LIETUVOS RESPUBLIKOS

SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PAJAMŲ NUSTATYMO METODIKOS ĮSTATYMO NR. VIII-385 3, 10, 12 STRAIPSNIŲ IR TREČIOJO SKIRSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2016 m. gruodžio 13 d. Nr. XIII-84

Vilnius

 

 

 

 

1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. Mokestinių ir nemokestinių pajamų pervedimas

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) perveda:

1) savivaldybės biudžetui priskirtas mokestines pajamas;

2) į Valstybinės mokesčių inspekcijos surenkamąją sąskaitą atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintą gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais), tenkančią visų savivaldybių biudžetams nuo įplaukų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą;

3) savivaldybės biudžetui priskirtas nemokestines pajamas, kurias pagal įstatymus sumoka fiziniai ir juridiniai asmenys.“

 

2 straipsnis. Trečiojo skirsnio pakeitimas

Pakeisti trečiąjį skirsnį ir jį išdėstyti taip:

 

TREČIASIS SKIRSNIS

SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO DOTACIJŲ IR PROGNOZUOJAMŲ LĖŠŲ NUSTATYMO TVARKA

 

5 straipsnis. Valstybės biudžeto dotacijos ir jų dydžio nustatymas

1. Valstybės biudžeto bendroji dotacija (BD) savivaldybių biudžetams skiriama:

1) savivaldybių gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti (BD1), kai prognozuojama, kad trūks šiam tikslui lėšų, apskaičiuotų pagal šio Įstatymo 6 ir 7 straipsnius (kai åL1i > åPi , tai BD1 = åL1iåPi ; kai åL1i <= åPi , tai BD1 = 0);

2) savivaldybių išlaidų struktūrų skirtumams, kuriuos lemia nuo savivaldybių veiklos nepriklausantys objektyvūs veiksniai, išlyginti (BD2), kai prognozuojama, kad šiam tikslui trūks lėšų, apskaičiuotų pagal šio Įstatymo 6 ir 8 straipsnius (kai L2 = 0, tai BD2 = 0,1 BD1).

2. Valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams skiriamos:

1) valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti – pagal nustatytą šioms funkcijoms atlikti lėšų apskaičiavimo metodiką;

2) mokinio krepšeliui finansuoti vykdant Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punkte nustatytą savarankiškąją savivaldybių funkciją ir Vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 7 punkte nustatytą valstybinę (valstybės perduotą savivaldybėms) funkciją – pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytą tvarką;

3) Seimo, Vyriausybės patvirtintoms programoms ar priimtiems sprendimams vykdyti.

3. Valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos (BDK) savivaldybių biudžetams skiriamos dėl Seimo ar Vyriausybės priimtų sprendimų atsirandantiems savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų pokyčiams kompensuoti.

 

 

6 straipsnis. Prognozuojamos lėšos savivaldybių gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti

1. Savivaldybės biudžetui yra prognozuojamos lėšos, kurios apskaičiuojamos pagal šio Įstatymo 7 straipsnį taikant savivaldybių gyventojų pajamų mokesčio skirtumų išlyginimą ir pagal šio Įstatymo 8 straipsnį taikant išlaidų struktūrų skirtumų išlyginimą.

2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytiems išlyginimams prognozuojamas lėšas (L) sudaro likusi apskaičiuota atskirų savivaldybių prognozuojama gyventojų pajamų mokesčio dalis nuo savivaldybei taikytinos gyventojų pajamų mokesčio dalies (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio tos savivaldybės biudžetui apskaičiuoti, Pi (procentais), kuri apskaičiuojama pagal formulę:

Pi = 100 % – GPMi%, čia GPMi% – savivaldybės gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), apskaičiuota pagal šio Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punkto a papunktį (L = åPi).

 

 

7 straipsnis. Lėšų, prognozuojamų savivaldybių gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti, apskaičiavimas

1. Iš lėšų (L), nurodytų šio Įstatymo 6 straipsnyje, dalies savivaldybių gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti (L1) remiamos tos savivaldybės, kurių prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam savivaldybės gyventojui yra mažesnės už prognozuojamas visų savivaldybių vidutines pajamas iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui, kaip nurodyta šio straipsnio 2 dalyje.

