LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo patvirtinimo
2014 m. rugpjūčio 29 d. Nr. V-774
Vilnius
2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtinto Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo:
2.1. 12.4, 12.6 ir 17 punktai įsigalioja 2015 m. rugsėjo 1 d. Šių punktų reikalavimai netaikomi mokytojams, kuriems 2015 m. rugsėjo 1 d. iki teisės gauti visą senatvės pensiją yra likę ne daugiau kaip 5 metai;
2.2. 11 ir 15 punktai įsigalioja 2014 m. rugsėjo 1 d. Šių punktų reikalavimai netaikomi:
2.2.1. mokytojams, kuriems 2014 m. rugsėjo 1 d. iki teisės gauti visą senatvės pensiją yra likę ne daugiau kaip 5 metai;
2.2.2. mokytojams, turintiems aukštąjį, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją ir iki 2014 m. rugsėjo 1 d. pradėjusiems studijuoti / mokytis mokomąjį dalyką / ugdymo programą, atitinkančią studijų arba dalyko / pedagoginės specializacijos modulio programą, studijų / mokymosi metu, bet ne ilgiau kaip 5 metus;
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 29 d. įsakymą Nr. ISAK-506 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, neformaliojo vaikų švietimo, pradinio, pagrindinio, vidurinio, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2014 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymu Nr. V-774
REIKALAVIMŲ MOKYTOJŲ KVALIFIKACIJai APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašas (toliau – Aprašas) nustato kvalifikacijas, būtinas dirbti mokytoju pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas, atvejus, kada asmenys laikomi turintys pedagogo kvalifikaciją, ir kvalifikacijas, priskiriamas pedagogo kvalifikacijai.
2. Mokytojai, dirbantys pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas, turi būti įgiję Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Apraše nustatytą išsilavinimą ir kvalifikaciją.
3. Asmenų, įgijusių išsilavinimą užsienyje, profesinė kvalifikacija pripažįstama, vadovaujantis Lietuvos Respublikos reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo įstatymu ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka.
II. PEDAGOGO KVALIFIKACIJA IR ATVEJAI, KADA ASMENYS LAIKOMI ĮGIJĘ PEDAGOGO KVALIFIKACIJĄ
5. Pedagogo kvalifikaciją yra įgiję asmenys, turintys aukštąjį, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, arba specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, išsilavinimą ir auklėtojo, dėstytojo, mokytojo (dalyko, dalyko didaktikos, ugdymo srities, profesijos ar tam tikro tipo mokyklos), specialiosios pedagogikos šakos pedagogo (logopedo, specialiojo pedagogo, surdopedagogo, tiflopedagogo) arba defektologo (oligofrenopedagogo, defektologo logopedo), pedagogo, socialinio pedagogo kvalifikaciją.
6. Atvejai, kada Lietuvos Respublikoje išsilavinimą įgiję asmenys laikomi turintys pedagogo kvalifikaciją:
6.1. kai turi aukštesnįjį išsilavinimą, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų, ne mažesnį kaip 8 metų pedagoginio darbo stažą, išklausę ne mažiau kaip 320 valandų (12 studijų kreditų) pedagogikos, psichologijos ir dalyko didaktikos kursų;
6.2. kai turi aukštąjį išsilavinimą, ne mažesnį kaip 6 metų pedagoginio darbo stažą, išklausę ne mažiau kaip 240 valandų (9 studijų kreditus) pedagogikos, psichologijos ir dalyko didaktikos kursų;
6.3. kai turi aukštąjį universitetinį išsilavinimą, ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo aukštojoje mokykloje stažą, išklausę ne mažiau kaip 160 valandų (6 studijų kreditus) pedagogikos, psichologijos ir dalyko didaktikos kursų;
III. REIKALAVIMAI MOKYTOJŲ KOMPETENCIJOMS
7. Mokytojai, dirbantys pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas, privalo mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“, reikalavimus; būti išklausę lietuvių kalbos kultūros kursus pagal Mokytojų, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui bei skyrių vedėjų lietuvių kalbos kultūros mokymo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. ISAK-2106 „Dėl Mokytojų, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui bei skyrių vedėjų lietuvių kalbos kultūros mokymo programos patvirtinimo“, per metus nuo darbo mokytoju pradžios, jeigu nėra išklausę ne mažesnės apimties (22 valandų arba 1 studijų kredito) dalyko studijų metu.
