PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Pakruojo rajono savivaldybės administracijos VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 16 d. Nr. AV-215

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 33 straipsnio 3 dalies 5 punktu ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsnio 1 dalimi:

1. Tvirtinu Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. kovo 7 d. įsakymą Nr. AV-109 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administraciniam teismui (RAAT). Skundas (prašymas, pareiškimas) gali būti paduodamas RAAT Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose per vieną mėnesį nuo skundžiamo individualaus teisės akto įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                           Mindaugas Veliulis

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės   

administracijos direktoriaus

2024 m. gegužės 16 d. įsakymu

Nr. AV-215

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės administracijos VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Pakruojo rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomų viešųjų pirkimų (toliau – pirkimai) organizavimo ir vidaus kontrolės sistemą, kuri apima poreikių formavimą, pirkimų planavimą, iniciavimą ir pasirengimą jiems, pirkimų vykdymą, viešojo pirkimo-pardavimo sutarties (toliau – pirkimo sutartis) sudarymą, vykdymą ir kontrolę (toliau – pirkimų procesas).

2.    Pirkimų procese Perkančioji organizacija vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, kitais įstatymais ir jų įgyvendinamaisiais teisės aktais, Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintu Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu (toliau – Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas) ir Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu patvirtintu Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamentu (toliau – Komisijų darbo reglamentas), šiuo Tvarkos aprašu ir kitais Perkančiosios organizacijos vidaus teisės aktais.

3.    Perkančioji organizacija turi užtikrinti, kad pirkimų procese būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų bei siekti, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai, vykdant pirkimo sutartis būtų laikomasi aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų, nustatytų Europos Sąjungos ir nacionalinėje teisėje, kolektyvinėse sutartyse, tarptautinėse konvencijose. Pirkimų procese dalyvaujantys asmenys turi laikytis konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų.

4.    Pirkimų procese negali būti siekiama išvengti Tvarkos apraše nustatytos tvarkos taikymo. Draudžiama dirbtinai skaidyti pirkimus ir taip vengti privalomų pirkimų dokumentų pildymo, sudėtingesnių pirkimų procedūrų taikymo ir kt.

5.    Tvarkos aprašu privalo vadovautis visi Perkančiosios organizacijos pirkimų procese dalyvaujantys asmenys.

6.    Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Centralizuotos viešųjų pirkimų veiklos paslaugų sutartis – sutartis, pasirašyta tarp Perkančiosios organizacijos ir kitos perkančiosios organizacijos, kuria Perkančioji organizacija ir kita perkančioji organizacija susitaria, kad Perkančioji organizacija atliks pirkimus pagal Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu patvirtintas Pakruojo rajono savivaldybės administracijos vykdomų centralizuotų viešųjų pirkimų tvarkos taisykles.

6.2. Centrinė perkančioji organizacija – perkančioji organizacija, kuri vykdo centralizuotų pirkimų veiklą ir gali vykdyti pagalbinę pirkimų veiklą.

6.3. Darbuotojas – asmuo dirbantis Perkančiojoje organizacijoje pagal darbo sutartį arba kitu teisiniu pagrindu.

6.4. Ilgalaikė pirkimo sutartis – pirkimo sutartis, kurioje nustatomas prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis yra ilgesnis kaip 12 mėnesių nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo.

6.5. Perkančiosios organizacijos pirkimų vidaus kontrolė – Perkančiosios organizacijos direktoriaus sukurtos vidaus kontrolės sistemos dalis, kuria siekiama identifikuoti galimas klaidas ar pažeidimus bet kuriame pirkimų proceso etape, užkirsti jiems kelią ateityje bei užtikrinti su tuo susijusių rizikos veiksnių valdymą ir tinkamą Perkančiosios organizacijos pirkimų vykdymą.

6.6. Pirkimų iniciatorius – Perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio vadovas, padalinio vadovo pavaduotojas, į Perkančiosios organizacijos struktūrinius padalinius neįeinantis darbuotojas, atskiro projekto koordinatorius, atsakingas už projektui įgyvendinti reikalingų pirkimų planavimą bei konkrečių pirkimų, numatytų pirkimų plane, inicijavimą, atskiro projekto vadovas, kitos perkančiosios organizacijos įgaliojančios Perkančiąją organizaciją arba Centralizuotos viešųjų pirkimų veiklos paslaugų sutarties pagrindais pavedančios Perkančiajai organizacijai atlikti pirkimus iki pirkimo sutarties sudarymo, vadovas ar jo įgaliotas asmuo, kuris nurodo poreikį viešojo pirkimo būdu įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų ir pateikia jų techninę specifikaciją ar jos projektą, atlieka rinkos tyrimą.

6.7. Pirkimų organizatorius – Perkančiosios organizacijos direktoriaus paskirtas darbuotojas, kuris Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatyta tvarka organizuoja ir vykdo mažos vertės pirkimus arba Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka organizuoja ir vykdo pirkimus, kuriems vykdyti nesudaromos pirkimų komisijos.

6.8. Pirkimų organizavimas – Perkančiosios organizacijos direktoriaus veiksmai, kuriant sistemą, apimančią atsakingų asmenų paskyrimą, jų funkcijų, teisių, pareigų ir atsakomybės nustatymą, kuria siekiama tinkamo pirkimų ir pirkimų sutarčių vykdymo, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas ir žmogiškuosius išteklius.

6.9. Pirkimų planas – Perkančiosios organizacijos parengtas ir patvirtintas biudžetiniais metais numatomų pirkti visų Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų prekių, paslaugų ir darbų pirkimų sąrašas (Tvarkos aprašo 2 priedas).

6.10Pirkimų suvestinė (toliau – suvestinė) – Perkančiosios organizacijos Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis pagal pirkimų planą parengta informacija apie biudžetiniais metais planuojamus vykdyti pirkimus, kurie pagal pirkimus reglamentuojančius teisės aktus privalo būti paviešinti. 

6.11Pirkimų žurnalas – Perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas, skirtas registruoti visus biudžetinių metų Perkančiosios organizacijos pirkimus, išskyrus pirkimus atliktus pagal kitos perkančiosios organizacijos įgaliojimą arba pagal kitos perkančiosios organizacijos pavedimą Centralizuotos viešųjų pirkimų veiklos paslaugų sutarties pagrindais (Tvarkos aprašo 7 priedas). 

6.12Prekių, paslaugų ir darbų poreikio sąrašas (toliau – poreikio sąrašas) – Pirkimų iniciatoriaus parengta, susisteminta informacija apie biudžetiniais metais reikalingas pirkti prekes, paslaugas ir darbus (Tvarkos aprašo 1 priedas).

6.13Prevencinę pirkimų kontrolę atliekantis asmuo (toliau – Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo) – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybos skyriaus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėjas, vykdantis išankstinę pirkimų proceso procedūros stebėseną, patikrinimą ir suderinimą.

6.14Prevencinis patikrinimas – Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens vykdomi išankstiniai veiksmai, kuriais siekiama išvengti galimų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų ir Perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, pažeidimų tiek visame pirkimų procese, tiek atskiruose jų etapuose.

6.15Rinkos tyrimas – kokybinės ir kiekybinės informacijos apie realių bei potencialių prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą (tiekėjus, jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, užimamą rinkos dalį, kainas ir pan.) rinkimas, analizė ir apibendrintų išvadų rengimas, skirtas sprendimams, susijusiems su pirkimais, priimti. Rinkos tyrimas vykdomas visais atvejais, prieš kiekvieną pirkimą.

6.16Techninė specifikacija:

6.16.1.   Perkant darbus – pirkimų dokumentuose pateikiama medžiagų, produktų, jų tiekimo procesui keliamų techninių reikalavimų visuma, apimanti duomenis, pagal kuriuos galima nustatyti, ar medžiagos, produktai arba jų tiekimo procesas atitinka Perkančiosios organizacijos reikmes. Duomenys taip pat apima nurodymus dėl projektavimo ir savikainos apskaičiavimo, patikrinimo, kontrolės ir darbų bei statybos metodų ar technologijos priėmimo sąlygas, taip pat visas kitas technines sąlygas, kurias Perkančioji organizacija gali nustatyti pagal bendruosius ar specialiuosius reglamentus, susijusius su baigtais darbais ir medžiagomis ar jų sudedamosiomis dalimis.

