LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS ATLIEKAMO TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. lapkričio 24 d. Nr. 2-242
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (2021 m. birželio 29 d. įstatymo Nr. XIV-471 redakcija) 8 straipsnio 6 dalimi:
1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos atliekamo teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2013 m. balandžio 4 d. įsakymą Nr. 2-117 „Dėl Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. S k e l b i u šį įsakymą:
4. Nustatau, kad:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus
2021 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 2-242
LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS ATLIEKAMO TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos atliekamo teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) atliekamo teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo, nustatyto Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 5 dalyje, (toliau – teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas arba antikorupcinis vertinimas) atlikimo, antikorupcinio vertinimo išvados parengimo, antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktų pastabų ir pasiūlymų įgyvenimo stebėsenos tvarką.
II SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO ATLIKIMAS
3. Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas:
3.1. kai gaunamas Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Seimo valdybos, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos ar frakcijos prašymas atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, arba;
4. Aprašo 3.1 papunktyje nustatytais atvejais teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą paveda atlikti STT direktorius ar STT direktoriaus pavaduotojas, kuriam pavesta korupcijos prevencijos administravimo sritis (toliau – STT direktoriaus pavaduotojas).
5. Aprašo 3.2 papunktyje nustatytu atveju STT pareigūnas siūlymą atlikti teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą teikia STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininkui arba STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus viršininkui, kurie atsižvelgdami į Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1–5 punktuose nustatytus kriterijus, priima sprendimą teikti (ar neteikti) STT direktoriaus pavaduotojui, jo nesant, STT direktoriui priimti sprendimą (pavesti) atlikti teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą.
6. STT pareigūnas, kuriam pavesta atlikti teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą, (toliau – vertintojas) turi teisę:
6.2. prireikus konsultuotis su teisės akto ar jo projekto rengėjais, kitais specialistais, inicijuoti kreipimąsi į teisės akto ar jo projekto rengėją dėl neskelbtų Teisės aktų registre teisės aktų pateikimo ar informacijos, reikalingos antikorupciniam vertinimui atlikti;
6.3. gauti iš STT Analitinės antikorupcinės žvalgybos valdybos ar kitų struktūrinių padalinių reikiamą informaciją;
7. Vertintojas, atlikdamas teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą, analizuoja teisės akto ar jo projekto turinį atsižvelgdamas į antikorupcinio vertinimo pavyzdinius klausimus, nurodytus Aprašo 1 priede.
8. Analizuodamas teisės akto ar jo projekto turinį, vertintojas:
8.2. prognozuoja, kokią įtaką teisės aktas ar jo projektas turės visuomeniniams santykiams antikorupciniu požiūriu;
8.3. vertindamas galiojantį teisės aktą, atsižvelgia į teisės akto taikymo praktiką ir sunkumus, nustatytus korupcijos atvejus ir į tai, kokios konkrečios teisės akto nuostatos sudaro sąlygas korupcijai;
8.5. įvertina, ar teisės akto arba jo projekto nuostatos dera su atitinkamą sritį reglamentuojančiais teisės aktais ir (ar) juos konkretina;
8.6. atsižvelgia į tai, ar teisės aktas arba jo projektas nustato subjektų, kurių veikla reglamentuojama, teises ir pareigas, apibrėžia jų kompetenciją;
8.7. kiek įmanoma detaliau analizuoja teisės akto priėmimo ar jo projekto parengimo inicijavimo priežastis;
8.8. gauna (esant tarnybiniam būtinumui) kitų STT padalinių turimą informaciją, reikalingą teisės akto ar jo projekto antikorupciniam vertinimui atlikti;
8.9. vertina, ar teisės aktas arba jo projektas nustato kontroliuojantį subjektą, apibrėžia jo kontrolės formas, nustato, ar kontroliuojantis ir teises suteikiantis subjektas yra tas pats asmuo;
9. Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas ne ilgiau kaip per 15 darbo dienų:
9.1. nuo prašymo gavimo Specialiųjų tyrimų tarnyboje gavimo dienos – Aprašo 3.1 papunktyje nustatytais atvejais;
10. Antikorupcinio vertinimo terminas gali būti pratęsiamas 10 darbo dienų pavedimą atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą duodančio STT pareigūno pagal kompetenciją sprendimu. Išskirtiniais atvejais (pavyzdžiui, vertintojo laikinasis nedarbingumas, tarnybinė komandiruotė, negaunama informacijos, reikalingos teisės akto ar jo projekto antikorupciniam vertinimui atlikti, ir pan.), terminas gali būti pratęsiamas ilgesniam laikotarpiui.
