PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS, KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 28 d. Nr. AV-80

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi, 6 dalies 2 punktu ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-345 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo 6 punktu bei Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 23 d. sprendimu Nr. T-80 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės administracijos nuostatų patvirtinimo“ patvirtintų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos nuostatų 38 punktu:

1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, finansuojamų savivaldybės biudžeto lėšomis, konkurso nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. balandžio 14 d. įsakymą Nr. AV-206 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų projektų, finansuojamų savivaldybės biudžeto lėšomis, konkurso nuostatų patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Strateginės plėtros ir statybos skyriaus vedėjas                                              Gintaras Makauskas

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. vasario 28 d. įsakymu

Nr. AV-80

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS, KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų finansavimo konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo tvarką, tikslus bei principus, reikalavimus projektams, paraiškų teikimo ir jų vertinimo tvarką, Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) biudžeto lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką, projektų įgyvendinimo kontrolę bei atsakomybes ir ginčų sprendimo tvarką.       

2.    Finansavimas skiriamas iš Savivaldybė biudžeto lėšų. Finansuojamos tik tos išlaidos, kurios patirtos nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki gruodžio 31 d.

3.    Konkurso pareiškėjai – Juridinių asmenų registre Savivaldybės teritorijoje registruotos veikiančios nevyriausybinės organizacijos (asociacijos, vietos veiklos grupės, labdaros ir paramos fondai) (toliau – Pareiškėjas), kurių nuostatuose numatytos kultūrinės, gyventojų užimtumo, laisvalaikio, gyvenamosios vietovės bendruomeninės veiklos ir iniciatyvos.

4.    Pakruojo rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso organizatorė – Savivaldybės administracija.

5.    Konkurso administratorius – Savivaldybės administracijos paskirtas už konkurso vykdymą atsakingas asmuo.

6.    Nuostatuose vartojamos sąvokos:

6.1. Paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, paraiškos teikėjo teikiamas Savivaldybės administracijai siekiant gauti finansavimą NVO projektui įgyvendinti.

6.2. Projektas – tikslinė NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius.

6.3. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, atsakingas už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija dėl projekto finansavimo.

6.4. Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo nevyriausybinių organizacijų projektui įgyvendinti sutartis – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo.

 

II SKYRIUS

KONKURSO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

7.    Konkurso tikslas – įgyvendinti Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laisvalaikio, poilsio, kūrybos ir kultūros srityse, skatinti bendruomeninių veiklų plėtrą Savivaldybėje, siekiant į vietos bendruomenių poreikių tenkinimą kuo plačiau įtraukti NVO.

8.    Konkurso uždaviniai – finansuoti tikslinius NVO veiklos projektus, siekiant:

8.1. stiprinti vietos bendruomenių išskirtinumą ir tradicijų kūrimą;

8.2. skatinti bendruomeniškumo formų įvairovę;               

8.3. į veiklas įtraukti visų amžiaus grupių gyventojus;

8.4. aktyvinti neįgaliųjų žmonių integraciją į rajono kultūrinį gyvenimą;

8.5. skatinti pilietiškumą;

8.6. garsinti Pakruojo rajoną Lietuvoje ir užsienyje.

 

III SKYRIUS

KONKURSO PASKELBIMO IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

9.    Paraiškos priimamos paskelbus Konkurso pradžią Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt ir vietinėje spaudoje. Skelbime nurodoma:

9.1. Konkurso pavadinimas;

9.2. Konkurso prioritetai;

9.3. reikalavimai projektų paraiškoms;

9.4. reikalavimai su paraiška pateikiamiems dokumentams;

9.5. reikalavimai Pareiškėjui;

9.6. paraiškų teikimo būdai, tvarka ir terminai;

9.7. Konkurso administratoriaus vardas, pavardė ir kontaktai;

9.8. kita reikalinga informacija.

