LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2019 M. BALANDŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. V-417 „DĖL 2019–2020 IR 2020–2021 MOKSLO METŲ PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. rugpjūčio 5 d. Nr. V-1159
Vilnius
P a k e i č i u 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-417 „Dėl 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“:
2. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Ugdymas karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio, keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (mokykla yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.), gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, atsižvelgiant į ypatingų aplinkybių ar aplinkybių mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pobūdį ir apimtis. Ugdymo organizavimo tvarka, esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, nustatoma Bendrųjų ugdymo planų 7 priede.“
3. Papildau 14.4 papunkčiu:
4. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Minimalus laikas pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrosioms programoms įgyvendinti organizuojant ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu nurodytas Bendrųjų ugdymo planų 77 ir 93 punktuose, pamokų skaičiumi per dvejus mokslo metus, jei pamokos trukmė – 45 min. Minimalus laikas, numatytas ugdymo programoms įgyvendinti, esant ypatingoms aplinkybėms negali būti mažinamas.“
5. Pakeičiu II skyriaus dešimtojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:
6. Papildau 60¹ punktu:
„60¹. Mokinys gali būti ugdomas (ugdytis) šeimoje pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą. Mokykla, kurios nuostatuose (įstatuose) įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas, padeda tėvams (globėjams, rūpintojams) organizuoti vaikų ugdymą (ugdymąsi) šeimoje, vadovaudamasi Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.“
7. Papildau II skyrių vienuoliktuoju skirsniu:
„VIENUOLIKTASIS SKIRSNIS
UGDYMO ORGANIZAVIMAS GRUPINE MOKYMOSI FORMA NUOTOLINIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU MOKINIAMS, KURIE MOKOMI KASDIENIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU
602. Mokykla, kurios nuostatuose (įstatuose) įteisintas nuotolinio mokymo proceso organizavimo būdas, gali priimti sprendimą mokiniams, kurie mokomi kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, dalį ugdymo proceso įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu: 5–8 klasių mokiniams iki 10 procentų ugdymo procesui skiriamo laiko per mokslo metus, o 9–10, I – IV gimnazijos klasių mokiniams – iki 30 procentų.
603. Mokykla, priėmusi sprendimą ugdymo procesą, įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu ir kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, mokyklos ugdymo plane numato, kokią ugdymo proceso dalį, kada, kokios klasės mokiniai mokysis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Mokykla, ugdymo programas įgyvendindama dviem būdais, užtikrina, kad mokiniai pasiektų numatytus mokymosi pasiekimus ir nepatirtų mokymosi praradimų.
604. Mokykla, planuodama organizuoti ugdymo procesą nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, vadovaujasi Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“.
605. Mokykla, gali priimti sprendimą nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu organizuoti vieno dalyko ar kelių dalykų mokymą ne ilgesnį laiką, nei numatyta Bendrųjų ugdymo planų 602 punkte.
Konsultacijos (individualios ir grupinės), atsižvelgiant į mokyklos konkrečią situaciją, gali būti organizuojamos tik nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu ir (ar) kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu.
606. Organizuojant ugdymo procesą nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, būtina įvertinti mokinių mokymosi sąlygas namuose, aprūpinimą mokymosi priemonėmis, reikalingomis dalyvauti nuotolinio mokymosi procese. Mokykla sprendžia ir šalina priežastis, dėl kurių mokiniai negali mokytis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Pastebėjus, kad mokinio namuose nėra sąlygų mokytis, sudaromos sąlygos mokytis mokykloje.
607. Mokykla, organizuodama ugdymo procesą nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, turi užtikrinti visų mokymui būtinų mokymosi išteklių organizavimą, struktūrą. Rekomenduojama susikurti mokyklos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų bendradarbiavimo platformą, kurioje mokytojai galėtų dalytis veiklomis, kūrybinių užduočių, švietimo pagalbos mokiniams, prevencinės veiklos vykdymo idėjomis. Susitarti, kokia medžiaga talpinama platformoje, kaip ji prieinama.
