isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO „ŽEMYNOS“ PROGIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. gegužės 28 d. Nr. T-153

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsniu ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-39 „Dėl Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės mokyklos struktūros pertvarkymo, tipo ir pavadinimo pakeitimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2013 m.  birželio 20 d. sprendimo Nr. T-171 „Dėl Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“.  

3. Nustatyti, kad šio sprendimo 2 punktas įsigalioja nuo Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                          Saulius Margis

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2020 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T-153

 

PAKRUOJO „ŽEMYNOS“ PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja biudžetinės įstaigos Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos (toliau – Progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, progimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, vykdomas programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą bei valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą ir jų darbo apmokėjimo tvarką bei atestaciją, lėšų šaltinius ir jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Progimnazijos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Pakruojo „Žemynos“ progimnazija, trumpasis pavadinimas – „Žemynos“ progimnazija. Progimnazija įregistruota valstybės įmonėje Registrų centre, juridinio asmens kodas 190066563 .

3.  Mokykla įsteigta 1982 m. rugsėjo 1 d. (Pakruojo 2-oji vidurinė mokykla), 1997 m. pavadinta „Žemynos“ vidurine mokykla, 2003 m. rugsėjo 1 d. reorganizuota į Pakruojo „Žemynos pagrindinę mokyklą, o 2020 m. rugsėjo 1 d. pertvarkyta į progimnaziją.

4.  Teisinė forma – biudžetinė įstaiga, priklausomybė – savivaldybės.

5.  Progimnazijos savininkas – Pakruojo  rajono savivaldybė, kodas111102598. 111102598 Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pakruojo rajono savivaldybės taryba, kuri vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus įgaliojimus. 

6.  Buveinė – P. Mašioto 45, LT-83135 Pakruojis.

7.  Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

8.  Tipas – progimnazija.

9.  Pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo bendrojo ugdymo mokykla (1–4 ir 5–8 klasės).

10.  Mokymo kalba – lietuvių.

11.  Mokymo formos: grupinio ir pavienio mokymosi.

12.  Mokymo proceso organizavimo būdai: kasdienis, neakivaizdinis.

13.  Vykdomos švietimo programos: pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmos dalies, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo pirmos dalies, neformaliojo vaikų švietimo.

14.  Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai - pradinio išsilavinimo  ir mokymosi pasiekimų pažymėjimai, kurių turinį ir formą nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo  ir sporto ministras.

15.  Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.  

 

II SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

16.  Progimnazijos veiklos sritis – švietimas.

17Progimnazijos veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226):

17.1.           pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

17.2.           kitos švietimo veiklos rūšys:

17.2.1. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

17.2.2. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

17.2.3. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

17.2.4. sporto įrenginių eksploatavimas, kodas 93.11;

17.2.5. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

17.2.6. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01.

18Progimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines mokinio galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

19Progimnazijos veiklos uždaviniai:

19.1.           teikti mokiniams kokybišką ugdymą;

19.2.           tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

19.3.           teikti mokiniams reikiamą pagalbą;

19.4.           užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką.

20Vykdydama jai pavestus uždavinius Progimnazija:

20.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į Pakruojo rajono savivaldybės ir Progimnazijos bendruomenės reikmes bei mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

20.2. rengia pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

20.3. dalyvauja mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose teisės aktų nustatyta tvarka;

20.4. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms jų dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

20.5. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą (mokytojo padėjėjo), užtikrina profesinį informavimą ir konsultavimą bei minimalios priežiūros priemonių vykdymą;

20.6. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

20.7. organizuoja tėvų (kitų teisėtų mokinių atstovų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;

20.8. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

20.9. imasi priemonių, kurios draudžia mokykloje vartoti tabaką, alkoholį ir kitas psichiką veikiančias medžiagas bei prekiauti jomis ar platinti šia tema nelegalią literatūrą, spaudinius bei  riboja pašalinių asmenų patekimą į mokyklą;

20.10kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

20.11organizuoja mokinių maitinimą ir vežiojimą;

20.12viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

20.13atlieka kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

21Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai mokiniams išduodami Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

22Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka:

22.1.           parinkti mokymo (-si) metodus, formas ir būdus;

22.2.           kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius;

22.3.           bendradarbiauti su veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

22.4.           vykdyti miesto, šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

22.5.           stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

22.6gauti paramą ir naudotis kitomis teisėmis, neprieštaraujančiomis Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

23Progimnazija privalo užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą bei geros kokybės švietimą.

