LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2015 M. GRUODŽIO 31 D. ĮSAKYMO NR. 3d-971 DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS rIZIKOS VALDYMAS VEIKLOS SRITIES PASĖLIŲ, GYVŪNŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKOS, SUSIJUSIOS SU ŪKINIŲ GYVŪNŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMU, ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2018 m. liepos 4 d. Nr. 3D-446

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-971 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. šis įsakymas taikomas paraiškoms, pateiktoms po šio įsakymo įsigaliojimo, taip pat paraiškoms, pateiktoms iki šio įsakymo įsigaliojimo, jei galutiniai sprendimai dėl paramos mokėjimo nebuvo priimti.

2.2. Taisyklių nuostatos, susijusios su avanso apskaičiavimu ir išmokėjimu, įsigalioja 2018 m. spalio 1 d. ir taikomos po šios datos pateiktoms paraiškoms.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Giedrius Surplys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-971

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2018 m. liepos 4 d. įsakymo Nr. 3D-446

redakcija)

 

 

 

Lietuvos kaimo plėtros 20142020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo ĮMOKOS“, susijusios su ŪKINIŲ gyvŪNŲ draudimo įmokų kompensavimu, ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

                               

1. Lietuvos kaimo plėtros 20142020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės ir panaikinami Tarybos reglamentas (EB) Nr. 637/2008 ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 73/2009 (OL 2014, L 347, p. 608), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 639/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės ir iš dalies keičiamas to reglamento X priedas (OL 2014 L 181 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/1155 (OL 2017 L 167, p. 1), 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. lapkričio 15 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2016/1997 9OL 2016 L 308, p. 5), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 807/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, ir nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos (OL 2014 L 227, p. 1), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2305 (OL 2017 L 335, p. 1), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. vasario 13 d. sprendimu Nr. C(2015)842 (toliau – Programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014-2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ ir atsižvelgiant į Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).

2. Taisyklės nustato Programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo ir finansavimo tvarką.

 

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvoka:

3.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos;

3.2. EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai;

3.3. ES – Europos Sąjunga;

3.4. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija;

3.5. Savivaldybė – savivaldybės administracija;

3.6. ŽŪIKVC – valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras;

3.7. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) – prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos valdymo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme, Administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

PRIEMONĖS PRIORITETAI, TIKSLINĖS SRITYS ir kompleksiniai tikslai

 

5. Įgyvendinant Programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos sritį „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“ tiek, kiek ji susijusi su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu (toliau – priemonės veiklos sritis), prisidedama prie ES kaimo plėtros politikos trečiojo prioriteto „Skatinti maisto tiekimo grandinės organizavimą, įskaitant žemės ūkio produktų perdirbimą ir rinkodarą, gyvūnų gerovę ir rizikos valdymą žemės ūkyje“ tikslinės srities „Ūkių rizikos prevencijos ir valdymo rėmimas“ įgyvendinimo.

6. Priemonės veiklos srities įgyvendinimas prisideda prie kompleksinių tikslų:

6.1. inovacijų kūrimas, diegimas ir sklaida;

6.2. aplinkos išsaugojimas ir tvari plėtra;

6.3. klimato kaitos švelninimas.

 

IV SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

7. Pagal priemonės veiklos sritį remiama gyvulininkyste užsiimančių ūkio subjektų veikla, susijusi su ūkinių gyvūnų draudimu nuo ūkinių gyvūnų užkrečiamųjų ligų.

8. Pagal priemonės veiklos sritį remiami sektoriai:

8.1. galvijininkystė;

8.2. avininkystė;

8.3. ožkininkystė;

8.4. arklininkystė;

8.5. kiaulininkystė;

8.6. paukštininkystė.

 

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

9. Paramos gali kreiptis žemės ūkio veiklos subjektas, kuris:

9.1. laiko ūkinius gyvūnus, kurie yra įregistruoti jo vardu Ūkinių gyvūnų registre Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakymo Nr. 3D-234 „Dėl Ūkinių gyvūnų laikymo vietų registravimo ir jose laikomų ūkinių gyvūnų ženklinimo ir apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakymas Nr. 3D-234) nustatyta tvarka;

9.2. yra savo vardu kaip valdos valdytojas įregistravęs žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimo Nr. 1351 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

TINKAMUMO Sąlygos ir reikalavimai gauti paramĄ

 

10. Paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po savivaldybės paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

11. Pareiškėjas laikomas tinkamu gauti paramą, jei:

11.1. paramos paraišką teikia subjektas, šių Taisyklių V skyriuje įvardytas galimu pareiškėju;

11.2. paramos paraiška atitinka šių Taisyklių III skyriuje nurodytus prioritetus, tikslines sritis ir kompleksinius tikslus;

11.3. paramos paraiška yra susijusi su remiama veikla, nurodyta Taisyklių IV skyriuje;

11.4. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

11.5. sudarytoje atskiroje ūkinių gyvūnų draudimo sutartyje ir jos pakeitimuose nurodyta:

11.5.1. duomenys apie draudimo įmonę ir ūkinius gyvūnus draudžiantį pareiškėją;

