NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. RUGPJŪČIO 30 D. SPRENDIMO NR. T1-100 „DĖL kultūros bei meno projektų FINANSAVIMO NERINGOS savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos NUSTATYMO“ PAKEITIMO
2022 m. birželio 30 d. Nr. T1-110
Neringa
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 13 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia
pakeisti Neringos savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą Nr. T1-100 „Dėl kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos nustatymo“:
1. Pakeisti Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama);
2. Pakeisti Kultūros bei meno projektų vertinimo ekspertų atrankos aprašą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama);
3. Pakeisti Kultūros bei meno projektų vertinimo ekspertų darbo reglamentą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Neringos savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T1-100
(Neringos savivaldybės tarybos
2022 m. birželio 30 d. sprendimo Nr. T1-110
redakcija)
KULTŪROS BEI MENO PROJEKTŲ FINANSAVIMO NERINGOS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Neringos savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų sričių ir programų kultūros bei meno projektų (toliau – projektai) reikalavimus pareiškėjams ir projektams, kvietimo skelbimo ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimo ir sprendimo dėl finansavimo priėmimo tvarką, sutarties sudarymo ir vykdymo priežiūros tvarką, projekto vykdytojo teises ir pareigas, atsiskaitymo už skirtas lėšas tvarką.
3. Tvarkos aprašas taikomos pareiškėjams, teikiantiems paraiškas, ekspertams bei Kultūros ir meno tarybai prie Savivaldybės tarybos (toliau – KMT), teikiančiai rekomendacijas dėl projektų finansavimo, bei Savivaldybės administracijai, prižiūrinčiai jų įgyvendinimą ir atsiskaitymą už skirtas lėšas.
4. Savivaldybės biudžeto lėšos nėra skiriamos projektų tapačioms veiklų išlaidoms padengti, kurioms įgyvendinti buvo skirtos lėšos iš kitų finansavimo šaltinių (kitų Savivaldybės administruojamų programų, valstybės, kitų savivaldybių ar Europos Sąjungos (toliau – ES) lėšų). Savivaldybės administracija, siekdama įgyvendinti šią Tvarkos aprašo nuostatą, teisės aktų nustatyta tvarka bendradarbiauja su kitomis savivaldybių ir valstybės institucijomis bei įstaigomis, teikiančiomis finansavimą projektams.
5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Ekspertas – specialių žinių, įgūdžių, kompetencijos ir darbo patirties jam pavedamose spręsti užduotyse turintis ir savivaldybės teisės aktų nustatyta tvarka atrinktas asmuo, teikiantis Savivaldybės administracijai ekspertinio vertinimo paslaugas.
5.2. Finansavimo sąlygos – Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų sričių ar programų finansavimo specialiuosius reikalavimus pareiškėjams ir (ar) projektams nustatantis dokumentas, kurį įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
5.3. Kvietimas – laikotarpis, per kurį pareiškėjai gali teikti paraiškas pagal kvietimo skelbime nurodytas sritis ir (ar) programas.
5.4. Paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai, siekiant gauti finansavimą srities ar programos projekto įgyvendinimui Tvarkos apraše nustatyta tvarka.
5.5. Programos projektas – trejų metų kryptingos veiklos priemonių visuma, kurios tikslas – teikti sistemingas paslaugas arba sukurti ilgalaikį kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams tenkinti.
5.6. Srities projektas – laike apibrėžta kryptingos veiklos priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą arba sukurti kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams tenkinti.
5.8. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje – baigtos visos projekto veiklos.
5.9. Projekto vykdytojo, partnerių, rėmėjų indėlis – tai lėšų suma ar lėšų suma įvertintas nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos ir kitos suteiktos prekės ir paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai, rėmėjai prisideda prie projekto įgyvendinimo.
5.10. Projekto sąmata – dokumentas, kuriame projekto vykdytojas nurodo būsimų ir (ar) esamų išlaidų sumą, būtiną projektui įgyvendinti ir kuris teikiamas Savivaldybės administracijai kartu su projekto paraiška (kaip jos sudedamoji dalis).
5.11. Projekto vadovas – projekto vykdytojo įgaliotas fizinis asmuo, organizuojantis projekto įgyvendinimą.
5.12. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija dėl projekto finansavimo ir atsakingas už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą.
5.13. Projekto partneris – juridinis ar fizinis asmuo, kuris prisideda prie projekto įgyvendinimo dalykiniu ar finansiniu įnašu.
5.14. Kiti lėšų šaltiniai – tai projekto vykdytojų ir projekto partnerių (dalykinių ir finansinių) prisidėjimas prie projekto įgyvendinimo lėšų suma ir paslaugomis ar kitu nepiniginiu įnašu (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos ir kitos suteiktos prekės ir paslaugos), kuris įvertintas pinigine išraiška.
5.15. Sąmatos straipsnis – sąmatos struktūrinė dalis, skirta joje nurodyto pobūdžio išlaidoms finansuoti.
5.16. Sutartis – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto įgyvendinimo finansavimo Savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo.
5.17. Perkančioji organizacija – valstybės, savivaldybės institucija, viešasis ar privatusis juridinis asmuo, atitinkantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas dėl perkančiųjų organizacijų.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTAMS IR PARTNERIAMS
7. Paraiškas gali teikti:
7.1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos ne pelno siekiančios organizacijos: asociacijos, viešosios įstaigos, valstybės biudžetinės įstaigos, veikiančios kultūros srityje ir teikiančios kultūrines paslaugas, išskyrus Savivaldybės biudžetines įstaigas (Savivaldybės biudžetinės įstaigos gali būti projekto partneriais);
8. Paraišką, kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo.
9. Projekto vykdymas negali būti perleistas subrangovui, projektą turi įgyvendinti Projekto vykdytojas.
10. Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojami:
10.1. sričių projektai pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytas finansavimo sąlygas;
11. Projekto finansavimui iš Savivaldybės biudžeto lėšų gali būti skirta:
12. Sričių projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, turi sudaryti ne mažiau nei 20 procentų viso projekto poreikio (veiklų išlaidų), o programų projektui – ne mažiau nei 30 procentų viso projekto poreikio (veiklų išlaidų). Projektų lėšų dalį, kurios nepadengia skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti projekto vykdytojas savo arba partnerių, rėmėjų indėliu kaip tai apibrėžta Tvarkos apraše. Tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų laiškas, parama, teikiama natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiama pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako projekto vykdytojas). Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (parama lėšomis ar natūra), finansinio įsipareigojimo vertė eurais ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).