6.16.2.   Perkant prekes ar paslaugas – pirkimų dokumentuose nustatyti produktui ar paslaugai apibūdinti reikalingi duomenys: kokybės lygis, eksploatacinės ypatybės, produkto vartojimas (naudojimas), saugumo reikalavimai arba duomenys, apimantys produkto reikalavimus: pavadinimas, kuriuo produktas parduodamas, terminija, simboliai, bandymai ir bandymų metodai, pakavimas, žymėjimas ir ženklinimas, vartojimo (naudojimo) instrukcijos, gamybos procesai ir metodai bet kuriuo prekės ar paslaugos gyvavimo ciklo etapu, taip pat atitikties įvertinimo tvarka.

6.17Tiekėjų apklausos pažyma – Perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas, Tvarkos apraše nustatytais atvejais ir tvarka pildomas Pirkimų organizatoriaus ir pagrindžiantis priimtų sprendimų atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo bei kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams (Tvarkos aprašo 6 priedas).

6.18Trumpalaikė pirkimo sutartis – pirkimo sutartis, kurioje nustatomas prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis ne ilgesnis kaip 12 mėnesių nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo.

6.19Už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo – Perkančiosios organizacijos paskirtas darbuotojas arba komisija, kuri yra atsakinga už pirkimo sutarties vykdymo priežiūrą taip, kaip nustatyta Tvarkos aprašo III skyriaus penktajame skirsnyje.

6.20Viešojo pirkimo paraiška – suprantama kaip viešojo pirkimo užduotis, t. y. Perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas, kuriame Pirkimų iniciatorius nurodo pagrindines pirkimo sąlygas ir kitą informaciją, kuri pagrindžia jo priimtų sprendimų atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams (Tvarkos aprašo 3 priedas).

7.    Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme, Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše ir kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.

8.    Pasikeitus Tvarkos apraše minimiems teisės aktams ir rekomendacinio pobūdžio
dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ir rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos
nuostatos.

9.    Už Tvarkos aprašo pakeitimo, papildymo ar pripažinimo netekusiu galios projektų rengimą atsakingas Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybos skyriaus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris (toliau – Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris).

10.  Už Viešojo pirkimo įstatymo ir kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų laikymosi užtikrinimą Perkančiojoje organizacijoje yra atsakingas Perkančiosios organizacijos direktorius.

11.  Pirkimų dokumentų suderinimas, pasirašymas, patvirtinimas, registravimas ir užduočių (rezoliucijų) kūrimas pagal registruotus pirkimų dokumentus Perkančiosios organizacijos dokumentų valdymo informacinėje sistemoje „@vilys“ (toliau – DVIS „@vilys“) prilygsta pirkimų dokumentų suderinimui, pasirašymui, patvirtinimui, registravimui ir užduočių (rezoliucijų) kūrimui raštu.

 

II SKYRIUS

PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PIRKIMŲ IR VIDAUS KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR PIRKIMUOSE DALYVAUJANTYS ASMENYS

 

12.  Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris yra atsakingas už pirkimų organizavimą ir organizavimo priežiūrą, t. y. už organizavimo tvarką nuo pirkimų planavimo iki pirkimų sutarčių sudarymo.

13Už pirkimų organizavimą ir pirkimų organizavimo priežiūrą atsakingo Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio funkcijos:

13.1.  Parengti Perkančiosios organizacijos biudžetinių metų pirkimų planą ir, esant poreikiui, jį tikslinti.

13.2Pagal Perkančiosios organizacijos direktoriaus patvirtintą pirkimų planą Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis parengti Perkančiosios organizacijos suvestinę ir skelbti ją CVP IS.

13.3.  Registruoti visus biudžetinių metų Perkančiosios organizacijos pirkimus, išskyrus pirkimus atliktus pagal kitos perkančiosios organizacijos įgaliojimą arba pagal kitos perkančiosios organizacijos pavedimą Centralizuotos viešųjų pirkimų veiklos paslaugų sutarties pagrindais, pirkimų žurnale.

13.4.  Remiantis Perkančiosios organizacijos pirkimų žurnalo duomenimis, CVP IS parengti visų per kalendorinius metus atliktų Viešojo pirkimo sutarčių, pirkimo sutarčių ir vidaus sandorių ataskaitą (toliau – Atn-3) ir pateikti ją Viešųjų pirkimų tarnybai (atspausdintas šios ataskaitos egzempliorius turi būti pasirašytas Perkančiosios organizacijos direktoriaus).

13.5.  Rengti su pirkimais susijusius Perkančiosios organizacijos vidaus teisės aktus.

13.6.  Atlikti nuolatinę teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, stebėseną.

13.7.  Tikrinti Perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, Tvarkos aprašo atitiktį galiojantiems teisės aktams ir, esant poreikiui, rengti jų pakeitimus, Perkančiosios organizacijos direktoriaus nustatyta tvarka juos derinti ir teikti tvirtinti Perkančiosios organizacijos direktoriui.

13.8.  Analizuoti darbuotojų, dalyvaujančių Perkančiosios organizacijos pirkimų proceso etapuose, poreikį ir teikti siūlymus Perkančiosios organizacijos direktoriui dėl Perkančiosios organizacijos pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės sistemoje dalyvaujančių asmenų.

13.9.    Kaupti, tvarkyti ir saugoti Perkančiosios organizacijos pirkimų dokumentus.

13.10.  Konsultuoti Perkančiosios organizacijos darbuotojus pirkimų proceso klausimais.

14Pirkimų iniciatoriaus funkcijos:

14.1.  Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 15 d. parengti poreikio sąrašą (Excel formatu), o jį patikslinus – nedelsiant elektroniniu paštu pateikti Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui.

14.2.  Atlikti reikalingų pirkti prekių, paslaugų ar darbų rinkos tyrimą ir, atsižvelgiant į atlikto rinkos tyrimo rezultatus bei į informaciją apie anksčiau vykdytus analogiškus ar panašius pirkimus ir pirkimų sutarčių įgyvendinimą, pildyti Viešojo pirkimo paraišką (toliau – paraiška) kiekvienam inicijuojamam pirkimui. Paraiška gali būti nepildoma, kai:

14.2.1. vykdomas mažos vertės pirkimas ir numatoma žodžiu ar raštu sudaromos pirkimo sutarties vertė neviršija 1 000,00 eurų (įskaitant mokesčius) ir pirkimas yra įrašytas į pirkimų planą;

14.2.2. vykdomas mažos vertės pirkimas ir numatoma žodžiu ar raštu sudaromos pirkimo sutarties vertė neviršija 15 000,00 eurų be PVM, esant bent vienai sąlygai: nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, ekstremaliajai situacijai, mobilizacijos, karo ar nepaprastajai padėčiai.

Tvarkos aprašo 14.2.1–14.2.2 papunkčiuose įvardintais atvejais, pirkimus vykdo pats Pirkimų iniciatorius arba jam pavaldus asmuo, turintis Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu suteiktus įgaliojimus vykdyti pirkimus.

14.3.  Paraiškoje Pirkimų iniciatorius turi nurodyti pirkimui reikalingą informaciją, įskaitant pagrindinį pirkimo objektui priskirtiną Bendrojo viešųjų pirkimų žodyno (toliau – BVPŽ) kodą. BVPŽ kodai nustatomi, atsižvelgiant į pirkimo objekto esmę. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, pirkimų komisija, Pirkimų organizatorius turi teisę patikslinti paraiškoje nurodytą BVPŽ kodą.

14.4.  Kartu su paraiškomis pateikti pirkimų objektų technines specifikacijas arba jų projektus arba kitus pirkimų objektus aprašančius dokumentus bei kitus, su pirkimų objektais susijusius, dokumentus.

14.5.  Teikti papildomą informaciją, reikalingą pirkimų dokumentams parengti ir pirkimų procedūroms atlikti, jeigu to prašo pirkimų komisija arba Pirkimų organizatorius, priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimus.

14.6.  Nagrinėti tiekėjų pastabas ir siūlymus dėl pirkimų objektų techninių specifikacijų ar dėl kitų pirkimų objektus aprašančiųjų dokumentų, rengti atsakymus į tiekėjų klausimus, esant reikalui, koreguoti pirkimų objektų technines specifikacijas arba kitus pirkimų objektus aprašančiuosius dokumentus, jeigu to prašo pirkimų komisija arba Pirkimų organizatorius.

