PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO „ŽEMYNOS“ PROGIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. gegužės 28 d. Nr. T-153
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsniu ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-39 „Dėl Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės mokyklos struktūros pertvarkymo, tipo ir pavadinimo pakeitimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 20 d. sprendimo Nr. T-171 „Dėl Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“.
3. Nustatyti, kad šio sprendimo 2 punktas įsigalioja nuo Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2020 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T-153
PAKRUOJO „ŽEMYNOS“ PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja biudžetinės įstaigos Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos (toliau – Progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, progimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, vykdomas programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą bei valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą ir jų darbo apmokėjimo tvarką bei atestaciją, lėšų šaltinius ir jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Progimnazijos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Pakruojo „Žemynos“ progimnazija, trumpasis pavadinimas – „Žemynos“ progimnazija. Progimnazija įregistruota valstybės įmonėje Registrų centre, juridinio asmens kodas 190066563 .
3. Mokykla įsteigta 1982 m. rugsėjo 1 d. (Pakruojo 2-oji vidurinė mokykla), 1997 m. pavadinta „Žemynos“ vidurine mokykla, 2003 m. rugsėjo 1 d. reorganizuota į Pakruojo „Žemynos pagrindinę mokyklą, o 2020 m. rugsėjo 1 d. pertvarkyta į progimnaziją.
5. Progimnazijos savininkas – Pakruojo rajono savivaldybė, kodas111102598. 111102598 Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pakruojo rajono savivaldybės taryba, kuri vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus įgaliojimus.
13. Vykdomos švietimo programos: pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmos dalies, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo pirmos dalies, neformaliojo vaikų švietimo.
14. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai - pradinio išsilavinimo ir mokymosi pasiekimų pažymėjimai, kurių turinį ir formą nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.
15. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Progimnazijos veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226):
17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Progimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines mokinio galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
19. Progimnazijos veiklos uždaviniai:
20. Vykdydama jai pavestus uždavinius Progimnazija:
20.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į Pakruojo rajono savivaldybės ir Progimnazijos bendruomenės reikmes bei mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
20.2. rengia pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
20.4. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms jų dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.5. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą (mokytojo padėjėjo), užtikrina profesinį informavimą ir konsultavimą bei minimalios priežiūros priemonių vykdymą;
20.6. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
20.7. organizuoja tėvų (kitų teisėtų mokinių atstovų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;
20.9. imasi priemonių, kurios draudžia mokykloje vartoti tabaką, alkoholį ir kitas psichiką veikiančias medžiagas bei prekiauti jomis ar platinti šia tema nelegalią literatūrą, spaudinius bei riboja pašalinių asmenų patekimą į mokyklą;
III SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
22. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka:
IV SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
24. Progimnazijos veikla organizuojama pagal strateginį, metinį veiklos bei ugdymo planus, patvirtintus Progimnazijos direktoriaus teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Pakruojo rajono savivaldybės tarybai.
26. Direktorius:
26.1. vadovauja Progimnazijos strateginio ir metinių veiklos planų bei švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimo vykdymui Progimnazijoje; tvirtina planus ir vadovauja jų vykdymui;
26.2. nustatyta tvarka priima ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis, aptarnaujantį personalą bei tvirtina pareigybių sąrašą (neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus) ir jų aprašymus;
26.5. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
26.6. į Progimnaziją priima mokinius Pakruojo rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
26.7. suderinęs su Progimnazijos taryba tvirtina Progimnazijos darbo tvarkos taisykles, kuriose nustato mokinių ir darbuotojų teises, pareigas, atsakomybę, bendruomenės narių elgesio ir etikos normas;
26.8. organizuoja ir vykdo mokinių pasiekimų tyrimą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
26.9. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
26.10. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
26.14. organizuoja pedagoginių darbuotojų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
26.17. valdo, naudoja Progimnazijos turtą, lėšas ir jomis disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo bei viešosios teisės principais;
26.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir švietimo pagalbos, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis bei vaiko teisių apsaugos ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
26.21. kiekvienais metais teikia Progimnazijos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;
27. Dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti savo pavaduotojams, struktūrinių padalinių vadovams.
28. Progimnazijos direktorius atsako už:
28.2. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Progimnazijos nuostatų laikymąsi bei tinkamą funkcijų atlikimą;
28.3. demokratinį Progimnazijos valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, sveiką ir saugią Progimnazijos aplinką;
28.4. asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;
29. Progimnazijos valdyme dalyvauja direktoriaus pavaduotojai ugdymui, struktūrinių padalinių vadovai, kurie:
29.2. teikia siūlymus dėl Progimnazijos metinės veiklos plano, Progimnazijos struktūros ar nuostatų pakeitimų;
V SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA
32. Progimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Progimnazijos savivaldos institucija, renkama trejiems metams. Taryba telkia Progimnazijos mokinius, mokytojus, tėvus ar kitus teisėtus mokinio atstovus bei vietos bendruomenę demokratiniam Progimnazijos valdymui, padeda spręsti Progimnazijai aktualius klausimus, atstovauti direktoriui teisėtiems Progimnazijos interesams.
33. Tarybą sudaro 12 narių: trys tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovai (klasių tėvų aktyvų deleguoti tėvai (globėjai, rūpintojai) išrinkti balsavimu klasėse arba virtualiai), trys mokytojai (deleguoti mokytojų tarybos), trys 5-8 klasių mokiniai (du deleguoja kiekviena klasė ir renka visi mokiniai balsavimu klasėse arba virtualiai), vienas - klasių seniūnų tarybos pirmininkas) ir trys vietos bendruomenės atstovai, iš kurių vienas yra mokyklos aplinkos personalo atstovas (renkamas aplinkos darbuotojų susirinkime), vienas Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Pakruojo seniūnijos seniūno deleguotas vietos bendruomenės atstovas ir vienas Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Pakruojo rajono policijos komisariato deleguotas pareigūnas.
35. Progimnazijos tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Progimnazijos tarybos nariu negali būti tos pačios švietimo įstaigos vadovas, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
36. Posėdžius organizuoja Tarybos pirmininkas. Apie numatytą posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.
37. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Tarybos posėdis. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių.
38. Spendimai priimami, jei už juos balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių tarybos narių. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas.
40. Posėdžiai gali būti vykdomi nuotoliniu būdu. Kai nėra galimybės išreikšti savo nuomonės tiesiogiai posėdyje ar nuotoliniu būdu, Tarybos nariai gali tai padaryti informuodami pirmininką elektroniniu paštu arba telefonu.
41. Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimų laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su Tarybos nario pareigomis.
42. Tarybos nariai už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito juos rinkusiems Progimnazijos bendruomenės nariams.
43. Taryba:
43.2. pritaria Progimnazijos strateginiam, metinės veiklos planams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Progimnazijos direktoriaus;
43.3. teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Progimnazijos struktūros tobulinimo;
43.4. išklauso Progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui dėl veiklos tobulinimo, saugių ugdymo (si) ir darbo sąlygų sudarymo;
43.5. teikia siūlymus Pakruojo rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotai institucijai, Progimnazijos direktoriui dėl materialinio aprūpinimo, lėšų panaudojimo;
43.6. svarsto Progimnazijos pedagogų, tėvų, mokinių savivaldos institucijų ar bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui;
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Progimnazijoje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
45. Mokytojų tarybai vadovauja Progimnazijos direktorius, jo nesant – vienas iš direktoriaus pavaduotojų ugdymui.
47. Mokytojų tarybos posėdžiai organizuojami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat kiekvieną mėnesį (išskyrus vasaros atostogas).
48. Esant poreikiui, kai nagrinėjami tik pradinių klasių ar tik 5-8 klasių klausimai, gali būti organizuojami tik pradinių klasių ar tik 5-8 klasių mokytojų sekcijų posėdžiai.
50. Kai nėra galimybės išreikšti savo nuomonę tiesiogiai posėdyje ar nuotoliniu būdu, tarybos nariai gali tai padaryti informuodami pirmininką elektroniniu paštu arba per elektroninį dienyną.
51. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Į posėdžius pagal poreikį gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
52. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Posėdžius šaukia tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.
54. Svarstant kėlimo į aukštesnę klasę klausimus, balsavime dalyvauja konkrečiam mokiniui dėstantys mokytojai. Sprendimas priimamas, jei už jį balsavo daugiau nei pusė mokiniui dėstančių mokytojų.
55. Mokytojų taryba:
55.1. svarsto bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimą, optimalų ugdymo sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
55.2. teikia siūlymus dėl Progimnazijos metinio veiklos, ugdymo planų įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos kaupimo bei panaudojimo tobulinimo;
56. Klasių seniūnų taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija, renkama vieniems metams. Klasių seniūnų tarybą sudaro 5-8 klasių mokinių atstovai (iš kiekvienos klasės po vieną), išrinkti klasių mokinių susirinkimuose.
58. Klasių seniūnų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis posėdis.
59. Posėdžius šaukia pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus jis informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.
61. Kai nėra galimybės išreikšti savo nuomonę tiesiogiai posėdyje ar nuotoliniu būdu, tarybos nariai gali tai padaryti informuodami pirmininką elektroniniu paštu arba per elektroninį dienyną.
62. Klasių seniūnų tarybos posėdis ir jame priimti nutarimai yra teisėti, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
63. Klasių seniūnų tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimų laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina arba kai jo elgesys nesuderinamas su mokinių tarybos nario pareigomis.
64. Klasių seniūnų tarybos:
64.2. teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, neformaliojo švietimo programų plėtros ir socialinės veiklos;
64.4. atstovauja mokinių interesams klasių seniūnų taryboje bei kitose savivaldos institucijose, tarpininkauja ginant mokinių teises Progimnazijoje;
65. Klasės mokinių aktyvas – klasės mokinių grupė aktyviai dalyvaujanti klasės veikloje. Mokinių aktyvą sudaro seniūnas, jo pavaduotojas ir trys ar daugiau narių, išrinktų atviru balsavimu klasės mokinių susirinkime vieniems metams.
66. Klasės tėvų aktyvas – klasės mokinių tėvų grupė aktyviai dalyvaujanti klasės veikloje. Klasės mokinių tėvų aktyvą sudaro 3–5 nariai, išrinkti vieniems metams atviru balsavimu klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimo balsų dauguma.
68. Tėvų aktyvas mokslo metų pabaigoje atsiskaito juos rinkusiam klasės tėvų (kitų teisėtų mokinio atstovų) susirinkimui.
69. Tėvų aktyvas:
69.1. aptaria su klasės auklėtoju klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo bei informacijos gavimo apie juos klausimus;
69.2. padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacines aplinkas, vykdyti profesinį orientavimą;
70. Progimnazijoje gali steigtis ir kitos savivaldos institucijos, bendruomenės nariai gali burtis į įvairių interesų grupių (mokinių, mokytojų, tėvų ar kitų teisėtų mokinių atstovų) asociacijas, organizacijas, sąjungas, vykdančias jų veiklos nuostatuose (įstatuose) numatytus uždavinius ir funkcijas.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
71. Darbuotojai į darbą Progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
72. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ BEI PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
74. Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo įstatymų ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
75. Progimnazijos lėšos:
75.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
75.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
76. Progimnazijos lėšos ir turtas valdomas, naudojamas ir juo disponuojama rūpestingai, siekiant užtikrinti visuomenės interesų tenkinimą, maksimalią naudą visuomenei. Turtas tausojamas, nešvaistomas ir racionaliai tvarkomas. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
77. Progimnazijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
80. Progimnazija turi interneto svetainę (www.zemynapm.lt), atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatyta informacija visuomenei apie Progimnazijos veiklą.
81. Progimnazijos nuostatus, jų pakeitimus, papildymą suderina Progimnazijos taryba, tvirtina savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pakruojo rajono savivaldybės taryba.
82. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Pakruojo rajono savivaldybės tarybos ar jos įgaliotos institucijos, Progimnazijos direktoriaus ar Progimnazijos tarybos iniciatyva.