isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO BALSIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus                                             2019 metų veiklos  ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. kovo 26 d. Nr. T-69

Pakruojis

          

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 297 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Pakruojo rajono Balsių pagrindinės mokyklos direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                               Saulius Margis

 

 

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

                                                                                       2020 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-69

 

 

PAKRUOJO RAJONO BALSIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS

2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ

 

Pilnas įstaigos pavadinimas, kodas, adresas, tipas: Pakruojo rajono Balsių pagrindinė mokykla, k. 190065123, Augustavo g. 2, Balsių k., Pakruojo r., pagrindinė mokykla, vykdanti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

Įstaigos administracija: direktorė Jadvyga Šliurpienė mokyklai vadovauja trisdešimt šeštus metus, direktorės pavaduotoja ugdymui Virginija Tumėnienė šiose pareigose dirba devynioliktus metus, nuo 2019 m. sausio 1 d. turi tik 0,5 etato, direktorės pavaduotoja ūkiui 23 metus dirba Leonarda Baltaragienė. Mokykla struktūrinių padalinių neturi.

 

Mokiniai ir jų  kaita (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)

 

Mokslo metai

Mokiniai

1kl.

2kl.

3kl.

4kl.

5kl.

6kl.

7kl.

8kl.

9kl.

10kl.

11kl.

12kl.

Iš viso

2018-2019

10

6

9

10

8

16

14

12

13

12

 

 

110

Klasių sk.

1

0,5

0,5

1

1

1

1

1

1

1

 

 

9

2019-2020

4

9

4

8

10

8

14

14

11

12

 

 

94

Klasių sk.

0,5

1

0,5

1

1

1

1

1

1

1

 

 

9

 

2018–2019 m. m. 2 ir 3 klasės buvo jungtinės, 2019-2020 m. m. 1 ir 3 klasės yra jungtinės. Vaikų skaičius kasmet mažėja. Bet jis ateityje turėtų bent jau nemažėti, nes beveik kiekvienais 2014–2018 metais gimusių vaikų yra 6–9, be to, tikimės, kad iš Klovainių mokyklos mikrorajono kasmet į pirmą klasę ateis 2–3 vaikai. 

 

Ikimokyklinis (IU) ir priešmokyklinis (PU) ugdymas (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)

Mokslo metai

Grupių sk.

Vaikų sk.

Iš jų

Jungtinės grupės

Pastabos

IU

PU

2018–2019

1

10

6

4

1

 

2019–2020

1

6

4

2

1

 

 

Vaikų skaičius ikimokyklinėje grupėje didės, nes dirbantys tėvai į 4 val. grupę negalėjo leisti vaikų, o nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. ugdytiniai bus pavežami į ikimokyklinio ugdymo grupes Balsių pagrindinės mokyklos Klovainių ikimokyklinio ugdymo skyriuje.

 

Darbuotojai

 

2018 m. rugsėjo 1 d.

2019 m. rugsėjo 1 d.

Pastabos apie pasikeitimą

Etatų

skaičius

Darbuotojų

skaičius

Etatų

skaičius

Darbuotojų

skaičius

Iš viso

37,82                43

35,37                 38

 

Iš jų

 

 

 

Direktorių ir pavaduotojų ugdymui

2                       2

1,5                     2

Nuo 2019-01-01 liko tik 0,5 et. direktoriaus pavaduotojo

Mokytojų

13,51               21

13,81                20

 

Švietimo pagalbos specialistų

3                      3

2,5                     3

Sumažėjus logopedinių vaikų skaičiui, naudojama 0,5 et. logopedo

Ikimokyklinio ugdymo pedagogų

0,56                 1

0,56                   1

Veikia 4 val. grupė

Aptarnaujančio personalo

18,75                16

17                      12

Nuo 2019-01-01 atsisakyta 2,75 et. sargų.  Vietoj 1 sargo et. įsteigtas kiemsargio et.

 

Mokytojai ir jų darbo krūvis  (mokslo metų pradžioje)

Mokslo metai

Etatų sk.

Iš viso mokyt. sk.

