROS) IKI 68 %, su SODRA iki 89 %.  2017 m. įstaigos faktinis normatyvas darbo užmokesčiui be SODROS  yra 60,7% , o su SODRA  79,5% . Taip pat buvo patvirtintas išlaidų normatyvas medikamentams iki 4%. 2017 m. mūsų įstaigoje buvo 1,4 %.

 

        Materialus ilgalaikis turtas

Ilgalaikio turto  metų pradžioje buvo už 4506,59 Eur.  Per 2017 m. nupirktas autoklavas DOMINA PLUS B iš Akmenės savivaldybės sveikatos rėmimo specialiosios programos – ,,Infekcijų profilaktika” 3000,00 eurų ir Įstaigos 440 eurų. Iš kitų šaltinių gautą parama iš UAB BERLIN CHEMIE MENARINI BALTIC gavo ilgalaikio turto už 390 eur. Per metus susidėvėjimo priskaičiuota 1225,11 Eur. Metų pabaigoje materialiojo ilgalaikio turto yra už 7111,48 Eur.

Valdomas turtas pagal panaudos sutartis:

·         iš Sveikatos apsaugos ministerijos už 44579,80 Eur;

·         iš Akmenės rajono savivaldybės už 181912,65 Eur.

 

        Trumpalaikis turtas ir mokėtinos sumos

Metų pradžioje vaistų, med. priemonių ir kitų atsargų likutis 4935,08 Eur. Vaistų, medicines priemonių ir kitų atsargų likutis metų pabaigoje iš viso už 2622,39 Eur.

 

      Mokėtinos ir gautinos  sumos metų pabaigoje

 

2017 metai

2016 metai

Šaltinis

Skola įstaigai

Įstaigos skola

Skola įstaigai

Įstaigos skola

Šiaulių TLK

8523,35

12,00

9507,73

23

SODRA

 

6154,60

 

4850,15

Tiekėjams

 

1623,73

 

1276,66

Sukauti atostoginiai

 

8247,09

 

8172,04

VšĮ Santaros klinikos

 

4,72

 

4,72

Viso

8523,35

16042,14

9507,73

14326,57

 

Įstaiga neturi pradelstų ir laiku nesumokėtų mokesčių, nes sumoka juos mokesčių administravimo įstatymo nustatytais terminais.

    

                                                                  III SKYRIUS

                            APIBENDRINIMAS, VEIKLOS  TOBULINIMO PERSPEKTYVA

 Sveikatos priežiūros paslaugos pacientams Įstaigoje teikaimos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Sveikatos Apsaugos Ministro įsakymais, medicines normomis, kitais teisės aktais, vyriausiojo gydytojo įsakymais, sutartimi su Šiaulių TLK. Nuolat stebima ir gerinama tiekiamų paslaugų  kokybė. Pagal poreikį įsigyjama modernesnė įranga. Vykdoma įrangos priežiūra ir techninis aptarnavimas. Kad įstaiga dirbtų stabiliai ir kokybiškai, stengiamasi lėšas naudoti racionaliai. Kad išvengti galimų nuostolių, pastatas, įranga ir transporto priemonės apdrausti. Įstaigos veikla apdrausta civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą privalomuoju draudimu. Per 2017 m. įstaigos darbuotojai kėlė kvalifikacijas įvairiuose mokymuose, konferencijose bei seminaruose. 2017 m. įgyvendintas projektas „Infekcijų profilaktika”.

 Žmogiškųjų išteklių 2017 m. nepakanko, nėra pastovaus darbuotojo Kairiškių medicinos punkte, trūksta slaugytojos ambulatorijoje. Tik darbuotojų dėka kokybiškas gydymo paslaugų teikimas bei dėmesys kiekvienam pacientui 2017 m. įstaigai padėjo stabiliai dirbti.

 

2017 METŲ SIEKTINOS VEIKLOS UŽDUOTYS

Eil. Nr.

Veiklos užduočių vertinimo rodikliai

Siektinos veiklos užduotys

2017 metų siektinų veiklos užduočių įgyvendinimas

Kiekybiniai veiklos vertinimo rodikliai

 

1.

Finansinis įstaigos veiklos rezultatas

Siektinas teigiamas ambulatorijos finansinės veiklos rezultatas.

Finansinis įstaigos veiklos rezultatas 2017 m. teigiamas -5337,28 Eur perviršis.

2.

Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis

Neviršyti steigėjo patvirtinto darbo užmokesčio fondo. Patvirtinta iki 68% be SODROS mokesčio ir iki 89% su mokesčiais.

Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis- 79,5% nuo pagrindinės veiklos pajamų su SODRA, be SODROS-60,7%,

3.

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis

Siekti, kad 2017 m. įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis neviršytų 15% visų išlaidų. Neviršyti 4% išlaidų normatyvo medikamentams.

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis – 14,4% visų patirtų sąnaudų, išlaidų normatyvas medikamentams sudarė -1,4%.

4.

Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas

Dalyvauti programose, finansuojamose iš savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiųjų programos lėšų, ar kitose. Ieškoti rėmėjų paremti įstaigos veiklai pinigais ar daiktais, 2 procentais nuo mokesčių. Teikti leidžiamas mokamas paslaugas, nefinansuojamas iš PSDF biudžeto lėšų.

Iš savivaldybės visuomenės  sveikatos rėmimo specialios programos gauta 3000 Eur, gautą  parama iš UAB BERLIN CHEMIE MENARINI BALTIC  gavo  ilgalaikio turto  už 390 Eur, pagal LR labdaros ir paramos įstatymą galintiems gauti paramą pravesta 156,20 Eur. Suteikta papildomų ne finansuojamų iš PSDF paslaugų už 10918 Eur (2016 m. 8663 Eur.)

