|
|
AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAPILĖS AMBULATORIJOS ĮSTATŲ PATVIRTINIMO |
|
2015 m. kovo 27 d. Nr. T-40 |
Naujoji Akmenė |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo16 straipsnio 3 dalies 9 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 29 straipsnio 3 dalimi, atsižvelgdama į viešosios įstaigos Papilės ambulatorijos 2015-03-03 raštą Nr.37, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įpareigoti viešosios įstaigos Papilės ambulatorijos vyriausiąjį gydytoją Gintautą Masevičių pasirašyti įstatus ir pateikti Juridinių asmenų registrui dokumentus dėl registro duomenų pakeitimo.
3. Pripažinti netekusiais galios Akmenės rajono valdybos 2000 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. 73 „Dėl rajono asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų įstatų patvirtinimo“ 1 punktu patvirtintus Papilės ambulatorijos įstatus su visais vėlesniais pakeitimais.
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo sprendimo 1 punktu patirtintų įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Vitalijus Mitrofanovas
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2015 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. T-40
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAPILĖS AMBULATORIJOS ĮSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga Papilės ambulatorija (toliau – įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Akmenės rajono savivaldybės turto įsteigta viešoji sveikatos priežiūros ne pelno įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais, teisės aktais ir šiais įstatais.
3. Įstaiga yra ne pelno siekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose. Įstaiga pagal savo prievoles atsako tik jai nuosavybės teise priklausančiu turtu. Įstaiga neatsako pagal dalininko prievoles, o dalininkas neatsako pagal įstaigos prievoles, išskyrus įstatymuose numatytus atvejus.
II. ĮSTAIGOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VEIKLOS SRITYS
10. Įstaigos veiklos tikslai – gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą siekiant sumažinti jų sergamumą, mirtingumą, kokybiškai teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
11. Pagrindiniai įstaigos veiklos uždaviniai: organizuoti ir teikti nespecializuotas kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas gyventojams. Šios paslaugos teikiamos įstaigoje, pacientų namuose, darbovietėse ir kt.
12. Pagrindinės įstaigos veiklos sritys yra šios:
12.6. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla – 88.10;
III. ĮSTAIGOS STEIGĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
14. Įstaigos steigėjas turi šias teises ir pareigas:
14.4. detalizuoti įstaigos turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo tvarką Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;
14.5. nustatyti ar dalyvauti nustatant atlygintinų paslaugų kainas ir jų nustatymo taisykles. Įstaigos teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kainas nustato Sveikatos apsaugos ministerija;
14.7. organizuoti viešą konkursą įstaigos administracijos vadovo pareigoms eiti ir tvirtinti šio konkurso nuostatus, sudaryti su konkursą laimėjusiu asmeniu darbo sutartį, taip pat šią sutartį nutraukti įstatymų nustatyta tvarka;
14.13. skirti ir atleisti likvidatorių, kai Viešųjų įstaigų įstatymo nustatytais atvejais sprendimą likviduoti įstaigą priima steigėjas;
14.17. priimti sprendimą dėl įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį ar įkeitimo;
14.21. kreiptis į teismą su ieškiniu ir prašyti panaikinti įstaigos administracijos vadovo sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais įstaigos administracijos vadovo sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, įstaigos įstatams arba protingumo ar sąžiningumo principams;
14.22. kreiptis į teismą su ieškiniu ir prašyti uždrausti įstaigos administracijos vadovui ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius įstaigos veiklos tikslams ar pažeidžiančius įstaigos valdymo organo kompetenciją;
15. Įstaigos steigėjo – Akmenės rajono savivaldybės, kaip viešosios įstaigos dalininkės (savininkės), teises ir pareigas įgyvendina Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktorius.
16. Visuotinio dalininkų susirinkimo kompetencijai yra priskiriama priimti sprendimus:
16.5. dėl pareigybių, į kurias darbuotojai priimami konkurso tvarka, sąrašo ir kvalifikacinių reikalavimų tvirtinimo;
17. Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriui, įgyvendinant įstaigos dalininko (savininko) teises ir pareigas, reikalingas išankstinis Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimas šiais klausimais:
17.2. dėl likvidavimo atšaukimo, jeigu sprendimą likviduoti įstaigą buvo priėmęs visuotinis dalininkų susirinkimas;
IV. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS
18. Vykdydama įstatuose numatytą veiklą, įstaiga turi teisę:
18.2. pirkti ar kitokiais būdais įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų ir šių įstatų nustatyta tvarka;
18.5. dalininkams pritarus, steigti filialus, juos reorganizuoti ir likviduoti, dalininko teisėmis dalyvauti kitų įstaigų veikloje;
19. Įstaiga privalo:
19.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą tvarką;
19.3. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;
19.4. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos įstaigai išduotoje licencijoje;
19.5. naudoti sveikatos priežiūros technologijas, nustatyta tvarka aprobuotas ir (ar) leistas naudoti Lietuvos Respublikoje;
19.6. pildyti ir saugoti pacientų asmens sveikatos istorijas, ambulatorines korteles, kitą medicininę dokumentaciją ir teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms įstatymų bei Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;
19.8. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai įstaiga privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka, kad informacija apie jį būtų teikiama;
20. Įstaiga vykdo buhalterinę apskaitą, teikia finansinę, buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir moka mokesčius įstatymų nustatyta tvarka.
