PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2017-2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2017 m. gegužės 25 d. Nr. T-195
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu ir 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, 39 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės 2017-2019 metų korupcijos prevencijos programą (pridedama).
2. Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės 2017-2019 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2017 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-195
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2017-2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS PROGRAMOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės 2017–2019 metų korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.
2. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
3. Programos paskirtis – užtikrinti ir intensyvinti Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) korupcijos prevenciją, šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti Pakruojo rajono savivaldybės biudžetinėse įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose, kurių steigėja (savininkė) yra Savivaldybė, akcinėse bendrovėse, uždarosiose akcinėse bendrovėse, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų (toliau – Savivaldybės įstaigos).
5. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:
5.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų ir užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;
5.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;
5.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus ir teikiant pasiūlymus dėl priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.
II SKYRIUS
APLINKOS ANALIZĖ
PIRMASIS SKIRSNIS
SOCIOLOGINIŲ TYRIMŲ DUOMENYS
6. Transparency International Lietuvos skyriaus iniciatyva 2014 metais buvo atlikta Lietuvos gyventojų apklausa apie savivaldybių atvirumą. Tyrimo tikslas: ištirti, pagal kokius kriterijus Lietuvos gyventojai sprendžia, ar savivaldybės yra atviros ir linkusios bendradarbiauti su vietos gyventojais, kokią informaciją, jų nuomone, savivaldybės institucijos turėtų teikti viešai, ir pagal ką gyventojai sprendžia, ar jų savivaldybė dirba gerai ir efektyviai.
Į klausimą „Ar pakanka informacijos apie tai, kaip gali gyventojai dalyvauti klausimų svarstyme savivaldybėje ir pateikti savo pasiūlymus?“ 49 proc. apklaustųjų atsakė, kad nepakanka, 26 proc., kad pakanka. Visiškai patenkinti savivaldybių atsiskaitymu už savo veiklą tik 4 proc. respondentų, patenkinti 30 proc., 51 proc. gyventojų nepatenkinti. Apklaustųjų nuomone, savivaldybės viešindamos savo veiklą turėtų: teikti veiklos ataskaitas, kurios būtų pateiktos parašytos „žmonių“ (ne biurokratine) kalba, suprantamos (44 proc.); viešinti, kokie konkrečiai darbai buvo pradėti arba tęsti kadencijos metu ir informuoti apie progresą (34 proc.); savo tinklalapyje detaliai skelbti visas pajamas ir išlaidas (28 proc.); viešinti iš gyventojų gaunamus pasiūlymus ir savivaldybės atsaką į juos (26 proc.); meras ir tarybos nariai ataskaitose turėtų susieti rinkiminės programos nuostatas (pažadus) bei faktiškai padarytus darbus (23 proc.); planuojami ir vykdomi viešieji pirkimai, pirkimų laimėtojai ir pirkimų sutartys turi būti skelbiami viešai (22 proc.); svetainėje skelbti visas savivaldybės politikų ir savivaldybės darbuotojų viešųjų ir privačių interesų deklaracijas (16 proc.); viešinti visą savivaldybei priklausantį ir nuomojamą turtą, skelbti nuomos kainas, nuomos laikotarpį (16 proc.); viešinti visas savivaldybės darbuotojų arba vietos politikų darbo metu gautas dovanas (14 proc.).
Gyventojai atsakė, pagal kokius kriterijus vertina savivaldybės darbo kokybę: pagal viešųjų paslaugų (pavyzdžiui, darželių, mokyklų, šiukšlių tvarkymo, gatvių priežiūros ir kt.) kokybę (50 proc.); pagal politikų rinkiminių pažadų įgyvendinimą (37 proc.); pagal viešai pateikiamos informacijos kiekį (27 proc.); pagal tai, kiek savivaldybė bendrauja su gyventojais, kiek juos įtraukia į sprendimų priėmimą (25 proc.); pagal tai, kiek atsižvelgiama į gyventojų pasiūlymus svarstant savivaldybei svarbius klausimus (23 proc.); pagal atsidarančių kavinių / parodų / koncertų / kitų renginių skaičių (20 proc.); pagal korupcijos skandalų, susijusių su savivaldybės darbuotojais, skaičių (19 proc.); pagal mero asmenines savybes ir / arba viešus jo / jos pasisakymus (14 proc.).