8. Mokytojai, dirbantys pagal profesinio mokymo programas ir neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo) programas, jei nėra įgiję pedagogo kvalifikacijos, privalo būti išklausę pedagoginių psichologinių žinių kursą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka iki darbo mokytoju pradžios, išskyrus mokytojus, turinčius aukštąjį, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, išsilavinimą, kurie šiuos kursus privalo išklausyti per metus nuo darbo mokytoju pradžios.
9. Mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, privalo būti išklausę specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kursus mokytojams pagal Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-2481 „Dėl Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursų programos patvirtinimo“, per metus nuo darbo mokytoju pradžios, jeigu nėra išklausę ne mažesnės apimties (60 valandų arba 2 studijų kreditų) kursų anksčiau arba studijų metu (šis reikalavimas netaikomas mokytojams, baigusiems specialiosios pedagogikos ir (ar) psichologijos studijų programas).
IV. REIKALAVIMAI MOKYTOJŲ DALYKINIAM PASIRENGIMUI
11. Atitinkamas ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo programas ir pagrindinio, vidurinio ugdymo programų dalykų programas gali vykdyti asmenys, įgiję išsilavinimą/ specialybę ar baigę studijų programą, nurodytą 1 ir 2 Aprašo prieduose:
11.1. Aprašo 1 priedas taikomas asmenims, turintiems specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar aukštąjį išsilavinimą, išskyrus asmenis, kurie aukštąjį išsilavinimą įgijo, baigę studijų programas pagal studijų kryptis, įrašytas Studijų sričių ir krypčių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1749 „Dėl Studijų sričių ir krypčių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašo ir Kvalifikacinių laipsnių sąrašo patvirtinimo“;
11.2. Aprašo 2 priedas taikomas asmenims, kurie aukštąjį išsilavinimą įgijo, baigę studijų programas pagal studijų kryptis, įrašytas Studijų sričių ir krypčių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1749 „Dėl Studijų sričių ir krypčių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašo ir Kvalifikacinių laipsnių sąrašo patvirtinimo“.
12. Aprašo 1 ir 2 prieduose nenustatyti atvejai:
12.1. mokyti tikybos pagal bendrojo ugdymo programas gali asmenys, įgiję aukštąjį, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją arba turintys tam reikalingą specialųjį pasirengimą (tradicinių religinių bendruomenių ar bendrijų dvasininkai ir kt.). Tokie asmenys privalo turėti atitinkamos tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos vadovybės nustatyta tvarka išduotą leidimą;
12.2. mokyti žmogaus saugos pagal bendrojo ugdymo programas gali mokytojai, išklausę civilinės saugos mokymo kursus pagal Civilinės saugos mokymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 718 „Dėl Civilinės saugos mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
12.3. mokyti lietuvių gestų kalbos gali mokytojai, turintys aukštąjį išsilavinimą, baigę ne trumpesnę nei 60 studijų kreditų programą aukštojoje mokykloje, vykdančioje gestų kalbos studijų programą, ir įgiję lietuvių gestų kalbos mokytojo kvalifikaciją;
12.4. mokyti mokinius integruotai dalyko ir užsienio kalbos pagal bendrojo ugdymo programas gali dalyko mokytojai, kurie moka atitinkamą užsienio kalbą ne žemesniu nei B2 kalbos mokėjimo lygiu pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis;
12.5. atvejai, kai mokytojai gali ugdyti (mokyti) mokinius pagal bendrojo ugdymo programas, dalykų sritis, kitus dalykus, neatitinkančius jų išsilavinimo ar baigtos studijų programos:
12.5.1. mokytojas turi ne mažesnį kaip 15 metų atitinkamo dalyko / ugdymo programos darbo stažą, įgytą iki 2014 m. rugpjūčio 31 d.;