11. Jei teisės aktas ar jo projektas yra didelės apimties, teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą gali būti pavedama atlikti keliems vertintojams. Jei pavedimas atlikti teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą duotas keliems vertintojams, pirmasis vertintojas privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą.
III SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADOS PARENGIMAS
12. Antikorupcinis vertinimas baigiamas surašant antikorupcinio vertinimo išvadą, kurios forma nustatyta Aprašo 2 priede. Vertintojas užpildo Aprašo 1 priedą, jei tiesioginis vadovas duoda tokį pavedimą.
13. Antikorupcinio vertinimo išvadoje teikiamos šios pastabos ir pasiūlymai:
13.1. kritinės antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai, – teikiamos nustačius nuostatų, kurios sudaro (sudarytų) tiesiogines sąlygas korupcijai kilti ir (ar) turint duomenų apie vertinamo teisės akto ar jo projekto reglamentavimo srityje plačiai paplitusias praktines teisės taikymo problemas, sudarančias (galinčias sudaryti) prielaidas pažeisti viešąjį interesą, taip pat tais atvejais, kai galima pagrįstai manyti, kad vertinamos nuostatos yra nepakankamai skaidrių teisėkūros procesų rezultatas ir (ar) sudaro išskirtines sąlygas kai kurioms interesų grupėms, nepagrįstai privilegijuoja tam tikrus asmenis;
13.2. kitos antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai, – teikiama, kai nenustatoma nuostatų, kurios sudaro (sudarytų) tiesiogines sąlygas korupcijai kilti, tačiau nustatoma teisinio reglamentavimo trūkumų, dėl kurių vertinamas teisės aktas gali būti suprantamas nevienareikšmiškai, jame yra dviprasmybių, trūksta aiškumo ar kitaip sudaromos (būtų sudarytos) netiesioginės sąlygos korupcijai kilti ar korupcijos regimybei susidaryti;
13.3. kitos pastabos ir pasiūlymai, – teikiama nenustačius nuostatų, kurios sudaro (sudarytų) tiesiogines ar netiesiogines sąlygas korupcijai kilti, tačiau aptinkama kitų reikšmingų teisės akto ar jo projekto trūkumų, apie kuriuos yra tikslinga informuoti teisės akto ar jo projekto rengėją ar institucijas, kurių veiklos sritims neigiamų padarinių gali turėti nustatyti teisės akto ar jo projekto trūkumai.
14. Antikorupcinio vertinimo išvados projektas suderinus su tiesioginiu vadovu gali būti elektroniniu paštu pateikiamas derinti teisės akto ar jo projekto rengėjui, už atitinkamą valdymo sritį atsakingam subjektui ir (ar) kitiems suinteresuotiems asmenims. Pateikus antikorupcinio vertinimo išvados projektą derinti ir per nustatytą terminą negavus pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad dėl antikorupcinio vertinimo išvados projekto pastabų ir (ar) pasiūlymų nėra. Jei per nustatytą terminą gaunama pastabų ir (ar) pasiūlymų, vertintojas juos įvertina ir motyvuotai sprendžia, kaip į jas atsižvelgti ar neatsižvelgti.
15. Antikorupcinio vertinimo išvados projektas derinamas, pasirašomas ir išsiunčiamas gavėjams STT darbo reglamento nustatyta tvarka.
