AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS |
DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2019 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANO 2019 METŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS |
|
2020 m. rugpjūčio 31 d. Nr. T-186 |
Naujoji Akmenė |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, įgyvendindama Akmenės rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2019 metų programą, patvirtintą Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. T-129 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2019 metų programos patvirtinimo“ 1 punktu, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2015–2019 metų programos priemonių plano 2019 metų įgyvendinimo ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui arba Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Vitalijus Mitrofanovas
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T-186
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2019 METŲ
PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANO 2019 METŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
Priemonės: 1. Nustatyti Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. 2. Nustatyti korupcijos rizikos veiksnių mažinimą ir šalinimą. 3. Užtikrinti norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. 4. Didinti gyventojų pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis. |
||||||
1 uždavinys. Nustatyti korupcijos paplitimą Savivaldybėje bei labiausiai korupcijos paveiktas Savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos sritis |
||||||
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
Rezultato pasiekimas |
1. |
Būtinybė motyvuotai parinkti Savivaldybės administracijos, įstaigų ir įmonių veiklos sritis, kuriose būtų tikslinga atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą. |
Savivaldybės institucijų ir įstaigų veiklos sritis, kuriose būtų tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę, motyvuotai parinkti Antikorupcijos komisijoje, įvertinus atliktų tyrimų ar apklausų rezultatus, gautus skundus ar pranešimus, taip pat ir kitą teisėtai gautą informaciją apie Savivaldybės bei jos įmonių ir įstaigų veiklą ir vadovaujantis kriterijais, patvirtintais Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011-05-13 įsakymu Nr. 2-170 „Dėl valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ |
Antikorupcijos komisija |
Kiekvienų metų III ketvirtis |
Parinktos Savivaldybės administracijos, įstaigų ir įmonių veiklos sritys, kuriose būtų tikslinga atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą. |
Teikti pasiūlymai Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybės įstaigoms ir įmonėms dėl veiklos sričių, kuriose tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę. Siekiant, kad korupcijos rizikos veiksniai būtų nustatyti probleminėse, aktualiausiose veiklos srityse ir ši veikla prisidėtų prie realaus korupcijos sumažinimo, korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas 2019 metais atliktas dviejose veiklos srityse: 1. Savivaldybės administracijoje – statybą leidžiančių dokumentų išdavimo srityje. 2. Savivaldybės įmonėse –darbuotojų priėmimo į darbą srityje, vertinant viešumą ir procedūrų skaidrumą. |
2 uždavinys. Nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę tam tikrose Savivaldybės institucijų ir įstaigų veiklos srityse, atsižvelgiant į Antikorupcijos komisijos siūlymus |
||||||
1. |
Žemas visuomenės pasitikėjimas savivaldos institucijomis |
Pagal motyvuotai parinktas Savivaldybės administracijos veiklos sritis atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą |
Teisės ir personalo skyrius
|
Kiekvienų metų III ketvirtis |
Parengta motyvuota išvada |
Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Savivaldybės administracijos veiklos srityje atliktas. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvada skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje https://www.akmene.lt/korupcijos-prevencija/korupcijos-pasireiskimo-tikimybe/195 |
Pagal motyvuotai parinktas Savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos sritis atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą |
Savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai ar jų įgalioti asmenys |
Kiekvienų metų III ketvirtis |
Parengta motyvuotų išvadų |
Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Savivaldybės įstaigose atliktas. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvada skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje https://www.akmene.lt/korupcijos-prevencija/korupcijos-pasireiskimo-tikimybe/195 |
||
Pateikti motyvuotas išvadas dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės tam tikrose Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos srityse Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo paskirtam asmeniui |
Teisės ir personalo skyrius
Savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai ar jų įgalioti asmenys |
Kiekvienų metų III ketvirtis |
Pateiktų motyvuotų išvadų skaičius |
Parengta 1 Savivaldybės ir 1 Savivaldybės įstaigų motyvuota išvada. |
||
Gavus iš Savivaldybės įmonių ir įstaigų išvadas dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės, parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai apibendrintą ir Savivaldybės mero pasirašytą motyvuotą išvadą dėl Savivaldybės įmonių ir įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė |
Teisės ir personalo skyrius |
Kiekvienų metų IV ketvirtis |
Apibendrintų išvadų skaičius vienoje mero pasirašytoje ir Specialiųjų tyrimų tarnybai teikiamoje išvadoje |
Motyvuota korupcijos pasireiškimo tikimybės išvada Akmenės rajono savivaldybės mero 2019-12-31 raštu Nr. MS-318 pateikta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai. |
||
2. |
Korupcijos galimybė pasireiškia netinkamai įvertinus korupcijos rizikos sritis |
Apibendrinti atlikto Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos sričių įvertinimo dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės rezultatus, parengti konkrečias priemones galimoms korupcijos apraiškoms valdyti |
Teisės ir personalo skyrius |
Kiekvienų metų IV ketvirtis |
Parengtas priemonių galimoms korupcijos apraiškoms valdyti planas |
Priemonių galimoms korupcijos apraiškoms valdyti planas rengiamas įvertinus korupcijos pasireiškimo tikimybės rezultatus. 2019 metais analizuotose srityse nustatytos minimalios korupcijos pasireiškimo tikimybės. STT įvertino pateiktą korupcijos pasireiškimo tikimybės išvadą ir nusprendė korupcijos rizikos analizės neatlikti. |
3. |
Neįvykdytos priemonės galimoms korupcijos apraiškoms valdyti neužkerta kelio korupcijai pasireikšti |
Kreiptis į Savivaldybės administraciją, Savivaldybės įmones ir įstaigas dėl įgyvendintų priemonių galimoms korupcijos apraiškoms valdyti, nustatytų vertinant korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybės administracijoje ir Savivaldybės įstaigose, įmonėse |
Teisės ir personalo skyrius
Antikorupcijos komisija |
Kiekvienų metų III ketvirtis |
Įvykdytų patikrinimų skaičius. Įstaigų ir įmonių, neįvykdžiusių priemonių galimoms korupcijos apraiškoms valdyti, skaičius |
Prevencinės priemonės galimoms korupcijos apraiškoms valdyti, nustatytoms vertinant korupcijos pasireiškimo tikimybę 2019 metais, vykdomos 2020 metų eigoje.
|
3 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą |
||||||
1. |
Savivaldybės teisės aktuose pasitaiko spragų, sudarančių prielaidą formuotis korupciniams santykiams |
Pagal parengtą metodiką atlikti antikorupcinį teisės aktų projektų vertinimą. |
Teisės ir personalo skyrius |
Nuolat |
Antikorupciniu požiūriu įvertintų teisės aktų projektų skaičius |
2019 metais atlikti 56 Savivaldybės tarybos sprendimų projektų ir Savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupciniai vertinimai. |
2. |
Būtinybė užtikrinti Savivaldybės tarybos sprendimų projektų ir Savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo išvadų paskelbimą Savivaldybės interneto svetainės skiltyje „Korupcijos prevencija“ ir Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) |
Savivaldybės interneto svetainės skiltyje „Korupcijos prevencija“ ir Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) skelbti Savivaldybės tarybos sprendimų projektų ir Savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo išvadas
|
Teisės ir personalo skyrius |
