LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KANCLERIS

 

 

Įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS AUTOMATINIU BŪDU ĮRAŠOMŲ TELEFONINIŲ POKALBIŲ DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLIŲ

PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 1 d. Nr. 400-ĮVK-315

Vilnius

 

Vadovaudamasis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Seime ir Seimo kanceliarijoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. rugsėjo 19 d. sprendimu Nr. 1795 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Seime ir Seimo kanceliarijoje taisyklių patvirtinimo“, 68 punktu,

tvirtinu Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos automatiniu būdu įrašomų telefoninių pokalbių duomenų tvarkymo taisykles (pridedama).

 

 

 

Seimo kancleris                                                                                               Modestas Gelbūda

 

 

 

 

 

 

Parengė

Informacijos ir komunikacijos departamento

Ryšių su visuomene skyriaus patarėja

Birutė Baltrušaitytė

2021-11-25

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio

2021 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-315

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

AUTOMATINIU BŪDU  ĮRAŠOMŲ TELEFONINIŲ POKALBIŲ DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos automatiniu būdu įrašomų telefoninių pokalbių duomenų tvarkymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma telefoninių pokalbių asmenims kreipiantis bendruoju Lietuvos Respublikos Seimo ir Seimo kanceliarijos (toliau – institucija) telefonu (tel. Nr. (8 5) 239 6060) (toliau – bendrasis telefonas) įrašymo automatiniu būdu tvarka ir šių įrašų duomenų, įskaitant asmens duomenis, tvarkymo ir apsaugos reikalavimai.

2. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos         reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių  duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu ir kitais asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Pokalbių įrašų duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti kokybišką asmenų aptarnavimą ir asmens duomenų apsaugą, vienodos praktikos formavimą, objektyvų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimą.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Duomenų subjektas – asmuo, kuris kreipiasi bendruoju telefonu ir sutinka, kad pokalbis būtų įrašytas.

4.2. Duomenų valdytojas – Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija.

4.3. Konsultuojantis darbuotojas – Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, (toliau – darbuotojas) pagal kompetenciją teikiantis konsultaciją bendruoju telefonu skambinančiam asmeniui.

 

II SKYRIUS

TELEFONINIO POKALBIO ĮRAŠYMAS

 

5. Pokalbis įrašomas bendruoju telefonu skambinančio asmens sutikimo, kad pokalbis būtų įrašytas, pagrindu.

6. Skambinančiam asmeniui nesutikus, kad pokalbis būtų įrašytas, jam paaiškinama galimybė kreiptis į instituciją kitais būdais žodžiu (atvykus tiesiogiai) arba raštu (atsiųsti laišką paštu  ar elektroninių ryšių priemonėmis (institucijos elektroninio pašto adresu).

7. Bendruoju telefonu skambinantis asmuo apie pokalbio įrašymą informuojamas automatiniu būdu.

8. Telefoninio pokalbio metu įrašomi šie duomenys:

8.1. skambinančio asmens telefono numeris;

8.2. pokalbio data, laikas, trukmė ir pokalbio garso įrašas, kuriame fiksuojami duomenų subjekto pateikti asmens duomenys.

9. Pokalbio garso įraše fiksuojami tie duomenys (įskaitant asmens duomenis), kuriuos skambinantis asmuo ir konsultuojantis darbuotojas pateikia vieno pokalbio metu.

 

III SKYRIUS

TELEFONINIŲ POKALBIŲ ĮRAŠŲ DUOMENŲ TVARKYMAS

 

10. Telefoniniai pokalbiai įrašomi ir įrašai vieną mėnesį nuo pokalbio dienos saugomi duomenų valdytojo informacinėje sistemoje, o suėjus šiam terminui sunaikinami. Taisyklių 12.3 papunktyje nurodytais atvejais prieš sunaikinant pokalbio įrašą nustatytoje saugojimo vietoje padaroma jo kopija, kuri saugoma tiek, kiek reikalinga administracinėms procedūroms atlikti, ir tvarkoma kaip administracinės procedūros objektas teisės aktų nustatyta tvarka.

11. Telefoninių pokalbių įrašų perklausa galima, kai:

11.1. atliekamas periodinis asmenų aptarnavimo telefonu kokybės vertinimas (atsitiktinės atrankos būdu perklausoma ne daugiau kaip 10 telefoninių pokalbių įrašų per mėnesį);

11.2. yra gautas asmens skundas dėl galimai netinkamai telefonu suteiktų paslaugų kokybės.

12. Teisė perklausyti telefoninių pokalbių įrašus suteikiama:

12.1. Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyriaus vedėjui;

12.2. pokalbio metu konsultavusiam darbuotojui;

12.3. kitiems įgaliotiems Seimo kanceliarijos atstovams, dalyvaujantiems administracinėje ir (ar) tarnybinio nusižengimo tyrimo procedūroje, nagrinėjant asmens skundą dėl galimai netinkamai konsultavusio darbuotojo suteiktos administracinės paslaugos.

13. Teisę į telefoninių įrašų perklausą turintys subjektai telefoninių pokalbių įrašus perklauso duomenų valdytojo nurodytu būdu ir priemonėmis.

 

 

 

IV SKYRIUS

DUOMENŲ SUBJEKTO TEISIŲ ĮGYVENDINIMAS

 

14. Bendruoju telefonu skambinantis asmuo turi teisę nesutikti, kad pokalbis būtų įrašytas, ir nebetęsti pokalbio. Asmeniui sutikus, kad pokalbis būtų įrašytas, šis asmuo kaip duomenų subjektas turi:

14.1. teisę gauti informaciją apie jo asmens duomenų tvarkymą;

14.2. teisę perklausyti telefoninių pokalbių, kuriuose dalyvavo, įrašus ir gauti jų kopiją;

14.3. teisę susipažinti su tvarkomais jo asmens duomenimis ir gauti jų kopiją;

14.4. teisę reikalauti ištaisyti netikslius ar neteisingus jo asmens duomenis;

14.5. kitas Reglamente (ES) 2016/679 nurodytas duomenų subjekto teises, kurios įgyvendinamos Seimo kanclerio nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Duomenų valdytojas užtikrina ir imasi visų techninių ir organizacinių priemonių, kad duomenys, įskaitant asmens duomenis, būtų tvarkomi laikantis Taisyklių 2 punkte nurodytuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

_________________________

 

part_c2a65176a32a4b55ade8d30dba438405_end