16. Antikorupcinio vertinimo išvadą vertintojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jos pasirašymo ir užregistravimo STT dokumentų valdymo sistemoje dienos, paskelbia Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje. Taip pat antikorupcinio vertinimo išvada nedelsiant išsiunčiama teisės akto projektą parengusiam, teisės aktą priėmusiam ar jo priėmimą inicijavusiam subjektui. Jei antikorupcinis vertinimas atliktas pagal Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Seimo valdybos, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos ar frakcijos prašymą, antikorupcinio vertinimo išvada išsiunčiama šiam prašymą pateikusiam subjektui. Jei antikorupcinis vertinimas atliktas STT iniciatyva dėl teisės akto projekto, kuris svarstomas (numatoma svarstyti) Seime (Seimo struktūriniame padalinyje), antikorupcinio vertinimo išvada išsiunčiama Seimui (Seimo struktūriniam padaliniui).
IV SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADOJE PATEIKTŲ PASTABŲ ir pasiūlymų ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA
17. Vertintojas, kurio parengtoje antikorupcinio vertinimo išvadoje pateikta kritinių antikorupcinių pastabų ir pasiūlymų, nuolat vykdo pateiktų pastabų ir pasiūlymų įgyvendinimo stebėseną, kuri įforminama užpildžius antikorupcinio vertinimo išvados įgyvendinimo pažymą (Aprašo 3 priedas), ir imasi šių priemonių grįžtamajam ryšiui iš antikorupcinio vertinimo išvados gavėjo užtikrinti:
17.1. praėjus dviem mėnesiams nuo antikorupcinio vertinimo išvados pateikimo, patikrina, ar antikorupcinio vertinimo išvados gavėjas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbė, kaip yra atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus, arba nurodė priežastis, dėl kurių nebus atsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus;
17.2. jei nėra paskelbtos Aprašo 17.1 papunktyje nurodytos informacijos, parengiamas raštas, adresuotas antikorupcinio vertinimo išvados gavėjui, kuriuo informuojama apie Korupcijos prevencijos įstatymo nustatytą pareigą antikorupcinio vertinimo išvados gavėjui Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbti, kaip yra atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus arba nurodyti priežastis, dėl kurių nebus atsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus, ir nurodomas ne ilgesnis nei vieno mėnesio terminas šią informaciją paskelbti;
18. Jei per du mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados pateikimo arba po Aprašo 17.2 ir 17.3 papunkčiuose nurodytų veiksmų atlikimo gaunama informacija, kad į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas kritines antikorupcines pastabas ir pasiūlymus bus atsižvelgta per ilgesnį laiko tarpą, antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktų pastabų ir pasiūlymų įgyvendinimo stebėsena tęsiama ir stebėsenos veiksmai atliekami ne rečiau kaip kas du mėnesiai arba kitu su STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininku ir (ar) STT direktoriaus pavaduotoju suderintu periodiškumu.
19. Vertintojas, kurio parengtoje antikorupcinio vertinimo išvadoje pateikta kitų antikorupcinių pastabų ir pasiūlymų, vykdo pateiktų pastabų ir pasiūlymų įgyvendinimo stebėseną, kuri įforminama užpildžius antikorupcinio vertinimo išvados įgyvendinimo pažymą (Aprašo 3 priedas), ir imasi šių priemonių grįžtamajam ryšiui iš antikorupcinio vertinimo išvados gavėjo užtikrinti:
19.1. praėjus dviem mėnesiams nuo antikorupcinio vertinimo išvados pateikimo, patikrina, ar antikorupcinio vertinimo išvados gavėjas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbė, kaip yra atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus, arba nurodė priežastis, dėl kurių nebus atsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus;
19.2. jei nėra paskelbtos 19.1 papunktyje nurodytos informacijos, į antikorupcinio vertinimo gavėją kreipiamasi raštu, elektroniniu paštu arba žodžiu (telefonu) ir informuojama apie Korupcijos prevencijos įstatymo nustatytą pareigą antikorupcinio vertinimo išvados gavėjui Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbti, kaip yra atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus arba nurodyti priežastis, dėl kurių nebus atsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus.
20. Jei per du mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados pateikimo arba po Aprašo 19.2 papunktyje nurodytų veiksmų atlikimo gaunama informacija, kad į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas kitas antikorupcines pastabas ir pasiūlymus bus atsižvelgta per ilgesnį laiko tarpą, antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktų pastabų ir pasiūlymų įgyvendinimo stebėsena tęsiama ir stebėsenos veiksmai atliekami kas du mėnesiai arba kitu su STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininku ir (ar) STT direktoriaus pavaduotoju suderintu periodiškumu.
