KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS R. TYTUVĖNŲ VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO DIREKTORIAUS 2016 METŲ veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

 

2017 m. vasario 23 d. Nr. T-27

Kelmė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu bei Kelmės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. T-186 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 106.1.19 punktu, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Kelmės r. Tytuvėnų vaikų lopšelio-darželio  direktoriaus 2016 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vaclovas Andrulis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2017 m. vasario 23 d.

sprendimu Nr. T-27

 

 

KELMĖS R. TYTUVĖNŲ VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO

DIREKTORIAUS 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

 

       1. Informacija apie įstaigą:

       1.1. Kelmės r. Tytuvėnų vaikų lopšelis-darželis (toliau – Lopšelis-darželis) – biudžetinė įstaiga, įgyvendinanti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

Įstaigos adresas – Taikos g. 1, Tytuvėnai, 86475 Kelmės r.,

tel. (8 427) 56 435,

el. p. [email protected].

internetinė svetainė www.tytuvenudarzelis.lt

1.2. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorė Daiva Žilinskienė, turinti 29 metų pedagoginio ir 20 metų vadybinio darbo stažą, 2016 m. nustatyta veiklos ir kompetencijos atitiktis turimai antrosios vadybos kvalifikacinei kategorijai.

1.3. Darbuotojų skaičius ir jo dermė su galiojančiais teisė aktais (administracija, pedagogai ir kiti darbuotojai): 2016 m. lopšelyje-darželyje dirbo 23 darbuotojai (20,04 etatai), leistinas pareigybių (etatų) skaičius neviršytas. Nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. įsteigta 0,5 etato neformaliojo (papildomojo) ugdymo pedagogo pareigybė.

 

Darbuotojai

Darbuotojų skaičius

Etatų skaičius

Administracija

3

2,5

Pedagoginiai darbuotojai (be vadovų)

10

9,04

Kiti darbuotojai

10

8,5

Viso

23

20,04

 

 1.4. Pedagogų išsilavinimas ir jų kvalifikacija: 2016 m. visi įstaigoje dirbantys pedagogai atitiko kvalifikacinius reikalavimus.

 

Pedagogų išsilavinimas

Skaičius

Kvalifikacinė kategorija

Skaičius

Aukštesnysis

5

Vyresnysis mokytojas

5

Aukštasis

5

Mokytojas metodininkas

2

 

 

Mokytojas

3

Viso

10

 

10

1.5. Lopšelyje-darželyje suformuotos 4 grupės: 3 ikimokyklinio ugdymo ir 1 priešmokyklinio ugdymo grupė. Grupės pilnai sukomplektuotos pagal vaikų amžių.

 

Vaikų skaičiaus pokytis 2016 m.:

 

2016 m. sausio 1 d.

82 vaikai

2016 m. rugsėjo 1 d.

84 vaikai

 

Mokesčio lengvata taikyta 26 vaikams, nemokamas maitinimas skirtas 3 priešmokyklinio ugdymo grupės vaikams.

2.     Įstaigos  veiklos rezultatai:

       2.1.Visi bendruomenės nariai kryptingai dirbo siekdami 2016 m. pagrindinių lopšelio-darželio veiklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimo:

2.1.1. Tikslas – tobulinti visuminį ugdymą ir išryškinti lopšelio-darželio savitumą, naudojant  modernias technologijas ir diegiant naujas neformalaus ugdymo(si) kryptis. Šiam tikslui pasiekti buvo įgyvendinami šie uždaviniai:

       2.1.1.1. Uždavinys: Naudoti interaktyvias priemones, siekiant ugdytinių aktyvumo ugdomojoje veikloje.

 Pažangiosios technologijos, aktyviųjų ugdymo metodų taikymas yra privalumas, kuris padeda vaikams lavėti visose kompetencijose, todėl visose lopšelio-darželio grupėse įrengta prieiga prie interneto, nupirkti nešiojami kompiuteriai, spausdintuvai. Pedagogai išklausė pranešimą „Kodėl svarbu panaudoti interaktyviąsias priemones, siekiant aktyvumo ugdomojoje veikloje?“.

Ugdymo procese aktyviai naudojama įsigyta animacinė multimedijos priemonė „Saulytučiai“ ir kitos turimos interaktyviosios priemonės.

Lopšelyje-darželyje 2016 m. IV ketvirtyje, siekiant ugdytinių veiklos įvairovės, pradėti naudoti eTwining įrankiai. Dalyvaujama dviejuose tarptautiniuose eTwining projektuose: „Christmas Greetings“ ir „My country – my world“.

Siekiant ugdytinių aktyvumo ugdomojoje veikloje ir ugdymo proceso įvairovės buvo užsakyta mokomoji programa vaikams „Daržoviukai“, kurią pristatė Mažoji bendrija „Mažųjų ugdymas“.

