TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS SUDARYMO IR KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 11 d. Nr. A1-1351

Telšiai

 

 

 

Vadovaudamasi Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 punktu ir atsižvelgdamas į Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2019 m. kovo 8 d. raštą Nr. (3.13)-SD-325 „Dėl atstovo delegavimo į būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją“:

1. S u d a r a u šios sudėties Telšių rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją:

Liutauras Armalis – Telšių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracijos)  Statybos ir urbanistikos skyriaus Statybos poskyrio vyriausiasis specialistas (komisijos pirmininkas);

Petras Donelavičius – Administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus Statybos poskyrio vyriausiasis specialistas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Edvardas Najulis – Neįgaliųjų reikalų asociacijos atstovas, deleguotas Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriaus prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

Lina Karunkevičienė – Administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Ina Poškuvienė – Administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus vyriausioji socialinio darbo organizatorė.

Jolanta Vasiliauskienė – Administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė;

2. T v i r t i n u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos darbo reglamentą (pridedama).

3. Pripažįstu netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. spalio 21 d. įsakymą Nr. A1-1700 „Dėl Telšių rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos sudarymo ir komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

Švietimo ir sporto skyriaus vedėja,

atliekanti administracijos direktoriaus funkcijas                                                        Lina Leinartienė

 

 

 

 

Parengė

Rimantė Levickienė

Viktorija Rubavičiutė

2023-10-06


patvirtinta

Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. A1-1351

 

 

Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos

Darbo reglamentas

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Būsto pritaikymo komisijos (toliau – Komisija) sudėtį, funkcijas, komisijos darbo organizavimą, komisijos narių teises ir pareigas.

2. Komisija sudaroma Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-373, „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), galiojimo laikotarpiui.

3. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Telšių rajono savivaldybės administracijos (toliau –Administracija) direktoriui.

4. Savo veikloje Komisija vadovaujasi Reglamentu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-373, „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, (toliau – Tvarkos aprašas) bei kitais susijusiais įstatymais ir norminiais teisės aktais.

5. Reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Tvarkos apraše, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme.

6. Komisijos veikla grindžiama skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais.

 

II. komisijos sudėtis ir sudarymas

 

7. Komisija sudaroma iš Administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus (ne mažiau dviejų), Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus, Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus, Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas) paskirtų neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotų atstovų.

8. Savivaldybės administracijos direktorius, tvirtindamas Komisijos sudėtį, paskiria Komisijos pirmininką, Komisijos pirmininko pavaduotoją ir Komisijos sekretorių (Administracijos darbuotoją). Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

9. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių.

 

III. komisijos funkcijos

 

10. Komisija atlieka šias funkcijas:

10.1. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį (nurodomas asmens, kuriam nuspręsta pritaikyti (arba nepritaikyti) būstą, vardas, pavardė, gimimo data, būsto adresas, reikalingi būsto pritaikymo darbai). Jei priimamas sprendimas tenkinti būsto pritaikymo poreikį, Komisija kartu patvirtina statybos darbų specialisto parengtą preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą arba juos atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Jei Komisija atmeta statybos darbų specialisto parengtą preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, statybos darbų specialistas, atsižvelgdamas į Komisijos pateiktas pastabas, patikslina preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą ir teikia juos Komisijai tvirtinti iš naujo;

10.2. svarsto ir tvirtina Administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus sudarytas būsto pritaikymo eiles pagal prašymų priėmimo datą;

10.3. atsižvelgdama į patvirtintą būsto pritaikymo eilę ir einamiesiems metams skirtas valstybės biudžeto lėšas, ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 1 d. sudaro ir tvirtina einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą

10.4. priima sprendimą dėl asmens, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti būsto pritaikymo eilės praleidimo einamaisiais metais Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

10.5. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

10.6. teikia motyvuotą išvadą Telšių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) merui ar jo įgaliotam Administracijos direktoriui dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo asmens poreikiams, Administracija pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštišką sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti asmens specialiesiems poreikiams (nurodomas asmens, kuriam turi būti pritaikytas būstas, vardas, pavardė, gimimo data, būsto adresas);

10.7. priima sprendimą skirti kompensaciją, jei asmuo, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti ar jo atstovas parduoda asmens poreikiams nepritaikytą būstą ir perka visiškai arba iš dalies pritaikytą būstą;

10.8. prižiūri, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus;

10.9. gavusi Neįgaliųjų reikalų departamento pritarimą, priima sprendimą dėl papildomai perkamos įrangos ir (ar) atliekamų būsto ir jo aplinkos pritaikymo darbų, neišvardytų Galimų būsto pritaikymo darbų, įrangos ir jų įsigijimo bei keltuvų eksploatavimo išlaidų sąrašo (Tvarkos aprašo 4 priedas) 1 punkte;

10.1. jei, paskirsčius bendrą valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto lėšų sumą konkrečių būstų pritaikymui finansuoti, lieka lėšų, kurių neužtenka paskutiniam pagal būsto pritaikymo eilę būstui pritaikyti, šias lėšas skirti kitam pagal būsto pritaikymo eilę būstui, kuriam pritaikyti šios lėšų sumos užtektų;