21. Jei antikorupcinio vertinimo išvados gavėjas yra Seimo struktūrinis padalinys, nurodytas Lietuvos Respublikos Seimo statute, vertintojas duomenis, kaip yra atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus, į antikorupcinio vertinimo išvados įgyvendinimo pažymą užpildo pagal informaciją, pateiktą Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Jeigu viešojo sektoriaus subjektas per du mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos viešai nepaskelbia Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 8 dalyje nurodytos informacijos arba nepagrįstai neatsižvelgia į antikorupcinio vertinimo išvadoje nurodytas kritines antikorupcines pastabas ir pasiūlymus, STT iniciatyva atitinkamos priemonės gali būti siūlomos įtraukti į korupcijos prevencijos planavimo dokumentus, taip pat atlikti Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 26 straipsnio 1 dalies 1–4 punktuose nustatyti veiksmai.
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos
atliekamo teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio
vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO pavyzdiniai KLAUSIMAI
Eil. Nr. |
Klausimas |
1.
|
Ar teisės akto arba jo projekto tikslai, uždaviniai atitinka teisės akto ar jo projekto nuostatas? |
2.
|
Ar nustatytas, numatomas teisinis reguliavimas pakankamai reglamentuoja atitinkamą sritį? |
3.
|
Ar dėl nustatyto, numatomo teisinio reguliavimo nesudaroma prielaidų pasipelnyti valstybės sąskaita? |
4.
|
Ar nėra akivaizdžių spragų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą? |
5.
|
Ar nustatytos subjektų, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas, teisės ir pareigos, pakankamas jų įgyvendinimo teisinis reguliavimas? |
6.
|
Ar už teisės akto ar jo projekto nuostatų pažeidimą yra nustatyta atsakomybė? |
7.
|
Ar nustatyta teisės akto įgyvendinimo, subjektų veiklos ir procedūrų kontrolė? |
8.
|
Kokios aplinkybės, priežastys turėjo įtakos teisės akto ar jo projekto parengimui? |
9.
|
Ar nustatyti, numatomi sprendimai yra ir (ar) bus viešai skelbiami? |
10. |
Ar dėl nustatyto, numatomo teisinio reglamentavimo nesumažės skaidrumo? |
11. |
Ar nustatytas, numatomas teisinis reglamentavimas nesudaro papildomų sąlygų korupcijai, taip pat galimybių pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai? |
12. |
Ar nustatyti, numatomi įgaliojimai nesuteikia, nesuteiks teisų tik vienam subjektui (pareigūnui, komisijai)? |
13. |
Ar nenustatytos, numatomos išskirtinės ar nevienodos sąlygos konkrečioje srityje veikiantiems subjektams, tam tikros išimtys ar lengvatos kai kuriems subjektams? |
14. |
Ar nustatyta skaidri sprendimo priėmimo procedūra? |
15. |
Kokia yra teisės akto projekto derinimo, svarstymo, priėmimo eiga? |
16. |
Ar vertinamas teisės aktas arba jo projektas buvo vertintas anksčiau? |
17. |
Ar prireikus atlikta informacijos paieška ir peržiūra Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos naudojimosi valstybės ar žinybinių registrų, informacinių sistemų, kadastrų, klasifikatorių duomenimis ir kitais valstybės institucijų, įstaigų, įmonių bei kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ar fizinių asmenų duomenų bankais, kitomis duomenų rinkmenomis tvarkos aprašo, patvirtinto STT direktoriaus 2006 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 2-31, 2 priedo 6 punkte korupcijos prevencijos pareigūnams priskirtuose valstybės registruose, kadastruose, klasifikatoriuose ir kituose duomenų bankuose? Jei informacijos paieška atlikta, nurodomi registrai ir (ar) kiti duomenų bankai, taip pat juose rasta apibendrinta informacija. Ar gautoje informacijoje yra duomenų dėl galimų korupcijos rizikos veiksnių? |
18. |
Kiti aktualūs klausimai[1]:
|
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos
atliekamo teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio
vertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo išvados forma)
(Dokumento sudarytojo pavadinimas)
(Adresatas) |
(Adresatas) (Gauto dokumento nuoroda) |
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA
DĖL (teisės akto ar jo projekto pavadinimo santrauka)
|
(Data) (Registracijos numeris)
|
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio nuostatomis ____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________,
(pažymima, ar antikorupcinis vertinimas atliktas STT iniciatyva ar (ir) atsižvelgiant į Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko,
Seimo komiteto, komisijos, frakcijos prašymą) atlikome teisės akto(-ų) ar jo(-ų) projekto(-ų)
______________________________________________________________________________
(nurodyti tikslų teisės akto ar jo projekto pavadinimą, numerį, prireikus – jo trumpinį)
antikorupcinį vertinimą.