 

IV SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

 

24Progimnazijos veikla organizuojama pagal strateginį, metinį veiklos bei ugdymo planus, patvirtintus Progimnazijos direktoriaus teisės aktų nustatyta tvarka.

25Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Pakruojo rajono savivaldybės tarybai.

26Direktorius:

26.1. vadovauja Progimnazijos strateginio ir metinių veiklos planų bei švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimo vykdymui Progimnazijoje; tvirtina planus ir vadovauja jų vykdymui;

26.2. nustatyta tvarka priima ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis, aptarnaujantį personalą bei tvirtina pareigybių sąrašą (neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus) ir  jų aprašymus;

26.3. rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;

26.4. tvirtina Progimnazijos struktūrą teisės aktų nustatyta tvarka;

26.5. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

26.6. į Progimnaziją priima mokinius Pakruojo rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;

26.7. suderinęs su Progimnazijos taryba tvirtina Progimnazijos darbo tvarkos taisykles, kuriose nustato mokinių ir darbuotojų teises, pareigas, atsakomybę, bendruomenės narių elgesio ir etikos normas;

26.8organizuoja ir vykdo mokinių pasiekimų tyrimą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

26.9. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

26.10Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

26.11inicijuoja Progimnazijos veiklos įsivertinimą;

26.12leidžia įsakymus bei kontroliuoja jų vykdymą;

26.13sudaro nustatytas komisijas, darbo grupes;

26.14organizuoja pedagoginių darbuotojų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

26.15Progimnazijos vardu sudaro sutartis;

26.16organizuoja Progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą;

26.17valdo, naudoja Progimnazijos turtą, lėšas ir jomis disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo bei viešosios teisės principais;

26.18inicijuoja Progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

26.19bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir švietimo pagalbos, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis bei vaiko teisių apsaugos ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

26.20Progimnazijai atstovauja kitose institucijose;

26.21kiekvienais metais teikia Progimnazijos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;

26.22atlieka kitas funkcijas, nustatytas Nuostatuose ir pareigybės aprašyme.

27Dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti savo pavaduotojams, struktūrinių padalinių vadovams.

28Progimnazijos direktorius atsako už:

28.1.           Progimnazijos veiklą ir jos rezultatus;

28.2Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Progimnazijos nuostatų laikymąsi bei  tinkamą funkcijų atlikimą;

28.3demokratinį Progimnazijos valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, sveiką ir saugią Progimnazijos aplinką;

28.4asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;

28.5vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

29Progimnazijos valdyme dalyvauja direktoriaus pavaduotojai ugdymui, struktūrinių padalinių vadovai, kurie:

29.1dalyvauja priimant strateginius sprendimus dėl Progimnazijos veiklos plėtros;

29.2teikia siūlymus dėl Progimnazijos metinės veiklos plano, Progimnazijos struktūros ar nuostatų pakeitimų;

29.3tiesiogiai vadovauja kitoms jų kompetencijai priskirtoms veiklos sritims.

30Progimnazijos metodinei veiklai organizuoti sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba.

31Metodinės tarybos nuostatus ir metodinės veiklos aprašą tvirtina Progimnazijos direktorius.

 

V SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

32Progimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Progimnazijos savivaldos institucija, renkama trejiems metams. Taryba telkia Progimnazijos mokinius, mokytojus, tėvus ar kitus teisėtus mokinio atstovus bei vietos bendruomenę demokratiniam Progimnazijos valdymui, padeda spręsti Progimnazijai aktualius klausimus, atstovauti direktoriui teisėtiems Progimnazijos  interesams.

33Tarybą sudaro 12 narių: trys tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovai (klasių tėvų aktyvų deleguoti tėvai (globėjai, rūpintojai) išrinkti balsavimu klasėse arba virtualiai), trys mokytojai (deleguoti mokytojų tarybos), trys 5-8 klasių mokiniai (du deleguoja kiekviena klasė ir renka visi mokiniai balsavimu klasėse arba virtualiai), vienas - klasių seniūnų tarybos pirmininkas) ir trys vietos bendruomenės atstovai, iš kurių vienas yra mokyklos aplinkos personalo atstovas (renkamas aplinkos darbuotojų susirinkime), vienas Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Pakruojo seniūnijos seniūno deleguotas vietos bendruomenės atstovas ir vienas Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Pakruojo rajono policijos komisariato deleguotas pareigūnas.