Lietuvos savivaldybių gyventojams svarbu būtų žinoti: kokia yra savivaldybės skola ir to priežastys (41 proc.); ką konkrečiai savivaldybė daro mažindama korupciją (29 proc.); ką savivaldybė daro su iš gyventojų gautais pasiūlymais, į ką konkrečiai atsižvelgia ar neatsižvelgia ir kodėl (29 proc.); planuojami ir vykdomi viešieji pirkimai, pirkimų laimėtojai ir pirkimų sutartys (27 proc.); visų interesų grupių, su kuriomis susitinka vietos politikai ir savivaldybės darbuotojai, sąrašus, jų raštu arba žodžiu pateiktus pasiūlymus savivaldybei (23 proc.); prie kokių klausimų svarstymo gali prisijungti ir išreikšti savo nuomonę (18 proc.); savivaldybės tarybos narių individualių balsavimų rezultatus (14 proc.); visus savivaldybės skiriamus asmenis į savivaldybės įmones ir savivaldybės valdomas įmones bei jų pasirinkimo priežastis (11 proc.).
Pusiau pasiskirstė tyrimo rezultatai, atsakant į klausimą „Ar norėtumėte žinoti, su kokiomis interesų grupėmis (verslo atstovais, vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų) susitinka vietos politikai ir savivaldybės darbuotojai?”. Tik 5 proc. dalyvavusių tyrime yra dalyvavę savivaldybės organizuotose viešose konsultacijose su gyventojais, kurių metu savivaldybėje buvo svarstomi įvairūs savivaldos klausimai, net 78 proc. nenorėtų dalyvauti ir tik 13 proc. norėtų dalyvauti.
7. Įvertinus visuomenės požiūrį į korupciją kaip rimtą problemą, nustatyta, kad 48 proc. gyventojų – 29 proc. valstybės tarnautojų ir 30 proc. verslo atstovų – korupciją laiko labai rimta problema. Įvertinus bendrą nusiteikimą, ar korupcija mažės, matyti pozityvus požiūris į ateities tendencijas. 22 proc. gyventojų, 34 proc. verslininkų ir 41 proc. valstybės tarnautojų tiki, kad korupcijos mastas per ateinančius 3 metus sumažės.
Labiausiai korumpuotomis laikomos šios institucijos: sveikatos priežiūros institucijos, teismai, Seimas, policija, taip pat savivaldybių institucijos. Įvertinus gyventojų nuomonę dėl pranešimo apie korupciją, nustatyta, kad kas ketvirtas (27 proc.) gyventojas žino, kur galėtų kreiptis norėdamas pranešti apie korupciją, apie korupcijos atvejį praneštų kas penktas (18 proc.). 62 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų manė, kad eiliniai žmonės negali nieko pakeisti kovoje su korupcija, o 77 proc. Lietuvos respondentų teigė, kad norėtų dalyvauti kovoje su korupcija.
ANTRASIS SKIRSNIS
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2016 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO REZULTATAI
8. Pakruojo rajono savivaldybės 2014–2016 metų korupcijos prevencijos programa buvo patvirtinta Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-205 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės 2014–2016 metų korupcijos prevencijos programos ir programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.
9. Buvo siekiama užtikrinti veiksmingą ir kryptingą ilgalaikį korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą Savivaldybės institucijose ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose (toliau – įstaiga), kurių steigėja (savininkė) yra Savivaldybė. Pasiekti rezultatai:
9.1. Savivaldybėje 2014 m. III–IV ketvirtį atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas. Nustatant korupcijos pasireiškimo tikimybę, analizuotas laikotarpis nuo 2013 m. III ketvirčio pradžios iki 2014 m. II ketvirčio pabaigos. Analizuota ir vertinta Savivaldybės administracijos veiklos sritis – mokesčių, priskirtų savivaldybių kompetencijai, nuolaidų (lengvatų) suteikimas ir viešosios įstaigos Pakruojo rajono pirminės sveikatos priežiūros centro (toliau – Pakruojo PSPC) veiklos sritis – vizitų pas Pakruojo PSPC gydytojus organizavimas. Vertinant korupcijos pasireiškimo tikimybę numatytose srityse buvo naudojamas Rekomendacijų priede pateiktas įstaigos veiklos analizavimo klausimynas. Įvertinti korupcijos rizikos veiksniai minėtose srityse.