11.5.2. draudžiamoji rizika – Taisyklių 1 priede nurodytos ūkinių gyvūnų užkrečiamosios ligos;

11.5.3. draudžiamųjų ūkinių gyvūnų rūšys: galvijai, avys, ožkos, arkliai, kiaulės, antys, kalakutai, vištos, putpelės, žąsys ir stručiai;

11.5.4. draudžiamieji ūkiniai gyvūnai, draudžiamųjų ūkinių gyvūnų skaičius, draudimo suma ir draudimo įmokos suma pagal ūkinių gyvūnų rūšis ir grupes, nurodytas Ūkinių gyvūnų, sugrupuotų atsižvelgiant į Ūkinių gyvūnų registro duomenis, 2015 metų normatyvinių kainų, taikytinų Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos sričiai „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusiai su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinti, sąraše (Taisyklių 2 priedas) (toliau – Ūkinių gyvūnų kainų sąrašas);

11.5.5. tuo atveju, kai pagal draudimo sutartį yra draudžiami tos pačios rūšies ūkiniai gyvūnai, laikomi keliose viena nuo kitos nutolusiose vietovėse – Taisyklių 11.5.4 papunktyje nurodyti duomenys pagal kiekvieną ūkinių gyvūnų laikymo vietovę atskirai;

11.5.6. draudimo sutarties (įskaitant jos pakeitimus) galiojimo laikotarpis – ne ilgesnis kaip vieneri metai;

11.5.7. pareiškėjo įsipareigojimas imtis būtinų rizikos prevencijos priemonių, kurios nurodytos draudimo sutartyje;

11.6. pagal draudimo sutartį numatoma padengti apdraustos ūkinių gyvūnų rūšies nuostolio suma (draudimo suma) viršija 30 proc. pareiškėjo vidutinės metinės praėjusių trejų metų laikotarpio draudžiamosios ūkinių gyvūnų rūšies vertės. Sąlyga tikrinama vadovaujantis šiomis nuostatomis:

11.6.1. sąlyga, nurodyta Taisyklių 11.6 papunktyje, tikrinama pagal kiekvieną apdraustų ūkinių gyvūnų rūšį;

11.6.2. pareiškėjo vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė yra skaičiuojama imant trejų kalendorinių metų, ėjusių prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, vidutinių metinių ūkinių gyvūnų verčių sumos vidurkį;

11.6.3. pareiškėjo vidutinė metinė praėjusių vienerių metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama vidutinį metinį ūkinių gyvūnų skaičių (apskaičiuojamą imant kiekvieno mėnesio paskutinę dieną ŽŪIKVC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą ūkinių gyvūnų skaičių) padauginus iš atitinkamų metų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu kasmet tvirtinamame Biologinio turto ir žemės ūkio produkcijos normatyvinių kainų sąraše (toliau – Biologinio turto ir žemės ūkio produkcijos kainų sąrašas) nurodytų ūkinių gyvūnų kainų vidurkio. 2015 metų vidutinei metinei ūkinių gyvūnų vertei apskaičiuoti naudojami Ūkinių gyvūnų kainų sąraše nurodyti ūkinių gyvūnų kainų vidurkiai;

11.6.4. tuo atveju, kai ūkiniai gyvūnai buvo laikomi ūkyje tik dvejus kalendorinius metus, ėjusius prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama vidutinių metinių dvejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų verčių sumą dalijant iš trijų;

11.6.5. tuo atveju, kai ūkiniai gyvūnai buvo laikomi ūkyje tik vienus kalendorinius metus, ėjusius prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama vidutinę metinę praėjusių vienų metų ūkinių gyvūnų vertę dalijant iš trijų;

11.6.6. tuo atveju, jei pareiškėjas ūkinių gyvūnų praėjusius trejus kalendorinius metus, ėjusius prieš draudimo sutarties įsigaliojimo metus, nelaikė, pareiškėjo vidutinė metinė praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertė prilyginama nuliui;

11.6.7. tuo atveju, kai pareiškėjo ūkis yra išsidėstęs keliose viena nuo kitos nutolusiose vietovėse, skaičiuojant pareiškėjo vidutinę metinę praėjusių trejų metų laikotarpio ūkinių gyvūnų vertę įvertinama visų viena nuo kitos nutolusiose vietovėse laikytų ūkinių gyvūnų vertė;

11.6.8. sąlyga, nurodyta Taisyklių 11.6 papunktyje, tikrinama visam draudimo sutarties galiojimo laikotarpiui arba kiekvienam draudimo sutarties galiojimo laikotarpiui, kai keitėsi draudimo suma (tuo atveju, jei draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį buvo keičiama):

11.6.8.1. tuo atveju, kai draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį nėra keičiama – sumą, sudarančią 30 proc. pareiškėjo vidutinės metinės praėjusių trejų metų laikotarpio draudžiamosios ūkinių gyvūnų rūšies vertės (toliau – suma, sudaranti 30 proc. gyvūnų vertės), lyginant su draudimo sutartyje nurodyta pagal draudimo sutartį numatoma padengti apdraustos ūkinių gyvūnų rūšies nuostolio suma (draudimo suma) (toliau – draudimo sutartyje nurodyta draudimo suma);

