isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 23 d. Nr. T-46

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 295 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos 2022 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Saulius Margis                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 23 d. sprendimu Nr. T-46

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

ĮŽANGA

 

Ataskaita teikiama Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu ir Pakruojo rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos nuostatais.

Tarnyba yra Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Tarnybos uždavinys yra prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai. Tarnybos pagrindinės funkcijos: atlikti išorės auditą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse, kiekvienais metais rengti ir reglamente nustatytais terminais ir tvarka teikti Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, rengti ir Savivaldybės tarybai teikti sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas ir kitas išvadas. Be šių išvardintų funkcijų kontrolės ir audito tarnyboms priskirtos ir kitos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir kituose įstatymuose nustatytos funkcijos.

Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais. Tarnyba atskaitinga Savivaldybės tarybai. Metinės veiklos ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas yra išimtinė Savivaldybės tarybos kompetencija.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VEIKLOS REZULTATAI

 

Tarnyba savo veiklą vykdo pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus veiklos nuostatus. Kiekvienais metais darbas vykdomas pagal patvirtintą veiklos planą, kuris derinamas su Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Kontrolės komitetu (toliau – Kontrolės komitetas). Kontrolieriaus patvirtintas planas nustatyta tvarka pateiktas Valstybės kontrolei. Tarnybos 2022 m. veikla buvo planuojama ir vykdoma taip, kad užtikrintų prioritetinių užduočių – išvados parengimo ir pateikimo dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, išvadų dėl Savivaldybės galimybių imti paskolas ir suteikti garantiją Savivaldybės kontroliuojamai įmonei ir kitų išvadų.

 

·        2022 m. atliktas (užbaigtas) Pakruojo rajono savivaldybės 2021 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditas.

Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį sudaro Savivaldybės biudžetinių įstaigų, Savivaldybės išteklių fondų ir kitų Savivaldybės kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinys ir Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys.

Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys parengtas pagal 32 viešojo sektoriaus subjektų pateiktus finansinių ataskaitų rinkinius (išteklių fondo – iždo, 28 savivaldybės biudžetinių įstaigų, 2 kontroliuojamų viešosios sveikatos priežiūros įstaigų ir 1 kontroliuojamos viešosios įstaigos).

Savivaldybės konsoliduotųjų biudžeto ataskaitų rinkinys parengtas pagal 37 viešojo sektoriaus subjektų pateiktus biudžeto ataskaitų rinkinius.

Dėl 2021 m. Pakruojo rajono savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio audito išvadoje pareikšta sąlyginė nuomonė, dėl konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio – besąlyginė nuomonė.

Atliekant Pakruojo rajono savivaldybės 2021 m. konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą, siekiant gauti audito tikslams reikalingus, pakankamus ir tinkamus įrodymus, audito planavimo etape atlikta analizė pagal nustatytas rizikas, atrankos kriterijus ir reikšmingumą, parengta audito strategija. Audito metu buvo vertinamas Savivaldybės finansinių ataskaitų rinkinio konsolidavimo procesas.

Tarnyba, būdama audituojamo subjekto (komponento) konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditorė, užbaigusi Pakruojo rajono savivaldybės 2021 m. konsoliduotųjų ataskaitų auditą, Valstybės kontrolei nustatyta forma ir tvarka pranešė apie jo rezultatus.

Audito metu buvos nustatyti įtakos pateiktai sąlyginei išvadai dalykai:

ü Padidintas Nebaigtos statybos sąskaitos likutis, nes Nebaigtos statybos sąskaitoje 2021 m. pabaigoje buvo apskaitomi tebeeksploatuojami 19 užbaigtų objektų, kurių vertė 1385,9 tūkst. Eur;

ü Neteisingas Infrastruktūros ir kitų ilgalaikių statinių (kelių) sąskaitos likutis, nes 2021 m. pabaigoje liko neapskaitytų vietinės reikšmės kelių“;

ü Netikslus ir kilnojamųjų kultūros vertybių likutis 2021 m. pabaigoje — dėl neužbaigto muziejinių vertybių vertinimo tikrąja verte (pagal pateiktą informaciją 2022 m. pabaigoje vertinimo darbai užbaigti);

ü Ataskaitose neapskaitytas savivaldybės biologinis turtas.