15Perkančioji organizacija pirkimų procedūroms atlikti privalo sudaryti pirkimų komisiją (toliau – Komisija) ir suteikti visus įgaliojimus šioms procedūroms atlikti. Komisijos funkcijos yra nustatytos Komisijų darbo reglamente. Komisija veikia Perkančiosios organizacijos vardu. Komisija gali būti sudaroma, tačiau Perkančioji organizacija pareigos sudaryti Komisiją gali nesilaikyti ir turi teisę pirkimą pavesti atlikti Pirkimų organizatoriui vykdant mažos vertės pirkimų procedūras, vykdant pagal preliminariąją sutartį atliekamo atnaujinto tiekėjų varžymosi procedūras, vykdant dinaminės pirkimo sistemos pagrindu atliekamo kiekvieno konkretaus pirkimo procedūras ar Viešųjų pirkimų įstatymo 72 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais. Komisija ir Pirkimų organizatorius sprendimus suteiktų įgaliojimų ribose priima savarankiškai.

16.  Perkančioji organizacija gali įgalioti kitą perkančiąją organizaciją (toliau – Įgaliotoji organizacija), kad ji atliktų pirkimo procedūras iki pirkimo sutarties sudarymo. Perkančioji organizacija Įgaliotajai organizacijai nustato užduotis ir suteikia įgaliojimus toms užduotims vykdyti.

17.  Perkančiosios organizacijos gautas pretenzijas dėl pirkimų nagrinėja Komisija arba Pirkimų organizatorius (priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimus), arba Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu paskirtas kitas asmuo (toliau – Pretenziją nagrinėjantis asmuo). Pretenziją nagrinėjančio asmens funkcijos: 

17.1.  Nedelsiant informuoti Prevencinę kontrolę atliekantį asmenį apie gautą nagrinėti tiekėjo pretenziją.

17.2.  Nagrinėti tiekėjo pretenziją, kuri yra gauta iki pirkimo sutarties sudarymo.

17.3Išnagrinėjus tiekėjo pretenziją, priimti motyvuotą sprendimą ir apie jį, taip pat apie anksčiau praneštų pirkimo procedūros terminų pasikeitimą informuoti tiekėjus Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

18Prevencinę kontrolę atliekančio asmens funkcijos:

18.1.  Derinti pirkimų planą.

18.2.  Derinti Pirkimų iniciatorių pateiktas paraiškas.

18.3.  Derinti Tiekėjų apklausos pažymas.

18.4.  Derinti kitus su pirkimų procesu susijusius dokumentus.

18.5.  Atsižvelgiant į rizikos veiksnių ir Perkančiosios organizacijos vykdomų pirkimų rezultatus, nuolat vykdyti prevencinius patikrinimus, t. y. pasirinkti ir tikrinti rizikingiausius pirkimus arba atskirus jų etapus, prieš tai informavus Komisiją arba Pirkimų organizatorių. Atsižvelgiant į prevencinio patikrinimo rezultatus, rengti išvadas ir teikti Komisijai arba Pirkimų organizatoriui, priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimų procedūras, rekomendacijas dėl pirkimų vykdymo. Komisijai arba Pirkimų organizatoriui nevykdant pastarųjų rekomendacijų, raštu informuoti Perkančiosios organizacijos direktorių apie nustatytus pirkimų trūkumus.

18.6.  Gali dalyvauti Komisijos posėdžiuose, bet ne kaip Komisijos narys.

18.7.  Perkančiosios organizacijos direktoriaus nurodymu raštu teikti informaciją apie pastebėtus pirkimų trūkumus arba siūlymus, kaip tobulinti pirkimų procesą.

Dokumentų suderinimas reiškia, kad dokumentai parengti tinkamai.

19CVP IS administratoriaus funkcijas atlieka Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, kuris atsako už CVP IS esančių duomenų apie Perkančiąją organizaciją aktualumą bei teisingumą ir administruoja Perkančiosios organizacijos naudojimąsi CVP IS, sukuria ir registruoja naujus Perkančiosios organizacijos CVP IS naudotojus, suteikia jiems įgaliojimus ir nustato prieigos prie duomenų ribas, peržiūri Perkančiosios organizacijos naudotojų CVP IS sąrašus ir prireikus koreguoja ne rečiau kaip kartą per metus.

20Už pirkimų vykdymą naudojantis Viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas (toliau – CPO), elektroniniu katalogu atsakingas Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, kuris atsako už CPO elektroniniame kataloge esančių duomenų apie Perkančiąją organizaciją aktualumą bei teisingumą ir administruoja Perkančiosios organizacijos naudojimąsi CPO elektroniniu katalogu, kreipiasi į CPO Perkančiosios organizacijos vardu dėl naujų Perkančiosios organizacijos CPO elektroninio katalogo naudotojų paskyrų sukūrimo, ne rečiau kaip kartą per metus, peržiūri darbuotojų, kuriems suteikti prisijungimo duomenys prie CPO elektroninio katalogo, sąrašus ir prireikus kreipiasi į CPO Perkančiosios organizacijos vardu dėl duomenų koregavimo.

 

III SKYRIUS

PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS PROCEDŪROS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

pirkimų planavimo etapas

 

21.  Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų pirkti prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuoja Pirkimų iniciatoriai pagal savo kompetenciją ir kuruojamą viešojo administravimo sritį. Pirkimų iniciatorius, prieš pateikdamas poreikio sąrašą, privalo peržiūrėti savo administruojamas galiojančias pirkimų sutartis, įvertinti galimybę ir tikslingumą pratęsti pasirašytų pirkimų sutarčių galiojimą (jei tokia galimybė numatyta pirkimo sutartyje), užtikrindamas nepertraukiamą Perkančiosios organizacijos funkcijoms atlikti būtinų prekių tiekimą, paslaugų teikimą, darbų vykdymą.

22.  Kiekvienas Pirkimų iniciatorius ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 15 d. Excel formatu parengia poreikio sąrašą (Tvarkos aprašo 1 priedas), jį elektroniniu paštu pateikia Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui.

23.  Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, gavęs iš Pirkimų iniciatorių poreikio sąrašus, pradeda rengti Perkančiosios organizacijos pirkimų planą (Tvarkos aprašo 2 priedas) ir suvestinę:

23.1.    Parenka planuojamus pirkimų tipus / būdus, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu ir Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos nuostatomis.

23.2.    Parengia pirkimų planą ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 1 d. (esant poreikiui patikslinti pirkimų planą, patikslina nedelsiant) ir teikia jį derinti Prevencinę kontrolę atliekančiam asmeniui. 

23.3.    Prevencinę kontrolę atliekančio asmens suderintą pirkimų planą teikia tvirtinti Perkančiosios organizacijos direktoriui.

23.4.    Gavęs Perkančiosios organizacijos direktoriaus patvirtintą pirkimų planą, rengia suvestinę. Suvestinę ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 15 d., o patikslinus – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, skelbia CVP IS priemonėmis Viešųjų pirkimų įstatymo ir Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtinto Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo (toliau – Informacijos viešinimo CVP IS tvarkos aprašas) nustatyta tvarka.

23.5.    Patvirtintą pirkimų planą elektroniniu paštu teikia Pirkimų iniciatoriams susipažinti.

24.  Atsiradus poreikiui einamaisiais metais tikslinti pirkimų planą, Pirkimų iniciatorius nedelsdamas elektroniniu paštu pateikia Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui atnaujintą poreikio sąrašą (Excel formatu).

25.  Gavęs iš Pirkimų iniciatoriaus patikslintą poreikio sąrašą (Excel formatu), pradeda pirkimų plano ir suvestinės patikslinimą. Pirkimų planas ir suvestinė taip pat gali būti tikslinami Pirkimų iniciatoriui paraiškoje nurodžius įtraukti pirkimą į pirkimų planą. Rengdamas pirkimų plano ir suvestinės patikslinimą, turi atlikti veiksmus, numatytus Tvarkos aprašo 23 punkte.

