PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. rugpjūčio 8 d. Nr. T2-254
Palanga
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 6 dalimi, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2023 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. V-845 „Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. V-11069 „Dėl priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės tarybos 2021 m. balandžio 1 d. sprendimą Nr. T2-76 „Dėl priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, LT-91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos.
PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės tarybos
2024 m. rugpjūčio 8 d. sprendimo Nr. T2-254
1 punktu
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato bendruosius priešmokyklinio ugdymo reikalavimus, priešmokyklinio ugdymo organizavimą ir finansavimą Palangos miesto savivaldybės mokyklose (toliau – Mokykla). Priešmokyklinį ugdymą vykdo Mokykla, kurios nuostatuose numatytas priešmokyklinio ugdymo teikimas.
3. Mokslo metai prasideda rugsėjo 1 d., baigiasi rugpjūčio 31 d. Mokslo ir žinių dienai sutapus su poilsio diena, mokslo metų pradžia nukeliama į artimiausią darbo dieną po poilsio dienos.
II SKYRIUS
BENDRIEJI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO REIKALAVIMAI
5. Priešmokyklinis ugdymas:
5.1. pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais iki balandžio 30 dienos jam sueina 5 metai;
5.2. gali būti pradedamas teikti vaikui, kai jam tais kalendoriniais metais 5 metai sueina iki rugsėjo 1 dienos, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą. Priešmokyklinis ugdymas turi būti pradėtas teikti ne vėliau, negu vaikui tais kalendoriniais metais sueina 6 metai;
5.3. tėvai (globėjai) turi teisę kreiptis į Palangos švietimo pagalbos tarnybą (toliau – Tarnyba) dėl vaiko, kuriam 5 metai sueina iki balandžio 30 d., brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo. Rekomenduojama kreiptis ne anksčiau nei vaikui sueina 4 metai 8 mėnesiai (atsižvelgiant į vaiko brandumo mokyklai įvertinimo testo taikymo galimybes). Tarnyba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki rugpjūčio 31 d., nuo kreipimosi dienos pateikia rekomendacijas tėvams (globėjams) dėl vaiko pasirengimo mokytis; tėvai (globėjai), nusprendę pasinaudoti teise įvertinti vaiko brandumą ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, į Tarnybą privalo kreiptis ne vėliau kaip iki rugpjūčio 1 d. imtinai;
5.4. vykdomas pagal Programą, kurios minimali trukmė yra:
5.4.2. 160 valandų per metus, jei gydytojų konsultacinė komisija (toliau – GKK) vaikui yra paskyrusi ugdymą namie 12 mėnesių;
5.5. gali trukti dvejus metus, jeigu vaikui priešmokyklinis ugdymas buvo pradėtas teikti, kai jam tais kalendoriniais metais suėjo 5 metai, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą;
5.6. pagal Programą vaikas gali būti ugdomas (ugdytis) šeimoje. Vaikų ugdymą (ugdymąsi) šeimoje tėvams (globėjams) padeda organizuoti ikimokyklinio ugdymo mokykla ir bendrojo ugdymo mokykla, kurios nuostatuose įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas, vadovaudamasi Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo”;
5.7. gali būti neteikiamas tėvų (globėjų) pageidavimu vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai, tuo atveju, kai užsienio valstybėje vaikas ugdymo įstaigoje buvo ugdomas pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ar kitą neformaliojo ugdymo /vaikų švietimo ar formaliojo švietimo programą ne trumpiau kaip 640 val. per metus ir tėvai (globėjai) pateikia tai patvirtinančius dokumentus (toliau – Dokumentai) mokyklai, vykdančiai pradinio ugdymo programą. Jei tėvų (globėjų) pateikti Dokumentai pripažįstami kaip įrodantys vaiko ugdymąsi, tai tėvų (globėjų) sprendimu vaikas gali būti ugdomas pagal pradinio ugdymo programą. Tėvų (globėjų) sprendimu vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai ir jis buvo ugdomas užsienio valstybėje ugdymo įstaigoje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ar kitą neformaliojo ugdymo/vaikų švietimo ar formaliojo švietimo programą, gali būti ugdomas pagal Programą.
