isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO „ATŽALYNO“ GIMNAZIJOS  direktoriaus 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 27 d. Nr. T-114

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-101 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 218 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba               n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos direktoriaus 2016 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Saulius Gegieckas

 

 

 

 


                                                                                     PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2017 m. balandžio 27 d. sprendimu Nr. T-114

 

 

PAKRUOJO „ATŽALYNO“ GIMNAZIJOS  DIREKTORIAUS  2016 METŲ  VEIKLOS  ATASKAITA

 

I SKYRIUS

STRUKTŪRA, DARBUOTOJŲ PAREIGYBĖS

 

Pakruojo „Atžalyno gimnazija, P. Mašioto g. 1, 83143 Pakruojis, tel. (8 421)  52 257,  el. p. [email protected]., yra biudžetinė įstaiga, jos steigėja yra Pakruojo rajono savivaldybė, įregistruota Juridinių asmenų registre 1995 m. kovo 2 d., įstaigos kodas 190066410.

Gimnazijos veiklos uždaviniai – teikti mokiniams kokybišką vidurinį išsilavinimą, tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius, teikti mokiniams reikiamą pagalbą, užtikrinti sveiką ir saugią mokymosi aplinką. Gimnazija yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos registruotuose bankuose, atributiką. Savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir gimnazijos nuostatais.

Gimnazijoje akredituota vidurinio ugdymo programa ir pagrindinio ugdymo programos 2  dalis. Ugdymas organizuojamas lietuvių kalba. Klasių skaičius – 13. Mokinių skaičius – 350.

Mokslo metai mokiniams skirstomi pusmečiais.

Gimnazijos direktorius – Kęstutis Razumas, II vadybinė kvalifikacinė kategorija.

Darbuotojų skaičius atitinka savivaldybės tarybos patvirtintų normatyvų reikalavimus:

 

Administracijos darbuotojai

Specialistai

(pedagoginiai ir nepedagoginiai darbuotojai)

Kiti darbuotojai (darbininkai, valytojai, sargai, budėtojai)

 

5

 

43

 

 

28

 

II SKYRIUS

FINANSINĖS – ŪKINĖS VEIKLOS ANALIZĖ

 

Finansavimo šaltiniai: valstybės ir savivaldybės lėšos, lėšos, gautos už mokamas paslaugas, labdara, parama.

Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijai 2016 metams buvo patvirtinta 904,7 tūkst. Eur išlaidų sąmata, kurią sudarė: 

- mokinio krepšelio lėšos – 496,8 tūkst. Eur;

- aplinkos lėšos – 344,1 tūkst. Eur;      

- papildomos švietimo paslaugos (mokinių pavėžėjimas) – 44,2 tūkst. Eur;

- specialiosios lėšos – 10,1 tūkst. Eur;

- valstybės biudžeto lėšos – 9,5 tūkst. Eur (pedagoginių darbuotojų skaičiaus optimizavimui – 2,9 tūkst. Eur, MMA didinimui – 6,6 tūkst. Eur).

Visi asignavimai buvo gauti. Biudžetinių lėšų sąskaitoje ataskaitinio laikotarpio pabaigoje likučio nebuvo, grąžintų biudžeto lėšų taip pat nebuvo. Mokinio krepšelio, aplinkos lėšų, specialiųjų lėšų išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitose nukrypimai nuo gautų asignavimų susidarė dėl apvalinimo. Kreditorinio įsiskolinimo suma ataskaitinio laikotarpio pabaigoje sudarė 2298,97 Eur

Kreditorinio įsiskolinimo iššifravimas:

Tiekėjo pavadinimas

Skolos suma  Eur  2016-12-31

Energijos tiekimas, UAB

71,87

Už elektros energiją

AB ESO

228,43

Už elektros energiją

TEO LT, AB

0,95

Už ryšių paslaugas

AB „Pakruojo autotransportas“

392,65

Už mokinių pavėžėjimą

UAB „Pakruojo šiluma“

170,25

Už patalpų šildymą

UAB „Tele2“

7,28

Už ryšio paslaugas

UAB „Lietuvos dujų tiekimas“

1394,52

Už dujas

UAB „Lukoil Baltija“

0,52

Už kurą

Pakruojo „Žemynos“ pagrindinė mokykla

32,50

Už transporto paslaugas

Iš viso

2298,97

 

 

Aplinkos lėšų įsiskolinimas (komunalinėms, mokinių pavėžėjimui, transportui, ryšių paslaugoms,) susidarė už gruodžio mėnesį, kuris iki sausio 13 dienos buvo  padengtas.

