NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL NERINGOS SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 30 d. Nr. T1-113

Neringa

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5  dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Neringos savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą (toliau – aprašas ) (pridedama).

2. Įpareigoti Neringos savivaldybės administracijos direktorių organizuoti šio sprendimo 1 punktu patvirtinto aprašo įgyvendinimą.

3. Panaikinti Neringos savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T1-259 „Dėl strateginio planavimo Neringos savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2022 m. liepos 1 d.

Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Neringos savivaldybės interneto svetainėje www.neringa.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Darius Jasaitis


 

PATVIRTINTA

Neringos savivaldybės tarybos

2022 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T1-113

 

 

NERINGOS SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Neringos savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Neringos savivaldybės (toliau – savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Padaliniai – savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai.

2.2. Pažangos veikla – konkrečiu apibrėžtu laikotarpiu savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyvių vykdoma veikla, skirta naujam produktui sukurti ar geresnėms sąlygoms tęstinei veiklai vykdyti sudaryti, įgyvendinant pažangos uždavinius.

2.3. Programa – savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta Nacionaliniame pažangos plane nustatytiems pažangos uždaviniams ir savivaldybės tęstinės veiklos uždaviniams įgyvendinti.

2.4. Programų koordinatoriai – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

2.5. Savivaldybės administracijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – metinis veiklos planas) – savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga savivaldybės administracija, savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.

2.6. Strateginio plėtros plano priemonių koordinatoriai – savivaldybės strateginiame plėtros plane numatyti padaliniai, atsakingi už tam tikrų šio plano priemonių įgyvendinimo koordinavimą.

2.7. Tęstinė savivaldybės veikla – savivaldybės veikla įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuria tiesiogiai neįgyvendinami strateginiai tikslai, tačiau ja galima prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo.

2.8. Kitos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, strateginio planavimo sistemos dalyviai, atsakingi už šių dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.

4. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:

4.1. savivaldybės strateginis plėtros planas;

4.2. savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos;

4.3. savivaldybės strateginis veiklos planas;

4.4. savivaldybės administracijos, savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai.

5. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.

6. Savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviai:

6.1. savivaldybės taryba;

6.2. savivaldybės administracija;

6.3. savivaldybės biudžetinės įstaigos;

6.4. savivaldybės viešosios įstaigos;

6.5. savivaldybės valdomos įmonės;

6.6. savivaldybės gyventojai.

7. Savivaldybės strateginio planavimo sistemos principai:

7.1. darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą;

7.2. veiksmingumo ir orientavimosi į rezultatus – priimant viešojo valdymo sprendimus, rengiant ir įgyvendinant strateginio planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams ir uždaviniams nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;

7.3. įrodymais grįsto valdymo – viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir vertinimo išvadomis;

7.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo – viešojo valdymo sprendimai ir strateginio planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius, atsižvelgiant į strateginius tikslus, uždavinius ir finansines galimybes naudoti ir išlaikyti pasiektus rezultatus;

7.5. bendradarbiavimo – strateginio planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviams, racionaliai naudojant jų turimus žmogiškuosius, materialinius ir finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;

7.6. atvirumo ir įtraukimo – strateginio planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimų priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su savivaldybės bendruomene. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;

7.7. lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią susidaryti kliūtims arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams, taip pat visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją;

7.8. ateities vertinimo – strateginis planavimas remiasi ateities įžvalgomis, rengiant planavimo dokumentus sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities alternatyvos ir jų galima įtaka savivaldybės veiklai.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA, VERTINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

8. Savivaldybės strateginis plėtros planas turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos.

9. Savivaldybės strateginį plėtros planą rengia savivaldybės administracija. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, stebėseną ir ataskaitų rengimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius.

10. Savivaldybės strateginio plėtros plano struktūra:

10.1. bendroji informacija – nurodomas savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo tikslas, laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant šį planą, kita aktuali informacija;

10.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – pateikiama savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;

10.3. savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant savivaldybės strateginį plėtros planą. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti savivaldybės išskirtinumą;

10.4. savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės;

10.5. preliminarus lėšų savivaldybės strateginiam plėtros planui įgyvendinti poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;

10.6. Klaipėdos regiono plėtros plane pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba kuriuos įgyvendinant dalyvauja savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti;

10.7. kiti savivaldybės lėšomis finansuojami projektai;

10.8. savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos ir kita reikalinga informacija.

11. Rengiant savivaldybės strateginį plėtros planą turi būti siekiama kuo aktyvesnio visų suinteresuotų savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyvių dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotosiomis šalimis.

12. Savivaldybės strateginio plėtros plano projektui parengti sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos darbuotojai, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių ir kitų Neringos savivaldybėje veikiančių organizacijų atstovai bei savivaldybės bendruomenės nariai.