Pagal poreikį |
Įvertintų ir paskelbtų TAIS sistemoje Savivaldybės institucijų norminių teisės aktų projektų ir teisės aktų skaičius |
Savivaldybės interneto svetainėje http://www.akmene.lt/go.php/lit/Teises-aktu-ar-ju-projektu-antikorupcinis-vertinimas ir Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) paskelbtos 56 Savivaldybės tarybos sprendimų projektų ir Savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo išvados. |
4 uždavinys. Didinti Savivaldybės gyventojų pasitikėjimą Savivaldybės valdžios institucijomis ir jose einančiais pareigas asmenimis |
||||||
1. |
Gyventojų nepasitenkinimas dėl Savivaldybei pavaldžių įstaigų, kontroliuojamų įmonių funkcijų atlikimo |
Atlikti korupcijos rizikos vertinimą ne mažiau kaip dviejose Savivaldybės įstaigose ar kontroliuojamose įmonėse |
Centralizuoto savivaldybės vidaus audito skyrius |
2018 m. |
Atliktas korupcijos rizikos valdymo vertinimas, pateikti motyvuoti siūlymai Savivaldybės administracijos direktoriui |
Atliktas korupcijos rizikos vertinimas dviejose Savivaldybės įstaigose: 1. Akmenės rajono Dabikinės Vladimiro Zubovo mokyklos korupcijos rizikos valdymo viešųjų pirkimų srityje vertinimas. Vidaus audito tikslas – nustatyti Akmenės rajono Dabikinės Vladimiro Zubovo mokyklos viešųjų pirkimų sritį veikiančius išorinius, vidinius ar individualius rizikos veiksnius (sąlygas ar aplinkybes), galinčius sudaryti prielaidas atsirasti korupcijai, ir pateikti išvadas bei rekomendacijas nustatytiems korupcijos rizikos veiksniams valdyti ir pašalinti. 2. Akmenės rajono socialinių paslaugų namų teikiamų integralios pagalbos paslaugų korupcijos rizikos valdymas. Vidaus audito tikslas – nustatyti, ar teisės aktuose pakankamai reglamentuota integralios pagalbos (socialinės globos ir slaugos) asmens namuose paslaugų teikimo tvarka, įvertinti korupcijos pasireiškimo rizikas, teikiant socialinės globos asmens namuose paslaugas ir pateikti išvadas bei rekomendacijas nustatytiems korupcijos rizikos veiksniams valdyti ir pašalinti. |
2. |
Mažas visuomenės pasitikėjimas savivaldybės institucijomis |
Savivaldybės interneto svetainėje skelbti informaciją apie Savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto |
Bendrasis skyrius
Centralizuoto savivaldybės vidaus audito skyrius |
Nuolat |
Paskelbtų nusišalinimų skaičius |
Savivaldybės interneto svetainėje http://www.akmene.lt/go.php/Viesieji-ir-privatieji-interesai709218 pateikiama informacija apie Savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto. 2019 metais buvo paskelbti 97 nusišalinimo atvejai. |
3. |
Nepakankamas
informacijos kiekis Savivaldybės interneto svetainėje apie viešųjų ir
privačių interesų deklaracijų pateikimo viešumą |
Savivaldybės interneto svetainėje paskelbti nuorodą į VTEK svetainėje esančias viešųjų ir privačių interesų deklaracijas |
Centralizuoto savivaldybės vidaus audito skyrius
|
Nuolat |
Paskelbta informacija apie VTEK svetainėje esančias viešųjų ir privačių interesų deklaracijas
|
Savivaldybės interneto svetainėje patalpinta nuoroda https://www.vtek.lt/deklaraciju-paieska, kur yra galimybė susipažinti su viešųjų ir privačių interesų deklaracijomis tų asmenų, kuriems yra prievolė deklaruoti viešus ir privačius interesus.
|
4. |
Savivaldybės korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonės turi būti nuolat atnaujinamos ir tobulinamos atsižvelgiant į Savivaldybės poreikius |
Atsižvelgiant į apklausų ir tyrimų išvadas, nustatytą korupcijos pasireiškimo tikimybę tam tikrose Savivaldybės institucijų ir įstaigų veiklos srityse bei Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadas ir pasiūlymus, keisti ar atnaujinti Savivaldybės korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą. |
Antikorupcijos komisija
Teisės ir personalo skyrius |
Pagal poreikį |
Tinkamai atnaujintas ar pakeistas korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planas |
Korupcijos prevencijos 2015–2019 metų programos priemonių planas pakeistas ir išdėstytas nauja redakcija 2017 metais Savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-161(E). Atsižvelgiant į tai, 2019 metais Savivaldybės korupcijos prevencijos programos priemonių planas nekeistas.