Kokybiniai veiklos vertinimo rodikliai:

 

5.

Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis paslaugomis lygis bei pacientų skundų tendencijos

Siekti, kad pacientai būtų patenkinti VšĮ Papilės ambulatorijos teikiamomis sveikatos priežiūros paslaugomis, jų kokybe ir prieinamumu. Atlikti ambulatorinių pacientų anonimes anketines  apklausas, tikslu įvertinti teikiamų paslaugų kokybę ir prieinamumą, saugią pacientams aplinką, gydymo ir slaugos procesų kokybę. Informacijos teikimą pacientams ir jų artimiesiems, taip pat gydytojų, slaugytojų personalo bendravimą su pacientais bei bendravimą priimant sprendimus sveikatos klausymais. Išanalizavus anketas, numatyti priemones išaiškintiems trūkumams pašalinti ir pagrįstiems pacientų pasiūlymams įgyvendinti. Siekti, kad įstaigoje nebūtų gaunama skundų, arba nedaugėtų gaunamų pacientų skundų. Siekti savalaikio skundų išnagrinėjimo ir atsakymo į juos pateikimo.

2017 metais skundų nebuvo, pacientų apklausos nevykdytos.

6.

Kokybės vadybos sistemos diegimo ir vystymo laipsnis

 

Vykdyti sveikatos priežiūros paslaugų kokybės rodiklių stebėseną, atliekant planinius ir pagal reikalą neplaninius vidaus medicininius auditus. Numatyta atlikti keturis planinius auditus. Nuolat atnaujinti Kokybės sistemos vadovą: administravimo, klinikinių procedūrų tvarkos aprašus pagal Lietuvos Respublikos galiojančius teisės aktus.

Atnaujintas kokybės vadovas, 2017 m. atlikta 10 kokybės vadovo atnaujinimo procedūrų. Daryti trys planiniai medicininiai auditai (programos apimčių nagrinėjimas, ESPBI plėtojimas šeimos gydytojų darbe, skiepijimo vakcina apimtys).

7.

Darbuotojų kaitos įstaigoje rodiklis

Siekti išlaikyti natūralią darbuotojų kaitą,  kad turimi gydytojų, slaugytojų, kitų specialistų žmogiškieji ištekliai užtikrintų paslaugų kokybę ir prieinamumą, o jų kaita neturėtų neigiamos įtakos VšĮ Papilės ambulatorijos veiklai ir darbo organizavimo rezultatams. Ieškoti galimybių įdarbinti slaugytojų. Ne mažiau kaip pusė darbuotojų bent kartą per metus dalyvautų pasitobulinimo kursuose ar seminaruose.

Darbuotojų kaitos įstaigoje nebuvo. Iš aštuonių medicinos darbuotojų pasitobulinimo kursuose dalyvavo penki ir abu administracijos darbuotojai. Galimybė įdarbinti slaugytoją yra, bet nėra slaugytojų. Ieškotą per darbo biržą, neformalais kontaktaitais.

8.

Prioritetinių paslaugų teikimo dinamika

Užtikrinti sutartyje su TLK numatytų paslaugų  teikimo apimtis, nemažinant prioritetinių paslaugų teikimo: skatinamųjų paslaugų ( ankstyvoji piktybinių navikų diagnostika, naujagimių ir vaikų priežiūra, imuprofilaktika, moksleivių paruošimas mokyklai, neįgaliųjų sveikatos priežiūra, slaugytojo procedūros namuose,  tuberkulino mėginių  atlikimas ir kt.). 

  Teiktos sutartyje su Šiaulių TLK numatytos medicininės paslaugos, skatinamųjų paslaugų 2017 m. suteikta už 216655 Eur, 2016 m. buvo 19928 Eur. Mokyniai dėl mokyklos patikrinti 100%, skiepų planas įvykdytas 98,7% (siektinas 95 %), naujagimiai lankyti namuose šeimos gydytojo  ir slaugytojo 100%, atilikta tuberkulino mėginių.

 

9.

Informacinių technologijų diegimo ir vystymo lygis

Diegti ir atnaujinti pažangias informacines technologijas, atsiradus naujiems reikalavimams. Aprūpinti darbuotojus reikalinga kompiuterine, biuro įranga. Plėtoti ir gerinanti darbą ESPBI IS priemonėmis. Tęsti ir tobulinti darbą su Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos SVEIDRA komponentėmis: APAP, RSAP, SPAP. Tęsti darbą elektroninių nedarbingumo pažymėjimų bei elektroninių nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimų išdavimo sistemoje (EPTS). Tęsti ir tobulinti buhalterinės apskaitomybės darbus VSAKIS programoje.

Šeimos gydytojų, slaugytojų, vyr. finansininko darbo vietos kompiuterizuotos. Įvestas greitas internetas (iki 100Mbps). Tesiamas darbas su SVEIDRA, EPTS, VSAKIS programomis. 2016 m. prisijungta prie E. Sveikatos sistemos, pradėti išrašinėti elektroniniai receptai. 2017 m. pradėti išrašinėti elektroniniai medicininiai pažymėjimai ( vairuotojų sveikatos tikrinimo, mirties liudijimai). Sutartis ir kiti dokumentiais su Šiaulių TLK pasirašomi naudojantis ADOC sistema. Naudojamasi E. Pristatymo sistema. Vykstant į medicines punktus, pas pacientus į namus naudojamasi mobiliuoju internetu.