608. Įgyvendindama ugdymo programas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, mokykla užtikrina, kad sinchroniniam ugdymui būtų skirta ne mažiau kaip 60 procentų ugdymo proceso laiko ir ne daugiau kaip 40 procentų laiko asinchroniniam ugdymui (per savaitę, mėnesį, mokslo metus).
609. Mokykla, pradėdama ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu: pertvarko pamokų tvarkaraštį, pritaikydama jį sinchroniniam ir asinchroniniam ugdymui organizuoti. Sinchroninio ugdymo nepertraukiama trukmė – 2 val. Pamokos struktūra pritaikoma asinchroniniam ir sinchroniniam ugdymui organizuoti, atsižvelgiant į dalyko programos ypatumus, ir mokinių amžių. Nustatoma pertraukų trukmė, iš kurių viena – ilgesnės trukmės, skirta pietų pertraukai.“
8. Pakeičiu 65.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:
„77. Minimalus pamokų skaičius Pagrindinio ugdymo programai grupinio mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu įgyvendinti per dvejus mokslo metus ir per savaitę:
Klasė
Ugdymo sritys ir dalykai |
5 |
6 |
7 |
8 |
Pagrindinio ugdymo programos I dalyje (5–8 klasės) |
9 / gimnazijos I klasė |
10 / gimnazijos II klasė |
Pagrindinio ugdymo programoje (iš viso) |
Dorinis ugdymas |
|
|
|
|
|
|||
Dorinis ugdymas (etika) Dorinis ugdymas (tikyba) |
74 (1; 1) |
74 (1; 1) |
148 |
74 (1; 1) |
222 |
|||
Kalbos |
|
|||||||
Lietuvių kalba ir literatūra |
370 (5; 5) |
370 (5; 5) |
740 |
333 (4; 5 / 5; 4) |
1 073 |
|||
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių)* |
370 (5; 5) |
370 (5; 5) |
740 |
296 (4; 4) |
1 036 |
|||
Užsienio kalba (1-oji) |
222 (3; 3) |
222 (3; 3) |
444 |
222 (3; 3) |
666 |
|||
Užsienio kalba (2-oji) |
74 (0; 2) |
148 (2; 2) |
222 |
148 (2; 2) |
370 |
|||
Matematika ir informacinės technologijos |
|
|||||||
Matematika |
296 (4; 4) |
296 (4; 4) |
592 |
259 (4; 3 / 3; 4) |
851 |
|||
Informacinės technologijos |
74 (1; 1) |
37 (1) |
111 |
74 (1; 1) |
185 |
|||
Gamtamokslinis ugdymas |
|
|||||||
Gamta ir žmogus |
148 (2; 2) |
– |
148 |
– |
148 |
|||
Biologija |
– |
111 (1; 2 / 2; 1) |
111 |
111 (1; 2 / 2; 1)
|
222 |
|||
Chemija |
– |
74 (0; 2) |
74 |
148 (2; 2) |
222 |
|||
Fizika |
– |
111 (1; 2 / 2; 1) |
111 |
148 (2; 2) |
259 |
|||
Gamtos mokslai** |
148 |
296 |
444 |
|
444 |
|||
Socialinis ugdymas |
|
|||||||
Istorija |
148 (2; 2) |
148 (2; 2) |
296 |
148 (2; 2) |
444 |
|||
Pilietiškumo pagrindai |
– |
– |
– |
74 (1; 1) |
74 |
|||
Socialinė-pilietinė veikla |
20 |
20 |
40 |
20 |
60 |
|||
Geografija |
74 (0; 2) |
148 (2; 2) |
222 |
111 (2; 1 / 1; 2) |
333 |
|||
Ekonomika ir verslumas |
– |
– |
– |
37 |
37 |
|||
Meninis ugdymas |
|
|||||||
Dailė |
74 (1; 1) |
74 (1; 1) |
148 |
74 (1; 1) |
222 |
|||
Muzika |
74 (1; 1) |
74 (1; 1) |
148 |
74 (1; 1) |
222 |
|||
Technologijos, kūno kultūra, žmogaus sauga |
|
|||||||
Technologijos (...) |
148 (2; 2) |
111 (1; 2 / 2;1) |
259 |
92,5 (1,5; 1 / 1; 1,5) |
351,5 |
|||
Fizinis ugdymas*** |
222 (3; 3) |
148 (2; 2) 185 (3; 2)**** |
370 407**** |
148 (2; 2) |
518 555**** |
|||
Žmogaus sauga |
37 (1) |
37 (1) |