10.  Projektų paraiškoms pateikti skiriamas ne trumpesnis kaip 30 kalendorinių dienų nuo Konkurso paskelbimo dienos terminas. Konkretūs terminai nurodomi kvietime.

11.  Pareiškėjas skelbiamo Konkurso nustatyta tvarka ir terminais teikia valstybine lietuvių kalba užpildytą projekto paraišką (1 priedas), kurioje yra projekto aprašymas, nurodomi tikslai, uždaviniai, tikslinės grupės ir kita paraiškoje prašoma pateikti informacija bei projekto sąmata. Skenuota arba saugiu elektroniniu parašu pasirašyta paraiška pateikiama elektroniniu paštu [email protected].

12.  Projekto paraiška turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Po nustatyto termino pateiktos projektų paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos. Konkurso administratorius apie nevertintiną paraišką paraiškos teikėjui raštu arba elektroniniu paštu praneša per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos.

13.  Konkursui paraišką gali teikti keli Pareiškėjai, pasirašę jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. Jungtinės veiklos sutartis privalo atitikti Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytus jungtinės veiklos sutarčiai keliamus reikalavimus. Pareiškėjo partneriui taikomi tokie pat reikalavimai kaip ir Pareiškėjui.

14.  Paraišką su priedais turi teisę teikti organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas organizacijos vadovo įgaliojimas.

15.  Vienas Pareiškėjas (nepriklausomai, ar teikia savarankiškai, ar pasirašęs jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį) Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau, vertinama anksčiausiai pateikta paraiška, kitos to paties Pareiškėjo paraiškos nevertinamos. Projektas negali būti skaidomas dalimis. Vienam projektui įgyvendinti gali būti teikiama tik viena paraiška (nepriklausomai, ar pateikta savarankiškai, ar pasirašius jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį). Negali būti teikiamos kelios paraiškos to paties projekto atskiroms dalims įgyvendinti. Pateikus kelias to paties projekto paraiškas, vertinama anksčiausiai pateikta paraiška, kitos to paties projekto paraiškos nevertinamos.

16.  Pateikus paraiškas, Pareiškėjo iniciatyva projektų taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomus dokumentus negalima.

17.  Kartu su paraiška Pareiškėjas pateikia šių dokumentų kopijas:        

17.1.  Pareiškėjo steigimo dokumento (nuostatų, įstatų ar steigimo sutarties), kuriame turi būti nurodytos vykdomos veiklos, jeigu šie dokumentai neprieinami Juridinių asmenų registre;

17.2.  jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties, jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais).

18.     Nenagrinėjamos paraiškos:

18.1.  pateiktos pasibaigus nustatytam terminui, nurodytam kvietime teikti paraiškas; 

18.2.  pateiktos ne elektroniniu paštu [email protected];

18.3.  Pareiškėjo, kuris nepateikė per pastaruosius 2 metus Savivaldybės lėšomis finansuotų projektų įvykdymo ataskaitų.

19.     Tam pačiam NVO projektui lėšos per kalendorinius metus negali būti skiriamos iš kitų konkursų. Nustačius, kad tas pats projektas finansuojamas iš kitų Savivaldybės administracijos skelbtų konkursų, antrą kartą skirtas finansavimas (kaip neteisėtas) turi būti grąžinamas Savivaldybės administracijai per 20 darbo dienų.

20.  Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais, kurias teikia konkurso administratorius telefonu, elektroniniu paštu. Informacija teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

21.  Paraiškos vertinamos balais nuo 0 iki 100 balų pagal šiuos kriterijus:

21.1.  projekto atitiktis veiklos sritims, nustatytoms Nuostatų 8 punkte (nuo 0 iki 10 balų);

21.2.  projekto atitiktis einamųjų metų paskelbtiems prioritetams (nuo 0 iki 10 balų);

21.3.  projekto turinys (tikslo, veiklų realumas, aiškumas, konkretumas) (nuo 0 iki 10 balų);

21.4.  projekto tęstinumo galimybės (nuo 0 iki 10 balų);

