PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO RAJONO BALSIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus 2018 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2019 m. kovo 28 d. Nr. T-62 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo rajono Balsių pagrindinės mokyklos direktoriaus 2018 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Gegieckas
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-62
PAKRUOJO RAJONO BALSIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS
2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Balsių pagrindinė mokykla vykdo ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, teikia pradinį ir pagrindinį išsilavinimą. 2018 m. rugsėjo 1 d. mokėsi 120 mokinių. Mokyklai trisdešimt penktus metus vadovauja Jadvyga Šliurpienė, direktorės pavaduotoja ugdymui aštuonioliktus metus dirba Virginija Tumėnienė, nuo 2019 m. sausio 1 d. pavaduotoja turi tik pusę etato.
Mokykloje dirba 22 pedagoginiai darbuotojai, iš jų 4 nepagrindinėse pareigose, 13 kitų darbuotojų (darbininkai, valytojos, virėjos, kūrikai ir kt.).
Darbuotojų skaičius neviršija savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino skaičiaus.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANO IR METINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS
2018-2020 m. mokyklos strateginiame plane numatyti šie tikslai: inovatyvus mokinių ir pedagogų mokymas(is), saugios mokyklos kūrimas, fizinių ir socialinių mokymosi aplinkų gerinimas, esamo pasiektų rezultatų lygio išlaikymas.
Tokius tikslus iškėlė mokyklos bendruomenė, kuri nuolat yra įtraukiama į veiklos planavimą. Veiklos organizuojamos komandiniu principu. Dauguma sprendimų yra derinami su darbuotojų atstovais. Kiekvieną savaitę su pedagogais aptariamos praėjusios savaitės sėkmės, iškeliami artimiausi uždaviniai.
Metinis veiklos planas dera su strateginiu planu, tad ir 2017–2018 m. metams kelti tikslai panašūs.
I TIKSLAS. SIEKTI AUKŠTESNIŲ MOKYMOSI REZULTATŲ.
2017–2018 m. m. pradinių kl. mokinių mokymosi kokybė (pagr. ir aukšt. lygis) 41,6 %, pažangumas 100 %, 5-10 kl. kokybė 13,3 %, pažangumas planuotas 93 % (pasiektas 91 %). 27 mokiniai gerais ir labai gerais pažymiais baigė mokslo metus. Gana geri žinant vaikų gebėjimus ketvirtokų ir aštuntokų pasiekimai nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime. Visi dešimtokai įstojo į kitas mokyklas: 6 į gimnaziją, kiti - į profesines mokyklas.
Tokių rezultatų pasiekti padėjo įvairios priemonės: mokytojų savanorystės pagrindu organizuota pagalba vienas kitam per pamokas, sudarytos galimybės pradinių klasių mokiniams paruošti pamokas mokykloje, vykdytas projektas „Mokinių skaitymo gebėjimų gerinimas Pakruojo rajono Balsių, Žemynos, Klovainių, Rozalimo pagrindinėse mokyklose“, savanoriškos konsultacijos po pamokų, pamokos ne mokykloje (per metus į edukacines programas, įvairius renginius akiračio plėtimo tikslais suorganizuotos 27 išvykos) ir kt.
II. TIKSLAS. KURTI SAUGIĄ EMOCINĘ APLINKĄ.
Patvirtinta Smurto ir patyčių prevencijos vykdymo mokykloje tvarka, ja vadovautasi darbe. UAB „Baltishes hous“ skyrus finansavimą buvo tęsiamos psichologinės konsultacijos 5–9 klasių mokiniams koreguojant jų elgesį, jas vedė psichologas E. Karmaza. Mokinių penktadieniniuose bendruose susirinkimuose buvo aptariamas mokinių elgesys, viešintos gražaus elgesio apraiškos. Kovota su rūkymu net pasitelkus policiją. Vykdytos „Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programa“ ir „Sveikatos ir lytiškumo bei rengimo šeimai programa“ ir kt.
Tikrai saugia emocine aplinka dar negalime pasigirti, tačiau dalis klasių vadovų mato teigiamus auklėtinių bendravimo pokyčius.
III TIKSLAS. TOBULINTI UGDYMOSI APLINKAS.
Siekiant šio tikslo, įrengta lauko klasė-pavėsinė prie pradinių klasių korpuso, pastatyti keli suoliukai. Panaikintas gėlynas „Meilės labirintas“ išplečiant erdvę judriems žaidimams. Centrinio korpuso mokytojų kambaryje pakabinta nutrinama lenta trumpalaikei informacijai, pradinių klasių korpuso mokytojų kambaryje pastatyta didesnė informacinė lenta ir kt.