 

10.

Įstaigoje taikomų kovos su korupcija priemonių vykdymas

Vykdyti korupcijos prevencijos programą, patvirtintą VšĮ Papilės ambulatorijos vyriausiojo gydytojo. Teikti SAM korupcijos prevencijos skyriui pateikti patvirtintą įstaigos Korupcijos prevencijos 2017-2019 m. programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą. Įstaigos veiklos sričių vertinimas, siekiant nustatyti konkrečius korupcijos rizikos veiksnius bei korupcijos pasireiškimo tikimybę. Įstaigos darbuotojų elgesio kodekso skelbimas įstaigos informaciniame stende. Įstaigos pacientams teikti informaciją apie valstybės lėšomis apmokamų ir mokamų paslaugų teikimo tvarką.

Įstaigoje vykdoma antikorupcinė veikla: yra paskirtas atsakingas darbuotojas, parengta ir patvirtinta VšĮ Papilės ambulatorijos korupcijos prevencijos 2017 – 2019 m. programa. Dalyvauta viename korupcijos prevencijos mokyme. Atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybė viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo srityje. Pagal 2017-2019 metų programą planuotos ir vykdytos 9 užduotys.

11.

Dalyvavimas įgyvendinant Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis finansuojamas atitinkamų ligų (gimdos kaklelio vėžio, krūties vėžio, storosios žarnos vėžio, priešinės liaukos vėžio, širdies kraujagyslių ligų ir vaikų krūminių dantų ėduonies) prevencijos priemonių, atrankinės patikros, ankstyvosios diagnostikos programas

Siekti, kad ne mažiau kaip pusės programų vykdymo procentas siektų ar viršytų Akmenės rajono vidurkį. Bus siekiama kuo daugiau gyventojų įtraukti į teikiamų paslaugų vykdymą ( gimdos kaklelio vėžio, krūties vėžio, storosios žarnos vėžio, priešinės liaukos vėžio, širdies kraujagyslių ligų ir vaikų krūminių dantų ėduonies) prevencijos priemonių, atrankos patikros, ankstyvosios diagnostikos programas.

 

Iš penkių vykdytų profilaktinių programų trijų rezultatai siekia ar viršyja Akmenės rajono vidurkį, dviejų atsilieka. Duomenys aukščiau tekste. Šiaulių TLK atliko 2017 m. rizikos, susijusios su pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu vertinimą. Nustatyta Įstaigos rizika – žema. Rizika, susijusi su kompensuojamų vaistų ir MPP išrašymu – žema ( duomenys iš Šiaulių TLK tinklapio).

 

Įstaigos išlaidos kolegialių organų narių darbo užmokesčiui ir kitoms įstaigos kolegialių narių išmokoms.

Įstaigos išlaidų kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms Įstaigos kolegialių organų narių išmokoms 2017 metais nebuvo.

Įstaigos išlaidos išmokoms su Įstaigos dalininkais susijusiems asmenims.

Įstaigos išlaidų išmokoms su Įstaigos dalininkais susiejusiems asmenims 2017 metais nebuvo.

 

2018 metais numatome toliau teikti kokybiškas pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugas.

 

_________________________

 

      

 Vyriausiasis gydytojas                                                                                     Gintautas Masevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          PATVIRTINTA    

                                                                                          Akmenės rajono savivaldybės tarybos                                                                                                2018 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr.T-86

                                                                                                           

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAPILĖS AMBULATORIJOS

2017 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

                                                           I SKYRIUS

                                                    BENDROJI DALIS

 

Viešoji įstaiga Papilės ambulatorija (toliau – Įstaiga) pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nustatytą nomenklatūrą yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Akmenės rajono savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji asmens sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

Įstaiga savo veikloje vadovaujasi LR Konstitucija, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kt.įstatymais bei teisės aktais, o taip pat įstatais.

Įstaiga yra juridinis asmuo, ne pelno siekianti viešoji Įstaiga, turinti ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, firminį ženklą, sąskaitas banke. Įstaigos buveinė yra J. Basanavičiaus g. 19A, Papilės mstl., Akmenės r. sav. Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles atsako savo turtu. Įstaigos ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais. Įstaigos veikla neterminuota. Įstaigos identifikavimo numeris 153082935. Įregistruota 1997 m. spalio m. 13 d. Banko rekvizitai: A/s LT86 7300 0100 0254 7474 „Swedbank“, A/s LT33 7300 0100 0254 7555.      

 Vidutinis sąrašinis 2017  metais dirbančiųjų skaičius 12 darbuotojų, iš jų 3 gydytojai, 2 kiti specialistai su aukštesniuoju išsilavinimu, 3 slaugytojos, akušerė,gydytojo odontologo padejėja, 2 kito personalo.

Pagrindinis įstaigos tikslas – teikti nespecializuotas kvalifikuotas pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.

Dėl pastaraisiais metais mažėjančio rajono gyventojų skaičiaus, reikšmingai sumažėjo prisirašiusių gyventojų skaičius Įstaigoje – per metus 107 gyventojais.

Vadovaujantis 2007 m. birželio 26 d.  Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu Nr. X-1212 nuo 2010 metų sausio 1 d. Įstaiga finansinę apskaitą tvarko vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.     

Ataskaitinis laikotarpis nuo 2017-01-01 iki 2017-12-31.   Nuo 2015 metų Įstaiga buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinių ataskaitų rinkinius sudaro eurais.