21.5.  projekto aktualumas vietos bendruomenei (nuo 0 iki 10 balų);

21.6.  projekto veiklos (-ų) tradicijų puoselėjimas (nuo 0 iki 10 balų);

21.7.  Pareiškėjas prisideda prie projekto nuosavomis lėšomis (nuo 0 iki 10 balų);

21.8.  sąmatos tikslingumas ir pagrįstumas (nuo 0 iki 10 balų);

21.9.  projekto prieinamumas socialiai jautrioms visuomenės grupėms (neįgaliesiems, senjorams, imigrantams ir kt.) (nuo 0 iki 10 balų).

21.10.  projekto veiklos (-ų) naujumas ir originalumas atitinkantis autentiškas vietovės tradicijas (nuo 0 iki 10 balų).

 

V SKYRIUS

IŠLAIDŲ FINANSAVIMAS

 

22.     Lėšos gali būti naudojamos:

22.1.  sumokėti už projektui įgyvendinti reikalingas prekes, priemones (kanceliarinės, ūkinės prekės, suvenyrai, mokomosios priemonės, kitos prekės, reikalingos suplanuotiems renginiams organizuoti), kurios tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kurio vertė yra didesnė nei 500 (penki šimtai) Eur;

22.2.  sumokėti už projektui įgyvendinti reikalingas paslaugas (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, banko, pašto, ryšio ir kitų atlygintinų paslaugų, išskyrus maitinimo paslaugą);

22.3.  apmokėti patirtas išlaidas pagal autorines sutartis (įskaitant mokesčius, ne augiau nei 50 Eur už val.);

22.4.  pažintinių ir edukacinių išvykų po Lietuvą organizavimo išlaidoms (bilietai į edukacijas, muziejus, gido paslaugos, transporto nuoma), išskyrus kasdienes kuro išlaidas, patirtas vykdant NVO veiklą, apmokėti;

23.  NVO įregistravimo ar perregistravimo išlaidoms apmokėti;

23.1.  užmokesčiui už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens).

24.     Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

24.1.  ilgalaikio turto įsigijimo (ūkio inventorius, baldai, transporto priemonės, kompiuterinė įranga, ryšio ir kitas inventorius, priemonės ir įranga, kuri nenusidėvi per vienus metus ir kurio vieneto įsigijimo vertė viršija 500 (penkis šimtus) Eur) išlaidos;                     

24.2.  pareiškėjo turimų patalpų išlaikymo, remonto išlaidos;                 

24.3.  maitinimo paslaugų (išskyrus numatytas ir tiesiogiai susijusias su projekto vykdymu, ne daugiau kaip 15 proc. lėšų, skirtų šio projekto įgyvendinimui) išlaidos;

24.4.  išlaidos, skirtos veiklai, kuri kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

24.5.  išlaidos, skirtos veiklai, kuri bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

25.  Paraiškas vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta, nuolat veikianti Nevyriausybinių organizacijų projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija), kuri sudaroma iš septynių narių: Konkurso administratoriaus, dviejų Savivaldybės tarybos narių, dviejų Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, dviejų Savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos deleguotų atstovų. Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas renkami pirmo Komisijos posėdžio metu iš Komisijos narių. Komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka Konkurso administratorius.

26.  Komisijos sekretorius, pasibaigus projekto paraiškų nustatytam pateikimo terminui, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, patikrina paraiškų atitiktį Konkurso nuostatuose nustatytiems formaliesiems reikalavimams. Komisijos sekretorius turi teisę atmesti Konkursui pateiktas paraiškas, neatitinkančias šių Nuostatų reikalavimų.