% dirba  tik toje mokykloje

% dirbančių ir kitose mokyklose

Darbo krūvis (etatais)

Iki

0,25

0,26-0,5

0,51-

0,75

0,76-

0,99

1

Daugiau kaip 1

2018-2019

13,51

21

76,2

23,8

     

10

2

5

2

2

2019-2020

13,81

20

80

20

1

6

4

 

3

6

Tie mokytojai, kurie dirba tik mūsų mokykloje ir tik mokytojais dauguma turi apie vieną etatą (šiek tiek mažiau ar daugiau). Apie pusę etato turi tie, kurie turi kitos pareigybės pusę etato (bibliotekininkė, pavaduotoja, spec. pedagogė, logopedė, vairuotojas).

 

Švietimo pagalbos specialistai (mokslo metų pradžioje)

 

Etatų sk.

Darbuotojų sk.

Ar  dirba kitose mokyklose?

Kiti pastebėjimai

Logopedai.

0,5

1

Ne

 

Spec. pedagogai

1

1

Ne

 

Soc. pedagogai

 

 

 

 

Psichologai

 

 

 

 

Mokytojų padėjėjai

 

 

 

 

Bibliotekininkai

0,5

1

Ne

 

 

Mokyklos personalas stabilus, darbuotojų kaitos beveik nėra. Mažėjant mokinių skaičiui, mažinami pagal galimybes ir etatai: nuo 2019-01-01 nebesamdome sargų, nuo 2019-09-01 nebenaudojame 0,5 virėjos etato, vietoj elektriko, kuris dirbo 0,5 etato,  sudaryta sutartis su įmone, kad už darbuotoją nereikėtų mokėti didesnių mokesčių „Sodrai“. 

 

 

 

 

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS VEIKLOS POKYČIAI ĮGYVENDINANT STRATEGINIO PLANO IR 2019 M. VEIKLOS PLANO NUOSTATAS

 

2018-2020 m. mokyklos strateginiame plane numatyti šie tikslai: inovatyvus mokinių ir pedagogų mokymas(is), saugios mokyklos kūrimas, fizinių ir socialinių mokymosi aplinkų gerinimas, esamo pasiektų rezultatų lygio išlaikymas.

                   Metinis veiklos planas dera su strateginiu planu, tad 2018–2019 m. m. kelti tokie tikslai: didinti mokinių bendrąsias ir dalykines kompetencijas, kurti saugią emocinę aplinką, tobulinti ugdymosi aplinkas. Kaip mums sekėsi juos įgyvendinti?

                   Apie mokinių bendrąsias ir dalykines kompetencijas galima spręsti iš NMPP rezultatų 2, 4, 6 ir 8 klasėse. 2, 4, 6 klasių rezultatai maždaug atitinka respublikos mokinių pasiekimų vidurkį, tik aštuntokų gana blogi. Priežastys išanalizuotos, priemonės pasiekimams gerinti numatytos. 2019 m. PUPP lietuvių gimtosios k. ir matematikos pasiekimų rezultatai geri. Lietuvių k. patikrinimą įveikė visi 10-okai. Matematikos teigiamo pažymio barjero neperžengė 1 spec. poreikių turintis moksleivis.

                   2018–2019 m. m. baigimo rezultatai tokie, kokius ir planavome: pradinių kl. kokybė (pagr. ir aukšt. lygis) 46,9 % (planavome 42 %), pažangumas 100 % (tiek ir planuota), 5-10 kl. kokybė 17,4 % (planuota 15 %), pažangumas 90 % (planuota 93 %).

                   Tokių rezultatų pasiekti padėjo įvairios priemonės: savanorystės pagrindu organizuota mokytojų pagalba per pamokas, 2018–2019 m. m. ugdymo planas buvo orientuotas į efektyvų darbo organizavimą, ypač baigiantis mokslo metams, panaudotos visos „Kultūros paso“ lėšos (dalyvauta 17 „Kultūros paso“ programų), pradėta gamtos mokslus ir kai kurias pradinio ugdymo programas mokyti naudojant e. pratybas, elektroninius vadovėlius. Mokymosi pasiekimus visi 5-10 klasių mokiniai nuolat fiksavo ir analizavo. Taikyta pamokų lankomumo stebėjimo sistema. Didelis dėmesys skirtas vaikų skatinimui. Vykdant projektą „Skaitymo gebėjimų gerinimas Balsių, Klovainių, Rozalimo ir Žemynos mokyklose“, organizuota apie 600  konsultacijų per mokslo metus. Tapo įprastu dalyku mokymasis kitose aplinkose: vien išvykų per metus virš 40.

                   Vykdant mokyklos veiklos įsivertinimą, gilintasi į rodiklius 4.3.1 „Kompetencija“ ir 4.3.2 „Nuolatinis profesinis tobulėjimas“. Mokykla kaip ir visas Pakruojo rajonas įsijungė į projektą „Lyderių laikas 3“, buvo vykdomas Profesinio kapitalo tyrimas. Remiantis aukščiau minėtų rodiklių ir PK tyrimo analize,  parengtas kvalifikacijos tobulinimo planas dvejiems metams. Kadangi mokykla pateko į „Kokybės krepšelio“ projektą, balandžio mėnesį vyko mokyklos veiklos rizikos išorinis vertinimas, po jo sudarytas Mokyklos veiklos tobulinimo planas artimiausiems dvejiems metams, kuris šiemet bus tobulinamas sulaukus NŠA paskirto konsultanto. 

                   Keliant mokinių bendravimo kultūrą, stiprinant drausmę, vadovautasi Smurto ir patyčių prevencijos vykdymo mokykloje tvarka ir Poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokiniams tvarka. Mokyklos vaiko gerovės komisijoje svarstytas 10 mokinių elgesys, 4 - rajono VGK. Visus metus įgyvendinome patyčių prevencijos programą OLWEUS. Buvo teikiama specialioji pagalba maždaug ketvirtadaliui vaikų. Logopedo pagalba teikiama visiems jos reikalingiems  priešm. gr. – 6 kl. mokiniams. Baigiantis metams, atlikus OLWEUS apklausą, nustatyta, kad patyrusių patyčias mokinių sumažėjo 16 proc. Mokykla iš kitų mokyklų išsiskiria tuo, kad teikia pagal galimybes maksimalią pagalbą kiekvienam mokyklos bendruomenės nariui, sukurta savita mokyklos kultūra, kai pastebimas kiekvienas, kai atsakomybę už mokyklą irgi jaučia kiekvienas darbuotojas.

                   Turtinant įgalinančią mokytis fizinę aplinką, nemažai buvo padaryta (žr. III skyrių).

                   Stengėmės išlaikyti esamą pasiektų veiklos rezultatų lygį. Mokykloje vyko daugiau nei 20 tradicinių 5-10 kl. popamokinių veiklų (kalbų, socialinių ir tiksliųjų mokslų popietės, žvejų varžybos, savivaldos diena, karnavalas, Draugų diena, Mokyklos diena, paskutinio skambučio šventė ir kt.) Išleista „Metų knyga“, kurioje sugulė svarbiausi metų darbai, pasiekimai. Palaikėme ryšius su kitomis mokyklomis organizuodami bendras veiklas, dalyvaudami kitų mokyklų veiklose: buvome išvykę į prevencinį renginį Upytės pagrindinėje mokykloje, Kriukų mokyklos „Sniego gniūžtės“ stovyklą; mūsų tradicinėje Draugų dienoje viešėjo 5 mokyklų atstovai...

                  Dalyvavome beveik visų dalykų rajoninėse olimpiadose. Džiugu, kad mūsų mokiniai dažnu atveju buvo vieninteliai iš pagrindinių kaimo mokyklų ir neatsiliko nuo gimnazistų (devintokas T. Šibirkštis užėmė pirmą vietą chemijos, o prizines vietas biologijos olimpiadose ir anglų k. konkurse, rajoninių olimpiadų nugalėtojais tapo septintokė O. Giedraitytė, devintokas A. Antanaitis, aštuntokas T. Jucius, septintokė A. Ušinskaitė. O. Giedraitytė vyko į respublikinę biologijos olimpiadą Kaune). Įvairiuose internetiniuose ir kt. konkursuose, sporto varžybose, rajoniniuose renginiuose dalyvavo 90 proc. mokinių, jiems baigiantis mokslo metams įteiktos padėkos.