 

                                                                        II SKYRIUS

                                                            APSKAITOS POLITIKA

 

VšĮ Papilės ambulatorija 2017 m. finansinę apskaitą vedė vadovaujantis Bendraisiais apskaitos principais, 2001 m. lapkričio 6 d. Lietuvos Respublikos Buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX-574,  2007 m. birželio 26 d.  Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo Nr. X-1212, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais (toliau VSAFAS), 2009 m. gruodžio 22d. Įstaigos vyr. gydytojo įsakymu Nr. 64 patvirtinta apskaitos politika bei kitų galiojančių teisės aktų reikalavimais.

Įstaigoje buhalterinė apskaita vedama rankiniu būdu.

2017 m. finansinės ataskaitos parengtos vadovaujantis VSAFAS reikalavimais.

        Įstaiga 2009 metais pasitvirtino apskaitos politiką, parengtą vadovaujantis VSAFAS reikalavimais, kurie įsigaliojo nuo 2010 m. sausio 1 d. Finansinės ataskaitos parengtos pagal VSAFAS. Sudarant finansines ataskaitas buvo vadovaujamasi veiklos tęstinumo principu ir kitais bendraisiais apskaitos principais.

Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo atliktas apskaitos įverčių keitimas.

Per ataskaitinį laikotarpį nebuvo nustatyta klaidų, kurios buvo padarytos praėjusių ataskaitinių laikotarpių finansinėse ataskaitose. (vadovaujantis 7-o VSAFAS IV dalimi).

Įstaigoje ilgalaikis materialusis turtas apskaitomas vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 12-ajame VSAFAS ,,Ilgalaikis materialus turtas‘‘. Ilgalaikiam materialiajam turtui priskirtas turtas, kurio tarnavimo laikas ilgesnis nei vieni metai, o minimali vertė ne mažesnė nei 500 Eur.  Ilgalaikis materialus turtas pirminio pripažinimo metu įvertinamas ir registruojamas įsigijimo savikaina, o finansinės būklės ataskaitoje rodomas likutine verte.  Ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė apskaičiuojama prie ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas ilgalaikio materialiojo turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą nusidėvėjimo sumą. Ilgalaikio materialiojo turto vertės nuvertėjimas nustatomas ir registruojamas 22-ojo VSAFAS ,,Turto nuvertėjimas‘‘ nustatyta tvarka.

Ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas skaičiuojamas, taikant tiesiogiai proporcingą nusidėvėjimo skaičiavimo metodą. Nusidėvėjimo vertė nuosekliai paskirstoma per visą naudingo tarnavimo laiką.

                 Ilgalaikio materialiojo turto grupių naudingo tarnavimo laikas:

                 Pastatai – 90 metų;

                 Infrastruktūros ir kiti statiniai – 50 metų;

                 Gamybos mašinos ir įrengimai – 15 metų;

                 Medicinos įranga – 7 metai;

                 Transporto priemonės – 5 metai;

                 Baldai ir biuro įranga – 7 metai;

                 Kompiuteriai ir jų įranga – 4 metai;

                 Kitas ilgalaikis materialus turtas – 7 metai;

Ilgalaikio materialiojo turto apskaitos politika ataskaitiniais metais keista nebuvo. Pagal panaudos ir nuomos sutartis ilgalaikis materialus turtas registruojamas nebalansinėse sąskaitose.

Įstaigoje Nematerialusis turtas apskaitomas, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 13-ajame VSAFAS ,,Nematerialus turtas‘‘. Nematerialus turtas apskaitoje pripažįstamas įsigijimo savikaina, o finansinės būklės ataskaitoje rodomas likutine verte. Nematerialiojo turto likutinė vertė – suma, apskaičiuojama prie nematerialiojo turto įsigijimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą amortizacijos sumą.

Nematerialiojo turto nuvertėjimas ir registruojamas 22-ojo VSAFAS ,,Turto nuvertėjimas‘‘ nustatyta tvarka. Nematerialiojo turto amortizacija skaičiuojama, taikant tiesiogiai proporcingą amortizacijos skaičiavimo metodiką.

Nematerialiojo turto grupių naudingo tarnavimo laikas:

 Programinė įranga ir jos licencijos – 3 metai;

Kitas nematerialus turtas – 10 metų;

Patentai, išradimai, licencijos, įsigytos kitos teisės – 5 metai;

Įstaigos veikloje nėra nematerialaus turto, kurio naudingo tarnavimo laikas neribotas.

Nematerialiojo turto apskaitos politika ataskaitiniais metais keista nebuvo

Įstaigoje atsargos apskaitomos vadovaujantis  apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 8-ajame VSAFAS ,,Atsargos‘‘. Pirminio pripažinimo metu atsargos įvertinamos ir registruojamos apskaitoje įsigijimo savikaina, o sudarant finansines ataskaitas įvertinamos įsigijimo savikaina arba grynąja realizavimo verte, ta kuri mažesnė. Atsargos į sąnaudas nurašomos taikant FIFO būdą.  Atsargos į sąnaudas nurašomos pagal nurašymo aktus. Medikamentai ir med. priemonės į sąnaudas nurašomi pagal nurašymo aktus. Medikamentų ir med. priemonių nurašymo aktai sudaromi atsižvelgiant į tai,  kiek medikamentų ir medicinos priemonių sunaudota faktiškai per ketvirtį. Ūkinės medžiagos nurašomos jas sunaudojus pagal nurašymo aktus. Kanceliarinės ir kitos vienkartinės medžiagos nurašomos į sąnaudas jas įsigijus. Už sunaudotų atsargų, medžiagų, ūkinio inventoriaus teisingą nurašymą į sąnaudas atsakingi vyr. gydytojo įsakymais paskirti materialiai atsakingi asmenys, kurie kartą per ketvirtį nurašymo aktus pristato vyr. finansininkei.

