Administracinė byla Nr. eR-15-624/2023
Teisminio proceso Nr. 3-66-3-00017-2023-3
Procesinio sprendimo kategorijos: 5.3; 5.7
(S)
LIETUVOS VYRIAUSIASIS ADMINISTRACINIS TEISMAS
S P R E N D I M A S
LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU
2023 m. sausio 27 d.
Vilnius
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų kolegija, susidedanti iš teisėjų Arūno Dirvono (pranešėjas), Veslavos Ruskan (kolegijos pirmininkė) ir Mildos Vainienės,
sekretoriaujant Laisvidai Versekienei,
dalyvaujant pareiškėjo atstovui advokatui P. O.,
atsakovo atstovei E. M.,
trečiajam suinteresuotam asmeniui V. J.,
viešame teismo posėdyje žodinio proceso tvarka išnagrinėjo administracinę bylą pagal pareiškėjo politinio komiteto Šilalės centristai skundą atsakovui Lietuvos Respublikos vyriausiajai rinkimų komisijai (tretieji suinteresuoti asmenys – V. J., G. M., V. S., D. D., A. O., R. T., G. D., T. Š., V. B., G. M., M. N., E. L., E. K., I. L., L. K., K. V., G. M., A. J., M. L., K. Č., R. P., S. K., A. B., V. A., S. V., E. B., J. B., I. S., A. M., L. J., D. L., V. Š., M. M., D. D., M. P., M. M., T. Š., N. G., V. V., V. S., D. L., E. R., V. Ž., J. E., L. K., A. R., P. Š.) dėl sprendimo panaikinimo ir įpareigojimo atlikti veiksmus.
Teisėjų kolegija
n u s t a t ė:
I.
1. Pareiškėjas politinis komitetas Šilalės centristai (toliau – ir pareiškėjas) kreipėsi su skundu į teismą, prašydamas panaikinti 2023 m. sausio 17 d. Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos (toliau – ir VRK, ir atsakovas) sprendimą Nr. Sp-16 „Dėl kandidatų, neatitinkančių Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso reikalavimų, neregistravimo“ (toliau – ir Sprendimas), dalyje dėl 47-nių sprendimo priede išvardintų politinio komiteto Šilalės centristai keliamų kandidatų: V. J., G. M., V. S., D. D., A. O., R. T., G. D., T. Š., V. B., G. M., M. N., E. L., E. K., I. L., L. K., K. V., G. M., A. J., M. L., K. Č., R. P., S. K., A. B., V. A., S. V., E. B., J. B., I. S., A. M., L. J., D. L., V. Š., M. M., D. D., M. P., M. M., T. Š., N. G., V. V., V. S., D. L., E. R., V. Ž., J. E., L. K., A. R., P. Š. (sprendimo priedo eilės Nr. (duomenys neskelbtini)), neįregistravimo.
2. Pareiškėjas nurodė, kad siekiant įgyvendinti savivaldos teisę dalyvauti 2023 m. kovo 5 d. vyksiančiuose savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose, 2022 m. lapkričio 25 d. buvo įsteigta politinė organizacija – politinis komitetas, pavadinimu Šilalės centristai. Politinis komitetas Šilalės centristai Šilalės rajono daugiamandatėje rinkimų apygardoje iškėlė 50 kandidatų dalyvauti savivaldos rinkimuose Šilalės rinkimų apygardoje Nr. 46 ir 1 kandidatą vienmandatėje rinkimų apygardoje. 2022 m. gruodžio 29 d. 08:23 val., likus 66 dienoms iki numatytų 2023 m. kovo 5 d. rinkimų, pareiškėjas elektroniniu būdu per informacinę sistemą pateikė visus Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso (toliau – ir Rinkimų kodeksas) 75 straipsnio 1 ir 2 dalyje nurodytus pareiškinius dokumentus. Dokumentai buvo pateikti laiku, nepraleidus Rinkimų kodekso 78 straipsnio 3 dalyje įtvirtinto 65 dienų iki rinkimų dienos termino pareiškiniams dokumentams pateikti. Pareiškėjai pažymėjo, kad Šilalės rajono savivaldybės rinkimų komisija, įvertinusi kandidatų pareiškinius dokumentus, priėmė sprendimą, kad dokumentai yra tinkami ir juos patvirtino. Šią aplinkybę patvirtina byloje pateiktas išrašas iš internetinės svetainės (duomenys neskelbtini), per kurios informacinę sistemą buvo teikiami pareiškiniai dokumentai, iš kurio (išrašo) matyti politinio komiteto Šilalės centristų pateiktų dokumentų priėmimo būsena – „patvirtintas“.