7. Grupės darbo/veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė (per mėnesį, savaitę, parą), teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo mokytojo, ikimokyklinio ugdymo mokytojo, ikimokyklinio ugdymo meninio, fizinio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo, mokytojo padėjėjo ir kitų), dirbančių Grupėje, skaičius yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).
8. Palangos miesto savivaldybės taryba pagal Švietimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo jiems suteiktus įgaliojimus:
8.1. kasmet įvertina priešmokyklinio ugdymo poreikį, turimus išteklius ir prireikus tikslina ir tvirtina Mokyklas, vykdančias Programą, Grupių Mokyklose skaičių ir Modelius;
8.3. nustato vaikų, ugdomų pagal Programą, vežiojimo į Mokyklą ir iš jos poreikį ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja vežiojimą;
III SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS
9. Mokykla:
9.2. atsižvelgdama į tėvų (globėjų) poreikius ir galimybes, su tėvais (globėjais) aptaria ir pasirašo mokymo sutartį, kurioje nurodoma: mokymo sutarties šalys, ugdymo Programa, jos pradžios ir pabaigos laikas, šalių įsipareigojimai, mokymo sutarties terminas, sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios kitiems teisės aktams;
9.4. po mokymo sutarties pasirašymo vaiką įregistruoja Mokinių registre nurodant pirmąją vaiko ugdymosi dieną. Iš Mokinių registre sukauptų duomenų: mokinio vardas ir pavardė; asmens kodas; atvykimo data (pirmoji mokinio ugdymosi diena); namų adresas; grupė, į kurią mokinys atvyko; grupė, kurioje mokinys ugdosi; grupė, iš kurios mokinys išvyko; įsakymo apie išvykimą data ir numeris; Mokykla, į kurią vaikas išvyko ugdytis, – automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams išspausdinamas ir sudaromas Mokinių abėcėlinis žurnalas;
9.5. Mokinių abėcėliniame žurnale mokinių pavardes ir vardus surašo abėcėlės tvarka. Registracijos numeriai kasmet pradedami nuo 1. Informacija atnaujinama, jei pasikeičia mokinio gyvenamosios vietos adresas, vardas arba pavardė, o buvęs įrašas išsaugomas. Tuo atveju, kai nežinoma, į kokią Mokyklą mokinys yra išvykęs, gali būti įrašoma: užsienio valstybės, savivaldybės pavadinimas arba „Nežinoma“. Kitų mokslo metų Mokinių abėcėlinio žurnalo aplankas Mokinių registre formuojamas iš atitinkamais mokslo metais sukauptų mokinių duomenų, patikslinus informaciją apie mokinio grupę / klasę, kurioje jis ugdosi / mokosi, ir įrašius duomenis apie tais mokslo metais išvykusius ir atvykusius mokinius;
9.6. nustato ugdomosios veiklos planavimo, vaiko ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimo formą ir jų parengimo terminus;
9.7. pateikia Mokyklai, vykdančiai priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, priešmokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ar jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojo (-ų), (švietimo pagalbos specialisto (-ų), jeigu buvo teikta pagalba), rekomendaciją, parengtą pagal Tvarkos aprašo priede pateiktą formą (toliau – Rekomendacija). Rekomendacija turi būti pasirašyta priešmokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ir patvirtinta Mokyklos vadovo.
10. Vaikų tėvai (globėjai) privalo užtikrinti vaiko punktualų, reguliarų Mokyklos lankymą (jei vaikas negali atvykti į Mokyklą, nedelsiant turi informuoti Mokyklą jos nustatyta tvarka) ir kitų mokymo sutartyje nurodytų pareigų vykdymą.
12. Programą gali įgyvendinti:
12.1. priešmokyklinio ugdymo mokytojas arba priešmokyklinio ugdymo mokytojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio, fizinio ugdymo dalis;
13. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programą pritaiko Grupėje dirbantis priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojas kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, sudaryta vadovaujantis Mokyklos vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. V-579 „Dėl Mokyklos vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir tėvais (globėjais), vadovaudamiesi Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
14. Grupėje, kurioje ugdomi ir vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, Tarybos sprendimu kartu su priešmokyklinio ugdymo mokytoju ar jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytoju turi dirbti mokytojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu.