26.  Pirkimų planas ir suvestinė gali būti netikslinami, jeigu dėl Perkančiosios organizacijos nenumatytų aplinkybių iškyla poreikis ypač skubiai vykdyti pirkimų plane / suvestinėje nenurodytą pirkimą arba kai konkretaus pirkimo metu keičiasi informacija, kuri apie šį pirkimą nurodyta pirkimų plane/suvestinėje.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PirkimŲ iniciJavimo ir pasirengimo jam etapas

 

27.  Pirkimų iniciatorius prieš kiekvieną pirkimą atlieka rinkos tyrimą ir, atsižvelgęs į rinkos tyrimo rezultatus bei į informaciją apie anksčiau vykdytus analogiškus ar panašius pirkimus ir pirkimų sutarčių įgyvendinimą, užpildo paraišką (Tvarkos aprašo 3 priedas), inicijuojamo pirkimo procedūroms atlikti, kurioje turi nurodyti pagrindines siūlomas pirkimo sąlygas ir informaciją apie pirkimo objektą.

28.  Pirkimų iniciatoriaus užpildyta paraiška teikiama derinti Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Apskaitos skyriaus darbuotojui, atsakingam už išankstinę finansų kontrolę (toliau – buhalteris), kurios metu nustatoma, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant Perkančiajai organizacijai (ar jos struktūriniam padaliniui) patvirtintų ar suplanuotų biudžeto asignavimų.

29.  Pirkimų iniciatoriaus užpildyta paraiška teikiama derinti Prevencinę kontrolę atliekančiam asmeniui. Prevencinę kontrolę atliekančio asmens paraiškos suderinimas reiškia, kad paraiška užpildyta tinkamai.

30.  Suderinus buhalteriui, Prevencinę kontrolę atliekančiam asmeniui, Pirkimų iniciatorius pasirašo paraišką ir teikia tvirtinti Perkančiosios organizacijos direktoriui. Pirkimų iniciatorius Perkančiosios organizacijos direktoriaus patvirtintą paraišką perduoda Pakruojo rajono savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už paraiškų registravimą, kuris paraišką užregistruoja ir perduoda Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėjui.

31.  Patvirtinta ir užregistruota paraiška Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį iki planuojamos pirkimo pradžios.

32.  Pagal gautą paraišką Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėjas suformuoja užduotį ir perduoda paraišką vykdyti atsakingam asmeniui. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris pirkimus pradeda organizuoti tik gavęs patvirtintą ir užregistruotą paraišką.

33.  Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris rengia Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymą (jeigu tokio įsakymo nėra) dėl vieno iš Perkančiosios organizacijos vadovo sprendimo:

33.1.  Suformuoti Komisiją ir suteikti visus įgaliojimus pirkimų procedūroms atlikti.

33.2.  Pavesti Pirkimų organizatoriui atlikti pirkimo procedūras (Tvarkos aprašo 15 punkte nustatytais atvejais).

33.3.  Įgalioti kitą perkančiąją organizaciją atlikti pirkimo procedūras iki pirkimo sutarties sudarymo, nustačius jai užduotis ir suteikus visus įgaliojimus toms užduotims vykdyti.

34Pirkimo iniciatorius priėmęs sprendimą atšaukti (panaikinti) paraišką dėl išnykusio pirkimo poreikio arba priėmus sprendimą iš esmės tikslinti pateiktą paraišką, apie tai turi informuoti Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrį DVIS „@vilys“ priemonėmis.

35Pagal tą pačią paraišką pirkimai, jeigu joje pateikta informacija iš esmės nesikeičia, gali būti vykdomi tol, kol yra sudaroma pirkimo sutartis.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PirkimŲ vykdymo etapas

 

36Perkančiosios organizacijos ar pagalbinės pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, Komisijų nariai, pirkimų organizatoriai, pirkimų iniciatoriai, ekspertai, stebėtojai, už pirkimo sutarties vykdymą atsakingi asmenys, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, dalyvauti pirkime ar su pirkimu susijusius sprendimus priimti gali tik tada, kai yra pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą (Tvarkos aprašo 5 priedas), Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka deklaravę privačius interesus, o asmenys, kuriems neprivaloma deklaruoti privačius interesus, – pasirašę Viešųjų pirkimų tarnybos kartu su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija nustatytos formos (forma patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu „Dėl Nešališkumo deklaracijos tipinės formos patvirtinimo“) nešališkumo deklaraciją (Tvarkos aprašo 4 priedas). Pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimai ir nešališkumo deklaracijos saugomos Statybos ir viešųjų pirkimų poskyryje.

37.  Privačių interesų deklaracijas turi pateikti: Perkančiosios organizacijos vadovai, Komisijų nariai, pirkimų organizatoriai, ekspertai, pirkimų iniciatoriai ir kiti asmenys. Privačių interesų deklaracijas būtina pateikti elektroninėmis priemonėmis per 30 kalendorinių dienų nuo paskyrimo į atitinkamas pareigas pirkimuose, bet ne vėliau, nei iki dalyvavimo pirkimo procedūrose pradžios. Nepateikę privačių interesų deklaracijos aukščiau minėtieji asmenys neturi teisės dalyvauti pirkime ir turi būti atšaukti iš atitinkamų pareigų. Deklaruodami interesus, asmenys turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo bei kitų interesų deklaravimą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis.

38.  Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai ar ekspertai ir kiti asmenys negali tretiesiems asmenims atskleisti iš tiekėjų gautos informacijos, kurią jie nurodė kaip konfidencialią, arba tos informacijos, kuri remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais yra laikoma konfidencialia, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus.

39.  Pirkimas vykdomas atsižvelgiant į paraiškos duomenis. Komisija arba Pirkimų organizatorius, priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimą, esant būtinybei, gali koreguoti paraiškoje pateiktus duomenis ir pirkimo dokumentuose nustatyti kitas pirkimo sąlygas, nei buvo nurodyta paraiškoje.

40Komisijos dirba pagal Perkančiosios organizacijos direktoriaus suteiktus įgaliojimus pirkimų procedūroms atlikti, pagal Komisijų darbo reglamentą, Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais būdais ir tvarka, mažos vertės pirkimų atveju – Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytais būdais ir tvarka. Priimtus sprendimus Komisija užfiksuoja Komisijos posėdžių protokoluose.

41Perkančiosios organizacijos direktoriui priėmus sprendimą pirkimų procedūras pavesti atlikti Pirkimų organizatoriui, Pirkimo organizatorius vykdo šias funkcijas:

41.1Vykdo mažos vertės pirkimus Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše numatytais būdais ir tvarka arba vykdo pagal preliminariąją sutartį atliekamo atnaujinto tiekėjų varžymosi procedūras, vykdo dinaminės pirkimo sistemos pagrindu atliekamo kiekvieno konkretaus pirkimo procedūras ar Viešųjų pirkimų įstatymo 72 straipsnio 3 dalyje nustatytus pirkimus.

41.2Pirkimų rezultatus Pirkimų organizatorius užfiksuoja Tiekėjų apklausos pažymoje (Tvarkos aprašo 6 priedas), kurią susieja su paraiška ir, suderinęs su Pirkimų iniciatoriumi bei Prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu, pasirašo ir teikia Perkančiosios organizacijos direktoriui tvirtinti, po tvirtinimo perduoda registruoti Pakruojo rajono savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už Tiekėjų apklausos pažymų registravimą. Po registracijos perduoda Tiekėjų apklausos pažymą susipažinti Pirkimų iniciatoriui, už pirkimo sutarties vykdymą atsakingam asmeniui, už informacijos viešinimą pagal Tvarkos aprašo 51 punktą atsakingam darbuotojui (taikoma, jeigu susipažįstantysis nėra pats Pirkimų organizatorius). 

41.3Viešina informaciją CVP IS pagal Tvarkos aprašo 51 punktą.

41.4Teikia informaciją Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui pagal Tvarkos aprašo 46 punktą.

42Tiekėjų apklausos pažyma gali būti nepildoma, kai:

42.1vykdomas mažos vertės pirkimas ir numatoma žodžiu ar raštu sudaromos pirkimo sutarties vertė neviršija 1 000,00 eurų (įskaitant mokesčius);

42.2vykdomas mažos vertės pirkimas ir numatoma žodžiu ar raštu sudaromos pirkimo sutarties vertė neviršija 15 000,00 eurų be PVM, esant bent vienai iš šių sąlygų: nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, ekstremaliajai situacijai, mobilizacijos, karo ar nepaprastajai padėčiai;

42.3Pirkimų organizatorius pirkimą vykdo naudodamasis CPO elektroniniu katalogu, pagal preliminariąją sutartį atliekamo atnaujinto tiekėjų varžymosi procedūras, vykdo dinaminės pirkimo sistemos pagrindu atliekamo kiekvieno konkretaus pirkimo procedūras ar Viešųjų pirkimų įstatymo 72 straipsnio 3 dalyje nustatytus pirkimus.

