KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2020 M. LIEPOS 30 D. SPRENDIMO NR. T2-197 „DĖL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. liepos 21 d. Nr. T2-191

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašą, patvirtintą Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. T2-197 „Dėl Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių Klaipėdos miesto savivaldybės švietimo įstaigose aprašo patvirtinimo“:

1.1. pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Privalomas priešmokyklinis ugdymas teikiamas vienus metus vaikui, kuriam yra 6 arba 5 metai pagal Švietimo įstatymo nuostatas. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais atvejais ir tvarka, įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, priešmokyklinis ugdymas gali trukti dvejus metus.“;

1.2. pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Pagrindiniai Grupės veiklos Modeliai pagal Grupės veiklos trukmę, Grupės ugdomosios veiklos trukmę, ugdomąją kalbą, darbuotojų etatų skaičių ir ugdymo vietą pateikti 3 ir 4 lentelėse:

3 lentelė

Grupės veiklos trukmė (val. per parą)

Grupės ugdomosios veiklos trukmė (val. per parą)

Ugdomoji kalba

Darbuotojų etatų skaičius*

Ugdymo vieta

ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojas

auklėtojo padėjėjas / naktinė auklė

Bendrosios ir specializuotos paskirties Grupėje

10,5

9

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdomoji kalba

1,6

1,13

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdymo vieta

4,5

4

0,7

0,5

12

9

1,82

1,13

24

9

 

1,82

1,5 / 1,3

 

Specialiosios paskirties Grupėje

10,5

9

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdomoji kalba

2,2

1,13

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdymo vieta

4,5

4

0,9

0,5

12

9

2,5

1,13

24

9

 

2,5

1,5 / 1,3

 

 

*Lentelėje nurodytas darbuotojų etatų skaičius galioja Švietimo įstaigoms, kuriose nėra padidintas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir sumažintas auklėtojo padėjėjų etatų skaičius pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą.

 

4 lentelė

Grupės veiklos trukmė (val. per parą)

Grupės ugdomosios veiklos trukmė (val. per parą)

Ugdomoji kalba

Darbuotojų etatų skaičius*

Ugdymo vieta

ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojas

auklėtojo padėjėjas / naktinė auklė

Bendrosios ir specializuotos paskirties Grupėje

10,5

9

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdomoji kalba

2,00

1,00

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdymo vieta

4,5

4

0,8

0,5

12

9

2,2

1,00

24

9

2,2

1,5 / 1,3

Specialiosios paskirties Grupėje

10,5

9

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdomoji kalba

2,5

1,00

Švietimo įstaigos nuostatuose įteisinta ugdymo vieta

4,5

4

1,0

0,5

12

9

2,85

1,00

24

9

2,85

1,5 / 1,3

 

*Lentelėje nurodytas darbuotojų etatų skaičius galioja Švietimo įstaigoms, kuriose padidintas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir sumažintas auklėtojo padėjėjų etatų skaičius pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą.

Pasikeitus teisės aktams dėl ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojų darbo krūvio sandaros (kontaktinių ir nekontaktinių valandų skaičiaus), konkretus ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo mokytojų etatų skaičius pagal Grupės veiklos trukmę nustatomas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.“;

1.3. papildyti 19.3 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

19.3. tėvams pasirinkus skirtingą vaikų priežiūros laiką, Grupės sudaromos pagal pasirinkto laiko trukmę (1,5 val., 1 val., 0,5 val.). Grupėje negali būti mažiau kaip 12 vaikų.“;

1.4. pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Siekiant gerinti vaikų sveikatą, tenkinti individualius jų saviraiškos poreikius bei užtikrinti Švietimo įstaigos veiklos savitumą, į Ikimokyklinio ugdymo programą ir Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą integruojamos neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos, vykdomos ugdymo proceso metu. Rekomenduojama, kad viena iš NVŠ programų būtų skirta vaikų sveikatos saugojimo ir judėjimo kompetencijai ugdyti, kitos – meninei (muzikos, vaidybos, dailės, šokio) ir kitoms kompetencijoms (komunikavimo, socialinės, pažinimo) ugdyti. NVŠ programos rengiamos pagal NVŠ programos formą, patvirtintą Švietimo skyriaus vedėjo, tvirtinamos ir derinamos vadovaujantis 10 punkto nuostatomis.“;

1.5. pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Atsižvelgus į sukomplektuotos Grupės vaikų gimtąją kalbą, nustatoma Grupės ugdomoji kalba:

27.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams, ugdomiems lietuvių ar kita kalba, taikomi tie patys Grupės veiklos principai;

27.2. Grupėje, kurioje ugdymo procesas vykdomas ne lietuvių kalba, ne mažiau kaip 5 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba pagal Lietuvių kalbos ugdymo(si) organizavimo modelius tautinių mažumų mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, metodines rekomendacijas, patvirtintas švietimo, mokslo ir sporto ministro.“;

1.6. pakeisti 31.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

31.3. vaikams, turintiems vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, gali būti skiriama mokytojo padėjėjo pagalba Savivaldybės administracijos komisijos teikimu;“;

1.7. pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:

34. Grupių veiklos Modelių įgyvendinimas finansuojamas iš valstybės tikslinės dotacijos (mokymo lėšos), Savivaldybės biudžeto, tėvų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.“

2. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                       Vytautas Grubliauskas