15. Grupėje, kurioje ugdomi tik vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti asmenys, atitinkantys Švietimo įstatymo ir Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-774 „Dėl Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.
16. Grupėje vaikų skaičius negali viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nurodyto vaikų skaičiaus.
17. Grupė:
18 Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:
18.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai);
19. Programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.
20. Priešmokyklinio ugdymo mokytojas ar ikimokyklinio ugdymo mokytojas, dirbantis Grupėje ar Jungtinėje grupėje:
20.1. organizuoja ugdomąją veiklą pagal Programą, atsižvelgdamas į patvirtinto Modelio ypatumus, individualius vaikų poreikius. Nepriklausomai nuo Modelio, priešmokyklinio ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką;
20.2. siekdamas dermės ir ugdymo tęstinumo tarp priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų, yra susipažinęs su pirmos klasės ugdymo programos nuostatomis, skirtomis pirmai–antrai klasei;
20.3. įvertina vaikų ugdymosi pasiekimus 2–3 kartus per mokslo metus, vadovaudamasis Programa, juos fiksuoja ir aptaria su tėvais (globėjais);
20.4. per 4 savaites nuo Programos pradžios atlieka vaikų ugdymo ir ugdymosi poreikių vertinimą, kurį fiksuoja Mokyklos vaiko ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimo nustatytoje formoje, ir aptaria jį su tėvais (globėjais);
20.5. įgyvendinęs Programą, atlieka vaikų ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimą pagal visas Programoje ugdomas kompetencijas ir visose Programoje aprašytose pasiekimų srityse, aptaria jį su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją pagal Tvarkos aprašo priede nustatytą formą;
20.6. pateikia Mokyklai, vykdančiai priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, priešmokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) (švietimo pagalbos specialisto (-ų), jeigu buvo teikta pagalba) rekomendaciją, parengtą pagal Rekomendaciją. Rekomendacija turi būti pasirašyta priešmokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ir patvirtinta Mokyklos vadovo;
20.7. vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pažangą ir pasiekimus vertina kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, aptaria su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją, skirtą mokyklai, vykdančiai priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ir Mokyklos vaiko gerovės komisijai;
20.8. vaikų pažangą Programos įgyvendinimo laikotarpiu vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus;
21. Dėl vaiko mokymo namie vienas iš tėvų (globėjų) prašymą teikia Mokyklos vadovui. Prie prašymo pridedama GKK pažyma. Mokinio ugdymas namie per tris darbo dienas įforminamas Mokyklos vadovo įsakymu.
22. Vaikų, atvykstančių gydytis į VšĮ Palangos vaikų reabilitacijos sanatoriją „Palangos gintaras“, priešmokyklinį ugdymą organizuoja Palangos sanatorinė mokykla. Vaikai ugdomi grupėje, jei nesusidaro grupė, vaikas ugdomas individualiai. Prieš vaikui išvykstant iš VšĮ Palangos vaikų reabilitacijos sanatorijos „Palangos gintaras“ Palangos sanatorinė mokykla išduoda pažymą apie vaiko ugdymosi pažangą ir pasiekimus.
23. Ugdymas namie organizuojamas laikantis ugdymo proceso organizavimo higienos reikalavimų, atsižvelgiant į vaiko sveikatos būklę ir organizmo funkcines galimybes, Mokyklos vadovo patvirtintą ir su vienu iš mokinio tėvų (globėjų) suderintą individualų ugdymo tvarkaraštį, bet ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę.
24. Priešmokyklinio ugdymo mokytojas ar, vadovaujantis Tvarkos aprašo 21.3 papunkčiu, ikimokyklinio ugdymo mokytojas, ugdantis vaiką namie ar sanatorijos mokykloje, vaikų ugdymosi pažangą ir pasiekimus vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus, vaikų pasiekimus fiksuoja vaiko pasiekimų apraše, aplanke, skaitmeninėse laikmenose ar kt. Ne rečiau kaip kartą per Mokyklos nustatytą ugdymo laikotarpį namie ugdomo vaiko ugdymo rezultatus aptaria kartu su tėvais (globėjais) ir Mokyklos vaiko gerovės komisija.
25. Vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikių, pažangos įvertinimas atliekamas vadovaujantis vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikių, pažangos įvertinimo tvarkos aprašu, kurį tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.
26. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu arba esant aplinkybėms Mokykloje, dėl kurių priešmokyklinis ugdymas negali būti organizuojamas Grupėje, ugdymo procesas organizuojamas taip kaip nustatyta Priešmokyklinio ugdymo tvarkos apraše, kurį tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.
IV SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
27. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo Modeliai:
27.1. Pirmas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną (ugdymo veiklai skiriama ne mažiau kaip 4 val.). Ugdymas grupėje organizuojamas kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojai ir auklėtojo padėjėjas. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba;
27.2. Antras modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną (ugdymo veiklai skiriama ne mažiau kaip 4 val.). Grupė gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau priešmokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojai ir auklėtojo padėjėjas. Ugdymo procesą pedagogai diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba;
27.3. Trečias modelis. Jungtinė vaikų ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną (ugdymo veiklai skiriama ne mažiau kaip 4 val.). Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su priešmokyklinio ugdymo grupe (jungiami ikimokyklinio amžiaus vaikai su 6 metų vaikais). Joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojai, papildomai išklausę priešmokyklinio ugdymo kursą, ir auklėtojo padėjėjas. Ugdymo procesą pedagogai diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba;
27.4. Ketvirtas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Pagal šį modelį priešmokyklinėje ugdymo grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas. Grupės veikla Mokyklos sprendimu prasideda ne anksčiau kaip 8.00 val. ir ne vėliau kaip 9.00 val. Dirbant pagal šį Modelį vaikų maitinimas Mokykloje gali būti neorganizuojamas;
27.5. Penktas modelis. Specialioji grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną (ugdymo veiklai skiriama ne mažiau kaip 4 val.). Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojai ir auklėtojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Tvarkos aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.
30. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, savivaldybių biudžetų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.
Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo
priedas
(Priešmokyklinio ugdymo mokytojo (-ų) ar jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-ų) rekomendacijos forma)
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO MOKYTOJO (-Ų) AR JUNGTINĖS GRUPĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYTOJO (-Ų) REKOMENDACIJA
__________________________________________
(Mokyklos pavadinimas)
_________________ Nr. ______
(Data)
Vaiko vardas, pavardė ________________________________________________
Gimimo data _______________________________________________________
Ugdymosi kalba_____________________________________________________
Gimtoji kalba _______________________________________________________
Mokyklos kontaktai (tel. numeris, el. pašto adresas)
________________________________________________________________________________
Vaiko pasiekimai – kompetencijos, baigus Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą:
1. Komunikavimo kompetencija ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Kultūrinė kompetencija
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Kūrybiškumo kompetencija
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. Pažinimo kompetencija
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5. Pilietiškumo kompetencija
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. Skaitmeninė kompetencija
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
8. Teikta švietimo pagalba (jos rezultatai) ir rekomendacija dėl švietimo pagalbos tęstinumo
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
9. Kita svarbi informacija (pvz., adaptacija grupėje, lankomumas ir kt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
IŠVADA* dėl rekomendacijos tęsti vaiko mokymą pagal Pradinio ugdymo bendrąją programą arba tęsti vaiko ugdymą pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (nurodyti, kurias kompetencijas ir ką konkrečiai jose tobulinti, kitą svarbią informaciją, kodėl rekomenduojama tęsti ugdymą(si) pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą) įvertinus visų metų vaiko pažangą ir pasiekimus, ugdantis pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
* IŠVADA nerašoma, kai vaikui tais kalendoriais metais sueina 7 metai ir jis privalo pradėti ugdytis pagal Pradinio ugdymo bendrąją programą.
Mokyklos vadovas _________________ __________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai) ______________ __________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
ar
Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo mokytojas (-ai) ______________ _________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)