43.  Kiekviena atliekama pirkimų procedūra patvirtinama toliau nurodomais dokumentais:

43.1.  Jei pirkimai vykdomi žodžiu, pirkimus patvirtinantys dokumentai yra Tiekėjų apklausos pažyma (išskyrus Tvarkos aprašo 42 punkte nustatytą išimtį), sutartis ir CVP IS paskelbta informacija apie ją, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai ir CVP IS paskelbta informacija apie žodžiu sudarytą sutartį.

43.2.  Jei pirkimai vykdomi raštu, pirkimus patvirtinantys dokumentai yra susirašinėjimo informacija, įskaitant skelbimą apie pirkimą (jei apie pirkimą buvo skelbiama) ir kitus pirkimo dokumentus, protokolai (fiksuojantys Komisijos sprendimus ar surašomi derybų ar susitikimų su tiekėjais atveju); jeigu pirkimus vykdo Pirkimų organizatorius – susirašinėjimo informacija, Tiekėjų apklausos pažyma (išskyrus Tvarkos aprašo 42 punkte nustatytą išimtį), taip pat sudaryta sutartis ir CVP IS paskelbta informacija apie ją, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai ir CVP IS paskelbta informacija apie žodžiu sudarytą sutartį.

44.  Pirkimai registruojami pirkimų žurnale (Tvarkos aprašo 7 priedas). Pirkimų registraciją vykdo Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris. 

45.  Informaciją, reikalingą pirkimų žurnalui pildyti (pagal Tvarkos aprašo 7 priedą), apie Komisijos atliktus pirkimus, Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui nedelsiant po pirkimų procedūrų pabaigos perduoda Komisijos sekretorius.

46.  Duomenis, reikalingus pirkimų žurnalui pildyti, apie Pirkimo organizatoriaus atliktus pirkimus, Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris nustato pagal Tiekėjų apklausos pažymose ir pirkimų sutartyse pateiktą informaciją. Jeigu Pirkimų organizatorius atliko pirkimą, po kurio pirkimo sutartis sudaryta žodžiu, ir nepildė Tiekėjų apklausos pažymos pagal Tvarkos aprašo 42 punkto nuostatas, Pirkimų organizatorius privalo Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui nedelsiant pateikti sąskaitos faktūros arba kito buhalterinės apskaitos dokumento kopiją, DVIS „@vilys“ arba elektroniniu paštu arba popieriuje.

47.  Atlikus pirkimus, Komisija arba Pirkimų organizatorius perduoda visus su pirkimais susijusius dokumentus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui, kuris yra atsakingas už perduotų dokumentų saugojimą. Pirkimų dokumentai, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Viešųjų pirkimų įstatymo, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PirkimO sutarties sudarymo etapas

 

48.  Pirkimo sutarties projektą parengia Komisija arba Pirkimų organizatorius.

49.  Komisijos sekretorius (ar kitas Komisijos narys) arba Pirkimų organizatorius parengtą pirkimo sutarties projektą:

49.1.  susieja su paraiška ir suderina su Pirkimų iniciatoriumi, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėju (toliau – teisininku) ir Prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu;

49.2.  suderintą teikia Perkančiosios organizacijos direktoriui pasirašyti;

49.3.  pasirašytą teikia registruoti Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui;

49.4.  po registracijos perduoda pasirašyti tiekėjui; 

49.5.  tiekėjo pasirašytą pirkimo sutartį, teikia registruoti Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui, po registracijos susieja su paraiška, pirkimo sutarties projektu ir perduoda susipažinti Pirkimų iniciatoriui, už pirkimo sutarties vykdymą atsakingam asmeniui, už informacijos viešinimą pagal Tvarkos aprašo 51 punktą atsakingam darbuotojui (taikoma, jeigu susipažįstantysis nėra pats Komisijos sekretorius (ar kitas Komisijos narys) arba pats Pirkimų organizatorius);

49.6.  užregistruotą pirkimo sutartį (ar jos nuorašą su registracijos duomenimis) perduoda tiekėjui.

50.  Tvarkos aprašo 49 punktas netaikomas, kai pirkimo sutartį pasirašo kita perkančioji organizacija.

51Pirkimų organizatorius arba Komisijos sekretorius (ar kitas Komisijos narys), priklausomai nuo to, kas vykdė pirkimų procedūras, raštu pateiktą laimėjusį pasiūlymą (išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu), raštu sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kuriai taikomi Viešųjų pirkimų įstatymo 20 straipsnio 5 dalyje nurodyti konfidencialios informacijos apsaugos reikalavimai arba kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti (išskyrus Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytas išimtis) CVP IS. Taip pat Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti informaciją CVP IS apie žodžiu sudarytas pirkimų sutartis (išskyrus Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytas išimtis).

52.  Už Tvarkos aprašo 51 punkte nurodytos informacijos paskelbimą yra atsakingas Pirkimų organizatorius arba Komisija, priklausomai nuo to, kas vykdė pirkimus.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

Pirkimo sutarties vykdymo etapas

 

53.  Perkančiosios organizacijos ir tiekėjo įsipareigojimų vykdymo, pristatymo (teikimo, atlikimo) terminų laikymosi, taip pat prekių, paslaugų ir darbų atitikties pirkimų sutartyse numatytiems reikalavimams procesą kontroliuoja už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo. Už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo privalo koordinuoti, kad pirkimo objektas, jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai atitiktų pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, kad būtų nepažeisti prievolių užtikrinimo terminai, kitos pirkimo sutartyje nustatytos sąlygos ir prievolės būtų įvykdytos tinkamai.

54.  Perkančioji organizacija už pirkimo sutarties vykdymo priežiūrą atsakingą asmenį skiria nurodydama jį pirkimo sutartyje arba Tiekėjų apklausos pažymoje arba atskiru Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu. Jeigu šie dokumentai nebuvo rengiami – už pirkimo sutarties vykdymą yra atsakingas Pirkimų organizatorius.

55.  Visais atvejais, kai vykdant sudarytą pirkimo sutartį atsiranda poreikis keisti tam tikras pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo turi nustatyti, ar pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė buvo numatyta pirkimo sutartyje. Jeigu pirkimo sutartyje numatyta pasirinkimo galimybė dėl jos pakeitimo, už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo, atsižvelgęs į pirkimo sutartyje numatytų įsipareigojimų laikymąsi, įvertina pirkimo sutarties pakeitimo galimybę, informuoja Pirkimų iniciatorių, o Pirkimų iniciatorius DVIS „@vilys“ arba elektroniniu paštu informuoja Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėją, kuris, vykdydamas Pirkimų iniciatoriaus nurodymą, suformuoja užduotį Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio darbuotojui parengti susitarimo projektą dėl pirkimo sutarties pakeitimo. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio darbuotojas parengtą susitarimo projektą dėl pirkimo sutarties pakeitimo:

55.1.  susieja su pirkimo sutartimi ir suderina su Pirkimų iniciatoriumi, buhalteriu (jeigu pirkimo sutarties pakeitimas yra susijęs su kaina ar atsiskaitymo tvarka), teisininku, Prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu;

55.2.  suderintą teikia Perkančiosios organizacijos direktoriui pasirašyti;

55.3.  pasirašytą užregistruoja ir perduoda pasirašyti tiekėjui;

55.4.  tiekėjo pasirašytą susitarimą, užregistruoja, susieja su susitarimo projektu bei pirkimo sutartimi ir perduoda susipažinti Pirkimų iniciatoriui, už pirkimo sutarties vykdymą atsakingam asmeniui, už informacijos viešinimą pagal Tvarkos aprašo 51 punktą atsakingam darbuotojui (taikoma, jeigu susipažįstantysis nėra pats Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio darbuotojas);

55.5.  užregistruotą susitarimą (ar jo nuorašą su registracijos duomenimis) perduoda tiekėjui.

