VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. rugpjūčio 31 d. Nr. T-IX-729
Varėna
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 3 punktu, 26 straipsnio 3 ir 8 dalimis, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Varėnos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas Varėnos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 28 d. sprendimą Nr. T-VII-50 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Varėnos rajono savivaldybės tarybos
2021 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T-IX-729
MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokėjimo už socialines paslaugas Varėnos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Varėnos rajono savivaldybės asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už paslaugas vertinimą, mokėjimą už socialines paslaugas ir kitas sąlygas.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtinu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
4. Aprašas taikomas asmenims (šeimoms), mokantiems už tas socialines paslaugas, kurios nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Varėnos rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti.
5. Aprašas netaikomas organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu).
6. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis yra nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų paslaugų rūšį.
II SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
8. Asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) atsakingas specialistas.
9. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas neturi įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.
10. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas. Asmens (šeimos) pajamos nustatomos skaičiuojant 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamų vidurkį.
11. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie turimą turtą.
12. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su prašymu-paraiška skirti socialines paslaugas.
13. Asmens (šeimos) pajamos ir turtas apskaičiuojami, turimo turto vertė ir turto vertės normatyvas nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30–32 straipsniais ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtino Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, IX ir X skyrių nuostatomis.
14. Asmens (šeimos narių), kuriam skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Socialinių paslaugų gavimo metu pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms ir (ar) turtui, asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios.
15. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.
16. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Savivaldybė administracija turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.
17. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal paslaugų teikimo sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos praneša Savivaldybės administracijai apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 6–8, 13, 18–20 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.
18. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.
19. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems teisės aktams, valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos dydžiui, socialinių paslaugų kainai ar asmens pajamoms, Skyrius finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo informacijos gavimo.
20. Socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.
21. Skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.
22. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos šiais atvejais:
22.1. kai asmuo (šeimos nariai) teisės aktų nustatyta tvarka gauna socialinę pašalpą, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;
III SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS MOKĖJIMO NUOSTATOS
23. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, teikiamų socialinių paslaugų rūšį ir kainą.
24. Mokėjimo šaltiniai yra asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, skirtos asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti.
25. Jeigu asmuo (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti už teikiamas socialines paslaugas, už jas moka (dalinai moka) asmens artimieji giminaičiai, kurie įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo rūpintis jais ir juos išlaikyti arba kiti suinteresuoti asmenys.
26. Už papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos susitarimu.
27. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.
28. Asmuo (šeima) už teikiamas socialines paslaugas moka proporcingai teikiamų paslaugų skaičiui ir trukmei. Mokestis už socialines paslaugas imamas po paslaugos suteikimo.
29. Jei asmuo yra įrašomas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti, o tais atvejais, kai asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa valstybės globos namuose, į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės globos namuose, kurią sudaro ir tvarko Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba arba Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, sutartis dėl paslaugų teikimo ir mokėjimo už socialines paslaugas pasirašoma atsiradus galimybei teikti socialines paslaugas.
30. Asmens (šeimos) ir Savivaldybės administracijos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir Savivaldybės administracijos sutartimi (toliau – Sutartis). Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, socialinių paslaugų teikėjas ir socialines paslaugas gaunantis asmuo (viena iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas).
31. Laikino atokvėpio paslaugos mokėjimas nustatomas vadovaujantis Laikino atokvėpio paslaugos organizavimo ir teikimo Varėnos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Varėnos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. DV-943 „Dėl Laikino atokvėpio paslaugos organizavimo ir teikimo Varėnos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“, IX skyriaus nuostatomis.
ANTRASIS SKIRSNIS
MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS
32. Bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai, išskyrus asmeninės higienos, priežiūros ir transporto organizavimo paslaugas.