2. Remiamai savivaldybei apskaičiuojama nustatyta vienoda dalis (h) skirtumo, susidarančio tarp prognozuojamų visų savivaldybių vidutinių pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui (xp) ir prognozuojamų pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio vienam savivaldybės gyventojui (xip), pagal formulę L1i = Gi · h · (xp – xip ) – (BD1i), čia:

1) L1i – i-ajai savivaldybei prognozuojama lėšų dalis gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti;

2) Gi – i-osios savivaldybės gyventojų skaičius;

3) xp – prognozuojamos visų savivaldybių vidutinės pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui. Prognozuojamos visų savivaldybių pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio yra visų savivaldybių prognozuojamų pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio suma, apskaičiuota pagal šio Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punkto a ir b papunkčius;

4) xip – prognozuojamos i-osios savivaldybės pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam savivaldybės gyventojui. Prognozuojamos i-osios savivaldybės pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio yra apskaičiuojamos pagal šio Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punkto a ir b papunkčius;

5) BD1i – i-ajai savivaldybei skiriama valstybės biudžeto bendrosios dotacijos dalis gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti;

6) h – 0,9 – išlyginimo koeficientas, nuo kurio priklauso kiekvienos savivaldybės gaunamų lėšų gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti dalis.

3. Valstybės biudžeto bendrosios dotacijos dalis (BD1), skiriama savivaldybei ateinančių biudžetinių metų gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti, apskaičiuojama pagal formulę BD1i = BD1 · [Gi · h · (xp – xip )] / åGi · h · (xp – xip ), čia:

1) BD1i – i-ajai savivaldybei skiriama valstybės biudžeto bendrosios dotacijos dalis gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti;

2) BD1 – valstybės biudžeto bendrosios dotacijos dalis gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti;

3) xp – prognozuojamos biudžetinių metų visų savivaldybių vidutinės pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui. Prognozuojamos visų savivaldybių pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio yra visų savivaldybių prognozuojamų pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio suma, apskaičiuota pagal šio Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punkto a ir b papunkčius;

4) xip – prognozuojamos biudžetinių metų i-osios savivaldybės vidutinės pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam savivaldybės gyventojui. Prognozuojamos i-osios savivaldybės pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio yra apskaičiuojamos pagal šio Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 6 punkto a ir b papunkčius.

 

8 straipsnis. Lėšų, prognozuojamų savivaldybių išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti, dydžio nustatymas ir apskaičiavimas savivaldybėms

1. Lėšų, prognozuojamų savivaldybių išlaidų struktūrų skirtumams, kuriuos lemia nuo savivaldybių veiklos nepriklausantys veiksniai, išlyginti, dydis apskaičiuojamas pagal formulę L= L – L1.

2. Lėšos savivaldybių išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti (L2) prognozuojamos savivaldybei atsižvelgiant į jai tenkančią visų savivaldybių demografinių, socialinių ir kitų rodiklių, kurie turi įtakos objektyviems savivaldybių išlaidų struktūrų skirtumų pasikeitimams, dalį bei šių rodiklių svarbą.

3. Savivaldybių išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti prognozuojamos lėšos apskaičiuojamos pagal formulę , čia:

1) L2i i-ajai savivaldybei prognozuojama lėšų dalis išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti;

2) Kn – koeficientas, nurodantis n-ojo demografinio, socialinio ar kito rodiklio įtaką visų savivaldybių išlaidų struktūrai ;

3) Eni – i-ajai savivaldybei tenkanti visų savivaldybių n-ojo demografinio, socialinio ar kito rodiklio dalis, apskaičiuota pagal formulę , čia Rni – i-osios savivaldybės n-ojo rodiklio reikšmė.