13.Programų projektams numatomas trimetis finansavimas ir pasirašoma trejų metų sutartis. Pirmais metais lėšos skiriamos atsižvelgiant į ekspertų vertinimus, paraiškoje pateiktą sąmatą bei KMT rekomendacijas, antrais ir trečiais metais – atsižvelgiant į ataskaitoje pateiktus praėjusių metų veiklos rezultatus, patikslintą ateinančių metų veiklos aprašymą ir išlaidų sąmatą, KMT rekomendacijas ir pasirašius papildomus susitarimus prie sutarties dėl projekto finansavimo antrais ir trečiais metais.
14. Programų projektų įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo data, bet tokiu atveju Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojamos tik tokios projekto išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais. Antrais ir trečiais metais Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojamos tik tokios projekto išlaidos, kurios yra patirtos iki sąmatos patikslinimo ir papildomų susitarimų prie sutarties dėl antrų ir trečių metų projekto finansavimo pasirašymo.
15. Sričių projektams finansavimas numatomas ne ilgiau kaip vieniems metams ir pasirašoma ne ilgesnė kaip vienų kalendorinių metų trukmės sutartis.
16. Sričių projektų įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo data, bet tokiu atveju Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojamos tik tokios projekto išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais.
17. Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžios data.
18. Jei projektas įgyvendinamas su Projekto partneriu, Paraiškoje turi būti aprašyta partnerio įtraukimo į projektą nauda, partnerių įsipareigojimai, detalizuotas indėlis bei veiklos, kuriomis partneris prisideda prie projekto įgyvendinimo. Sutikdamas tapti Projekto partneriu įstaigos (organizacijos) vadovas ar jo įgaliotas asmuo, privatus juridinis ar fizinis asmuo patvirtina, kad:
18.1. jo veikla nėra sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais; nėra iškeltos bylos dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba ji nėra likviduojama, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka; jam nėra taikomas turto areštas;
18.2. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl paramos skyrimo iš ES ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto, savivaldybių biudžeto lėšų naudojimo pažeidimų;
III SKYRIUS
KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
19. Kvietimas lietuvių kalba ir visa informacija apie kvietimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.neringa.lt.
20. Kvietimas ateinančių metų finansavimui gauti skelbiamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 10 dienos. Konkretus einamųjų metų paraiškų priėmimo terminas ir konkurso skelbimo data nustatoma kvietime teikti paraiškas.
21. Kvietime nurodoma:
21.2. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyti finansuojamų sričių ir programų prioritetai;
21.5. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo, atsakingo už kvietimą, vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;
22. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas Savivaldybės administracijai turi pateikti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos vieną tinkamai lietuvių kalba užpildytą paraiškos (toliau – paraiška) (įskaitant projekto sąmatą, kuri yra paraiškos priedas ir sudėtinė dalis) popierinį arba elektroninį variantą. Paraiškai susegti nenaudojamos spiralinio ar terminio įrišimo priemonės, įmautės. Visi byloje pateikiami dokumentai turi būti A4 formato, išskyrus atvejus, kai kitų įstaigų išduotų dokumentų formatas yra kitoks. Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.
23. Prie paraiškos pridedama:
23.3. Valstybės įmonės Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro registravimo pažymėjimo kopija ir išplėstinio išrašo kopija (taikoma projekto vykdytojui paraišką teikiant pirmą kartą arba pasikeitus juridiniams duomenims);
24. Paraiškos iki kvietime nurodyto termino pabaigos turi būti pateiktos Savivaldybės administracijai vienu iš nurodytų būdų:
24.1. naudojantis pašto pasiuntinių teikiamomis paslaugomis, siunčiant Savivaldybės administracijai adresu Taikos g. 2, 93123 Neringa. Ant voko turi būti užrašyta: „Kultūros bei meno projektų atrankos konkursui“. Pašto žymeklyje nurodyta data turi būti ne vėlesnė, negu skelbime apie konkursą nurodyta paskutinė paraiškų pateikimo data;
24.2. pristatant į Savivaldybės administracijos „Vieną langelį“, adresu Taikos g. 2, 93123 Neringa. Ant voko turi būti užrašyta: „Kultūros bei meno projektų atrankos konkursui“. Pristatyti ne vėliau kaip iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos darbo pabaigos;
24.3. siunčiama elektroniniu laišku, adresu nurodytu skelbime, elektroninio laiško temoje nurodant „Kultūros bei meno projektų atrankos konkursui“. Paraiška turi būti pateikta teikėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Išsiuntimo data turi būti ne vėlesnė, negu skelbime apie konkursą nurodyta paskutinė paraiškų pateikimo data.
25. Kitais būdais pristatytos ir (arba) kitais nei skelbime nurodytais adresais pateiktos arba po kvietime nustatyto termino pabaigos pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos.
26. To paties projekto paraiška tai pačiai projekto veiklai ir jos išlaidoms finansuoti gali būti teikiama tik į vieną kvietime paskelbtą sritį ar programą. Nustačius, kad to paties projekto paraiška tai pačiai projekto veiklai ir jos išlaidoms finansuoti pateikta į daugiau nei vieną kvietime paskelbtą sritį ar programą, nesvarstoma nė viena pateikta paraiška.
27. Projektas gali būti finansuojamas tik vieną kartą. Gavus paraiškas Kultūros skyriaus darbuotojas sutikrina, ar tas pats projektas dalyvavo kituose Savivaldybės administracijos skelbtuose projektų dalinio finansavimo konkursuose (jaunimo, sporto, neformalaus ugdymo, sveikatos ir kt.) ir gavo finansavimą, antrą kartą skirtas finansavimas (kaip neteisėtas) grąžinamas Savivaldybės administracijai per 10 darbo dienų.
28. Vienas projekto vykdytojas gali teikti ne daugiau kaip 3 (tris) Tvarkos aprašo reikalavimus atitinkančias paraiškas.
29. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas pareiškėjų iniciatyva po jų pateikimo Savivaldybės administracijai yra negalimas, išskyrus aritmetinių klaidų taisymą, pažymų ir kitų dokumentų, dėl kurių išdavimo buvo kreiptasi į kompetentingas institucijas ar kitas įstaigas ir kurių atsakymas nebuvo gautas teikiant paraišką.