                   Buvo naudojama 33 proc. neformaliam švietimui pagal ugdymo planą skirtų valandų: paminėtini robotikos,  skautų, šokių būreliai. Robotikos būrelio nariai dalyvavo 7 turnyruose ar varžybose didžiuosiuose Lietuvos miestuose ar Latvijoje. Nė iš vienų varžybų negrįžo be apdovanojimų. 4 mokytojai vykdė NVŠ programas.

                   Organizuota ir padaryta daug. Rezultatai aptarti rugsėjo išvakarėse. Sutarta mažinti popamokinių, užmokyklinių veiklų skaičių koncentruojantis į pamokos tobulinimą. Tokia išvada peršasi ir iš mokyklos veiklos išorinio vertinimo ataskaitos.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGOS ŪKINĖS-FINANSINĖS VEIKL0S REZULTATAI

 

Pritraukta lėšų:  iš europinio projekto „Skaitymo gebėjimų gerinimas Balsių, Klovainių, Rozalimo ir Žemynos mokyklose“ – 9522 Eur, iš savivaldybės finansuotų projektų -1505 Eur, gauta paramos - 1195 Eur.

Kreditorinis įsiskolinimas 2019-12-31 buvo 743,0 Eur.

 

Lėšos 2019 m. (eurais)

Išlaidų pavadinimas

2019 m. pradžioje

patvirtinta sąmata

2019 m. pabaigoje

gautas finansavimas

Panaudotas finansavimas

Pastabos

BL lėšos

ML lėšos

Spec. lėšos

BL lėšos

ML lėšos

Spec. lėšos

BL lėšos

ML

lėšos

Spec. lėšos

 

Darbo užmokestis

107400

270252

 

 

123300

274652

 

123300

274652

 

 

Soc. draudimo įmokos

2600

4200

 

 

2100

4300

 

2100

4300

 

 

Darbdavio soc. parama

500

400

 

 

3000

 

 

3000

 

 

 

Komunalinės paslaugos

20000

 

 

 

24500

 

 

24500

 

 

 

Ryšių paslaugos

3300

 

 

2600

 

 

2600

 

 

 

Informacinės technologijos

4300

600

 

 

3800

500

 

3800

500

 

 

Kitos paslaugos ir prekės

20200

2546

2500

 

13200

2700

1610

13200

2700

1610

 

Ilgalaikio materialaus turto einamasis remontas

13000

 

 

 

 

11900

 

 

11900

 

 

 

Pavėžėjimas

14500

 

 

11000

 

 

11000

 

 

 

Transporto išlaikymas

3700

 

 

 

3700

 

 

3700

 

 

 

Kvalifikacija

 

800

 

 

 

900

 

 

900

 

Mityba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilgalaikis turtas

4000

 

 

2600

 

 

2600

 

 

 

Iš viso:

193500

278798

2500

201700

283298

1610

201700

283298

1610

 

 

 

                   2019 m. skirto savivaldybės finansavimo užteko minimaliai užtikrinti  Lietuvos higienos normas atitinkančią ugdymosi aplinką. Didžiausias darbas – už beveik 10 tūkst. eurų pakeista centrinio korpuso lietaus vandens nutekėjimo sistema. Einamąjį mokyklos patalpų remontą atlieka mokyklos darbuotojai, todėl ir už nedidelius pinigus padaroma daug: buvo pakeistos trejos centrinio korpuso kabinetų durys, kapitaliai suremontuotas lietuvių k. kabinetas, atliktas I ir II korpusų patalpų einamasis remontas, atnaujintas pavaduotojos ugdymui kabinetas, perdažytos III korpuso lauko sienos. Investuota į valgyklą: nupirkta dvigubo plovimo vonia, mikseris, daržovių pjaustyklė, dviaukštė indų džiovykla, stacionarus kompiuteris.

Nupirkta 4 planšetiniai kompiuteriai gamtos mokslams mokyti ir įkrovimo dėžė, iš ŠAC gauta 10 nešiojamų kompiuterių pradinukų mokymui; baigta rengti lauko klasė prie pradinukų korpuso, prisodinta medelių iš gamtosauginio projekto „Žaliosios poilsio zonos įrengimas“; nupirkti 4 nespalvoti spausdintuvai, 1 spalvotas spausdintuvas, technologijų kabineto virtuvėlei nauja viryklė, 3 projektoriai, daugiafunkcinis kopijuoklis.

