LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2019 m. liepos 17 d. ĮSAKYMO NR. v-835 „DĖL STUDIJŲ IŠORINIO VERTINIMO IR AKREDITAVIMO TVARKOS APRAŠO, vertinamųjų sričių ir rodiklių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2020 m. birželio 15 d. Nr. V-903

Vilnius

 

 

 

P a k e i č i u Studijų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašą, vertinamąsias sritis ir rodiklius, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-835 „Dėl Studijų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašo, vertinamųjų sričių ir rodiklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 22.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.1. akredituoti likusiam terminui iki artimiausio tos krypties studijų vertinimo, bet ne ilgiau kaip 4  metams,  jeigu visos vertinamosios sritys yra įvertintos ne mažiau kaip 3 balais – „gerai“ – pagal Aprašo 2 priede numatytas vertinimo sritis ir Aprašo 3 priede nustatytą įvertinimo skalę;“.

2. Pakeičiu 26.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

26.1. visos konkrečios krypties studijos yra baigiamos vykdyti, t. y. nepriimama arba nebeketinama priimti naujų studentų, o krypties studijų akreditavimo terminas baigiasi anksčiau, negu konkrečios krypties studijų programas baigs paskutinė priimtųjų studentų laida, bet ne ilgiau kaip 5 metams;“.

3. Pakeičiu 26.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

26.4. tos krypties studijos, įregistravus naują studijų programą, buvo pradėtos vykdyti iki atitinkamos krypties studijų vertinimo likus  mažiau kaip trejiems metams.“

4. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Ketinamos vykdyti jungtinės studijų programos gali būti vertinamos vadovaujantis Europos jungtinių studijų programų kokybės užtikrinimo modeliu. Įsigaliojus Aprašo VI skyriaus nuostatoms prieš vertinant magistrantūros jungtinę studijų programą nustatoma, ar universiteto vykdomos mokslo (meno) veiklos lygis kryptyje (pagal studijų ir mokslo krypčių atitikmenis, nustatytus Aprašo 6 priede) atitinka Aprašo 1 priede nustatytą slenkstinį vertinimo rodiklį.“

5. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Kai aukštoji mokykla ketina pradėti vykdyti pagal Aprašo 18.2 papunktį akredituotos krypties įregistruotą studijų programą kitos savivaldybės teritorijoje (išskyrus atvejus, kai yra to paties pavadinimo miesto ir rajono savivaldybės) esančiame padalinyje, ji turi pateikti programos aprašą Centro metodikoje nustatyta tvarka. Programos aprašas Aprašo 34 ir 36 punktuose nustatyta tvarka įvertinamas pagal Aprašo 3 priede numatytą įvertinimo skalę ir Aprašo 2 priede nustatytas šias vertinamąsias sritis ir rodiklius: studentų priėmimas ir parama; studijavimas, studijavimų pasiekimai ir absolventų užimtumas; dėstytojai; studijų materialieji ištekliai; studijų kokybės valdymas ir viešinimas.

6. Papildau 441 punktu:

441. Kai aukštoji mokykla ketina pradėti vykdyti pagal Aprašo 18.1 ar 18.2 papunktį akredituotos krypties studijų programą užsienio valstybėje įsteigtame padalinyje, ji turi pateikti programos aprašą Centro metodikoje nustatyta tvarka. Programos aprašas Aprašo 34 ir 36 punktuose nustatyta tvarka įvertinamas pagal Aprašo 3 priede numatytą įvertinimo skalę ir Aprašo 2 priede nustatytas vertinamąsias sritis ir rodiklius.“

7. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

8. Pakeičiu 4 priedą ir išdėstau 3 punktą taip:

3. Į krypties ir pakopos studijas priimtų ir per pirmuosius studijų metus jas nutraukusių studentų dalis (proc.) per paskutinius 3 metus (kasmet).“

9. Pakeičiu 5 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                            Algirdas Monkevičius

 

 

Studijų krypties išorinio vertinimo ir

akreditavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

Krypties studijų vertinamosios sritys ir rodikliai

 

Vertinamoji sritis

Tikslai

Rodikliai

1. Studijų tikslai, rezultatai ir turinys

1.1. Krypties studijos pagrįstos šalies ūkio ir visuomenės poreikiais bei institucijos strategija.

 

 

1.2. Krypties studijos atitinka teisės aktų reikalavimus, programų struktūra, turinys, mokymo(si) ir vertinimo metodai sudaro sąlygas studentams pasiekti studijų tikslus ir rezultatus.