Lopšelyje-darželyje įsigyta mokomųjų programų interaktyviai lentai: meninio (muzikos) – Ritės Bitės muzikos aktyvios pamokėlės ir ikimokykliniam/priešmokykliniam ugdymui – skaitmeninių priemonių komplektas 5-7 metų vaikams.

 Atliktas tyrimas „Kaip ir kiek yra išnaudojamos turimos interaktyviosios priemonės lopšelyje-darželyje organizuojant ugdymo procesą?“ parodė, kad apie 60 % pedagogų bent kartą savaitėje naudoja interaktyviąsias ugdymo priemones.

   2.1.1.2. Uždavinys: Diegti naujoves, organizuojant neformalųjį ugdymą ugdytinių poreikių ir gebėjimų tenkinimui bei įstaigos savitumui išryškinti.

 Tenkinant ugdytinių ir jų tėvų poreikius lopšelyje-darželyje nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. įsteigtas neformalaus (papildomojo) ugdymo pedagogo 0,5 etatas. Parengta ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus neformaliojo vaikų švietimo fizinio ugdymo  programa „Futbolas vaikams“, meninio ugdymo programa „Linksmieji  perliukai“, dailės ugdymo programa „Dailininku būsiu“. Apie 90 % lopšelio-darželio vaikų dalyvauja papildomo ugdymo užsiėmimuose.

Atlikta individuali (žodinė) neformalųjį (papildomąjį) ugdymą lankančių ugdytinių tėvų apklausa neformalaus ugdymo klausimais. Buvo derinamas neformalaus (papildomojo) ugdymo užsiėmimų grafikas su tėvais bei pedagogais, atsižvelgta į tėvų ir pedagogų pasiūlymus ir pageidavimus, kad tėvai (globėjai) turėtų galimybę stebėti neformalaus ugdymo veiklos procesą.

  Neformalųjį (papildomąjį) ugdymą lankantiems ugdytiniams atsirado galimybės save realizuoti dalyvaujant parodose, koncertuose, sporto renginiuose įstaigoje ir už jos ribų. Pagal pedagogų pateiktą poreikį buvo nupirktos reikiamos priemonės: du skirtingi komplektai (po 7 vienetus) futbolo aprangų, aprūpinti meninio ugdymo pedagogai muzikos instrumentais, dailės priemonėmis ir kt.

 2.1.2. Tikslas – kurti modernią, inovatyvią ir saugią ugdymo(si) aplinką:

 2.1.2.1. Uždavinys: Kurti ugdytinių saugumą, fizinį aktyvumą ir įvairių kompetencijų tobulinimą skatinančią lauko aplinką.

   Lopšelio-darželio lauko žaidimų aikštelės papildytos saugiomis, moderniomis, šiuolaikiškomis (atitinkančiomis nustatytus higienos normos HN131:2015 „Vaikų žaidimų aikštelės ir patalpos. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai) priemonėmis pagal ugdytinių poreikius: karuselė, balansinės sūpuoklės, pusiausvyros buomas „Krokodilas“.

Lopšelio-darželio lauko aikštyne įrengtos netradicinės, kūrybiškumą skatinančios edukacinės aplinkos: „Jaunasis ūkininkas“; „Tepliukų karalystė“.

Papildant bei atnaujinant lauko aikštyno edukacines bei fizinį aktyvumą skatinančias aplinkas buvo diskutuojama su savivaldos institucijomis, tėvais, socialiniais partneriais. Atsižvelgta į pateiktus pasiūlymus, pageidavimus, o svarbiausia – į ugdytinių poreikius.

Planuojant ugdytinių fizinį aktyvumą, įvairių kompetencijų tobulinimą yra organizuojami pasivaikščiojimai lauke, vykdomas ugdomosios veiklos tęstinumas. Ugdymo(si) tęstinumą pedagogai vykdo lopšelio-darželio sukurtose edukacinėse erdvėse.

