Zarasų rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. KOVO 23 D. SPRENDIMO NR. T-45 „DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. kovo 5 d. Nr. T-20

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.    Pakeisti Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimu Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 31 d. sprendimą Nr. T-162 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

Sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Nikolajus Gusevas

 

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės

tarybos 2018 m. kovo 23 d.

sprendimu Nr. T-45

(Zarasų rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. kovo 5 d.

sprendimo Nr. T-20 redakcija)

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Zarasų rajono smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Zarasų rajono savivaldybės teikiamos paramos smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams rūšis, tikslus, teises gauti paramą, sąlygas ir paramos teikimo tvarką.

2.  Pagal šį Aprašą finansinė parama teikiama smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams vykdantiems ekonominę veiklą ir (arba) plėtojantiems verslą Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje (toliau – rajono Savivaldybė), kuriuose dirba ne mažiau kaip 60 proc. registruotų Zarasų rajono gyventojų. Registruotų Zarasų rajono gyventojų proc. skaičiuojamas nuo bendro įmonės darbuotojų skaičiaus, jei Zarasų rajono teritorijoje veikia įmonės padalinys (filialas) – nuo bendro darbuotojų skaičiaus padalinyje (filiale), esančio Zarasų rajono teritorijoje.

3.  Lėšos paramai teikti numatomos kiekvienais metais Zarasų rajono savivaldybės biudžete.

4.  Lėšos turi būti naudojamos tik nurodyto projekto vykdymui, laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų reikalavimų.

5.  Projektų finansavimo konkursus organizuoja rajono Savivaldybės administracijos direktorius.

6.  Informacija apie projektų finansavimo konkursą skelbiama po rajono Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, skyrus lėšas smulkiajam ir vidutiniam verslui remti, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 30 d. Nepaskirsčius visų lėšų, numatytų remti smulkųjį ir vidutinį verslą, gali būti skelbiami papildomi konkursai. Konkursas skelbiamas rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt. Paraiškos priimamos 30 kalendorinių dienų įskaitant paskelbimo dieną.

7.  Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

7.1. projektas – vienkartinė užduotis, kuria siekiama aiškiai suformuluoto tikslo;

7.2. smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai (toliau – Verslo subjektai) – labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės, atitinkančios Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkai atitinkantys šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas;

7.3. verslo liudijimas – tai teisės aktų nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis fiksuoto pajamų mokesčio sumokėjimą verčiantis individualia veikla, pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintą individualios veiklos, kuria gali būti verčiamasi turint verslo liudijimą, rūšių sąrašą;

7.4. individualios veiklos vykdymo pažyma – Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotas dokumentas, kuris patvirtina, kad asmuo yra įregistravęs vykdomą veiklą savo gyvenamosios vietos Valstybinėje mokesčių inspekcijoje ir gali verstis pažymoje nurodyta veikla;

7.5. įmonė – juridinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, įregistruotas Juridinių asmenų registre;

7.6. paramos gavėjas – verslo subjektas, kuriam Administracijos direktoriaus įsakymu yra skirtas finansavimas pagal šį Aprašą;

7.7. komisija – rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta projektų vertinimo komisija;

7.8. vertinimo kriterijai – tai rodikliai, suteikiantys informaciją apie projektus ir jų įgyvendinimo rezultatus;

7.9. kalendoriniai metai – tai laikas nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

7.10kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

8.   Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos pagrindinis tikslas – skatinti gyventojų verslumą, smulkiojo ir vidutinio verslo kūrimąsi ir plėtrą, verslo aplinkos gerinimą, investicijų pritraukimą, remti Verslo subjektus taip prisidedant prie nedarbo mažinimo bei užimtumo didinimo Zarasų rajone.

9.   Programos uždaviniai: sudaryti teisines, finansines ir valdymo sąlygas vykdyti rajono Savivaldybės politiką verslo rėmimo srityse, ugdyti Zarasų rajono gyventojų verslumo įgūdžius, skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektus aktyviai dalyvauti projektinėje veikloje.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

10.  Paramą gali gauti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai (toliau – Verslo subjektai) – labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės, atitinkančios Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkai atitinkantys šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.

