NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO, ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO NERINGOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 30 d. Nr. T1-66

Neringa

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi,  Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5.2 papunkčiu, 16, 17 ir 23 punktais, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia

patvirtinti Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Neringos savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre, Neringos savivaldybės ir Neringos socialinių paslaugų centro interneto svetainėse.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Darius Jasaitis


 

PATVIRTINTA

Neringos savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 30 d. sprendimu  

Nr. T1-66

 

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO, ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO NERINGOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Prevencinių socialinių paslaugų planavimo, organizavimo ir teikimo Neringos savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja prevencinių socialinių paslaugų planavimą,  organizavimą ir teikimą Neringos savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.  

2.  Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos asmenims (šeimoms, bendruomenėms), siekiant stiprinti asmens (šeimos) gebėjimą savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime, gilinti žinias ir ugdyti įgūdžius, kad ateityje būtų išvengta galimų socialinių problemų ir socialinės rizikos atsiradimo, skatinti bendruomenės socialinę įtrauktį.

3.  Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. A1-776 „Dėl prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

4.  Prevencinės socialinės paslaugos – potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslauga, kompleksinės paslaugos šeimai, darbas su bendruomene, šeimos konferencija, atvirasis darbas su jaunimu, mobilusis darbas su jaunimu.

5.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 2.2 papunktyje vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

6. Prevencinė (-ės) socialinė (-ės) paslauga (-os) gali būti inicijuojama (-os):

6.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo prašymu;

6.2. pagal bendruomenės nario ar kito suinteresuoto fizinio asmens ar institucijos (organizacijos), Savivaldybės administracijos skyrių (toliau kartu – suinteresuotas asmuo) kreipimąsi dėl galimo prevencinės socialinės paslaugos teikimo kitam asmeniui (šeimai) poreikio.

6.3. Neringos socialinių paslaugų centro, teikiančio ar organizuojančio prevencines socialines paslaugas, iniciatyva, kai:

6.3.1. gauta informacija ar nustatoma, kad asmuo (šeima) patiria sunkumų, negeba savarankiškai spręsti iškilusių problemų;

6.3.2. bendradarbiaujant su bendruomenėmis, seniūnijomis, seniūnaitijomis ir įvairiomis socialinio darbo įgyvendinimo srityse veikiančiomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis gauta informacija, kad asmenys (šeimos) patiria įvairių sunkumų ir jiems reikia pagalbos;

6.3.3. gauta informacija iš specialistų, dirbančių su jaunimu, kad jaunam žmogui kyla problemų įveikti sunkumus ir reikia pagalbos;

6.3.4. gauta informacija iš švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojų, kurie turi duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą.

7.  Suinteresuoti asmenys dėl prevencinės socialinės paslaugos teikimo asmeniui (šeimai) kreipiasi į įstaigą, teikiančią prevencines socialines paslaugas ir pateikia laisvos formos raštą (paštu, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nurodydami asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma), jeigu kreipiamasi dėl asmens ar vieno iš suaugusių šeimos narių interesų, nurodo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ar elektroninio pašto adresą (jeigu žinoma) ir priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas to negali padaryti pats.

 

III SKYRIUS

PREVENCINIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS IR TEIKIMAS

 

8. Atsižvelgdamas į asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo, suinteresuoto asmens nurodytą problemą ar priežastį, dėl kurios kreipiamasi dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo, socialinių paslaugų įstaigos darbuotojas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas (pavyzdžiui: socialinis darbuotojas, psichologas) (toliau – specialistas), iš karto (jei asmuo kreipiasi tiesiogiai) arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kreipimosi dienos (jei asmuo kreipiasi paštu ar elektroniniu paštu arba jei dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kreipiasi suinteresuotas asmuo), susisiekęs su asmeniu (šeima), aptaria asmens (šeimos) situaciją, galimos (-ų) prevencinės (-ių) socialinės (-ių) paslaugos (‑ų) turinį, labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), siekiamus rezultatus ir, esant asmens (šeimos) poreikiui, pasiūlo jam (jai) labiausiai asmens (šeimos) poreikius atitinkančią (-čias) prevencinę (-es) socialinę (-es) paslaugą (-as), teikiamą (-as) šios įstaigos, ir (ar) pasiūlo kreiptis jam (jai) į konkrečią prevencinę socialinę paslaugą teikiančią socialinių paslaugų įstaigą (nurodo jos pavadinimą, veiklos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą). Jeigu dėl objektyvių aplinkybių su asmeniu (šeima) nėra galimybės susisiekti per 5 darbo dienas (pavyzdžiui: asmuo gydomas sveikatos priežiūros įstaigoje, nurodomi netikslūs asmens (šeimos) kontaktiniai duomenys ar kt.), specialistas susisiekia su asmeniu (šeima) iš karto išnykus šioms aplinkybėms.