|
II. TIKSLAS – SUPAŽINDINTI SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOSE, ĮMONĖSE IR ĮSTAIGOSE DIRBANČIUS AR EINANČIUS PAREIGAS ASMENIS BEI SAVIVALDYBĖS GYVENTOJUS SU KORUPCIJOS KELIAMU PAVOJUMI, DIDINTI ŠIŲ ASMENŲ NEPAKANTUMĄ KORUPCIJAI |
|
|||||
Priemonės: 1. Užtikrinti galimybes gyventojams pranešti apie pastebėtus korupcijos pasireiškimo atvejus. 2. Didinti ir formuoti nepakantumą korupcijai, skatinti pilietinį aktyvumą. 3. Užtikrinti gyventojams galimybę anonimiškai informuoti savivaldybę apie jų aptarnavimą. |
||||||
1 uždavinys. Skelbti viešai informaciją apie Programos priemonių vykdymą ir kitą su korupcijos prevencija susijusią informaciją |
|
|||||
1. |
Savivaldybės gyventojai ir Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose dirbantys ar pareigas einantys asmenys nepakankamai susipažinę su korupcijos prevencijos programomis |
Skelbti Savivaldybės korupcijos prevencijos programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą bei jų pakeitimus Savivaldybės interneto svetainėje |
Teisės ir personalo skyrius |
Nuolat |
Paskelbtų informacinių pranešimų, skirtų korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, skaičius |
Savivaldybės interneto svetainėje https://www.akmene.lt/korupcijos-prevencija/korupcijos-prevencijos-programa/194 skelbiama korupcijos prevencijos programa, jos įgyvendinimo priemonių planas, įgyvendinimo ataskaita. |
Mažai gyventojų naudojasi elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis |
Skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis |
Bendrasis skyrius |
Nuolat |
Suteiktų administracinių paslaugų elektroniniu būdu skaičius |
Savivaldybės administracijoje aktyviai plečiamos elektroninės paslaugos. Supaprastintas prašymų pateikimas per el. valdžios vartus: 2017 metais tik 2 paslaugų rūšims nereikėjo elektroninio parašo, 2018 metais – 17, 2019 – taip pat 17. 2019 metais elektroninių paslaugų vartotojų skaičius buvo 1695, t. y. 777 mažiau nei 2018 metais. Pokytį galimai lėmė tai, jog labai ženkliai sumažėjo per SPIS pateiktų prašymų skaičius (2018 m. visi teikė prašymus dėl išmokų vaikui). |
|
3. |
Kai kuriose Savivaldybės įmonėse ir įstaigose nėra sudarytos galimybės asmenims pranešti apie galimai padarytas korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas arba netinkamą darbuotojų ar valstybės tarnautojų elgesį |
Sudaryti galimybę asmenims pranešti apie galimai padarytas korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas arba netinkamą darbuotojų ar valstybės tarnautojų elgesį ir skelbti informaciją apie tokių gautų pranešimų skaičių ir (ar) jų pateikimą teisėsaugos institucijoms Savivaldybės ir Savivaldybės įmonių ir įstaigų interneto svetainėse |
Savivaldybės įmonių ir įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys
Informacinių technologijų skyrius |
Iki 2017-12-31 |
Gautų ir paskelbtų interneto svetainėse pranešimų skaičius; perduotų teisėsaugos institucijoms pranešimų skaičius |
Savivaldybės interneto svetainėje https://www.akmene.lt/korupcijos-prevencija/aktuali-informacija/pranesimai-apie-korupcija/204 bei Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainių skiltyje „Korupcijos prevencija“ skelbiami kontaktai, kuriais gyventojai gali pranešti apie korupcijos apraiškas. Gyventojų pranešimų 2019 metais negauta. |
Sudaryti galimybę Savivaldybės bendruomenei Savivaldybės interneto svetainės skiltyje „Korupcijos prevencija“ pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano ir jų įgyvendinimo |
