Vilniaus rajono savivaldybės Taryba
Sprendimas
DĖL Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2023 M. balandžio 13 D. SPRENDIMO NR. T3-119 „DĖL vilniaus RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. vasario 15 d. Nr. T3-50
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 12 straipsniu, 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 13 d. sprendimu Nr. T3-119 patvirtinto Vilniaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento – 16, 22, 25.1, 26.2.13, 29.5, 29.6, 33, 34.6, 35, 38, 40.5, 40.6, 40.7, 40.8, 40.9, 60.1, 65, 66, 96.5, 96.6, 96.7, 96.8, 96.9, 96.10 punktus, 99 punktą su papunkčiais, 101, 103 punktus ir išdėstyti juos taip:
„16. Savivaldybės tarybos nariai savo, frakcijos ar grupės vardu turi teisę teikti pareiškimus, kuriems skirtas laikas neviršys 5 minučių. Tokie pareiškimai turi būti įtraukti į Tarybos posėdžio darbotvarkę.
22. Tarybos posėdžiai vyksta Tarybos posėdžių salėje, Rinktinės g. 50, Vilniuje. Tarybos posėdžiai paprastai vyksta, paskutinį mėnesio penktadienį, posėdžio pradžia - 10 val.
25.1. Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą sudaro meras, atsižvelgdamas į Frakcijų, Tarybos narių grupių, Tarybos narių, komitetų, komisijų, opozicijos lyderio, Kolegijos ir Savivaldybės kontrolieriaus pasiūlymus. Į darbotvarkės projektą įtraukiami sprendimų projektai, kurie įregistruoti Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje. Į darbotvarkės projektą taip pat įtraukiami sprendimų projektai, kurie yra neapsvarstyti komitete ar komitetuose tačiau gautas žodinis atitinkamo komiteto ar komitetų pirmininko patikinimas, kad 24 val. iki Tarybos posėdžio sprendimų projektai bus apsvarstyti ir iki Tarybos posėdžio bus pateikta atitinkama komiteto išvada dėl šių sprendimų projektų. Tokiu atveju, kai likus 24 val. iki Tarybos posėdžio sprendimų projektai nėra apsvarstyti ir iki Tarybos posėdžio nepateikta atitinkama komiteto ar komitetų išvada dėl šių sprendimų projektų, tokie sprendimo projektai automatiškai išimami iš Tarybos posėdžio darbotvarkės. Ne vėliau kaip likus 4 darbo dienom iki Tarybos posėdžio svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkės projektą.
29.5. Vykstant Tarybos posėdžiams Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai ar juos pavaduojantys asmenys, administracijos skyrių vadovai ir Savivaldybės įmonių vadovai dalyvauja posėdyje.
29.6. Tarybos posėdžiai transliuojami tiesiogiai Savivaldybės interneto svetainėje Savivaldybės „YouTube“ kanale. Už Tarybos posėdžių transliavimo organizavimą atsakinga Savivaldybės administracija. Tarybos posėdžio vaizdo ir garso įrašas daromas nuo posėdžio pradžios, posėdžio pirmininkui paskelbus posėdžio pradžią, baigiamas – paskelbus pabaigą; pertraukos metu vaizdo transliacija nevyksta; po pertraukos vaizdo transliavimas tęsiamas; pasibaigus posėdžiui, užbaigiama vaizdo transliacija ir sustabdomas vaizdo įrašymas (archyvavimas). Tarybos posėdžių vaizdo ir garso įrašai negali būti koreguojami, karpomi ar kitaip apdorojami, turi būti pateikti viešai pagal esamą faktinį vaizdo ir garso įrašą.
33. Tarybos sprendimų projektai rengiami, derinami ir tvarkomi pagal LR Teisingumo ministro įsakymu patvirtintas teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, pagal Vilniaus rajono savivaldybės dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos dokumentų valdymo sistemoje „DocLogix“ tvarkos aprašą.
38. Tarybos komitetų, komisijų, frakcijų, Tarybos narių grupių, Tarybos narių, opozicijos lyderio, rengti sprendimų bei jų priedų ar priedėlių projektai teikiami Savivaldybės administracijos atitinkamo struktūrinio padalinio kalbininkui redaguoti. Suredaguoti projektai kartu su jų rengimo medžiaga perduodami susipažinti Tarybos posėdžių sekretoriui (skaitymui skirta ne daugiau 2 d.d., didelės apimties dokumentams 3 d.d.) ir registruojami Tarybos narių pateiktų sprendimų gautų projektų registre. Sprendimų projektai turi būti derinami su atsakingais specialistais (teisininku, kalbos tvarkytoju, projektą rengusio struktūrinio padalinio vadovu, kitų struktūrinių padalinių vadovais, kai klausimas susijęs su jų veiklos sritimi, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriumi). Atitinkamas specialistas sprendimo projekto gali nederinti tik pateikdamas argumentuotas pastabas ir/ar pasiūlymus.