12.5.2. mokytojas turi aukštąjį išsilavinimą, aukštojoje mokykloje baigęs ne trumpesnį kaip 90 studijų kreditų dalyko ar pedagoginės specializacijos modulį ar studijų metu yra baigęs dalyko ar pedagoginės specializacijos dalykų ne mažiau kaip 90 studijų kreditų;
12.6. ugdyti specialiųjų klasių / grupių mokinius gali:
12.6.1. turinčius kalbėjimo ir kalbos sutrikimų – ugdymo programos ar dalyko mokytojai, turintys specialiosios pedagogikos (logopedo, defektologo logopedo) kvalifikaciją arba baigę specialiosios pedagogikos studijų programos logopedo, specialiojo pedagogo specializaciją, arba turintys ne mažesnį kaip 5 metų darbo stažą, įgytą iki 2014 m. rugpjūčio 31 d., specialiojoje klasėje / grupėje mokiniams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, arba ne vėliau kaip per metus nuo darbo su kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčiais mokiniais pradžios išklausę ne mažiau kaip 40 valandų logopedijos kursą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą programą;
12.6.2. kurčiuosius ir neprigirdinčiuosius (kochlearinių implantų naudotojus) – ugdymo programos ar dalyko mokytojai, turintys specialiosios pedagogikos šakos pedagogo (surdopedagogo) kvalifikaciją arba turintys ne mažesnį kaip 5 metų darbo stažą, įgytą iki 2014 m. rugpjūčio 31 d., specialiojoje klasėje / grupėje, kurioje ugdomi kurtieji ir neprigirdintieji (kochlearinių implantų naudotojai), arba ne vėliau kaip per metus nuo darbo su kurčiais ir neprigirdinčiais (kochlearinių implantų naudotojais) mokiniais pradžios išklausę ne mažiau kaip 40 valandų surdopedagogikos kursą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą programą;
12.6.3. akluosius ir silpnaregius – ugdymo programos ar dalyko mokytojai, turintys specialiosios pedagogikos šakos pedagogo (tiflopedagogo) kvalifikaciją arba turintys ne mažesnį kaip 5 metų darbo stažą, įgytą iki 2014 m. rugpjūčio 31 d., specialiojoje klasėje / grupėje, kurioje ugdomi akli ir silpnaregiai mokiniai, arba ne vėliau kaip per metus nuo darbo su aklais ir silpnaregiais mokiniais pradžios išklausę ne mažiau kaip 40 valandų tiflopedagogikos kursą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą programą;
12.6.4. turinčius intelekto sutrikimą arba intelekto sutrikimą ir įvairiapusius raidos sutrikimus – mokytojai, turintys specialiosios pedagogikos šakos pedagogo (oligofrenopedagogo, specialiojo pedagogo) kvalifikaciją arba turintys ne mažesnį kaip 10 metų darbo stažą, įgytą iki 2014 m. rugpjūčio 31 d., specialiojoje klasėje / grupėje mokiniams, turintiems intelekto sutrikimą;
12.6.5. turinčius kompleksinių negalių, kurių derinio dalis yra intelekto sutrikimas, – mokytojai, turintys specialiosios pedagogikos šakos pedagogo (oligofrenopedagogo, specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo) kvalifikaciją arba turintys ne mažesnį kaip 10 metų darbo stažą, įgytą iki 2014 m. rugpjūčio 31 d., specialiojoje klasėje / grupėje mokiniams, turintiems kompleksinių negalių, kurių derinio dalis yra intelekto sutrikimas;
12.6.6. turinčius sveikatos problemų arba judesio ir padėties sutrikimų arba elgesio ir emocijų sutrikimų – ugdymo programos ar dalyko mokytojai, per metus nuo darbo pradžios išklausę ne mažiau kaip 40 valandų specialiosios pedagogikos (atitinkamai sveikatos problemų arba judesio ir padėties sutrikimų arba elgesio ir emocijų sutrikimų) kursą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą programą.
13. Reikalavimai profesinio mokymo dalyko / srities mokytojo dalykiniam pasirengimui (dalykinei kvalifikacijai) nustatomi profesinio mokymo programoje (programos apraše).
14. Reikalavimai neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) mokytojo dalykiniam pasirengimui (dalykinei kvalifikacijai) nustatomi neformaliojo švietimo programoje (programos apraše).
15. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programos mokytojai privalo:
15.1. turėti aukštąjį, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, išsilavinimą, būti įgiję specialybę / baigę studijų programą, atitinkančią mokomąjį dalyką, ar baigę profesinio mokymo programą, įgijęs vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, atitinkančią mokomąjį dalyką, ir turėti 3 metų atitinkamos srities darbo stažą, išskyrus mokytojus, dirbančius pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo kūno kultūros ir sporto programas;
15.2. formalųjį švietimą papildančio ugdymo kūno kultūros ir sporto programos mokytoju gali dirbti asmuo:
15.2.1. turintis aukštąjį, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, išsilavinimą, baigęs atitinkamą sporto programą;
15.2.2. turintis aukštąjį, aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų, išsilavinimą, nebaigęs atitinkamos sporto programos, bet įgijęs Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės išduotą kūno kultūros ir sporto veiklos leidimą;
15.2.3. baigęs profesinio mokymo programą, įgijęs vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintis 3 metų atitinkamos srities darbo stažą, nebaigęs atitinkamos sporto programos, bet įgijęs Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės išduotą kūno kultūros ir sporto veiklos leidimą.
16. Meninio ugdymo (dailės, muzikos, šokio, teatro), lietuvių kalbos (valstybinės) ir užsienio kalbos pagal pradinio ugdymo programas gali mokyti dalyko mokytojas, išklausęs ne mažiau kaip 40 valandų (1,5 studijų kreditų) atitinkamo dalyko ugdymo pradinėse klasėse metodikos kursų.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Aprašo 6 punkte numatytais atvejais pedagogo kvalifikacijos pripažinimas įforminamas mokyklos vadovo įsakymu.
Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai
aprašo 1 priedas
REIKALAVIMAI MOKYTOJŲ, NURODYTŲ REIKALAVIMŲ MOKYTOJŲ KVALIFIKACIJAI APRAŠO 11.1 PUNKTE, DALYKINIAM PASIRENGIMUI
1. Mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas:
Eil. Nr. |
Ugdymo programa |
Reikalavimai* |
1 |
Ikimokyklinis ugdymas |
Baigta ikimokyklinio ugdymo mokytojų rengimo programa |
2 |
Priešmokyklinis ugdymas |
Baigta ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo mokytojų rengimo programa ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausyti 40 valandų darbo priešmokyklinėje grupėje kursai arba studijų metu išklausyti atitinkami dalykai. |
3 |
Pradinis ugdymas |
Baigta pradinio ugdymo mokytojų rengimo programa |
2. Mokytojams, dirbantiems pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas:
Eil. Nr. |
Bendrojo ugdymo dalykas |
Reikalavimai* |
1 |
Etika |
Baigta filosofijos arba etikos mokytojų rengimo programa. Baigta filosofijos arba etikos programa. |
3 |
Lietuvių kalba, lietuvių kalba ir literatūra |
Baigta lietuvių kalbos ir (ar) literatūros mokytojų rengimo programa Baigta lietuvių kalbos ir (ar) literatūros arba lietuvių filologijos programa. |
4 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) |
Baigta atitinkamos kalbos ir (ar) literatūros mokytojų rengimo programa. Baigta atitinkamos kalbos ir (ar) literatūros arba filologijos programa. |
5 |
Užsienio kalba |
Baigta atitinkamos kalbos ir (ar) literatūros mokytojų rengimo programa. Baigta atitinkamos kalbos ir (ar) literatūros arba filologijos programa. |
6 |
Matematika |
Baigta matematikos mokytojų rengimo programa. Baigta matematikos, statistikos programa. |
7 |
Informacinės technologijos |