56.  Už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo informaciją apie pirkimo sutarties pakeitimą, susijusį su pirkimo sutarties termino pratęsimu, Pirkimų iniciatoriui, o šis – Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui pateikia ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams – esant ilgalaikei pirkimo sutarčiai (1 mėnesiui – trumpalaikei pirkimo sutarčiai) iki pirkimo sutarties termino pabaigos.

57.  Už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo, nustatęs, kad pirkimo objektas ar jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai neatitinka pirkimo sutartyje nustatytų sąlygų, parengia kreipimąsi į tiekėją dėl tiekėjo prievolių įvykdymo. Už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo pastarąjį kreipimąsi derina su Pirkimų iniciatoriumi, teisininku ir teikia siūlomą sprendimą Perkančiosios organizacijos direktoriui pasirašyti. Perkančiosios organizacijos direktoriaus pasirašytą ir užregistruotą kreipimąsi į tiekėją už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo perduoda tiekėjui.

58.  Tiekėjui neįvykdžius pirkimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo parengia kreipimąsi į tiekėją dėl pirkimo sutarties nutraukimo ar joje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo tiekėjui. Už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo pastarąjį kreipimąsi derina su Pirkimų iniciatoriumi, teisininku ir siūlomą sprendimą pateikia Perkančiosios organizacijos direktoriui pasirašyti. Perkančiosios organizacijos direktoriaus pasirašytą ir užregistruotą kreipimąsi į tiekėją už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo perduoda tiekėjui.

59.  Vykdant pirkimo sutartis, sąskaitos faktūros priimamos ir apdorojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymo 6 straipsnio 4 dalimi, išskyrus šio straipsnio 12 dalyje nustatytus atvejus.  Perkančiajai organizacijai teikiami tik elektroniniai apskaitos dokumentai ir šiuos dokumentus Perkančioji organizacija priima ir apdoroja naudodamasi Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos (toliau – SABIS) priemonėmis. 

60.  Sąskaitas faktūras SABIS priemonėmis priima ir apdoroja už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo arba kitas Perkančiosios organizacijos direktoriaus paskirtas asmuo.

61.  Už sąskaitoje faktūroje esančios informacijos atitiktį pirkimo sutarties rekvizitams ir turiniui yra atsakingas už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo.

 

IV SKYRIUS

RIZIKOS VERTINIMAS

 

62.  Pirkimų vidaus kontrolės procedūrų nustatymas, jų apimtys tiesiogiai priklauso nuo galimos rizikos ir jos reikšmingumo. Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo atlieka Perkančiosios organizacijos vykdomų pirkimų rizikos analizę, apimančią rizikos nustatymą ir vertinimą.

63.  Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo pirkimų rizikingumą įvertina nuolat analizuodamas:

63.1.  informaciją apie numatomus vykdyti pirkimus, pateiktą pirkimų plane ar pirkimų plano pakeitimuose;

63.2.  duomenis, pateiktus Pirkimų iniciatorių paraiškose;

63.3.  gautų tiekėjų paklausimų ir pateiktų pretenzijų duomenis;

63.4.  kitą su pirkimais susijusią informaciją.

64.  Pirkimų procese galimi rizikos veiksniai:

64.1.  Neskelbiamo pirkimo būdo pasirinkimas.

64.2.  Perkančiajai organizacijai nebūdingi, neįprasti ar pirmą kartą vykdomi pirkimai.

64.3.  Techniniu ir / arba pasiūlymų vertinimo požiūriu sudėtingi pirkimai.

64.4.  Gautų pretenzijų skaičius.

64.5.  Nepagrįstai aukštų ir / ar specifinių kvalifikacijos reikalavimų tiekėjams nustatymas.

64.6.  Nepagrįstai aukštų ir / ar specifinių reikalavimų pirkimo objektui nustatymas.

64.7.  Perkančiosios organizacijos darbuotojų specialių žinių stoka, netinkamai parengti
pirkimų dokumentai.

64.8.  Skirtingos Komisijos narių nuomonės, vertinant pasiūlymus.

64.9.  Neišsamus pirkimų organizavimo ir kontrolės tvarkos Perkančiojoje organizacijoje
reglamentavimas.

64.10.   Neišsamus pirkimų sutarčių vykdymo priežiūros reglamentavimas.

65.  Įvertinęs riziką, Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo prevenciniam patikrinimui pasirenka visą pirkimą arba atskirus jo etapus.

66.  Atsižvelgdamas į prevencinio patikrinimo rezultatus, rengia Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo išvadas ir teikia Komisijai arba Pirkimų organizatoriui, priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimo procedūras, rekomendacijas dėl pirkimo vykdymo. Komisijai arba Pirkimų organizatoriui nevykdant pastarųjų rekomendacijų, Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo raštu informuoja Perkančiosios organizacijos direktorių apie nustatytus pirkimo trūkumus.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67.  Visi pirkimų proceso dokumentai saugomi Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

68Už Perkančiosios organizacijos atliekamus pirkimus atsako Perkančiosios organizacijos direktorius.

69Asmenys, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, už savo veiką atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

70Tvarkos aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu.

 

______________________

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos viešųjų pirkimų

organizavimo ir vidaus kontrolės

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Prekių, paslaugų ir darbų poreikio sąrašo pavyzdinė forma)

 

 

202_ METŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ___________________________________________________

(struktūrinio padalinio, skyriaus ar poskyrio pavadinimas)

Prekių, paslaugų Ir darbų poreikio sąrašas

 

Eil. Nr.

Pirkimo pavadinimas

BVPŽ kodas ir pavadinimas*  (pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną)

Pirkimo objekto tipas

(prekės, paslaugos, ar darbai)

Numatoma pirkimo vertė, Eur be PVM

Planuojama pirkimo pradžia

(mėnuo, ketvirtis)

Ketinamos sudaryti pirkimo sutarties trukmė

(mėnesių skaičius įskaitant pratęsimo laikotarpį)

„Žalias“ pirkimas

(taip/ne)

Pirkimų iniciatorius

Trumpas pirkimo objekto aprašymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(pirkimų iniciatoriaus pareigos)

 

(parašas)

 

 

(vardas ir pavardė)

 

Pirkimų iniciatorius

 

 

 

* BVPŽ kodo paieška, pvz.: https://viesujupirkimu.lt/bvpz-klasifikatorius/

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos viešųjų pirkimų

organizavimo ir vidaus kontrolės

tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Pirkimų plano pavyzdinė forma)

 

 

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

 

 

TVIRTINU

 

(Perkančiosios organizacijos vadovo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(data)

 

 

202_ METŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAS

 

Eil. Nr.

Pirkimo pavadinimas

BVPŽ kodas ir pavadinimas

(pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną)

Pirkimo objekto tipas

(prekės, paslaugos, darbai)

Pirmi trys BVPŽ skaičiai

Numatoma pirkimo vertė, Eur be PVM

Pirkimo tipas

Planuojama pirkimo pradžia

Ketinamos sudaryti pirkimo sutarties trukmė

(mėnesių skaičius įskaitant pratęsimo laikotarpį)

„Žalias“ pirkimas

(taip/ne)

Pirkimų iniciatorius

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(dokumento rengėjo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

SUDERINTA

 

 

 

 

 

(Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens pareigos)

 

 

 

 

 

(parašas)

 

 

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(data)

 

 


Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos viešųjų pirkimų

organizavimo ir vidaus kontrolės

tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Paraiškos pavyzdinė forma)

 

___________________________________________________________________

(Pirkimų iniciatoriaus pareigos, vardas, pavardė)

 

 

TVIRTINU

 

(Perkančiosios organizacijos vadovo pareigų pavadinimas)

_____________________________

(parašas)

_____________________________

(vardas ir pavardė)

_____________________________

(data)

 

 

Viešojo pirkimo PARAIŠKA

DĖL ___________________________________________

(pirkimo pavadinimas)

 

202_ m. _________ d., Nr. VPR-__-__

Pakruojis

 

 

1.  Pirkimo pavadinimas:

_________________ (įrašyti pirkimo pavadinimą) viešasis pirkimas (toliau – pirkimas).

2.  BVPŽ kodas pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną ir pavadinimas*:

_________________ (įrašyti BVPŽ kodą ir pavadinimą).

 

* BVPŽ kodo paieška, pvz.: https://viesujupirkimu.lt/bvpz-klasifikatorius/

3. Pirkimo objekto aprašymas:

_________________ (įrašyti ketinamų pirkti prekių, paslaugų ar darbų savybes, kokybės reikalavimus, techninius parametrus ir pan. ir / arba atskiru dokumentu pridėti techninės specifikacijos ar kito dokumento, kuriame aprašomas pirkimo objektas, projektą).