30. Už projekto priskyrimą sričiai, programai ar jos finansuojamai veiklai bei kitos paraiškoje pateikiamos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas. Paraiškoje nurodyta informacija apie paraiškos priskyrimą sričiai, programai ar jos finansuojamai veiklai, prioritetams gali būti koreguojama administracinės atitikties vertinimo metu, paraiškos I ir II dalyse bei jos prieduose esanti informacija ir projekto sąmata po paraiškos pateikimo netaisomos.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
31. Savivaldybės administracijai pateiktų paraiškų vertinimą sudaro trys etapai:
32. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus valstybės tarnautojai. Administracinės atitikties vertinimo metu:
32.2. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Tvarkos apraše ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų;
32.3. nustatoma ar paraiška teisingai priskirta sričiai, programai ar jos finansuojamai veiklai, prioritetams iš pateiktųjų sąrašo;
32.4. nustatoma ar einamaisiais metais teikiamas projektas nėra/nebuvo pateiktas į kitą Savivaldybės lėšomis finansuojamų projektų konkursą ir/arba nebuvo skirtas dalinis finansavimas. Tam nustatyti Kultūros skyriaus atsakingas specialistas elektroniniu paštu užklausia Savivaldybės skyrių vadovų ar atstovų, kurie organizuoja konkursus, iš dalies finansuojamus Savivaldybės lėšomis, apie tokio pat turinio projekto finansavimą einamaisiais metais.
33. Administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.
34. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiška pateikta nesilaikant Tvarkos apraše ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų ir Tvarkos aprašo 29 punkte nustatytais atvejais šį trūkumą leidžiama pašalinti, Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus valstybės tarnautojas paraiškoje nurodytu projekto vykdytojo elektroninio pašto adresu apie tai informuoja pareiškėją, nustatydamas ne trumpesnį nei 5 darbo dienų terminą vienkartiniam šio trūkumo pašalinimui.
35. Jeigu trūkumas nepašalinamas per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą arba trūkumo pašalinti neįmanoma, Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgaliotas asmuo priima sprendimą tokios paraiškos nesvarstyti. Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus valstybės tarnautojas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
36. Nustačius, kad paraiška neatitinka Tvarkos apraše ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų (paraiška pateikta į kvietime nenurodytą sritį, programą ar jos finansuojamą veiklą), tokia paraiška nesvarstoma. Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus valstybės tarnautojas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
37. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama vertinti ekspertams. Sričių projektų paraišką vertina 3 ekspertai, programų projektų paraišką – 5 ekspertai. Vieno teikimo paraiškas vertina vienodas ekspertų skaičius. Paraiškos vertinamos individualiai ir ekspertų grupėse.
38. Prieš pradedant paraiškų ekspertinį vertinimą, KMT nariai posėdžio metu nustato preliminarias kvotas sričių ir programų projektų daliniam finansavimui, kurios pateikiamos ekspertams.
39. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu Kultūros ir meno sričių ekspertų darbo reglamentu. Ekspertų darbas gali būti apmokamas.
40. Ekspertinio vertinimo metu projektas įvertinamas balu nuo 1 iki 100 balų Tvarkos apraše nustatyta tvarka.
41.Vertinant projektus, vertinamas vienas pareiškėjo nurodytas prioritetas, pasirinktas iš Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytų prioritetų, kurie skelbiami kartu su kvietimu teikti paraiškas. Už tikslingą ir argumentuotą prioriteto pasirinkimą suteikiama nuo 1 iki 20 balų. Jei paraiškoje nurodyti keli prioritetai – vertinamas pirmasis.
42. Balų skyrimo taisyklės, projektų vertinimo kriterijai ir jų balai nustatomi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintame projektų vertinimo kriterijų ir prioritetų vertinimo balų apraše ir papildomoje metodinėje medžiagoje.
43. Ekspertams įvertinus visų jiems pateiktų projektų atitiktį nustatytiems prioritetams ir kriterijams ir susumavus jų vertinimus atskirai pagal kiekvieną projektą, sudaromas projektų pagal surinktus balus suvestinis sąrašas. Šiame sąraše prie kiekvieno projekto pateikiamas bendras projekto surinktų balų skaičius, pagal matematinę formulę paskaičiuota suma, ekspertų rekomenduojama skirti ar neskirti lėšų suma, taip pat ekspertų grupės konsoliduoti argumentai dėl rekomenduojamos skirti lėšų sumos.
44. Finansavimas gali būti skiriamas projektams, surinkusiems ne mažiau nei 55 balų vidurkį. KMT siūlymu, minimalus balų vidurkis gali būti padidintas, jeigu ekspertų siūlomas finansavimas sričių ir (ar) programų projektams viršija nustatytas kvotas.
45. Finansavimas sričių projektams skiriamas atsižvelgiant į surinktų ekspertų balų sumos vidurkį ir prašomą sumą atitinkamai:
46. Ekspertų grupių konsoliduotos rekomendacijos svarstomos KMT posėdyje, Pristatyme turi teisę dalyvauti visi ekspertų grupės nariai.
47. KMT narių susirinkimas atlieka ekspertų išvadų vertinimą ir teikia rekomendacijas Savivaldybės administracijos direktoriui. Jeigu KMT narių susirinkimas nusprendžia paraiškai skirti ne visą prašomą sumą, KMT gali nurodyti kokios projekto sąmatoje nurodytos išlaidos (prašomos finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšomis) nefinansuojamos.
48. KMT gali rekomenduoti:
48.2. priimti kitokį nei ekspertų vertinimo rezultatuose (išvadose) rekomenduotas sprendimas. KMT, įvertinusi projekto atitikimą prioritetui, kriterijams, taip pat įvertinusi ekspertų rekomenduotą skirti lėšų sumą, argumentus dėl ekspertų vertinimo keitimo įrašo į KMT narių susirinkimo posėdžio protokolą. Ekspertų vertinimo rezultatus (išvadas) rengę ekspertai turi teisę stebėti sprendimo priėmimo procedūrą. Projektams surinkus vienodą balų skaičių, tačiau nesant pakankamai lėšų, reikalingų visiems vienodą balų skaičių surinkusiems projektams finansuoti, KMT narių susirinkimas pakartotinai įvertina vienodą balų skaičių surinkusius projektus, vadovaudamasis Tvarkos apraše ir(ar) Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nustatytais vertinimo kriterijais ir(ar) prioritetais.
49. KMT narių susirinkimo metu nustačius, jog įvertinus paraiškas vertų finansuoti projektų yra mažiau negu galima skirti lėšų suma, KMT narių susirinkimas teikia rekomendaciją Savivaldybės administracijos direktoriui programai ar sričiai skirtas, bet nepanaudotas lėšas, paskirstyti kitų programų ir (ar) sričių projektams.
50. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į KMT narių susirinkimo protokolu įformintas rekomendacijas, ne vėliau kaip per 80 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos, tačiau argumentuotu Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus siūlymu šis terminas gali būti pratęstas iki 20 darbo dienų, apie tai informuojant pareiškėjus elektroniniu paštu.
51. Informacija apie Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skirtą finansavimą projektams bei projektų vertinimo rezultatai (skirti balai) skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.neringa.lt ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo įsigaliojimo dienos, nurodant pareiškėjų pavadinimus, projektų pavadinimus, ekspertų skirtus balus ir skirtas lėšų sumas.
52. Likus nepanaudotų biudžeto asignavimų sričių ir (ar) programų projektų daliniam finansavimui, nepanaudotos lėšos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti skiriamos kitiems pagal surinktus balus sąraše žemiau esantiems tos pačios srities ir (ar) programos projektams arba kitų sričių ir (ar) programų projektams, negavusiems finansavimo.
V SKYRIUS
SUTARTIES SUDARYMAS IR VYKDYMO PRIEŽIŪRA
53. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, Savivaldybės administracija sudaro sutartį. Sutarties formą, atsižvelgdamas į Tvarkos aprašo nuostatas, tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
54. Sutarties sudėtinės dalys yra projekto paraiška ir sąmata (toliau – sąmata prie sutarties). Sutartyje turi būti nurodytas srities arba programos (ir (arba) jos veiklos) pavadinimas, projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirtų lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė už sutarties, Tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, sutarties galiojimo, pakeitimo ir nutraukimo, ginčų sprendimo sąlygos ir tvarka, kitos nuostatos, padedančios užtikrinti projekto vykdymo ir skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
55. Pareiškėjas, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, pateikia Savivaldybės administracijai sutarčiai parengti būtinus duomenis. Sutartį pasirašo įgaliotas pareiškėjo asmuo, o Sąmatą prie sutarties papildomai privalo pasirašyti už pareiškėjo buhalterinę apskaitą atsakingas asmuo.
Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus arba iki kol sutartis bus nutraukta.
VI SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYTOJO TEISĖS IR PAREIGOS
57. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį.
58. Nustačius, kad projekto vykdytojas neįvykdė Tvarkos aprašo 57 punkte nustatyto įsipareigojimo, Savivaldybės administracija nustato terminą, per kurį turi būti grąžinamos visos arba dalis projekto įgyvendinimui skirtų lėšų, kurios nebuvo panaudotos pagal sutartyje ar jos prieduose nurodytą paskirtį.
59. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:
60. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas vertinant, ar jos:
60.1. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos projekto vykdymo laikotarpiu, numatytu sutartyje, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, o išlaidas pateisinančiuose ir apmokėjimą įrodančiuose dokumentuose nurodytas turinys leidžia identifikuoti išlaidų ir projekto sąsajas;
61. Finansinių metų pradžioje projekto vykdytojas privalo skaičiuoti planuojamą metų veiklos finansavimą. Jeigu numatoma, kad veikla bus daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės ar Savivaldybės biudžetų arba kitų valstybės ar Savivaldybės fondų, arba VPĮ nustatytų viešųjų ar privačių juridinių asmenų lėšų, projekto vykdytojas tais finansiniais metais visus savo pirkimus, nepriklausomai nuo lėšų šaltinio, vykdo VPĮ nustatyta tvarka.
62. Jeigu projekto vykdytojas pagal planuojamą metų pradžioje finansavimą yra ne perkančioji organizacija, o per metus gavus finansavimą paaiškėja, kad jis tapo perkančiąja organizacija, visus pirkimus nuo šio momento jis privalo vykdyti vadovaujantis VPĮ.
63. Vykdytojai, kurie yra laikomi perkančiąja organizacija, privalo atlikti pirkimus vadovaudamiesi LR Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.
64. Vykdytojai, kurie nėra perkančioji organizacija, pirkimus vykdo siekdami išvengti konkurencijos iškraipymo bei užtikrinti visų prekių ar paslaugų tiekėjų lygiateisiškumą, nediskriminavimą bei vienodo požiūrio skaidrumą. Neperkančiosios organizacijos pirkimo tikslas – sudaryti ekonomiškai pagrįstą pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti Vykdytojui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant projektui skirtas finansavimo lėšas.
65. Neperkančioji organizacija pagal galimybę kvietimą dalyvauti pirkime pateikia daugiau nei vienam tiekėjui ir pasirenka ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.
66. Neperkančioji organizacija turi teisę kreiptis į vieną tiekėją ir sudaryti su juo pirkimo sutartį, kai yra bent viena iš sąlygų:
66.1. paskelbus kvietimą dalyvauti pirkime nebuvo gauta nė vieno neperkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus atitinkančio tiekėjo pasiūlymo, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;
66.2. prekes, paslaugas ar darbus dėl meninių ar techninių priežasčių gali tiekti, teikti ar atlikti tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, turintis išimtines teises gaminti (tiekti) šias prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus;
66.3. neperkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas ir įprastines prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių skaičius (kiekius), kai, pakeitus tiekėją, neperkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumų arba per didelių techninių eksploatacijos ir priežiūros sunkumų;
67. Pirkimo sutartis, kurios vertė be PVM viršija 5000 eurų (penkis tūkstančius eurų), turi būti sudaroma raštu. Kai kreipiamasi į vieną tiekėją, reikalavimai ir pasiūlymas gali būti pateikiami žodžiu.
68. Projekto tikslams pasiekti būtinų administravimo išlaidų (pvz., projekto vadovo ir darbuotojų darbo užmokesčio, biuro nuomos ir komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių) dydis negali būti didesnis nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos iš Savivaldybės biudžeto projektui įgyvendinti.
69. Projekto nenumatytų išlaidų dydis Sąmatoje prie sutarties negali būti didesnis nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Esant reikalui nenumatytoms išlaidoms priskirtas išlaidas projektų vykdytojai gali naudoti ir Sąmatoje prie sutarties kitoms išlaidoms padengti tuo atveju, jeigu minėtos išlaidos neviršija Tvarkos apraše nustatytų ribojimų.
70. Savivaldybės biudžeto lėšų dydis vieno programos projekto dalyvio maitinimui negali viršyti 20 procentų Sutarties pasirašymo metu galiojusios bazinės socialinės išmokos dydžio. Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimas ne projekto dalyvių (žiūrovų, svečių ir pan.) maitinimui yra neleidžiamas, išskyrus atvejus, kai tokios išlaidos yra būtinos projektui įgyvendinti.