11.6.8.2. tuo atveju, kai draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį buvo keičiama – sumą, sudarančią 30 proc. gyvūnų vertės, lyginant su kiekvienu draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu galiojusia draudimo suma, nurodyta atitinkamai draudimo sutartyje (pirminėje) ir jos pakeitimuose;

11.6.8.3. tuo atveju, kai pagal draudimo sutartį yra apdrausti tos pačios rūšies ūkiniai gyvūnai, laikomi keliose viena nuo kitos nutolusiose vietovėse – sumą, sudarančią 30 proc. gyvūnų vertės, lyginant su suma, kuri apskaičiuojama susumuojant visas draudimo sutartyje nurodytas draudimo sumas pagal atskiras ūkinių gyvūnų laikymo vietoves, atitinkamai laikantis Taisyklių 11.6.8.2 papunktyje nurodytų reikalavimų, jei draudimo suma per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį buvo keičiama;

11.7. įvykus draudžiamajam įvykiui, draudimo įmonės išmokėta draudimo išmokos suma paramos gavėjui neviršija draudžiamojo įvykio metu patirto nuostolio dydžio;

11.8. pareiškėjas visą pagal draudimo sutartį mokėtiną draudimo įmoką yra sumokėjęs po paramos paraiškos pateikimo savivaldybei.

11.9. draudimo sutartyje nereikalaujama išmokant draudimo išmokas nurodyti būsimos pareiškėjo gamybos tipo ar apimties ir nesiekiama to nustatyti.

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

12. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai įsipareigoja:

12.1. laikytis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakyme Nr. 3D-234 nustatytų ūkinių gyvūnų laikymo vietų registravimo ir jose laikomų ūkinių gyvūnų ženklinimo ir apskaitos reikalavimų;

12.2. tuo atveju, kai yra draudžiami paukščiai, draudimo sutarties galiojimo metu kartą per kiekvieno kalendorinio ketvirčio pirmąjį mėnesį registruoti Ūkinių gyvūnų registre duomenis apie laikomus paukščius Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. birželio 16 d. įsakyme Nr. 3D-234 nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR intensyvumas

 

13. Pagal priemonės veiklos sritį kompensuojama 65 proc. sumokėtos draudimo įmokos sumos, neviršijant Taisyklių 14–18 punktuose nustatyta tvarka apskaičiuotos didžiausios kompensuotinos draudimo įmokos sumos dydžio.

14. Didžiausia kompensuotina draudimo įmokos suma pagal draudimo sutartį65 proc. tinkamos finansuoti draudimo įmokos sumos, kuri apskaičiuojama Taisyklių 15–18 punktuose nustatyta tvarka.

15. Pagal draudimo sutartį tinkama finansuoti draudimo įmokos suma apskaičiuojama sudauginant:

15.1. apdraustųjų ūkinių gyvūnų vertę, kuri apskaičiuojama Taisyklių 16 punkte nustatyta tvarka;

15.2. Taisyklių 17 punkte nustatytą tarifą;

15.3. draudimo sutartyje nustatytą draudimo laikotarpio dienų skaičių, padalytą iš metinio dienų skaičiaus.

16. Apdraustųjų ūkinių gyvūnų vertė apskaičiuojama dauginant:

16.1. ūkinių gyvūnų skaičių:

16.1.1. tuo atveju, kai pareiškėjui mokėtina paramos suma skaičiuojama pareiškėjui pateikus paramos paraišką, – draudimo sutartyje nurodytą draudžiamųjų ūkinių gyvūnų skaičių, o tuo atveju, kai draudimo sutartyje nurodytas draudžiamųjų ūkinių gyvūnų skaičius yra didesnis už ŽŪIKVC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą ūkinių gyvūnų skaičių, – ŽŪIKVC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą ūkinių gyvūnų skaičių draudimo sutarties sudarymo dieną;

16.1.2. tuo atveju, kai paramos gavėjui mokėtina paramos suma skaičiuojama draudimo sutarčiai pasibaigus, – draudimo sutartyje draudimo sutarties sudarymo dieną (jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį nebuvo keičiama) arba draudimo sutarties pakeitimo dieną (jei draudimo sutartis per jos laikotarpį buvo keičiama) nurodytą draudžiamųjų ūkinių gyvūnų skaičių, o tuo atveju, kai draudimo sutartyje nurodytas draudžiamųjų ūkinių gyvūnų skaičius yra didesnis už ŽŪIKVC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą vidutinį ūkinių gyvūnų skaičių tam tikru draudimo sutarties laikotarpiu – ŽŪIKVC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotą vidutinį ūkinių gyvūnų skaičių. Vidutinis ūkinių gyvūnų skaičius tam tikru draudimo sutarties laikotarpiu apskaičiuojamas imant kiekvieno mėnesio paskutinę dieną ŽŪIKVC Ūkinių gyvūnų registre užfiksuotus duomenis, o tuo atveju, kai pirmoji ir paskutinioji draudimo sutarties laikotarpio diena nesutampa su mėnesio paskutiniąja diena, papildomai imami draudimo sutarties laikotarpio pirmąją ir paskutiniąją dieną Ūkinių gyvūnų registre užfiksuoti duomenys;

16.2. atitinkamų metų Biologinio turto ir žemės ūkio produkcijos kainų sąraše nurodytų ūkinių gyvūnų kainų vidurkį.

