LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2017 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. 1R-296 „Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2023 m. lapkričio 14 d. Nr. 1R-350
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2017 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 1R‑296 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 5.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.7. Už viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių finansinę kontrolę atsakingas asmuo (toliau – už pirkimo sutarčių finansinę kontrolę atsakingas asmuo) – Veiklos valdymo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atsakingas už finansų valdymą, kuris pagal kompetenciją atlieka prevencinę viešojo pirkimo sutarčių vykdymo kontrolę – stebi, kad pagal viešojo pirkimo sutartį nebūtų išmokėta daugiau lėšų, nei numatyta šioje sutartyje, kad mokėjimai būtų vykdomi laikantis viešojo pirkimo sutartyje nustatytų terminų ir kitų sąlygų.“
2. Pakeičiu 10.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
3. Papildau 20.13 papunkčiu:
„20.13. ne rečiau kaip vieną kartą per metus ministerijos kancleriui bei stebėsenos ir kontrolės funkcijas atliekančiam asmeniui pateikia susistemintą statistinę informaciją apie per paskutinius kalendorinius metus Teisingumo ministerijoje atliktus mažos vertės neskelbiamus pirkimus, kai buvo apklaustas vienas tiekėjas. Statistinėje informacijoje nurodomas per kalendorinius metus atliktų šių pirkimų skaičius, bendra jų vertė ir procentinis santykis su visais Teisingumo ministerijoje analizuojamu laikotarpiu vykdytais pirkimais, taip pat pirkimų, kuriuos atliekant pasiūlymus pateikė tik vienas tiekėjas, nors buvo apklausta daugiau tiekėjų, skaičius, bendra vertė, Bendrame viešųjų pirkimų žodyne, pateiktame 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ) su visais pakeitimais
1 priede (toliau – BVPŽ), nurodyti kodai ir pirkimų su vienodais BVPŽ kodais (kai tokių yra daugiau nei 5) bendra vertė.“
4. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
„26. Už pirkimo sutarčių finansinę kontrolę atsakingo asmens funkcijos ir atsakomybė pagal kompetenciją atliekant prevencinę pirkimo sutarčių vykdymo kontrolę:
5. Papildau nauju 28.7 papunkčiu:
„28.7. ne rečiau kaip kartą per 3 metus, analizuoja už pirkimų planavimą, organizavimą ir organizavimo priežiūrą atsakingo asmens pateiktą, Taisyklių 20.13 papunktyje nurodytą, informaciją apie Teisingumo ministerijoje atliktus pirkimus, ir, pastebėjęs trūkumų bei galimą riziką, teikia nuomonę ministerijos kancleriui dėl šios rizikos valdymo ar procesų tobulinimo;“.
7. Pakeičiu 34.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Tais atvejais, kai teisingumo ministro įsakymu įgalioti asmenys perka reprezentacinės paskirties prekes, paslaugas ar darbus jų prekybos vietoje ir pirkimo vertė neviršija 100 (šimto) eurų (be PVM), pirkimo paraiška nepildoma, o lėšų naudojimo kontrolę atlieka Veiklos valdymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už finansų valdymą. Paraiška gali būti nepildoma ir tuo atveju, kai yra žinomas tikslus perkamo objekto pavadinimas, numatoma pirkimo sutarties vertė perkant prekes ar paslaugas neviršija 100 (šimto) eurų (be PVM) ir prekės ar paslaugos įsigyjamos jų prekybos vietoje. Elektroniniu paštu pateiktas prašymas suderinamas su Turto valdymo ir aprūpinimo skyriaus vedėju. Asmenys, kuriems suteikiama teisė įsigyti prekių ar paslaugų jų prekybos vietoje nepildant paraiškos, skiriami teisingumo ministro įsakymu. Turi būti užtikrintas tinkamas pirkimo būdo pasirinkimas bei numatomo viešojo pirkimo vertės apskaičiavimas ir tinkamai Taisyklių nustatyta tvarka vykdoma tokių pirkimų apskaita.“
9. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:
„50. Įvykęs pirkimas užregistruojamas pirkimų žurnale, o jį pagrindžiantis dokumentas (prekių, paslaugų ar darbų priėmimo–perdavimo aktas, sąskaita faktūra ar kiti buhalterinės apskaitos dokumentai arba pirkimo sutartis) perduodamas saugoti Veiklos valdymo skyriaus darbuotojams, atsakingiems už dokumentų valdymą Teisingumo ministerijoje.“
10. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:
„54. Pirkimo sutartis sudaroma raštu, vadovaujantis patvirtintais pirkimo sutarčių formų pavyzdžiais (6, 7 ir 8 priedai), išskyrus atvejus, kai dėl paslaugų specifikos pirkimo sutartys sudaromos pagal paslaugų teikėjų nustatytas formas. Žodžiu pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik tada, kai jos vertė yra mažesnė kaip 5 000 (penki tūkstančiai) eurų (be PVM). Pirkimo iniciatoriai, viešojo pirkimo komisijai atlikus pirkimo procedūras, parengia pirkimo sutarties projektą, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudedamoji dalis, suderina jį su Turto valdymo ir aprūpinimo skyriaus darbuotoju, o prireikus – ir su Teisinio atstovavimo grupės vadovu ar jo paskirtu asmeniu ir organizuoja pirkimo sutarties pasirašymą. Siekiant mažinti riziką dėl netinkamo asmens duomenų tvarkymo, pirkimo sutarties projektas prireikus derinamas su Teisingumo ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu.“
11. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:
„59. Teisingumo ministerijos ir tiekėjo sutartinių įsipareigojimų vykdymo, prekių pristatymo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo terminų laikymosi koordinavimą (organizavimą), taip pat prekių, paslaugų ir darbų atitikties pirkimo sutartyse numatytiems kokybiniams ir kitiems reikalavimams stebėseną užtikrina už pirkimo sutarčių vykdymo priežiūrą atsakingas asmuo. Pirkimo sutarčių finansinę kontrolę pagal Teisingumo ministerijos vidaus teisės aktuose nustatytą kompetenciją atlieka už pirkimo sutarčių finansinę kontrolę atsakingas asmuo.“
13. Pakeičiu 62.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
14. Pakeičiu 67.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
15. Pakeičiu 72 punktą ir jį išdėstau taip:
„72. Kiekvieną atliktą pirkimą Turto valdymo ir aprūpinimo skyriaus darbuotojas registruoja pirkimų žurnale. Žurnale turi būti nurodyti šie rekvizitai: pirkimo pavadinimas, prekių, paslaugų ar darbų BVPŽ kodai, laimėjusio tiekėjo pavadinimas ir jo nustatyta kaina, pirkimo sutarties vertė (pildoma, kai sudaryta pirkimo sutartis), sąskaitos faktūros data, vertė (pildoma, kai nesudaryta pirkimo sutartis), kita informacija (kad pirkimas vykdytas CVP IS priemonėmis, taip pat nuoroda į Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo nuostatas, kuriomis vadovaujantis dėl pasiūlymo pateikimo kreiptasi į vieną tiekėją).“