 

 2.2. Dalyvavimas programose, projektuose.

Siekdama kokybiško ugdymo tikslų įgyvendinimo, glaudesnio tėvų ir įstaigos bendradarbiavimo, teikiamų paslaugų plėtros, ugdymo įstaiga dalyvavo įvairiuose projektuose ir programose. 2016 m. lopšelis-darželis aktyviai dalyvavo tarptautiniuose projektuose ir programose: socialinių įgūdžių programa „Zipio draugai“, edukacinis-ekologinis projektas „Meškučio Kubuš gamtos mylėtojų klubas“, eTwining tarptautiniai projektai „Christmas Greetings“, „My country – my world“, „Vaiko kelias į gražią kalbą“, „Laimingas vanduo  ̶  laimingas žmogus“, „Europos judėjimo savaitė“, ,,Pienas vaikams“, Vaisių vartojimo skatinimas vaikų ugdymo įstaigose“, „Naisių vasara“  „Mažųjų Velykėlės 2016“, „Mes rūšiuojame“. Toliau vykdėme tęstines programas ir projektus: Lietuvos futbolo federacijos ir masinio futbolo asociacijos ilgalaikės vaikų futbolo vystymo programos „Sugrąžinkime vaikus į stadionus“ projektas „FUTBOLIUKAS“, nacionalinė programa ,,Sveikatiada“, projektas „Skambantis Kadagių slėnis“, „Darželio spalvos 2016“.

Lopšelis-darželis dalyvavo LR Švietimo ir mokslo ministerijos ir jos  partnerio Europos socialinio fondo agentūros  projektų konkurse „Mokymo įstaigų bendruomenė“, skirto mokyklos bendruomenių metams paminėti. Projektas buvo apdovanotas LR Švietimo ir mokslo ministrės A. Pitrėnienės padėkos raštu. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuotame idėjų mugės „Nuveik sveikatos labui.lt“ konkurse įstaigos pateikta idėja „Žoleles auginu – sveikatėlę saugau“ iškovojo pirmąją vietą. 2016 m. lopšelis-darželis organizavo respublikinį kūrybinių darbų-piešinių konkursą „Šeimoje aš mylimas esu“, rajoninį ikimokyklinių įstaigų žaidimą-viktoriną „Kelionė pas gudrutį“.

 

 

 2.3.Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais, kitomis įstaigomis.

.               Tytuvėnų vaikų lopšelis-darželis 2016 m. dalijosi savo patirtimi su Lietuvos ikimokyklinių ugdymo įstaigų vadovais bei pedagogais. Savo darbo patirtimi dalijomės ir pranešimus skaitėme Raseinių rajono ikimokyklinių įstaigų pedagogams, Pakruojo rajono ikimokyklinių įstaigų vadovams ir pedagogams. Parengėme programą ir organizavome seminarą „Nuo sveikos gyvensenos iki kūrybiškumo ugdymo ikimokyklinėje įstaigoje: gerosios patirties sklaida“ Kaišiadorių rajono ikimokyklinių įstaigų pedagogams. Dalyvavome respublikinėje sveikatą stiprinančių mokyklų konferencijoje Raseinių „Liepaitės“ lopšelyje-darželyje ir skaitėme pranešimą vaikų sveikatinimo tema. Įstaigos pedagogai nuolat kėlė savo kvalifikaciją įvairių institucijų organizuojamuose kvalifikacijos tobulinimo renginiuose. Grįžę iš seminarų dalijosi gerąja patirtimi ir pagal galimybes bei vaikų gebėjimus gautas žinias taikė ugdomojoje veikloje.

            Siekiant įgyvendinti 2016 metų veiklos planą, organizuojant sportinius, kultūrinius renginius, vykdant sveikatinimo, švietėjiškas veiklas, sprendžiant įvairias socialines problemas, dalyvaujant įvairiuose projektuose, būtinas bendradarbiavimas su socialiniais partneriais. Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais buvo dalykiškas, tikslingas, įtakojo įstaigos veiklos įvairovę bei pedagogų kvalifikacijos tobulinimui, vaikų ugdymo tęstinumo užtikrinimui ir pozityviai kaitai. 2016 metais bendradarbiavome su Tytuvėnų gimnazijos pradinių klasių pedagogais, Tytuvėnų gimnazija, Tytuvėnų kultūros centru, Tytuvėnų viešosios bibliotekos vaikų skyriumi, rajono švietimo įstaigomis, Kelmės pedagogine psichologine tarnyba, Kelmės vaiko teisių apsaugos tarnyba, Tytuvėnų miškų urėdija, Tytuvėnų regioninio parko direkcija, Tytuvėnų bendruomene, piligrimų centru ir kt.

Pasirašytos  bendradarbiavimo sutartys su Kauno kolegija, VšĮ Kelmės profesinio rengimo centro Tytuvėnų skyriumi dėl studentų praktinio mokymo. 2016 m. praktinius mokymus atliko 3 studentai:  Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Ergoterapijos studijų programos III kurso studentas ir VšĮ Kelmės profesinio rengimo centro Tytuvėnų skyriaus auklių mokymo programos studentės. Mūsų lopšelio-darželio pedagogai dalyvauja auklės specialybės mokinių kompetencijų vertinimo komisijose.  Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su UAB „ETKC“ dėl ESF projekto „Atrask save“ įgyvendinimo. Projekto tikslas – sudaryti sąlygas šiuo metu nedirbantiems ir nesimokantiems 15–29 metų jaunuoliams dalyvauti motyvaciją skatinančiose veiklose, suteikti trūkstamus gebėjimus ir kompetencijas bei padėti įsilieti į darbo rinką. Lopšelyje-darželyje praktinių mokymų programą atliko dvi Šiaulių teritorinės darbo biržos siųstos merginos.         