71. Jei finansuojamo projekto pobūdis yra spausdintinio leidinio leidyba, projekto vykdytojas turi skirti Neringos savivaldybės Viktoro Miliūno viešajai bibliotekai (toliau – Biblioteka) ir Savivaldybės administracijai ne mažiau kaip 10 išleisto leidinio egzempliorių.
72. Jei finansuojamo projekto pobūdis yra skaitmeninio kūrinio (CD, DVD ar kitokios skaitmeninės laikmenos) leidyba, projekto vykdytojas po vieną išleisto kūrinio egzempliorių skiria Savivaldybės administracijai ir Bibliotekai.
73. Siekiant informuoti visuomenę apie Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą projektų finansavimui, visoje Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto sklaidos (reklaminėje) medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą finansuoja Savivaldybė, naudojant aiškiai matomą Savivaldybės herbą ir/ar Savivaldybės prekės ženklą. Savivaldybės administracijos sprendimu sutartyje gali būti nurodyti ir papildomi reikalavimai. Projekto vykdytojas įsipareigoja Savivaldybės herbą ir/ar Savivaldybės prekės ženklą naudoti teisės aktų nustatyta tvarka. Nustačius, kad nesilaikoma finansavimo šaltinio viešinimo ir Savivaldybės herbo ir/ar Savivaldybės prekės ženklo naudojimo tvarkos, Savivaldybės administracija turi teisę taikyti sutartyje numatytą atsakomybę.
74. Savivaldybės biudžeto lėšos, be Tvarkos aprašo 4 punkte nustatytų atvejų, taip pat negali būti naudojamos:
74.1. išlaidoms pagal sutartis su konsultantais, tarpininkais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;
74.2. baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms;
74.3. projektams, kurie yra bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo įstaigų mokymo programų dalis;
74.6. projektų vykdytojų veiklos plėtrai ar jų kasdienei veiklai (pavyzdžiui, biuro nuomai ar komunalinėms paslaugoms, internetui, telefoniniams pokalbiams, biuro prekėms, darbo užmokesčiui), tiesiogiai nesusijusiai su projekto įgyvendinimu;
75. Projekto vykdytojas gali ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki sutartyje nurodyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos Savivaldybės administracijai pateikti argumentuotą prašymą dėl:
75.1. projekto įgyvendinimo laikotarpio keitimo, kai prašoma projekto įgyvendinimo laikotarpį pratęsti ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;
75.2. sąmatos prie sutarties keitimo, kai keičiasi sąmatos prie sutarties straipsniuose nurodytų išlaidų paskirtis (projektui įgyvendinti reikalingos kitos išlaidos, negu nurodyta sąmatoje). Sąmata prie sutarties netikslinama, jei skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą išlaidų straipsnį neviršija 30 procentų.
76. Sprendimą dėl Tvarkos aprašo 75.1 ir 75.2 papunkčiuose nurodytų prašymų priima Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas valstybės tarnautojas per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos. Patenkinus prašymą koreguoti sąmatą, koreguota Projekto sąmata pasirašyta Projekto vykdytojo ir už buhalterinę apskaitą atsakingo asmens, pridedama prie Projekto sutarties bei pateikiama Buhalterinės apskaitos skyriui.
77. Projekto vykdytojas informuoja Savivaldybės administracijos Kultūros skyrių apie projekto pavadinimo ar projekto vadovo pasikeitimą per 5 darbo dienas įvykus tokiems pokyčiams.
78. Praleidus Tvarkos aprašo 75 punkte nustatytą terminą, prašymai yra atmetami, nebent projekto vykdytojas nurodo svarbias priežastis (force majeure) ir pateikia tai įrodančius dokumentus, dėl kurių šis terminas buvo praleistas.
79. Nepatenkinus ar atmetus prašymą, teiktą Tvarkos aprašo 75 punkte nustatyta tvarka, Projekto vykdytojas turi laikytis sutartyje nustatytų sąlygų.
80. Sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir pareigų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMO UŽ SKIRTAS LĖŠAS TVARKA
82. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą sutartyje numatytais terminais, Savivaldybės administracijai pateikia:
83. Jeigu projektas įgyvendinamas einamųjų metų gruodžio mėnesį, projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, 82.1–82.2 papunkčiuose nurodytus dokumentus pateikia per 5 darbo dienas nuo naujų biudžetinių metų pradžios.
84. Projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitos formas nustato ir tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
85. Jeigu projektui įgyvendinti lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 13 punkte nustatyta tvarka, projekto vykdytojas Savivaldybės administracijai atsiskaito tokia tvarka:
85.1. tarpinio atsiskaitymo metu – Tvarkos aprašo 82 punkte nustatyta tvarka, pateikdamas atitinkamus dokumentus pagal finansavimo etapo metu gautą lėšų sumą ir per tą laikotarpį pasiektus rezultatus;
86. Ataskaitos, pateiktos vėliau nei per Tvarkos aprašo 82 punkte nustatytą terminą, nepriimamos, o skirtos lėšos laikomos panaudotomis netinkamai ir turi būti grąžinamos Savivaldybės administracijai per jos nustatytą terminą, nebent projekto vykdytojas nurodo nenumatytas priežastis (force majeure) ir pateikia tai įrodančius dokumentus, dėl kurių šis terminas buvo praleistas, ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo nusprendžia jį atnaujinti.
87. Išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo ir perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
88. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra bankinius pavedimus patvirtinantys dokumentai, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
89. Nepanaudotas lėšas projekto vykdytojai privalo grąžinti Savivaldybės administracijai per sutartyje nurodytą terminą.
90. Savivaldybės administracijai nustačius, kad projekto vykdytojas nepagrįstai gavo lėšas ar netinkamai jas panaudojo, projekto vykdytojas privalo jas grąžinti Savivaldybės administracijai. Lėšų negrąžinus per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę dvejus metus dalyvauti pagal šį Tvarkos aprašą organizuojamuose konkursuose.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
92. Projektų konkursų dokumentai Savivaldybės administracijoje saugomi teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.