Informacinių technologijų skyrius |
Kasmet |
Gautų Savivaldybės bendruomenės narių pasiūlymų ir pastabų skaičius |
Savivaldybės interneto svetainėje https://www.akmene.lt/korupcijos-prevencija/korupcijos-prevencijos-programa/194 skelbiami būdai, kuriais asmuo gali pateikti pasiūlymus ir pastabas Antikorupcijos komisijai dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano ir jų įgyvendinimo. Savivaldybės bendruomenės narių pasiūlymų ir pastabų susijusių su korupcijos apraiškomis negauta. |
||
Antikorupcijos komisijos posėdžiuose svarstyti visuomenės pasiūlymus ir pastabas dėl korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymo Savivaldybėje, pateiktus Savivaldybės interneto svetainės skiltyje „Korupcijos prevencija“; skelbti informaciją apie svarstymo metu priimtus sprendimus |
Antikorupcijos komisija |
Ne mažiau kaip kartą per metus |
Vykusių posėdžių skaičius; svarstymų metu priimtų sprendimų ir išvadų skaičius; paskelbtų informacinių pranešimų apie svarstymo rezultatus skaičius |
Savivaldybės bendruomenės narių pasiūlymų ir pastabų susijusių su korupcijos apraiškomis negauta. |
||
4. |
Savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų, kontroliuojamų įmonių darbuotojai neturi pakankamai žinių apie viešųjų ir privačių interesų derinimą valstybės tarnyboje |
Teikti individualaus pobūdžio rašytines rekomendacijas dėl nusišalinimo nuo viešųjų ir privačių interesų konfliktą keliančių situacijų ir konsultuoti Savivaldybės ir jai pavaldžių institucijų, kontroliuojamų įmonių darbuotojus |
Centralizuoto savivaldybės vidaus audito skyrius
|
Nuolat |
Rekomendacijų, konsultacijų skaičius |
Administracijos direktorius 2019-07-05 įsakymu Nr. A-388 nauja redakcija išdėstė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi ir kontrolės vykdymo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas). Nurodyto įsakymo 2 punktu paskirtas asmuo koordinuoti Viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymąsi. Su Aprašu supažindinti savivaldybės administracijos darbuotojai, įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai ir jų darbuotojai per dokumentų valdymo sistemą ir/arba elektroninėmis priemonėmis. 2019 m. balandžio 15 d. prisiekusiems naujos kadencijos Savivaldybės tarybos nariams parengta ir išsiųsta atmintinė dėl viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje nuostatų laikymosi, interesų deklaravimo. Tarybos nariai supažindinti su VTEK rezoliucijomis. 2019 m. atlikta 13 tarybos narių elgesio atitikties Įstatymo nuostatoms tyrimų, kurių medžiaga perduota VTEK. Siekiant išvengti interesų konflikto, rašytinės rekomendacijos nusišalinti buvo pateiktos 1 Administracijos darbuotojui, 2 įstaigų vadovams. 2019 m. parengtas 1 raštiškas kreipimaisi į VTEK dėl Įstatymo nuostatų išaiškinimo. |
5. |
Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose retai organizuojami renginiai, skirti antikorupciniam švietimui vykdyti |
Organizuoti mokymus korupcijos prevencijos klausimais, supažindinti su galiojančiais teisės aktais korupcijos prevencijos srityje |
Antikorupcijos komisija
Teisės ir personalo skyrius |
Kasmet |
Mokymų, konsultacijų bei dalyvavusiųjų skaičius |
