PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2020 M. VASARIO 27 D. SPRENDIMO NR. T-55 „DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. sausio 28 d. Nr. T-3

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 24, 26, 27, 29, 32, 321, 33, 351, 53 straipsnių, devintojo skirsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, (toliau – Reglamentas):

1. Pakeisti Reglamento 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Taryba ne rečiau kaip vieną katą per metus reglamento nustatyta tvarka iki gegužės 1 d. turi pateikti savivaldybės bendruomenei ataskaitą, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita. Savivaldybės veiklos ataskaitą tarybos vardu pateikia meras. Savivaldybės veiklos ataskaita paskelbiama pagal Vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytus reikalavimus.“

2. Pakeisti Reglamento 18.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

18.1. Priimamas sprendimas dėl administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir mero, o jeigu meras neišrinktas, jo pareigas laikinai einančio tarybos nario siūlymu buvęs administracijos direktorius skiriamas į administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas administracijos direktorius naujai kadencijai arba pavedama savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas administracijos direktorius naujai kadencijai.“

3. Pakeisti Reglamento 18.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

18.2. Posėdžio pirmininkui gali būti įteikiami vieši pareiškimai dėl tarybos narių vienijimosi į frakcijas ir (ar) grupes, dėl tarybos daugumos ir tarybos opozicijos sudarymo.“

4. Papildyti Reglamentą 18.4 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

18.4. Gali būti priimami kiti sprendimai, užtikrinantys savivaldybės institucijų ir tarybos sudaromų kolegialių organų veiklą.“

5. Pakeisti Reglamento 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Tarybos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja išrinktų tarybos narių dauguma. Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais merui pateikia komitetai, komisijos, tarybos nariai, tarybos narių frakcijos ir grupės, savivaldybės kontrolierius, savivaldybės administracijos direktorius. Su sprendimų projektais pateikiamas aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ir paaiškinimai. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių reglamento XIII skyriaus nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas šio reglamento 48, 481 punktuose numatytais atvejais. Pateikti sprendimų projektai registruojami šio reglamento XIII skyriuje nustatyta tvarka ir paskelbiami savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.“

6. Pakeisti Reglamento 42 punktą ir jį išdėstyti taip:

42. Tarybos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Jeigu tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti klausimus pranešėjams ir kalbėti reglamento nustatyta tvarka. Tarybos nustatyta tvarka jos posėdžiai tiesiogiai transliuojami savivaldybės interneto  svetainėje www.pakruojis.lt.“

7. Pakeisti Reglamento 61 punktą ir jį išdėstyti taip:

61. Jeigu dėl svarstomo sprendimo projekto yra gauta pasiūlymų, dėl kiekvieno pasiūlymo balsuojama atskirai. Pirmiausia balsuojama dėl pateikto pasiūlymo tarybos sprendimo projekte, už kitus balsavimui pateiktus pasiūlymus balsuojama pagal pasiūlymų pateikimo eilės tvarką. Pasiūlymams gali būti pritariama bendru sutarimu, jei nė vienas tarybos narys neprieštarauja. Apsisprendusi dėl visų pasiūlymų, taryba balsuoja už visą sprendimo projektą su priimtais pakeitimais.“

8. Papildyti Reglamentą 771.3 papunkčiu:

771.3. Jeigu tarybos posėdis vyksta nuotoliniu būdu, tarybos nariui pareiškus norą nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir tarybai priėmus jo nusišalinimą, tarybos narys, posėdžio pirmininkui leidus, specialisto, atsakingo už posėdžių transliaciją, nušalinamas techniniu būdu perkeliant jį į nuotolinio posėdžio laukiamąjį. Į posėdį tarybos narys grąžinamas posėdžio pirmininkui leidus (apsvarsčius klausimą bei posėdžio pirmininkui paskelbus balsavimo rezultatus).“

9. Pakeisti Reglamento 110 punktą ir jį išdėstyti taip:

110. Meras priima potvarkius dėl mero pavaduotojo atostogų ir komandiruočių, mero pavaduotojas – dėl mero atostogų ir komandiruočių. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ir mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams.“

10. Pakeisti Reglamento 125.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

125.4. jungtis į tarybos narių frakcijas ir tarybos narių grupes šio reglamento IX skyriuje nustatyta tvarka;“.