V. ĮSTAIGOS VALDYMAS
22. Įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo valdymo organus. Įstaiga negali įgyti civilinių teisių ir pareigų per savo dalininkus.
23. Įstaigos valdymo organai yra visuotinis dalininkų susirinkimas ir vienasmenis valdymo organas, įstaigos vadovas – vyriausiasis gydytojas.
24. Visuotinis dalininkų susirinkimas yra aukščiausiasis įstaigos valdymo organas. Akmenės rajono savivaldybė yra įstaigos steigėja, taip pat yra vienintelė įstaigos dalininkė. Jeigu įstaigos dalininkas yra vienas asmuo, jis vadinamas įstaigos savininku, jo raštiški sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.
26. Akmenės rajono savivaldybė gali priimti naujus dalininkus. Nauji dalininkai, pateikę prašymą, į įstaigą priimami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu didinant dalininkų kapitalą. Priimdamas sprendimą dėl naujo dalininko priėmimo, steigėjas nustato jo įnašo dydį, sudėtį ir perdavimo įstaigai terminą bei šio dalininko balsų skaičių visuotiniame dalininkų susirinkime. Dalininku tampama įnešus įnašą. Dalininkų įnašai gali būti pinigai, taip pat pagal Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą įvertintas materialusis ir nematerialusis turtas. Turto vertinimas atliekamas asmens, pageidaujančio tapti dalininku, lėšomis. Įnašas perduodamas surašant įnašo perdavimo ir priėmimo aktą.
27. Reikalavimus ir / ar apribojimus asmenims būti įstaigos dalininkais nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.
28. Įstaigoje taip pat yra sudaromi kolegialūs organai: stebėtojų taryba, gydymo taryba, slaugos taryba, medicinos etikos komisija.
29. Įstaigos buhalterinę apskaitą įstaigoje tvarko vyriausiasis finansininkas (buhalteris). Įstaigos vadovo ir vyriausiojo finansininko (buhalterio) pareigų negali eiti tas pats asmuo ir asmenys, susiję giminystės ar svainystės ryšiais. Vyriausiojo finansininko (buhalterio) funkcijas pagal sutartį gali atlikti ir kitas juridinis asmuo.
VI. ĮSTAIGOS VADOVO SKYRIMO IR ATLEIDIMO TVARKA, JO KOMPETENCIJA
30. Įstaigos vadovas yra vienasmenis įstaigos valdymo organas. Jį skiria ir atleidžia iš pareigų, nustato jo atlyginimą, tvirtina pareigybės aprašymą ir skiria nuobaudas savininkas. Įstaigos vadovas pradeda eiti pareigas nuo paskyrimo, jeigu su juo sudarytoje darbo sutartyje nenustatyta kitaip. Darbo sutartį su įstaigos vadovu sudaro ir nutraukia savininkas. Apie įstaigos vadovo paskyrimą ar atleidimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais savininkas ne vėliau kaip per 5 dienas privalo pranešti Juridinių asmenų registro tvarkytojui.
31. Įstaigos vadovu gali būti fizinis asmuo, kurio kvalifikacija atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos vadovas privalo periodiškai tobulinti vadovavimo įstaigai gebėjimus. Privalomojo tobulinimosi tvarka nustatyta sveikatos apsaugos ministro įsakyme. Įstaigos vadovu negali būti asmuo, kuris pagal teisės aktus neturi teisės eiti tokių pareigų. Su įstaigos vadovu gali būti sudaryta jo visiškos materialinės atsakomybės sutartis. Savininkui priėmus sprendimą atšaukti įstaigos vadovą, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama.
32. Įstaigos vadovas savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimais, savininko priimtais kitais teisės aktais ir pareigybės aprašymu.