2019-05-21 Teisės ir personalo skyriaus vedėjo pavaduotoja Vyginta Balkauskaitė, Administracijos direktorė Aromeda Laucienė ir Bendrojo skyriaus vyr. specialistė Greta Rimkutė dalyvavo STT organizuotoje diskusijoje „Interesų konfliktų ir nepotizmo valdymas, etikos standartų laikymasis – priemonės, padedančios užtikrinti korupcijai atsparią aplinką“. 2019-06-04 Akmenės rajono savivaldybės vadovai (meras, administracijos direktorius ir administracijos direktoriaus pavaduotojas) dalyvavo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos organizuotame renginyje „Pagrindiniai iššūkiai ir priemonės korupcijos rizikoms savivaldybėse suvaldyti“. 2019-06-14 Centralizuoto savivaldybės vidaus audito skyriaus vedėja Irena Jazbutienė ir vyriausioji specialistė Nijolė Leščinskienė dalyvavo mokymuose „Pagrindiniai iššūkiai ir priemonės korupcijos rizikoms savivaldybėse suvaldyti“. Valstybės tarnybos departamentas prie LR VRM 2019 m. rugsėjo-spalio mėnesiais organizavo mokymų ciklą tema “Tarnybinė (profesinė) etika ir korupcijos prevencija viešųjų pirkimų, įdarbinimo, ES ir paramos lėšų skirstymo ir naudojimo bei sveikatos apsaugos srityse dirbantiems valstybės tarnautojams“. Šiuose mokymuose dalyvavo 12 Savivaldybės administracijos bei Savivaldybės įstaigų darbuotojų. |
Visuomenės pakantumas korupcijos apraiškoms |
Vykdyti švietimą korupcijos prevencijos srityje bendrojo lavinimo mokyklose, kultūros ir švietimo įstaigose |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
Nuolat |
Vykdytų korupcijos prevencijai skirtų renginių skaičius |
Visose bendrojo ugdymo mokyklose antikorupcinio ugdymo programa integruota į ekonomikos, pilietinio ugdymo, istorijos, etikos dalykus ir/ar klasių vadovų veiklą. Daugumoje mokyklų gruodžio 9 dieną minėta Tarptautinė antikorupcijos diena. Papilės Simono Daukanto gimnazijoje organizuota 5-8, I-II klasių mokinių piešinių paroda „Korupcijai STOP". Vyresnių klasių mokiniams organizuota diskusija, kurios tikslas formuoti korupcijos sampratą, atskleisti jos apraiškas. Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija vykdė pilietinę akciją mieste: mokiniai dalino „Skaidrumo vėliavas“. Ventos gimnazijos 6-8 kl. mokiniai organizavo diskusiją „Sąžiningumas ir kaip jo siekti“; 11-12 kl. mokiniai diskutavo tema „Korupcijos ištakos ir jos atspindžiai šiandieninėje visuomenėje“. 5-12 kl. mokiniai kuria sąžiningumo deklaraciją. Ventos jaunimo organizacija „Nestabdyk“ dalyvauja ir vykdo veiklas tarptautiniame projekte „Global Education Goes Lokal“. Vykdyta 20-oji globalaus pasaulio savaitė „Pasaulis keičiasi. O mes?“. Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazijoje 5–8 klasėms organizuota diskusija „Mes prieš korupciją“; 7 kl. mokiniai darė plakatus. |
|
7. |
Informuoti visuomenę apie vykdomą Antikorupcijos komisijos veiklą |
Plačiau supažindinti gyventojus su korupcijos prevencijos ir kontrolės galimybėmis |
Antikorupcijos komisija |
Nuolat |
Paskelbtų posėdžių, jų darbotvarkių, posėdžių protokolų skaičius |
Savivaldybės interneto svetainėje adresu https://www.akmene.lt/korupcijos-prevencija/antikorupcijos-komisija/193 skelbiama informacija apie Antikorupcijos komisijos veiklą. |
8. |
Informuoti visuomenę apie Savivaldybėje vykdomą korupcijos prevencijos veiklą ir vykdomas antikorupcines priemones |
Skelbiant informaciją Savivaldybės interneto svetainėje informuoti gyventojus apie vykdomas korupcijos prevencijos priemones ir didinti pasitikėjimą Savivaldybės administracijos, įmonių ir įstaigų darbu |
Teisės ir personalo skyrius
|
Nuolat |
Reguliariai viešinama informacija apie vykdomas priemones
|
Savivaldybės interneto svetainėje, adresu https://www.akmene.lt/korupcijos-prevencija/aktuali-informacija/antikorupcinis-visuomenes-svietimas-ir-visuomenes-informavimas/202 skelbiami informaciniai pranešimai apie vykdomas korupcijos prevencijos priemones. |