33. Už epizodines ir reguliarias transporto organizavimo paslaugas, kol asmuo (šeima) neišnaudojo transporto organizavimo paslaugos teikimo normos, mokama, jeigu asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį:
34. Transporto organizavimo paslaugos gali būti teikiamos vykstant į (iš):
34.1. gydymo, reabilitacijos ir slaugos įstaigas, Gydytojų konsultacinę komisiją (GKK) ar Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybą (NDNT);
35. Epizodinės transporto organizavimo paslaugos suteikiamos ne dažniau kaip du kartus per pusę metų vienam asmeniui (šeimai), išskyrus atvejus, kai asmuo vyksta į sveikatos priežiūros įstaigas arba kitais atvejais, įvertinus socialinių paslaugų poreikį, taip pat kai transporto organizavimo paslaugos gavėjas moka visą paslaugos kainą.
36. Asmuo (šeima) moka visą transporto organizavimo kainą, kai pageidauja transporto paslaugų papildomai ir/ar privačiai.
37. Transporto paslaugos teikiamos darbo dienomis, išskyrus atvejus, kai pateikiami dokumentai, kurie nurodo šių paslaugų reikalingumą švenčių ar poilsio dienomis.
38. Transporto paslaugomis pasinaudojęs asmuo (arba vienas iš suaugusių šeimos narių, arba jo globėjas (rūpintojas), arba įgaliotas asmuo) privalo per 5 darbo dienas po paslaugos suteikimo sumokėti už suteiktas paslaugas.
39. Asmens higienos ir priežiūros paslaugos ir kitos mokamos bendrosios paslaugos, išskyrus transporto organizavimo paslaugą, jei asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos tenkančios vienam šeimos nariui) neviršiją 2 VRP, teikiamos nemokamai. Kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį viršija 2 VRP dydžius, mokama 50 proc. socialinės paslaugos kainos, jei viršija 5 VRP mokama 100 proc. paslaugos kainos.
TREČIASIS SKIRSNIS
MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ
42. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.
43. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui, kai asmens pajamos:
43.1. 2–3 VRP dydžiai – 25 proc. socialinės paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 5 procentai asmens pajamų;
43.2. 3–4 VRP dydžiai – 50 proc. socialinės paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 10 procentų asmens pajamų;
43.3. 4–5 VRP dydžiai – 75 proc. socialinės paslaugos kainos, bet ne dagiau kaip 15 procentų asmens pajamų;
44. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis šeimai, kai šeimos pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui):
44.1. 2–3 VRP dydžiai – 25 proc. socialinės paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 5 procentai šeimos pajamų;
44.2. 3–4 VRP dydžiai – 50 proc. socialinės paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 10 procentų šeimos pajamų;
44.3. 4–5 VRP dydžiai – 75 proc. socialinės paslaugos kainos, bet ne dagiau kaip 15 procentų šeimos pajamų;
45. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o socialinės rizikos suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS
46. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, tik asmens (šeimos) sutikimu.
PENKTASIS SKIRSNIS
MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ
49. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis vienam gyvenančiam asmeniui, kai asmens pajamos:
50. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis šeimoje gyvenančiam asmeniui, kai pajamos vienam šeimos nariui:
51. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei ir apskaičiuojamas:
M=APx(nuo 10 iki 50) procentų: VDVxSVP, kur:
M – mokėjimo už dienos socialinę globą dydis,
AP – asmens pajamos per mėnesį,
VDV – vidutinis metinis mėnesio darbo valandų skaičius (patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu),
SPV – suteiktų paslaugų valandų skaičius.
52. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
55. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.
56. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos arba priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria mažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.
57. Globos namai, gavę informaciją apie jau gaunančio trumpalaikės socialinės globos paslaugas asmens pajamų pokyčius, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų šią informaciją pateikia Skyriui. Asmens mokamas dydis už socialinę paslaugą taip pat perskaičiuojamas gavus informaciją apie vykdomaisiais dokumentais paremtus asmens pajamų išskaičiavimus, t. y. pagal realias asmens pajamas, gaunamas po atskaitymų pagal vykdomuosius dokumentus. Pasikeitus asmens finansinėms galimybėms, parengiamas sutarties papildymas, asmuo už suteiktas paslaugas moka nuo datos, kai pasikeitė asmens mokėjimo už paslaugą dydis.
SEPTINTASIS SKIRSNIS
MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
58. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir turtą.
59. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos arba priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.
60. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį iki to laiko, kol asmens turto vertė sumažės iki nustatyto normatyvo, padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.
61. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos arba priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.
62. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Už tris pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.
63. Globos namai, gavę informaciją apie jau gaunančio ilgalaikės socialinės globos paslaugas asmens pajamų pokyčius, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų šią informaciją pateikia Skyriui. Skyrius ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo nustato asmens už paslaugą mokamą dydį. Asmens už paslaugą mokamas dydis perskaičiuojamas ir gavus informaciją apie vykdomaisiais dokumentais paremtus asmens pajamų išskaičiavimus, t. y. pagal realias asmens pajamas, gaunamas po atskaitymų pagal vykdomuosius dokumentus. Pasikeitus asmens finansinėms galimybėms, parengiamas Sutarties papildymas, asmuo už suteiktas paslaugas moka nuo datos, kai pasikeitė asmens mokėjimo už paslaugą dydis.
64. Skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius asmens finansines galimybes mokėti įvertina iš naujo ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo (jeigu asmeniui priskaičiuotas turto mokestis) ir parengia sutarties papildymą. Asmuo mokestį moka nuo datos, kai įvyko turto pokyčiai. Perskaičiuojant asmens turtą, turi būti pateikti šio turto pokyčius įrodantys dokumentai (pirkimo, pardavimo, dovanojimo sutarčių, paveldėjimo dokumentų kopijos ir kt.). Turtas iš naujo įvertinamas atsižvelgiant į asmens turto peržiūrėjimo dieną patvirtintą gyvenamosios vietos vidutinę nekilnojamojo turto rinkos vertę (nustatytą Registrų centro).
IV SKYRIUS
ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS
65. Už socialines paslaugas nemoka:
65.1. asmuo (šeima), kuriam teikiamos informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos;
65.2. asmuo (šeima), kuriam teikiamos kitos bendrosios socialinės paslaugos, t. y. transporto organizavimas, asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas ar kitos 65.1 papunktyje nepaminėtos bendrosios socialinės paslaugos ir kuris teisės aktų nustatyta tvarka gauna socialinę pašalpą;
66. Už socialinę priežiūrą (socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, laikinojo apnakvindinimo, pagalbos į namus ir kitas socialines paslaugas) nemoka:
66.1. asmuo (šeima), teisės aktų nustatyta tvarka gaunantis socialinę pašalpą arba asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 VRP, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;
66.2. asmuo (šeima) 7 pirmąsias kalendorines dienas krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jų fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei;
67. Už trumpalaikę socialinę globą nemoka:
67.1. socialinės rizikos suaugęs asmuo krizių atvejais 30 kalendorių dienų, kai patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei;
69. Socialinių paslaugų skyrimo ir vertinimo komisijos (toliau – Komisija) siūlymu, dalinai ar visiškai gali būti atleidžiamas asmuo (šeima) nuo mokėjimo už socialines paslaugas ir kitais atvejais:
69.1. nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas – dėl gaisro, stichinių nelaimių, kitų patirtų nuostolių ar susidariusių aplinkybių, turinčių įtakos mokėjimui už socialines paslaugas (pateikus prašymą ir aplinkybes patvirtinančius dokumentus);
69.2. nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas – asmenis, gaunančius ilgalaikę socialinę globą Savivaldybės globos namuose, nuosavybės teise turimą turtą padovanoję Savivaldybei arba atvejais, kai asmenys arba suinteresuoti asmenys neturi finansinių galimybių mokėti nustatyto mokesčio už turtą – šie asmenys atleidžiami nuo dalies mokėjimo, numatyto šio Aprašo 60 punkte, bet ne ilgiau kaip už 6 mėnesius per kalendorinius metus.
70. Asmuo dėl dalinio ar visiško atleidimo už teikiamas socialines paslaugas kreipiasi į Skyrių ir pateikia raštišką prašymą ir aplinkybes patvirtinančius dokumentus.
71. Seniūnijų ar socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai pateikia motyvuotas išvadas (seniūnijos – buities tyrimo aktą, socialines paslaugas teikiančios įstaigos Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (1 priedas) arba raštą) Skyriui dėl asmens prašymo tenkinimo arba netenkinimo.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
75. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms, tinkamą panaudojimą.