9.2. 2015 metais korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas atliktas šiose veiklos srityse – priėmimo į valstybės tarnautojo pareigas bei priėmimo į pareigas pagal darbo sutartį organizavimas ir kontrolė Pakruojo rajono savivaldybės administracijoje bei viešųjų pirkimų inicijavimas, organizavimas, vykdymas ir kontrolė Pakruojo rajono savivaldybės administracijoje. Analizuotas laikotarpis – nustatant korupcijos pasireiškimo tikimybę vertinti duomenys nuo 2014 m. III ketvirčio pradžios iki 2015 m. II ketvirčio pabaigos.
9.3. 2016 metais korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas atliktas šioje veiklos srityje – vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą nustatymas. Remiantis galiojančiu teisiniu reglamentavimu, nustatant korupcijos pasireiškimo tikimybę, vertinti duomenys nuo 2015 m. sausio 1 d. iki 2016 m. rugsėjo 30 d. bei Pakruojo rajono savivaldybės norminiai teisės aktai, susiję su vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą nustatymu.
10. Buvo tobulinamas Savivaldybės institucijų teisėkūros procesas, didinamas jo skaidrumas ir viešumas. 2014–2016 m. antikorupciniu požiūriu vertinti Savivaldybės institucijų parengti norminiai teisės aktai.
11. Visais atvejai kreiptasi į STT dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti Savivaldybėje ar Savivaldybės įstaigose pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 str. 6 d.
12. Buvo vykdomos akcijos, renginiai, seminarai korupcijos prevencijos klausimais Savivaldybės įstaigose:
· Gruodžio 9-oji – Tarptautinė antikorupcijos diena (2016-12-09)
· Pakruojo verslo informacijos centras prisijungė prie akcijos „Šioje šalyje nėra vietos šešėliui“ (2016-05-25)
· Šioje šalyje nėra vietos šešėliui 2016 (2016-05-23)
· Įvyko Pakruojo rajono savivaldybės tarybos posėdis (prieš posėdį Tarybos nariai išklausė Specialiųjų tyrimų tarnybos Šiaulių valdybos Korupcijos prevencijos poskyrio viršininkės Ritos Šikšnienės pranešimą) (2016-04-28).
· Seminaras apie korupcijos prevenciją (2016-04-05).
· Aptarti savivaldybių skaidrumo tyrimo rezultatai (2015-11-24).
· Šiaulių AVMI darbuotojai kvietė gyventi šalyje, kur nėra vietos šešėliui (2015-05-18).
13. Kiekvienais metais interneto svetainėje www.pakruojis.lt skelbiama: viešųjų pirkimų planas, viešųjų pirkimų suvestinė, techninių specifikacijų projektai, informacija apie vykdomus pirkimus, viešųjų pirkimų ataskaitos, suvestinė informacija apie vykdomus, mažos vertės pirkimus, suvestinė informacija apie vykdomus pirkimus per CPO (Centrinę perkančiąją organizaciją).
14. Buvo siekiama didinti viešumą ir atskaitingumą visuomenei. Pasiekti rezultatai:
14.1. Esant techninėms galimybėms, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos posėdžiai transliuojami tiesiogiai internetu;
14.2. Savivaldybės interneto svetainėje paviešinta informacija, kam ir kaip galima pranešti apie korupcinio pobūdžio prasižengimus.
15. 2015 metais vienas Savivaldybės darbuotojas dalyvavo Specialiųjų tyrimų tarnybos surengtame seminare „Antikorupcinis teisės aktų vertinimas“. 2016 metais Pakruojo rajono savivaldybės tarybos nariai ir administracijos darbuotojai dalyvavo seminare „Kūrybinis mąstymas: novatoriškos idėjos ir sprendimai”, „Tarybos narių profesinės etikos principai ir korupcijos prevencijos būdai ir priemonės“, „Viešųjų ir privačių interesų derinimas tarybos nario veikloje“.