Praturtėjo mokyklos materialinė bazė: mūsų pradinukai iš projekto ,,Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologijų mokslų priemonėmis“ gavo 58 pavadinimų priemonių, kurios tarnaus geresniam gamtos mokslų mokymui. Visi kabinetai aprūpinti kompiuteriniais projektoriais, nupirktas ,,išmanusis“ ekranas ir kompiuterinis projektorius aktų salei, 10 planšetinių kompiuterių gamtos mokslų mokymui. Buvo stengiamasi operatyviai pateikti ir skelbti informaciją internetinėje svetainėje bei feisbuko profilyje.
Didesnių pirkinių įsigijimas (indų plovimo vonia virtuvei, žoliapjovė) ar didesnis remontas (patalpų mišriai grupei įkūrimas) mažai derintas su kolektyvu, vykdytas atsižvelgiant į tikrinimų aktų reikalavimus.
Didelę dalį numatytų priemonių pavyko įgyvendinti, dėl kitos dalies pritrūko finansinių išteklių (darbastaliai technologijų kabinetui, vėjarodė, sėdmaišiai ir pan.).
IV TIKSLAS. IŠLAIKYTI ESAMĄ PASIEKTŲ VEIKLOS REZULTATŲ LYGĮ.
Mokykloje vykdoma daug pasiteisinusių tradicinių veiklų. Organizuoti 3-10 kl. mokinių aktyvieji susirinkimai klasėse siekiant išsiaiškinti mokinių lūkesčius. Išleista „Metų knyga“. Toliau buvo palaikomi ryšiai su kitomis mokyklomis, organizuojami bendri renginiai.
Vykdyti keli projektai, pvz., ,,Robotika keičia žmones“ (suorganizuotas robotikos turnyras Pakruojyje, keturių mokyklų mokiniai vyko į varžybas Taline). Nuo vasario mėnesio pradėtas projektas ,,Mokinių skaitymo gebėjimų gerinimas Pakruojo r. Balsių, Klovainių, Rozalimo ir Žemynos pagrindinėse mokyklose“, kuris tęsis dvejus metus (mokykloje atsirado improvizacijų teatras, knygos klubas, papildomi moduliai, konsultacijos mokiniams, projektai, stovykla). Antrus metus vykdytas projektas ,,Psichologo Evaldo Karmazos konsultacijos klasėms“.
Dalyvauta beveik visose dalykinėse olimpiadose, internetiniuose ir kt. konkursuose, sporto varžybose, renginiuose jaunimui. Už dalyvavimą įvairiuose konkursuose (tiek internetiniuose, tiek gyvai), olimpiadose, renginiuose už mokyklos ribų mokslo metų pabaigoje įteikta 121 padėka.
Paminėti robotikos būrelio laimėjimai, dalyvauta turnyruose Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje (Vilniuje, Kaune, Šiauliuose). Visose varžybose mūsų robotikos entuziastams pavyko pelnyti prizinių vietų.
Organizuoti tradiciniai mokyklos renginiai: žvejų varžybos, savivaldos diena, karnavalas, Draugų diena, Mokyklos diena, paskutinio skambučio šventė ir kt.
90 % tėvų aktyvo tenkina mokyklos veikla.
III SKYRIUS
VADOVO VEIKLA ĮGYVENDINANT ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLUS
Pagrindinė mokyklos vadovo funkcija – organizuoti mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinami mokyklos tikslai.
Vadovavau naujo mokyklos strateginio plano 2018–2020 m. bei metinio veiklos plano rengimui, rūpinausi planų vykdymu. Mokyklos veiklos planavimo sistemą sudaro tarpusavyje derantys Balsių pagrindinės mokyklos strateginis planas, metų veiklos planas, ugdymo planas, mokytojų ilgalaikiai teminiai planai, programos, projektai, įvairių tarybų, komisijų, grupių veiklos planai. Į planavimą įtraukiami bendruomenės nariai: metinis veiklos planas kuriamas mokyklos tarybos susirinkime, popamokinių renginių planą sudaro klasių seniūnų taryba, bendradarbiavimas su tėvais planuojamas tėvų aktyvo susirinkime.
Organizavau mokyklos veiklos įsivertinimą. 2018 m. buvo analizuoti šie rodikliai: 1.2.1. Mokinio pasiekimai ir pažanga, 1.2.2. Mokyklos pasiekimai ir pažanga. Tiek po ugdymo proceso analizės, tiek po mokyklos veiklos įsivertinimo atsiradę susitarimai įtraukiami į kitų metų planus.