13. Parengtas savivaldybės strateginio plėtros plano projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis.

14. Pasibaigus viešosioms konsultacijoms, patikslintas savivaldybės strateginio plėtros plano projektas teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

15. Savivaldybės strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu pateikiami savivaldybės administracijos direktoriui. Pasiūlymus dėl savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo gali teikti savivaldybės tarybos nariai, padalinių ir savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

16. Savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo projektą rengia Neringos savivaldybės administracijos Strateginio planavimo, investicijų ir turizmo skyrius (toliau – skyrius).

17. Savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimai tvirtinami savivaldybės tarybos sprendimu.

18. Savivaldybės strateginį plėtros planą ir jo pakeitimus savivaldybės interneto svetainėje skelbia skyrius.

19. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitos rengiamos kas dveji metai.

20. Skyrius, surinkęs informaciją iš savivaldybės strateginio plėtros plano priemonių koordinatorių, Oficialiosios statistikos portalo, ją apibendrina ir parengia laisvos formos savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie plane numatytų priemonių, projektų įgyvendinimą ir rodiklių pasiekimą.    

21. Parengęs savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, skyrius teikia ją savivaldybės tarybai iki atitinkamų metų rugsėjo 30 d.

22. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės tarybai pritarus savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitai, skyrius ją paskelbia savivaldybės interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

23. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme arba sprendimą dėl jų rengimo priima savivaldybės taryba.

24. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma savivaldybės strateginio plėtros plano arba savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra.

25. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas tvirtina savivaldybės taryba.

26. Už savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys padaliniai, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų arba savivaldybės valdomų įmonių vadovai.

27. Informacija apie savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama padalinių, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių ir savivaldybės metinėse veiklos ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti savivaldybės tarybai atskiros šių dokumentų įgyvendinimo ataskaitos. 

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

28. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais juos tikslinant), siekiant suplanuoti savivaldybės asignavimus, skirtus Klaipėdos regiono plėtros plane ir (arba) savivaldybės strateginiame plėtros plane nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.

29. Už savivaldybės strateginių veiklos planų parengimą ir įgyvendinimą atsakingas savivaldybės administracijos direktorius.

30. Savivaldybės administracijos direktorius skiria programų koordinatorius, atsakingus už savivaldybės strateginio veiklos plano programų parengimą, bei tvirtina savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo grafiką. Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo schema pateikiama šio aprašo priede.

31. Savivaldybės strateginių veiklos planų rengimo formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

32. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis Klaipėdos regiono plėtros planu, savivaldybės strateginiu plėtros planu, savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais, atsižvelgiant į Neringos savivaldybės administracijos Biudžeto ir turto valdymo skyriaus (toliau – Biudžeto ir turto valdymo skyrius) parengto Neringos savivaldybės maksimalių asignavimų prognozuojamo plano (toliau – maksimalūs asignavimai) ateinantiems metams biudžeto programoms vykdyti duomenis.

33. Savivaldybės strateginiame veiklos plane pateikiama ši informacija:

33.1. savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

33.2. savivaldybės strateginiame plėtros plane nurodyti savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;

33.3. planuojami asignavimai, skirti Nacionaliniame pažangos plane ir (ar) savivaldybės strateginiame plėtros plane numatytoms pažangos priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;

33.4. planuojami pasiekti rezultatai;

33.5. savivaldybės programos, apimančios pažangos ir tęstinę veiklą;

33.6. Klaipėdos regiono plėtros plano pažangos priemonės ir projektai;

33.7. savivaldybės įgyvendinami projektai, kurie neįtraukti į Klaipėdos regiono plėtros planą;

33.8. valstybės biudžeto dotacijos ir jų vertinimo ir stebėsenos rodikliai;

33.9. savivaldybės valdomų įmonių planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;

33.10. kita svarbi susijusi informacija.

34. Savivaldybės veiklos prioritetai planuojami metams.

35. Kasmet savivaldybės strateginio veiklos plano projekto rengimas pradedamas einamųjų metų savivaldybės veiklos prioritetų ir siekiamų rezultatų peržiūra bei ateinančių metų savivaldybės veiklos prioritetų projekto parengimu.

36. Už savivaldybės veiklos prioritetų projekto parengimą atsakingas skyrius.

37. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, savivaldybės valdomos įmonės, atsižvelgdamos į savivaldybės veiklos prioritetų projektą, kitus planavimo dokumentus, iš savivaldybės gyventojų ar Neringos savivaldybėje veikiančių organizacijų gautus prašymus bei Biudžeto ir turto valdymo skyriaus parengtus maksimalius asignavimus, parengia ir pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius. Ši informacija pateikiama savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintomis savivaldybės strateginių veiklos planų programų formomis.