34Tarybos pirmininkas, jo pavaduotojas ir sekretorius renkami atviru balsavimu pirmame posėdyje.

35Progimnazijos tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Progimnazijos tarybos nariu negali būti tos pačios švietimo įstaigos vadovas, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

36Posėdžius organizuoja Tarybos pirmininkas. Apie numatytą posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.

37Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Tarybos posėdis. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių.

38Spendimai priimami, jei už juos balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių tarybos narių. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas.

39Į posėdžius gali būti kviečiami Progimnazijos rėmėjai, socialiniai partneriai ar kiti asmenys. 

40Posėdžiai gali būti vykdomi nuotoliniu būdu. Kai nėra galimybės išreikšti savo nuomonės tiesiogiai posėdyje ar nuotoliniu būdu, Tarybos nariai gali tai padaryti informuodami pirmininką elektroniniu paštu arba telefonu.

41Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimų laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su Tarybos nario pareigomis.

42Tarybos nariai už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito juos rinkusiems Progimnazijos bendruomenės nariams.

43Taryba:

43.1. teikia siūlymus dėl Progimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

43.2. pritaria Progimnazijos strateginiam, metinės veiklos planams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Progimnazijos direktoriaus;

43.3. teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Progimnazijos struktūros tobulinimo;

43.4. išklauso Progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui dėl veiklos tobulinimo, saugių ugdymo (si) ir darbo sąlygų sudarymo;

43.5. teikia siūlymus Pakruojo rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotai institucijai, Progimnazijos direktoriui dėl materialinio aprūpinimo, lėšų panaudojimo;

43.6. svarsto Progimnazijos pedagogų, tėvų, mokinių savivaldos institucijų ar bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui;

43.7. deleguoja atstovus į mokytojų atestacijos komisiją;

43.8. priima nutarimus kitais, teisės aktų nustatytais ar Progimnazijos direktoriaus teikiamais, klausimais.

44Mokytojų taryba – nuolat veikianti Progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Progimnazijoje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

45Mokytojų tarybai vadovauja Progimnazijos direktorius, jo nesant – vienas iš direktoriaus pavaduotojų ugdymui.

46Mokytojų taryba turi dvi sekcijas:

46.1.           1-4 klasių mokytojų;

46.2.           5-8 klasių mokytojų.

47Mokytojų tarybos posėdžiai organizuojami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat kiekvieną mėnesį (išskyrus vasaros atostogas).

48Esant poreikiui, kai nagrinėjami tik pradinių klasių ar tik 5-8 klasių klausimai, gali būti organizuojami tik pradinių klasių ar tik 5-8 klasių mokytojų sekcijų posėdžiai.

49Posėdžiai gali būti vykdomi nuotoliniu būdu.

50Kai nėra galimybės išreikšti savo nuomonę tiesiogiai posėdyje ar nuotoliniu būdu, tarybos nariai gali tai padaryti informuodami pirmininką elektroniniu paštu arba per elektroninį dienyną.

51Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Į posėdžius pagal poreikį gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

52Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Posėdžius šaukia tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.

53Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma.

54Svarstant kėlimo į aukštesnę klasę klausimus, balsavime dalyvauja konkrečiam mokiniui dėstantys mokytojai. Sprendimas priimamas, jei už jį balsavo daugiau nei  pusė mokiniui dėstančių mokytojų.

55Mokytojų taryba:

55.1svarsto bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimą, optimalų ugdymo sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

55.2teikia siūlymus dėl Progimnazijos metinio veiklos, ugdymo planų įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos kaupimo bei  panaudojimo tobulinimo;

55.3deleguoja atstovus į Progimnazijos Tarybą, mokytojų atestacijos komisiją;

55.4priima nutarimus kitais, teisės aktų nustatytais ar Progimnazijos direktoriaus teikiamais, klausimais.

56Klasių seniūnų taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija, renkama vieniems metams. Klasių seniūnų tarybą sudaro 5-8 klasių mokinių atstovai (iš kiekvienos klasės po vieną), išrinkti klasių mokinių susirinkimuose.

57Klasių seniūnų tarybos pirmininką bei jo pavaduotoją renka tarybos nariai pirmame posėdyje.