17. Tarifai tinkamai finansuoti draudimo įmokos daliai apskaičiuoti pagal ūkinių gyvūnų rūšis, kai apdrausti:

17.1. galvijai – 1,5 proc.;

17.2. kiaulės – 3,5 proc.;

17.3. avys – 1 proc.;

17.4. ožkos – 1 proc.;

17.5. arkliai – 0,9 proc.;

17.6. paukščiai – 1,7 proc.

18. Tuo atveju, kai draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį keičiama ir skirtingais draudimo sutarties galiojimo laikotarpiais apdraustųjų ūkinių gyvūnų skaičius, gyvūnų rūšys, jų grupės, draudimo suma ir (ar) draudimo įmokos suma keičiasi:

18.1. Taisyklių 13 punkte nurodyta sumokėta draudimo įmokos suma, kurios dalis kompensuojama, apskaičiuojama susumuojant sumokėtos draudimo įmokos dalis, tenkančias tiems draudimo sutarties galiojimo laikotarpiams, kuriais tenkinama Taisyklių 11.6 papunktyje nurodyta sąlyga;

18.2. didžiausia kompensuotina draudimo įmokos suma pagal draudimo sutartį bus lygi 65 proc. tinkamos finansuoti draudimo įmokos sumos, kuri apskaičiuojama susumuojant tinkamas finansuoti draudimo įmokos sumas, apskaičiuotas už tuos draudimo sutarties galiojimo laikotarpius, kuriais tenkinama Taisyklių 11.6 papunktyje nurodyta sąlyga.

 

IX SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

19. Tinkamos finansuoti išlaidos – pagal Taisyklių reikalavimus atitinkančią draudimo sutartį pareiškėjo sumokėta draudimo įmonei visa draudimo įmokos suma, kuri:

19.1. pagrįsta išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis;

19.2. apmokėta ne anksčiau kaip po paramos paraiškos pateikimo savivaldybei;

19.3. neviršija galutinės pagal draudimo sutartį mokėtinos draudimo įmokos sumos.

20. Taisyklių 19 punkte nurodytos išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama pagal paramos paraišką neskiriama arba jeigu jos patirtos nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų Taisyklių X skyriuje.

 

x SKYRIUS

PIRKIMO PROCEDŪROS

 

21. Ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimo procedūros turi būti vykdomos šių Taisyklių ir Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

22. Siekdami, kad patirtos išlaidos būtų laikomos tinkamomis finansuoti:

22.1. pareiškėjai, jei jie nėra perkančiosios organizacijos, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme:

22.1.1. tuo atveju, kai perkamų ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų vertė mažesnė nei 58 000 Eur, draudimo sutarčiai sudaryti turi gauti ir kartu su paraiška pateikti ne mažiau kaip tris skirtingų draudimo įmonių komercinius pasiūlymus (su lygiaverčiais paslaugų teikimo sąlygas apibūdinančiais parametrais), iš kurių atrenkamas pasiūlymas su nurodyta mažiausia kaina. Tuo atveju, jei apklausęs ne mažiau kaip tris ūkinius gyvūnus draudžiančias draudimo įmones, pareiškėjas negavo trijų komercinių pasiūlymų, jis turi pateikti iš atsisakiusių drausti ūkinius gyvūnus draudimo įmonių gautą informaciją apie nesutikimą suteikti ūkinių gyvūnų draudimo paslaugą, o informacijos iš draudimo įmonių negavęs, pateikti įrodymą, kad buvo kreiptasi į draudimo įmones dėl pasiūlymo pateikimo;

22.1.2. tuo atveju, kai perkamų ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų vertė lygi arba viršija 58 000 Eur, ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimus organizuoja vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Pirkimo taisyklės). Ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimas vykdomas nesinaudojant Pirkimo taisyklėse nurodyta Agentūros interneto svetaine www.nma.lt;

22.2. pareiškėjai, jei jie yra perkančiosios organizacijos, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimus organizuoja vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.

23. Tinkamomis teikti ūkinių gyvūnų draudimo paslaugas pripažįstamos draudimo įmonės ar draudimo įmonių filialai, turintys teisę vykdyti turto draudimo veiklą pagal Lietuvos Respublikos draudimo įstatymą.

24. Tuo atveju, kai pareiškėjas, atlikęs ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimą ir sudaręs su draudimo įmone draudimo sutartį, siekia apdrausti naują (dar neapdraustą) ūkinių gyvūnų rūšį ar rūšis, yra atliekamas naujas ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimas ir sudaroma nauja draudimo sutartis.

 

XI SKYRIUS

ParaiškŲ TEIKIMO TVARKA

 

25. Kvietimus teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

26. Skelbime apie paramos paraiškų priėmimą nurodoma:

26.1. savivaldybių, kuriose priimamos ir registruojamos paramos paraiškos, adresai;

26.2. priemonės veiklos sritis, pagal kurią kviečiama teikti paramos paraiškas;

26.3. paramos paraiškų pateikimo terminas;

26.4. informacija, kur galima rasti priemonės veiklos srities įgyvendinimo taisykles ir paramos paraiškos formas;

26.5. kita Agentūros nustatyta informacija.

27. Pagal vieną draudimo sutartį pareiškėjas teikia vieną paramos paraišką. Teikiamų paramos paraiškų skaičius neribojamas.

28. Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių 3 priede ir skelbiama Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: http://zum.lrv.lt ir www.nma.lt. Dokumentai, kurie turi būti pateikti kartu su užpildyta paramos paraiška (toliau – susiję dokumentai), išvardyti paramos paraiškos formoje.

29. Paramos paraiška ir susiję dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildyta paramos paraiška ir susiję dokumentai nepriimami.

30. Paramos paraiška ir susiję dokumentai turi būti pateikti spausdintine forma (surinkti kompiuteriu) arba užpildyti ranka. Neaiškiai arba neįskaitomai ranka užpildytos paramos paraiškos ir susiję dokumentai nepriimami.

31. Paramos paraiška pateikiama prieš patiriant draudimo įmokos ar jos dalies sumokėjimo draudimo įmonei išlaidas savivaldybės, kurioje įregistruota žemės ūkio valda, administracijai asmeniškai, per įgaliotą asmenį ar registruotu paštu. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos egzempliorius ir susijusių dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu. Kiekvienas paramos paraiškos ir susijusių dokumentų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu.

32. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir jas registruoja savivaldybės darbuotojai, vadovaudamiesi darbo procedūrų aprašais.

33. Pareiškėjas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų turi pranešti savivaldybei apie bet kurių duomenų, pateiktų paramos paraiškoje, taip pat apie kontaktinių duomenų pasikeitimus bei aplinkybių, kurios turi įtakos tinkamam įsipareigojimų vykdymui, atsiradimą. Šiame punkte nurodytą informaciją pareiškėjas pateikia Taisyklių 31 punkte nurodytais būdais.

 

XII SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

34. Paramos paraiškų vertinimo procesą organizuoja ir paramos paraiškas vertina savivaldybės darbuotojai vadovaudamiesi darbo procedūrų aprašais.

35. Paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo jos užregistravimo savivaldybėje dienos. Į 10 darbo dienų paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų pareiškėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai.

36. Užregistravus paramos paraišką, patikrinama, ar:

36.1. paramos paraiška pateikta ir susiję dokumentai pateikti nepasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų pateikimo terminui;

36.2. paramos paraiška ir susiję dokumentai pateikti vienu iš Taisyklių 31 punkte nurodytų būdų;

36.3. pateikta paramos paraiška atitinka Taisyklių 3 priede nustatytą paramos paraiškos formą ir Taisyklių 29–31 punktuose nustatytus reikalavimus;

36.4. pateikti visi paramos paraiškos formoje išvardyti susiję dokumentai;

36.5. pareiškėjas atitinka Taisyklių V skyriuje nustatytus reikalavimus.

36.6. paramos paraiška atitinka priemonės veiklos srities prioritetus, tikslines sritis ir kompleksinius tikslus, nurodytus Taisyklių III skyriuje;

36.7. paramos paraiška ir draudimo sutartis atitinka tinkamumo sąlygas ir reikalavimus gauti paramą, nurodytus Taisyklių VI skyriuje;

36.8. ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimas atliktas laikantis pirkimo procedūrų, numatytų Taisyklių X skyriuje. Tuo atveju, kai pareiškėjas paramos paraiškoje nurodė, kad pareiškėjas yra perkančioji organizacija ir ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimą atliko vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, savivaldybė nedelsdama kreipiasi raštu į Agentūrą prašydama įvertinti pareiškėjo atlikto ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimo tinkamumą ir informuoti apie įvertinimo rezultatus;

36.9. numatomos patirti išlaidos tinkamos finansuoti pagal pateiktą paramos paraišką ir susijusius dokumentus.

37. Savivaldybė draudimo sutarties atitiktį šių Taisyklių 11.6 papunktyje nurodytai sąlygai patikrina ir pareiškėjui mokėtiną paramos sumą bei mokėtiną Taisyklių 65 punkte nustatyto dydžio avanso sumą apskaičiuoja naudodama ŽŪIKVC Draudimo už ūkinius gyvūnus įmokų kompensavimo skaičiuoklę (toliau – ŽŪIKVC skaičiuoklė). Skaičiavimo rezultatus – Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymą – atspausdina ir pasirašo skaičiavimus atlikęs savivaldybės darbuotojas.

38. Iškilus klausimų, susijusių su paramos paraiškos vertinimu, savivaldybė gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus dokumentus ar trūkstamą informaciją, nurodydama duomenų pateikimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų. Šiuo atveju savivaldybė pareiškėjui išsiunčia pranešimą pareiškėjo paramos paraiškoje pasirinktu būdu.

39. Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, paramos paraiška atmetama.

