LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GYDYTOJO REZIDENTO VADOVO EDUKACINIŲ KOMPETENCIJŲ ATNAUJINIMO IR GYDYTOJO REZIDENTO MENTORIAUS EDUKACINIŲ KOMPETENCIJŲ ĮGIJIMO IR ATNAUJINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. liepos 31 d. Nr. V-788

Vilnius

 

Vadovaudamasis Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimo Nr. 144 „Dėl Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, 20 ir 23 punktais:

1. T v i r t i n u Gydytojo rezidento vadovo edukacinių kompetencijų atnaujinimo ir gydytojo rezidento mentoriaus edukacinių kompetencijų įgijimo ir atnaujinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Laikinai einantis sveikatos apsaugos ministro pareigas                                                  Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2024 m. liepos 31 d.

įsakymu Nr. V-788

 

 

GYDYTOJO REZIDENTO VADOVO EDUKACINIŲ KOMPETENCIJŲ ATNAUJINIMO IR GYDYTOJO REZIDENTO MENTORIAUS EDUKACINIŲ KOMPETENCIJŲ ĮGIJIMO IR ATNAUJINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Gydytojo rezidento vadovo edukacinių kompetencijų atnaujinimo ir gydytojo rezidento mentoriaus edukacinių kompetencijų įgijimo ir atnaujinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato gydytojo rezidento vadovo, gydytojo odontologo rezidento vadovo (toliau – rezidento vadovas) edukacinių kompetencijų atnaujinimo ir gydytojo rezidento mentoriaus, gydytojo odontologo rezidento mentoriaus (toliau – rezidento mentorius) edukacinių kompetencijų įgijimo, atnaujinimo ir finansavimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatyme, Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatyme, Lietuvos Respublikos farmacijos įstatyme.

 

II SKYRIUS

EDUKACINIŲ KOMPETENCIJŲ ĮGIJIMAS IR ATNAUJINIMAS

 

3. Edukacinių kompetencijų įgijimas ir atnaujinimas reikalingas siekiant užtikrinti kokybišką mokymosi procesą gydytojams rezidentams, gydytojams odontologams rezidentams (toliau – rezidentas), taip pat siekiant užtikrinti pozityvaus psichoemocinio klimato kūrimą ir įgyvendinimą rezidentūros bazėse.

4. Apraše nustatyta tvarka įgyti edukacines kompetencijas privalo asmens sveikatos priežiūros specialistai, siekiantys tapti rezidento mentoriais, o edukacines kompetencijas atnaujinti – rezidento vadovai ir rezidento mentoriai.

5. Edukacinių kompetencijų įgijimo ir jų atnaujinimo programos parengimą, vykdymą ir kokybę užtikrina aukštosios mokyklos, rengiančios šeimos gydytojus, gydytojus specialistus ir gydytojus odontologus specialistus (toliau – aukštosios mokyklos). Atsižvelgiant į tai, kad rezidento mentoriai ir rezidento vadovai gali mokyti rezidentus iš skirtingų aukštųjų mokyklų, siekiant tobulinimo programų, skirtų edukacinėms kompetencijoms atnaujinti ir įgyti, kokybės, aukštosios mokyklos tobulinimo programų turinį turi suderinti tarpusavyje.

6. Aukštosios mokyklos užtikrina rezidento vadovo edukacinių kompetencijų reguliarų atnaujinimą.

7. Rezidentūros bazės užtikrina, kad jų darbuotojai įgytų ir reguliariai atnaujintų rezidento mentoriaus edukacines kompetencijas.

8. Rezidento mentoriaus tobulinimo programos, skirtos edukacinėms kompetencijoms įgyti, trukmė – 24 val. Tobulinimo programa vykdoma asmeniui dalyvaujant fiziškai. Tobulinimo programa gali būti skaidoma į atskiras dalis pagal temas ir vykdoma mišriuoju būdu, kai kuriose dalyse dalyvaujant fiziškai, kai kuriose – nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vykdoma tobulinimo programos dalis turi vykti virtualiojoje mokymosi aplinkoje, kurioje pateikiama mokomoji medžiaga, atliekamos užduotys, interaktyviai bendraujama su dėstytojais, suteikiamos galimybės pagilinti tas pačias žinias, kompetencijas bei praktinius įgūdžius, užtikrinant jų kokybę, patikrinimą bei įvertinimą, kaip ir būtų fiziškai dalyvaujant tobulinimosi renginyje.