11. Pakeisti Reglamento 146 punktą ir jį išdėstyti taip:

146. Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžių laiku, taip pat komandiruočių metu bei kitais atvejais (tarybos sprendimu ar mero potvarkiu įgaliotas vykdyti kitas tarybos nario pareigas) tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje išsaugojant jam darbo vietą.“

12. Pakeisti Reglamento 175 punktą ir jį išdėstyti taip:

175. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 tarybos narių tarybos sprendimu. Privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų tarybos narių frakcijų ir tarybos narių grupės, jeigu ją sudaro ne mažiau kaip 3 tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo tarybos narių frakcijų ar tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo. Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo, Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komitetą, nustato taryba. Kontrolės komiteto įgaliojimus taryba nustato atsižvelgdama į Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalį.“

13. Pakeisti Reglamento 176 punktą ir jį išdėstyti taip:

176. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai pirmojo komiteto posėdžio metu – tai įrašoma į posėdžio protokolą.

Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja tarybos opozicija rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu tarybos posėdžio pirmininkui. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria taryba. Jeigu tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinkto naujo tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jei neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas tarybos opozicijos – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame tarybos posėdyje tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito tarybos nario ar deleguoja tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151  straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima taryba.

Mero siūlymas įforminamas mero potvarkiu. Iki potvarkio priėmimo meras raštu informuoja frakcijos (grupės) paskirtus atstovus apie numatytą siūlyti kandidatūrą. Frakcijos (grupės) nuomonė dėl siūlomo kandidato turi būti pateikiama merui ne vėliau kaip per 3 daro dienas.“

14. Pakeisti Reglamento 178.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

178.10. nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, įmonių, įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus savivaldybės administracijai ir tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“

15. Papildyti Reglamentą 181.8 papunkčiu:

181.8. Komiteto pirmininkas turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

16. Pakeisti Reglamento 199 punktą ir jį išdėstyti taip:

199. Komitetų darbe patariamojo balso teise šio reglamento 203 punkte nustatyta tvarka gali dalyvauti suinteresuoti asmenys savo iniciatyva arba komiteto kvietimu. Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, komitetas gali nuspęsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.“

17. Pakeisti Reglamento 208 punktą ir jį išdėstyti taip:

208. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos ir Antikorupcijos komisijas. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių – tarybos narių – deleguoja tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – tarybos narių – skiria taryba. Jeigu tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų arba deleguoja tarybos narius, neatitinkančius Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – tarybos narių. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“

18. Papildyti Reglamentą 2121 punktu:

2121. Tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie nėra tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje išsaugojant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.“

19. Pakeisti Reglamento 213 punktą ir jį išdėstyti taip:

213. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkus) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151  straipsnyje, tarybos narys. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka šio įstatymo 151  straipsnyje nustatytų reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame tarybos posėdyje tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima taryba.

Siekiant užtikrinti, kad tarybos komitetų ir komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, tarybos nariai, tarybos narys, pretenduojantis tapti tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui. Meras, susipažinęs su deklaracija, pateikia ją savivaldybės administracijai paskelbti viešai savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt ir ten skelbiama tol, kol tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“