9. |
Būtina atlikti sociologinius ar kitokius tyrimus siekiant išsiaiškinti gyventojų, Savivaldybės administracijos bei Savivaldybės įmonių ir įstaigų darbuotojų požiūrį į korupciją, įtraukti juos į antikorupcinę veiklą |
Atlikti gyventojų, Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dirbančių tarnautojų anoniminę apklausą; skelbti apklausos rezultatus Savivaldybės interneto svetainėje |
Teisės ir personalo skyrius
Antikorupcijos komisija |
Kasmet |
Apklaustų asmenų skaičius; paviešinti apklausos rezultatai; numatyti korupcijos valdymo veiksniai |
Organizuota Akmenės rajono savivaldybės įstaigų darbuotojų apklausa „Akmenės rajono savivaldybės įstaigų darbuotojų nuostatos ir požiūris į korupciją bei tolerancija korupcijai“ ir parengta apklausos ataskaita. Iš viso apklausoje dalyvavo 337 respondentai. Tyrimo ataskaitoje pateikiama informacija apie Akmenės rajono savivaldybės įstaigose dirbančių darbuotojų nuostatas, požiūrį į korupciją ir korupcinę patirtį. Apklausos rezultatai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. |
III. TIKSLAS – UŽTIKRINTI SKAIDRŲ IR RACIONALŲ PREKIŲ, DARBŲ IR PASLAUGŲ PIRKIMĄ BEI SAVIVALDYBĖS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PANAUDOJIMO TVARKĄ |
||||||
Priemonės: 1. Užtikrinti viešųjų pirkimų prevencinę kontrolę. 2. Vidaus administravimo organizuojant ir vykdant viešuosius pirkimus Savivaldybės administracijoje pagerinimas. |
|
|||||
1 uždavinys. Stiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, rengti ir įgyvendinti papildomas prevencines priemones, kurios leistų nustatyti korupcijos atvejus įvairiuose viešųjų pirkimų etapuose |
|
|||||
1. |
Paraišką pirkti prekes, paslaugas ar darbus užpildęs darbuotojas ir pirkimų organizatorius neretai būna tas pats asmuo |
Atsisakyti praktikos, kai Savivaldybės prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuojantis asmuo (pirkimo iniciatorius arba paraišką pirkti prekes, paslaugas ar darbus pildantis asmuo) pats vykdydamas atitinkamą pirkimą, įgyvendina šio poreikio tenkinimą |
Viešųjų pirkimų skyrius |
2018-2019 m. |
Parengtas viešųjų pirkimų organizavimo aprašas, kuriame nustatyta, kad Savivaldybės prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuojantis asmuo (pirkimo iniciatorius arba paraišką pirkti prekes, paslaugas ar darbus pildantis asmuo) negali įgyvendinti poreikio tenkinimo (vykdyti viešąjį pirkimą) |
2020 m. sausio 31 d. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo įsakymu Nr. PAV-27 patvirtintos naujos Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklės. Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklėse galioja nuostatos, jog asmuo, inicijuojantis pirkimus, nėra skiriamas atlikti pirkimo procedūrų.
|
2. |
Efektyvesnis ir skaidresnis viešųjų pirkimų atlikimas |
Didinti viešųjų pirkimų apimtis per Centrinę perkančiąją organizaciją, atsižvelgiant į Centrinės perkančiosios organizacijos prekių ir paslaugų kataloge pateiktų prekių, paslaugų ir darbų asortimentą |
Viešųjų pirkimų skyrius |
Atliekant viešuosius pirkimus |
Viešųjų pirkimų per Centrinę perkančiąją organizaciją skaičius |
Savivaldybės administracijoje visada perkama per CPO, jei tik kataloge yra reikalingų nupirkti prekių, paslaugų ar darbų. Pirkimai atliekami per CPO efektyvūs dėl laiko sąnaudų, taip pat, tokiu būdu sumažinama rizika dėl neskaidrių pirkimų. Akmenės rajono savivaldybės administracija (įskaitant ir seniūnijas) 2019 m. per CPO atliko 63 pirkimus už 265 714,66 Eur su PVM. |