4. Valstybės biudžeto bendrosios dotacijos dalis (BD2i), skiriama savivaldybei išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti, apskaičiuojama pagal formulę , čia:

1) BD2i – i-ajai savivaldybei skiriama valstybės biudžeto bendrosios dotacijos dalis išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti;

2) Eni – i-ajai savivaldybei tenkanti visų savivaldybių n-ojo demografinio, socialinio ar kito rodiklio dalis, apskaičiuojama pagal formulę , čia Rni – i-osios savivaldybės n-ojo rodiklio reikšmė.“

 

3 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6) savivaldybės gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais), reikalingą prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio kiekvienos savivaldybės biudžetui apskaičiuoti. Savivaldybės gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) nustatoma palyginus prognozuojamas savivaldybės ateinančių metų pajamas iš gyventojų pajamų mokesčio vienam savivaldybės gyventojui (pip) su vidutinėmis visų savivaldybių prognozuojamomis ateinančių metų pajamomis iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui (pp):

a) jeigu prognozuojamos savivaldybės pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam savivaldybės gyventojui (pip) yra didesnės negu vidutinės visų savivaldybių prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui (pp), savivaldybės gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) apskaičiuojama pagal formulę GPMi% = pp / pip × 100 %, čia:

GPMi% – savivaldybės gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais);

pp – vidutinės visų savivaldybių prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui (apskaičiuojamos pagal formulę pp = yp / åGi , čia yp – visų savivaldybių prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio, apskaičiuojamos pagal šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatomą rodiklį – gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais), tenkančią visų savivaldybių biudžetams);

pip – i-osios savivaldybės prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui (apskaičiuojamos pagal formulę pip = yip / Gi , čia yip – savivaldybės prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio (yp = å yip);

b) jeigu savivaldybės prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam savivaldybės gyventojui (pip) yra mažesnės negu vidutinės visų savivaldybių prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio vienam gyventojui (pp), savivaldybės gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) yra 100 procentų;

c) savivaldybės ateinančių metų pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio prognozuojamos pagal nuolatinę gyvenamąją vietą ar gyvenamąją vietą Lietuvoje, apie kurią gyventojas informavo Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 35 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka;“.

2. Papildyti 10 straipsnio 1 dalį 7 punktu:

7) savivaldybės biudžetui skiriamą gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais), kuri apskaičiuojama kaip savivaldybei prognozuojamų pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio, apskaičiuotų pagal šio straipsnio 1 dalies 6 punktą, šio Įstatymo 7 ir 8 straipsnius, santykis su visoms savivaldybėms prognozuojamomis pajamomis iš gyventojų pajamų mokesčio, apskaičiuotomis pagal šio straipsnio 1 dalies 1 punktą, išreikštas procentais.“

3. Pakeisti 10 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme gali būti numatomas finansinis rodiklis – savivaldybių prognozuojamos pajamos. Skaičiuojant šį rodiklį, neįskaitomos savivaldybių biudžetinių įstaigų pajamos, vietinės rinkliavos, pajamos, priskirtos pagal Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymą, įmokos už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą.“

4. Pakeisti 10 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Faktiškai gautas į Valstybinės mokesčių inspekcijos surenkamąją sąskaitą iš gyventojų pajamų mokesčio lėšas, nurodytas šio Įstatymo 3 straipsnio 2 punkte, Valstybinė mokesčių inspekcija ne rečiau kaip du kartus per mėnesį perveda savivaldybėms pagal atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme savivaldybės biudžetui patvirtintą gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais).“

 

4 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

12 straipsnis. Valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos savivaldybių biudžetams

Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymų projektuose savivaldybių biudžetams numatomos reikiamo dydžio valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijos, skirtos 100 procentų kompensuoti ateinantiems biudžetiniams metams prognozuojamų palyginamaisiais dydžiais ir sąlygomis pajamų mažėjimą, palyginti su einamaisiais biudžetiniais metais apskaičiuotomis pajamomis.“

 

5 straipsnis. Įstatymo taikymas

Šio įstatymo nuostatos taikomos rengiant Lietuvos Respublikos 2017 metų ir vėlesnių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymų projektus.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentė                                                                                        Dalia Grybauskaitė