TREČIASIS SKIRSNIS
PRIELAIDOS, LEMIANČIOS KORUPCIJOS PASIREIŠKIMĄ SAVIVALDYBĖJE
16. Išorinės korupcijos prielaidos:
16.1. socialinės (nedarbas, santykinai maži valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų atlyginimai, neefektyvi motyvacinė karjeros sistema viešajame sektoriuje);
16.2. teisinės (teisės aktų netobulumas, dažna jų kaita, spragos bei kolizijos, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių netobulumas);
16.3. institucinės (nepakankamos vidaus ir išorės auditų apimtys, žinančių apie korupcijos atvejus darbuotojų baimė pranešti ne anonimiškai, nenoras dalyvauti antikorupcinėje veikloje);
16.4. visuomenės pilietiškumo stoka (visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumas ir prieštaringumas, nesipriešinimas korumpuotiems asmenims, piliečių pasyvumas antikorupcinėje veikloje);
17. Vidinės korupcijos pasireiškimo prielaidos:
17.1. neišsamus teisės aktų projektų poveikio visuomeniniams santykiams vertinimas (kai nėra numatomi alternatyvūs siūlomų problemų sprendimo būdai, formaliai atliekamas teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas, išsamiai netikrinamas tokio vertinimo tikslumas);
17.2. administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų administravimo procedūrų trūkumai (įvairių papildomų dokumentų reikalavimas, procedūrų atlikimo terminai);
17.3. viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencija nepakankamai paremta privačių interesų deklaracijų duomenų analize, rekomendacijomis, nusišalinimu;
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
18. Programos pagrindinis tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės administracijoje ir Savivaldybės įstaigose, mažinti sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą.
19. Pirmasis tikslas – nustatyti priežastis korupcijai pasireikšti Savivaldybės įstaigose ir jas šalinti.
20. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:
20.1. užtikrinti veiksmingą ir kryptingą ilgalaikį korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą ir jų kontrolę Savivaldybės įstaigose;
20.2. pasiekti, kad Savivaldybės įstaigose būtų paskirti asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją;
21. Antrasis tikslas – siekti didesnio Savivaldybės įstaigų veiklos sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei.
22. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:
24. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:
26. Uždaviniai ketvirtajam Programos tikslui įgyvendinti:
27. Programos rezultatyvumas ir efektyvumas vertinamas pagal šiuos kiekybės ir kokybės rodiklius:
27.4. anoniminių ir oficialių pranešimų apie galimus korupcinio pobūdžio veiksmus skaičius ir pranešimų, kuriuos ištyrus pasitvirtino korupcinio pobūdžio veikos, skaičius;
27.5. būtinų įvertinti antikorupciniu požiūriu teisės aktų projektų skaičiaus ir faktiškai įvertintų teisės aktų projektų skaičiaus santykis;
27.6. viešai skelbiamų pranešimų apie korupcijos prevencijos priemones didėjimas kiekvienais programos įgyvendinimo metais;
27.7. būtinų privalomai tikrinti asmenų ir faktiškai tikrintų asmenų, priimant į pareigas, kai vertinimas Specialiųjų tyrimų tarnyboje yra būtinas, skaičiaus santykis;
27.8. skundų, pateiktų teismui, visuomeninei administracinių ginčų komisijai dėl Savivaldybės priimtų sprendimų, sumažėjęs skaičius;
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS,
ATSKAITOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS
29. Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, kontrolę, įskaitant šios Programos nuostatų vykdymą, metodinės pagalbos teikimą dėl korupcijos prevencijos pagal kompetenciją yra atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, ir valstybės tarnautojai, tiesiogiai pavaldūs administracijos direktoriui, Savivaldybės įstaigų vadovai.
30. Programos įgyvendinimą koordinuoja asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės administracijoje. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą Savivaldybėje atlieka Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.
31. Programai įgyvendinti sudaromas priemonių planas (priedas), kuris nustato įgyvendinimo priemones, jų vykdymo terminus bei vykdytojus ir yra neatskiriama šios Programos dalis:
31.1. Programoje numatytas priemones įgyvendina Programos įgyvendinimo priemonių plane numatyti vykdytojai. Programos nuostatų ir jos priemonių plane numatytų priemonių vykdymas privalomas jame nurodytiems vykdytojams.
31.2. Programos priemonių vykdytojai kiekvienais metais iki kovo 1 dienos pateikia už Programos įgyvendinimo koordinavimą atsakingam asmeniui informaciją apie priemonių vykdymą, jų veiksmingumą ir pasiektus rezultatus.
31.3. Asmuo, atsakingas už korupcijos prevencijos ir kontrolės įgyvendinimą Savivaldybės administracijoje vykdo Programos priemonių įgyvendinimo kontrolę bei rengia Programos priemonių plano įgyvendinimo ataskaitas, kurias kiekvienais metais iki balandžio 1 dienos teikia Savivaldybės administracijos direktoriui ir Pakruojo rajono savivaldybės antikorupcijos komisijai.
