KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS TYTUVĖNŲ PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO PADALINIO KRIZIŲ CENTRO ĮSTEIGIMO, NUOSTATŲ IR PASLAUGŲ KAINOS PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. T-11(E)

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 7 straipsnio 31 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1485 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimo Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Įsteigti viešosios įstaigos Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro padalinį Krizių centrą.

2. Patvirtinti Krizių centro nuostatus (pridedama).

3.Patvirtinti asmenims, atsidūrusiems krizinėje situacijoje, socialinės priežiūros paslaugų vienos dienos kainą – 18 eurų.

4. Įpareigoti Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro direktorių parengti naujus Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro įstatus ir teikti juos tvirtinti savivaldybės tarybai.

5. Laikyti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. gegužės 20 d. sprendimą Nr. T-158 „Dėl viešosios įstaigos Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro socialinės globos padalinio įsteigimo ir nuostatų patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Vaclovas Andrulis

 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono

savivaldybės tarybos

2015 m. sausio 29 d.

sprendimu Nr. T-11(E)

 

KRIZIŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Krizių centro nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja viešosios įstaigos Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro padalinio Krizių centro (toliau – Krizių centras) veiklos tikslus ir uždavinius, funkcijas, socialinių paslaugų gavėjus, padalinio finansavimą, darbo organizavimo principus, teises ir pareigas.

2. Krizių centras yra viešosios įstaigos Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro padalinys.

3. Krizių centro steigėja – Kelmės rajono savivaldybės taryba, kuri:

3.1. tvirtina Krizių centro nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus;

3.2. tvirtina teikiamų socialinių paslaugų kainas;

3.3. teisės aktų nustatyta tvarka reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko Krizių centrą;

3.4. leidžia sudaryti ir vykdyti bendros veiklos programas su rajono socialinės paskirties įstaigomis, paramos ir labdaros fondais, nevalstybinėmis organizacijomis.

4. Krizių centro veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir šią veiklą reglamentuojančiu Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymais ir kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

5. Krizių centro veikla grindžiama žmogiškosiomis vertybėmis, socialinių paslaugų teikimu tiems Kelmės rajono savivaldybės gyventojams, kurių gebėjimas pasirūpinti savimi dėl objektyvių priežasčių yra ribotas ir kuriems yra būtina kompleksinė, specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba. 

6.Padalinio Krizių centro veiklos laikotarpis neribotas.

7. Padalinys Krizių centras atskaitingas VšĮ Tytuvėnų PSPC direktoriui.

8. Krizių centro adresas: J. Basanavičiaus g. 6, Tytuvėnai.

 

II. VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

9. Krizių centro tikslai: suteikti pagalbą asmeniui (šeimai), atsidūrusiam krizinėje situacijoje, užtikrinti Krizių centre apgyvendintam asmeniui (šeimai), patyrusiam socialinę riziką, kitais atvejais, laikino apgyvendinimo paslaugas; tenkinti kiekvieno centro gyventojo socialines, psichologines, sveikatos priežiūros reikmes, sudaryti jiems tinkamas, žmogaus orumą išsaugančias gyvenimo sąlygas, užtikrinti socialinę reabilitaciją, sveikatos priežiūrą, materialinį ir buitinį aptarnavimą, teikiant informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo, asmens higienos ir kitas paslaugas, išvardytas Socialinių paslaugų kataloge, atsižvelgiant į gyventojų poreikius, sveikatą, pomėgius, interesus.

10. Pagrindinės veiklos rūšys:

10.1. ligoninių veikla (kodas 86.10);

10.2. greitosios pagalbos transporto veikla (kodas 86.90);

10.3. viduriniojo medicinos personalo paslaugų teikimas ne ligoninėse (kodas 86.90.10);

10.4. stacionarinė slaugos įstaigų veikla (kodas 87.10).