74 |
18,5 (0,5) |
92,5 |
|||
Pasirenkamieji dalykai / dalykų moduliai / projektinė veikla projektinė veikla (...); ... (pasirenkamasis); ...(dalyko modulis) |
|
|
|
|
|
Minimalus pamokų skaičius mokiniui per savaitę |
26; 30*
|
29; 33* |
29; 32*
30****
(33*)**** |
30; 33*
|
|
31; 33* |
31; 33* |
176; 194*
177****
(195*)****
|
Minimalus privalomas pamokų skaičius mokiniui per 2019–2020 mokslo metus |
962; 1110* |
1073; 1221* |
1073; 1184* |
110; 1221* |
|
1 147; 1 221* |
1147; 1221* |
6512; 7178* |
Minimalus privalomas pamokų skaičius mokiniui per 2020–2021 mokslo metus |
962; 1110* |
1073; 1221* |
1110; 1221* |
1110; 1221* |
|
1147; 1221* |
1147; 1221* |
6549; 7215* |
|
5–8 klasėse
|
|
9–10, gimnazijos I, II klasėse |
|
||||
Pamokų, skirtų mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, mokymosi pagalbai teikti, skaičius per mokslo metus |
444
|
444 |
518; 370* |
962; 814* |
||||
Neformalusis vaikų švietimas (valandų skaičius per mokslo metus) |
222
|
222 |
185 |
407 |
Pastabos:
* mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba;
** mokyklose, išbandančiose gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms;
*** fizinis ugdymas įgyvendinamas pagal pagrindinio ugdymo kūno kultūros bendrąją programą;
**** fizinio ugdymo pamokų skaičius 2020–2021 mokslo metais.
Lentelėje nurodomi: dalykai ir minimalus privalomas pamokų skaičius mokiniui per savaitę; galimas kiekvienoje klasėje dalykui skiriamų savaitinių pamokų paskirstymas; neformaliajam švietimui skiriamų valandų skaičius; pamokų, skiriamų mokinių ugdymo poreikiams tenkinti, mokymosi pagalbai teikti, skaičius – pagrindinio ugdymo programos pirmajai ir antrajai daliai.
Lentelėje pateiktų duomenų paaiškinimas. Pavyzdžiui: „Biologija 7 ir 8 klasė: 2; 1 / 1; 2“ – nurodomi galimi pamokų paskirstymo variantai: 2 pamokos 7 klasėje ir 1 pamoka 8 klasėje, arba atvirkščiai. Mokykla gali rinktis ir kitokį pamokų skirstymo variantą.“
10. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:
11. Papildau 93¹ punktu:
12. Papildau 961 punktu:
„961. Mokyklos vaiko gerovės komisijai priėmus sprendimą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo(si) ir švietimo pagalbos teikimo, mokykla kiekvienam mokiniui sudaro individualų pagalbos planą, kuris gali būti individualaus ugdymo plano sudėtinė dalis, paskiria pagalbos plano įgyvendinimą koordinuojantį asmenį. Koordinuojantis asmuo kartu su vaiku, jo tėvais (globėjais, rūpintojais) numato tarpinius ugdymosi ir pagalbos tikslus, suplanuoja jų įgyvendinimą, periodiškai aptaria pasiektus rezultatus.“
13. Papildau V skyrių šeštuoju skirsniu:
„ŠEŠTASIS SKIRSNIS
MOKINIŲ, TURINČIŲ ĮVAIRIAPUSIŲ RAIDOS SUTRIKIMŲ, UGDYMO ORGANIZAVIMAS
111. Atsižvelgiant į individualias mokinio galimybes ir specialiųjų poreikių lygį, įvairiapusių raidos sutrikimų turintys mokiniai gali būti ugdomi bendroje klasėje, skiriant mokytojo padėjėją, esant dideliems specialiesiems poreikiams – specialiojoje klasėje, skiriant mokytojo padėjėją ir / ar dalį ugdymo laiko vykdant ugdymą bendroje klasėje.