27.  Komisija įvertina paraiškas pagal Nuostatų 21 punkte apibrėžtus vertinimo kriterijus bei jų vertinimo balų skalę ir užpildo Nuostatų 2 priedą. Komisija įvertina ir paskirsto lėšas per maksimaliai trumpiausią laiką, tačiau ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos paraiškos pateikimo Konkursui dienos. Atsižvelgdama į paraiškų skaičių ir Konkursui skirtą lėšų sumą, Komisija turi teisę elektroniniu paštu siūlyti Pareiškėjui atsisakyti konkrečių veiklų. Su sutikimu Pareiškėjas atsiunčia ir patikslintą projekto sąmatą, kuri yra neatsiejama sutarties dalis. Komisija baigia darbą paskutinio savo posėdžio metu, bendru sutarimu priimdama protokolinius nutarimus dėl paraiškų finansavimo.

28.  Komisijos nariai pirmojo posėdžio metu privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (7 priedas) viešai neskelbti, neviešinti informacijos, susijusios su paraiškų vertinimu, ir nešališkumo deklaracijas (8 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vertinimo.

29.  Jei Komisijos narys yra suinteresuotas dėl kurio nors iš pateiktų projektų, jis privalo nusišalinti ir paraiškos nevertinti.

30.  Komisijos pagrindinė veiklos forma – posėdžiai, kuriuos šaukia Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių.

31.  Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokoluose nurodomi Komisijos nutarimai, nutarimų motyvai, Komisijų narių nuomonė. Protokolus pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.

32.  Pareiškėjai neturi teisės dalyvauti Komisijos posėdžiuose nagrinėjant paraiškas.

33.  Savivaldybės biudžeto lėšos nevyriausybinėms organizacijoms negali būti skiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:

33.1.  juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

33.2.  juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;

33.3.  juridinis asmuo likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;

33.4.  juridinis asmuo, prašydamas Savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

33.5.  juridinis asmuo, naudodamas Savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su Savivaldybės administracija, ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis (kaip numatyta sutartyje) Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;

33.6.  juridinis asmuo neatitinka asignavimų valdytojo patvirtintuose projektų finansavimo konkursų nuostatuose nustatytų reikalavimų;

33.7.  NVO teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikusi praėjusių dvejų metų finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos VĮ Registrų centrui ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

34.     Jeigu šių Nuostatų 32 punkte nurodytos aplinkybės atsiranda arba paaiškėja po sprendimo skirti Savivaldybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti priėmimo, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o šiomis aplinkybėmis išmokėtos Savivaldybės biudžeto lėšos turi būti grąžintos į Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Savivaldybės sąskaitą per 5 darbo dienas. Jeigu šiame punkte nurodytos aplinkybės išnyksta nepasibaigus projektų įgyvendinimo terminui, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas atnaujinamas projektams, kurių vykdymo terminai nėra pasibaigę, įgyvendinti.

35.     Per 5 darbo dienas nuo Komisijos paskutinio posėdžio protokolo įregistravimo Savivaldybėje dienos, rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl lėšų paskirstymo projektams.

36.     Finansavimą gavusių organizacijų sąrašas, nurodant organizacijų pavadinimus ir skiriamą finansavimo dydį, per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, nurodyto Nuostatų 35 punkte, pasirašymo paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt. Šią informaciją parengia ir viešinimui pateikia Konkurso administratorius.

37.     Paskelbus rezultatus, Pareiškėjas turi teisę Konkurso administratoriaus raštu paprašyti paraiškos įvertinimo balų vidurkio pagal kiekvieno paraiškos vertinimo kriterijaus balus.

38.     Kol nepriimti galutiniai Komisijos nutarimai ir nepasirašytas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas, Komisijos nariai negali viešinti informacijos apie siūlomus nutarimus.

39.     Konkursui pateikti elektroniniai projektai yra saugomi 2 metus.

 

VII SKYRIUS

SUTARTIES PASIRAŠYMO, PROJEKTO VYKDYMO IR ATASKAITOS

TEIKIMO SĄLYGOS

 

40 NVO, kurioms skiriamos lėšos, Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (3 priedas) pasirašo ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo įsakymo pasirašymo dienos.