32. Antikorupcijos komisija, įvertinusi pateiktas ataskaitas, kiekvienais metais iki balandžio 30 dienos teikia išvadas Savivaldybės tarybai dėl Programos ir jos priemonių įgyvendinimo.
33. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių savininkė yra Savivaldybė, juridiniai ir fiziniai asmenys, bendruomenės ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyventojai gali nuolat teikti savo pasiūlymus dėl Programos ir priemonių plano keitimo ar/ir papildymo už Programos įgyvendinimo koordinavimą atsakingam asmeniui, Komisijai, savivaldybės administracijos direktoriui.
34. Atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių korupcijos prevenciją, pakeitimus, kompetentingų institucijų ir asmenų išvadas bei rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti keičiami, papildomi Savivaldybės tarybos sprendimu iki einamųjų metų ketvirto ketvirčio pabaigos. Pasibaigus Programos laikotarpiui Programa atnaujinama iki antrojo ketvirčio pabaigos.
36. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2017 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-195
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2017-2019 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
Pirmas tikslas – nustatyti priežastis korupcijai pasireikšti savivaldybės įstaigose ir jas šalinti. |
|||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Parengtų ir atnaujintų programų skaičius. 2. Įvertintų savivaldybės įstaigų vykdomų funkcijų ar veiklos sričių skaičius. 3. Parengtų motyvuotų išvadų skaičius. 4. Paskirtų asmenų, atsakingų už korupcijos prevenciją įstaigoje, skaičius. 5. Mokymuose dalyvavusių asmenų skaičius. 6. Ataskaitų skaičius. |
|||||
1 uždavinys. Užtikrinti veiksmingą ir kryptingą ilgalaikį korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą ir jų kontrolę Savivaldybės įstaigose. |
|||||
Eil.Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
1 |
Ne visos Savivaldybės įstaigos turi parengę korupcijos prevencijos programas ir priemonių įgyvendinimo planus joms įgyvendinti, todėl manoma, kad neatliekami jokie veiksmai, kad būtų sumažintas korupcijos mastas, padidintas skaidrumas ir viešumas viešajame ir privačiame sektoriuose. |
Savivaldybės įstaigos parengia 2017-2019 metų korupcijos prevencijos programas ir priemonių planus joms įgyvendinti. |
Savivaldybės įstaigų vadovai ir asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
Per tris mėnesius nuo Pakruojo rajono savivaldybės 2017-2019 metų korupcijos prevencijos programos ir priemonių įgyvendinimo plano patvirtinimo |
Bus imtasi veiksmų užkirsti kelią korupcijos plitimui Savivaldybės įstaigose. |
2 |
Savivaldybės įstaigų korupcijos prevencijos programos ir priemonių įgyvendinimo planai nėra viešinami. |
Savivaldybės įstaigos parengtas 2017-2019 metų korupcijos prevencijos programas ir priemonių planus joms įgyvendinti paskelbia įstaigų interneto svetainėse |
Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
Per tris mėnesius nuo korupcijos prevencijos programos ir priemonių įgyvendinimo plano patvirtinimo |
Darbuotojai ir visuomenė bus supažindinti su programa ir jos priemonių planu |
3 |
Savivaldybės įstaigose nepakankama korupcijos prevencijos kontrolė. |
Antikorupcijos komisijoje, įvertinus atliktų tyrimų ar apklausų rezultatus, atliktų auditų medžiagą, gautus skundus ar pranešimus, kitą teisėtai gautą informaciją apie Savivaldybės įstaigų veiklą, rekomenduoti Savivaldybės administracijai, Savivaldybės įstaigoms pasirinkti veiklos sritį (-is), kurioje (-iose) būtų tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę |
Antikorupcijos komisija, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės administracijoje |
Kiekvienais metais iki rugsėjo 30 d. |
Sustiprinta korupcijos prevencijos kontrolė Savivaldybės administracijoje ir Savivaldybės įstaigose |
4 |
Nėra nustatyta, kurioje Savivaldybės įstaigų veiklos srityje korupcijos pasireiškimo tikimybė yra didžiausia |
Savivaldybės įstaigų pasirinktoje (-ose) veiklos srityje (-yse) nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę |
Įstaigos vadovo sudaryta darbo grupė arba asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
2017 m. III ketv., 2018 m. III ketv., 2019 m. III ketv. |
Bus nustatyta korupcijos pasireiškimo tikimybė Savivaldybės įstaigų veiklos srityse, pateikta motyvuota išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės kontroliuojančiai institucijai |