3. Pareiškėjas paaiškino, kad 2023 m. sausio 12 d. politinis komitetas Šilalės centristai elektroniniu paštu gavo Vyriausios rinkimų organizavimo skyriaus vedėjos R. D. sprendimo dėl kandidatų neregistravimo priedo projektą bei pranešimą, kad jis bus svarstomas 2023 m. sausio 17 d. VRK posėdyje, kuriame bus galima dalyvauti nuotoliniu būdu. Iš gauto sprendimo priedo projekto matyti, kad net 47 politinio komiteto Šilalės centristų keliami kandidatai yra neregistruojami dėl nepateiktos biografijos. Pareiškėjas pabrėžė, kad pareiškiniai dokumentai, iš jų – ir biografijos, buvo pateikti, tačiau, kaip paaiškėjo vėliau, pateiktose biografijose trūko informacijos.
4. Pareiškėjas akcentavo, kad Rinkimų kodeksas neišskiria kokie duomenys privalo būti nurodyti kandidatų biografijose. Be to, pildant biografijos formą informacinėje sistemoje, privalomi laukai buvo 4 – vardas, pavardė, asmens kodas ir gimimo data. Kiti laukai – išsilavinimas, darbovietė, pomėgiai – nebuvo privalomi užpildyti. Pareiškėjo nuomone, informacinės sistemos veikimo funkcionalumas, kai vienus pareiškinius dokumentus pilnai neužpildžius leidžiama pateikti (pavyzdžiui, biografijas), o kitų pilnai neužpildžius – neleidžiama, taip pat nesant įstatyminio reguliavimo dėl privalomų biografijos duomenų pateikimo, kandidatams pagrįstai leido manyti ir turėti lūkesčių, jog dokumentai yra tinkamai užpildyti ir pateikti. Tuo labiau, kad pateiktų dokumentų atitiktį įstatymo reikalavimams patvirtino ir pati Šilalės rajono savivaldybės rinkimų komisija Nr. 46 dokumentus priimdama ir atžymėdama žyma „patvirtinta“.
5. Be kita ko, pareiškėjas pabrėžė, kad 2023 m. sausio 11 d. išsiuntė R. D. elektoriniu paštu VRK nariams adresuotą paaiškinimą dėl susiklosčiusios situacijos, o iki 2023 m. sausio 17 d. numatyto VRK posėdžio, kuriame turėjo būti svarstomas kandidatų neregistravimo klausimas, elektroniniu paštu R. D. ir visiems VRK komisijos nariams pateikė pataisytas ir pilnai užpildytas kandidatų biografijas. VRK posėdyje šios aplinkybės paaiškintos ir pareiškėjo atstovo V. J.
6. Pareiškėjas pažymėjo, kad VRK priėmusi ginčijamą Sprendimą užkirto kelią visiems politinio komiteto Šilalės centristai kandidatams dalyvauti rinkimuose, kadangi kandidatų sąraše nelieka reikiamo minimalus 13 kandidatų skaičiaus (Rinkimų kodekso 87 str. 3 d.). Toks VRK priimtas Sprendimas pažeidžia ne tik pareiškėjo teises ir teisėtus interesus dalyvauti savivaldos rinkimuose, bet taip pat ir politinio komiteto Šilalės centristai 47 keliamų kandidatų teises ir teisėtus interesus.