40. Savivaldybei gavus informacijos, kad dėl pareiškėjo veiklos yra pradėtas ar atliekamas ikiteisminis tyrimas, galintis turėti įtakos įgyvendinant paramos paraiškoje nurodytą veiklą, savivaldybė sustabdo paramos paraiškos vertinimą, kol bus gautos teisėsaugos institucijų išvados, ir apie tai informuoja Ministeriją ir Agentūrą.

41. Sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo priima savivaldybė vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis. Savivaldybė, priėmusi sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo:

41.1. apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėjus per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo registruotu laišku ir el. paštu, jei asmuo paramos paraiškoje sutiko, kad informacija jam būtų teikiama tokiu būdu. Pranešime apie skiriamą paramą privalo būti nurodyta, kad šią paramą iš dalies finansuoja EŽŪFKP, apskaičiuotas paramos sumos dydis, nurodant, kad tokio dydžio paramos suma bus išmokama tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį nebus keičiama ar nutraukta ir bus tenkinamos kitos paramos skyrimo sąlygos, ir skiriamo avanso dydis. Kartu su pranešimu apie skiriamą paramą paramos gavėjui pateikiama Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymos kopija. Kartu Draudimo sutarties keitimo arba nutraukimo atveju apie perskaičiuotą paramos sumos dydį savivaldybė informuoja Taisyklių 57 punkte nustatyta tvarka. Pranešimuose apie priimtą sprendimą neskirti paramos privalo būti nurodyti sprendimo priėmimo pagrindai ir sprendimo apskundimo tvarka;

41.2. mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 d. pateikia Agentūrai informaciją apie priimtus sprendimus skirti paramą:

41.2.1. suvesdama į ŽŪMIS šių Taisyklių 4 priede nurodytus duomenis apie preliminarų lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti, kai avansas neskaičiuojamas ir nenurodomas;

41.2.2. suvesdama į ŽŪMIS šių Taisyklių 5 priede nurodytus duomenis apie preliminarų lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti ir avansui paramos gavėjams išmokėti, nurodydama paramos gavėjams apskaičiuotą mokėtiną avansą. Nesant galimybės suvesti duomenis į ŽŪMIS, 5 priede nurodyti duomenys pateikiami Agentūrai el. paštu.

42. Pareiškėjas tampa paramos gavėju nuo sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo dienos.

43. Agentūra:

43.1. gavusi iš savivaldybės Taisyklių 36.8 papunktyje nurodytą paklausimą, atlieka pareiškėjo atlikto ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimo tinkamumo vertinimą ir apie įvertinimo rezultatus raštu informuoja savivaldybę darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka;

43.2. gavusi iš savivaldybės Taisyklių 41.2.2 papunktyje nurodytus duomenis, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo išmoka paramos gavėjams Taisyklių 65 punkte nustatyto dydžio avansą.

44. Jei pareiškėjas mirė po paramos paraiškos pateikimo, bet iki sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, paramos paraiška išregistruojama.

45. Paramos gavėjui mirus ar esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, dėl kurių paramos gavėjas negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų po sprendimo skirti paramą priėmimo, pareiškėjo prisiimti įsipareigojimai gali būti perduoti asmeniui, perimančiam paramos gavėjo įsipareigojimus ir tęsiančiam veiklą, jeigu jis įsipareigojimų perėmimo metu atitinka pareiškėjo tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus. Asmuo, perimantis paramos gavėjo įsipareigojimus, pateikia savivaldybei rašytinį prašymą dėl įsipareigojimų perėmimo ir paramos gavėjo mirties arba nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių patvirtinimo dokumentus. Šiame punkte nurodytais atvejais paramos lėšos gali būti išmokamos tais metais, kuriais buvo priimtas sprendimas skirti paramą, ir kitais dvejais kalendoriniais metais.

 

XIII SKYRIUS

MOKĖJIMO DOKUMENTŲ TEIKIMO, VERTINIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

46. Paramos gavėjas, sumokėjęs draudimo įmonei visą pagal draudimo sutartį mokėtiną draudimo įmoką ir draudimo sutarčiai pasibaigus ar ją nutraukus, ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo sutarties pasibaigimo ar nutraukimo savivaldybei pateikia:

46.1. visus draudimo sutarties pakeitimus (tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo keičiama ar buvo nutraukta);

46.2. visos pagal draudimo sutartį mokėtinos draudimo įmokos sumos sumokėjimo įrodymo dokumentus ir, tuo atveju, jei draudimo įmonė grąžino pagalbos gavėjui sumokėtą draudimo įmoką ar jos dalį, lėšų grąžinimo įrodymo dokumentus;

46.3. tuo atveju, jei įvyko draudžiamasis įvykis ir pagal draudimo sutartį buvo išmokėtos draudimo išmokos, – patirto nuostolio dydį ir draudimo įmonės išmokėtų draudimo išmokų dydį pagrindžiančius dokumentus.

47. Taisyklių 46.1–46.3 papunkčiuose nurodyti dokumentai (toliau – mokėjimo dokumentai) pateikiami savivaldybei asmeniškai, per įgaliotą asmenį ar registruotu paštu. Turi būti pateikiami mokėjimo dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos paramos gavėjo parašu. Kiekvienas mokėjimo dokumento lapas turi būti patvirtintas paramos gavėjo parašu.