38. Padaliniai, surinkę informaciją iš kuruojamų savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių, atsižvelgdami į savivaldybės veiklos prioritetų projektą, kitus planavimo dokumentus, iš savivaldybės gyventojų ar Neringos savivaldybėje veikiančių organizacijų gautus prašymus bei maksimalius asignavimus, pateikia programų koordinatoriams informaciją apie jų veiklos sričių planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius. Ši informacija pateikiama savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintomis savivaldybės strateginių veiklos planų programų formomis.

39. Į savivaldybės strateginių veiklos planų programų projektus integruojamos tik tos savivaldybės viešųjų įstaigų ir savivaldybės valdomų įmonių planuojamos priemonės, projektai, kuriems įgyvendinti reikalingos lėšos iš savivaldybės biudžeto ar kitų, nuo savivaldybės priklausančių, finansavimo šaltinių.

40. Įvertinę padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai parengia programų projektus, kuriuos pateikia skyriui savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintomis formomis.

41. Skyrius, gavęs iš programų koordinatorių programų projektus, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį Klaipėdos regiono plėtros planui, savivaldybės strateginiam plėtros planui, savivaldybės veiklos prioritetams, kitiems planavimo dokumentams, maksimaliems asignavimams  ir parengia savivaldybės strateginio veiklos plano projektą.

42. Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas teikiamas svarstyti savivaldybės vadovams. Į svarstymus kviečiami programų koordinatoriai, esant poreikiui, gali būti kviečiami savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir savivaldybės valdomų įmonių vadovai. Esant poreikiui, skyrius patikslina strateginio veiklos plano projektą.

43. Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, remiantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės administracijoje ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus.

44. Skyrius kartu su atitinkamų programų koordinatoriais išnagrinėja gautus pasiūlymus, prireikus savivaldybės strateginio veiklos plano projektas patikslinamas.

45. Patikslintas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas savivaldybės tarybos komitetų posėdžiuose kartu su savivaldybės biudžeto projektu bei teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

46. Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas yra savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas turi atitikti savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai turi atitikti savivaldybės strateginiame veiklos plane programoms įgyvendinti numatytus asignavimus.

47. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, skyrius jį paskelbia savivaldybės interneto svetainėje.

48. Patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyviams nuolat stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

49. Pasiūlymus dėl savivaldybės strateginių veiklos planų pakeitimo gali teikti savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos direktorius ir jo pavaduotojas, padalinių ir savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

50. Pasiūlymai dėl šių planų pakeitimo teikiami raštu skyriui ir programos koordinatoriui.

51. Programos koordinatorius atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimo pasiūlymą su keičiamos programos lyginamuoju variantu bei pateikia skyriui.

52. Skyrius, parengęs strateginio veiklos plano pakeitimo projektą, jį teikia tvirtinti savivaldybės tarybai.

53. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimus, skyrius juos paskelbia savivaldybės interneto svetainėje.

54. Pasibaigus kalendoriniams metams, savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, savivaldybės valdomos įmonės pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams ir programų koordinatoriams informaciją apie jiems priskirtų vykdyti savivaldybės strateginio veiklos plano dalių įgyvendinimo rezultatus. Programų koordinatoriai apibendrina gautą informaciją ir parengia bei pateikia skyriui strateginio veiklos plano programų įgyvendinimo ataskaitas. Programų įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

55. Išanalizavęs gautą informaciją, skyrius parengia savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo metinę ataskaitą. Šios ataskaitos duomenys integruojami į administracijos direktoriaus metinės veiklos ataskaitos projektą.

56. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, savivaldybės valdomos įmonės savo strateginius veiklos planus ir ataskaitas dėl jų įgyvendinimo rengia, svarsto, tvirtina ir viešina jų veiklą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

57. Vadovaujantis patvirtintu savivaldybės strateginiu veiklos planu, rengiami savivaldybės administracijos, savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai.

58. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

59. Metinių veiklos planų forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

60. Rengiant savivaldybės administracijos metinį veiklos planą, padaliniai parengia savo metinius veiklos planus ir pateikia juos skyriui.

61. Skyrius apibendrina gautą informaciją ir parengia savivaldybės administracijos metinio veiklos plano projektą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui.

62. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais padaliniais.

63. Metiniai veiklos planai tvirtinami ne vėliau kaip per 60 dienų nuo atitinkamų metų savivaldybės strateginio veiklos plano patvirtinimo dienos.

64. Patvirtinus metinius veiklos planus, jie skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą savivaldybės interneto svetainėje paskelbia skyrius, savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus šių įstaigų interneto svetainėse – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

65. Informacija apie metinių veiklos planų įgyvendinimą teikiama padalinių, savivaldybės administracijos direktoriaus ir administracijos, savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.

____________________

part_3b479d5c86e943769d6a22028a668cfa_end


 

Neringos savivaldybės strateginio

planavimo organizavimo tvarkos aprašo

priedas

 

neringos savivaldybės strateginiO veiklos planO rengimo schema

 

____________________

part_37c3e80b2c444f1b9a360aef21ef8dad_end