20. Papildyti Reglamento 218 punktą nauja pastraipa:

„Komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

21. Pakeisti Reglamento 256 punktą ir jį išdėstyti taip:

256. Tarybos posėdžio protokole nurodoma: tarybos pavadinimas, posėdžio vieta ir laikas, posėdžio eilės numeris, visų tarybos narių, iš jų dalyvavusių ir nedalyvavusių posėdyje, skaičius, vardai bei pavardės, kviestųjų asmenų bei svečių vardai ir pavardės, posėdžio pirmininko vardas ir pavardė, posėdžio darbotvarkė, kiekvieno klausimo pranešėjo ir papildomo pranešėjo vardas, pavardė ir pareigos, diskusijose dalyvavusių asmenų vardai, pavardės ir pareigos, taip pat asmenų, pateikusių klausimus ar paklausimus (raštu ar žodžiu) pranešėjams ir papildomiems pranešėjams, vardai ir pavardės, priimti sprendimai ir balsavimo rezultatai. Diskutuojant svarstomu klausimu išsakyti pamąstymai, nuomonės, kalbos, klausimai ir atsakymai į juos protokole nėra fiksuojami, išskyrus su svarstomu klausimu susijusius pasiūlymus, dėl kurių yra balsuojama reglamento 61, 72 punktuose nustatyta tvarka. Tarybos posėdžio sekretorius tarybos posėdžio protokole nurodo nuorodą į garso įrašą, o esant poreikiui, pateikia garso įrašo kopiją.“

22. Pakeisti Reglamento XXI skyrių ir jį išdėstyti taip:

 

XXI SKYRIUS

VIETOS GYVENTOJŲ DALYVAVIMAS TVARKANT VIEŠUOSIUS SAVIVALDYBĖS REIKALUS

 

309. Savivaldybė sudaro sąlygas vietos gyventojams dalyvauti tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus:

309.1. informuodama vietos gyventojus;

309.2. konsultuodamasi su vietos gyventojais;

309.3.vertindama ir viešindama konsultavimosi su vietos gyventojais rezultatus;

309.4. įtraukdama vietos gyventojus į sprendimų priėmimą.

310. Vietos gyventojai dalyvauja tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus Vietos savivaldos įstatymo devinto skirsnio nustatyta tvarka.

311. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, tarybai, merui, ir seniūnui.

312. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip ¼ tarybos narių grupės reikalavimu tokia tvarka:

312.1. tarybos narių grupė pateikia merui reikalavimą dėl apklausos organizavimo. Reikalavimas turi būti pasirašytas visų iniciatyvinės grupės narių;

313.2. reikalavime turi būti nurodytas apklausai teikiamo klausimo tekstas, siūlomas apklausos būdas, nurodytas Vietos savivaldos įstatymo 42 straipsnyje, ir apklausos teritorija;

313.3. meras, gavęs tarybos narių iniciatyvinės grupės reikalavimą, atitinkantį Reglamento 312.1 ir 313.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios grupės reikalavimo gavimo dienos paskelbia apklausą. Jei pateiktas reikalavimas neatitinka nustatytų reikalavimų, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas jis grąžinamas pareiškėjams nurodant grąžinimo priežastis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą.

314. Meras apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina vienasmeniškai, sprendimą įformindamas mero potvarkiu.

315. Paskelbti apklausos rezultatai (gyventojų nuomonė dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų) turi būti svarstomi artimiausiame tarybos posėdyje. Juos tarybai pristato apklausos komisijos pirmininkas. Jeigu nusprendžiama atsižvelgti į apklausos rezultatus priimant sprendimą dėl apklausai teikto (-ų) klausimo (-ų), taryba:

315.1. įpareigoja administraciją rengti tarybos sprendimo projektą;

315.2. priima sprendimo projektą dėl apklausai teikto (-ų) klausimo (-ų), jeigu jis pateikiamas tame posėdyje.

316. Seniūnas seniūnaičių sueigos pritarimu seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Seniūnas apklausos iniciatyvos teisę įgyvendina laikydamasis tarybos narių grupės iniciatyvos teisės įgyvendinimo tvarkos.“

23. Buvusius Reglamento 327-346 punktus atitinkamai laikyti 317-336 punktais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Saulius Margis