7. Be to, politinis komitetas Šilalės centristai, priėmus ydingą VRK Sprendimą, netenka ne tik teisės dalyvauti rinkimuose (įgyvendinti pasyviąją rinkimų teisę), bet taip pat patiria ir finansinių nuostolių, kadangi jam nėra grąžinamas sumokėtas užstatas (12 784 Eur).
8. Pareiškėjas pažymėjo, kad pareiškiniai dokumentai buvo pateikti likus beveik 2 darbo dienoms iki termino tai padaryti pabaigos ir iki 66 dienos iki rinkimų dienos. Pareiškėjo nuomone, VRK nesivadovavo Rinkimų kodekso 80 straipsnio 5 dalimi ir nepranešė politinei organizacijai apie nustatytus trūkumus, nors galimybė pranešti apie trūkumus realiai egzistavo.
9. Pareiškėjas mano, kad tai, jog informacinė sistema leido pateikti dokumentus, nors ne visi biografijos faktai buvo užpildyti, rodo, kad VRK neužtikrino sklandaus informacinės sistemos veikimo (Rinkimų kodekso 30 str. 1 d., 32 str. 1 d., 78 str. 7 d.).
10. Pareiškėjas nurodė Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2014 m. gegužės 19 d. sprendimą administracinėje byloje Nr. A602-660/2014, kuriame buvo pasisakyta, kad asmens teisės turi būti ginamos efektyviai ir informacinės sistemos nepakankamos techninės galimybės, kurios tiesiogiai susijusios su asmens teisių ir pareigų įgyvendinimu, negali būti kliūtis įgyvendinti teisės aktais garantuojamas teises. Anot pareiškėjo, ši teismų praktika aktuali šiuo atveju, nes būtent naudojamos informacinės sistemos netobulumas sąlygojo galimas klaidas teikiant kandidatų biografijos duomenis.
11. Pareiškėjas, pateikęs visus rinkimų įstatyme nurodytus pareiškinius dokumentus, sistemai nerodant jokių kliūčių ir trūkumų bei pačiai Šilalės rajono savivaldybės rinkimų komisijai Nr. 46 patvirtinus dokumentų atitiktį įstatymo reikalavimams ir išdavus rinkėjų parašų rinkimo lapus, galėjo pagrįstai tikėtis, kad jų pateiktos biografijos yra tinkamos. Todėl atsakomybę už informacinės sistemos nesklandų ir klaidinantį funkcionavimą bei pačios Šilalės rajono savivaldybės rinkimų komisijos klaidą patvirtinant dokumentus su trūkumais, turi prisiimti viešojo administravimo institucija priėmusi ydingą Sprendimą.
13. VRK nurodė, kad skundžiamu Sprendimu 47 politinio komiteto Šilalės centristų kandidatai nebuvo registruoti, kadangi nepateikė pareiškinio dokumento – biografijos.
14. Atsakovas pažymėjo, kad nei Rinkimų kodekso, nei VRK 2022 m. lapkričio 29 d. sprendimu Nr. Sp-113 patvirtinto Politinių partijų, politinių komitetų ir kandidatų pareiškinių dokumentų pateikimo tvarkos aprašo (toliau – ir Aprašas) nuostatose nėra numatyta, kad biografijos galima nepildyti arba kad jos pildymas yra neprivalomas, todėl nesutinka su pareiškėjo pozicija, kad šio pareiškinio dokumento buvo galima nepildyti ar kad iš Rinkimų kodekso ar Aprašo reikalavimų nebuvo aišku, kad jį reikia pildyti.
15. Anot atsakovo, portale „Rinkėjo puslapis“ į kiekvieno kandidato biografiją automatiniu būdu buvo perkelti vardo, pavardės, asmens kodo ir gimimo datos duomenys, o likusius laukus kandidatai privalėjo užpildyti patys, tačiau to nepadarė. Atsakovas akcentavo, kad sistema leido elektroniniu būdu pildyti biografijos formą, tačiau kandidatai nusprendė nepildyti jos dėl nuo jų pačių priklausančių priežasčių. Atsakovas akcentavo, kad pagal Rinkimų kodeksą visi pareiškiniai dokumentai turi būti tinkamai užpildyti. Atsakovas pabrėžė, kad informacinėje sistemoje nebuvo nustatyti įspėjimai, neužpildžius biografijos laukų, tačiau tokių funkcionalumų nenustatymas nereiškia, kad biografijos pildyti nereikia.
16. Atsakovas taip pat atkreipė dėmesį, kad 2022 m. lapkričio 18 d. VRK buvo surengti mokymai „Ką reikia žinoti norint dalyvauti rinkimuose“, kuriuose kandidatams buvo išsamiai paaiškinta pareiškinių dokumentų pildymo tvarka, be kita ko paaiškinta ir biografijos pildymo tvarka. VRK taip pat nurodė, kad VRK mokymų medžiaga kaip mokomasis vaizdo įrašas yra publikuoti VRK internetinėje svetainėje.
17. VRK pažymėjo, kad viso apie 13 500 kandidatų per portalą „Rinkėjo puslapis“ tinkamai užpildė ir pateikė kandidatų biografijas, todėl nėra pagrindo teigti, kad pareiškėjo kandidatai biografijos užpildyti negalėjo ar jiems buvo neaišku, ką reikia pildyti. Be kita ko, VRK pabrėžė, kad kai kurie pareiškėjo keliami kandidatai biografijų duomenis taip pat užpildė.
18. VRK pabrėžė, kad biografijos forma buvo paskelbta viešai, todėl kandidatams turėjo būti žinoma, kad ją užpildyti privaloma, todėl, VRK nuomone, to nepadarę pažeidė Rinkimų kodekse nustatytą pareiškinių dokumentų pildymo tvarką.
19. VRK pažymėjo, kad pranešimo apie trūkumus bei paskutinė pareiškinių dokumentų pildymo data sutampa ir yra 2022 m. gruodžio 30 d. Todėl VRK nebuvo papildomo laiko nurodyti kandidatams jų pateiktų pareiškinių dokumentų trūkumų. Dėl didelio kandidatų skaičiaus VRK negalėjo įvertinti kiekvieno kandidato pateiktų pareiškinių dokumentų trūkumus nepasibaigus jų pateikimo terminui, nes už jų pildymą buvo atsakingi patys kandidatai.
20. VRK pažymėjo, kad jam nesuteikta diskrecija spręsti dėl tų kandidatų registravimo, kurie nepateikė visų pareiškinių dokumentų. VRK nėra pavesta vykdyti teisingumą, tą daro teismai.
21. VRK paaiškino, kad kandidatams nepateikus biografijos (neužpildžius biografijos formoje nurodytų duomenų), VRK negali įgyvendinti Rinkimų kodekso jai pavestos funkcijos – VRK svetainėje neterminuotai skelbti šią informaciją (Rinkimų kodekso 85 str. 1 d. 4 p.). VRK įsitikinimu, tokios informacijos nepateikimas taip pat yra nesuderinamas su rinkėjų informavimo procesų skaidrumu ir demokratinės sistemos veikimo valstybėje užtikrinimu, kandidatų sąžininga konkurencija (Rinkimų kodekso 32 str. 1 d. 22 p.) bei Lietuvos Respublikos Konstitucijos garantuojamu ir saugomu visuomenės interesu būti informuotai.
Teisėjų kolegija
k o n s t a t u o j a:
II.