33. Įstaigos vadovo kompetencijai priskiriama:
33.7. užtikrinti perduoto pagal panaudos sutartį ir įstaigos turto efektyvų panaudojimą ir jo apsaugą;
33.9. įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti vadovo kompetencijos funkcijas;
33.10. gavus savininko raštišką sutikimą, pasirašyti sutartis dėl įstaigai panaudos būdu priklausančio dalininkų ilgalaikio turto pardavimo, perleidimo, mainų, išnuomojimo, įkeitimo, garantavimo ar laidavimo juo, kitų subjektų prievolių vykdymo;
33.11. nustatyti įstaigos darbuotojų atlyginimus, skirti darbuotojams paskatinimus ir drausmines nuobaudas; suderinus su savininku, nustatyti įstaigos vidaus struktūrą;
33.12. tvirtinti įstaigos vidaus darbo tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, kitus įstaigos rengiamus dokumentus;
33.13. kreiptis į savininką dėl neefektyviai dirbančių įstaigos padalinių reorganizavimo ar likvidavimo;
33.14. suderinus su stebėtojų taryba, tvirtinti įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, darbo užmokesčio fondą;
33.15. atstovauti įstaigai teisme, valstybės ir savivaldybių valdymo organuose ir palaikant ryšius su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;
VII. KOLEGIALIŲ ORGANŲ KOMPETENCIJA, JŲ SUDARYMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
34. Įstaigos stebėtojų taryba yra patariamasis organas, sudaromas penkeriems metams įstaigos veiklos viešumui užtikrinti.
35. Įstaigos stebėtojų taryba sudaroma iš 2 visuotinio dalininkų susirinkimo paskirtų atstovų, 2 savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaiga, Savivaldybės tarybos paskirtų atstovų, 1 profesinės sąjungos paskirto atstovo. Jei įstaigoje nėra profesinės sąjungos, atstovą skiria darbuotojų visuotinis susirinkimas. Stebėtojų taryboje negali būti asmenų, dirbančių įstaigos administracijoje, Valstybinėje ar teritorinėse ligonių kasose, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.
36. Į 35 punkte nurodytų institucijų vadovus įstaigos vadovas kreipiasi su prašymu deleguoti savo atstovą į stebėtojų tarybą.
37. Stebėtojų taryba savo veiklą pradeda pasibaigus ją sudariusiam visuotiniam dalininkų susirinkimui ir atlieka savo funkcijas, iki bus išrinkta nauja stebėtojų taryba. Stebėtojų tarybos susirinkimai yra protokoluojami.
38. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali atšaukti visą stebėtojų tarybą arba pavienius jos narius. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti stebėtojų tarybos kadencijai nesibaigus. Stebėtojų tarybos narį atšaukus ar jam atsistatydinus, stebėtojų tarybos nariu šių įstatų nustatyta tvarka gali tapti kitas asmuo, kurį šių įstatų nustatyta tvarka deleguoja 35 punkte nurodytos institucijos vadovas, delegavęs atšauktą ar atsistatydinusį stebėtojų tarybos narį. Profesinės sąjungos paskirtą atstovą gali atšaukti atitinkamos profesinės sąjungos susirinkimas arba darbuotojų visuotinis susirinkimas, jei įstaigoje nėra profesinės sąjungos.
39. Stebėtojų tarybos nariai turi teisę dalyvauti visuotiniuose dalininkų susirinkimuose be balso teisės ir gauti informaciją apie įstaigos vykdomą veiklą. Už veiklą stebėtojų taryboje jos nariams neatlyginama.
40. Stebėtojų tarybos kompetencija:
40.3. stebėtojo teisėmis dalyvauti įstaigos administracijos organizuotame konkurse padalinių bei filialų vadovų pareigoms eiti ir pareikšti savo nuomonę dalininkui;
40.4. derinti įstaigos administracijos sprendimo projektą dėl teikiamų paslaugų asortimento didinimo ar mažinimo, vidaus struktūros pakeitimų;
40.5. derinti įstaigos administracijos sprendimo projektą dėl darbuotojų darbo apmokėjimo, premijavimo tvarkos neviršijant patvirtinto darbo užmokesčio fondo;
41. Stebėtojų taryba turi teisę:
41.2. teikti įstaigos administracijai ir steigėjui pasiūlymus dėl paslaugų prieinamumo, kokybės, efektyvumo ir kitais įstaigos veiklos organizavimo gerinimo klausimais;
42. Stebėtojų tarybai vadovauja pirmininkas, kurį iš savo narių renka stebėtojų taryba. Pirmininkas privalo sušaukti stebėtojų tarybos posėdžius ne rečiau kaip du kartus per metus. Stebėtojų taryba gali priimti sprendimus, jei jos posėdyje dalyvauja pirmininkas ir bent vienas narys. Stebėtojų tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia stebėtojų tarybos pirmininko balsas. Pirmininkas stebėtojų tarybos vardu pasirašo posėdžių protokolus, kitus stebėtojų tarybos paruoštus dokumentus.