Įstaigoje finansavimo sumos apskaitomos, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 20-ajame VSAFAS ,,Finansavimo sumos‘‘. Finansavimo sumos pripažįstamos, kai atitinka šiame standarte nustatytus kriterijus. Finansavimo sumos – tai iš valstybės ir savivaldybės biudžetų, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo, Europos Sąjungos, Lietuvos ir užsienio paramos fondų gauti arba gautini piniginiai arba kitas turtas, skirti įstatuose nustatytiems tikslams pasiekti ir funkcijoms atlikti bei vykdomoms programoms įgyvendinti. Finansavimo sumos apima gautus arba gautinus pinigus ir kaip paramą gautą turtą, įskaitant įsigytą už simbolinį atlyginimą.

Gautos (gautinos) ir panaudotos finansavimo sumos arba jų dalis pripažįstamos finansavimo pajamomis tais laikotarpiais, kuriais padaromos su finansavimo sumomis susijusios sąnaudos.

Gautos ir perduotos kitiems viešojo sektoriaus subjektams finansavimo sumos sąnaudomis nepripažįstamos. Perdavus finansavimo sumas kitiems viešojo sektoriaus subjektams, mažinamos gautos finansavimo sumos, registruojamos finansavimo sumos (perduotos).

Įstaigoje atidėjiniai pripažįstami ir registruojami, kai atitinka šiuos kriterijus: turimas įsipareigojimas (teisinė prievolė arba neatšaukiamas pasižadėjimas) dėl buvusio įvykio; tikimybė, kad įsipareigojimą reikės padengti turtu yra didesnė už tikimybę, kad nereikės ir įsipareigojimų suma gali būti patikimai įvertinta.

Atostoginių kaupimai priskiriami su darbo santykiais susijusiems įsipareigojimams. Atostoginių kaupimai apskaitomi, vadovaujantis apskaitos principais, nustatytais 24-ajame VSAFAS ,,Su darbo santykiais susijusios išmokos‘‘. Atostoginių kaupimai apima darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas, skaičiuojamas nuo apskaičiuoto darbo užmokesčio.

Įstaigoje nuoma, finansinė nuoma (lizingas) apskaitomi vadovaujantis 19-o VSAFAS nuostatomis.

Sąnaudos ir pinigų srautai segmentams priskiriami pagal valstybės funkcijas, pagal tai, kokiomis programoms vykdyti skiriami ir naudojami ištekliai.. Visa įstaigos veikla priskiriama segmentui ,,Sveikatos apsauga‘‘.

Įstaigoje Pajamos pripažįstamos pagal kaupimo principą. Pajamos registruojamos apskaitoje ir rodomos finansinėse ataskaitose tą ataskaitinį laikotarpį, kurį yra uždirbamos, tai yra, kurį suteikiamos medicinos ar kitos paslaugos, nepriklausomai nuo pinigų gavimo momento. Įstaigos pajamas sudaro: finansavimo pajamos, pagrindinės veiklos pajamos, kitos veiklos pajamos, finansinės ir investicinės veiklos pajamos. Finansavimo pajamos pripažįstamos ir registruojamos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 20-ajame VSAFAS ,,Finansavimo sumos‘‘. Finansavimo pajamos pripažįstamos pagal kaupimo principą- gautos finansavimo sumos arba jų dalys pripažįstamos pajamomis tais laikotarpiais, kuriais padarytos sąnaudos. Finansavimo sumos, skirtos nematerialiajam, ilgalaikiam turtui įsigyti, pripažįstamos finansavimo pajamomis.

Kitos pajamos apskaitomos, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 10-ajame VSAFAS ,,Kitos pajamos‘‘. Pajamos pripažįstamos, kai tikėtina, kad įstaiga gaus su sandoriu susijusią ekonominę naudą, kai galima patikimai nustatyti su pajamų uždirbimu susijusias sąnaudas. Pajamomis laikoma tik pačios įstaigos gaunama ekonominė nauda. Pajamomis nepripažįstamos trečiųjų asmenų vardu surinktos sumos, kadangi tai nėra įstaigos gaunama ekonominė nauda.

Įstaigoje Sąnaudos apskaitomos vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 11-ajame VSAFAS ,,Sąnaudos‘‘. Sąnaudos apskaitoje pripažįstamos, vadovaujantis kaupimo ir palyginimo principais tuo ataskaitiniu laikotarpiu, kai uždirbamos su jomis susijusios pajamos, neatsižvelgiant į pinigų išleidimo laiką. Tais atvejais, kai per ataskaitinį laikotarpį padarytų išlaidų neįmanoma tiesiogiai susieti su tam tikrų pajamų uždirbimu ir jos neduos ekonominės naudos ateinančiais ataskaitiniais laikotarpiais, šios išlaidos pripažįstamos sąnaudomis tą laikotarpį, kada buvo padarytos.

Įstaigoje Užsienio valiuta apskaitomos vadovaujantis 21-o VSAFAS nuostatomis.

Įstaigoje tarpusavio užskaitos atliekamos vadovaujantis apskaitos principais, nustatytais 1-ojo VSAFAS ,,Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas‘‘. Pajamos ir sąnaudos finansinėse ataskaitose pateikiamos atskirai. Tam tikrais VSAFAS nustatytais  atvejais pajamų ir sąnaudų straipsniai gali būti tarpusavyje sudengti, pateikiant tik grynąjį rezultatą. Grynasis rezultatas parodomas: - perleidau ilgalaikį turtą, - gavus kompensaciją už patirtus nuostolius, pateikiant užsienio valiutos kurso pokyčio įtaką.