Baigta matematikos ir (ar) informatikos mokytojų rengimo programa. Baigta matematikos, informatikos, informatikos inžinerijos, informacinių technologijų programa. |
8 |
Gamta ir žmogus (integruotas gamtos mokslų kursas 5–6 klasėms) |
Baigta biologijos, chemijos, fizikos ir (ar) geografijos mokytojų rengimo programa. Baigta biologijos, chemijos, fizikos ir (ar) geografijos programa. |
9 |
Integruotas gamtos mokslų kursas 11–12 (III–IV gimnazijos) klasėms |
Baigta biologijos, chemijos ir (ar) fizikos mokytojų rengimo programa (gali mokyti atitinkamą kurso pagal baigtas studijas dalį). Baigta biologijos, biochemijos, bioinžinerijos, ekologijos ir aplinkotyros, biofizikos, chemijos, chemijos inžinerijos, aplinkos inžinerijos, biofizikos ir (ar) fizikos programa (gali mokyti atitinkamą kurso pagal baigtas studijas dalį). |
10 |
Biologija |
Baigta biologijos mokytojų rengimo programa. Baigta biologijos, biochemijos, biofizikos, ekologijos ir aplinkotyros ir (ar) bioinžinerijos programa. |
11 |
Chemija |
Baigta chemijos mokytojų rengimo programa. Baigta chemijos, biochemijos, chemijos inžinerijos, aplinkos apsaugos inžinerijos ir (ar) ekologijos ir aplinkotyros programa. |
12 |
Fizika |
Baigta fizikos mokytojų rengimo programa. Baigta fizikos ir (ar) biofizikos programa. |
13 |
Istorija |
Baigta istorijos mokytojų rengimo programa. Baigta istorijos ir (ar) politikos mokslų programa. |
14 |
Pilietiškumo pagrindai |
Baigta istorijos mokytojų rengimo programa. Baigta istorijos, sociologijos, teisės ir (ar) politikos mokslų programa. |
15 |
Geografija |
Baigta geografijos mokytojų rengimo programa. Baigta geografijos programa. |
16 |
Ekonomika ir verslumas |
Baigta ekonomikos mokytojų rengimo programa. Baigta ekonomikos programa. Baigta bet kuri mokytojų rengimo programa ir išklausyti ne trumpesni kaip 40 val. ekonomikos ir verslumo ugdymo programų ir metodų kursai. |
17 |
Integruotas istorijos ir geografijos kursas |
Baigta istorijos ir (ar) geografijos mokytojų rengimo programa. Baigta istorijos ir (ar) geografijos programa. |
18 |
Dailė 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms |
Baigta dailės ir (ar) piešimo mokytojų rengimo programa. Baigta dailės, dizaino, menotyros ir (ar) architektūros programa. |
19 |
Muzika 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms |
Baigta bet kuri muzikos mokytojo rengimo programa. Baigta bet kuri muzikos programa. |
20 |
Technologijos 5–10 (I–II gimnazijos) klasėms |
Baigta taikomųjų darbų, darbų, buities kultūros ir technologijų ir (ar) dailės mokytojų rengimo programa. |
21 |
Menai 11–12 (III–IV gimnazijos) klasėms |
Baigta dalyką atitinkanti bet kuri muzikos, dailės, piešimo, choreografijos, teatro mokytojų rengimo programa. Baigta dalyką atitinkanti bet kuri muzikos, dailės, dizaino, choreografijos, teatro, režisūros, menotyros, audiovizualinio meno, architektūros programa. |
22 |
Technologijos 11–12 (III–IV gimnazijos) klasėms |
Baigta taikomųjų darbų, darbų, buities kultūros ir technologijų ir (ar) dailės mokytojų rengimo programa. Baigta technologijų pasirenkamą dalyką atitinkanti programa, audiovizualinis menas, architektūra, vadyba ir verslo administravimas, rekreacija ir turizmas, ekonomika, technologijos mokslų studijų srities programa. |
23 |
Kūno kultūra |
Baigta fizinio auklėjimo ar kūno kultūros mokytojų rengimo programa. Baigta fizinio auklėjimo, sporto ar kūno kultūros programa. |
*Jei kvalifikaciją liudijančiame dokumente nurodyta dviguba programa ar dviguba specialybė, tai vienas iš įgytų išsilavinimų/specialybių ar baigtų studijų programų turi atitikti nurodytą ugdymo programą ar bendrojo ugdymo dalyką.
Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo
2 priedas
REIKALAVIMAI MOKYTOJŲ, NURODYTŲ REIKALAVIMŲ MOKYTOJŲ KVALIFIKACIJAI APRAŠO 11.2 PUNKTE,
DALYKINIAM PASIRENGIMUI
1. Mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas:
Ugdymo programa |
Kvalifikacija* |
||
Studijų kryptis |
Krypties šaka |
Kvalifikacinis laipsnis |
|
Ikimokyklinis ugdymas |
Pedagogika |
Ikimokyklinio ugdymo pedagogika |
Pedagogikos krypties (šakos) |
Priešmokyklinis ugdymas |
Pedagogika
|
Ikimokyklinio ugdymo pedagogika |
Pedagogikos krypties (šakos) |
Pradinio ugdymo pedagogika |
Pedagogikos krypties (šakos) |
||
Pradinis ugdymas |
Pedagogika |
Pradinio ugdymo pedagogika |
Pedagogikos krypties (šakos) |
2. Mokytojams, dirbantiems pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas:
Eil. Nr. |
Ugdymo sritis |
Bendrojo ugdymo dalykas |
Kvalifikacija* |
||
Studijų sritis / studijų krypčių grupė / studijų kryptis |
Krypties šaka |
Kvalifikacinis laipsnis |
|||
1 |
Dorinis ugdymas |
Etika |
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Filosofija |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), filosofijos krypties (šakos) |
|||
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Religijos studijos |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|||
2 |
Kalbos |
Lietuvių kalba, lietuvių kalba ir literatūra |
Humanitariniai mokslai / Filologija / Lietuvių filologija |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), lietuvių filologijos krypties (šakos) |
|||
3 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) |
Humanitariniai mokslai / Filologija / Atitinkamos kalbos filologija |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), mokomąjį dalyką atitinkančios studijų krypties (šakos) |
|||
4
|
Užsienio kalba
|
Humanitariniai mokslai / Filologija / Atitinkamos kalbos filologija |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), mokomąjį dalyką atitinkančios studijų krypties (šakos) |
|||
5 |
Matematika ir informacinės technologijos |
Matematika |
Fiziniai mokslai / Matematika ir kompiuterių mokslas / Matematika, Statistika |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), matematikos krypties (šakos) |
|||
6 |
Informacinės technologijos |
Fiziniai mokslai / Matematika ir kompiuterių mokslas / Informatika, Informacijos sistemos, Programų sistemos, Matematika, Statistika |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), informatikos (informacinių technologijų) krypties (šakos) |
|||
7 |
Gamtamokslinis ugdymas |
Biologija
|
Biomedicinos mokslai / Gyvybės mokslai / Biologija |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
Biomedicinos mokslai / Gyvybės mokslai / Molekulinė biologija, biofizika ir biochemija |
Molekulinė biologija |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|||
Biofizika, Biochemija |
Pagrindinės krypties (šakos) |
||||
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), biologijos krypties (šakos) |
|||
8 |
Chemija |
Fiziniai mokslai / Gamtos mokslai / Chemija |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Biomedicinos mokslai / Gyvybės mokslai / Molekulinė biologija, biofizika ir biochemija |
Biochemija, Taikomoji biochemija, Medicininė ir veterinarinė biochemija, Molekulinė biologija
|
Pagrindinės krypties (šakos)
|
|||
Technologijos mokslai / Inžinerija / Chemijos ir procesų inžinerija |
Chemijos inžinerija |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|||
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), chemijos krypties (šakos) |
|||
9
|
Fizika
|
Fiziniai mokslai / Gamtos mokslai / Fizika, Astronomija |
visos
|
Pagrindinės krypties (šakos)
|
|
Biomedicinos mokslai / Gyvybės mokslai / Molekulinė biologija, biofizika ir biochemija |
Biofizika, Taikomoji biofizika |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|||
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), fizikos krypties (šakos) |
|||
10a. |
Gamta ir žmogus (integruotas gamtos mokslų kursas) |
Biomedicinos mokslai / Gyvybės mokslai / Biologija, Molekulinė biologija, biofizika ir biochemija, Gyvybės mokslai; Fiziniai mokslai / Gamtos mokslai / Visos kryptys |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), biologijos, chemijos, fizikos, geografijos krypties (šakos) |
|||
10b. |
Integruotas gamtos mokslų kursas (11-12 kl.) |
Biomedicinos mokslai / Gyvybės mokslai / Biologija, Molekulinė biologija, biofizika ir biochemija, Gyvybės mokslai; Fiziniai mokslai / Gamtos mokslai / Chemija, Fizika, Gamtos mokslai (Gali mokyti atitinkamą kurso pagal baigtas studijas dalį) |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika (Gali mokyti atitinkamą kurso pagal baigtas studijas dalį)