11.  Teikti paraiškas projektų finansavimui gali asmenys, dirbantys pagal verslo liudijimus, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui ir /arba dirba ne trumpiau kaip 160 dienų per kalendorinius metus.

12.  Paramos dydis smulkiojo verslo subjektams teikiamas nepažeidžiant valstybės pagalbą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

13.  Teikdamas paraišką dėl finansinės paramos Verslo subjektas turi būti atsiskaitęs (įsiskolinimas negali būti didesnis nei 20 Eur) su Valstybinio socialinio draudimo fondu, Valstybine mokesčių inspekcija arba turi susitarimą su šiomis institucijomis dėl įsiskolinimų atidėjimo, jei susitarimas buvo sudarytas.

14. Parama neteikiama:

14.1valstybės ir rajono Savivaldybės įmonėms;

14.2įmonėms, kuriose valstybei, savivaldybei priklauso visas ar dalis įstatinio kapitalo;

14.3pareiškėjams, turintiems įsiskolinimų valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 20 Eur;

14.4bankrutuojantiems, likviduojamiems ar restruktūrizuojamiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams.

15. Paraiška nevertinama:

15.1jei prašoma finansuoti veikla yra neremtina;

15.2jeigu jos trūkumai per nustatytą trūkumų pašalinimo laikotarpį nepašalinti;

15.3jei prašomos kompensuoti išlaidos patirtos ne kalendoriniais metais.

16. Pirmenybė gauti projektų finansavimą teikiama jei:

16.1Verslo subjektas įsteigtas ne anksčiau nei dveji metai nuo kvietimo teikti paraišką dienos;

16.2kuriamos naujos darbo vietas kaimo vietovėje;

16.3kuriamas /plėtojamas/ vykdomas socialinis verslas;

16.4kurių metu planuojama įgyvendinti inovatyvias verslo idėjas;

16.5Verslo subjektams, kuriantiems ne mažiau kaip 3 darbo vietas;

16.6Verslo subjektas nėra gavęs paramos pagal šį Aprašą ne mažiau kaip 2 (dvejus) metus;

16.7gaminama, perdirbama ir parduodama sertifikuota ekologinė produkcija.

 

IV  SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS BEI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

17.  Verslo subjektai, atitinkantys šiame Apraše nurodytus reikalavimus, kalendoriniais metais gali teikti paraiškas projektų finansavimui dėl ne daugiau kaip 2 (dviejų) finansinės paramos rūšių:

 

Eil. Nr.

Paramos rūšis

Maksimalus paramos dydis

Informacija pareiškėjui

17.1.

Naujos įmonės steigimo išlaidų kompensavimas

Iki 80 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 150 Eur

1.  Parama gali būti suteikiama ne daugiau kaip vienai to paties steigėjo kalendoriniais metais įsteigtai įmonei.

2.  Įmonė privalo realią ūkinę veiklą pradėti vykdyti ne vėliau kaip per 3 mėn. nuo įmonės įregistravimo dienos.

Tinkamos išlaidos: mokestis notarui, Valstybės įmonei Registrų centrui, įmonės antspaudo gamybai ir kitos pagrįstos išlaidos (darbų saugos, priešgaisrinės saugos mokymų išlaidos).

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

17.2.

Nekilnojamojo turto ir privačios žemės nuomos Zarasų rajono savivaldybėje išlaidų kompensavimas

Iki 80 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1200 Eur pirmais įmonės veiklos metais ir ne daugiau kaip 600 Eur antrais įmonės veiklos metais.

Parama gali būti suteikiama pirmais ir antrais veiklos metais.

Tinkamos išlaidos: verslui reikalingų patalpų ir privačios žemės nuoma Zarasų rajono savivaldybėje.