11. Krizių centro uždaviniai:

11.1. laikinai apgyvendinti socialinės rizikos suaugusius asmenis (šeimas), senyvo amžiaus asmenis, kurie dėl įvairių priežasčių negali gyventi savo namuose;

11.2. padėti asmenims (šeimoms) spręsti problemas, dėl kurių jie tapo šio Krizių centro klientais;

11.3. suteikti kompleksinę pagalbą kritinėje padėtyje atsidūrusiems, laikinai Krizių centre apgyvendintiems asmenims;

11.4. aktyvinti asmens savipagalbą ir gebėjimą integruotis visuomenėje;

11.5. užtikrinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę;

11.6. bendradarbiauti su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, sprendžiant socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo asmeniui (šeimai), atsidūrusiame krizinėje situacijoje, klausimus;

11.7. organizuoti Krizių centro gyventojams medikų konsultacijas, neįgalumo ir darbingumo lygio nustatymą ir suteikti reikiamą medicinos pagalbą;

11.8. skatinti Krizių centre apgyvendintų asmenų integraciją į visuomenę, savarankiškumo ugdymą.

 

III. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ATVEJAI

 

12. Laikino apgyvendinimo paslauga – suteikti intensyvią krizių įveikimo pagalbą asmenims, atsidūrusiems sunkioje krizinėje situacijoje, kai kyla grėsmė asmens sveikatai ir gyvybei, dėl smurto ar kitos prievartos, laikinai pasitraukusiems iš nuolatinės gyvenamosios vietos.

13. Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos:

13.1. suaugusiems asmenims su negalia;

13.2. senyvo amžiaus asmenims;

13.3. asmenims (šeimoms), nukentėjusiems nuo gaisro ar kitų stichinių nelaimių;

13.4. socialinės rizikos asmenims;

13.5. asmenims, neturintiems nuolatinės gyvenamosios vietos;

13.6. esant laisvų vietų, gali būti apgyvendinami ir kiti asmenys, pageidaujantys pasinaudoti laikino apgyvendinimo paslaugomis.

14. Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos iki 6 mėn. asmenims, neturintiems kur gyventi. Įvertinus padėtį atskiru Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu laikino apgyvendinimo paslaugos gali būti pratęsiamos.

15. Laikino apgyvendinimo paslaugos neteikiamos asmenims su šiomis kontraindikacijomis:

15.1. agresyvaus elgesio, keliantys pavojų sau ir aplinkiniams;

15.2. ūmiais infekciniais bei somatiniais susirgimais;

15.3. aktyviąja tuberkulioze;

15.4. odos infekcinėmis ligomis;

15.5. lytiškai plintančiais susirgimais;

15.6. sergantys AIDS.

16. Asmenys, gaunantys laikino apgyvendinimo paslaugas, privalo laikytis Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro Vidaus tvarkos taisyklių.

17. Pažeidę viešąją tvarką bei Vidaus tvarkos taisykles asmenys, gaunantys laikino apgyvendinimo paslaugas, gali būti pašalinti iš Krizių centro. Pašalintiems asmenims antrą kartą laikino apgyvendinimo paslaugos nebesuteikiamos.

18. Dingus arba sulaužius inventorių, kuriuo naudojosi laikino apgyvendinimo paslaugų gavėjai, kaltininkai atlygina žalą teisės aktų nustatyta tvarka.

19. 10 asmenų socialinės priežiūros paslaugos teikiamos Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu.

 

IVTEISĖS IR PAREIGOS

 

20. Krizių centras turi teisę:

20.1. naudotis patikėjimo (panaudos) teise perduotu savivaldybės turtu;

20.2. teikti bendrąsias, socialinės priežiūros ir apgyvendinimo paslaugas steigėjui pritarus;

20.3. nustatyta tvarka gauti informaciją iš savivaldybės įstaigų, organizacijų, paslaugų gavėjų ir kt.;

20.4. dalyvauti pasitarimuose, svarstymuose, susijusiuose su Krizių centro veikla;

20.5. Palaikyti ryšius su rajono, šalies ir užsienio socialinės paskirties įstaigomis, paramos ir labdaros fondais, nevalstybinėmis organizacijomis.

21. Krizių centras privalo:

21.1. naudoti lėšas tik nuostatuose nurodytiems uždaviniams vykdyti;

21.2. teikti steigėjui ir kitoms įstatymų numatytoms institucijoms savo veiklos ataskaitas.