|
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), biologijos, chemijos, fizikos krypties (šakos) |
|||
11 |
Socialinis ugdymas |
Istorija |
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Istorija, Istorija pagal teritoriją, Istorija pagal tematiką, Archeologija, Paveldo studijos Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), istorijos krypties (šakos) |
|||
12 |
Geografija |
Socialiniai mokslai / Socialinės studijos / Visuomeninė geografija; Fiziniai mokslai / Gamtos mokslai / Gamtinė geografija |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), geografijos krypties (šakos) |
|||
13 |
Pilietinis ugdymas |
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Istorija, Istorija pagal teritoriją, Istorija pagal tematiką, Archeologija, Paveldo studijos, Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos: Socialiniai mokslai / Socialinės studijos / Politikos mokslai, Socialinė politika, Sociologija, Antropologija, Visuomeninė geografija; Socialiniai mokslai / Teisė / Teisė |
visos |
visi |
|
14 |
Integruotas istorijos-geografijos kursas |
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Istorija, Istorija pagal teritoriją, Istorija pagal tematiką, Archeologija, Paveldo studijos, Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos; Socialiniai mokslai / Socialinės studijos / Visuomeninė geografija |
visos |
visi |
|
15 |
Ekonomika ir verslumas |
Socialiniai mokslai / Socialinės studijos / Ekonomika |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Bet kurios studijų srities studijų programa ir išklausyti ne trumpesni kaip 40 valandų ekonomikos ir verslumo ugdymo programų ir metodų kursai |
|||||
16 |
Menai
|
Dailė, Grafinis dizainas, Fotografija |
Menai / Meno studijos / Dailė, Dizainas, Fotografija ir medijos |
visos
|
Pagrindinės krypties (šakos)
|
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Menotyra |
Dailėtyra, Architektūros istorija ir teorija |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|||
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), dailės krypties (šakos) |
|||
17
|
Muzika, Kompiuterinės muzikos technologijos |
Menai / Meno studijos / Muzika |
Muzikos atlikimas, Muzikos kūryba |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Menotyra |
Muzikologija, Choreologija |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|||
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), muzikos krypties (šakos) |
|||
18 |
Šokis
|
Menai / Meno studijos / Šokis |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), šokio krypties (šakos) |
|||
19 |
Teatras, Filmų kūrimas |
Menai / Meno studijos / Teatras ir kinas |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|
Humanitariniai mokslai / Istorija, filosofija, teologija ir kultūros studijos / Menotyra |
Teatrologija, Kinotyra |
Pagrindinės krypties (šakos) |
|||
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), šokio krypties (šakos) |
|||
20 |
Šiuolaikiniai menai |
Menai / Meno studijos / Dailė, Dizainas, Muzika, Šokis, Teatras ir kinas |
visos
|
Pagrindinės krypties (šakos)
|
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), dailės, muzikos, šokio, teatro krypties (šakos) |
|||
21
|
Technologijos |
Technologijos |
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos krypties (dalyko pedagogikos) |
22 |
Technologijos
|
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika
|
Dalyko pedagogika
|
Pedagogikos (dalyko pedagogikos), technologijos (šakos), inžinerijos krypties (šakos) |
|
Menai / Meno studijos / Visos kryptys; Technologijos mokslai / Technologijos / Visos kryptys; Technologijos mokslai / Inžinerija / Visos kryptys; Socialiniai mokslai / Verslas ir vadyba / Visos kryptys; Biomedicinos mokslai / Žemės ūkis ir veterinarija / Visos kryptys |
Visos (pagal vidurinio ugdymo technologijų bendrojoje programoje numatytą kryptį, modulį) |
Pagrindinės krypties (šakos)
|
|||
23
|
Kūno kultūra |
Kūno kultūra
|
Biomedicinos mokslai / Gyvybės mokslai / Sportas |
visos |
Pagrindinės krypties (šakos) |
Socialiniai mokslai / Švietimas ir ugdymas / Pedagogika |
Dalyko pedagogika |
Pedagogikos (dalyko pedagogika), sporto krypties (šakos) |
* Jei kvalifikaciją liudijančiame dokumente nurodyta dviguba programa, tai viena iš baigtų studijų programų (ne mažesnės kaip 90 studijų kreditų apimties) turi atitikti nurodytą ugdymo programą ar bendrojo ugdymo dalyką.