 

 

1.1.1. Krypties ir pakopos studijų programų tikslų ir studijų rezultatų atitikties visuomenės ir (ar) darbo rinkos poreikiams (egzilio sąlygomis veikiančiai aukštajai mokyklai netaikoma) įvertinimas.

1.1.2. Krypties ir pakopos studijų programų tikslų ir studijų rezultatų atitikties institucijos misijai, veiklos tikslams ir strategijai įvertinimas.

 

1.2.1. Krypties ir pakopos studijų programų atitikties teisės aktų reikalavimams įvertinimas.

1.2.2. Krypties ir pakopos studijų programų studijų tikslų, studijų rezultatų, mokymo(si) ir vertinimo metodų suderinamumo įvertinimas.

1.2.3. Krypties ir pakopos studijų programų dalykų (modulių) visumos, užtikrinančios studento nuoseklų kompetencijų ugdymą(si), įvertinimas.

1.2.4. Galimybių studijuojantiesiems individualizuoti krypties studijų programų struktūrą atsižvelgiant į asmeninius mokymosi tikslus bei numatytus studijų rezultatus įvertinimas.

1.2.5. Baigiamųjų darbų atitikties krypties ir pakopos reikalavimams įvertinimas (ketinamų vykdyti studijų programų atveju netaikoma).

 

2. Mokslo (meno) ir studijų veiklos sąsajos

2.1. Krypties studijos integruoja naujausius mokslo (meno) ir (ar) technologijų pasiekimus ir jose sudaromos sąlygos studentų gebėjimų vykdyti mokslo (meno) veiklą ugdymui.

 

2.1.1. Aukštosios mokyklos vykdomos mokslo (meno) veiklos lygio pakankamumo su studijų kryptimi susijusioje mokslo (meno) kryptyje įvertinimas.

2.1.2. Studijų turinio susiejimo su naujausiais mokslo, meno ir technologijų pasiekimais įvertinimas.

2.1.3. Sąlygų studentams įsitraukti į mokslinę (taikomąją mokslo, meno) veiklą, atitinkančią studijų pakopą, sudarymo įvertinimas (ketinamų vykdyti studijų programų atveju netaikoma).

3. Studentų priėmimas ir parama

3.1. Studentų atrankos ir priėmimo procesas dera su krypties studijų tikslais ir studijų rezultatais.

 

3.2. Studijų kryptyje veikia efektyvi paramos studijuojantiems sistema, įgalinanti juos pasiekti maksimalią mokymosi pažangą.

3.1.1. Studentų atrankos ir priėmimo kriterijų ir proceso tinkamumo ir viešumo įvertinimas.

3.1.2. Užsienyje įgytų kvalifikacijų, dalinių studijų ir ankstesnio neformalaus ir savaiminio mokymosi pripažinimo tvarkos ir jos taikymo įvertinimas.

 

 

3.2.1. Sąlygų studijuojančiųjų akademiniam judumui užtikrinti įvertinimas (ketinamoms vykdyti studijų programoms netaikoma).

3.2.2. Krypties studentams teikiamos akademinės, finansinės, socialinės, psichologinės ir asmeninės paramos tinkamumo, pakankamumo ir veiksmingumo įvertinimas.

3.2.3. Informacijos apie studijas ir studentų konsultavimo pakankamumo įvertinimas.

 

4. Studijavimas, studijų pasiekimai ir absolventų užimtumas

4.1. Krypties studijos parengia studentus savarankiškai profesinei veiklai.

 

 

4.2. Studijų kryptyje veikia efektyvi ir skaidri studentų pasiekimų vertinimo, pažangos stebėsenos ir akademinio sąžiningumo užtikrinimo sistema.

 

 

4.1.1. Mokymo ir mokymosi proceso, leidžiančio atsižvelgti į studijuojančiųjų poreikius ir įgalinančių juos pasiekti numatytus studijų rezultatus, įvertinimas. 

4.1.2. Sąlygų, užtikrinančių galimybes studijuoti socialiai pažeidžiamoms grupėms bei studentams su specialiaisiais poreikiais, įvertinimas.