40.5. Siūlyti klausimą svarstyti skubos tvarka motyvuotu teikimu turi teisę meras, frakcijų pirmininkai ir pagrindinis svarstomo klausimo komitetas. Sprendimas svarstyti projektą skubos tvarka gali būti priimamas Tarybai pritarus projekto pateikimui, jeigu už tai balsuoja ne mažiau kaip 1/2 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių. Šiuo atveju dalyvaujančiais posėdyje laikomi posėdžių patalpoje fiziškai esantys Tarybos nariai.
40.6. Sprendimų projektų svarstymo skubos tvarka procedūra gali būti taikoma tik išimtiniais atvejais, atsiradus techniniam, organizaciniam, finansiniam poreikiui.
40.7. Svartyti skubos tvarka siūlomi projektai privalo būti išnagrinėti visuose komitetuose, nebent komitetuose bus nutarta kitaip.
40.8. Taryba gali nustatyti ir kitą skubos tvarką, jeigu už tai balsuoja ne mažiau kaip 1/2 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių.
40.9. Tarybai pritarus sprendimo projekto pateikimui ir nutarus pradėti sprendimo projekto svarstymo procedūrą, pagarsinamas sprendimo projektą nagrinėjantis komitetas ir kiti komitetai, jei juose sprendimo projektas bus nagrinėjamas.
60.1. šaukia komiteto posėdžius, organizuoja jiems reikalingų dokumentų ir kitos medžiagos parengimą, ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio sudaro darbotvarkę. Savivaldybės tarybos komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio pradžios skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje. Apie komiteto posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio pradžios reglamento nustatyta tvarka pranešama visiems komiteto nariams ir suinteresuotiems asmenims. Padėti jam atlikti priskirtas funkcijas jis gali pasitelkti savivaldybės tarybos posėdžių sekretorių ir atitinkamos frakcijos referentą;
65. Komitetai privalo laiku apsvarstyti ir pateikti išvadas dėl jiems pavestų nagrinėti klausimų, atlikti kitus Tarybos pavedimus. Komitetų išvados dėl Tarybos posėdyje svarstomų klausimų turi būti pateiktos ne vėliau kaip 48 val. iki Tarybos posėdžio. Išimtiniais atvejais, komitetų išvados turi būti pateiktos ne vėliau kaip prieš valandą iki Tarybos posėdžio.
66. Komiteto posėdžiai šaukiami komiteto pirmininko arba ne mažiau kaip 1/2 komiteto narių reikalavimu, arba Tarybos pavedimu. Posėdžio laiką nustato komiteto pirmininkas.
96.5. Tarybos nario atlyginimas mažinamas proporcingai tarybos nario praleistų to mėnesio Savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos, kurių narys Savivaldybės tarybos narys yra, posėdžių skaičiui.
96.6. Tarybos nario atlygis apskaičiuojamas prie nustatyto atlyginimo dydžio pridėjus jo Reglamento 96.2 p. nustatytas padidintas dalis ir atėmus jo visas sumažintas dalis už nedalyvavimą posėdžiuose.
96.7. Už nedalyvavimą posėdžiuose neapmokama, tačiau pateisinama priežastimi nedalyvauti posėdžiuose laikoma:
96.7.1. kai posėdžio metu Tarybos narys Tarybos sprendimu ar Mero potvarkiu atstovauja Savivaldybei kitur;
96.8. Tarybos narys turi prievolę iki prasidedant posėdžiui pranešti posėdžio pirmininkui apie nedalyvavimą posėdyje nurodydamas priežastį. Apie 96.7. p. numatytus atvejus Tarybos narys privalo kiek galima anksčiau informuoti Frakcijos referentą. Apibendrintą frakcijos Tarybos narių pateiktą informaciją ir/ar tai patvirtinančius dokumentus Frakcijos referentas privalo pateikti Bendrajam skyriui (raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis) ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio paskutinės dienos.
96.9. Atlyginimas mokamas kartą per mėnesį. Tarybos nariui atlyginimas už praėjusį mėnesį išmokamas iki kito mėnesio 15 dienos.
96.10. Informacija apie Savivaldybės tarybos narių atlyginimus skelbiama savivaldybės interneto svetainėje kas ketvirtį.
99. Kolegija paprastai:
99.1. analizuoja savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų padalinių veiklą, teikia siūlymus savivaldybės tarybai dėl šių padalinių veiklos gerinimo ir jų vadovų išklausymo;
99.3. numato mero ir savivaldybės tarybos narių kvalifikacijos tobulinimo prioritetus (kiekvienais metais);
99.4. svarsto klausimus dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo;
99.5. susipažįsta su specialiųjų ir detaliųjų planų projektais, dėl jų gali teikti rekomendacijas merui;
99.6. svarsto savivaldybės įstaigų metinių ataskaitų rinkinius ir savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinius, metinius pranešimus ir (arba) veiklos ataskaitas;
101. Kolegijos posėdžius prireikus šaukia meras, o kai jo nėra – vicemeras. Apie kolegijos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus praneša meras, o jo nesant – vicemeras ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki posėdžio pradžios. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras, jo nesant – vicemeras, o jo nesant – kitas kolegijos paskirtas kolegijos narys. Ne mažiau kaip 1/3 kolegijos narių gali raštu pareikalauti sušaukti Kolegijos posėdį.