Atlikę teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:
1. Kritinės antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai:
1.1.______________________________________________________________
2. Kitos antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai:
2.1._____________________________________________________________
3. Kitos pastabos ir pasiūlymai:
3.1. ____________________________________________________________
Atlikus antikorupcinį vertinimą darytina išvada, kad
______________________________________________________________________
(nurodyti įvertinto teisės akto ar jo projekto pavadinimą, numerį ar jo trumpinį)
nuostatos ___________________________________________________________________.
(pvz., yra ydingos antikorupciniu požiūriu, sudaro prielaidų piktnaudžiauti, mažina skaidrumą ir pan.)
Prašome per du mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje paskelbti informaciją apie tai, kaip atsižvelgta (planuojama atsižvelgti) į pateiktas pastabas ir pasiūlymus, arba, jeigu į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus neatsižvelgta, nurodyti priežastis ir motyvus, užpildant antikorupcinio vertinimo išvados įgyvendinimo pažymą[2], ir pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai nuorodą į ją).
(prašoma teisės aktą ar jo projektą parengusio, teisės aktą priėmusio ar jo priėmimą inicijavusio subjekto, išskyrus jeigu antikorupcinio vertinimo išvados adresatas yra Lietuvos Respublikos Seimo struktūrinis padalinys, nurodytas Lietuvos Respublikos Seimo statute).
(Pareigų pavadinimas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
(Rengėjo nuoroda)
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų
tarnybos atliekamo teisės aktų ar jų projektų
antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADOS
ĮGYVENDINIMO PAŽYMA
STT pastabos ir pasiūlymai[3] |
Informacija apie pastabų ir pasiūlymų įgyvendinimą[4] |
Specialiųjų tyrimų tarnybos vertinimas [5] |
|
Kritinės antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitos antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitos pastabos ir pasiūlymai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[1]Pavyzdžiui:
1) Ar neplečiami įgaliojimai vykdyti priežiūrą?
2) Ar nedidinami patekimo į rinką ar veiklos ribojimai?
3) Ar teisės aktas arba jo projektas turės įtakos skirstant ekonominę naudą, ar lems papildomas ūkio subjektų išlaidas?
4) Ar teisės akte arba jo projekte nenustatyta mažiau arba daugiau sprendimų priėmimo procedūrų?
5) Ar detaliai nustatytos kolegialios institucijos sudarymo, veiklos, atnaujinimo, narių skyrimo procedūros?
6) Ar detaliai reguliuojamas atskirų institucijos darbuotojų funkcijų ir užduočių paskirstymas?
7) Ar nustatyta galimybė skųsti sprendimus ir kam?
8) Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą sprendimus dėl leidimų išdavimo, veiklos priežiūros ir sankcijų taikymo priima ta pati institucija ar pareigūnas?
9) Ar nedidinama valstybės tarnautojų interesų konflikto kilimo rizika?
10) Ar nepanaikina įgaliojimus turinčių asmenų tarnybinio kaitumo atestavimas arba kitoks dalykinių arba profesinių žinių tikrinimas?
[2] Prieiga internete:
[3] Pildo subjektas, kuriam adresuota STT antikorupcinio vertinimo išvada.
[4] Pildo subjektas, kuriam adresuota STT antikorupcinio vertinimo išvada.
[5] Pildo STT.