 

Audito ataskaitoje pateiktos 9 rekomendacijos.

 

·        2022 m. atliktas Pakruojo rajono savivaldybės valdomų bendrovių ir savivaldybės viešųjų įstaigų tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo 2021–2022 m. I pusmetį patikrinimas.

Savivaldybės valdoma bendrovė – akcinė bendrovė ir (ar) uždaroji akcinė bendrovė, kurių vienai ar kelioms savivaldybėms nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime. Savivaldybės valdomos bendrovės: AB „Pakruojo autotransportas“, UAB „Pakruojo vandentiekis“, UAB „Pakruojo komunalininkas“, UAB „Pakruojo šiluma“. Savivaldybės viešosios įstaigos: Viešoji įstaiga Pakruojo rajono pirminės sveikatos priežiūros centras ir Viešoji įstaiga Pakruojo ligoninė.

Pakruojo rajono savivaldybės taryba 2019 m. spalio 31 d. sprendimu Nr. T-265 patvirtino Tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo Pakruojo rajono savivaldybės valdomose įmonėse, viešosiose ir biudžetinėse įstaigose taisykles, pavedė įstaigoms iki 2019 m. gruodžio 31 d. pasitvirtinti automobilių naudojimą, naudojimo kontrolę reglamentuojančius vidaus dokumentus, pavedė Kontrolės ir audito tarnybai kontroliuoti, kaip subjektai laikosi patvirtintų taisyklių.

Patikrinimo metu buvo vertinami bendrovių ir viešųjų įstaigų (toliau — įstaigos) pateikti dokumentai: susipažinta su vidaus teisės aktais, taisyklėmis, aprašais, reglamentuojančiais tarnybinių lengvųjų automobilių panaudojimą, naudojimo kontrolę, tikrinti ir analizuoti pirminiai ir suvestiniai buhalterinės apskaitos dokumentai, pagrindžiantys tarnybinių lengvųjų automobilių panaudojimą įstaigų veiklai vykdyti bei jų eksploatacijos sąnaudas.

Nustatyta:

ü dvi įstaigos nepasitvirtino vidaus teisės aktų, reglamentuojančių tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimą ir naudojimo kontrolę;

ü dvi įstaigos nenustatė ridos limitų;

ü dviejų įstaigų automobiliai viršijo ridos limitus;

ü penkios įmonės važiavo su automobiliais į Vilnių, Kauną nenurodydamos kelionės lapuose paskirties vietos: AB „Pakruojo autotransportas — 4590 km, UAB „Pakruojo komunalininkas“— 1855 km, UAB „Pakruojo šiluma“ — 1336 km, UAB „Pakruojo vandentiekis“ — 11558 km, Pakruojo ligoninė — 15187 km;

ü dvi įstaigos važiavo su automobiliais atostogų metu, nuvažiavo 3376 km;

ü dvi įstaigos pildė kelionės lapus nurodydamos, kad „važiavo po rajoną“, ar įrašydavo vieną įrašą už kelias dienas;

ü dvi įstaigos interneto svetainėje neskelbė informacijos apie pareigybes, kurias einant suteikta teisė naudotis netarnybiniu (nuosavu) automobiliu gaunant už tai kompensaciją.

 

Audito ataskaitoje pateikta 13 rekomendacijų.

 

·   2022 m. Pakruojo rajono savivaldybės tarybai pateiktos išvados:

 

ü Dėl Pakruojo rajono savivaldybės galimybės imti 390 000 Eur ilgalaikę paskolą investicinių projektų finansavimui;

ü Dėl Pakruojo rajono savivaldybės galimybės prisiimti 50 000 Eur įsipareigojimus pagal finansinės nuomos (lizingo) sutartį;

ü Dėl Pakruojo rajono savivaldybės galimybės suteikti 100 tūkst. Eur garantiją UAB „Pakruojo komunalininkas“.