Finansinis turtas apskaitomas, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 17-ajame VSAFAS ,,Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai‘‘. Finansinis turtas  skirstomas į ilgalaikį it trumpalaikį. Ilgalaikio finansinio turto įstaiga neturi.

Gautinos sumos pirminio pripažinimo metu yra įvertinamos įsigijimo savikaina, o finansinėse ataskaitose rodomos įsigijimo savikaina, atėmus atgautas sumas ir nuvertėjimo nuostolius.

Pinigus sudaro pinigai kasoje ir banko sąskaitose. Pinigų ekvivalentai yra trumpalaikės, likvidžios investicijos, kurios gali būti greitai ir lengvai iškeičiamos į žinomą pinigų sumą. Tokių investicijų terminas neviršija trijų mėnesių.

Įsipareigojimai apskaitomi, vadovaujantis apskaitos principais ir taisyklėmis, nustatytais 17-ajame VSAFAS ,,Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai‘‘. Įsipareigojimai skirstomi į ilgalaikius ir trumpalaikius, atsižvelgiant į numatytą įsipareigojimų įvykdymo laiką. Įsipareigojimai registruojami apskaitoje tik tada, kai įstaiga prisiima įsipareigojimą atsiskaityti pinigais arba kitu turtu. Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje ilgalaikių skolų dalis, kuri turės būti sugrąžinta per ateinančius finansinius metus, perkeliama į trumpalaikių įsipareigojimų grupę. Trumpalaikiai įsipareigojimai yra tie, kuriuos įstaiga turės įvykdyti per vienus metus nuo paskutinio ataskaitinio laikotarpio dienos.

Nuomos sutartims taikomas viršenybės prieš formą principas. Ar nuoma bus laikoma veiklos nuoma, ar finansine nuoma, priklauso ne nuo sutarties formos, o nuo jos turinio ir ekonominės prasmės. Nuoma laikoma veiklos nuoma, kai, perduodant turtą nuomininkui, didžioji dalis su turto nuosavybe susijusios rizikos ir naudos, neperduodama nuomininkui, o lieka nuomotojui. Nuomos įmokos pagal veiklos nuomos sutartį yra įregistruojamos  apskaitoje kaip sąnaudos (tiesioginiu metodu) per nuomos laikotarpį.

Įstaigoje finansinė rizika valdoma vykdant buhalterinės apskaitos kontrolės procedūras, kurios nustatytos Apskaitos politikoje.

 

                                                                  III SKYRIUS

                                           AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS

 

1.   Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas.

1.1.  ataskaitiniu laikotarpiu Įstaigoje nebuvo pakeista apskaitos politika;

1.2.   kai turto ar įsipareigojimų vertės negali būti tiksliai apskaičiuotos, o tik įvertintos, naudojami apskaitiniai įverčiai. Ataskaitiniu laikotarpiu apskaitiniai įverčiai keisti nebuvo;

1.3.  ataskaitiniais metais finansinėse ataskaitose esminių apskaitos klaidų taisyta nebuvo.

2.   Nematerialusis turtas (toliau NT).

2.1.       informacija apie NT balansinės vertės pagal NT grupes pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį pagal 13-o standarto 1 priede nustatytą formą pateikta priede Nr. 1.

2.2.       įstaigos veikloje naudojamas šis NT –  Programinė įranga ir jos licencijos, įsigijimo savikaina 297,74 Eur

3.   Ilgalaikis materialusis turtas (toliau IMT).

3.1.  informacija apie IMT balansinės vertės pagal ilgalaikio materialiojo turto grupes pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį pagal 12-o standarto 1 priede nustatytą formą pateikta priede Nr. 2;

3.2.  istaiga paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną neturėjo sutarčių, pasirašytų dėl IMT įsigijimo ateityje;

3.3.  užregistruotos simboline vieno euro verte ir balansine verte;

3.4.  įstaiga neturi nenaudojamo, nuvertėjusio turto.

4.    Investicijos į ne nuosavybės vertybinius popierius, po vienerių metų gautinos sumos, kitas finansinis turtas ir išankstiniai apmokėjimai, trumpalaikės investicijos.

4.1.  įstaiga pateikia informaciją apie per vienerius metus gautinų sumų įsigijimo savikainą, nuvertėjimą ir balansinę vertę paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną ir atskirai nurodo tą pačią informaciją apie gautinas sumas iš viešojo sektoriaus subjektų ir kontroliuojamų ir asocijuotųjų ne viešojo sektoriaus subjektų naudodama formą, pateiktą 17-o standarto 7 priede, priedas Nr.3. Priedo 1.3 eilutėje – 8523,35 Eur Šiaulių TLK  įsiskolinimas įstaigai už suteiktas paslaugas;

4.2.  įstaiga neturi gautinų sumų, kurioms per ataskaitinį laikotarpį buvo pripažintas nuvertėjimas;

4.3.  įstaiga neturi ilgalaikių terminuotų indėlių;

4.4.  įstaiga turi pinigų ir pinigų ekvivalentų, informacija pateikiama pagal 17-o standarto 8 priede nurodytą formą, priedas Nr. 4;

4.5.  įstaiga ataskaitinio laikotarpio pabaigoje neturi biudžeto asignavimų likučių;

4.6.  įstaiga neturi finansinio turto, kurio naudojimas apribotas;

4.7.  įstaiga neturi ilgalaikių finansinių įsipareigojimų, ilgalaikių atidėjinių bei kitų ilgalaikių įsipareigojimų:

4.7.1.   Apie kai kurių mokėtinų sumų balansinę vertę paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną  įstaiga pateikia informaciją naudodama formą, pateiktą 17-o standarto 12 priede, priedas Nr. 5.