10.11. priima sprendimą dėl nepanaudotų einamiesiems metams skirtų valstybės biudžeto ir Savivaldybės biudžeto lėšų būstų pritaikymui finansuoti panaudojimo Tvarko aprašo 43 punkte nurodytais atvejais; asmens ar atstovo prašymu išbraukia asmenį, dėl kurio buvo priimtas sprendimas tenkinti būsto pritaikymo poreikį, iš sudarytos būsto pritaikymo eilės;

10.12. priima sprendimą dėl pakartotinio būsto pritaikymo tikslingumo Tvarkos aprašo 6 ir 7 punktuose  numatytais atvejais;

10.14. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį, jei būste asmuo faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams;

10.15. svarsto būsto pritaikymo darbų projektą (jei rengiamas), preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, vertinimo aktą bei Tvarkos aprašo 18 ir 25 punktuose nurodytus dokumentus;

10.16. gali priimti sprendimą pasirašyti darbų perdavimo–priėmimo aktą, už baigtus būsto pritaikymo darbus sumokėti iš einamųjų metų asignavimų, o likusius darbus perkelti į kitus metus ir už juos sumokėti iš kitais metais valstybės ir savivaldybės biudžetų skirtų asignavimų, jeigu einamaisiais metais atlikti ne visi būsto pritaikymo darbai;

10.17. priima sprendimus dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje ir (ar) į rūsį pirkimo ir įrengimo tikslingumo;

10.18. vertina atliktus būsto pritaikymo darbus ir pasirašo darbų perdavimo–priėmimo aktą (kai būsto pritaikymo darbai atlikti tinkamai) arba surašo Savivaldybės mero ar jo įgalioto Administracijos direktoriaus nustatytos formos būsto pritaikymo darbų trūkumų / defektų aktą ir nustato terminus trūkumams pašalinti;

10.19. Komisija vertina būsto pritaikymą – apžiūri pritaikytą būstą ir gali pateikti rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui, ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

10.10. pasikeitus baziniam socialinės išmokos dydžiui, esant poreikiui, priima sprendimą dėl maksimalios būsto pritaikymo lėšų sumos perskaičiavimo;

10.21. užsiima proaktyvia būsto pritaikymo darbus galinčių atlikti rangovų paieška ir skatina juos dalyvauti Administracijos organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose. Metų gale Neįgaliųjų reikalų departamentui pateikia laisvos formos ataskaitą apie vykdant  rangovų paiešką atliktus darbus ir veiksmus;

10.22. priima sprendimus ir rengia Administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl lėšų skyrimo už savarankišką būsto pritaikymą.

 

IV. komisijos narių teisės IR PAREIGOS

 

11. Komisijos nariai, vykdydami jiems pavestas funkcijas, turi teisę:

11.1. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

11.2. teikti pastabas dėl Komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų;

11.3. iškilus klausimų dėl būsto apžiūros vertinant poreikį ar poreikio vertinimo akto, turi teisę dar kartą atvykti į prašomą pritaikyti būstą arba susisiekti su asmeniu ar jo atstovu ir aptarti iškilusius klausimus arba gauti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, reikalingą iškilusiems klausimams išspręsti;

11.4. gauti iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų ar įstaigų duomenis ir (ar) kitą informaciją, reikalingą Komisijos sprendimams priimti;

11.5. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei Komisijos sprendimų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę Komisijos posėdžio protokole.

12. Komisijos narių pareigos:

12.1. Komisijos nariai, Administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus darbuotojai, atsako:

12.1.1. už laiku sudarytas ir Komisijai pateiktas būsto pritaikymo neįgaliesiems darbų lokalines sąmatas ir darbų kiekio žiniaraščius;   

12.1.2. statybos darbų neįgaliųjų techninės pagalbos priemonių viešųjų pirkimų organizavimą (techninės specifikacijos parengimą);

12.2. Komisijos nariai, Administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus darbuotojai, atsako už:           

12.2.1. gyventojų prašymų dėl būsto pritaikymo neįgaliesiems priėmimą, reikiamų dokumentų surinkimą, asmens, kuriam prašoma pritaikyti būstą, bylos pildymą;           

12.2.2. būsto pritaikymo poreikio vertinimo akto formos užpildymą;          

12.2.3. reikiamų dokumentų pateikimą Komisijai.

12.3. Komisijos nariai, Administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus darbuotojai, atsako:

12.3.1. už savivaldybės Administracijos sumontuotų keltuvų (liftų) išmontavimo ir keltuvo (lifto), mobilaus keltuvo ar laiptų kopiklio išdavimo asmenims su negalia apskaitą.

13. Komisijos nariai, vykdydami jiems pavestas funkcijas, privalo užtikrinti, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas;

14. Komisijos narys, prieš pradedant svarstyti Komisijos posėdyje klausimą, kuris jam gali sukelti interesų konfliktą, privalo informuoti Komisijos pirmininką apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą, bet apie tai nedelsdama informuoti Administracijos direktorių.

15. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik sprendimams, susijusiems su būsto pritaikymu, priimti.

 

V. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

16. Komisijos pirmininkas (jam nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas):

16.1. atsako už Komisijos veiklos organizavimą, vykdant Komisijos kompetencijai priskirtas funkcijas;

16.2. kviečia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

16.3. nustato Komisijos posėdžių vietą ir laiką;

16.4. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, Komisijos sprendimus, kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;

17. Komisijos sekretorius:

17.1.rengia posėdžių darbotvarkę ir derina ją su Komisijos pirmininku;

17.2. pateikia Komisijos nariams visą su posėdžiu susijusią  medžiagą;

17.3. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius;

17.4. elektroniniu būdu siunčia derinti Komisijos posėdžio protokolą Komisijos nariams, pateikia pasirašytus protokolus savivaldybės administracijai;

17.5. rengia dokumentų, susijusių su komisijos veikla, projektus;

17.6. užpildytą vertinimo aktą, pasirašytą visų būsto apžiūroje dalyvavusių ir su būsto vertinimo aktu susipažinusių Komisijos narių, statybos darbų specialisto (jeigu jis nėra Komisijos narys), asmens ar jo atstovo, per 2 darbo dienas nuo vertinimo akto užpildymo tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Komisijos pirmininkui;

17.7. Komisijos priimtą sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį ir sprendimą patvirtinti (arba nepatvirtinti) preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašą ir išlaidų sąmatą arba šių sprendimų kopijas ir Komisijos posėdžio protokolą su priedais (jei tokie yra) arba jo kopiją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Komisijos pirmininkui;

17.8. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

18. Pagrindinės Komisijos darbo formos yra:

18.1. posėdžiai;

18.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo asmeniui poreikį, priimant būsto pritaikymo darbus, pareiškėjui radus planuojamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

19. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

20. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai informuoti Komisijos pirmininką, jo nesant Komisijos pirmininko pavaduotoją, ne vėliau, kaip likus 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio.

21. Komisija su asmeniu ar jo atstovu suderintu laiku atvyksta į prašomą pritaikyti būstą, jį apžiūri ir užpildo vertinimo aktą. Apžiūrint būstą ir įvertinant jo pritaikymo poreikį, privalo dalyvauti bent vienas Komisijos narys ir statybos darbų specialistas. Būsto apžiūroje nedalyvavę Komisijos nariai su būstu ir vertinimo aktu supažindinami Komisijos posėdžio metu, pateikiant prašomo pritaikyti būsto nuotraukas ir (ar) filmuotą medžiagą, užpildytą vertinimo aktą.

22. Komisija, gavusi iš Administracijos informaciją apie rangovo arba savarankiškai būstą prisitaikiusio asmens darbų pabaigą, apžiūri pritaikomą būstą ir gali pateikti rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo, kurie pateikiami raštu.

23. Vertinant būsto pritaikymo darbus, privalo dalyvauti du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžio metu, priimant galutinį sprendimą dėl atliktų būsto pritaikymo darbų, privalo dalyvauti Neįgaliųjų reikalų departamento paskirtas neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotas atstovas. Komisijos posėdžio metu gali būti vertinamos nuotraukos ir (ar) filmuota medžiaga, kuriose užfiksuoti atlikti būsto pritaikymo darbai.

24. Komisija atvyksta įvertinti planuojamo pirkti būsto pritaikymą asmens poreikiams, kai asmeniui nustatytas būsto pritaikymo poreikis ir asmuo ar jo atstovas randa jam tinkamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

25. Komisija apžiūri planuojamą pirkti būstą ir užpildo vertinimo aktą, nustačius, kad būstas asmeniui yra tinkamas pagal jo poreikius arba asmens poreikio vertinimo akte nurodytus kriterijus tenkina iš dalies ir gali būti pritaikytas, artimiausiame Komisijos posėdyje priima sprendimą skirti kompensaciją ir pritaikyti būstą, jei perkamas būstas pritaikytas tik iš dalies.

26. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Komisijos sprendimai priimami paprasta balsuojančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos narys, balsuojant dėl priimamo sprendimo, negali susilaikyti. Jeigu Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos posėdžio protokolą.

27. Komisijos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Komisijai nutarus, posėdžio eiga gali būti fiksuojama garso ar vaizdo įrašu.

28. Komisijos sprendimai įsigalioja Komisijos posėdžio pirmininkui ir posėdyje dalyvavusiems Komisijos nariams pasirašius protokolą. Protokolas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikiamas Komisijos pirmininkui.

29. Komisijos posėdžiai priklausomai nuo aplinkybių gali vykti nuotoliniu arba mišriuoju būdu, naudojant elektroninių ryšių technologijas. Komisijos posėdžiai, kuriuose priimami sprendimai dėl būsto pritaikymo, naudojant elektroninių ryšių technologijas gali vykti tik vaizdo konferencijų būdu.

 

 

VI.. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

10. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus Komisijos darbo reglamente, sprendžia Komisijos pirmininkas.

11. Kiekvienas Komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

________________________________________________________________