 

Audito ataskaitos ir išvados buvo pateiktos audituotų įstaigų vadovams, Savivaldybės administracijos direktoriui, merui. Tarnybos veiklos plano vykdymas, audito ataskaitos ir išvados buvo aptartos Kontrolės komiteto posėdžiuose. Pagal galiojančias Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatas, siekiant didesnio Tarnybos viešumo ir veiksmingumo, audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.

 

Kontrolės ir audito tarnyba be pagrindinių funkcijų vykdo ir įstaigos administravimo funkcijas. Parengta valstybės tarnautojų mokymų ataskaita ir pateikta „Vataras” sistemoje Valstybės tarnybos departamentui, sutvarkytos Tarnybos dokumentų bylos, tvarkomas archyvas, parengti ir EAIS sistemoje suderinti su Šiaulių regioniniu valstybės apskrities archyvu ilgo ir nuolatinio saugojimo bylų apyrašai, parengtas ir EAIS sistemoje suderintas su Šiaulių apskrities regioniniu valstybės archyvu 2023 metų dokumentacijos planas ir dokumentų registrų sąrašas. Atliktas valstybės tarnautojų metinis veiklos vertinimas. Rengiama Tarnybos veiklos ataskaita. Savivaldybės kontrolierius pagal kompetenciją leido įsakymus.

 

III SKYRIUS

REKOMENDACIJŲ VYKDYMAS

 

Tarnybos teikiamų rekomendacijų tikslas – siekti, kad savivaldybės biudžeto lėšos ir turtas būtų valdomas ir naudojamas teisėtai, efektyviai ir ekonomiškai, parengtose ataskaitose nebūtų informacijos iškraipymų, jų informacija būtų patikima vidaus ir išorės naudotojams, būtų gerinama vidaus kontrolė.

2022 metais audito ataskaitose buvo pateiktos 22 rekomendacijos. Rekomendacijų įgyvendinimo terminas buvo nustatytas pagal su įstaigomis suderintą rekomendacijų įgyvendinimo planą. 21 rekomendacija įvykdyta, 1 rekomendacijos vykdymas tęsiamas.

 

IV SKYRIUS

ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI. KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS

 

Savivaldybės tarybos nustatytas didžiausias leistinas valstybės tarnautojų pareigybių skaičius Tarnyboje – trys. Iki šiol dirba du darbuotojai – savivaldybės kontrolierius ir savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas.

Savivaldybės kontrolierius – įstaigos vadovas – į pareigas priimtas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka konkurso būdu. Jo pareigybė nepriskiriama prie politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų. Tarnybos valstybės tarnautojų santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės tarnybos įstatyme ir Vietos savivaldos įstatyme.

Audito atlikimo tvarką reglamentuoja Valstybės kontrolės parengti audito atlikimo vadovai, Tarptautiniai audito standartai, Aukščiausių audito institucijų standartai. Šie audito atlikimą reglamentuojantys dokumentai kelia aukštus reikalavimus audito atlikimui, jo dokumentavimui.

Auditą atliekančio darbuotojo pareiga – nuolat atnaujinti žinias ir tobulinti įgūdžius, reikalingus auditui atlikti. 2022 m. Tarnybos darbuotojai kvalifikaciją kėlė dalyvaudami nuotoliniuose mokymuose ir pasitarimuose, kuriuos organizavo Savivaldybių kontrolierių asociacija (65 akademines valandas).

V SKYRIUS

TARNYBOS FINANSAVIMAS

 

Tarnybos veiklai 2022 metais buvo skirta 73,8 tūkst. Eur. Beveik visą Tarnybos biudžetą – 70,7 tūkst. Eur – sudarė darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos (atitinkamai pernai — 71,9 tūkst. Eur ir 69,4 tūkst. Eur).

 

VI SKYRIUS

RAŠTVEDYBA

2022 m. Tarnybos raštvedyba buvo tvarkoma nustatyta tvarka, dokumentai saugomi pagal dokumentacijos planą, suderintą su Šiaulių regioniniu valstybės archyvu.

 

Tarnybos veiklos ataskaita skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.

________________________