4. Pirkimo objekto kiekis ar apimtys:

_________________(įrašyti atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su visais galimais pratęsimais).

5. Pirkimui suplanuotų lėšų suma:

____________ (įrašyti sumą) Eur su PVM*;

____________ (įrašyti sumą) Eur be PVM.

 

* Nepildyti, jeigu PVM yra netaikomas.

6. Leistinas maksimalus įkainis**:

____________ (įrašyti sumą) Eur su PVM*;

____________ (įrašyti sumą) Eur be PVM.

 

* Nepildyti, jeigu PVM yra netaikomas.

** Pildoma, kai pirkimo sutarčiai gali būti/siūloma taikyti taikoma fiksuoto įkainio kainodara.

7. Prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminas:

________ (įrašyti konkrečią datą arba nurodyti terminą, išreikštą dienomis / mėnesiais / metais).

8. Prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo termino pratęsimo galimybės:

________ (įrašyti konkrečią datą arba nurodyti terminą, išreikštą dienomis / mėnesiais / metais).

9. Apmokėjimo už pirkimo objektą terminas (tinkamą pažymėti):

□ ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) dienų;

□ ne vėliau kaip per 60 (šešiasdešimt) dienų;

□ gali būti taikomas dalinis ar pilnas išankstinis apmokėjimas ___________ (įrašyti avanso dydį ir/ar avanso gavimo sąlygas);

□ kita ______________________ (įrašyti).

10. Planuojama pirkimo sutarties trukmė:

________ (įrašyti konkrečią datą arba nurodyti terminą, išreikštą dienomis / mėnesiais / metais).

11. Planuojamas pirkimo sutarties trukmės pratęsimo galimybės:

________ (įrašyti konkrečią datą arba nurodyti terminą, išreikštą dienomis / mėnesiais / metais).

12. Pirkimo objekto finansavimo šaltinis ir finansavimo priemonės kodas (tinkamą pažymėti):

□ Pakruojo rajono savivaldybės biudžetas _____________ (įrašyti finansavimo priemonės kodą);

□ Valstybės biudžetas______________________ (įrašyti finansavimo priemonės kodą);

□ Europos Sąjungos lėšos ar kitos tarptautinės paramos lėšos _________________ (įrašyti finansavimo priemonės kodą bei projekto pavadinimą ir numerį (jeigu yra));

□ kita ______________________ (įrašyti).

13. Rekomenduojamų kviesti tiekėjų sąrašas*:

_________________ (įrašyti siūlomų kviesti tiekėjų sąrašą (vardus, pavardes / pavadinimus, kontaktinius duomenis)).

_________________ (įrašyti motyvus, jeigu siūloma kviesti tik vieną tiekėją).

 

* Pildoma, jeigu paraiška teikiama dėl pirkimo, kuris bus vykdomas apie jį neskelbiant.

14. Ar siūloma taikyti aplinkos apsaugos reikalavimus („žalias“ pirkimas pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 patvirtintą Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašą (aktualią redakciją))?:

________________ (įrašyti).

15.1. Ar prekės, paslaugos, darbai yra CPO elektroniniame kataloge (tinkamą pažymėti)?

taip;

ne.

15.2. Ar pirkimą siūloma vykdyti per / iš CPO (tinkamą pažymėti)?

taip;

ne, nes __________ (įrašyti tokio sprendimo pagrindimą).

 

* Pildant, atsižvelgti į CPO elektroninį katalogą: https://katalogas.cpo.lt/katalogas/

16. Planuojama pirkimo pradžia:

__________________ (įrašyti nurodant mėnesį arba ketvirtį).

17. Ar pirkimas yra įtrauktas į pirkimų planą (tinkamą pažymėti):

taip, pirkimas nurodytas pirkimų plano ____ (įrašyti eilutės numerį) eilutėje;

ne, prašau įtraukti į pirkimų planą.

18. Siūlomas už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo:

_________________ (įrašyti pareigas, vardą, pavardę, kontaktinius duomenis).

19. Pirkimą vykdys (tinkamą pažymėti):

pats Pirkimų iniciatorius arba jam pavaldus asmuo, turintis Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu suteiktus įgaliojimus vykdyti pirkimus;

kitas Pirkimų organizatorius arba Komisija.

20. Nurodyti priežastis, kodėl paraiška teikiama vėliau nei nurodyta Tvarkos aprašo 31* punkte.

_________________ (įrašyti).

 

*Patvirtinta ir užregistruota paraiška Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį iki planuojamos pirkimo pradžios.

21. Kita, pirkimui atlikti reikalinga informacija:

_________________ (įrašyti kitą pirkimui aktualią informaciją).

 

 

 

 

PRIDEDAMA. (įrašyti dokumento pavadinimą, lapų skaičių).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pirkimų iniciatorius

 

 

 

 

 

 

  (pirkimų iniciatoriaus pareigos)

 

      (parašas)

 

   (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

 

SUDERINTA

 

 

 

(Buhalterio pareigos)

 

(Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens pareigos)

 

 

 

(parašas)

 

(parašas)

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

(data)

 

(data)

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos viešųjų pirkimų

organizavimo ir vidaus kontrolės

tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Nešališkumo deklaracijos pavyzdinė forma)

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

 

(asmens vardas ir pavardė, pareigos)

 

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

202_ m. ____________d.

Pakruojis

 

Būdamas Perkančiosios organizacijos darbuotoju / pagalbinės viešųjų pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotoju / Pirkimo iniciatoriumi / Komisijos nariu / Pirkimų organizatoriumi / ekspertu / stebėtoju / už pirkimo sutarties vykdymą atsakingu asmeniu / dalyvaujančiu pirkime ar galinčiu daryti įtaką jo rezultatams, pasižadu:

1.    Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų tiekėjų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais, atlikti man pavestas pareigas (užduotis).

2.    Nedelsdamas raštu pranešti Perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotajam atstovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą, paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:

2.1. pirkimo procedūrose kaip tiekėjas dalyvauja man artimas asmuo arba juridinis asmuo, kuriam vadovauja toks asmuo;

2.2. aš arba man artimas asmuo:

2.2.1.   esu (yra) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens valdymo organų narys;

2.2.2.   turiu (-i) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą jame;

2.2.3.   gaunu (-a) iš pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens bet kokios rūšies pajamų;

2.3. dėl bet kokių kitų aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų.

3.    Man išaiškinta, kad:

3.1. man artimi asmenys yra: sutuoktinis, mano ir mano sutuoktinio tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai;

3.2. patekęs į interesų konflikto situaciją, privalau nusišalinti ar galiu būti nušalinamas nuo su atitinkamu pirkimu susijusių sprendimų rengimo, svarstymo, priėmimo proceso ar jo stebėjimo vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu.

 

 

 

(pareigų pavadinimas)

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos viešųjų pirkimų

organizavimo ir vidaus kontrolės

tvarkos aprašo

5 priedas

 

(Konfidencialumo pasižadėjimo pavyzdinė forma)

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

 

(asmens vardas ir pavardė, pareigos)

 

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

202_ m. ____________d.

Pakruojis

 

Būdamas Perkančiosios organizacijos darbuotoju / pagalbinės viešųjų pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotoju / Pirkimo iniciatoriumi / Komisijos nariu / Pirkimų organizatoriumi / ekspertu / stebėtoju / už pirkimo sutarties vykdymą atsakingu asmeniu / dalyvaujančiu pirkime ar galinčiu daryti įtaką jo rezultatams,

1.  Pasižadu:

1.1.    saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti visą su pirkimu susijusią informaciją, kuri man taps žinoma, atliekant Perkančiosios organizacijos darbuotojo / pagalbinės viešųjų pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojo / Pirkimo iniciatoriaus / Komisijos nario / Pirkimų organizatoriaus / eksperto / stebėtojo / dalyvaujančio pirkime ar galinčio daryti įtaką jo rezultatams, pareigas;

1.2.    man patikėtus dokumentus saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;

1.3.    neteikti tretiesiems asmenims informacijos, kurios atskleidimas prieštarautų Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimams, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų ir (arba) Perkančiosios organizacijos interesus;

1.4.    nepasilikti jokių man pateiktų dokumentų kopijų.