112. Mokykla, organizuodama mokinių, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, ugdymą:
112.1. parengia individualų pagalbos vaikui planą, kuriame numato mokinio tolesnio mokymosi perspektyvą ir socialinio elgesio pasiekimus, aptaria švietimo pagalbos teikimo formas ir būdus, elgesio prevencijos ir intervencijos būdus, socialinių įgūdžių ugdymo veiklas. Periodiškai (ne rečiau kaip kartą per mėnesį) arba užfiksavusi mokinio pažangą, ar nustačiusi, kad ugdymo procese pažanga nedaroma, peržiūri ir koreguoja individualų pagalbos vaikui planą;
112.2. paskiria pagalbos vaikui plano įgyvendinimą koordinuojantį asmenį, kuris kartu su vaiku, jo tėvais (globėjais, rūpintojais) numato siekiamus tikslus, suplanuoja jų įgyvendinimo žingsnius, atsakomybes ir periodiškus susitikimus teikiamos pagalbos rezultatams aptarti;
112.3. parengia pritaikytą mokiniui nuolatinę mokymosi vietą, prireikus naudoja sieneles / širmas, skirtas dėmesiui koncentruoti ugdymo proceso metu, triukšmui mažinti. Įrengia kiek įmanoma labiau nuo triukšmo izoliuotą erdvę klasėje ar už klasės ribų, kurioje įvairiapusių raidos sutrikimų turinčiam mokiniui būtų sudaromos galimybės pertraukai veiklos metu ar esant emocinio nestabilumo būklei;
113. Mokykla privalo užtikrinti, kad ugdymo turinys būtų pritaikomas atsižvelgiant į individualius mokinio gebėjimus ir raidos sutrikimo specifiką (mokymo medžiagą pateikti įvairiais būdais (vaizdiniu, garsiniu ir kt.). Įtraukiant mokinį į veiklas būtina atsižvelgti į jo pomėgius, naudoti vizualines užuominas ugdymo procese, pateikti galimas atsiskaitymo formas ir leisti mokiniui pasirinkti atsiskaitymo formą.
114. Mokykla sudaro sąlygas ugdomosios veiklos metu daryti fizinio aktyvumo pertraukas, jų metu pagal galimybes panaudojant specialias priemones (minkštasuolius, balansavimo, supimosi priemones ir kt.). Taiko vizualinio struktūravimo metodus ir priemones pamokų ir pertraukų metu (struktūruoja erdves, veiklas, pamokas, pertraukas, užduotis, naudoja vaizdinę dienotvarkę, pasirinkimų lenteles ir kt.) bei kitą vizualinę pagalbą (pvz., atgalinius laikmačius).“
14. Papildau 2 priedą 81 punktu:
„81. Pagrindinio ugdymo programos daliai (II gimnazijos klasė) ir kartu įgyvendinamai modulinei (60 mokymosi kreditų – toliau kreditai) formaliojo profesinio mokymo programai skiriama valandų:
Profesinis mokymas |
Valandų/kreditų skaičius I–II kursuose |
Modulinės profesinio mokymo programos dalies ir modulio pavadinimas |
60 kreditų modulinei profesinio mokymo programai įgyvendinti*
|
|
|
1. Privalomoji programos dalis, iš jos: |
1 210 (55 kreditai) |
1.1. Įvadinis modulis |
|
1.1.1. Įvadas į profesiją |
22 (1 kreditas) |
1.2. Bendrieji moduliai |
|
1.2.1. Saugus elgesys ekstremaliose situacijose |
22 (1 kreditas) |
1.2.2. Sąmoningas fizinio aktyvumo reguliavimas |
22 (1 kreditas) |
1.2.3. Darbuotojų sauga ir sveikata |
44 (2 kreditai) |
1.3. Kvalifikaciją sudarančioms kompetencijoms įgyti skirti moduliai |
990 (45 kreditai) |
1.3. Baigiamasis modulis |
|
1.3.1. Įvadas į darbo rinką |
110 (5 kreditai) |
2. Pasirenkamoji programos dalis |
|
2.1. Pasirenkamieji moduliai |
110 (5 kreditai) |
3. Neformalusis švietimas |
154 (7 kreditai) |
Modulinė profesinio mokymo programa (iš viso valandų) |
1320+154 |
*Vadovautis profesinio mokymo programoje nustatytu valandų skaičiumi, jei jis nesutampa su šioje lentelėje nurodytu valandų
ir kreditų paskirstymu, kai programos buvo pradėtos įgyvendinti skirtingais metais.