Išlaidas pateisinantys dokumentai: nuomos sutarties kopija, išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai, dokumentai, patvirtinantys nuomos sutarties įregistravimą viešajame registre ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

17.3.

Palūkanų kompensavimas už paskolas, gaunamas verslo plėtros projektams įgyvendinti ir/ ar verslui vykdyti reikalingų patalpų įsigijimui/ išpirkimui (išskyrus paskolas apyvartinėms lėšoms)

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 3000 Eur

1.   Parama gali būti suteikiama tik Zarasų rajone vykdomiems verslo plėtros projektams ir įsigyjamoms / išperkamoms patalpoms.

2.   Paskola turi būti išduota finansinės institucijos, turinčios teisę verstis tokia veikla.

Tinkamos išlaidos: palūkanų kompensavimas (išskyrus paskolas apyvartinėms lėšoms).

Išlaidas pateisinantys dokumentai: su finansine institucija sudarytos paskolos ir (ar) išperkamosios nuomos sutarties kopija, sumokėtas palūkanas įrodantys dokumentai, patvirtinimas, kad Verslo subjektas neturi pradelstų įsipareigojimų pagal paskolos ir (ar) išperkamosios nuomos sutartis ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

17.4.

Verslo planų, investicinių projektų ir paraiškų gauti finansinę paramą iš kitų fondų rengimo išlaidų kompensavimas

iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur

Parama teikiama, jei projekto įgyvendinimui yra skirtas finansavimas (pateikiama sutartis su įgyvendinančiąja institucija dėl projekto finansavimo).

Tinkamos išlaidos: suteiktų paslaugų apmokėjimo išlaidos (jei šios išlaidos nėra įrašytos į finansavimo sutartį sudarytą su įgyvendinančiąja institucija).

Išlaidas pateisinantys dokumentai: tinkamai atliktų paslaugų perdavimo – priėmimo aktai, PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

17.5.

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų dalinis kompensavimas

125 Eur už 1 (vieną) darbo vietą, bet ne daugiau kaip 1000 Eur vienam subjektui

1.   Parama teikiama Verslo subjektui, per kalendorinius metus laimėjusiam valstybės paramą pagal Vietinio užimtumo iniciatyvų (toliau - VUI) programą Zarasų rajono darbdavių projektams.

2.   Parama galima darbo vietą sukūrus tais pačiais kalendoriniais metais, kai teikiama projekto paraiška.

Išlaidas pateisinantys dokumentai:  negrąžintina subsidija už įsteigtas naujas darbo vietas paramos gavėjui galima tik pateikus VUI projekto įgyvendinimo sutarties kopiją bei duomenis apie sudarytas neterminuotas darbo sutartis.

 

17.6.

Teritorijų planavimo dokumentų ir/ar techninių projektų, susijusių su verslo plėtra,  parengimo išlaidų kompensavimas

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 4000 Eur

Parama teikiama, jei skirtas finansavimas verslo projekto įgyvendinimui iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ar kitų fondų (pateikiama pasirašyta sutartis su įgyvendinančiąja institucija dėl projekto finansavimo).

Tinkamos išlaidos: teritorijų planavimo dokumentų (žemės sklypų formavimas) rengimas, techninių projektų rengimas.

Išlaidas pateisinantys dokumentai: tinkamai atliktų paslaugų perdavimo – priėmimo aktai, PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai, statybą leidžiantis dokumentas (jei taikoma), teritorijų planavimo dokumentų patvirtinimas/ suderinimas, finansavimo sutartis ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

17.7.

Įrangos, baldų ar kitų prekių įsigijimo išlaidų, steigiant arba plečiant veiklą, kompensavimas

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 5000 Eur

1.   Tinkamas pareiškėjas – tiek naujai registruota įmonė, tiek seniau veikianti įmonė, kuri pradeda vykdyti visiškai naują veiklą ir/ ar plečia savo veiklą kitoje vietoje (kitu adresu) ir/ar plečia veiklą įkuriant naujas darbo vietas.