41.  Jeigu paraišką pateikęs Pareiškėjas, kuriam skiriamos lėšos, nepasirašo sutarties per šių Nuostatų 40 punkte įvardintą terminą, laikoma, kad jis atsisakė vykdyti projektą ir numatytas finansavimas neskiriamas.

42.  Skiriamos lėšos negali būti panaudotos kitai programai ar kitam projektui finansuoti.

43.  Įvykdžius projektą, per vieną mėnesį, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 30 d., turi būti pateikta elektroniniu būdu [email protected]   organizacijos vadovo pasirašyta: 

43.1.  projekto įvykdymo ataskaita (5 priedas);

43.2.  projekto įvykdymo lėšų panaudojimo faktines išlaidas pagrindžiančių buhalterinės apskaitos dokumentų sąrašas (6 priedas).

44.     Per nustatytą terminą nepateikus projekto įvykdymo ataskaitos, Savivaldybės biudžeto lėšos turi būti grąžintos į Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Savivaldybės sąskaitą per 5 darbo dienas. Naujai pateikti įstaigos projektai nebus nagrinėjami kitame konkurse.

45.     Pareiškėjas turi teisę:

45.1.  keisti projekto įgyvendinimo datą, elektroniniu paštu informavęs Savivaldybės administraciją ne mažiau kaip prieš 2 savaites iki renginio pradžios;

45.2.  neinformuodamas Savivaldybės administracijos keisti sąmatos eilutėse nurodytas sumas, jeigu jų pokytis nėra didesnis nei 30 procentų;

45.3.  siekdamas keisti sąmatą daugiau nei 30 procentų arba keisti išlaidų rūšį, projekto vykdytojas turi pateikti Konkurso administratoriui prašymą dėl sąmatos tikslinimo kartu su prašymu pateikdamas ir patikslintos sąmatos egzempliorių (4 priedas). Jei šis prašymas netenkinamas, Pareiškėjas laikosi sutartyje ir jos prieduose nustatytų įsipareigojimų. Prašymas tikslinti sąmatą teikiamas tik pasirašius sutartį ir pradėjus įgyvendinti projektą.

46.     NVO privalo viešinti projektą, kad visuomenė sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Finansuojamo projekto organizatoriai įsipareigoja viešinimo medžiagoje nurodyti, kad projektą finansuoja Savivaldybė, kiek Savivaldybės biudžeto lėšų buvo skirta bei panaudota vykdant projektą.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47.  Šie Nuostatai gali būti keičiami ar pildomi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

48.  Projektų finansavimui skirtų lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba. Nuostatų reikalavimų laikymąsi kontroliuoja įgalioti Savivaldybės administracijos darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka.

49.  Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba bei įgalioti Savivaldybės administracijos darbuotojai, vykdydami remiamų projektų lėšų panaudojimo kontrolę, turi teisę pareikalauti Pareiškėjo pateikti visus lydimuosius dokumentus, nurodytus projekto įvykdymo lėšų panaudojimo faktines išlaidas pagrindžiančių buhalterinės apskaitos dokumentų sąraše (6 priedas).

50.  Pareiškėjas atsako už teikiamų duomenų ir informacijos teisingumą. Paaiškėjus aplinkybėms, kad galutinė informacija nesutampa su paraiškoje nurodyta informacija, Pareiškėjas įsipareigoja grąžinti netinkamai panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas.

51.  Pareiškėjas einamaisiais metais Savivaldybės sporto, jaunimo, nevyriausybinių ar bendruomeninių organizacijų projektų finansavimo konkursams iš savivaldybės biudžeto lėšų gali teikti tik vieną paraišką.                   

52.  Pareiškėjų vadovų ir (ar) jų įgaliotų atstovų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/ 679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

53.  Asmenys, pažeidę šiuos Nuostatus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

54.  Asmenų veiksmai ir sprendimai, priimti įgyvendinant šiuos Nuostatus, gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________________