Bendrasis ugdymas
|
Valandų per savaitę skaičius |
Valandų skaičius mokslo metais |
Ugdymo sritys / Dalykai
|
|
|
Dorinis ugdymas (tikyba arba etika) |
1 |
37 |
Kalbos |
|
|
Lietuvių kalba ir literatūra |
5; 4 |
168 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių)* |
4 |
148 |
Užsienio kalba (1-oji) |
3 |
111 |
Užsienio kalba (2-oji)** |
2 |
74 |
Matematika ir informacinės technologijos |
|
|
Matematika |
4; 3 |
131 |
Informacinės technologijos |
1 |
37 |
Gamtamokslinis ugdymas |
|
|
Biologija |
1; 2 |
54 |
Fizika |
2 |
74 |
Chemija |
2 |
74 |
Socialinis ugdymas |
|
|
Istorija |
2 |
74 |
Pilietiškumo pagrindai |
1 |
37 |
Ekonomika ir verslumas*** |
1*** |
37*** |
Geografija |
1; 2 |
54 |
Meninis ugdymas |
|
|
Dailė |
1 |
37 |
Muzika |
1 |
37 |
Fizinis ugdymas, žmogaus sauga |
|
|
Fizinis ugdymas**** |
2 |
74 |
Žmogaus sauga*** |
0,25*** |
9*** |
Iš viso valandų bendrojo ugdymo dalykams mokslo metais |
29; 31* |
1073; 1147* |
Iš viso valandų profesinio mokymo ir bendrojo ugdymo dalykams ir programoms |
|
2 393 2 467* |
Socialinė-pilietinė veikla |
10 |
Pažintinė ir kultūrinė veikla |
Nuo 30 iki 60 valandų grupei per mokslo metus |
Valandos mokinių ugdymosi poreikiams tenkinti ir 9 klasės, I gimnazijos klasės dalykų programos patenkinamam pasiekimų lygiui |
242 207* |
Pastabos:
* grupėms tautinių mažumų kalba;
** išskyrus grupes tautinių mažumų kalba;
*** integruojama į modulinės profesinio mokymo programos turinį;
**** fizinis ugdymas įgyvendinamas pagal pagrindinio ugdymo kūno kultūros bendrąją programą.“
2019–2020 ir 2020–2021 mokslo
metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo
programų bendrųjų ugdymo planų
7 priedas
PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS KARANTINO, EKSTREMALIOS SITUACIJOS, EKSTREMALAUS ĮVYKIO AR ĮVYKIO, KELIANČIO PAVOJŲ MOKINIŲ SVEIKATAI IR GYVYBEI, LAIKOTARPIU AR ESANT APLINKYBĖMS MOKYKLOJE, DĖL KURIŲ UGDYMO PROCESAS NEGALI BŪTI ORGANIZUOJAMAS KASDIENIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU
1. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso būdu (mokykla yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.), ugdymo procesas gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (toliau – nuotolinis mokymo būdas).