2 uždavinys. Pasiekti, kad Savivaldybės įstaigose būtų paskirti asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją. |
|||||
1 |
Ne visose Savivaldybės įstaigose yra paskirti asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją |
Kiekvienoje Savivaldybės įstaigoje paskirti už korupcijos prevenciją atsakingą asmenį |
Savivaldybės įstaigų vadovai |
Iki 2017 m. liepos 1 d. |
Paskirtas už korupcijos prevenciją atsakingas asmuo Savivaldybės įstaigose. Bus užtikrintas korupcijos prevencijos įgyvendinimas Savivaldybės įstaigose |
2 |
Savivaldybės įstaigose paskirti asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją, neturi pakankamai žinių korupcijos prevencijos klausimais |
Sudaryti galimybę Savivaldybės įstaigų darbuotojams, atsakingiems už korupcijos prevenciją įstaigoje, dalyvauti mokymuose antikorupcijos klausimais |
Savivaldybės įstaigų vadovai
|
2017-2019 metai |
Savivaldybės įstaigų darbuotojai turės daugiau žinių apie korupcijos pasekmes ir prevencines priemones |
3 uždavinys. Pasiekti, kad kiekvienoje Savivaldybės įstaigoje būtų galimybė informuoti apie korupcinio pobūdžio prasižengimus. |
|||||
1 |
Ne visose Savivaldybės įstaigose yra sudarytos galimybės gyventojams pateikti informaciją apie suteiktų paslaugų kokybę, aptarnavimo kultūrą bei galimas korupcinio pobūdžio apraiškas įstaigoje |
Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse ir įstaigų patalpose sudaryti galimybes pateikti gyventojams anonimines anketas apie suteiktų paslaugų kokybę, aptarnavimo kultūrą bei galimas korupcinio pobūdžio apraiškas įstaigoje ir Antikorupcijos komisijai pateikti rezultatų analizę. |
Savivaldybės įstaigų vadovai, asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
Iki 2017 m. gruodžio 31 d. |
Bus nustatytas korupcijos pasireiškimo tikimybės lygis, įvertintos veiklos sritys, kuriose egzistuoja didžiausia korupcijos pasireiškimo tikimybė |
2 |
Ne visose Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse yra įdiegtas skyrius „Korupcijos prevencija“ ir nėra skelbiama apie vykdomas korupcijos prevencijos priemones |
Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse įdiegti skyrių „Korupcijos prevencija“ ir skelbti vykdomas korupcijos prevencijos priemones |
Savivaldybės įstaigų vadovai |
Per 3 mėnesius po priemonių plano patvirtinimo, po to informacija skelbiama nuolat
|
Padidės visuomenės pasitikėjimas Savivaldybės įstaigomis |
Antras tikslas – siekti didesnio Savivaldybės įstaigų veiklos sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei. |
|||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Įvertintų teisės aktų projektų skaičius. 2. Paskelbtų teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymų skaičius. 3. Atliktų visuomenės apklausų skaičius. 4. Atliktų viešųjų pirkimų per Centrinę perkančiąją organizaciją skaičius. 5. Paskelbtos informacijos skaičius. |
|||||
1 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. |
|||||
Eil.Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
1 |
Trūksta kokybės atliekant teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą |
Antikorupciniu požiūriu vertinti norminių teisės aktų projektus |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. balandžio 11 d. įsakyme Nr. AP-243 nurodyti asmenys Antikorupcijos komisija |
Nuolat, prieš pateikiant teisės akto projektą derinti |
Šalinamos prielaidos galimam korupcijos pasireiškimui, teisės aktai tampa skaidresni gerėja jų kokybė |
2 |
Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos neskelbiamos Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) |
Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymas skelbti Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės skyrius, Antikorupcijos komisija |
Nuolat |
Bus užtikrinamas Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243, 13 punkto nuostatų taikymas |
2 uždavinys. Gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo kokybę. |
|||||
1 |
Trūksta informacijos apie Pakruojo rajono savivaldybės gyventojų požiūrį į korupciją, apie korupcijos paplitimą Pakruojo rajono savivaldybėje |
Atlikti visuomenės nuomonės apklausą |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės skyrius |
Kiekvienais metais iki gruodžio 31 d. |