5.    Atsargos.

5.1.  informacija apie balansinę atsargų vertę pagal atsargų grupes pateikta pagal 8-o standarto 1 priede pateiktą formą, priedas Nr. 6;

5.2.  per ataskaitinį laikotarpį atsargose nebuvo apskaitomo ilgalaikio materialaus ir biologinio turto, skirto parduoti.

6.    Finansavimo sumos.

6.1.  Pateikiama informacija apie finansavimo sumas: pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį pagal 20-o standarto 4 ir 5 prieduose pateiktas formas, priedai Nr. 7 ir Nr. 8.

7.    Atidėjinai, neapibrėžtieji įsipareigojimai, neapibrėžtasis turtas ir poataskaitiniai įvykiai.

7.1.   Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje Įstaigoje nebuvo neapibrėžtų įsipareigojimų.

8.     Panauda.

8.1.  pagal panaudos sutartis gauto turto vertė paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną sudarė 225538,81 Eur, t.s. pagal davėjus, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos 43626,16 Eur, Akmenės rajono savivaldybės 181912,65 Eur.

8.1.1. pastatai 172942,83 Eur (Akmenės rajono savivaldybė);

8.1.2. transporto priemonės 18543,44 Eur (LR Sveikatos apsaugos ministerija);

8.1.3.  medicininė įranga 34052,54 Eur, (LR Sveikatos apsaugos ministerijos 25082,72 Eur ir Akmenės rajono savivaldybės administracijos 8969,82 Eur).

9.    Grynasis turtas.

9.1.  ataskaitiniais metais Dalininkų kapitalas sudarė 7822,74 Eur, per ataskaitinį laikotarpį dalininko kapitalas nebuvo keičiamas. Dalininkai Akmenės rajono savivaldybė turinti 100% balsų;

9.2.  ankstesnių metų perviršis sudarė 87126,82 Eur;

9.3.  einamųjų metų perviršis sudarė 5337,28 Eur. Pagrindiniai faktoriai įtakojantys ataskaitinių metų perviršio atsiradimą, tai išlaidų už paslaugas ir prekes mažinimas, darbo užmokesčio išlaidų mažinimas.

10.    Kitos pagrindinės veiklos pajamos.

10.1.   veiklos rezultatų ataskaitos eilutėje „Pagrindinės veiklos kitos pajamos“ Įstaiga parodo visas medicininės veiklos pajamas, kurios parodomos bendrąja verte;

10.2.   per ataskaitinius metus turto ir paslaugų pardavimo pajamų sumą sudarė:

10.2.1.  pajamos už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka Šiaulių teritorinė ligonių kasa, 180134,16 Eur;

10.2.2.  pajamas už suteiktas medicinines paslaugas, kurias apmoka įvairūs fiziniai ir juridiniai asmenys,  10917,97 Eur.             

10.3.   pateikiama informacija apie pagrindinės veiklos kitas pajamas ir kitos veiklos pajamas pagal 10-o standarto 2 priede pateiktą formą, priedas Nr. 9.

11.    Segmentai.

11.1.   pateikiamos šio ataskaitinio laikotarpio ataskaita pagal 25-o VSAFAS priede nustatytą formą priedas Nr.10;

11.2.   įstaigoje ataskaitiniais metais pajamos, sąnaudos, turtas, finansavimo sumos, įsipareigojimai ir pinigų srautai priskiriami prie sveikatos apsaugos segmento.

12.    Finansinės būklės ataskaita.

12.1.    vadovaujantis informacijos reikšmingumo kriterijumi, detalizuojame šias finansinės būklės ataskaitoje pateiktas sumas:

12.1.1.  įstaigos trumpalaikį turtą sudaro medžiagos, žaliavos, strateginės neliečiamos atsargos ir ūkinis inventorius – 2622,39 Eur;

12.1.2.  gautinos sumos už suteiktas paslaugas ataskaitinio laikotarpio pabaigoje – 8523,35 Eur;

12.1.3.  pinigai banko sąskaitose ataskaitinio laikotarpio pabaigoje – 106697,66 Eur;

12.1.4.  finansavimo sumose suma  iš savivaldybės biudžeto – ilgalaikio turto likutinė vertė – 4192,85 Eur, ataskaitinio laikotarpio pabaigai; iš Europos sąjungos- ilgalaikio turto likutinė vertė – 410,87 Eur  ataskaitinio laikotarpio pabaigai; iš kitų šaltinių- 4168,94 Eur;

12.1.5.  kitos gautinos sumos – 0,00 Eur.

12.1.6.  ataskaitinio laikotarpio pabaigoje įstaiga turėjo šiuos trumpalaikius įsipareigojimus:

- skolos tiekėjams – 1623,73 Eur, iš jų: už šildymą – 407,70 Eur, ryšių apslaugas – 66,08 Eur, tyrimus – 827,19 Eur; kitos – 322,76 Eur. 