76. Skyriui, atsakingam už mokėjimų už socialines paslaugas priežiūrą, nustačius, kad asmeniui skirtos tikslinės kompensacijos naudojamos ne pagal paskirtį, šios kompensacijos gali būti pakeistos į nepinigine forma teikiamas asmens specialiesiems poreikiams patenkinti reikalingas paslaugas ir specialiosios pagalbos priemones.
77. Išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris atlieka šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę.
78. Sprendimą dėl mokėjimo už socialines paslaugas asmuo ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
79. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų dėl socialinių paslaugų skyrimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Mokėjimo už socialines paslaugas Varėnos
rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
1 priedas
(Akto formos pavyzdys)
BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTAS
_________________ Nr. __________
(data)
_________________
(sudarymo vieta)
1. Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos:
1.1. Vardas, pavardė _______________________________________________________________
1.2. Asmens kodas ________________________________________________________________
1.3. Deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos adresas __________________________________
________________________________________________________________________________
1.4. Šeiminė padėtis (pabraukti): susituokęs(-usi); neįregistravęs santuokos ir bendrą ūkį tvarkantis asmuo; nutraukęs (-usi) santuoką; vienas iš tėvų, auginantis vaiką (vaikus); vienas gyvenantis asmuo; kita (nurodyti)
________________________________________________________________________________
1.5. Telefono Nr.; el. paštas _________________________________________________________
1.6. Kita (nurodyti) ________________________________________________________________
2. Patikrinimo tikslas (pabraukti): patikslinti pateiktus duomenis apie turimą turtą, gaunamas pajamas, užimtumą, šeiminę padėtį, nustatyti, ar bendrai gyvenantys asmenys ar asmuo nėra patyręs socialinės rizikos, kita (nurodyti) ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Būstas (pabraukti): nuosavybės teise priklausantis būstas; kitam asmeniui nuosavybės teise priklausantis būstas; nuomojamas būstas (nuomos mokestis _____ Eur per mėnesį); kita (nurodyti)
________________________________________________________________________________
4. Būste gyvena (nurodyti asmenų šeiminę padėtį, skaičių, giminystės ryšį, jeigu jis yra, kita):
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5. Pajamos (pabraukti): pastovus darbo užmokestis, pajamos iš turto, pensija, socialinės išmokos, pašalpos, kompensacijos, kita (nurodyti) _______________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. Objektyvios priežastys (liga, neįgalumas, nedarbas, kita), dėl kurių reikalingos socialinės paslaugos (nurodyti)________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Patikrinus buities ir gyvenimo sąlygas nustatyta, kad prašyme neteisingai nurodyti ar nuslėpti duomenys (pabraukti): apie bendrai gyvenančius asmenis, bendrai gyvenančių asmenų ar vienų gyvenančių asmenų pajamas, turtą, užimtumą, šeiminę padėtį, pateikti neteisingi duomenys, kita (nurodyti)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
8. Apibūdinimas apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį, atsižvelgiant į vaiko teisių apsaugos specialistų, policijos, pedagogų, gydytojų išvadas bei giminių, kaimynų ir kitų asmenų nuomonę ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
10. Tikrinusių asmenų (socialinių darbuotojų ir kitų asmenų) išvados ir rekomendacijos (nurodyti) ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
10.1. Skirti socialines paslaugas:
□ bendrai gyvenantiems asmenims;
□ vienam iš šeimoje gyvenančių asmenų;
□ vienam gyvenančiam asmeniui.
11. Neskirti socialinių paslaugų, sustabdyti ar nutraukti socialinių paslaugų teikimą (nurodyti priežastis)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_____________________ (tikrinusio asmens pareigų pavadinimas) |
__________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
______________________ (tikrinusio asmens pareigų pavadinimas) |
__________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
______________________ (tikrinusio asmens pareigų pavadinimas) |
__________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
□ patvirtinu, kad su buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu susipažinau, pateikti duomenys teisingi.
□ su buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu nesutinku, nes (nurodyti priežastis) ____________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos, vardas ir pavardė)
__________ (parašas) |
______________ (data) |
______________