93. Pareiškėjams ir projektų vykdytojams, rašytiniu jų prašymu, Savivaldybės administracija pateikia jų projektą vertinusių ekspertų balų vidurkį pagal kiekvieną Tvarkos apraše nurodytą kriterijų ar prioritetą bei konsoliduotus ekspertų grupės argumentus dėl rekomenduojamos skirti lėšų sumos. Tuo atveju, jeigu KMT narių susirinkimas dėl projekto finansavimo priėmė kitokį, nei ekspertų rekomenduotas, sprendimą, pareiškėjams ir projektų vykdytojams pateikiamas ir KMT susirinkimo protokolo išrašas dėl šio sprendimo priėmimo.
94. Asmenims Savivaldybės administracija teikia informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.
95. KMT narių susirinkimo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.
96. Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją, kasmet įvertina Savivaldybės tarnautojų, dalyvaujančių sprendimų dėl finansavimo skyrimo priėmime, privačių interesų deklaracijoje pateiktą informaciją bei galimų rizikų identifikavimą. Pagal galimybes patikrina, ar darbuotojai nebuvo susiję su juridiniais asmenimis giminystės ar kitokiais ryšiais, tačiau nenusišalino.
97. Tvarkos aprašo, sutarčių sudarymo, sutarčių vykdymo, ataskaitų teikimo, ataskaitų tikrinimo ir tvirtinimo įgyvendinimo priežiūra vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.
98. Projektų vykdymo ir lėšų panaudojimo vertinimą gali atlikti Savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyrius, vadovaudamasis jo veiklą reglamentuojančiais teisės aktais.
PATVIRTINTA
Neringos savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T1-100
(Neringos savivaldybės tarybos 2022 m.
birželio 30 d. sprendimo Nr. T1-110
redakcija)
KULTŪROS BEI MENO PROJEKTŲ VERTINIMO EKSPERTŲ ATRANKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kultūros bei meno projektų vertinimo ekspertų atrankos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus asmenims, pretenduojantiems teikti ekspertinio vertinimo paslaugas Neringos savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija), ir jų atrankos tvarką.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PRETENDENTAMS
3. Asmuo, pretenduojantis teikti ekspertinio vertinimo paslaugas, turi atitikti šiuos reikalavimus:
3.2. turėti specialiųjų žinių, įgūdžių, kompetencijos ir ne mažesnę kaip 1 metų profesinės veiklos, darbo ar paraiškų ekspertinio vertinimo patirtį kultūros ir meno ar kitoje srityje;
III SKYRIUS
PRETENDENTŲ ATRANKA
5. Ekspertų atranka atliekama viešojo konkurso būdu, vadovaujantis kultūros ir meno sričių įvairovės principu.
6. Informacija apie atranką skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.neringa.lt, regioninėje ir respublikinėje spaudoje. Kvietime nurodomas paraiškų pateikimo laikas ir būtini dokumentai.
7. Asmuo, norintis teikti ekspertinio vertinimo paslaugas, Savivaldybės administracijos Kultūros skyriui (toliau – Kultūros skyrius) paštu arba elektroniniu būdu pateikia:
8. Sprendimą dėl asmens atitikties šiame Apraše nustatytiems reikalavimams priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta 5 narių Ekspertų atrankos komisija, į kurios sudėtį įeina 2 KMT nariai, 1 Neringos savivaldybės tarybos kultūros sritį kuruojančio komiteto atstovas ir 2 Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai.
9. Ekspertų atrankos komisija sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Aprašo 7 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos.
10. Ekspertų atrankos komisija, atsižvelgdama į asmens pateiktuose dokumentuose nurodytą patirtį kultūros, meno ar kitoje srityje bei turimas specialiąsias žinias ir įgūdžius, individualiai įvertina asmens atitiktį šiame Apraše nustatytiems reikalavimams balu nuo 1 iki 10 (blogiausias įvertinimas yra 1 balas, geriausias – 10 balų) ir užpildo Pretendentų vertinimo lentelę (2 priedas).
11. Ekspertų atrankos komisijos narių balai yra susumuojami ir išvedamas jų vidurkis. Vienai kadencijai į ekspertų duomenų bazę (toliau – duomenų bazė) įtraukiami visi asmenys, surinkę ne mažiau kaip 7 balus. Ekspertais pretenduojantys tapti asmenys apie Savivaldybės administracijos sprendimą informuojami elektroniniu paštu.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS EKSPERTŲ STATUSAS
13. Duomenų bazėje esantys asmenys yra laikomi ekspertais, galinčiais teisės aktų nustatyta tvarka atlygintinai arba neatlygintinai teikti ekspertinio vertinimo paslaugas. Savivaldybės administracija įsipareigoja išlaikyti duomenų bazėje esančių ekspertų anonimiškumą.
14. Su eksperto statusu susijusias teises ir pareigas ekspertas įgyja nuo projektų ekspertinio vertinimo paslaugų teikimo sutarties su Savivaldybės administracija sudarymo ir paraiškų perdavimo vertinti dienos (atlygintinų paslaugų teikimo atveju) arba nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl projektų ekspertinio vertinimo, ekspertų grupių sudarymo ir paraiškų perdavimo vertinti dienos (neatlygintinų paslaugų teikimo atveju).
15. Ekspertai yra anoniminiai. Ekspertas privalo išlikti anonimiškas ir išlaikyti kitų jam žinomų ekspertų anonimiškumą, jei kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip.
16. Ekspertų kadencijos trukmė – 2 metai. Tas pats asmuo ekspertu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
17. Ekspertai iš duomenų bazės gali būti pašalinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, Kultūros skyriui pasiūlius, jeigu:
17.3. ekspertas pažeidžia nešališkumo deklaracijoje ar konfidencialumo pasižadėjime nustatytus reikalavimus;
Kultūros bei meno projektų vertinimo
ekspertų atrankos aprašo
1 priedas
_____________________________________________________________
(vardas ir pavardė, asmens kodas)
______________________________________________________________
(ekspertinė (-s) sritis (-ys)
PRETENDENTO ANKETA
1. Asmeninė informacija:
1.1. Adresas susirašinėjimui .................................................................................................................
1.2. Telefonas .......................................................................................................................................
1.3. El. paštas .......................................................................................................................................
1.4. Banko sąskaitos rekvizitai (sąskaitos numeris; banko pavadinimas)
........................................................................................................................................................
1.5. Darbovietė (-s) (pavadinimas; pareigos)
.......................................................................................................................................................
2. Išsilavinimas ir kvalifikacija:
2.1. Aukštoji mokykla (pavadinimas; baigimo metai; specialybė pagal diplomą; kvalifikacinis laipsnis):
1) ..........................................................................................................................................................