43. Įstaigos gydymo taryba sudaroma iš įstaigos padalinių, filialų gydytojų. Gydymo tarybai pirmininkauja įstaigos vadovas arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas.
44. Įstaigos gydymo taryba:
45. Gydymo taryba svarstomais klausimais teikia rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus administracijai. Jei įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, gydymo taryba jį gali pateikti dalininkams.
46. Įstaigos slaugos taryba sudaroma iš įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybai pirmininkauja įstaigos vadovas arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas.
47. Slaugos taryba svarsto pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus. Svarstomais klausimais slaugos taryba gali pateikti rekomenduojamojo pobūdžio pasiūlymus įstaigos administracijai. Jei administracija su pasiūlymu nesutinka, slaugos taryba jį gali teikti dalininkams.
49. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų. Įstaigos medicinos etikos komisiją sudaro ir jos veiklos nuostatus tvirtina įstaigos vadovas vadovaudamasis Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintais Pavyzdiniais medicinos etikos komisijos nuostatais.
VIII. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
50. Įstaigos lėšų šaltiniai:
50.1. privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su Valstybine ir teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;
50.6. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;
51. Kiekvienais metais įstaiga sudaro iš valstybės ir savivaldybės biudžetų, Privalomojo sveikatos draudimo fondo ir iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmatas.
53. Lėšas, gautas kaip labdarą ar paramą, taip pat pagal testamentą, įstaiga naudoja labdaros (paramos) teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai.
54. Įstaigos pajamos skirstomas tokia tvarka:
IX. DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA
56. Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, taip pat turtas, gautas kaip labdara ar parama, turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai ir kitas su įstaigos veikla susijęs, teisėtai įgytas turtas.
57. Savininkas turtą įstaigai perduoda panaudos pagrindu įstatymų ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
58. Įstaigos ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą galima tik raštiškai leidus savininkui Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
X. ĮSTAIGOS VEIKLOS KONTROLĖ
60. Įstaigos teikiamų paslaugų valstybinę kontrolę atlieka Sveikatos priežiūros įstaigų ir kituose įstatymuose nurodytos institucijos.
61. Valstybės ir savivaldybės kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti įstaigos veiklą.
62. Įstaigos vadovas privalo pateikti valstybės ir savivaldybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus įstaigos veiklos dokumentus.
64. Sprendimą dėl įstaigos audito priima ir auditorių ar audito įmonę renka savininkas. Revizoriaus (auditoriaus) rinkimo tvarką nustato steigėjas.
XI. ĮSTAIGOS ĮSTATŲ PAKEITIMAS IR PAPILDYMAS
66. Iniciatyvos teisę keisti ir papildyti įstaigos įstatus turi įstaigos vadovas ir dalininkai. Įstatus keičia visuotinis dalininkų susirinkimas. Priėmus sprendimą pakeisti įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas ir po juo pasirašo visuotinio dalininkų susirinkimo įgaliotas asmuo.
XII. ĮSTAIGOS FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMO BEI JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA
68. Filialas yra struktūrinis įstaigos padalinys, turintis savo buveinę ir atliekantis visas arba dalį įstaigos funkcijų. Atstovybė yra struktūrinis padalinys, turintis teisę atstovauti įstaigos interesams ir juos ginti, sudaryti sandorius ir atlikti kitus veiksmus įstaigos vardu.
69. Sprendimą steigti filialą ar atstovybę priima visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstaigos filialas ir atstovybė veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas. Be kitų įstatymų ar įstaigos vadovo nustatytų reikalavimų, nuostatuose turi būti nurodyta filialo ar atstovybės:
70. Darbo sutartį su filialo ar atstovybės vadovu įstaigos vardu sudaro ir nutraukia įstaigos vadovas.
71. Filialas ir atstovybė gali turėti subsąskaitas. Filialo ir atstovybės turtas yra priskirtas įstaigos finansinei atskaitomybei, taip pat atskirai filialo ar atstovybės finansinei atskaitomybei.
