LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2018 M. LAPKRIČIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-389 „DĖL 2014–2021 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE“ PAKEITIMO
2023 m. birželio 23 d. Nr. 1K-243
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. lapkričio 12 d. įsakymą Nr. 1K-389 „Dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“:
1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Institucijų, atsakingų už 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašą:
1.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Koordinavimo institucija yra Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Investicijų departamentas (toliau – Investicijų departamentas), kuris dalį koordinavimo institucijos funkcijų atlieka kartu su Finansų ministerijos Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyriumi (toliau – Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyrius), Finansų ministerijos Komunikacijos skyriumi (toliau – Komunikacijos skyrius) ir viešąja įstaiga Centrine projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).“
1.2. Pakeičiu 8 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu 8.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 9 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.5. Pakeičiu 12 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 16 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalio bendradarbiavimo fondo finansavimo ir administravimo taisykles:
2.1. Pakeičiu 11.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.2. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:
„62. Programos operatorius planuoja fondo lėšų, skirtų projektams ir iniciatyvoms įgyvendinti pagal programą, poreikį. Fondo administratorius kartu su koordinavimo institucija planuoja fondo lėšų poreikį ne pagal programą. Jeigu koordinavimo institucija, įvertinusi programų ir Dvišalio bendradarbiavimo fondo įgyvendinimo rizikas, nustato, kad iki programų ir Dvišalio bendradarbiavimo fondo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pabaigos bus sutaupyta dalis visiems projektams, įskaitant ne Dvišalio bendradarbiavimo fondo projektus, įgyvendinamus pagal programas, arba iniciatyvoms skirtų lėšų, taip pat programų valdymo arba techninės paramos lėšų ir (arba) dalis visų projektų, įskaitant ne Dvišalio bendradarbiavimo fondo projektus, įgyvendinamus pagal programas, ir iniciatyvų išlaidų, taip pat programų valdymo arba techninės paramos išlaidų bus pripažinta netinkamomis finansuoti, ji turi teisę leisti programos operatoriui (kai įgyvendinamos programos) arba fondo administratoriui (kai projektai arba iniciatyvos įgyvendinami ne pagal programą) pasirašant sutartis ir (arba) išmokant lėšas projektams arba iniciatyvoms įgyvendinti viršyti fondo lėšas. Koordinavimo institucija apie tai raštu informuoja programos operatorių (kai įgyvendinamos programos) arba fondo administratorių (kai projektai ir iniciatyvos įgyvendinami ne pagal programą).“
3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo ir finansavimo taisykles:
3.1. Papildau V skyrių 451 punktu:
„451. Jeigu koordinavimo institucija, įvertinusi programų įgyvendinimo rizikas, nustato, kad iki programų išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pabaigos įgyvendinant atitinkamos programos projektus bus sutaupyta dalis projektams skirtų lėšų ir (arba) dalis projektų išlaidų bus pripažinta netinkamomis finansuoti, ji turi teisę leisti programos operatoriui pasirašant tos programos projektų įgyvendinimo sutartis ir (arba) išmokant lėšas projektams viršyti šiai programai numatytas programos mechanizmų ir bendrojo finansavimo lėšas. Koordinavimo institucija apie tai raštu informuoja programos operatorių ir programos partnerius.“
3.2. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:
3.3. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:
„86. Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyrius parengia ir su koordinavimo institucija, programų operatoriais, programų partneriais, kitomis suinteresuotomis institucijomis suderina programų vertinimo planą. Koordinavimo institucija programų vertinimo planą įtraukia į metinę strateginę ataskaitą.“
3.4. Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:
3.5. Pakeičiu 268 punktą ir jį išdėstau taip:
„268. Išlaidos, kurioms sąskaita buvo išrašyta paskutinį projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio mėnesį, yra laikomos tinkamomis finansuoti, jei projekto išlaidas pagrindžianti sąskaita apmokama per 30 dienų nuo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pabaigos. Išimtiniais atvejais, programos operatoriui pritarus, kad priežastys yra pagrįstos, projekto išlaidos laikomos patirtomis per projekto tinkamumo finansuoti laikotarpį, jei išlaidos buvo patirtos ir apmokėtos iki 2024 m. balandžio 30 d. (bet ne vėliau kaip iki projekto įgyvendinimo sutartyje numatyto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pabaigos), o prekės buvo pristatytos, paslaugos suteiktos arba darbai baigti ne vėliau kaip 2024 m. gruodžio 31 d.“
3.6. Pakeičiu 289.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„289.4. galutinį mokėjimo prašymą projekto vykdytojas turi pateikti programos operatoriui ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos termino, jei projekto įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gegužės 10 d. (išimtiniais atvejais, nurodytais Taisyklių 268 punkte, ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 10 d.).“