KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. birželio 23 d. Nr. T-276

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu ir Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Kauno miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T-821 „Dėl Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Šis sprendimas įsigalioja 2020 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Visvaldas Matijošaitis


 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2020 m. birželio 23 d.

sprendimu Nr. T-276

 

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas tvarkOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą ir kitas sąlygas.

2. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Kauno miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Konkretus mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) pagal Aprašą nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas).

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

5. Asmens (šeimos) ir Savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo teisėto atstovo arba globėjo (rūpintojo) ir Savivaldybės sutartimi (sutarties forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymu). Sutartyje privalo būti nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos.

6. Trumpalaikę ar ilgalaikę socialinę globą teikiančias įstaigas, parinktas atsižvelgiant į socialinės globos gavėjo (globėjo, rūpintojo ar kitų teisėtų asmens atstovų) prašymą ir interesus arba socialinės globos įstaigas, kurias globėjais (rūpintojais) įstatymų nustatyta tvarka paskiria teismas, Savivaldybė finansuoja tiesiogiai, sudarydama sutartis dėl Kauno miesto gyventojams teikiamos trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos išlaidų kompensavimo. Šias sutartis pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, globos įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo ir socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas (rūpintojas), mokėsiantis už socialines paslaugas.

7. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinės apskaitos tvarką.

8. Socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo Kauno mieste tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu.

9. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Socialinių paslaugų įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

10. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas asmens (šeimos) mokamas dydis nustatomas vadovaujantis Aprašo III skyriaus nuostatomis.

11. Savivaldybė asmeniui su negalia, kuris dėl negalios pobūdžio negali naudotis viešuoju transportu, už transporto organizavimo paslaugas kompensuoja, mokėdama Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktiems šių paslaugų teikėjams už:

11.1. gulinčio asmens su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje – 16 Eur;

11.2. asmens neįgaliojo vežimėlyje su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje – 9,6 Eur;

11.3. neįgaliojo asmens su asistentu (-ais) vieną važiavimą Savivaldybės teritorijoje – 8 Eur;

11.4. gulinčio asmens arba asmens neįgaliojo vežimėlyje su asistentu (-ais) vieną nuvažiuotą kilometrą už Savivaldybės teritorijos ribų – 1,12 Eur;

11.5. asmens vieną nuvažiuotą kilometrą už Savivaldybės teritorijos ribų– 0,64 Eur;

Asmeniui, kuris gauna socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui, kurio pajamos mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, Savivaldybė kompensuoja visą transporto organizavimo paslaugas kainą.

Visais atvejais, atskaičiavus nustatytą asmens mokėjimo už transporto organizavimo paslaugą kainą, asmens mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai.

12. Asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

13. Atskaičiavus nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

14. Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įvaikintojams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, numatyta Socialinių paslaugų įstatymo 18 straipsnio 9 dalyje, teikiama nemokamai.

15. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 12,5 Eur.

16. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 15,6 Eur.

17. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 37,5 Eur.

18. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 43,7 Eur.

19. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 75 Eur.

20. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 84,3 Eur.

21. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis mėnesiui yra 125 Eur.

22. Asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

23. Atskaičiavus nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai, išskyrus atvejus, kai asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

24. Socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą, už šią paslaugą moka tokia tvarka:

24.1. Asmens, kurio pajamos yra mažesnės už 1 valstybės remiamų pajamų dydį, mokėjimo dydis mėnesiui yra 12,5 Eur arba proporcingai mažiau, kad atskaičiavus mokamą mokėjimo dydį asmens mėnesio pajamos liktų ne mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.2. Asmens, kurio pajamos didesnės už 1 valstybės remiamų pajamų dydį, bet mažesnės už 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, mokėjimo dydis yra 25 Eur arba proporcingai mažiau, kad atskaičius mokamą mokėjimo dydį asmens mėnesio pajamos liktų ne mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

24.3. Asmens, kurio pajamos didesnės už 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo dydis yra 37,5 Eur.

24.4. Asmens, kurio pajamos didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 50 Eur.

24.5. Asmens, kurio pajamos didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo dydis yra 62,5 Eur.

24.6. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 75 Eur.

24.7. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo dydis yra 87,5 Eur.

25. Socialinė priežiūra socialinę riziką patiriantiems vaikams teikiama nemokamai.

26. Socialinė priežiūra asmens namuose socialinę riziką patiriančioms šeimoms su vaikais teikiama nemokamai.

27. Socialinė priežiūra krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai, priėmus sprendimą dėl paslaugų teikimo teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą socialinę priežiūrą dydis nustatomas proporcingai teikiamos socialinės priežiūros paslaugos trukmei.

29. Asmens (šeimos) mokėjimo dydis už socialinę priežiūrą perskaičiuojamas, kai pasikeičia asmens (šeimos) mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) ir asmuo (šeima) moka šiame skyriuje nustatytą atitinkamai taikytiną mokėjimo dydį.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

30. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, nepriklausomai nuo to, ar asmuo gyvena vienas, ar su šeima.

31. Asmens, kurio pajamos mažesnės už 1,5 valstybės remiamus pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 12,5 Eur, bet ne daugiau kaip 10 proc. asmens pajamų.

32. Asmens, kurio pajamos yra didesnės už 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 18,7 Eur.

33. Asmens, kurio pajamos yra didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 25 Eur.

34. Asmens, kurio pajamos didesnės už 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 46,8 Eur.

35. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 62 Eur.

36. Asmens, kurio pajamos didesnės už 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 85 Eur.

37. Asmens, kurio pajamos didesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydžius, bet mažesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 100 Eur.

38. Asmens, kurio pajamos didesnės už 4,5 valstybės remiamų pajamų dydžių, bet mažesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 115 Eur.

39. Asmens, kurio pajamos yra 5 valstybės remiamų pajamų dydžiai ir daugiau, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis yra 130 Eur.

40. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

41. Asmens mokėjimo už dienos socialinę globą dydis perskaičiuojamas, kai pasikeičia asmens mėnesio pajamos ir asmuo moka šiame skyriuje nustatytą atitinkamai taikytiną mokėjimo dydį.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

42. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

43. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

44. Jei asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa ir jį prižiūrintiems šeimoms nariams suteikiamas laikinas atokvėpis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sudaro 50 proc. asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

45. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

46. Krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai, priėmus sprendimą dėl paslaugų teikimo teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

48. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., ir į turtą.

49. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

50. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą (toliau – Turto mokestis).

51. Mokėjimo už neįgalaus vaiko ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai neįgalus vaikas pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

52. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

53. Asmenys, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka ir kitais teisės aktais išvykę laikinai iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Asmuo atleidžiamas nuo Turto mokesčio už ilgalaikę socialinę globą, jei turtas buvo iš esmės sugadintas ar sunaikintas, esant tai patvirtinantiems dokumentams (priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (dėl gaisro) pažyma, antstolio faktinių aplinkybių konstatavimo protokolas ar kitų atsakingų institucijų ar įstaigų dokumentai) ir po turto sugadinimo ar sunaikinimo datos turto vertė nebuvo peržiūrėta teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

55. Asmens (šeimos narių) finansinių galimybių vertinimas nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

56. Asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos ir apskaičiuojamos pajamos vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

 

IX SKYRIUS

ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

57. Asmens turtas ir jo vertinimas atliekamas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Savivaldybė užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Savivaldybės taryba nustato maksimalų trumpalaikės ir ilgalaikės socialinės globos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį.

60. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

61. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) vykdant Aprašą nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________________

part_7ed60c0553a7452c87e24e7e75aa870f_end