48. Pagal šias Taisykles tinkamais laikomi tik tie paramos gavėjų draudimo įmokų mokėjimai draudimo įmonėms, kurie vykdyti per finansines institucijas.

49. Mokėjimo dokumentus iš paramos gavėjų priima ir juos registruoja savivaldybės darbuotojai vadovaudamiesi darbo procedūrų aprašais.

50. Savivaldybės darbuotojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo 46 punkte nurodytų mokėjimo dokumentų gavimo atlieka paramos gavėjo pateiktų mokėjimo dokumentų tikrinimą. Į 10 darbo dienų mokėjimo dokumentų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų paramos gavėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai.

51. Mokėjimo dokumentų vertinimo procesą organizuoja bei pateiktus mokėjimo dokumentus vertina savivaldybės darbuotojai vadovaudamiesi darbo procedūrų aprašais.

52. Paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių norėdamas pratęsti Taisyklių 46 punkte nurodytą mokėjimo dokumentų pateikimo terminą savivaldybei iki Taisyklių 46 punkte nurodyto termino pabaigos Taisyklių 47 punkte nurodytais būdais pateikia argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo. Visais atvejais mokėjimo dokumentų pateikimo terminas negali būti pratęstas daugiau nei 30 kalendorinių dienų.

53. Priėmus mokėjimo dokumentus, patikrinama, ar:

53.1. reikalaujami mokėjimo dokumentai pateikti nepasibaigus mokėjimo dokumentų pateikimo terminui;

53.2. pateikti visi reikalaujami mokėjimo dokumentai;

53.3. pateikti mokėjimo dokumentai atitinka šių Taisyklių 46–48 punktuose nustatytus reikalavimus;

53.4. pateikti mokėjimo dokumentai atitinka tinkamumo sąlygas ir reikalavimus gauti paramą, nurodytus Taisyklių 11.5–11.8 papunkčiuose;

53.5. išlaidos tinkamos finansuoti pagal Taisyklių IX skyriuje nustatytus reikalavimus.

54. Savivaldybė, įvertinusi pateiktus mokėjimo dokumentus, paramos gavėjui apskaičiuotą mokėtinos paramos sumos dydį, apie kurį paramos gavėjas buvo informuotas Taisyklių 41.1 papunktyje nustatyta tvarka, perskaičiuoja tuo atveju, jei:

54.1. pakeitus draudimo sutartį keitėsi apdraustųjų ūkinių gyvūnų skaičius, gyvūnų grupės, draudimo suma ir (arba) draudimo įmokos suma;

54.2. draudimo sutartis buvo nutraukta arba pasibaigė anksčiau ir dėl to paramos gavėjas sumokėjo mažesnę draudimo įmokos sumą, nei buvo nurodyta savivaldybei kartu su paramos paraiška pateiktoje draudimo sutartyje, arba paramos gavėjo sumokėta draudimo įmoka ar jos dalis buvo jam grąžinta.

55. Taisyklių 54 punkte nurodytais atvejais Savivaldybė draudimo sutarties atitiktį šių Taisyklių 11.6 papunktyje nurodytai sąlygai patikrina ir paramos gavėjui mokėtiną paramos sumą perskaičiuoja naudodama ŽŪIKVC skaičiuoklę. Skaičiavimo rezultatus – Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymą – atspausdina ir pasirašo skaičiavimus atlikęs savivaldybės darbuotojas.

56. Iškilus klausimų, susijusių su mokėjimo dokumentų vertinimu, savivaldybė gali paprašyti paramos gavėjo pateikti papildomus dokumentus ar trūkstamą informaciją, nurodydama duomenų pateikimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų. Šiuo atveju savivaldybė paramos gavėjui išsiunčia pranešimą pareiškėjo paramos paraiškoje pasirinktu būdu.

57. Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, mokėjimo dokumentai vertinami pagal turimus duomenis.

58. Savivaldybė, priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjui mokėtinos paramos dydžio, apie patikslintą mokėtinos paramos sumos dydį ir paramos gavėjui išmokėtą avanso sumą Taisyklių 41.1 papunktyje nurodytu būdu informuoja paramos gavėją per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo, nurodydama sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką. Kartu su pranešimu apie skiriamą paramą paramos gavėjui pateikiama Ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimo pažymos kopija. Jei paramos suma, apie kurią paramos gavėjas buvo informuotas 41.1 papunktyje nustatyta tvarka, nesikeičia, paramos gavėjas pakartotinai nėra informuojamas.

59. Savivaldybė, mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 d. į ŽŪMIS suveda šių Taisyklių 5 priede nurodytus duomenis apie lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti.

60. Agentūra, gavusi Taisyklių 59 punkte nurodytus duomenis, per 5 darbo dienas el. paštu kreipiasi į draudimo įmones dėl gautų duomenų patikrinimo, pateikdama Taisyklių 6 priede nurodytus duomenis apie paramos gavėjus, draudimo sutartis ir draudimo įmokų sumas.

