LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. VASARIO 14 D. ĮSAKYMO NR. 3-62 „DĖL LEIDIMŲ VEŽTI KELEIVIUS REGULIARAUS SUSISIEKIMO KELIŲ TRANSPORTO MARŠRUTAIS IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. lapkričio 12 d. Nr. 3-691

Vilnius

 

 

Pakeičiu Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3-62 „Dėl Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Šios taisyklės yra privalomos savivaldybių institucijoms bei jų įgaliotoms įstaigoms, Lietuvos transporto saugos administracijai (toliau – Administracija), vežėjams, autobusų ekipažams bei asmenims, kontroliuojantiems keleivinį kelių transportą.“

2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Kompetentinga įstaiga  institucija, išduodanti leidimus vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais: vietinio (miesto ar priemiestinio) reguliaraus susisiekimo – atitinkamos savivaldybės institucija arba jos įgaliota įstaiga, tolimojo reguliaraus susisiekimo – Administracija.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse.“

3. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Leidimus vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais išduoda Administracija.“

4. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Vietinio (miesto ar priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutai nustatomi, keičiami ir panaikinami atitinkamos savivaldybės institucijos arba jos įgaliotos įstaigos iniciatyva, o tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutai – Administracijos iniciatyva.“

5. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Savivaldybės institucija arba jos įgaliota įstaiga, prieš pradėdama arba keisdama vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutą, šio maršruto tvarkaraščio projektą ir planuojamą maršruto trasą privalo iš anksto suderinti su savivaldybių, per kurių teritorijas numatoma maršruto trasa, institucijomis arba jų įgaliotomis įstaigomis, o vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršruto, kurio trasa eina per dviejų gretimų savivaldybių (neįskaitant miestų savivaldybių) teritorijas, – ir Administracija. Derinanti institucija arba įstaiga privalo maršruto tvarkaraščio projektą ir planuojamo maršruto trasą suderinti arba motyvuotai atsisakyti tai atlikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo.“

6. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Su konkursą laimėjusiu vežėju Administracija sudaro keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais sutartį arba papildo jau sudarytą sutartį (toliau – sutartis). Sutartis sudaroma ne ilgiau kaip 5 metams. Sutarties turinį ir galiojimo terminą nustato Administracija.“

7. Papildau 301 punktu:

301. Paskelbus valstybės lygio ekstremaliąją situaciją visoje šalyje ar karantiną visoje šalyje arba teritorijoje, kurioje yra tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso pradžia ar pabaiga arba kurioje yra ne mažiau kaip pusė visų tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso stotelių, vežėjas turi teisę pateikti Administracijai laisvos formos prašymą stabdyti keleivių vežimą tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu (-iais) reisu (-ais) arba visais maršruto reisais (toliau – prašymas dėl reiso stabdymo). Kartu su prašymu dėl reiso stabdymo vežėjas turi pateikti duomenis, įrodančius, kad bent 2 pastarųjų savaičių (imtinai) suminis atskirų tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reisų keleivių srautas iki prašymo dėl reiso stabdymo pateikimo, palyginti su atitinkamu praeitų metų laikotarpio arba ankstesnių metų atitinkamu laikotarpio, kai nebuvo paskelbta valstybės lygio ekstremalioji situacija visoje šalyje ar karantinas visoje šalyje arba teritorijoje, kurioje yra tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso pradžia ar pabaiga arba kurioje yra ne mažiau kaip pusė visų tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso stotelių, suminiu tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reisų keleivių srautu sumažėjo ne mažiau kaip 50 proc.“

8. Papildau 302 punktu:

302. Keleivių vežimas tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu (-iais) reisu
(-ais) arba visais maršruto reisais stabdomas ir keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu (-iais) reisu (-ais) arba visais maršruto reisais sustabdymas panaikinamas Administracijos sprendimu.“

9. Papildau 303 punktu:

303. Prašymas dėl reiso stabdymo, laisvos formos prašymas panaikinti tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkretaus (-čių) reiso (-ų) arba visų maršruto reisų sustabdymą (toliau – prašymas dėl reiso sustabdymo panaikinimo) Administracijai gali būti teikiamas per atstumą (dokumentai siunčiami registruotąja pašto siunta, per kurjerį arba dokumentai, pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu ar suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, siunčiami elektroniniu paštu).“

10. Papildau 304 punktu:

304. Keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu (-iais) reisu
(-ais) arba visais vežėjo maršruto reisais sustabdymas panaikinamas, kai:

304.1. vežėjas, kurio prašymas dėl reiso stabdymo buvo patenkintas, pateikia prašymą dėl reiso sustabdymo panaikinimo;

304.2. Administracija gauna keleivių prašymų atnaujinti sustabdytą (-us) tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reisą (-us);

304.3. praėjus mėnesiui po valstybės lygio ekstremaliosios situacijos visoje šalyje panaikinimo.“

11. Papildau 305 punktu:

305. Sprendimas dėl keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu (-iais) reisu (-ais) arba visais maršruto reisais stabdymo (toliau – sprendimas dėl reiso stabdymo), kai pakanka pateiktų keleivių srautų pokyčio informacijos duomenų, sprendimas atmesti prašymą dėl reiso stabdymo dėl pateiktų netikslių, klaidingų duomenų arba pateiktų nepakankamų keleivių srautų pokyčio informacijos duomenų arba sprendimas dėl reiso sustabdymo panaikinimo pagal taisyklių 304 punktą (toliau kartu – Sprendimas) priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo dėl reiso stabdymo arba prašymo dėl reiso sustabdymo panaikinimo gavimo Administracijoje dienos.“

12. Papildau 306 punktu:

306. Apie priimtą Sprendimą Administracija informuoja vežėją ir autobusų stotis, per kurias driekiasi maršruto trasa, per atstumą (dokumentai, pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu ar suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, siunčiami elektroniniu paštu) nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Sprendimo priėmimo. Autobusų stotys dėl sprendimo atmesti prašymą dėl reiso stabdymo dėl pateiktų netikslių, klaidingų duomenų arba pateiktų nepakankamų keleivių srautų pokyčio informacijos duomenų nėra informuojamos.“

13. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Esant trumpalaikiam keleivių srautų padidėjimui vežėjai, turintys leidimus vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais, gali patvirtintame tvarkaraštyje nurodytais reisais vežti keleivius papildomomis transporto priemonėmis, jei yra tai leidžiantis Administracijos sprendimas. Papildomų transporto priemonių ekipažai privalo pateikti kontrolės teisę turintiems asmenims įmonės vadovo parašu ir antspaudu patvirtintas nurodyto Administracijos sprendimo ir leidimo su patvirtintu tvarkaraščiu kopijas ir kitus teisės aktų nustatytus dokumentus.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                      Jaroslav Narkevič