22. Krizių centras gali turėti kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytas teises ir pareigas.

 

V. ASMENŲ PRIĖMIMAS

 

23. Dėl socialinių paslaugų, teikiamų Krizių centre, asmuo kreipiasi į seniūniją pagal gyvenamąją vietą, užpildydamas prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (formą SP-8, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) ir pateikti šiuos dokumentus:

23.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

23.2. pažymą ir kitus dokumentus apie asmens (šeimos) gautas pajamas per 3 mėnesius iki kreipimosi dienos, jei nėra duomenų bazėse, kuriomis gali naudotis Socialinės paramos skyrius;

23.3. jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą reikalinga papildoma informacija, susijusi su socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti (pridedamos sveikatos priežiūros ir kitų institucijų specialistų išvados ir (ar) dokumentai, buities tyrimo aktas, surašytas seniūnijos ar Socialinių paslaugų tarnybos socialinio darbo organizatoriaus (Kelmės miesto gyventojams) su atitinkamos seniūnijos seniūno išvada apie apgyvendinimo reikalingumą ir kt.).

24. Seniūnijos specialistai socialiniam darbui, Socialinių paslaugų tarnybos socialiniai darbuotojai, gavę prašymą ar informaciją apie laikino apgyvendinimo paslaugų reikalingumą, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, suformuoti asmens bylą ir ją pateikti Socialinės paramos skyriui.

25. Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl paslaugų skyrimo, juos pateikia skyriaus vedėjui, kuris priima sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

26. Kai kyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei, fiziniam ar emociniam saugumui, Krizių centro paslaugos gali būti suteikiamos pateikus rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, nenustačius socialinių paslaugų poreikio, neįvertinus pajamų dydžio. Tuo atveju laikino apgyvendinimo paslaugos poreikis ir finansinės galimybės turi būti vertinami jau teikiant asmeniui paslaugas.

 

VI. FINANSAVIMAS IR MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

27. Laikino apgyvendinimo paslaugos Krizių centre finansuojamos iš savivaldybės biudžeto ir asmens mokėjimo už suteiktas paslaugas lėšų. 

28. Asmens mokėjimo dydis už suteiktas laikino apgyvendinimo krizių centre paslaugas nustatomas individualiai. Mokėjimo dydį už suteiktas paslaugas, atsižvelgiant į jų apimtis ir vadovaujantis Socialinių paslaugų mokėjimo sutartimi, apskaičiuoja Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centras.

29. Laikino apgyvendinimo paslaugos Krizių centre pirmiausia finansuojamos nustatytu asmens mokėjimo už paslaugas dydžiu, likusi paslaugos kainos dalis – iš savivaldybės biudžeto lėšų, sudarius dvišalę lėšų kompensavimo sutartį su Socialinių paslaugų tarnyba.

30. Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centras Socialinių paslaugų tarnybai kas mėnesį pateikia sąskaitą faktūrą patirtoms išlaidoms gauti ir paslaugų teikimo ataskaitą.

31. Už laikino apnakvindinimo paslaugas asmenys moka:

31.1. kai asmens pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį – paslaugos teikiamos nemokamai;

31.2. kai asmens pajamos didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį – 5 proc. asmens pajamų;

31.3. kai asmens pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, tačiau šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje, – 5 proc. asmens pajamų;

31.4. atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens  (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o socialinės rizikos suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio Krizių centre ir jame gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

32. Krizių centre apgyvendintas asmuo už komunalines paslaugas ir maitinimą moka (išlaidas šilumai, elektros energijai, vandeniui ir kt.) pagal įstaigoje esančius apskaitos prietaisus ir nustatytą išlaidų skaičiavimo vienam asmeniui tvarką.

33. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra (laikinas pagyvendinimas) 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

34. Mokesčio už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialines paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.

35. Asmens (šeimos) ir Tytuvėnų PSPC tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens mokėjimu už teikiamas socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo ir Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriaus sutartimi, kurioje nustatyti konkretūs mokesčio už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka. Sutarties forma tvirtinama Tytuvėnų pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriaus įsakymu.

36. Už socialines paslaugas gyventojas privalo mokėti lovadienio kainą, kurią nustato savivaldybės taryba. Jei asmens lėšų nepakanka, likusią kainą kompensuoja savivaldybė.

 

VII. KONTROLĖ IR ATSKAITOMYBĖ

 

37. Krizių centro finansinę veiklą kontroliuoja Valstybės kontrolė ir Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

38. Krizių centras atskaitingas steigėjui ir kitiems asignavimų valdytojams.

 

_________________