Bus nustatytas požiūris į korupciją, įvertintas antikorupcinis potencialas, korupcijos paplitimas, labiausiai korupcijos paveiktos sritys |
2 |
Ne visi viešieji pirkimai vykdomi per Centrinę perkančiąją organizaciją |
Didinti viešųjų pirkimų apimtis per Centrinę perkančiąją organizaciją, atsižvelgiant į CPO kataloge pateiktų prekių, paslaugų ir darbų asortimentą |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybų skyriaus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, Savivaldybės įstaigų vadovai |
Nuolat |
Bus skaidriau vykdomi viešieji pirkimai, užtikrinta sveika konkurencija |
3 |
Ne visų savivaldybės įstaigų interneto svetainėse yra skelbiama informacija apie įstaigos vykdomus viešuosius pirkimus |
Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse skelbti informaciją apie vykdomus viešuosius pirkimus, pirkimų technines specifikacijas, vykdomus mažos vertės pirkimus, viešųjų pirkimų laimėtojus, sudarytas sutartis ir pirkimų ataskaitas |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybų skyriaus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, Savivaldybės įstaigų vadovai |
Nuolat |
Bus įgyvendintos Viešųjų pirkimų įstatymo 7 str. 1 ir 3 dalių nuostatos |
4 |
Ne visada laiku skelbiama ar atnaujinama informacija apie savivaldybės būsto fondo ir socialinio būsto sąrašus, asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, nuomojančių socialinį būstą ar gaunančių būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijų, sąrašus |
Skelbti informaciją apie savivaldybės būsto fondo ir socialinio būsto sąrašus, asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, nuomojančių socialinį būstą ar gaunančių būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijų, sąrašus Pakruojo savivaldybės interneto svetainėje |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Turto ir ūkio skyrius |
Nuolat teikiama informacija |
Bus užtikrintas skaidrumas teikiant valstybės ir savivaldybės paramą socialinio būsto srityje |
3 uždavinys. Siekti, kad Savivaldybės įstaigose ir įmonėse būtų vykdoma viešųjų ir privačių interesų derinimo prevencija. |
|||||
1 |
Nepakankamai Savivaldybės įstaigose ir įmonėse vykdoma viešųjų ir privačių interesų derinimo prevencija
|
Skelbti Savivaldybės interneto svetainėje Tarybos narių, Savivaldybės, administracijos valstybės tarnautojų viešųjų ir privačių interesų deklaracijas. Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse skelbti jų vadovų viešųjų ir privačių interesų deklaracijas. |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės skyrius, Savivaldybės įstaigų vadovai |
Nuolat |
Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis, Savivaldybės įstaigomis
|
2 |
Savivaldybės interneto svetainėje skelbti informaciją apie tarybos narių nusišalinimą nuo Savivaldybės tarybos sprendimo priėmimo |
Savivaldybės tarybos sekretorius |
Po kiekvieno tarybos posėdžio |
Bus užtikrintas visuomenės informavimas apie Savivaldybės tarybos narių nusišalinimą nuo balsavimo dėl Savivaldybės tarybos svarstomų sprendimų projektų |
|
Trečias tikslas – siekti skaidrumo teikiant administracines ir viešąsias paslaugas. |
|||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Parengtų, paskelbtų ar atnaujintų aprašymų skaičius. 2. Teikiamų paslaugų elektroninėje erdvėje skaičius. 3. Išnagrinėtų skundų dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklos, esant korupcijos pasireiškimo rizikai, skaičius. 4. Užregistruotų anoniminių ir kitų pranešimų skaičius. |
|||||
1 uždavinys. Didinti administracinių paslaugų teikimą elektroninėmis priemonėmis |
|||||
Eil.Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
1 |
Nepakankamas administracinių paslaugų teikimas elektroninėmis priemonėmis |
Skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis |
Savivaldybės administracijos padaliniai, teikiantys administracines paslaugas, Savivaldybės įstaigų vadovai |
Nuolat |
Padidėjęs administracinių paslaugų teikimo skaidrumas, kai paslaugos gavėjui nereikia atvykti į paslaugos teikimo vietą. |
2 |
Plėtoti ir didinti elektroninių paslaugų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims, nuolat atnaujinti administracinių paslaugų teikimo aprašymus |
Savivaldybės administracijos padaliniai, teikiantys administracines paslaugas, Savivaldybės įstaigų vadovai |
Nuolat
|