22. Pareiškėjas kreipėsi į teismą, prašydamas panaikinti Vyriausiosios rinkimų komisijos 2023 m. sausio 17 d. Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimo Nr. Sp-16 „Dėl kandidatų, neatitinkančių Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso reikalavimų, neregistravimo“ dalį dėl 47-nių sprendimo priede išvardintų politinio komiteto Šilalės centristai keliamų kandidatų – V. J., G. M., V. S., D. D., A. O., R. T., G. D., T. Š., V. B., G. M., M. N., E. L., E. K., I. L., L. K., K. V., G. M., A. J., M. L., K. Č., R. P., S. K., A. B., V. A., S. V., E. B., J. B., I. S., A. M., L. J., D. L., V. Š., M. M., D. D., M. P., M. M., T. Š., N. G., V. V., V. S., D. L., E. R., V. Ž., J. E., L. K., A. R., P. Š. (sprendimo priedo eilės Nr. (duomenys neskelbtini)) (toliau – ir politinio komiteto Šilalės centristai kandidatai) – neįregistravimo.
23. VRK, vadovaudamasi Rinkimų kodekso 75 straipsniu, 80 straipsnio 3 dalimi, 81 straipsnio 4 dalies 1-3 punktais, ginčijamo Sprendimo dalimi nusprendė neregistruoti politinio komiteto Šilalės centristai keliamų kandidatų, kaip neatitinkančių Rinkimų kodekso reikalavimų, motyvuodama tuo, kad nėra pateiktos kandidatų biografijos.
24. Pareiškėjas, be kita ko, teigia, jog VRK nevykdė savo pareigos, nustatytos Rinkimų kodekso 80 straipsnio 5 dalyje, kurioje nustatyta, kad jeigu pateikti ne visi šiame kodekse nurodyti pareiškiniai dokumentai ar juose yra trūkumų, Vyriausioji rinkimų komisija apie tai turi nedelsdama pranešti atstovui rinkimams ir nustatyti ne vėlesnį kaip 65 dienos iki rinkimų dienos terminą trūkumams pašalinti.
25. Rinkimų kodekso 75 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodyti asmens, keliamo kandidatu vienmandatėje rinkimų apygardoje arba daugiamandatėje rinkimų apygardoje, pareiškiniai dokumentai, iš jų – ir 9 punkte nurodyta Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytos formos kandidato biografija.
26. Kaip nustatyta šalių atstovų ir trečiojo suinteresuoto asmens paaiškinimais teismo posėdžio metu, kitais byloje pateiktais įrodymais, pareiškėjų politinio komiteto Šilalės centristai keliamų kandidatų pateiktose biografijose nėra nurodyta didesnė dalis Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytoje formoje prašomų nurodyti duomenų – gimimo vieta, tautybė, išsilavinimas, užsienio kalbų mokėjimas, darbo patirtis, visuomeninė veikla, pomėgiai, šeimyninė padėtis. Duomenų, kad kiti politinio komiteto Šilalės centristai kandidatų pareiškiniai dokumentai iki Rinkimų kodeksu nustatyto termino pareikštiniam dokumentams pateikti pabaigos būtų nepateikti ar turėtų kitų trūkumų, nėra.
27. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, nagrinėdamas analogišką faktinėmis aplinkybėmis ir taikomu teisiniu reguliavimu ginčą (dėl nagrinėjamoje byloje ginčijimo Sprendimo kitos dalies), 2023 m. sausio 26 d. sprendime, priimtame administracinėje byloje Nr. eR-7-815/2023, skundą tenkino, be kita ko, konstatavęs, kad: „<...> Rinkimų kodekse nustatytas teisinis reguliavimas garantuoja, kad rinkimų procese būtų sudarytos realios galimybės aktyviąją rinkimų teisę įgyvendinantiems asmenims, sprendžiantiems dėl kandidato tinkamumo būti savivaldybių tarybų nariu, gauti informaciją apie svarbius tokio asmens gyvenimo faktus, galinčius turėti reikšmės jam atstovaujant rinkėjų interesams ir tvarkant viešuosius reikalus. <...> šio kodekso 76 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad kandidato biografijoje pateikiama informacija apie gimimo vietą, tautybę, išsilavinimą, užsienio kalbų mokėjimą, darbovietę, visuomeninę veiklą, pomėgius, šeiminę padėtį, o Rinkimų kodekso 84 straipsnio 1 dalyje, be kita ko, nustatyta, jog likus ne mažiau kaip 30 dienų iki rinkimų dienos Vyriausioji rinkimų komisija savo interneto svetainėje paskelbia kandidatus, jų pareiškinius dokumentus. Taigi, pagal Rinkimų kodekso 84 straipsnio 1 dalį VRK užtikrina, jog rinkimų procese būtų sudarytos realios galimybės aktyviąją rinkimų teisę įgyvendinantiems asmenims, sprendžiantiems dėl kandidato tinkamumo būti savivaldybių tarybų nariu, gauti informaciją apie svarbius tokio asmens gyvenimo faktus, galinčius turėti reikšmės jam atstovaujant rinkėjų interesams ir tvarkant viešuosius reikalus. Antra vertus, užtikrindama minėtas galimybes aktyviąją rinkimų teisę įgyvendinantiems asmenims, VRK pagal Rinkimų kodekso 80 straipsnio nuostatas turi patikrinti, ar pareiškiniuose dokumentuose esanti informacija atitinka Rinkimų kodekso reikalavimus, inter alia jų išsamumo aspektu. <...> Bylos duomenimis nustatyta, kad kai kurie pareiškiniai dokumentai (biografijos) pateikti su trūkumais, kai kurie, pasak pareiškėjo, dėl žmogiškosios klaidos nepateikti apskritai (<...> atvejis). Tačiau taip pat nustatyta, kad Komisija neatliko savo imperatyvios pareigos, nustatytos Rinkimų kodekso 80 straipsnio 5 dalyje, kad jeigu pateikti ne visi šiame kodekse nurodyti pareiškiniai dokumentai ar juose yra trūkumų, Vyriausioji rinkimų komisija apie tai turi nedelsdama pranešti atstovui rinkimams ir nustatyti ne vėlesnį kaip 65 dienos iki rinkimų dienos terminą trūkumams pašalinti. Todėl, įvertinus, kad nuotraukos ir biografijos sudaro nedidelę pareiškinių dokumentų dalį, kurią privaloma teikti pagal Rinkimų kodekso 75 straipsnio 2 dalį ir 76 straipsnio 1 dalį, kad nuotraukas ir biografijas buvo bandoma teikti ar jos pateiktos su trūkumais, kad teisėjų kolegija nenustatė Kandidatų nesąžiningumo, kai jie teikė šiuos dokumentus, likę pareiškiniai dokumentai buvo pateikti, kad VRK neatliko imperatyvios pareigos, nustatytos Rinkimų kodekso 80 straipsnio 5 dalyje, darytina išvada, jog skundžiamu Sprendimu neproporcingai apribota Kandidatų pasyvioji rinkimų teisė, kurią įtvirtina ir Konstitucija, nes Kandidatai pateikė didžiąją dalį Rinkimų kodekse numatytų dokumentų, o konstatuoti, jog, esą, rinkėjų teisė būti informuotais būtų pažeista, nėra teisinio pagrindo <...>“.