2. Ekstremali temperatūra – mokyklos ir (ar) gyvenamojoje teritorijoje:
3. Mokyklos vadovas, nesant valstybės, savivaldybės lygio sprendimų dėl ugdymo proceso organizavimo esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso būdu, gali priimti sprendimus:
3.1. laikinai koreguoti ugdymo proceso įgyvendinimą:
3.2. laikinai stabdyti ugdymo procesą, kai dėl susidariusių aplinkybių mokyklos aplinkoje nėra galimybės jo koreguoti ar tęsti ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu nei grupinio mokymosi forma nuotoliniu mokymo būdu, pvz., sutrikus elektros tinklų tiekimui ir kt. Ugdymo procesas mokyklos vadovo sprendimu gali būti laikinai stabdomas 1–2 darbo dienas. Jeigu ugdymo procesas turi būti stabdomas ilgesnį laiką, mokyklos vadovas sprendimą dėl ugdymo proceso stabdymo derina su valstybinės mokyklos (biudžetinės įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, savivaldybės mokyklos (biudžetinės įstaigos) – savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, valstybinės ir savivaldybės mokyklos (viešosios įstaigos) ir nevalstybinės mokyklos – savininku (dalyvių susirinkimu);
3.3. ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu, kai nėra galimybės tęsti ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu. Mokyklos vadovas sprendimą ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu prima Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
4. Valstybės, savivaldybės lygiu ar mokyklos vadovo sprendimu ugdymo procesą organizuojant nuotoliniu mokymo būdu mokykla:
4.1. priima sprendimus ugdymo procesui nuotoliniu mokymo būdu organizuoti, atsižvelgdama į mokyklos ugdymo plane numatytas gaires nuotoliniam mokymo procesui organizuoti, Bendrųjų ugdymo planų nuostatas;
4.2. vadovaujasi Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“;
4.3. įvertina, ar visi mokiniai gali dalyvauti ugdymo procese nuotoliniu mokymo būdu. Išsiaiškinus, kad mokinio namuose nėra sąlygų mokytis, sudaromos sąlygos mokytis mokykloje, jeigu mokykloje nėra aplinkybių, kurios keltų pavojų mokinio gyvybei ir sveikatai. Nesant galimybių ugdymo procesą organizuoti mokykloje, ugdymo proceso organizavimas laikinai perkeliamas į kitas saugias patalpas;
4.4. susitaria dėl mokinių emocinės sveikatos stebėjimo, taip pat mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių ugdymo specifikos ir švietimo pagalbos teikimo;
4.5. įgyvendindama ugdymo programas, ne mažiau kaip 50 procentų ugdymo procesui numatyto laiko (per savaitę ir (ar) mėnesį) skiria sinchroniniam ugdymui, ir ne daugiau kaip 50 procentų – asinchroniniam ugdymui. Nepertraukiamo sinchroninio ugdymo trukmė – iki 2 val.;
4.6. pertvarko pamokų tvarkaraštį, pritaikydama jį ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu: konkrečios klasės tvarkaraštyje numato sinchroniniam ir asinchroniniam ugdymui skiriamas pamokas;
4.7. pritaiko pamokos struktūrą sinchroniniam ir asinchroniniam ugdymui, atsižvelgdama į mokinių amžių, dalyko programos ir ugdymo programos ypatumus;
4.8. susitaria dėl mokymosi pagalbos mokiniui teikimo būdų ir savalaikiškumo, dėl užduočių, skiriamų atlikti namuose toje pačioje klasėje, apimties, pobūdžio, dėl mokymosi krūvių stebėsenos ir jų koregavimo, grįžtamosios informacijos teikimo, dėl mokinio darbotvarkės nustatymo, atsižvelgdama į mokinių amžių;
4.10. paskiria asmenį (-is), kuris (-ie) teiks bendrąją informaciją apie ugdymo proceso organizavimo tvarką, švietimo pagalbos teikimą, komunikuos kitais aktualiais švietimo bendruomenei klausimais tol, kol neišnyksta ypatingos aplinkybės ar aplinkybės, dėl kurių ugdymo procesas mokykloje negalėjo būti organizuojamas kasdieniu būdu. Informacija apie tai skelbiama mokyklos tinklalapyje;