LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KANCLERIS
Įsakymas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS AUTOMATINIU BŪDU ĮRAŠOMŲ TELEFONINIŲ POKALBIŲ DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLIŲ
PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 1 d. Nr. 400-ĮVK-315
Vilnius
Vadovaudamasis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Seime ir Seimo kanceliarijoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. rugsėjo 19 d. sprendimu Nr. 1795 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Seime ir Seimo kanceliarijoje taisyklių patvirtinimo“, 68 punktu,
tvirtinu Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos automatiniu būdu įrašomų telefoninių pokalbių duomenų tvarkymo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio
2021 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-315
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
AUTOMATINIU BŪDU ĮRAŠOMŲ TELEFONINIŲ POKALBIŲ DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos automatiniu būdu įrašomų telefoninių pokalbių duomenų tvarkymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma telefoninių pokalbių asmenims kreipiantis bendruoju Lietuvos Respublikos Seimo ir Seimo kanceliarijos (toliau – institucija) telefonu (tel. Nr. (8 5) 239 6060) (toliau – bendrasis telefonas) įrašymo automatiniu būdu tvarka ir šių įrašų duomenų, įskaitant asmens duomenis, tvarkymo ir apsaugos reikalavimai.
2. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu ir kitais asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.
3. Pokalbių įrašų duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti kokybišką asmenų aptarnavimą ir asmens duomenų apsaugą, vienodos praktikos formavimą, objektyvų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimą.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Duomenų subjektas – asmuo, kuris kreipiasi bendruoju telefonu ir sutinka, kad pokalbis būtų įrašytas.
II SKYRIUS
TELEFONINIO POKALBIO ĮRAŠYMAS
5. Pokalbis įrašomas bendruoju telefonu skambinančio asmens sutikimo, kad pokalbis būtų įrašytas, pagrindu.
6. Skambinančiam asmeniui nesutikus, kad pokalbis būtų įrašytas, jam paaiškinama galimybė kreiptis į instituciją kitais būdais žodžiu (atvykus tiesiogiai) arba raštu (atsiųsti laišką paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis (institucijos elektroninio pašto adresu).
8. Telefoninio pokalbio metu įrašomi šie duomenys:
III SKYRIUS
TELEFONINIŲ POKALBIŲ ĮRAŠŲ DUOMENŲ TVARKYMAS
10. Telefoniniai pokalbiai įrašomi ir įrašai vieną mėnesį nuo pokalbio dienos saugomi duomenų valdytojo informacinėje sistemoje, o suėjus šiam terminui sunaikinami. Taisyklių 12.3 papunktyje nurodytais atvejais prieš sunaikinant pokalbio įrašą nustatytoje saugojimo vietoje padaroma jo kopija, kuri saugoma tiek, kiek reikalinga administracinėms procedūroms atlikti, ir tvarkoma kaip administracinės procedūros objektas teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Telefoninių pokalbių įrašų perklausa galima, kai:
11.1. atliekamas periodinis asmenų aptarnavimo telefonu kokybės vertinimas (atsitiktinės atrankos būdu perklausoma ne daugiau kaip 10 telefoninių pokalbių įrašų per mėnesį);
12. Teisė perklausyti telefoninių pokalbių įrašus suteikiama:
12.1. Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyriaus vedėjui;
IV SKYRIUS
DUOMENŲ SUBJEKTO TEISIŲ ĮGYVENDINIMAS
14. Bendruoju telefonu skambinantis asmuo turi teisę nesutikti, kad pokalbis būtų įrašytas, ir nebetęsti pokalbio. Asmeniui sutikus, kad pokalbis būtų įrašytas, šis asmuo kaip duomenų subjektas turi:
14.5. kitas Reglamente (ES) 2016/679 nurodytas duomenų subjekto teises, kurios įgyvendinamos Seimo kanclerio nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS