ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLIŲ TVIRTINIMO

 

 

2006 m. rugsėjo 4 d. Nr. T1-1195

Šilalė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2005, Nr. 57-1941) 17 straipsnio 48 punktu, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo  (Žin., 2004, Nr. 164-5971) 13 straipsnio 1 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. V-520 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33-1:2003 „Akustinis triukšmas. Leidžiami lygiai gyvenamojoje ir darbo aplinkoje. Matavimo metodikos bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“  (Žin., 2003, Nr. 87-3957),    Šilalės  rajono  savivaldybės  taryba  n u s p r e n d ž i a: 

1. Patvirtinti Triukšmo prevencijos Šilalės rajono savivaldybės viešosiose vietose taisykles (pridedama).

2. Triukšmo prevencijos Šilalės rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklės įsigalioja jas paskelbus rajono spaudoje.

 

 

 

Meras                                                                                              Valdemaras Jasevičius


 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2006 m. rugsėjo 4 d. sprendimu

Nr.T1- 1195

 

TRIUKŠMO PREVENCIJOS ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Triukšmo prevencijos Šilalės rajono savivaldybės viešosiose vietose taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato triukšmo prevencijos teisinius pagrindus, triukšmo valdymo subjektų teises, pareigas, triukšmo kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) tvarką.

2. Taisyklių tikslas  – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant skleidžiamas triukšmas, valdymą siekiant išvengti klausos sutrikimų ar jos netekimo, apsaugoti žmonių gyvybę ir sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio.

3. Taisyklės netaikomos paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje, taip pat triukšmo dėl karinių veiksmų karinėse teritorijose atvejais.

4. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu, kitais įstatymais bei įstatymų lydimaisiais teisės aktais.

5. Taisyklių vykdymą kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti Administracijos tarnautojai, seniūnijų seniūnai, Tauragės visuomenės sveikatos centro Šilalės filialas, Šilalės rajono policijos komisariatas, Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento Šilalės rajono agentūra, valstybės įmonės „Tauragės regiono keliai“ Šilalės kelių tarnyba.

6. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

7. Taisyklės gali būti pildomos ir keičiamos Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

II. TRIUKŠMO PREVENCIJA IR JO MAŽINIMO PRIEMONĖS

 

8. Triukšmas – nepageidaujami arba žmogui kenksmingi išoriniai garsai, kuriuos sukuria žmonių veikla.

9. Triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas.

10. Triukšmo prevencija įgyvendinama siekiant valdyti triukšmą bei jo poveikį žmonių sveikatai.

11. Siekdamos apsaugoti žmonių sveikatą ir aplinką, kai viršijami triukšmo ribiniai dydžiai, Šilalės rajono savivaldybės taryba (toliau- Savivaldybės taryba) kartu su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota institucija turi teisę laikinai:

11.1. nustatytoje teritorijoje apriboti arba uždrausti transporto priemonių eismą suderinus su kelio savininku;

11.2. apriboti stacionarių triukšmo šaltinių veiklą;

11.3. taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones.

12. Triukšmo šaltinių skleidžiamo triukšmo matavimus atlieka Tauragės visuomenės sveikatos centro Šilalės filialas ar kita organizacija, pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytą higienos normą HN 33-1:2003 „Akustinis triukšmas. Leidžiami lygiai gyvenamojoje ir darbo aplinkoje. Matavimo metodikos bendrieji reikalavimai“.

13. Gyvenamuosiuose ir visuomeniniuose pastatuose ir jų teritorijose leidžiamas triukšmo lygis (toliau LTL) reglamentuojamas nuo 6.00 val. iki 18.00 val. (dienos LTL) nuo 18.00 val. iki 22.00 val. (vakaro LTL) ir nuo 22.00 val. iki 6.00 val.(nakties LTL).

 

III. TRIUKŠMO ŠALTINIO VALDYTOJO PAREIGOS

 

14. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys savo ūkinėje veikloje naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.

15. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti Savivaldybės administracijai ar vietos seniūnijai informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones.

16. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių.