XIII. ĮSTAIGOS ADMINISTRACIJOS, PADALINIŲ, FILIALŲ VADOVŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ
73. Įstaigos vadovas į darbą priimamas viešo konkurso būdu. Savininkas organizuoja viešą konkursą įstaigos vadovo pareigoms eiti. Šio konkurso nuostatus tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas.
74. Įstaigos padalinių ir filialų (atstovybių) vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešą konkursą organizuoja įstaigos vadovas, vadovaudamasis konkurso nuostatais, patvirtintais visuotinio dalininkų susirinkimo. Įstaigos vadovas turi teisę organizuoti padalinių ir filialų vadovų atestaciją.
75. Įstaigos padalinių ir filialų (atstovybių) vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos padalinių ir filialų (atstovybių) vadovai privalo periodiškai tobulinti vadovavimo įstaigai gebėjimus. Privalomo tobulinimosi tvarka nustatoma sveikatos apsaugos ministro įsakyme.
76. Įstaigos padalinių ir filialų (atstovybių) vadovų teises ir pareigas nustato šių įstaigų nuostatai ir pareigybių aprašymai.
XIV. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
78. Įstaigos reorganizavimas – tai įstaigos, kaip juridinio asmens, veiklos pabaiga be likvidavimo procedūros. Įstaiga gali būti reorganizuojama Civilinio kodekso nustatytais jungimo ir skaidymo būdais. Įstaigai reorganizuoti rengiamos sąlygos, kurias tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas.
80. Įstaigos likvidavimo pagrindas gali būti:
80.1. visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimas likviduoti įstaigą, priimtas įstatymų ir įstaigos įstatų nustatyta tvarka;
81. Institucija, nutarusi likviduoti įstaigą, skiria likvidatorių, nustato likvidavimo terminus, inventorizavimo ir turto perėmimo tvarką. Nuo likvidatoriaus paskyrimo dienos administracija ir kiti valdymo organai netenka įgaliojimų, jų funkcijas atlieka likvidatorius.
82. Surašius įstaigos likvidavimo aktą, apie įstaigos likvidavimą viešai skelbiama du kartus ne mažesniu kaip vieno mėnesio intervalu.
83. Įstaigos likvidatorius:
83.4. baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus įstaigos sandorius ir sudaro sandorius, susijusius su įstaigos likvidavimu;
XV. INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO TVARKA, PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA
85. Įstaigos vadovas turi parengti ir pateikti eiliniam visuotiniam dalininkų susirinkimui praėjusių finansinių metų įstaigos veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša. Bet kurio fizinio ar juridinio asmens reikalavimu įstaiga turi sudaryti sąlygas jos buveinėje su šia ataskaita susipažinti.
86. Įstaigos veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:
88. Dalininkai turi teisę susipažinti su įstaigos dokumentais ir gauti įstaigos turimą informaciją apie jos veiklą. Dalininkui raštu pareikalavus, įstaiga ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti dalininkui galimybę susipažinti su šiais dokumentais ir (ar) pateikti jų kopijas: įstatų, metinės finansinės atskaitomybės dokumentų, metinių pranešimų, auditoriaus išvadų ir audito ataskaitų, visuotinių dalininkų susirinkimų protokolų ar kitų dokumentų, kuriais įforminti visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai, stebėtojų tarybos pasiūlymų ar atsiliepimų į visuotinius dalininkų susirinkimus, įstaigos organų narių sąrašų, kitų įstaigos dokumentų, kurie turi būti vieši pagal įstatymus, taip pat įstaigos organų posėdžių protokolų ar kitų dokumentų, kuriais įforminti šių įstaigos organų sprendimai.
89. Vienintelis dalininkas – steigėjas turi teisę nemokamai susipažinti su visais įstaigos dokumentais ir (ar) gauti jų kopijas.
90. Už įstaigos dokumentų ir kitos informacijos pateikimą dalininkams ir kitiems asmenims atsakingas įstaigos vadovas.
91. Įstaiga teikia informaciją visuomenei apie įstaigos veiklą Visuomenės informavimo įstatymo nustatyta tvarka.
92. Pranešimai apie šaukiamą visuotinį dalininkų susirinkimą, įstaigos likvidavimą, reorganizavimą ir kitais Viešųjų įstaigų bei kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami Šiaulių miesto dienraštyje arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai, arba registruotu laišku. Pranešimuose turi būti nurodyta visa informacija, kurią pateikti reikalauja Civilinis kodeksas ir Viešųjų įstaigų įstatymas.
XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
94. Įstaigos įstatai ir jų pakeitimai galioja tik juos įregistravus įstatymų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre.