TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

MERAS

 

 

POTVARKIS

DĖL DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 31 d. Nr. M1-304

Telšiai 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo17 straipsniu,

t v i r t i n u Dienos socialinės globos paslaugų skyrimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Tomas Katkus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė

 

Rimantė Levickienė

2023-08-23

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės mero

2023 m. rugpjūčio 31 d.

potvarkiu Nr. M1-304

 

 

 

DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Dienos socialinės globos paslaugų skyrimo ir teikimo Telšių rajone tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja dienos socialinės globos paslaugų skyrimo, teikimo, sustabdymo ir nutraukimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr.A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmenims su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašas).

3. Dienos socialinės globos paslaugas (toliau – Paslauga) Telšių rajone teikia socialines paslaugas teikiančios įstaigos, juridiniai asmenys, organizacijos, jų padaliniai, turintys Socialinių paslaugų priežiūros departamento išduotas licencijas teikti dienos socialinę globą socialinės globos įstaigoje (toliau – institucinė socialinė globa) arba asmens namuose (toliau – Paslaugos teikėjas).

4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Dienos socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu.

4.2. Paslaugos kaina – įkainis už paslaugas savivaldybės biudžetinėse įstaigose, tvirtinamas Telšių rajono savivaldybės tarybos sprendimu, kitose įstaigose – Paslaugos teikėjo vadovo įsakymu.

4.3. Senyvo amžiaus asmuo – sukakęs senatvės pensijos amžių asmuo, kuris dėl amžiaus iš dalies ar visiškai yra netekęs gebėjimų savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime.

4.4. Suaugęs asmuo su negalia – darbingo amžiaus asmuo, kuris dėl netekto dalyvumo yra iš dalies ar visiškai netekęs gebėjimų savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime.

4.5. Vaikas su negalia – vaikas iki 18 metų, kuris dėl negalios yra iš dalies ar visiškai neįgijęs jo amžių atitinkančio savarankiškumo ir kurio galimybės ugdytis bei dalyvauti visuomenės gyvenime yra ribotos.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II. PASLAUGOS SUDĖTIS IR GAVĖJAI

 

            6. Paslauga skiriama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantiems Telšių rajono savivaldybės teritorijoje, kuriems nustatytas Paslaugos poreikis.

7. Paslauga susideda iš bendravimo, laisvalaikio organizavimo, ugdymo organizavimo (vaikams su negalia ir suaugusiesiems su negalia iki 21 m.), maitinimo organizavimo (kai paslauga teikiama ilgiau nei 5 val. per dieną), asmeninės higienos paslaugų (skalbimo ir pan.), organizavimo, psichologinės ir psichoterapinės pagalbos, pagalbos rengiantis, maitinantis, prausiantis ir kt., socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymo ir palaikymo (tvarkant pinigų apskaitą, apsiperkant ir mokant mokesčius, planuojant ir atliekant namų ruošos darbus ir pan.), darbo įgūdžių ugdymo (siuvimas, mezgimas, audimas, dailės dirbiniai, keramika, savarankiškas patalpų, aplinkos tvarkymas ir pan.), sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo, transporto paslaugų organizavimo, kitų paslaugų, reikalingų asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį.

            8. Paslauga teikiama:

8.1. institucijoje nuo 3 val. per dieną iki 5 dienų per savaitę;

8.2. asmens namuose nuo 2 iki 10 val. per parą iki 7 dienų per savaitę.

            9. Paslauga teikiama atsižvelgiant į asmens poreikius. Dienos socialinės globos paslaugos gali būti teikiamos laikino atokvėpio paslaugos gavėjams, siekiant sudaryti sąlygas asmenims, kurie namuose augina, prižiūri, globoja (rūpina) ir (ar) slaugo kartu gyvenančius laikino atokvėpio paslaugos gavėjus, derinti asmeninį gyvenimą ir laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūrą, globą (rūpinimą) ir (ar) slaugą, suteikiant jiems galimybę kompensuoti šeimos interesus ir poreikius, pailsėti nuo nuolatinės namuose auginamo, prižiūrimo ir (ar) globojamo (rūpinamo) kartu gyvenančio laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūros ir (ar) slaugos. Laikino atokvėpio paslaugos gavėjams turi būti nustatytas specialusis nuolatinės slaugos arba specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis.

10. Paslauga skiriama:

10.1. vaikams su negalia,

10.2. suaugusiems asmenims su negalia;

10.3. senyvo amžiaus asmenims.

 

III. PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

11. Dėl Paslaugos skyrimo į Telšių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyrių (toliau – Skyrius) ar Telšių rajono seniūnijos (pagal gyvenamąją vietą) darbuotoją pagal jam priskirtą kompetenciją raštišku prašymu tiesiogiai, paštu arba elektroniniu paštu gali kreiptis:

11.1. asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas;

11.2. veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys.

12. Aprašo 11.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi į Skyrių dėl Paslaugos, pateikia:

12.1. užpildytą Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas). Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;

12.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į Skyrių, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu.

13. Aprašo 11.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas (Prašymo priedų pildyti nereikia) ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl Paslaugų skyrimo. Prašymo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

14. Prašymų, gautų iš kitų įstaigų arba kai asmuo (šeima) pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 2 dalį kreipiasi į kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, savivaldybę arba tiesiogiai į Paslaugų teikėją dėl Paslaugos teikimo, priėmimas ir nagrinėjimas vykdomas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka.