28. Iš Lietuvos Respublikos Konstitucijos kyla reikalavimas, jog tokios pat (analogiškos) bylos turi būti sprendžiamos taip pat, t. y. jos turi būti sprendžiamos ne sukuriant naujus teismo precedentus, konkuruojančius su esamais, bet paisant jau įtvirtintų; teismų praktika atitinkamų kategorijų bylose turi būti koreguojama ir nauji teismo precedentai tų kategorijų bylose gali būti kuriami tik tada, kai tai yra neišvengiamai, objektyviai būtina; teismų, priimančių sprendimus atitinkamų kategorijų bylose, susisaistymas savo pačių sukurtais precedentais (sprendimais analogiškose bylose) neišvengiamai suponuoja tai, kad teismai turi vadovautis tokia atitinkamų teisės nuostatų (normų, principų) turinio, taip pat šių teisės nuostatų taikymo samprata, kokia buvo suformuota ir kokia buvo vadovaujamasi taikant tas nuostatas (normas, principus) ankstesnėse bylose, inter alia (be kita ko) anksčiau sprendžiant analogiškas bylas; iš Konstitucijos kylančios maksimos, kad tokios pat (analogiškos) bylos turi būti sprendžiamos taip pat, nepaisymas reikštų ir Konstitucijos nuostatų dėl teisingumo vykdymo, konstitucinių teisinės valstybės, teisingumo, asmenų lygybės teismui principų, kitų konstitucinių principų nepaisymą (žr. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2006 m. kovo 28 d. nutarimą). Teismų įstatymo 33 straipsnio 4 dalyje, be kita ko, nustatyta, kad teismai, priimdami sprendimus atitinkamų kategorijų bylose, yra saistomi savo pačių sukurtų teisės aiškinimo taisyklių, suformuluotų analogiškose ar iš esmės panašiose bylose. Teismų praktika atitinkamų kategorijų bylose turi būti keičiama ir naujos teisės aiškinimo taisyklės analogiškose ar iš esmės panašiose bylose gali būti kuriamos tik tais atvejais, kai tai yra neišvengiama ar objektyviai būtina.
29. Nagrinėjama byla pagal faktines aplinkybes ir taikytiną teisinį reguliavimą yra iš esmės visiškai analogiška aptartai (šios nutarties 28 punkte), todėl nėra teisinio ir faktinio pagrindo nukrypti nuo minėtos Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo suformuotos praktikos ir priimti kitokį sprendimą.
30. Kiti šalių procesiniuose dokumentuose nurodyti argumentai nebėra reikšmingi nagrinėjamo ginčo kontekste, todėl dėl jų nepasisakoma.
31. Apibendrindama, teisėjų kolegija konstatuoja, kad ginčijama Sprendimo dalis dėl politinio komiteto Šilalės centristai keliamų kandidatų negali būti laikoma teisėta dėl aptartų priežasčių, dėl ko yra naikintina (ABTĮ 91 str. 1 d. 3 p.).
32. Pažymėtina, kad ginčijamos Sprendimo dalies panaikinimas savaime suponuoja VRK pareigą sudaryti sąlygas politinio komiteto Šilalės centristai keliamiems kandidatams pašalinti nustatytus trūkumus, t. y. pateikti Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytos formos kandidato biografiją, iki kandidatų, kandidatų sąrašų ir pareiškinių dokumentų paskelbimo Rinkimų kodekso 84 straipsnio nustatyta tvarka ir terminais.
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 88 straipsnio 2 punktu, 126 straipsniu, teisėjų kolegija
n u s p r e n d ž i a:
Pareiškėjo politinio komiteto Šilalės centristai skundą tenkinti.
Panaikinti Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos 2023 m. sausio 17 d. sprendimo Nr. Sp-16 „Dėl kandidatų, neatitinkančių Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso reikalavimų, neregistravimo“ dalį dėl politinio komiteto Šilalės centristai kandidatų sąraše įrašytų V. J., G. M., V. S., D. D., A. O., R. T., G. D., T. Š., V. B., G. M., M. N., E. L., E. K., I. L., L. K., K. V., G. M., A. J., M. L., K. Č., R. P., S. K., A. B., V. A., S. V., E. B., J. B., I. S., A. M., L. J., D. L., V. Š., M. M., D. D., M. P., M. M., T. Š., N. G., V. V., V. S., D. L., E. R., V. Ž., J. E., L. K., A. R., P. Š. neregistravimo kandidatais.
Sprendimas neskundžiamas.
Teisėjai Arūnas Dirvonas
Veslava Ruskan
Milda Vainienė