58Klasių seniūnų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis posėdis.

59Posėdžius šaukia pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus jis informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.

60Posėdžiai gali būti vykdomi nuotoliniu būdu.

61Kai nėra galimybės išreikšti savo nuomonę tiesiogiai posėdyje ar nuotoliniu būdu, tarybos nariai gali tai padaryti informuodami pirmininką elektroniniu paštu arba per elektroninį dienyną.

62Klasių seniūnų tarybos posėdis ir jame priimti nutarimai yra teisėti, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

63Klasių seniūnų tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimų laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina arba kai jo elgesys nesuderinamas su mokinių tarybos nario pareigomis.

64Klasių seniūnų tarybos:

64.1padeda organizuoti Progimnazijos renginius ir akcijas bei  vykdyti prevencines programas;

64.2teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, neformaliojo švietimo programų plėtros ir socialinės veiklos;

64.3organizuoja savanorių judėjimą;

64.4atstovauja mokinių interesams klasių seniūnų taryboje bei kitose savivaldos institucijose, tarpininkauja ginant mokinių teises Progimnazijoje;

64.5rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu Progimnazijoje;

64.6dalyvauja rengiant Progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

64.7svarsto Progimnazijos direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojų ugdymui teikiamus klausimus.

65Klasės mokinių aktyvas – klasės mokinių grupė aktyviai dalyvaujanti klasės veikloje. Mokinių aktyvą sudaro seniūnas, jo pavaduotojas ir trys ar daugiau narių, išrinktų atviru balsavimu klasės mokinių susirinkime vieniems metams.

65.1Mokinių aktyvas:

65.1.1. planuoja ir organizuoja klasės mokinių nepamokinę veiklą;

65.1.2. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu klasėje, mokinių lankomumu;

65.1.3. svarsto klasės vadovo teikiamus klausimus.

66Klasės tėvų aktyvas – klasės mokinių tėvų grupė aktyviai dalyvaujanti klasės veikloje.  Klasės mokinių tėvų aktyvą sudaro 3–5 nariai, išrinkti vieniems metams atviru balsavimu klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimo  balsų dauguma.

67Tėvų aktyvo nariai atviru balsavimu renka pirmininką.

68Tėvų aktyvas mokslo metų pabaigoje atsiskaito juos rinkusiam klasės tėvų (kitų teisėtų mokinio atstovų) susirinkimui.

69Tėvų aktyvas:

69.1aptaria su klasės auklėtoju klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo bei  informacijos gavimo apie juos klausimus;

69.2padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacines aplinkas, vykdyti profesinį orientavimą;

69.3inicijuoja paramos mokyklai teikimą;

69.4teikia siūlymus Progimnazijos tarybai ir Progimnazijos direktoriui.

70Progimnazijoje gali steigtis ir kitos savivaldos institucijos, bendruomenės nariai gali burtis į įvairių interesų grupių (mokinių, mokytojų, tėvų ar kitų teisėtų mokinių atstovų) asociacijas, organizacijas, sąjungas, vykdančias jų veiklos nuostatuose (įstatuose) numatytus uždavinius ir funkcijas.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

 

71Darbuotojai į darbą Progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

72Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

73Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ BEI PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

 

74Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo įstatymų ir Pakruojo rajono  savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

75Progimnazijos lėšos:

75.1valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

75.2pajamos už teikiamas paslaugas;

75.3fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

75.4kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

76Progimnazijos lėšos ir turtas valdomas, naudojamas ir juo disponuojama rūpestingai, siekiant užtikrinti visuomenės interesų tenkinimą, maksimalią naudą visuomenei. Turtas tausojamas, nešvaistomas ir racionaliai tvarkomas. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

77Progimnazijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

78Progimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

79Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Pakruojo rajono savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

80Progimnazija turi interneto svetainę (www.zemynapm.lt), atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatyta informacija visuomenei apie Progimnazijos veiklą.

81Progimnazijos nuostatus, jų pakeitimus, papildymą suderina Progimnazijos taryba, tvirtina savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pakruojo rajono savivaldybės taryba.

82Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Pakruojo rajono savivaldybės tarybos ar jos įgaliotos institucijos, Progimnazijos direktoriaus ar Progimnazijos tarybos iniciatyva.

83Progimnazija įregistruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

84Progimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

______________________________________