                   2019 m. pradžioje įrengta apsaugos signalizacija visuose korpusuose, tai padėjo taupyti lėšas.

                   Dalis numatytų priemonių nebuvo nupirkta dėl 2019 m. gale nutraukto finansavimo prekėms.

 

IV SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS

 

                   Eil. Nr.

Tikrinusios institucijos pavadinimas

Data

Išvados

Nurodymų įvykdymas

1.

Šiaulių valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

2019-06-03

Maisto tvarkymo patalpose atspurijęs lubų ir sienų paviršius; daržovių sandėliavimo patalpoje nėra ventiliacijos.

Patalpos perdažytos, ventiliacija įrengta.

2.

Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybos skyrius

2019-06-20

Pasibaigus šildymo sezonui, atlikti kasmetines statinių apžiūras.

Apžiūros atliekamos

3.

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Pakruojo skyrius

2019-11-07

Darbui mokomojoje dirbtuvėje įsigyti individualaus naudojimo chalatus ar prijuostes.

Prijuostės nupirktos.

 

V SKYRIUS

PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI

      

Didžiausia problema – kasmet mažėjantis mokinių skaičius. Situacija neturėtų artimiausiais metais blogėti, nes 2014-2018 metais gimusių vaikų mūsų mikrorajone daugiau nei 2010-2013 metais. Be to, reorganizavus į ikimokyklinio ugdymo skyrių Klovainių pagrindinę mokyklą tikimės, kad dalis mokinių tęs mokslą Balsiuose. Manome, kad palaipsniui keisis dabartinio Klovainių mokyklos mikrorajono gyventojų nuostatos ir vis daugiau vaikų ateis pas mus. Tuo tikslu būtina didinti ikimokyklinio amžiaus vaikų aprėptį, ypač Pakruojo rajono pakraštyje, kad tėvai ir vaikai nesirinktų Smilgių gimnazijos, ypač ikimokyklinių grupių.

Kita problema – vis mažėjanti pagalba vaikams. Dėl lėšų neturime socialinio pedagogo. 2019 metais beveik nebuvo teikiama psichologinė pagalba: negavome lėšų ir iš savo ilgamečių rėmėjų, o Pakruojo PPT psichologė buvo ilgalaikėse atostogose. Kadangi yra vaikų, turinčių diagnozuotų emocijų, elgesio problemų, labai reikėtų mokytojo padėjėjo. Tikimės, kad šią problemą padės paspręsti mūsų mokyklos dalyvavimas ,,Kokybės krepšelio“ projekte. Iš jo lėšų būtų galima finansuoti etatą.

Padidinome dėmesį mokytojų kvalifikacijos kėlimui. Šiuo metu intensyviai bendradarbiaujame su psichologu T. Lagūnavičiumi, kuris mokytojus moko kitokios pamokų vedimo metodikos. Žadame ją išbandyti.

     Yra problemų, susijusių su materialine baze. Mokykla įsikūrusi 3 korpusuose, jie nėra renovuoti. Atnaujinimas būtinas mokyklos stadionui, ypač krepšinio aikštelei. Būtina sutvarkyti nors dalį mokyklos kiemo (labai sena sutrupėjusi asfalto danga).

Planuojame toliau burti visus pedagogus ir ūkinį personalą bendrai veiklai, ją tobulinti užtikrinant kokybišką ugdymą ir normalias darbo sąlygas. Vykdyti įsipareigojimus, susijusius su projekto „Kokybės krepšelis“ atėjimu į mokyklą.

„Neišbarstyti“ vaikų, t. y. toliau stengtis, kad visi mums priskirto mikrorajono vaikai lankytų mūsų mokyklą. Atlikti visus savivaldybės tarybos įpareigojimus, susijusius su Klovainių mokyklos reorganizavimu.  Įgyvendinus šiuos artimos ateities planus, pagerės mokyklos darbo kokybė.

­_________________________________________