9. Rezidento mentoriaus tobulinimo programa, skirta edukacinėms kompetencijoms įgyti, turi apimti bendrąsias, pedagogines, vadybines ir dalykines kompetencijas ir ją turi sudaryti šios potemės:

9.1. bazinės didaktikos žinios (pasiekimų vertinimas, mokymo proceso planavimas, grįžtamasis ryšys, dėstymo metodai);

9.2. komunikacija;

9.3. adaptacija ir individualizavimas;

9.4. saviugda;

9.5. emocinis intelektas;

9.6. pakopinių kompetencijų sistema;

9.7. rezidentūros studijų procesų administravimo informacinių sistemų (IS) naudojimas;

9.8. rezidento mentoriaus (ar rezidento vadovo, atsižvelgiant į Aprašo 12 punktą) lyderystės įgūdžių ugdymas;

9.9. grįžtamojo ryšio rezidentui teikimas;

9.10. pozityvaus psichoemocinio klimato kūrimas ir įgyvendinimas bei nustatytų principų taikymas kasdienėje veikloje;

9.11. mobingo, priekabiavimo prevencija;

9.12. korupcijos prevencija (turi gebėti rezidentą supažindinti su korupcijos prevencija);

9.13. teisės aktų taikymas (turi gebėti paaiškinti rezidentui, kaip suprasti ir naudoti teisės aktus kasdieninėje veikloje).

10. Rezidento vadovas ir rezidento mentorius edukacines kompetencijas atnaujina ne rečiau kaip kartą per 5 metus.

11. Tobulinimo programos, skirtos edukacinėms kompetencijoms atnaujinti, trukmė – 18 val., iš jų 8 val. turi būti skiriamos praktinei atvejų analizei, kuri atitinkamai turi būti pritaikyta rezidento vadovui ir rezidento mentoriui. Didesnis dėmesys turi būti skiriamas tobulintinoms kompetencijoms, kurios identifikuojamos vadovaujantis rezidentų atsiliepimais, taip pat pasidalijimui, analizavimui ir diskutavimui apie veikloje pasitaikančius atvejus – taip efektyviau įgaunama žinių ir įgūdžių bei lengviau priimami sprendimai darbinėje veikloje pasitaikančioms situacijoms spręsti. Tobulinimo programa vykdoma asmeniui dalyvaujant fiziškai. Tobulinimo programa gali būti skaidoma į atskiras dalis, kaip nurodyta Aprašo 8 punkte.

12. Tobulinimo programa, skirta edukacinėms kompetencijoms atnaujinti, turi būti sudaryta iš Aprašo 9 punkte nurodytų potemių.

13. Tobulinimo programoje, skirtoje edukacinėms kompetencijoms įgyti ar atnaujinti, turi būti aiškiai nurodoma, koks žinių vertinimo metodas naudojamas ir kada įgytos žinios vertinamos teigiamai.

 

III SKYRIUS

EDUKACINIŲ KOMPETENCIJŲ ĮGIJIMO IR ATNAUJINIMO FINANSAVIMAS

 

14.  Edukacinių kompetencijų įgijimas ir atnaujinimas finansuojamas savivaldybių biudžetų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, aukštųjų mokyklų, rezidentūros bazių ir kitų šaltinių lėšomis.

15. Aukštosios mokyklos yra atsakingos už rezidento vadovo edukacinių kompetencijų atnaujinimo finansavimo užtikrinimą.

16.  Rezidentūros bazės yra atsakingos už rezidento mentoriaus edukacinių kompetencijų įgijimo ir atnaujinimo finansavimo užtikrinimą.

 

____________________