 

4.2.1. Vykdomos studentų studijavimo pažangos stebėsenos sistemingumo įvertinimas bei  studijų metu studentams teikiamo grįžtamojo ryšio, skatinančio pasiektų rezultatų įsivertinimą ir tolimesnį studijų pažangos planavimą, įvertinimas (ketinamoms vykdyti studijų programoms netaikoma).

4.2.2. Studijų kryptyje vykdomos absolventų užimtumo ir karjeros stebėsenos įvertinimas (ketinamoms vykdyti studijų programoms netaikoma).

4.2.3. Akademinio sąžiningumo, tolerancijos ir nediskriminavimo užtikrinimo politikos įgyvendinimo įvertinimas.

4.2.4. Apeliacijų, skundų dėl studijų proceso teikimo ir nagrinėjimo procedūrų taikymo efektyvumo krypties studijose įvertinimas.

 

5. Dėstytojai

5.1. Krypties studijų akademinis personalas yra tinkamas, siekiant užtikrinti studijų krypties programų studijų rezultatų pasiekimą.

 

5.2. Studijų krypties dėstytojams sudaromos sąlygos kompetencijoms tobulinti, jos yra periodiškai vertinamos.

5.1.1. Krypties studijų programose (-oje) institucijoje dirbančių dėstytojų skaičiaus, kvalifikacijos ir kompetencijos (mokslinės, didaktinės, profesinės) pakankamumo studijų rezultatams pasiekti įvertinimas.

 

 

 

5.2.1. Sąlygų krypties dalykų dėstytojų akademiniam judumui užtikrinti įvertinimas (netaikoma vertinant egzilio sąlygomis veikiančios aukštosios mokyklos studijas ir ketinamas vykdyti studijų programas).

5.2.2. Sąlygų dėstytojų kompetencijoms tobulinti įvertinimas.

 

6. Studijų materialieji ištekliai

6.1. Krypties studijų fiziniai, informaciniai ir finansiniai ištekliai yra pakankami ir leidžia pasiekti numatomus studijų rezultatus.

 

6.1.1. Krypties studijų fizinių, informacinių ir finansinių išteklių, leidžiančių užtikrinti efektyvų mokymosi procesą, tinkamumo ir pakankamumo įvertinimas.

6.1.2. Krypties studijų vykdymui reikalingų išteklių planavimo ir atnaujinimo įvertinimas.

7. Studijų kokybės valdymas ir viešinimas

7.1. Krypties studijų tobulinimas paremtas vidine kokybės užtikrinimo sistema, įtraukiančia visas suinteresuotas šalis, bei nuolatine stebėsena ir viešinimu.

 

7.1.1. Studijų vidinio kokybės užtikrinimo sistemos veiksmingumo įvertinimas.

7.1.2. Socialinių dalininkų (studentų ir kitų suinteresuotų šalių) įtraukimo į vidinį kokybės užtikrinimą veiksmingumo įvertinimas.

7.1.3. Informacijos apie studijas, jų vertinimo ir tobulinimo procesus ir rezultatus rinkimo, panaudojimo ir viešinimo įvertinimas (ketinamoms vykdyti studijų programoms netaikoma).

7.1.4. Krypties studentų nuomonės (surinktos Centro arba aukštosios mokyklos pasirinktais būdais ir priemonėmis) apie studijų kokybę aukštojoje mokykloje įvertinimas (ketinamų vykdyti studijų programų atveju netaikoma).

 

 

________________________

 

 

Studijų krypties išorinio vertinimo ir

akreditavimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

KASMETINIŲ KRYPČIŲ STUDIJŲ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠAI

 

 

Rodiklio pavadinimas

 

1. Krypties ir pakopos studijose studijuojančių studentų skaičius per pastaruosius 3 metus.

Aprėptis

Visi aukštosios mokyklos vertinamos studijų krypties ir pakopos studentai.

Skaičiavimo metodas

Apskaičiuojant rodiklį imamas aukštosios mokyklos krypties ir pakopos studijose studijuojančių studentų skaičius.

Atskirai apskaičiuojami duomenys pagal studijų kryptį, studijų pakopą ir aukštosios mokyklos tipą (universitetinės, koleginės). Apskaičiuojant rodiklį ištęstinėse ir nuolatinėse studijose studijuojančių studentų skaičiai sumuojami. 

Reikšmė

Krypties ir pakopos studijose studijuojančių studentų skaičiaus pokytis (proc.).

Duomenų šaltinis

Studentų registras.

Ataskaitinis laikotarpis

Kalendorinių metų spalio 1 d. duomenys per pastaruosius 3 metus (kasmet).

Rodiklio pavadinimas

2. Į krypties pirmosios pakopos ir vientisąsias studijas priimtų ir studijų sutartį pasirašiusių studentų, išskyrus atleistuosius nuo visų brandos egzaminų dėl ligos, mažiausias stojamasis konkursinis balas.

Aprėptis

Į krypties pirmosios pakopos ir vientisąsias studijas priimtų ir studijų sutartį pasirašiusių studentų, išskyrus atleistuosius nuo brandos egzaminų dėl ligos, stojamieji konkursiniai balai.

Skaičiavimo metodas

Apskaičiuojant rodiklį, imamas mažiausias stojamasis konkursinis balas, apskaičiuotas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

Atskirai apskaičiuojami duomenys pagal studijų kryptį ir aukštosios mokyklos tipą (universitetinės, koleginės). Apskaičiuojant rodiklį ištęstinėse ir nuolatinėse studijose studijuojančių studentų skaičiai sumuojami. 

Reikšmė

Į krypties pirmosios pakopos ir vientisąsias studijas priimtų ir studijų sutartį pasirašiusių studentų mažiausio stojamojo konkursinio balo pokytis (proc.).

Duomenų šaltinis

Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti;

Studentų registras.

Ataskaitinis laikotarpis

Kalendorinių metų spalio 1 d. duomenys (kasmet).

Rodiklio pavadinimas

3.  Į krypties ir pakopos studijas priimtų ir per pirmuosius studijų metus jas nutraukusių studentų dalis (proc.) per pastaruosius 3 metus (kasmet).

Aprėptis

Visi į vertinamos studijų krypties ir pakopos studijas priimti ir studijų sutartis pasirašę studentai.

Skaičiavimo metodas

Apskaičiuojant rodiklį, imami duomenys apie į studijų krypties ir pakopos studijas priimtų ir studijų sutartis pasirašiusių studentų skaičių ir per pirmuosius studijų metus jas nutraukusių ar pašalintų iš aukštosios mokyklos studentų skaičių. Pastarasis dėmuo dalijamas iš visų į studijas priimtų ir studijų sutartis pasirašiusių studentų skaičiaus ir paverčiamas procentine išraiška. Šis rodiklis skaičiuojamas pagal paskutinių 3 metų (kasmet) duomenis. Nuolatinės ir ištęstinės studijų formos duomenys apskaičiuojami bendrai.

Duomenys apskaičiuojami atskirai pagal aukštąją mokyklą, studijų kryptį, studijų pakopą.

Reikšmė

Į krypties ir pakopos studijas priimtų ir per pirmuosius studijų metus jas nutraukusių studentų dalies kryptyje pokytis per paskutinius 3 metus (kasmet) (proc.).

Duomenų šaltinis

Studentų registras.

Ataskaitinis laikotarpis

Kalendorinių metų spalio 1 d. duomenys per pastaruosius 3 metus (kasmet).

Rodiklio pavadinimas

4. Studentų, baigusių krypties ir pakopos studijas laiku, dalis (proc.).

Aprėptis

Visi vertinamos studijų krypties ir pakopos studentai.

Skaičiavimo metodas

Apskaičiuojant rodiklį, imami visi vertinamos krypties ir pakopos studentai. Iš jų yra išskiriami studentai, pabaigę studijas laiku. Nustatoma, kokią dalį (proc.) šie studentai sudaro nuo visų tos krypties ir pakopos studentų. Ištęstinių ir nuolatinių studijų studentai skaičiuojami bendrai.

Reikšmė

Studentų, baigusių studijas laiku, dalies pokytis nuo visų vertinamoje kryptyje studijuojančių studentų (proc.).

Duomenų šaltinis

Studentų registras.

Ataskaitinis laikotarpis

Kalendorinių metų spalio 1 d. duomenys per pastaruosius 3 metus (kasmet).

Rodiklio pavadinimas

5.  Studentų, išvykusių dalinėms studijoms (ne mažesnės apimties kaip 15 studijų kreditų), procentas nuo visų krypties studijose studijuojančių studentų per paskutinius 3 metus (kasmet).

Aprėptis

Visi vertinamos studijų krypties ir pakopos studentai.

Skaičiavimo metodas

Apskaičiuojant rodiklį, imami vertinamos krypties ir pakopos studentai. Iš jų yra išskiriami studentai, išvykę dalinėms studijoms (ne mažesnės apimties kaip 15 studijų kreditų). Apskaičiuojant rodiklį yra nustatoma, kokią dalį (proc.) šie studentai sudaro nuo visų tos krypties ir pakopos studentų.

Duomenys apskaičiuojami atskirai pagal studijų kryptį, studijų pakopą.

Reikšmė

Studentų, išvykusių dalinėms studijoms (ne mažesnės apimties kaip 15 studijų kreditų), skaičiaus pokytis nuo visų vertinamoje kryptyje studijuojančių studentų (proc.).

Duomenų šaltinis

Studentų registras.

Ataskaitinis laikotarpis

Kalendorinių metų spalio 1 d. duomenys per pastaruosius 3 metus (kasmet).

Rodiklio pavadinimas

6. Krypties dalykų dėstytojų, išvykusių dėstyti, vykdyti tyrimų į užsienio mokslo ir studijų institucijas per paskutinius 3 metus dalis (proc.) nuo bendro krypties studijų dalykų dėstytojų skaičiaus.

Aprėptis

Visi vertinamos krypties ir pakopos studijų dėstytojai.

Skaičiavimo metodas

1. Apskaičiuojant rodiklį imami visi dėstytojai, dėstantys vertinamos krypties ir pakopos studijų dalykus, ir iš jų išskiriami dėstytojai, kurie buvo išvykę dėstyti į užsienio aukštąsias mokyklas per pastaruosius 3 metus, nustatant, kokią dalį dėstytojų jie sudaro (proc.). Neįskaitomi nuotoliniu būdu užsienio aukštosiose mokyklose dėstantys, vykdantys tyrimus dėstytojai.

Duomenys pateikiami kiekvieniems studijų metams atskirai.

Reikšmė

Krypties dalykų dėstytojų, išvykusių dėstyti į užsienio aukštąsias mokyklas per paskutinius 3 metus, dalies pokytis (proc.).

 

Duomenų šaltinis

Pedagogų registras;

Švietimo mainų paramos fondas.

Ataskaitinis laikotarpis

Kalendorinių metų spalio 1 d. duomenys per pastaruosius 3 metus (kasmet).

Rodiklio pavadinimas

7.  Krypties studijų absolventų, įsidarbinusių 1–3 (profesiniams bakalaurams, bakalaurams) arba 1–2 (magistrantūros, profesinių studijų absolventams) Lietuvos profesijų klasifikatoriaus pagrindinėse grupėse per 12 mėnesių po studijų baigimo, taip pat dirbančių savarankiškai, dalis (proc.) nuo visų krypties ir pakopos studijas baigusių ir jų netęsiančių absolventų.

Aprėptis

Visi vertinamos studijų krypties ir pakopos absolventai, baigę studijas ir jų netęsiantys.

Skaičiavimo metodas

Apskaičiuojant rodiklį, imami visi vertinamosios krypties ir pakopos per pastaruosius 3 metus studijas baigę ir jų netęsiantys absolventai ir iš jų išskiriami absolventai, kurie įsidarbino Lietuvos profesijų klasifikatoriaus nustatytose pagrindinėse grupėse (1–3 profesiniams bakalaurams, bakalaurams ir 1–2 magistrantūros, profesinių studijų absolventams), taip pat pradėję dirbti savarankiškai per 12 mėnesių po studijų baigimo, nustatant, kokią dalį jie sudaro (proc.).

Šis rodiklis skaičiuojamas pagal pastarųjų 3 metų (kasmet) duomenis.

Duomenys apskaičiuojami atskirai pagal studijų kryptį, studijų pakopą.

Ištęstinių ir nuolatinių studijų absolventai skaičiuojami bendrai.

Reikšmė

Vertinamos krypties ir pakopos studijų absolventų, įsidarbinusių Lietuvos profesijų klasifikatoriaus nustatytose pagrindinėse grupėse, taip pat pradėjusių dirbti savarankiškai per 12 mėnesių po studijų baigimo, dalies pokytis (proc.).

Duomenų šaltinis

Švietimo valdymo informacinė sistema, Studentų registras.

Ataskaitinis laikotarpis

Kalendorinių metų spalio 1 d. duomenys per pastaruosius 3 metus (kasmet).

 

___________________________