LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSIOJI RINKIMŲ KOMISIJA

 

 

SpREndimas

DĖL UAB „DIGITAL MATTER“ PRAŠYMO

 

2024 m. rugpjūčio 22 d. Nr. Sp-214

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija 2024 m. rugpjūčio 13 d. el. paštu gavo UAB „Digital matter“ prašymą 2024 m. rugpjūčio 6 d. deklaruotus 5 naujų, anksčiau nedeklaruotų, paslaugų politinės reklamos įkainius ir sąlygas leisti taikyti 2024 m. spalio 13 d. Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų politinei kampanijai: 1) Horizontalus formatas ADNET DIRECT DESKTOP („Digital Matter“ atstovaujamame portale), 2) Vertikalus formatas ADNET DIRECT DESKTOP („Digital Matter“ atstovaujamame portale), 3) Vertikalus formatas ADNET DIRECT MOBILE („Digital Matter“ atstovaujamame portale), 4) ADNET PREMIUM PROGRAMMATIC (IN APP VIDEO reklama), 5) Youtube video reklama.

Pagal Politinei reklamai taikytinų įkainių ir sąlygų pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai ir jų keitimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos 2013 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. Sp-159 „Dėl Politinei reklamai taikytinų įkainių ir sąlygų pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai ir jų keitimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8.2 papunktį, pateikti įkainiai ir sąlygos taikomi vykstančiai politinei kampanijai, jeigu įkainiai ir sąlygos buvo pateikti ne vėliau kaip likus 30 dienų iki rinkimų ar referendumo dienos ir viešosios informacijos rengėjas ar skleidėjas nebuvo pateikęs įkainių ir sąlygų iki politinės kampanijos pradžios. Tokiu atveju viešosios informacijos rengėjas ar skleidėjas gali skleisti politinę reklamą ne anksčiau kaip kitą dieną nuo įkainių ir sąlygų paskelbimo Vyriausiosios rinkimų komisijos interneto svetainėje.

UAB „Digital matter“ iki 2024 m. spalio 13 d. Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų politinės kampanijos pradžios buvo deklaravusi 16 politinės reklamos skleidimo įkainių, tarp kurių nėra 2024 m. rugpjūčio 8 d. deklaruoto įkainio „ADNET PREMIUM PROGRAMMATIC (IN APP VIDEO reklama)“ (prašyme nurodyta, kad „naujas formatas, nes InApp (mobiliosiose programėlėse) reklamos prieš tai neturėjome. Palyginimui, anksčiau teiktuose formatuose siūloma tik Mobile Web reklama (mobilių įrenginių naršyklėse), kuri tiek techniškai, tiek pagal kainą yra visiškai kitokia“) ir įkainio „Youtube video reklama“ (prašyme nurodyta, kad „naujas formatas, nes Youtube platformoje reklamos prieš tai nesiūlėme“.

Į kitus 3 įkainius, deklaruotus 2024 m. rugpjūčio 8 d., („Horizontalus formatas ADNET DIRECT DESKTOP („Digital Matter“ atstovaujamame portale)“, „Vertikalus formatas ADNET DIRECT DESKTOP („Digital Matter“ atstovaujamame portale)“, „Vertikalus formatas ADNET DIRECT MOBILE („Digital Matter“ atstovaujamame portale)“) panašūs paslaugų įkainiai buvo deklaruoti anksčiau (pavyzdžiui: įkainiai „Horizontalus formatas ADNET DATA DESKTOP (pasirinkta auditorija visuose portaluose)“, „Vertikalus formatas ADNET DATA DESKTOP (pasirinkta auditorija visuose portaluose)“, „Vertikalus formatas ADNET DATA MOBILE (pasirinkta auditorija visuose portaluose)“). UAB „Digital matter“ prašyme nurodyta, kad „panašus formatas, bet čia naujovė yra tai kad reklama rodoma viename pasirinktame portale, o ne visame tinkle. <...> Dėl to reikalingas papildomas mūsų reklamos tinklo subalansavimas, ko pasekoje išauga tokios paslaugos kaina (jei pardavinėtume už jau deklaruotą bendrinę kainą, tai mums būtų tiesiog nuostolinga)“.

Vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso 96 straipsniu ir Politinei reklamai taikytinų įkainių ir sąlygų pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai ir jų keitimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos 2013 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. Sp-159 „Dėl Politinei reklamai taikytinų įkainių ir sąlygų pateikimo Vyriausiajai rinkimų komisijai ir jų keitimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8.2 papunkčiu, nusprendžia:

Tenkinti iš dalies 2024 m. rugpjūčio 13 d. UAB „Digital matter“ prašymą leisti taikyti 2024 m. rugpjūčio 8 d. deklaruotus politinės reklamos įkainius ir sąlygas 2024 m. spalio 13 d. Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų politinei kampanijai:

1. Nustatyti, kad 2024 m. rugpjūčio 8 d. deklaruoti įkainiai „ADNET PREMIUM PROGRAMMATIC (IN APP VIDEO reklama)“ ir „Youtube video reklama“ gali būti taikomi 2024 m. spalio 13 d. Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų politinei kampanijai.

2. Nustatyti, kad 2024 m. rugpjūčio 8 d. deklaruoti įkainiai „Horizontalus formatas ADNET DIRECT DESKTOP („Digital Matter“ atstovaujamame portale)“, „Vertikalus formatas ADNET DIRECT DESKTOP („Digital Matter“ atstovaujamame portale)“, „Vertikalus formatas ADNET DIRECT MOBILE („Digital Matter“ atstovaujamame portale)“ gali būti taikomi politinėms kampanijoms, prasidedančioms ne anksčiau kaip kitą dieną po politinei reklamai taikytinų įkainių ir sąlygų pateikimo, nes politinės kampanijos metu įkainiai nekeičiami.

 

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                                          Lina Petronienė