61. Agentūra, gavusi iš draudimo įmonių informaciją dėl pateiktų duomenų apie paramos gavėjų draudimo sutartis ir sumokėtas draudimo įmokų sumas teisingumo (draudimo įmonės informaciją teikia pagal Agentūros ir draudimo įmonės dvišalėje sutartyje suderintas duomenų teikimo formas ir terminus), atrenka visas draudimo sutartis, dėl kurių nustatyti neatitikimai, ir atlieka duomenų administracinę patikrą darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.

62. Agentūrai gavus informacijos, kad dėl paramos gavėjo veiklos yra pradėtas ar atliekamas ikiteisminis tyrimas, galintis turėti įtakos įgyvendinant paramos paraiškoje nurodytą veiklą, Agentūra sustabdo paramos gavėjo duomenų administracinę patikrą, kol bus gautos teisėsaugos institucijų išvados, ir apie tai informuoja Ministeriją ir savivaldybę.

63. Agentūra atlieka patikrą vietoje darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.

64. Agentūra apie patikros vietoje metu ir duomenų administracinės patikros metu nustatytus neatitikimus, taikytinas sankcijas ir (ar) kitas vertinimo metu rastas klaidas raštu ir (ar) el. paštu informuoja savivaldybę. Gavusi minėtą informaciją, savivaldybė patikslina sprendimą dėl paramos skyrimo bei duomenis ŽŪMIS ir apie tai informuoja Agentūrą ir atitinkamą paramos gavėją Taisyklių 58 punkte nurodytu būdu.

65. Paramos lėšoms išmokėti taikomas išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Avanso dydis paramos gavėjui – 50 proc. mokėtinos paramos sumos, nurodytos Taisyklių 41 punkte įvardytame savivaldybės sprendime.

66. Bendra paramos gavėjui išmokėta paramos suma (įskaitant išmokėtą avanso sumą) negali viršyti paramos gavėjui apskaičiuotos mokėtinos paramos sumos, nurodytos Taisyklių 41 punkte įvardytame savivaldybės sprendime (jei paramos suma nebuvo perskaičiuota, kaip nurodyta Taisyklių 55 punkte) arba nurodytos Taisyklių 58 punkte įvardytame savivaldybės sprendime (jei paramos suma buvo perskaičiuota, kaip nurodyta Taisyklių 55 punkte) arba nurodytos Taisyklių 64 punkte įvardytame savivaldybės sprendime (jei paramos suma buvo perskaičiuota dėl Taisyklių 64 punkte nurodytų priežasčių). Tuo atveju, jei paramos gavėjui apskaičiuota galutinė mokėtina paramos suma yra mažesnė už išmokėtą avanso sumą, paramos gavėjas privalo grąžinti gautą avansą ar jo dalį Agentūrai.

67. Agentūra užsako lėšas (išskyrus avansą) ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį ir išmoka lėšas paramos gavėjams Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

68. Visa paramos suma išmokama tiesiogiai paramos gavėjui.

69. Parama mokama neatsižvelgiant į tai, ar draudžiamasis įvykis įvyko, ar ne.

70. Paramos suma neišmokama paramos gavėjui ir išmokėta avanso suma susigrąžinama, jeigu Agentūra patikros vietoje metu ir (arba) duomenų administracinės patikros metu nustato, kad paramos gavėjas ir (ar) jo pateikti dokumentai neatitinka Taisyklių V ir VI skyriuose nustatytų sąlygų ir reikalavimų.

71. Informacija apie paramos gavėjus skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, nurodant priemonės pavadinimą, paramos gavėjo vardą ir pavardę arba pavadinimą ir sumas, kurias gavo kiekvienas paramos gavėjas.

 

XIV SKYRIUS

SANKCIJOS

 

72. Netinkamai įgyvendinančiam remiamą veiklą paramos gavėjui gali būti taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos.

73. Pagal priemonės veiklos sritį pareiškėjui arba paramos gavėjui nesilaikant teisės aktų reikalavimų ar pažeidžiant paramos paraiškos sąlygas, numatomos sankcijų rūšys: paramos sumažinimas ir (arba) paramos susigrąžinimas, apribojimas teikti paraiškas, kitos poveikio priemonės dėl su gauta arba prašoma parama susijusių įsipareigojimų nevykdymo ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymo.

74. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

75. Nustačius įsipareigojimų, nurodytų Taisyklių VII skyriuje, nevykdymą, taikoma 10 proc. pagal draudimo sutartį apdraustai ūkinių gyvūnų rūšiai apskaičiuotos kompensuotinos draudimo įmokos sumos sankcija.

76. Paramos gavėjui pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2013 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. BR1-83 „Dėl Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos patvirtinimo“.

77. Grąžintinos lėšos, susidariusios įgyvendinant Taisykles, administruojamos vadovaujantis Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio fondų priemones, administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 137 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio fondų priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“.

78. Sankcijos netaikomos, jei nustatytų reikalavimų nesilaikoma dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių.

 

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

79. Ministerijos prašymu, Agentūra teikia Ministerijai informaciją, susijusią su pagal šias Taisykles teikiama parama.

80. Dokumentų saugojimo, sprendimų apskundimo tvarką ir kitus klausimus, neaptartus šiose Taisyklėse, reglamentuoja Administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.

81. Pareiškėjai, gavę išmokas neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtų išmokų gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________