 

III SKYRIUS

SĄNAUDOS VALDYMO IŠLAIDOMS, PRIEDAI IR PREMIJOS DARBUOTOJAMS, NUOBAUDOS

 

Gimnazijos valdymo išlaidos per 2016 metus sudarė 49528,75 Eur, tai sudaro 10 proc. MK darbo užmokesčio fondo.

Vadovaujantis Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos direktoriaus 2016 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-51 „Dėl Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, buvo skirti 15 proc. tarnybinio atlyginimo priedai gimnazijos direktoriaus pavaduotojams ugdymui ir 5 proc. tarnybinio atlyginimo priedai I-IV gimnazijos klasių mokytojams (tai priedai, kuriuos  nurodo  ŠMM darbo  apmokėjimo tvarkos aprašas).   

Premijų gimnazijos darbuotojams 2016 metais nebuvo skirta.

Direktoriaus 2016 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. Pp-9 buvo atleista iš užimamų pareigų gimnazijos virėja Aušra Tamošauskienė pagal LR DK 235 straipsnio 8 punktą.

 

IV SKYRIUS

VYKDYTOS PROGRAMOS, PROJEKTAI

 

Gimnazija vykdo pagrindinio ugdymo 2-osios pakopos ir vidurinio ugdymo programas. Vykdant minėtas programas, veiklos tikslai ir uždaviniai orientuoti į gimnazijos 2015-2018 m. strateginio plano prioritetus: ugdymo kokybės tobulinimą, didinant jo patrauklumą ir efektyvumą,  gimnazijos savitos kultūros puoselėjimą ir saugios edukacinės aplinkos kūrimą.

Ugdymo patrauklumą ir efektyvumą didina pamokos, vykstančios virtualioje erdvėje ir netradicinėje aplinkoje (už gimnazijos ribų arba išnaudojant gimnazijos erdves: muziejų, biblioteką, skaityklą, bendrabučio patalpas, lauko žaidimų aikšteles).

Siekiant diferencijuoti ugdymą, didinti mokymosi motyvaciją, buvo sudaromos mokiniams galimybės rinktis dalykų ugdymo programas, modulius, stengiamasi tenkinti jų individualius poreikius.

Diferencijuojant ugdymą, buvo skiriamas dėmesys tiems mokiniams, kurie siekia aukščiausių mokymosi rezultatų (kreipiant dėmesį į neprogramines užduotis).

Sėkmingai vykdytas tradicinis projektas MADI „Domėkis, bendrauk, siek ir tobulėk“. Gimnazijoje vykdomas tarptautinis projektas „Sniego gniūžtė“. Rugsėjo mėnesį gimnazijoje lankėsi tarptautinio projekto „Snowball“ įkūrėjas, kuris susitiko su gimnazijos mokiniais. Plėtojant ir stiprinant sveikatos stiprinimo programą, gimnazijoje antrus metus iš eilės buvo įgyvendinamas respublikinis projektas „Sveikatiada“. Du trečdaliai gimnazijos mokinių dalyvavo sveikatingumo renginiuose.

Edukaciniai projektai su Vilniaus universiteto teatru „Ad astra“ ir Švenčionių rajono Pabradės „Ryto“ gimnazija.

Gimnazijos ir Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro projektas „Aš savanoris, o tu?“.

Tarptautiniai projektai „e Twinning“, „Erasmus + 2“ įgyvendinami kartu su partneriais iš Portugalijos, Italijos, Latvijos, Turkijos. Projektų dalyviai plėtoja bendradarbiavimo anglų kalba kompetenciją, dalijasi efektyvių mokymosi metodų panaudojimo galimybėmis, susipažįsta su šalių kultūra. Vykdant projektą „Dabar arba niekada“, ugdomas mokinių pilietiškumas, bendravimo kultūra. Apie 70 proc. gimnazistų dalyvauja įvairiose pilietiškumo akcijose.

 

 

 

 

 

V SKYRIUS

INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ DIEGIMAS

 

Gimnazijoje įrengti du kabinetai, skirti informacinių technologijų mokymui. Juose yra 28 darbo vietos. Esant poreikiui, darbo vietų skaičių galima padidinti iki 30. Įvairių dalykų kabinetuose, salėse 2016 metais atlikti IKT tobulinimo ir diegimo darbai.