Bus gerinama gyventojų aptarnavimo kokybė, sutrumpės paslaugų suteikimo laikas |
|
2 uždavinys. Gerinti Savivaldybės įstaigų teikiamų viešųjų paslaugų kokybę. |
|||||
1 |
Nepakankama Savivaldybės įstaigų teikiamų viešųjų paslaugų kokybė |
Nagrinėti skundus dėl Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, pavaldžių įstaigų darbuotojų veiklos esant korupcijos pasireiškimo rizikai |
Įstaigų vadovai, Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
Gavus skundą, pareiškimą |
Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves |
2 |
Gyventojų skundus dėl netinkamo administracinių paslaugų teikimo perduoti nagrinėti ir Antikorupcijos komisijai |
Savivaldybės administracijos direktorius |
Gavus gyventojų skundą |
Sumažinta korupcijos pasireiškimo tikimybė, galimybė nustatyti korupcinio pobūdžio nusižengimus |
|
3 |
Užtikrinti, kad Savivaldybės įstaigų interesantai turėtų galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės įstaigų tarnautojų elgesį |
Įstaigų vadovai, Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
Nuolat |
Gyventojai galės anonimiškai informuoti apie jų aptarnavimą |
|
Ketvirtas tikslas – skatinti antikorupcinį švietimą. |
|||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Suorganizuotų renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius. 2. Surengtų konkursų bei kitų priemonių antikorupcine tema skaičius. 3. Parengtų informacinių pranešimų, ataskaitų skaičius. |
|||||
1 uždavinys. Šviesti Savivaldybės įstaigų darbuotojus korupcijos prevencijos klausimais. |
|||||
Eil.Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
1 |
Nepakankamas švietimas Savivaldybės įstaigų darbuotojų korupcijos prevencijos klausimais |
Organizuoti mokymus ir seminarus Savivaldybės įstaigų darbuotojams korupcijos prevencijos klausimais |
Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
Kiekvienais metais |
Bus ugdomas pilietiškumas ir nepakantumas korupcijai |
2 |
Organizuoti antikorupcines akcijas bei kitus renginius, skirtus korupcijos prevencijai |
Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
2017-2019 m. |
Formuosis nepakantumas korupcijai |
|
2 uždavinys. Užtikrinti Programos priemonių vykdymo viešumą. |
|||||
1 |
Savivaldybės veiklos viešumas nepakankamas, o ypač jo trūksta Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir įstaigų veikoje. Taip pat viešumo trūksta informuojant visuomenę apie nustatytus korupcijos pasireiškimo Savivaldybėje atvejus ir priemones, kurių ėmėsi Savivaldybė juos spręsdama. |
Skelbti Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų interneto svetainėje informaciją apie korupcijos prevencijos programos įgyvendinimą, įvykdytų korupcijos prevencijos priemonių rezultatus |
Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje |
Kiekvienų metų gruodžio mėn. |
Informuoti visuomenę apie korupcijos prevencijos programą, prevencijos programos vykdymą ir įvykdytas priemones, stiprinti pasitikėjimą Savivaldybe |
3 uždavinys. Didinti gyventojų nepakantumą korupcijai. |
|||||
1 |
Nepakankamas informacijos pateikimas visuomenei apie nustatytas darbuotojų korupcijos apraiškas, korupcinių teisės pažeidimų tyrimą |
Informuoti visuomenę apie nustatytas darbuotojų korupcijos apraiškas, korupcinių teisės pažeidimų tyrimą |
Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje, Antikorupcijos komisija, Savivaldybės įstaigų vadovai |
Gavus informaciją |
Padidės bendras pasitikėjimas Savivaldybės veikla, piliečiai ir kiti asmenys bus paskatinti pranešti apie pasitaikančias negeroves |
2 |
Nepakankama informacijos sklaida korupcijos tema Pakruojo rajono savivaldybėje |
Didinti informacijos sklaidą interneto svetainėje, spaudoje (plakatų, specialių leidinių kūrimas) |
Savivaldybės įstaigų vadovai, asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigoje, Antikorupcijos komisija |
Nuolat |
Gyventojai sugebės identifikuoti interesų konfliktus, korupcines situacijas, padidės asmenų informuotumas korupcijos pasireiškimo klausimais, didės gyventojų nepakantumas korupcijai |
3 |
Nepakankamas Pakruojo rajono savivaldybės moksleivių antikorupcinis švietimas |
Organizuoti švietimo sistemoje konkursus antikorupcine tema |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės administracijoje |
Kiekvienų metų gruodžio mėn. |
Bus ugdomas moksleivių antikorupcinis švietimas |