visagino savivaldybės taryba

 

sprendimas

dėl Visagino savivaldybės tarybos

2015 m. birželio 25 d. sprendimO Nr. TS-129 „DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2016 m. gruodžio 1 d. Nr. TS-196

Visaginas

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į darbo grupės, sudarytos Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 14 d. sprendimu Nr. TS-97 „Dėl darbo grupės Visagino savivaldybės tarybos veiklos reglamento projektui rengti ir koreguoti sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“, pasiūlymus, nusprendžia:

1. Pakeisti Visagino savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. TS-129 (kartu su 2015 m. gruodžio 28 d. sprendimu Nr. TS-250):

1.1. 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) – savivaldybės tarybos narių frakcija ir (ar) savivaldybės tarybos narių grupė, pirmajame ar kitame savivaldybės tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravusios (deklaravusi), kad nesiūlo savo kandidato sudarant savivaldybės vykdomąją instituciją, nedelegavusios (nedelegavusi) savo kandidatų į mero pavaduotojo pareigas ir pateikusios (pateikusi) savo veiklos kryptis.

1.2. 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Apie savivaldybės tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir šio reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais meras, o kai jo nėra (reglamento nustatytais atvejais) mero pavaduotojas, o kai šio nėra – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys arba 1/3 išrinktų savivaldybės tarybos narių įgaliojimus gavęs savivaldybės tarybos narys, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio:“.

1.3. 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje savivaldybės tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju (pavaduotojais), savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (pavaduotojais), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę pateikti savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.“

1.4. 50 punktą ir jį išdėstyti taip:

50. Savivaldybės tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių savivaldybės tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Dėl savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai skiriamas savivaldybės mero pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas mero įgaliojimų netekimo prieš terminą, mero nušalinimo klausimas, sprendžiamas nepasitikėjimo savivaldybės mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju klausimas.“

1.5. 51 punktą ir jį išdėstyti taip:

51. Slaptas balsavimas reglamento VII skyriuje nustatyta tvarka galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Duomenys apie kiekvieno tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno savivaldybės tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.

1.6. 73 punktą ir jį išdėstyti taip:

73. Savivaldybės tarybos komiteto, komisijos, tarybos frakcijos ar ne mažiau kaip 1/3 dalyvaujančių posėdyje savivaldybės tarybos narių siūlymu klausimas, kai dėl jo sprendimo projektas įregistruotas ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios, gali būti svarstomas savivaldybės tarybos posėdyje be preliminaraus svarstymo komitete (komitetuose), jei savivaldybės tarybos nariai dėl to sutinka ir savivaldybės tarybos posėdžio metu tvirtinant darbotvarkę balsuodami patvirtina sutikimą svarstyti klausimą be preliminaraus svarstymo savivaldybės tarybos komitete (komitetuose). Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu ir siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju (pavaduotojais), savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (pavaduotojais), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų pareiškimu.“

1.7. 110 punktą ir jį išdėstyti taip:

110. Savivaldybės tarybos posėdžio metu galima keisti savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkę (keisti klausimų svarstymo eilę; išbraukti klausimą iš darbotvarkės; papildyti darbotvarkę klausimais, jei dėl jų sprendimų projektai buvo įregistruoti ne vėliau kaip 24 valandos iki posėdžio pradžios (ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, ir siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju (pavaduotojais), savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (pavaduotojais), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų pareiškimu), ir informacinio pobūdžio pranešimais), jei už tai balsuoja savivaldybės tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių dauguma.“

1.8. 138 punktą ir jį išdėstyti taip:

138. Komitetai pagal savo įgaliojimus priima rekomendacinius sprendimus. Savivaldybės administracija, jos padaliniai, biudžetinės, viešosios įstaigos ir savivaldybės kontroliuojamos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.

1.9. 143 punktą ir jį išdėstyti taip:

143. Komitetai savo kompetencijos klausimais turi teisę gauti iš savivaldybės administracijos padalinių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių ataskaitinių duomenų ar kitokios klausimui nagrinėti reikalingos medžiagos.

1.10. 153 punktą ir jį išdėstyti taip: 

153. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Savivaldybės taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš tarybos narių.

1.11. 156 punktą pripažinti netekusiu galios.

1.12. 162 punktą ir jį išdėstyti taip: 

162. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“

1.13. 212.4 punktą ir jį išdėstyti taip: 

212.4. motyvuotai raštu pristato, derina ir teikia savivaldybės tarybai mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu), savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo, Vietos savivaldos įstatyme nustatytais atvejais Kontrolės komiteto pirmininko ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų savivaldybės tarybos komisijų pirmininkų kandidatūras, taip pat motyvuotai raštu gali siūlyti atleisti juos iš pareigų, siūlyti skirti nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui;“.

1.14. 212.16 punktą ir jį išdėstyti taip: 

212.16. priima į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas ir seniūnijas – biudžetines įstaigas, vadovus; kitas funkcijas, susijusias su visų biudžetinių įstaigų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;“.

1.15. 212.17 punktą ir jį išdėstyti taip: 

212.17. priima į pareigas ir atleidžia iš jų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus; kitas funkcijas, susijusias su visų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;“.

1.16. Papildant 212.23 punktu ir jį išdėstyti taip: 

212.23. suteikia savivaldybės administracijos direktoriui, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra – jo pavaduotojui, savivaldybės kontrolieriui, kai savivaldybės kontrolieriaus nėra – jo pavaduotojui atostogas, siunčia administracijos direktorių, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra – jo pavaduotoją, savivaldybės kontrolierių, kai savivaldybės kontrolieriaus nėra – jo pavaduotoją į komandiruotes.“

1.17. 220 punktą ir jį išdėstyti taip: 

220. Savivaldybės mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Savivaldybės meras savivaldybės mero pavaduotojo funkcijas nustato savivaldybės mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti. Kai savivaldybės meras negali eiti pareigų, savivaldybės mero pavaduotojas ar laikinai einantis mero pareigas tarybos narys atlieka visas savivaldybės mero pareigas, išskyrus Vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 4–8 ir 15–22 punktuose nustatytus įgaliojimus. Tokiu atveju Vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 15–22 punktuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka savivaldybės taryba, išskyrus funkcijas, kurias šio įstatymo nustatytais atvejais atlieka mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys.“

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2017 m. sausio 1 d., išskyrus šio sprendimo 1.3 ir 1.12 punktus.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                         Dalia Štraupaitė