Organizavau pedagogų metodinę veiklą, bendradarbiavau su mokinių tėvais, įvairiomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje. Rūpinausi mokyklos ryšiais, racionaliu mokyklai skirtų lėšų naudojimu, atlikau kitas direktoriaus pareigybės aprašyme nurodytas funkcijas.
IV SKYRIUS
ĮSTAIGOS ŪKINĖ VEIKLA
2018 m. skirto savivaldybės finansavimo užteko minimaliai užtikrinti Lietuvos higienos normas atitinkančią ugdymosi aplinką. Remontas reikalingas daugeliui patalpų, nes mokyklos pastatai nerenovuoti. Kadangi remontą ir kitus darbus atlieka mokyklos darbuotojai, stengiamės ir už nedidelius pinigus padaryti kuo daugiau: buvo įrengtos patalpos mišriai priešmokyklinei – ikimokyklinei grupei, baigtos keisti pradinių klasių korpuso durys, atliktas einamasis kai kurių patalpų remontas, įrengtas automatinis mokyklos teritorijos apšvietimas.
Taupant lėšas buvo atsisakyta 2,75 sargo etato, visuose trijuose korpusuose įvesta signalizacija, sudaryta sutartis su saugos tarnyba dėl pastatų saugojimo. Nedidelis ekonominis efektas pasijus jau 2019 m., nedidelis, nes už signalizacijos įrengimą reikia užmokėti ir su atleistais sargais atsiskaityti.
Tvarka, švara patalpose ir teritorijoje, temperatūros ir apšvietimo režimas minimaliai atitiko higienos normų reikalavimus, nebuvo didelių higienos normų pažeidimų, dėl kurių ugdymo įstaigoje reikėtų nutraukti veiklą.
Mokykla vykdė sutartinius įsipareigojimus su vežėjais, pavežančiais mokinius, ir kontroliavo, kad vežėjai vykdytų savo įsipareigojimus. Mokinius į mokyklą ir iš jos veža AB „Pakruojo autotransportas“ autobusas ir mokyklos geltonasis autobusas. Į mokyklą pavežami vidutiniškai 98 mokiniai.
Deja, skirto finansavimo nepakako. Pagal patvirtintą sąmatą negavome iš rajono biudžeto daugiau nei 10 tūkst. Eurų, tad liko iki galo neatsiskaityta su kai kuriais paslaugų ir prekių tiekėjais (kreditorinis įsiskolinimas 3,2 tūkst. Eur). Gruodžio mėnesį, kaip buvo nurodyta savivaldybės, sustabdėme visus pirkimus.
Detalesnis biudžeto panaudojimas atsispindi lentelėje.
Išlaidų pavadinimas |
Patvirtinta sąmata |
Gautas finansavimas |
Panaudotas finansavimas |
||||||
Savivaldybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
|
Darbo užmokestis |
97,4 |
210,1 |
|
97,4 |
210,1 |
|
97,4 |
210,1 |
|
Soc. draudimo įmokos |
34,7 |
64,2 |
|
33,0 |
64,2 |
|
33,0 |
64,2 |
|
Mityba |
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
Ryšių paslaugos |
2,3 |
|
|
2,3 |
|
|
2,3 |
|
|
Transporto išlaikymas |
3,2 |
|
|
3,2 |
|
|
3,2 |
|
|
Ūkinis inventorius |
3,3 |
3,1 |
1,6 |
3,3 |
3,1 |
1,6 |
3,3 |
3,1 |
1,6 |
IMT einamasis remontas |
4,0 |
|
|
3,3 |
|
|
3,3 |
|
|
Kvalifikacija |
0 |
0,7 |
|
0 |
0,7 |
|
0 |
0,7 |
|
Informacinės technologijos |
3,5 |
1,3 |
|
3,5 |
1,3 |
|
3,5 |
1,3 |
|
Komunalinės paslaugos |
26,9 |
|
|
23,4 |
|
|
23,4 |
|
|
Kitos paslaugos |
6,0 |
0,3 |
0,4 |
0,9 |
0,3 |
0,3 |
0,9 |
0,3 |
0,3 |
Darbdavio soc. parama ( 2 d.- biulet. ) |
0,5 |
0,4 |
|
0,2 |
0,4 |
|
0,2 |
0,4 |
|
Ilgalaikis turtas |
4,0 |
|
|
4,0 |
|
|
4,0 |
|
|
Pavėžėjimas |
14,7 |
|
|
14,7 |
|
|
14,7 |
|
|
Iš viso: |
200,5 |
280,1 |
2,0 |
189,2 |
280,1 |
1,9 |
189,2 |
245,0 |
1,9 |
Papildomai gauta lėšų iš GPM 2 proc. – 780,13 Eur, savivaldybės gamtosauginės programos – 800,00 Eur, iš ES finansuojamo projekto „Skaitymo gebėjimų gerinimas“ – 9333,88 Eur, iš programų „Vaisiai mokykloms“ ir „Pienas vaikams“ – 758,79 Eur.
V SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS
2018 m. mokyklos sąlygas vertino Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Pakruojo skyrius. Buvo nurodyta įrengti langų ribotuvus ikimokyklinėje grupėje, tinkamai sužymėtas chemines medžiagas laikyti saugiau, dirbtuvėse pastatyti plautuves rankoms. Trūkumai buvo pašalinti: pastatytos plautuvės rankoms, įrengti langų ribotuvai, pastatytas seifas cheminėms medžiagoms laikyti. Kiekvienais metais visuomenės sveikatos centras įrašo vis naujus kelis trūkumus, kad mokykla dėl kuklių finansinių galimybių juos pajėgtų pašalinti.
2018 m. mokyklos valgyklą tikrino Pakruojo valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba. Nurodyta suderinti valgiaraštį su VMVT, reguliariai atlikti vandens tyrimus, pateikti dokumentus apie vidinį savikontrolės auditą. Trūkumai yra pašalinti. Likvidavome ir 2017 m. įrašytą trūkumą – nupirkome virtuvei specialią indų plautuvę, kuri kainuoja daugiau nei 500 eurų, nes 2018 m. turėjome šiek tiek pinigų turtui įsigyti.
VI SKYRIUS
PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI
Ir toliau viena iš aštriausių problemų išlieka – mažėjantis mokinių skaičius. Kasmet į mokyklą ateina 10 ir daugiau mokinių mažiau. Šiuo metu turime 113 vaikų. Mokinių skaičius nuolat keičiasi, nes mokyklą lanko mokiniai iš Pamūšio šv. Antano Paduviečio globos namų ir Petrašiūnų globos grupės. Kai kurie iš „globinukų“ gyvena globos namuose ir mūsų mokyklą lanko tik kelis mėnesius.
Kita išliekanti problema - menka dalies vaikų motyvacija ir gebėjimas mokytis. Šiuo metu mokome 25 specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, iš jų 6 turi didelius specialiuosius poreikius, vienas – labai didelius. Logopedinę pagalbą teikiame 48 mokiniams. 18 vaikų auga probleminėse šeimose, kur išsilavinimas tikrai nelaikomas vertybe. Problema – pagalba šiems vaikams. Turime spec. pedagogą ir logopedą. Tačiau dėl lėšų trūkumo teko atsisakyti socialinio pedagogo, neturime nė vieno mokytojo padėjėjo, nors pagal švietimo ministro įsakymą kiekvienas didelių poreikių vaikas jį galėtų turėti.
Kitos problemos, susijusios su materialine baze, liko neišspręstos. Mokykla įsikūrusi 3 korpusuose, jie nėra renovuoti. Būtina tvarkyti centrinio korpuso stogą, nes lietaus vanduo bėga pro surūdijusių lietvamzdžių sudūrimus. Atnaujinimas būtinas ir mokyklos stadionui, ypač krepšinio aikštelei. Būtina sutvarkyti nors dalį mokyklos kiemo (labai sena sutrupėjusi asfalto danga). Planuojame kovo mėnesį teikti paraišką Sporto rėmimo fondui tikėdamiesi gauti finansavimą kapitaliniam krepšinio aikštelės sutvarkymui.
Planuojame toliau burti visus pedagogus ir ūkinį personalą bendrai veiklai, ją tobulinti užtikrinant kokybišką ugdymą ir normalias darbo sąlygas. Vykdyti įsipareigojimus, susijusius su Kokybės krepšelio atėjimu į mokyklą.
„Neišbarstyti“ vaikų, t. y., toliau stengtis, kad visi mums priskirto mikrorajono vaikai lankytų mūsų mokyklą. Jei būtų reorganizuojama kaimyninė mokykla, kviesti vaikus ir jų tėvus rinktis mūsų mokyklą, ypač tuos, kurie neketina mokytis gimnazijoje.
Ištirti poreikį ir prailginti mišrios ikimokyklinės - priešmokyklinės grupės darbo laiką, t. y., dirbti ne pusę (kaip dabar), o visą darbo dieną.
Įgyvendinus šiuos artimos ateities planus, pagerės mokyklos darbo kokybė.
_________________________