Tėvams taip pat buvo sudaromos sąlygos dalyvauti ugdomoje veikloje, šventėse, skatinamos jų iniciatyvos. Tėvai informuojami apie lopšelio-darželio gyvenimą, vaikų daromą pažangą. Informacija apie įstaigos veiklą teikiama internetinėje svetainėje www.tytuvenudarzelis.lt bei Facebook paskyroje. Organizavome jau tradicija tapusį labdaringą renginį „Pyragų diena“, kurio metu aktyviai dalyvavo ir  tėvai. Suaukotos lėšos buvo pervestos į Išsipildymo akcijos sąskaitą.

3.                       Įstaigos biudžetas.

4.1.

Metų biudžetas

Mokinio krepšelio finansavimas – 76500,00 Eur.

Nemokamo maitinimo finansavimas – 703,84 Eur.

Savivaldybės biudžeto lėšos – 108084,23 Eur.

4.2.

Pajamos už teikiamas paslaugas (specialioji programa)

20539,45 Eur.

4.3.

Kitos gaunamos lėšos

2 proc. GPM už 2015 m. – 243,04 Eur.

4.4.

Įsiskolinimai metų pabaigoje (2016-12-31)

286,90 Eur.

        

2016 m. įstaigos materialiniai ir finansiniai ištekliai panaudoti taupiai ir tikslingai.

4.                       Informacija apie įstaigos turtą ir jo būklę.

2016 m. gruodžio 31 d. ilgalaikio materialiojo  turto įsigijimo savikaina  sudaro 337416,96 Eur.

Per ataskaitinį laikotarpį Kelmės r. Tytuvėnų vaikų-lopšelis darželis nurašė  nematerialiojo ilgalaikio turto už 12772,24 Eur (rekonstrukcijos techninis projektas kaip morališkai pasenęs).

Per ataskaitinį laikotarpį Kelmės r. Tytuvėnų vaikų lopšelis-darželis  materialaus ilgalaikio turto nepirko ir nenurašė, nėra turto nuvertėjimo.

Ilgalaikio materialiojo turto likutinė vertė 2016-12-31 datai sumažėjo 7636,44 Eur dėl nusidėvėjimo, lyginant su 2015-12-31 data.

2016 m. gruodžio 31 d. visiškai nudėvėto, tačiau vis dar naudojamo įstaigos veikloje materialaus ilgalaikio turto įsigijimo  savikaina sudarė 5785,17 Eur,  iš jų:

1.  Kiti statiniai                              801,96 Eur.

2.  Kitos mašinos ir įrengimai        2722,72 Eur.

3.  Kompiuterinė įranga                 986,16 Eur.

4.  Kita biuro įranga                       839,90 Eur.

5.  Gamybos mašinos ir įrenginiai 434,43 Eur.

            2016 m. gruodžio 31 d. trumpalaikio turto suma sudarė 52353,19 Eur.

 

5.                       Įstaigoje atlikti patikrinimai.

2016 m. įstaigoje atlikti šie patikrinimai:

Eil. Nr.

Patikrinimą vykdė

Išvada

  1.  

Šiaulių visuomenės sveikatos centro Kelmės skyrius (2016-04-26)

Pažeidimų nerasta, veikla vykdoma laikantis visų reikalavimų.

2.

Kelmės valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (2016-09-19)

Akte fiksuoti nežymūs trūkumai pašalinti tikrinimo eigoje, kitų trūkumų šalinimui parengtas veiksmų planas ir pateiktas tikrinusiai tarnybai.

 

6.                       Problemos:

Eil. Nr.

Problema

Sprendimo būdas

1.

Pašaliniai asmenys vakarais nuolat būna teritorijoje, laužo aikštyno įrengimus. Pastatas nėra saugomas.

Esant galimybei ir skyrus tam lėšų įrengti teritorijoje vaizdo stebėjimo kameras, o pastato apsaugai sumontuoti signalizaciją.

2.

Reikalinga nauja teritoriją juosianti tvora.

Atlikus lėšų poreikio paskaičiavimą, numatyti ir skirti lėšų naujos tvoros statybai.

3.

Reikalinga pastato išorės renovacija.

Rajono savivaldybės lygmeniu priimti sprendimą dėl lopšelio-darželio pastato renovacijos.