Konferencijų ir posėdžių salėje pajungėme WUXGA raiškos projektorių Epson EB-1980 WU, kurio šviesos srautas 4400 liumenų, kontrastas 10000:1, rezoliucija 1920-1200 pikselių. Projektoriaus pajungimui naudojome Techly HD MI keitiklį, veikiantį HDbit-T technologija iki 120 metrų atstumu, naudojant 6 kategorijos LAN kabelį. Projektoriaus pakabinimui panaudojome Vogelis PPC 1585 lubinį laikiklį. Projektoriaus vaizdo formavimui naudojome Adeo 16:10 proporcijos ir 400 cmx250 cm dydžio pakabinamą baltos medžiagos ekraną. Optimaliam įrengto projektoriaus panaudojimui, pajungėme naują personalinį kompiuterį. Kompiuterio procesorius – keturių branduolių Intel i5-6500, operatyvinė atmintis 8 Gb, vaizdo plokštė Geforce GTX 750Ti su 2Gb atmintine, SSD kietasis diskas, kurio talpa 250 Gb. Kompiuterio monitorių priderinome prie projektoriaus raiškos, tam geriausiai tiko Dell 24 colių Full HD raiškos modelis, naudojantis IPS technologija.

Patikimam interneto paskirstymui salėje panaudojome Cisco 8 jungčių 1Gb PS spartas interneto šakotuvą. Taip pat salėje įrengėme tinkamą garso sistemą. Puikiam mobilumo, galios ir kainos santykiui išlaikyti geriausiai tiko Elektrovoice ELX11P kolonėlės su integruotu stiprintuvu ir dviejų kanalų mikseriu. Kolonėlėse naudojamas 1000 W d klasės stiprintuvas, 15 colių garsiakalbiai.

Aerobikos salėje mokymo procesui pagerinti įrengėme WXGA raiškos projektorių Epson EB-W04, kurio šviesos srautas 3000 liumenų, kontrastas 15000:1. Optimaliam projektoriaus panaudojimui pajungėme naują kompiuterį. Kompiuterio procesorius Intel Pentium G4500, operatyvinė atmintis 4Gb, SSD 128 Gb talpos diskas. Prie kompiuterio priderinome 19 colių atitinkamos raiškos monitorių.

Lietuvių kalbos kabinete pakeitėme pasenusį ir  nebeveikiantį kompiuterį. Per 2016 metus atnaujinta ir užpildyta 17 vienetų įvairių spausdintuvų dažų.

2017 metais reikia pakeisti keturis jau pakankamai senus kompiuterius, nes esami per daug lėti šiuolaikinėms naršyklėms, nebeatgamina video medžiagos. Reikia įsigyti 3 nespalvotus spausdintuvus, nes esantys yra sugedę arba visiškai pasenę. Trūksta poros komplektų kompiuterių garso kolonėlių. Reikia atnaujinti kompiuterių darbo vietas skaitykloje, nes ten esantys kompiuteriai visiškai susidėvėję.     

 

 

 

VI SKYRIUS

GAUTI SKUNDAI (PRAŠYMAI), PADĖKOS

 

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos persiųstas skundas „Dėl Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos bendrabučio būklės“. Skunde nurodoma, kad patalpose yra pelėsių, nepakankamas patalpų vėdinimas, mokiniams neužtenka karšto vandens. Šalinant skunde minėtus trūkumus, buvo operatyviai sutvarkytas karšto vandens tiekimas, dažomos kambarių ir sanitarinių mazgų patalpos. Norint visiškai išnaikinti pelėsį, būtina įrengti šiuolaikiškų patalpų vėdinimą, kuris nebuvo įrengtas renovuojant bendrabučio pastatą.

2016 metais Pakruojo „Atžalyno“ gimnazija gavo padėkas: Lietuvos Respublikos Seimo padėka Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijai už viktoriną „Kazys Grinius ir demokratinių tradicijų kūrimas Lietuvoje“, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos padėka už aktyvų dalyvavimą Konstitucijos egzamine.

 

VII SKYRIUS

TIKRINUSIŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ IŠVADŲ BEI PASIŪLYMŲ APIBENDRINIMAS

 

2016 metais gimnaziją tikrino valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Šiaulių valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Šiaulių apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Pakruojo priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba, Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyrius, Lietuvos metrologijos inspekcijos Šiaulių apskrities skyrius.                 

Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyrius nurodė:

- iki 2017 metų balandžio 3 d. gimnazijos bendrabučio sanitariniuose mazguose ir gyvenamose patalpose pašalinti pelėsius atliekant patalpų remontą;

- užtikrinti tinkamą patalpų vėdinimą;

- karšto vandens temperatūra visuose praustuvuose ir dušuose turi būti ne mažesnė kaip 50oC.

Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba nurodė:

- numatyti terminus dėl patalpų remonto, įrengimų atnaujinimo ir jų laikytis;

- užtikrinti tinkamą ir pakankamą patalpų ventiliaciją;

- paruošti trūkumų šalinimo programą ir raštiškai informuoti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Pakruojo valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.

 

VIII SKYRIUS

PAGRINDINĖS GIMNAZIJOS  PROBLEMOS

 

Dabartinėmis sąlygomis mokytojo darbas gerokai sudėtingesnis, nei anksčiau. Šiandien mokytojui tenka dirbti su žymiai sudėtingesniu kontingentu, mokytojo ir administracijos darbas vyksta informacinių – komunikacinių technologijų kontekste. Todėl tenka vis daugiau dėmesio skirti mokytojų kvalifikacijai. Į mokyklą „suplaukia“ visos šiandienos socialinės problemos. Egzistuoja problema: tėvai – mokiniai – mokykla. Visiems aišku, kad visi turime dirbti darniai ir kartu, be didelių sukrėtimų ir stresų. Kito kelio nėra.

2016 metais šiek tiek pagerėjo mokinių pamokų lankomumas ir pažangumas, tačiau problema išlieka. Daugėja patenkinamai besimokančių mokinių. Dalis gimnazistų stokoja atsakomybės, mokymosi motyvacijos, savarankiškumo, nekelia sau jokių tikslų.

2016 metais nemažai padaryta, sprendžiant gimnazijos ūkines problemas: visiškai suremontuota ir įrengta konferencijų posėdžių salė ir prie jos esantys 4 kambariai, skirti šokėjų inventoriui, gimnazijos muziejaus fondams, estradinės grupės aparatūrai ir salės valdymo aparatūrai. Suremontuotos fojė prie aktų ir posėdžių salių, pradėta remontuoti aktų salė. Šiuo metu remontuojama aktų salė, tvarkomos bendrabučio patalpos. Tačiau sprendžiant ūkines problemas dauguma jų liko ir jos nebus išspręstos tol, kol nebus atlikta pilna gimnazijos patalpų renovacija. Būtina sutaisyti bendrabučio ir gimnazijos priestato stogus, pakeisti 47 langus, išorės ir vidaus duris, pakeisti surūdijusį vamzdyną, apšiltinti ir apskardinti gimnazijos priestatą, atlikti vidaus patalpų apdailos darbus, nudažyti pastatų išorę, įrengti tualetus trečiame ir ketvirtame aukštuose.   

 

IX SKYRIUS

ATEITIES PLANAI IR KAIP TAI ATSILIEPS GIMNAZIJOS VEIKLAI

 

Šiandiena labai sunku pasakyti, ko mūsų mokiniams labiausiai reikės tada, kai jie baigs mokyklą. Gimnazijos keliami ugdymo tikslai ir uždaviniai yra labai tampriai susiję, todėl, kad mes vis labiau artėjame prie sau keliamų tikslų įgyvendinimo, tačiau nauji iššūkiai kelia aukštesnius reikalavimus ugdymo kokybės tobulinimui, didinant patrauklumą ir efektyvumą. Labai svarbu puoselėti savitą gimnazijos kultūrą ir kurti saugias edukacines aplinkas. Kiekvienas mokinys turi teisę įgyti jo prigimčiai atitinkamą švietimą. Gimnazijos kolektyvas, administracija nuolat tiria mokinių poreikius, diagnozuoja esamą būklę ir siūlo būtinas korekcijas.

Šiuolaikinis pasaulis reikalauja dinamikos, greitos orientacijos. Norint valdyti informaciją, iškyla pagrindinis gimnazijos tikslas, kaip galima plačiau išvystyti individualias galimybes, sudaryti sąlygas, kuriose atsiskleistų mokinio kūrybinė potencija. Švietimo procese visada mokomės iš praeities, mėginame ją atgaminti ir atkurti. Nagrinėdami praeitį mes stengiamės modeliuoti gimnazijos ateitį. Dirbame, kad būtų ugdomos tokios svarbios mūsų mokinių savybės, kaip atvirumas, komunikabilumas, lankstumas, adaptyvumas. Ypatingai aktualus yra asmenybės vertybinių orientacijų ugdymas – socialinis, pilietinis, dorinis asmenybės brandinimas. Mes dirbame, kad mūsų gimnazija taptų prasmės, atradimų ir mokymosi sėkmės siekianti mokykla, grindžianti savo veiklą bendruomenės susitarimais mokymuisi.

______________________