LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

2005 M. GRUODŽIO 5 D. ĮSAKYMO NR. V-943 „DĖL PIRMINĖS AMBULATORINĖS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR ŠIŲ PASLAUGŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. balandžio 29 d. Nr. V-865

Vilnius

 

P a k e i č i u Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. V-943 „Dėl Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 91.18 papunktį ir išdėstau jį taip:

91.18. termometrai ir bekontakčiai termometrai;“

2.  Papildau 91.25 papunkčiu:

91.25. pulsoksimetrai.“

3. Papildau 91.26 papunkčiu:

91.26. asmens apsaugos priemonės darbuotojams, atsižvelgiant į Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose, reguliuojančiuose infekcijų kontrolės priemones asmens sveikatos priežiūros įstaigose, nustatytus reikalavimus (toliau – infekcijų kontrolės reikalavimai)“.

4. Pakeičiu 93 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Mobilioji ambulatorija turi atitikti infekcijų kontrolės reikalavimus ir Lietuvos higienos normoje HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013  m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytus medicininių atliekų tvarkymo reikalavimus.“

5. Pakeičiu 10 punktą ir išdėstau jį taip:

10.  PAASP paslaugų prieinamumui pagerinti:

10.1. PAASP įstaigos vadovas nustato pacientų registracijos tvarką, kuri užtikrina:

10.1.1. pacientų skambučių srautų valdymą, pacientų galimybes prisiskambinti į registratūrą, PAASP įstaigos paskirtų darbuotojų pagalbą pacientui registruojantis ir grįžtamąjį ryšį su juo (perskambinimą į neatsilieptus skambučius);

10.1.2. pacientui galimybes pasirinkti jam patogų registracijos būdą telefonu arba atvykus į PAASP įstaigos registratūrą,  arba per PAASP įstaigos skambučių centrą, arba per Išankstinės pacientų registracijos informacinę sistemą;

10.1.3. informacijos apie registratūros darbo organizavimo pokyčius viešinimą įvairiomis komunikavimo priemonėmis (PAASP įstaigos interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, vietos spaudoje ir pan.);

10.2. PAASP įstaigos  gali steigti ambulatorijas (ne PAASP įstaigoje ar jos filialuose).“

6. Papildau II skyrių 251 punktu:

251. Jeigu pacientui įtariama ar diagnozuota užkrečiamoji liga, šeimos gydytojas ar jo komandos narys parenka paciento interesus labiausiai atitinkantį asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimo būdą. Kontaktinės šeimos gydytojo komandos asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimų laikymąsi.

Jeigu šeimos gydytojo ar jo komandos nario kontaktinė asmens sveikatos priežiūros paslauga pacientui, kuriam įtariama ar diagnozuota užkrečiamoji liga,  negali būti suteikta dėl PAASP įstaigos darbo organizavimo ypatumų, kurie neleidžia užtikrinti infekcijų kontrolės reikalavimų laikymosi, kontaktinės šeimos gydytojo komandos asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimas užtikrinamas pagal sutartį su kontaktines šeimos gydytojo komandos paslaugas galinčia suteikti ASPĮ, atsiskaitant su ja pagal sutartis.

 

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                       Arūnas Dulkys