2.2. Kita turima kvalifikacija ir ją patvirtinantys dokumentai (dokumento išdavimo data, numeris, pavadinimas; dokumentą išdavęs subjektas):
1) ..........................................................................................................................................................
3. Kūrybinės veiklos aprašymas (ne daugiau kaip 500 spaudos ženklų):
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Ekspertinio darbo patirtis per pastaruosius penkerius metus (organizacija, kurioje buvo atliktas ekspertinis darbas; ekspertinio darbo sritis):
1)..........................................................................................................................................................
5. Eksperto nuomone, galimų jo interesų konfliktų priežastys:
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
6. Ekspertinio vertinimo paslaugos bus teikiamos atlygintinai/neatlygintinai (reikalingą pabraukti).
7. Kita, eksperto nuomone, svarbi informacija:
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
Pažymiu, kad esu nepriekaištingos reputacijos, kaip numatyta šio Aprašo 3.3 papunktyje.
Anketą pateikė _______________________________________________
(parašas, vardas ir pavardė)
Kultūros bei meno projektų vertinimo
ekspertų atrankos aprašo
2 priedas
PRETENDENTŲ VERTINIMO LENTELĖ
Eil. Nr. |
Pretendento vardas ir pavardė |
Įvertinimas balais (1-10) |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|
Anketą pateikė _______________________________________________
(parašas, vardas ir pavardė)
_____________________
PATVIRTINTA
Neringos savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T1-100
(Neringos savivaldybės tarybos
2022 m. birželio 30 d. sprendimo Nr. T1-110
redakcija)
KULTŪROS BEI MENO PROJEKTŲ VERTINIMO EKSPERTŲ DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kultūros bei meno projektų vertinimo ekspertų darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Neringos savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija) paslaugas teikiančių ekspertų (toliau – ekspertai) darbo organizavimą, jiems teikiant išvadas dėl Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų sričių ir programų projektų (toliau – projektai) finansavimo.
2. Ekspertai savo veikloje vadovaujasi Kultūros bei meno projektų finansavimo Neringos savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašu (toliau – Tvarkos aprašas) ir kitais teisės aktais.
3. Ekspertai savo veiklą grindžia objektyvumo, nepriklausomumo, nešališkumo, konfidencialumo, kolegialumo, įstatymų viršenybės, lygiateisiškumo, skaidrumo ir kitais su ekspertų vykdoma veikla susijusiais principais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Prieš pradėdami vertinti projektų paraiškas, ekspertai pasirašo Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytos formos nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Šie dokumentai saugomi Savivaldybės administracijos Kultūros skyriuje (toliau – Kultūros skyrius) visą ekspertų darbo kadenciją.
5. Reglamente vartojamos sąvokos yra suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
EKSPERTŲ GRUPIŲ SUDARYMAS IR JŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
7. Ekspertų grupės yra sudaromos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iš ekspertų duomenų bazėje (toliau – duomenų bazė) esančių ekspertų, atsižvelgiant į atskiroms kultūros bei meno sritims ir programoms pateiktas paraiškas. Savivaldybės administracija įsipareigoja saugoti ekspertų anonimiškumą. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai dėl ekspertų grupių formavimo yra nuasmeninami. Esant nešališkumo deklaracijoje nurodytiems pagrindams, į ekspertų grupę nėra įtraukiamas ekspertas, kuris yra susijęs su tai grupei teikiamų vertinti paraiškų subjektais.
8. Atskirų sričių ir (ar) programų ekspertų grupę gali sudaryti nuo 3 iki 5 duomenų bazėje esančių ekspertų.
9. Pagrindinė ekspertų grupės veiklos forma yra posėdžiai, kuriuos organizuoja ir juos techniškai aptarnauja (rašo posėdžių protokolus, rengia kitus su posėdžiais susijusius dokumentus) Kultūros skyriaus darbuotojas.
10. Ekspertų grupei vadovauja ekspertų grupės vadovas, renkamas atviru balsavimu paprasta balsų dauguma pirmojo ekspertų grupės posėdžio metu. Ekspertų grupės vadovas privalo ekspertų grupės posėdžius organizuoti taip, kad jų metu būtų priimti šio Reglamento ir kitų teisės aktų reikalavimus atitinkantys ekspertų grupės sprendimai.
11. Ekspertų grupės posėdžių laiką, suderinęs su ekspertu grupės vadovu ir kitais nariais, nustato ir posėdžius sušaukia Kultūros skyriaus darbuotojas. Ekspertų grupės posėdis yra teisėtas, kai į jį yra atvykę ar nuotoliniu būdu dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų ekspertų grupės narių. Ekspertų grupės posėdžiai nėra vieši.
12. Ekspertų grupės posėdyje negalintis dalyvauti ekspertų grupės narys privalo apie tai nedelsdamas pranešti Kultūros skyriaus darbuotojui ir ekspertų grupės vadovui. Posėdyje nedalyvaujančio ekspertų grupės nario šiame Reglamente nustatyta tvarka užpildyta ir pateikta individualaus paraiškų vertinimo lentelė yra laikoma jo raštiška nuomone.
13. Ekspertų grupės posėdžio metu ekspertų grupės narys turi teisę teikti siūlymą dėl kito ekspertų grupės nario nušalinimo nuo paraiškos svarstymo, jeigu yra pagrįstai manoma, kad kito ekspertų grupės nario nušalinimas atitinka nešališkumo deklaracijoje nustatytus pagrindus. Pareiškus nušalinimą ekspertų grupės vadovui ir posėdyje dalyvaujančių ekspertų grupės narių balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą dėl ekspertų grupės vadovo nušalinimo priima Savivaldybės administracijos direktorius. Ekspertų grupės narys, dėl kurio nušalinimo balsuojama, balsavime nedalyvauja.
14. Priėmus sprendimą dėl ekspertų grupės nario nušalinimo nuo paraiškos vertinimo, tokio sprendimo pagrindimas fiksuojamas ekspertų grupės posėdžio protokole, kartu perskaičiuojant ekspertų grupės narių paraiškai skirtų balų ir siūlomų skirti sumų vidurkius, eliminuojant nušalinto ekspertų grupės nario vertinimą.
15. Nusišalinęs ar nuo paraiškos vertinimo nušalintas ekspertų grupės narys privalo tokios paraiškos svarstymo metu palikti patalpą arba virtualių susitikimų platformą, kurioje vyksta ekspertų grupės posėdis.
