Pasvalio rajono savivaldybės administracijos

direktorius

 

Įsakymas

DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ATVEJO KOMANDOS (darbui su psichikos ir (ar) intelekto negaliĄ turinčiais asmenimis) DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. liepos 30 Nr. DV-309

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu ir vykdydamas Rekomendacijas dėl atvejo vadybos modelio taikymo asmenims su psichikos ir (ar) intelekto negalia, patvirtintas Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2024 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. V-73 „Dėl Rekomendacijų dėl atvejo vadybos modelio taikymo asmenims su psichikos ir (ar) intelekto negalia patvirtinimo“:

1. Patvirtinu Pasvalio rajono savivaldybės atvejo komandos (darbui su psichikos ir (ar) intelekto negalią turinčiais asmenimis) darbo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas:

2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt;

2.2. įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Administracijos direktorius                                                                                     Povilas Balčiūnas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus  2024 m. liepos 30 d. įsakymu

Nr. DV-309

 

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ATVEJO KOMANDOS (DARBUI SU PSICHIKOS IR (AR) INTELEKTO NEGALIĄ TURINČIAIS ASMENIMIS) DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio miesto savivaldybės atvejo komandos (darbui su psichikos ir (ar) intelekto negalią turinčiais asmenimis) darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato atvejo komandos (toliau – Atvejo komanda) tikslus ir funkcijas, teises ir pareigas, sudarymą, sudėtį, darbo organizavimą.

2. Atvejo komanda savo veikloje vadovaujasi Jungtinių Tautų žmonių su negalia konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo nuostatomis, Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme numatytais pagrindiniais asmens su negalia teisių apsaugos įgyvendinimo principais, Socialinių paslaugų įstatyme numatytais socialinių paslaugų valdymo, skyrimo ir teikimo principais, Rekomendacijomis dėl atvejo vadybos modelio taikymo psichikos ir (ar) intelekto negalią turintiems asmenims, patvirtintomis Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2024-03-06 įsakymu Nr. V-73 „Dėl Rekomendacijų dėl atvejo vadybos modelio taikymo asmenims su psichikos ir (ar) intelekto negalia patvirtinimo“, (toliau – Rekomendacijos), taip pat Aprašu.

3. Atvejo komandos darbo organizavimo tvarka ir jos sudėtis tvirtinama Pasvalio rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) direktoriaus įsakymu.

 

II. ATVEJO KOMANDOS SUDARYMAS

 

4. Atvejo komanda sudaroma iš 7 narių šios srities atstovų:

4.1. Administracijos atvejo vadybininko (darbui su psichikos ir (ar) intelekto negalią turinčiais asmenimis);

4.2. Administracijos specialisto, atsakingo už asmenų su negalia reikalų koordinavimo funkcijos įgyvendinimą savivaldybėje (toliau – negalios reikalų koordinatorius);

4.3. Administracijos specialisto, atsakingo už Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) sudarytų planų įgyvendinimą;

4.4. dviejų Pasvalio rajono socialinių paslaugų įstaigų atstovų, kuriuos į Atvejo komandą deleguoja socialinės įstaigos, raštu pateikdamos pranešimus apie savo atstovų delegavimą;

4.5. Viešosios įstaigos Pasvalio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro Psichikos sveikatos centro socialinio darbuotojo, kurį į Atvejo komandą deleguoja Viešoji įstaiga Pasvalio pirminės asmens sveikatos peržiūros centras, raštu pateikdamas pranešimą apie savo atstovo delegavimą;

4.6. Administracijos sveikatos reikalų koordinatorius.

5. Atvejo komandos vadovą ir Atvejo komandos vadovo pavaduotoją skiria Administracijos direktorius įsakymu.

6. Atvejo komandos sekretoriaus funkcijas vykdo atvejo vadybininkas, o jo nesant darbe – negalios reikalų koordinatorius.

 

III SKYRIUS

ATVEJO KOMANDOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

7. Komandos tikslai:

7.1. padėti asmenims su psichikos ir (ar) intelekto negalia ar jų šeimoms (globėjams, rūpintojams) pagal poreikį gauti individualias paslaugas ir reikiamą pagalbą bendruomenėje;

7.2. teikti siūlymus atvejo vadybininkui, kaip šalinti kliūtis asmens individualiems pagalbos ir paslaugų poreikiams užtikrinti.

8. Atvejo komanda atlieka šias funkcijas:

8.1. analizuoja Asmens situaciją ir teikia atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų asmeniui parinkimo, paslaugų teikėjų įtraukimo, paslaugų teikimo apimties, eiliškumo;

8.2. vykdo atvejo stebėseną;

8.3. teikia siūlymus Administracijai ir kitiems atsakingiems subjektams (įstaigoms, organizacijoms) dėl paslaugų aprėpties ir prieinamumo didinimo.

 

IV SKYRIUS

ATVEJO KOMANDOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Atvejo komanda, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

9.1. gauti su nagrinėjamu atveju susijusią informaciją ir dokumentus iš Administracijos, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, nevyriausybinių organizacijų ir kitų įstaigų;

9.2. pasitelkti valstybės institucijų ir įstaigų atitinkamų sričių specialistus komandos kompetencijai priskirtiems klausimams nagrinėti.

10. Atvejo komandos nariai privalo:

10.1. dalyvauti posėdžiuose, o apie neatvykimą į posėdį informuoti atvejo vadybininką iš anksto;

10.2. neatskleisti informacijos tretiesiems asmenims.

 

V SKYRIUS

ATVEJO KOMANDOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Atvejo komandos veiklos forma yra posėdžiai. Komandos posėdžius kviečia, jų vietą ir laiką nustato atvejo vadybininkas.

12. Atvejo komandos posėdžiai yra šaukiami pagal poreikį.

13. Apie atvejo komandos posėdį nariams raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis pranešama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio.

14. Atvejo komandos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Atvejo komandos narių.

15. Pirmajame atvejo komandos posėdyje nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą (Rekomendacijų  5 priedas), atvejo vadybininkas pristato asmens situaciją, pagalbos poreikių sritis ir kliūtis asmens individualiems pagalbos ir paslaugų poreikiams tenkinti, sutariama dėl kito komandos posėdžio laiko, taip pat sutariama dėl keitimosi informacija, susijusia su atvejo vadybos procesu, tvarkos.

16. Atvejo komandos siūlymai ir sprendimai įforminami protokolu, jį pasirašo pirmininkas ir sekretorius. Atvejo vadybininkas toliau inicijuoja su asmens situacijos sprendimu susijusių atsakingų įstaigų ir organizacijų telkimą, kreipdamasis į jų administracijas.

17. Atvejo vadybininkas, įvertinęs, kad per mėnesį nuo kreipimosi į paslaugų teikėją (-us) asmens situacija nesprendžiama, per 10 darbo dienų inicijuoja Atvejo komandos posėdį, į jį kviečiami atsakingų įstaigų ir organizacijų atstovai. Į Atvejo komandos posėdį taip pat gali būti kviečiami įstaigų socialinio darbo organizatoriai, vietos bendruomenės nariai, paslaugų teikėjų atstovai, Agentūros specialistas, kiti asmenys, susiję su konkrečiu nagrinėjamu atveju. Esant sudėtingų situacijų sprendimui, atvejo vadybininkas į posėdį gali kviesti regioną koordinuojantį pertvarkos ekspertą. Susitikimai organizuojami tol, kol asmeniui pradedamos teikti jo individualius poreikius atitinkančios paslaugos.

18. Jei atvejo vadybininkas nustato, kad asmens situacijos sprendimui įtakos turi asmens globėjo (rūpintojo) veikimas (neveikimas), atvejo vadybininkas gali kreiptis į Administracijos socialinės paramos ir sveikatos skyrių dėl globėjo (rūpintojo) pareigų atlikimo įvertinimo.

19. Atvejo komandos vadovas( kuriam nesant, šias funkcijas vykdo Atvejo komandos vadovo pavaduotojas) :

19.1 vadovauja Atvejo komandos darbui ir atsako už jam pavestų funkcijų atlikimą. 

19.2. pirmininkauja Atvejo komandos posėdžiams, pasirašo Atvejo komandos posėdžio protokolus ir kitus su Atvejo komandos veikla susijusius dokumentus

20. Atvejo vadybininkas:

20.1. informuoja Atvejo komandos narius apie posėdžio datą, vietą ir laiką, preliminarią posėdžio darbotvarkę.

20.2. parengia ir pateikia Atvejo komandos nariams svarstomais klausimais būtinus dokumentus;

20.3. protokoluoja posėdį ir pasirašo posėdžio protokolą;

20.4. vykdo kitus Atvejo komandos vadovo pavedimus.

21. Atvejo komandos sprendimai priimami balsuojant. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia komandos vadovo balsas.

22. Atvejo komandos posėdžiai protokoluojami. Posėdžio protokolas parengiamas ir pasirašomas per 3 darbo dienas po posėdžio.

23. Atvejo vadybos procesas užbaigiamas, kai atvejo vadybininkas arba Atvejo komanda nustato, kad:

23.1. asmuo gali savarankiškai savimi pasirūpinti visose vertinamose srityse ir papildoma atvejo vadybininko pagalba nebereikalinga;

23.2. asmeniu rūpinasi ir pagalbą bei paslaugas jam toliau teikia atvejo vadybos modelio metu pritraukti paslaugų teikėjai;

23.3. nuo atvejo vadybos modelio taikymo pradžios praėjo 36 mėn.;

23.4. asmuo atsisako dalyvauti atvejo vadybos modelio taikyme;

23.5. asmuo vengia Pagalbos plane numatytų įsipareigojimų;

23.6. asmuo išsikėlė (nebegyvena) savivaldybėje, kurioje buvo vykdytas atvejo vadybos modelio taikymas. Pasikeitus asmens gyvenamajai vietai (asmeniui išvykus gyventi į kitą savivaldybę), informacija apie asmeniui taikomą atvejo vadybos modelį, teiktą ir reikalingą tęsti pagalbą (asmens bylos kopija visa jos apimtimi) elektroninėmis ryšio priemonėmis perduodama gyvenamosios vietos savivaldybės atvejo vadybininkui;

23.7. asmuo mirė.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Atvejo komandos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, nuotraukos ir (ar) filmuota medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nuostatų.

25. Iškilę ginčai spendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

26. Aprašas gali būti keičiamas Administracijos direktoriaus įsakymu.

 

_____________________