2.  Man žinoma, kad su pirkimu susijusią informaciją, kurią Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos numato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas Komisijos ar Perkančiosios organizacijos vadovo. Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais.

3.  Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:

3.1.    informacija, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas ir jos atskleidimas nėra privalomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

3.2.    visa su pirkimu susijusi informacija ir dokumentai, kuriuos Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos nenumato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims;

3.3.    informacija, jeigu jos atskleidimas prieštarautų Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimams, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus viešuosiuose pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų ir (arba) Perkančiosios organizacijos interesus arba trukdytų užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

4.  Esu įspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti Perkančiajai organizacijai ir tiekėjams padarytus nuostolius.

 

 

(pareigų pavadinimas)

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos viešųjų pirkimų

organizavimo ir vidaus kontrolės

tvarkos aprašo

6 priedas

 

(Tiekėjų apklausos pažymos pavyzdinė forma)

 

 

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Kęstučio g. 4, LT-83152 Pakruojis,

tel. +370 421 61 700, el. p. [email protected].

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 288733050

 

 

TVIRTINU

 

(perkančiosios organizacijos vadovo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(data)

 

 

 

 

 

 

 

Tiekėjų apklausos pažymA

DĖL ___________________________________________

(pirkimo pavadinimas)

 

202__ m._____________ d. Nr. TAR-__-__

Pakruojis

 

 

 

1. Pirkimo pavadinimas: (įrašyti pirkimo pavadinimą) viešasis pirkimas (toliau – pirkimas).

2. BVPŽ kodas pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną ir pavadinimas: (įrašyti BVPŽ kodą ir pavadinimą).

BVPŽ kodo paieška, pvz.: https://viesujupirkimu.lt/bvpz-klasifikatorius/

3. Tipas: (pažymėti tinkamą)

Prekės – BVPŽ kodas nuo 03xxxxxx iki 44xxxxxx; 48xxxxxx;

Darbai – BVPŽ kodas 45xxxxxx;

Paslaugos – BVPŽ kodas nuo 50xxxxxx iki 98xxxxxx.

4. Pirkimo objekto aprašymas ir pirkimo sąlygos: (įrašyti pirkimo objekto pavadinimą, kiekius, techninę charakteristiką, pristatymo / teikimo / atlikimo terminus, apmokėjimo terminą, pirkimo būdo pasirinkimo teisinį pagrindimą ir kitą aktualią informaciją)

5. Ar vykdytas „žalias“ pirkimas pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 patvirtintą Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašą (aktualią redakciją)?

Taip    

  Ne 

6. Ar pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 23 str. reikalavimus („socialinis“ pirkimas)?

Taip    

  Ne 

7. Pirkimą organizuoja

(įrašyti pirkimų organizatoriaus vardą, pavardę, įsakymo, kuriuo asmuo paskirtas atlikti pirkimą, pavadinimą, datą, numerį)

8. Paraiška, pagal kurią vykdomas pirkimas

(įrašyti paraiškos datą, numerį)

9. Kreipimosi į tiekėjus būdas

Žodžiu

Raštu (el. paštu)

Raštu (CVP IS) _____________ (įrašyti pirkimo numerį, jeigu pirkimas vykdytas CVP IS priemonėmis)

10. Duomenys apie tiekėją

10.1. Pavadinimas

(įrašyti tiekėjo pavadinimą)

(įrašyti tiekėjo pavadinimą)

(įrašyti tiekėjo pavadinimą)

10.2. Adresas

(įrašyti tiekėjo adresą)

(įrašyti tiekėjo adresą)

(įrašyti tiekėjo adresą)

10.3. Telefonas

(įrašyti tiekėjo telefono numerį)

(įrašyti tiekėjo telefono numerį)

(įrašyti tiekėjo telefono numerį)

10.4. El. paštas

(įrašyti tiekėjo elektroninio pašto adresą, jeigu toks yra)

(įrašyti tiekėjo elektroninio pašto adresą, jeigu toks yra)

(įrašyti tiekėjo elektroninio pašto adresą, jeigu toks yra)

10.5. Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė

(įrašyti pasiūlymą pateikusio asmens pareigas, vardą, pavardę)

(įrašyti pasiūlymą pateikusio asmens pareigas, vardą, pavardę)

(įrašyti pasiūlymą pateikusio asmens pareigas, vardą, pavardę)

11. Pasiūlymo pateikimo data

(įrašyti pasiūlymo pateikimo datą)

(įrašyti pasiūlymo pateikimo datą)

(įrašyti pasiūlymo pateikimo datą)

12. Pasiūlymų priėmimo terminas

(įrašyti pasiūlymo priėmimo terminą)

13. Pasiūlymo charakteristika

Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrinktas pagal:

Kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį

Sąnaudas

Kainą

(nurodyti kas perkama/įrašyti pirkimo objekto (pasiūlymo) duomenis)

(įrašyti kainą ir/ar kitas vertinamų kriterijų išraiškas)

(įrašyti kainą ir/ar kitas vertinamų kriterijų išraiškas)

(įrašyti kainą ir/ar kitas vertinamų kriterijų išraiškas)

14. Pirkimo laimėtojo pavadinimas

(įrašyti tiekėjo pavadinimą)

15. Pirkimo sutarties forma

Žodžiu

Raštu

16. Pirkimo sutarties vertė, Eur (įskaitant visus mokesčius)

(įrašyti pirkimo sutarties vertę)

17. Pirkimo sutarties trukmė, mėn. (įskaitant visus galimus pratęsimus ir apmokėjimo terminą)

(įrašyti pirkimo sutarties trukmę)

18. Pastabos

(įrašyti duomenis apie pirkimo rezultatus, nurodyti pirkimą laimėjusį pasiūlymą arba priežastis, kodėl nesudaroma pirkimo sutartis (jeigu nesudaroma), už pirkimo sutartį atsakingą asmenį ir kitą papildomą informaciją).

 

PRIDEDAMA. (įrašyti dokumento pavadinimą, lapų skaičių).

 

 

 

 

 

(Pirkimų organizatoriaus pareigų pavadinimas)

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

 

SUDERINTA

 

 

 

 

 

 

 

(Pirkimų iniciatoriaus pareigos)

 

(Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens pareigos)

 

 

 

 

 

 

 

(parašas)

 

(parašas)

 

 

 

 

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

(data)

 

(data)

 

 


 

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos viešųjų pirkimų

organizavimo ir vidaus kontrolės

tvarkos aprašo

7 priedas

 

(Pirkimų žurnalo pavyzdinė forma)

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

202_ M. ATLIKTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ REGISTRACIJOS ŽURNALAS

 

Eilės Nr.

Pirkimo pavadinimas

Prekių, paslaugų ir darbų kodas
(pagal BVPŽ)

Pirmi trys BVPŽ kodo skaitmenys

Tipas
(prekės, paslaugos, darbai)

Pirkimo būdas            

Pirkimo klasifikavimas pagal pirkimo vertės ribas
(mažos vertės, supaprastintas, tarptautinis)

Viešųjų pirkimų įstatymo str., d., p., kuriuo vadovaujantis atliktas pirkimas

Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo p., kuriuo vadovaujantis atliktas pirkimas

Pirkimas atliktas elektroniniu būdu, t. y. CVP IS priemonėmis
(rašyti tik vienetą)

Pirkimo sutarties registracijos data ir numeris (arba sąskaitos faktūros data ir numeris arba Tiekėjų apklausos pažymos data ir numeris, jeigu pirkimo sutartis sudaryta žodžiu)

Pirkimo sutartis sudaryta žodžiu
(rašyti tik vienetą)

Priežastys, kodėl nesudaryta pirkimo sutartis

Pirkimo sutarties trukmė, mėn.
(trukmė su visais galimais pratęsimais ir apmokėjimo terminu)

Tiekėjo pavadinimas

Pirkimo sutarties vertė, eurais
(įskaitant visus mokesčius)

Pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 23 str.
(rašyti tik vienetą)

Pasiūlymų vertinimo kriterijus ne tik kaina
(rašyti tik vienetą)

 

Atliktas „žalias“ pirkimas
(rašyti tik vienetą)

Pirkimą atliko

Už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________