16. Ekspertų grupės sprendimai priimami posėdžiuose dalyvaujančių ekspertų grupės narių paprasta balsų dauguma, įskaitant ekspertų grupės nario balsą, kurio nuomonė pateikta raštu ar el. paštu. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamu laikomas ekspertų grupės vadovo balsas.
17. Ekspertų grupės sprendimai įforminami individualaus paraiškų vertinimo lentelių suvestinėje (toliau – lentelių suvestinė). Lentelių suvestinę pasirašo ekspertų grupės vadovas ir lentelę rengęs Kultūros skyriaus darbuotojas, individualaus paraiškų vertinimo lenteles – kiekvienas ekspertų grupės narys individualiai.
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMO IR IŠVADŲ DĖL JŲ TEIKIMO TVARKA
18. Dalinio finansavimo konkursams pateiktų paraiškų vertinimą sudaro šios dalys:
18.2. ekspertų individualus paraiškų vertinimas. Kiekvieną kultūros ir meno sričių paraišką vertina 3 ekspertai, programų projektų paraišką vertina 5 ekspertai. Vieno teikimo paraiškas vertina vienodas ekspertų skaičius;
19. Kultūros skyriaus darbuotojas ekspertų grupės nariams elektroniniu būdu pateikia paraiškas individualiam jų įvertinimui. Kartu su paraiškomis pateikiama šio Reglamento 20 punkte nustatytus reikalavimus atitinkanti individualaus paraiškų vertinimo lentelės forma, paraiškų vertinimą reglamentuojantys teisės aktai ir planuojama mažiausia paraiškose nurodytiems projektams finansuoti lėšų suma (kvota). Ekspertų grupės nariai paraiškas įvertina per teisės aktais nustatytą terminą.
20. Individualaus paraiškų vertinimo lentelėje nurodoma: paraišką pateikęs asmuo, projekto veiklos pavadinimas, prašoma ir visa projektui įgyvendinti reikalinga suma, paraiškos vertinimo prioritetas (-ai) ir (ar) kriterijai, ekspertų grupės nario paraiškos vertinimo prioritetui (-ams) ir (ar) kriterijui (-ams) skiriami balai ir jų suma, matematiškai paskaičiuota projektui įgyvendinti siūloma skirti suma, argumentuota išvada dėl projekto atitikties nustatytiems prioritetams ir (ar) kriterijams.
21. Ekspertų grupės narys, vadovaudamasis šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais bei turima kompetencija ir patirtimi, įvertina visas jam pateiktas paraiškas, užpildo individualaus paraiškų vertinimo lentelę ir pateikia ją Kultūros skyriaus darbuotojui (elektroniniu paštu arba individualiai).
22. Jeigu paraiškos vertinimo prioritetui (-ams) ir (ar) kriterijams skiriamų balų suma yra ne mažesnė kaip 55 balai, ekspertų grupės narys gali siūlyti finansuoti projektą. Tokiu atveju prioritetas yra teikiamas paraiškoms, kurių vertinimo prioritetui (-ams) ir (ar) kriterijams skiriamų balų suma yra didžiausia.
23. Jeigu paraiškos vertinimo prioritetui (-ams) ir (ar) kriterijams skiriamų balų suma yra mažesnė nei 55 balai, laikoma, kad ekspertų grupės narys siūlo projekto nefinansuoti. Tokiu atveju individualaus paraiškų vertinimo lentelėje, nurodant projektui įgyvendinti siūlomą skirti sumą, rašomas „0“ (nulis).
24. Kultūros skyriaus darbuotojas jam ekspertų grupės narių pateiktose individualaus paraiškų vertinimo lentelėse nurodytų duomenų atitiktį šame Reglamente ir kituose teisės aktuose nustatytiems reikalavimams patikrina ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos.
25. Kultūros skyriaus darbuotojas, nustatęs ekspertų grupės nario pateiktos individualaus paraiškų vertinimo lentelės trūkumus šiuos trūkumus individualiai arba elektroniniu būdu nurodo ekspertų grupės nariui ir nustato terminą jiems pašalinti.
26. Tinkamai užpildytoje individualaus paraiškų vertinimo lentelėje nurodyti duomenys yra galutiniai ir nekeičiami.
27. Kultūros skyriaus atsakingas darbuotojas iki pirmojo ekspertų grupės posėdžio parengia šio Reglamento 29 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančią lentelių suvestinę ir teikia ją svarstyti ekspertų grupei jos posėdžio metu. Lentelių suvestinė tvirtinama šio Reglamento 30 punkte nustatyta tvarka.
28. Lentelių suvestinėje nurodoma: paraišką pateikęs asmuo, projekto veiklos pavadinimas, prašoma ir visa projektui įgyvendinti reikalinga suma, ekspertų grupės narių kiekvienai paraiškai skirtų balų suma ir siūlomo skirti finansavimo suma, ekspertų grupės narių projektui įgyvendinti siūlomų skirti balų ir sumų vidurkiai. Nurodant ekspertų projektui finansuoti siūlomos sumos vidurkį, skaičiuojama tik siūliusių projektą finansuoti sumos vidurkis, t. y., jei vienas iš ekspertų siūlo projekto nefinansuoti, jo siūloma suma (0) neįtraukiama skaičiuojant siūlomos finansuoti sumos vidurkį.
29. Lentelių suvestinėje nurodoma iš eilės nuo didžiausios iki mažiausios ekspertų grupės narių paraiškai skirtų balų vidurkių suma.
30. Kultūros skyriaus atsakingas darbuotojas ekspertų grupės posėdžio metu pristato lentelių suvestinę ir siūlo priimti konsoliduotą išvadą dėl projektams įgyvendinti siūlomų skirti sumų. Ekspertų grupei priėmus sprendimą keisti lentelių suvestinėje nurodytus duomenis, toks sprendimas yra argumentuojamas ir pateikiamas minėtoje suvestinėje. Lentelių suvestinę pasirašo kiekvienas posėdyje dalyvavęs ekspertų grupės vadovas ir Kultūros skyriaus atsakingas darbuotojas. Paraiškų teikėjai turi teisę susipažinti su nuasmenintomis lentelių suvestinėmis.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Jeigu ekspertų grupės narys nevykdo arba netinkamai vykdo šiame Reglamente nurodytas pareigas ir per Kultūros skyriaus darbuotojo nustatytą terminą šių trūkumų nepašalina, nesilaiko konfidencialumo pasižadėjime bei nešališkumo deklaracijoje nustatytų reikalavimų, Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Kultūros skyriaus argumentuotą siūlymą, priima sprendimą pašalinti ekspertą iš ekspertų duomenų bazės.