9. Jeigu dėl prevencinių socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo kreipėsi ne pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar rūpintojas, prevencinės socialinės paslaugos teikiamos esant asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo ar rūpintojo sutikimui.

10. Kai dėl prevencinių socialinių paslaugų teikimo kitam asmeniui kreipiasi suinteresuotas asmuo, bet asmuo, dėl kurio buvo kreiptasi, atsisako siūlomos pagalbos, specialistas po 10 darbo dienų pakartotinai susisiekia su asmeniu ir dar kartą pasiūlo galimybę gauti prevencinę socialinę paslaugą arba informuoja asmenį apie galimybę gauti kitas socialines paslaugas.

11. Jei specialistas, organizuojantis ir (ar) teikiantis prevencines socialines paslaugas, mato, kad asmeniui (šeimai) reikia kitų (ne socialinių) paslaugų (pavyzdžiui, sveikatos, švietimo paslaugų), jis informuoja asmenį (šeimą) apie galimybę gauti kitas (ne socialines) paslaugas ir pasiūlo jam (jai) kreiptis į šias paslaugas teikiančias ir (ar) organizuojančias įstaigas.

12. Prevencinės socialinės paslaugos teikiamos įstaigoje, teikiančioje prevencines paslaugas, asmens namuose ir kitose vietose, konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai teikti nustatytose Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas) pagal konkrečiai prevencinei socialinei paslaugai Socialinių paslaugų kataloge numatytą šios paslaugos teikimo trukmę, dažnumą, kitas sąlygas.

13. Šiame skyriuje nenumatyti atvejai nagrinėjami vadovaujantis Aprašo II ir III skyriuose nustatyta tvarka.

14. Įstaigos, teikiančios prevencines paslaugas, prevencines socialines paslaugas organizuoja ir teikia vadovaudamosi Tvarkos aprašo 8−13 punktais.

15. Įstaigos, teikiančios prevencines paslaugas, Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui kartą per metus privalomai ir pagal poreikį, jeigu prašoma, teikia informaciją apie asmenims (šeimoms) suteiktas prevencines socialines paslaugas.

16. Prevencines socialines paslaugas teikiančios įstaigos, iki kiekvieno mėnesio 10 dienos Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje suveda duomenis apie šias suteiktas prevencines socialines paslaugas:

16.1. duomenys apie asmenų, su kuriais buvo kontaktuota, skaičių, renkami teikiant potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

16.2. duomenys apie konsultacijų, suteiktų asmenims, kurie kreipėsi į bendruomeninius šeimos namus, skaičių, renkami organizuojant kompleksines paslaugas šeimai;

16.3. duomenys apie kompleksinių paslaugų šeimai gavėjus (unikalių fizinių asmenų bendrą skaičių ir unikalių fizinių asmenų, gaunančių sudėtines kompleksines paslaugas šeimai, skaičių);

16.4. duomenys apie suteiktų darbo su bendruomene paslaugų skaičių, renkami teikiant darbo su bendruomene paslaugą;

16.5. duomenys apie šeimų (gavėjų) skaičių, renkami teikiant šeimos konferencijos paslaugą (suminis gavėjų skaičius);

16.6. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių, renkami teikiant atvirojo darbo su jaunimu paslaugą;

16.7. duomenys apie bendrą gavėjų (unikalių fizinių asmenų) skaičių, renkami teikiant mobiliojo darbo su jaunimu paslaugą.

17. Bendruomeninių šeimos namų funkcijas vykdyti Neringos savivaldybės taryba paskiria socialinių paslaugų įstaigą, kuri yra savivaldybės biudžetinė įstaiga arba viešoji įstaiga, kurios savininkė yra Savivaldybė. Bendruomeniniai šeimos namai organizuoja ir teikia Savivaldybės teritorijoje kompleksines paslaugas šeimai.  

18. Prevencinės socialinės paslaugos planuojamos, organizuojamos ir teikiamos prevencines socialines paslaugas teikiančių įstaigų nustatyta tvarka, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų organizavimą, teikimą ir šiuo Aprašu.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Įstaigą, teikiančią prevencines paslaugas, dėl netinkamo prevencinių socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

20Įstaiga, teikianti prevencines paslaugas ir Savivaldybės administracija viešai interneto svetainėje www.neringa.lt, taip pat kitomis informavimo priemonėmis (pavyzdžiui, per visuomenės informavimo priemones, renginius ir pan.) skelbia informaciją apie Savivaldybės teritorijoje organizuojamas ir teikiamas prevencines socialines paslaugas: teikiamų prevencinių socialinių paslaugų rūšis, jų turinį bei siekiamą rezultatą, prevencinių socialinių paslaugų teikėjus (jų pavadinimus, kontaktinę informaciją – telefono ryšio numerius, elektroninio pašto adresus), prevencinių socialinių paslaugų gavimo tvarką, prevencinių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

21. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų aktų nuostatos.

22. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. balandžio 27 d. reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

__________________

part_da442ea3c9124d17803e0497af2b9650_end