ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO CENTRALIZUOTO ŠILUMOS TIEKIMO SISTEMŲ VARTOTOJŲ RENTABILUMO NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. birželio 25 d. Nr. T-196

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 30 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto centralizuoto šilumos tiekimo sistemų vartotojų rentabilumo nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Artūras Visockas

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2015 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. T-196

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO CENTRALIZUOTO ŠILUMOS TIEKIMO SISTEMŲ VARTOTOJŲ RENTABILUMO NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilumos vartotojų rentabilumo nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja šilumos vartotojo rentabilumo nustatymo procesą.

2. Šilumos vartotojų rentabilumo nustatymo metodika nėra taikoma šilumos vartotojų rentabilumui nustatyti, kai pageidaujama nuo centralizuoto šilumos tiekimo sistemų atjungti vieno buto ar daugiabučio namo sekcijos (bloko) šilumos įrenginius.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Šilumos ūkio įstatymu bei Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklėmis.

4. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos atitinka jų apibrėžimus, pateiktus Šilumos ūkio, Energetikos, Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymuose ir juos įgyvendinančiuose teisės aktuose.

5. Nerentabilus šilumos vartotojas – tai toks šilumos vartotojas, kurį aprūpinant šiluma centralizuotai patiriami šilumos tiekimo kaštai padidina šilumos tiekimo kainą kitiems vartotojams.

6. Pareiškėjas – pastato savininkas, pageidaujantis identifikuoti esamo šilumą vartojančio objekto nerentabilumą (gauti nerentabilaus vartotojo statusą), kuris gali būti fizinis arba juridinis asmuo. Daugiabučio gyvenamojo namo atveju pareiškėjas yra daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas, kaip apibrėžiama Šilumos ir tiekimo taisyklių 8 punkte: „Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas – daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo arba teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius“.

 

II. CENTRALIZUOTO ŠILUMOS TIEKIMO SISTEMŲ VARTOTOJŲ RENTABILUMO NUSTATYMO PROCESAS

 

7. Šilumos vartotojo rentabilumo nustatymo procesą organizuoja ir vykdo fizinis arba juridinis asmuo ir Šiaulių miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija).

8. Vartotojo rentabilumo klausimui nagrinėti Savivaldybės administracija sudaro darbo grupę, kurios sekretoriumi skiriamas Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už šilumos ūkį.

9. Šilumos vartotojo nerentabilumo nustatymo proceso suinteresuotosios šalys, kurios yra informuojamos apie proceso eigą ir rezultatus Apraše numatytomis priemonėmis, yra:

9.1. šilumos tiekimo įmonė;

9.2. pastato savininkas arba administratorius;

9.3. seniūnija;

9.4. daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai.

10. Suinteresuotosios šalys yra informuojamos apie rentabilumo nustatymo proceso eigą ir rezultatus tokiomis informacinėmis priemonėmis:

10.1. šilumos tiekimo įmonė informuojama raštu;

10.2. pastato savininkas arba administratorius informuojamas raštu;

10.3. seniūnija informuojama raštu;

10.4. daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai informuojami vadovaujantis Civilinio kodeksu ir Daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymu.

11. Pareiškėjas, pageidaujantis identifikuoti esamo šilumą vartojančio objekto nerentabilumą, atlieka skaičiavimus pagal Energijos rūšies parinkimo ir panaudojimo Šiaulių mieste specialiojo plano ir reglamento koregavimo, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu, šilumos vartotojų rentabilumo nustatymo metodiką.

12. Pareiškėjas kreipiasi raštu į šilumos tiekimo įmonę, prašydamas pateikti duomenis, reikalingus skaičiavimams pagal 11 punkte nurodytą metodiką atlikti. Šilumos tiekimo įmonė per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo pateikia pareiškėjui prašomus duomenis.

13. Pareiškėjas, atlikęs vertinimą pagal 11 punkte nurodytą metodiką ir nustatęs, kad šilumos vartotojas yra nerentabilus, pateikia Savivaldybės administracijai prašymą išnagrinėti vartotojo rentabilumo klausimą ir pateikti išvadas. Prie prašymo pridedama:

13.1. informacija apie šilumos tiekimo įmonės sąnaudas centralizuoto šilumos tiekimo sistemoje, prie kurios yra prijungti pareiškėjo šilumos įrenginiai (pagal 11 punkte nurodytos metodikos informacijos teikimo formos pavyzdį);

13.2. papildomi pagrindžiantys dokumentai, jei vietoj faktinių pastoviųjų sąnaudų už paskutinįjį ataskaitinį laikotarpį skaičiavimams naudojami planuojamų pastoviųjų sąnaudų dydžiai;

13.3. rentabilumo nustatymo apskaičiavimo ataskaitą (11punkte nurodytos metodikos elektroninis priedas – MS Excel lentelė; kartu su prašymu pateikiama popierinė ir elektroninė versijos);

13.4. jeigu norminiai eksploataciniai metiniai šilumos nuostoliai buvo įvertinti naudojant ne metodikos elektroninio priedo automatinę skaičiuoklę, pateikiamas išsamus skaičiavimo, atliekamo pagal Šilumos tiekimo vamzdynų nuostolių nustatymo metodiką, aprašymas.

14. Pareiškėjas informuoja suinteresuotas šalis apie rentabilumo nustatymo procedūros pradžią ne vėliau, kaip prieš 5 darbo dienas iki prašymo išnagrinėti vartotojo rentabilumo klausimą pateikimo Savivaldybės administracijai. Informacija apie rentabilumo nustatymo procedūrą turi būti iškabinta pastato, kuriam atliekamas rentabilumo nustatymas, skelbimų lentoje (išskyrus vieno ar dviejų butų gyvenamuosius namus).

15. Savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo 13 punkte nurodyto prašymo įregistravimo Savivaldybės administracijoje dienos išnagrinėja pateiktą prašymą ir priima sprendimą dėl šilumos vartotojo statuso. Jeigu prie prašymo pridėti ne visi Aprašo 13 punkte nurodyti dokumentai arba juose trūksta reikalingų duomenų, prašymas nenagrinėjamas, o pareiškėjui per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos pranešama, kokių dokumentų trūksta. Prašymo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos, kai pateikiami visi reikalingi dokumentai.

16. Savivaldybės administracija, išnagrinėjus pateiktą prašymą per 15 punkte nurodytą terminą, raštu informuoja pareiškėją apie išvadas. Išvadose yra pateikiamas pritarimas dėl nerentabilumo statuso suteikimo vartotojui arba motyvuotas atsakymas dėl nerentabilumo statuso nesuteikimo.

17. Informacija apie Savivaldybės administracijos išvadas dėl rentabilumo statuso suteikimo paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

18. Savivaldybės administracijos išvados dėl nerentabilumo statuso gali būti skundžiamos teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Nerentabilaus vartotojo statusas yra suteikiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir galioja 1 (vienerius) metus nuo įsakymo pasirašymo dienos.

20. Pareiškėjas skelbimą apie Savivaldybės administracijos išvadas dėl nerentabilumo statuso suteikimo turi iškabinti pastato skelbimų lentoje (išskyrus vieno ar dviejų butų gyvenamuosius namus).

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Pakeitus Energijos rūšies parinkimo ir panaudojimo Šiaulių mieste specialiojo plano ir reglamento koregavimo, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu, nuostatas dėl nerentabiliems vartotojams numatytų išlygų, Aprašas keičiamas Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu.

22. Tai, kas nereglamentuota šiame apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

___________________________________