15. Pareiškėjas dokumentų ir (ar) duomenų, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą ir kurie yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pateikti neprivalo.

 

IV. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

16. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato socialiniai darbuotojai, paskirti Telšių rajono savivaldybės mero nustatyta tvarka (toliau – socialiniai darbuotojai).

17. Asmens socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinimas, vardą, pavardę, gimimo datą.

18. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, Skyriaus vedėjo pavedimu sudaroma specialistų komisija reikalingoms išvadoms pateikti.

19. Jei socialiniams darbuotojams reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų.

20. Socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, joje pateikdami išvadas bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų asmeniui teikimo. Užpildyta Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma perduodama atsakingam Skyriaus darbuotojui.

21. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Telšių rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija) gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nenustačiusi socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

22. Socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu socialinių paslaugų poreikį, pasikeitus aplinkybėms, vertina socialinių paslaugų teikėjas.

23. Skyriaus socialiniai darbuotojai ar socialinių paslaugų teikėjas, įvertinę asmens socialinių paslaugų poreikį, išvadas pateikia Skyriui.

24. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo. Šiuo atveju asmens prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Skyriuje gavimo diena.

 

V. PASLAUGOS SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

25. Įvertinus socialinių paslaugų poreikį, jo išvados kartu su asmens prašymu teikiamos Telšių rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos teikimo komisijai (toliau – Komisija), priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl Paslaugos skyrimo.

26. Sprendimą dėl Paslaugos skyrimo per 5 darbo dienas nuo prašymo apsvarstymo Komisijoje dienos priima Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įgaliotas Skyriaus darbuotojas, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą. Užpildomas sprendimas dėl Paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (forma SP-9, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) (toliau – sprendimas).

27. Skyriaus atsakingas darbuotojas įvertina Asmens (šeimos) pajamas ir nustato mokėjimo dydį už Paslaugą asmeniui (šeimai) Telšių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, parengia pažymą apie asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas įvertinimą (toliau – Pažyma).

28. Komisijai priėmus sprendimą neskirti prašomos Paslaugos, pareiškėjui per 5 darbo dienas išsiunčiamas (įteikiamas) motyvuotas Skyriaus vedėjo atsakymas.

29. Jeigu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadose siūloma asmeniui (šeimai) neskirti Paslaugos arba siūloma skirti kitą alternatyvią socialinę paslaugą, priimamas sprendimas neskirti Paslaugos ir raštu informuojama apie kitų alternatyvių socialinių paslaugų skyrimo galimybę. Sprendimo kopija saugoma asmens byloje.

30. Prieš pradedant teikti paslaugą pasirašoma trišalė Paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis (sutarties formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu).

31. Pasirašius sutartį Paslaugos teikėjas informuoja Skyrių apie Paslaugos suteikimo pradžią.

32. Nesant galimybės pradėti teikti Paslaugą, Paslaugos teikėjas asmenį (šeimą) pagal sprendimo skirti Paslaugą datą ir numerį įrašo į eilę paslaugoms gauti. Už teisingą eilės sudarymą atsako Paslaugos teikėjas

33. Paslaugų teikimo nutraukimo, sustabdymo tvarka:

33.1. Prašymą dėl Paslaugos teikimo, nutraukimo ar sustabdymo Paslaugos gavėjas ar jo įgaliotas asmuo teikia Paslaugų teikėjui, išskyrus paslaugos gavėjo mirties atveju.

33.2. Jei prašoma Paslaugą nutraukti, Paslaugos teikėjas įvertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, kurioje pateikia išvadas bei rekomendacijas dėl kitų socialinių paslaugų asmeniui skyrimo tikslingumo.

33.3. Paslaugų teikėjas užpildytą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą kartu su pareiškėjo prašymo kopija persiunčia Skyriaus atsakingam specialistui per 10 kalendorinių darbo dienų nuo prašymo nutraukti Paslaugą gavimo dienos.

33.4. Paslaugos asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai Paslaugos teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sustabdymo laikotarpiui dėl Paslaugos, kurios teikimas buvo sustabdytas nurodytam laikotarpiui, ši pradedama teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.

33.5. Sprendimą dėl Paslaugos nutraukimo / sustabdymo priima Administracijos direktorius arba Administracijos direktoriaus įgaliotas Skyriaus darbuotojas per 5 darbo dienas nuo fakto gavimo dienos. Tuo atveju, jei asmeniui siūloma skirti kitą socialinę paslaugą, informacija perduodama Skyriaus specialistui pagal kompetenciją.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Informaciją apie asmenims / šeimoms paskirtas Paslaugas Skyriaus darbuotojas suveda į socialinės paramos informacinę sistemą SPIS ir kaupiama asmens byloje.

35. Esant poreikiui apie asmenims / šeimoms suteiktas Paslaugas, paslaugų sudėtį ar kitą su Paslaugos teikimu susijusią informaciją Paslaugos teikėjas teikia Skyriui.

35. Informaciją apie asmenims / šeimoms suteiktas Paslaugas Paslaugos teikėjas suveda į SPIS ir kaupia asmens byloje.

36. Paslaugos teikėjas atsako už kokybišką Paslaugos teikimą.

37. Socialinių paslaugų teikėjas iki kiekvieno mėnesio 10 d. Skyriui pateikia ataskaitą už praėjusį mėnesį suteiktas paslaugas. Ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

38. Pasikeitus apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

__________________________________