12.1.7.  su darbo santykiais mokėtinos sumos – 6154,60 Eur, tai socialinio draudimo įmokos ataskaitinio laikotarpio pabaigai;

12.1.8.  sukauptos mokėtinos sumos – 8247,09 Eur – įstaigos darbuotojams paskaičiuotas atostogų rezervas;

12.1.9.  kiti trumpalaikiai įsipareigojimai – 16,72 Eur;

12.1.10.   dalininkų kapitalas metų eigoje nesikeitė – 7822,74 Eur;

12.1.11.   einamųjų metų perviršis  – 5337,28 Eur.

13.    Veiklos rezultatų ataskaita.

13.1.   vadovaujantis informacijos reikšmingumo kriterijumi, detalizuojame šias veiklos rezultatų ataskaitoje pateiktas sumas:

13.1.1.  ataskaitiniais metais vadovaujantis VSAFAS nuostatomis į sąnaudas buvo nurašyta sunaudotų atsargų už 12011,80 Eur;

13.1.2.  kitų pagrindinės veiklos sąnaudų didžiąją dalį sudarė: atsiskaitymai už medicininės įrangos priežiūrą, draudimo paslaugas, laboratorinius tyrimus už gydymo įstaigos ribų;

13.1.3.  pagrindinės veiklos kitos pajamos, tai gautos sumos už mokamas medicinos paslaugas: iš Šiaulių TLK – 180134,16Eur; iš gyventojų už mokamas med. paslaugas – 10917,97 Eur;

13.1.4.  finansavimo pajamos iš valstybės biudžeto – 0,00 Eur;

13.1.5.  finansavimo pajamos iš savivaldybės biudžeto 624,24 Eur, pagrindinių priemonių ne piniginiam turtui panaudojimo savo veiklai suma- 624,24 Eur;

13.1.6.  finansavimo pajamos iš kitų šaltinių – 5975,80 Eur, tai nemokamai gautos vakcinos panaudojimas įstaigos veiklai – 5276,41 Eur,   amortizaciniai atskaitymai – 309,40 Eur, nemokamai gautas nešiojamas kompiuteris Levano V-110-151SK – 390,00 Eur. 

14.    Sąnaudos.

14.1.   Ataskaitiniu laikotarpiu sąnaudų apskaitos politika keista nebuvo, sąnaudos apskaitomos vadovaujantis VSAFAS ir BAP.

14.2.   Ataskaitiniais metais:

14.2.1.  darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos etatų sąraše nurodytiems darbuotojams sudaro 157169,38 Eur, tai 81,7 % visų sąnaudų; praėjęs ataskaitinis laikotarpis 150221,79 Eur, darbuotojų skaičius ataskaitiniais metais 12 asm., praėjusiais metais 12 asm.;

14.3.   per ataskaitinį laikotarpį sunaudota medžiagų, atsargų, ūkinio inventoriaus už – 12011,80 Eur, kas sudaro 6,2% visų sąnaudų;

14.4.   kitų paslaugų apmokėjimo sąnaudoms skirta 14434,74 Eur tai apmokėjimai už suteiktas paslaugas, įsigytas prekes, med. priemonių patikras ir t.t., kas sudaro 7,5% visų pagrindinės veiklos sąnaudų;

14.5.   darbuotojų kvalifikacijos kėlimui išleista 515,83 Eur, tai 0,3% nuo pagrindinės veiklos sąnaudų;

14.6.   už komunalines paslaugos ir ryšius išleista 5021,29 Eur arba 2,6% visų pagrindinės veiklos sąnaudų;

14.7.   transporto išlaidos per metus – 1495,70 Eur, 0,8% sąnaudų;

14.8.   ilgalaikio turto nusidevėjimo ir amortizacijos išlaidos per ataskaitinį laikotarpį sudarė 1225,11 Eur, tai 0,6% pagrindinės veiklos sąnaudų;

14.9.   komandiruočių išlaidos per metus  – 130,65 Eur, 0,1% sąnaudų;

14.10.    paprastojo remonto ir eksploatavimo išlaidos sudaro 310,39 Eur, 0,2% sąnaudų;

14.11.    virš sutartinių paslaugų nebuvo.

15.    Pinigai ir pinigų ekvivalentai.

15.1.      Grynųjų pinigų likutis 2017-12-31 banko sąskaitose ir kasoje yra 106697,66 Eur. Informacija apie pinigų judėjimą pateikiama pinigų srautų ataskaitoje 5-ojo VSAFAS 2 priede ir 17-ojo VSAFAS 8 priede, priedas Nr. 6.

16.    Sandoriai užsienio valiuta.

16.1.    Ataskaitiniais metais Įstaiga neturėjo sandorių užsienio valiuta.

17.    Turto nuvertėjimas.

17.1.   ataskaitiniu laikotarpiu išankstinių apmokėjimų ir kito trumpalaikio turto nuvertėjimo apskaityta nebuvo;

17.2.   ataskaitiniu laikotarpiu nematerialiajam turtui ir ilgalaikiam materialiajam turtui nuvertėjimo priskaičiuota bei nuvertėjimo panaikinimo ar sumažinimo nebuvo;

17.3.   ataskaitiniu laikotarpiu turto nuvertėjimo nuostolių apskaitoje pripažinta nebuvo.

18.     Su darbo santykiais susijusios išmokos.

18.1.   Asmenų, kurie teikė paslaugas ir atliko darbus pagal kitas nei darbo sutartis, savo ekonomine prasme atitinkančias darbo santykių esmę, kaip nustatyta 24-ame standarte, nebuvo.

 

_____________________

 

 

Vyriausiasis gydytojas                                                                                    Gintautas Masevičius

 

 

Vyr. finansininkė                                                                                            Roma Stulpinaitė