17. Bet koks asmuo, veikiantis ar vykdantis ūkinę veiklą triukšmo prevencijos zonose, turi teisę pateikti Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą pareiškimą dėl triukšmo šaltinių valdytojų veiklos ir dėl šioje veikloje atsirandančio triukšmo prevencijos ir mažinimo.

18. Savivaldybės taryba gali 50 m atstumu aplink tyliųjų viešųjų zonų triukšmo šaltinį nustatyti žemesnį leidžiamą triukšmo lygį, negu yra nustatytas triukšmo lygis tyliojoje viešojoje zonoje, jei ji pripažįsta, kad tyliųjų viešųjų zonų atskiros vietos dėl jose esančių triukšmo šaltinių kelia pavojų žmonių sveikatai.

19. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti valstybės tarnautojai privalo reikalauti, kad:

19.1. triukšmo šaltinių valdytojai tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką;

19.2. išduodant leidimą statyti, užbaigtuose statiniuose būtų atliktos ekspertizės ir nustatyta, ar įgyvendinti visi triukšmo mažinimo reikalavimai.

 

 

IV. VEIKLOS RIBOJIMAS TYLIOSIOSE VIEŠOSIOSE ZONOSE IR TYLIOSIOSE GAMTOS ZONOSE NUSTATYTU PAROS METU IR NUSTATYTOSE VIETOSE

 

20. Savivaldybės tarybos nustatytose tyliosiose zonose draudžiama:

20.1. viršyti nustatytą leistiną triukšmo lygį;

20.2. nuo 18.00 val. iki 6.00 val. (išskyrus švenčių dienomis, taip pat per masinius renginius, kuriuos rengti nustatyta tvarka yra išduotas leidimas) fejerverkai, civilinės pirotechnikos priemonės ir kiti garsiniai prietaisai;

20.3. kita veikla (ūkinė ar gamybinė), kuri neigiamai veiktų žmonių sveikatą, darbą, poilsį bei miego būtino akustinio komforto kokybę.

21. Ugdymo įstaigose, neatsižvelgiant į jų steigėją, rekomenduojama įrengti poilsio nuo triukšmo patalpas.

 

V. VYKDOMOS ŪKINĖS VEIKLOS TRIUKŠMO PREVENCIJA

 

22. Planavimo organizatoriai, užsakovai, rengdami ir tvirtindami teritorijų planavimo dokumentus ir planuodami ūkinę veiklą, privalo užtikrinti, kad nebus viršijami nustatyti triukšmo ribiniai dydžiai.

23. Statant naujus objektus, kurie gali tapti triukšmo šaltiniu, ar juos rekonstruojant, turi būti parinkti geriausi gamybos būdai, taip pat turi būti numatomos priemonės triukšmo lygiams mažinti.

 

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

24. Triukšmo šaltinių valdytojai, pažeidę įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo prevenciją, ir šių Taisyklių reikalavimus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

25. Triukšmo šaltinio valdytojas, padaręs žalos žmonių sveikatai, turtui, aplinkai, privalo ją atlyginti įstatymų nustatyta tvarka.

26.  Triukšmo  šaltinių  valdytojams  už  atsisakymą  sudaryti triukšmo  mažinimo planą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka panaikinamas leidimo-higienos paso užsiimti ūkine veikla, dėl kurios gali būti viršijami kontroliuojamo triukšmo  ribiniai dydžiai, galiojimas.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Asmenys turi teisę Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka:

27.1. iš valstybės ir savivaldybės institucijų gauti teisingą informaciją apie triukšmo lygius, triukšmo prevencijos ir triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimą, leidžiamus triukšmo normatyvus ir planuojamų naudoti triukšmo šaltinių pavojingumą sveikatai;

27.2. dalyvauti vertinant planuojamos ūkinės veiklos, kurioje numatoma naudoti triukšmo šaltinius, poveikį visuomenės sveikatai ir aplinkai;

27.3. reikalauti, kad būtų nutrauktas triukšmo šaltinių poveikis visuomenės sveikatai ir aplinkai.

_________________________