2.   Naujai registruota įmonė – tai įmonė, įregistruota ne anksčiau kaip prieš 1 (vienerius) metus iki paraiškos teikimo dienos.

3.   Nauja veikla turi sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. nuo bendros/pagrindinės įmonės veiklos.

4.   Įmonei, plečiančiai veiklą įkuriant naujas darbo vietas, darbo vieta turi būti sukurta tais pačiais kalendoriniais metais, kai teikiama projekto paraiška ir ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui bei mokama ne mažesnė kaip 1 minimali mėnesinė alga.

Tinkamos išlaidos: įranga, baldai ar kitos prekės, reikalingos steigiant ar plečiant veiklą, išskyrus išvardintą 18 punkte.

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

1.  Visais atvejais pateikiamos PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

2.  Naujai veiklai: dokumentai, įrodantys galimybę verstis nauja veikla; naujos veiklos sutartys ir PVM sąskaitos faktūros, įrodančios, kad nauja veikla sudaro ne mažiau kaip 20 proc. nuo bendros veiklos.

3.  Plečiant veiklą naujoje vietoje (kitu adresu) Zarasų rajone: pateikiami aplinkybes grindžiantys dokumentai (leidimai/ sutikimai/ pažymos ir pan.) vykdyti veiklą naujoje vietoje.

4.  Įkuriant naujas darbo vietas: darbo sutarčių kopijas, pažymas ar deklaracijas apie naujų darbo vietų sukūrimą ir išsaugojimą ne mažiau kaip 6 (šešis) mėn. mokant ne mažiau kaip 1 minimalią mėnesinę algą, apdraustųjų asmenų, kurių valstybinis draudimas prasidėjo per nurodytą laikotarpį, sąrašai, ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

Būtina sąlyga – darbo vietų skaičius įmonėje nemažėja/ išlaikomas ne trumpiau kaip 6 mėn. po darbo vietos įsteigimo. Panaikinus įsteigtą darbo vietą Verslo subjektas (lėšų gavėjas) rajono Savivaldybės administracijai turi grąžinti gautas lėšas.

17.8.

Elektroninės parduotuvės kūrimo išlaidų kompensavimas

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

17.9.

Dalyvavimo respublikinėse ir tarptautinėse parodose, kuriose pristatoma gaminama produkcija ar teikiamos paslaugos

Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur

 

Tinkamos išlaidos: registracijos mokestis, mokėjimai už parodos ploto nuomą ir/ar stendo įrangos nuomą.

Išlaidas pateisinantys dokumentai:

PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.

17.10.

Europos Sąjungos ir kitų fondų bei programų finansuojamų priemonių įgyvendinimo privalomojo nuosavo įnašo kompensavimas

Ne daugiau kaip 2000 Eur privalomojo nuosavo įnašo, nurodyto projekto finansavimo sutartyje, bet ne daugiau nei būtinas privalomasis įnašas

Parama teikiama tik pasirašius projekto finansavimo sutartį su įgyvendinančiąja institucija (Parama neteikiama projektams, finansuojamiems Zarasų rajono savivaldybės).

Išlaidas pateisinantys dokumentai: pasirašyta projekto finansavimo sutartis; finansuojamo projekto patvirtinta paraiška.

 

 

18.  Pagal šį Aprašą netinkamos finansuoti išlaidos yra šios:

18.1mobiliojo ryšio priemonės, kompiuterinė įranga;

18.2prekių įsigijimas perpardavimui;

18.3medžiagos, priemonės, žaliavos (atsargos) produkcijai pagaminti, darbams atlikti/smulkūs buities reikmenys;

18.4kryžminis finansavimas/kitų fondų lėšomis finansuojamos veiklos/prekės (išskyrus 17.10. papunktyje nurodytai finansinės paramos rūšiai);

18.5nesusijusios su verslo subjekto veikla (pagal deklaruojamą verslo subjekto veiklą);

18.6nepagrįstai didelės išlaidos, esant įtarimui dėl per didelės kainos;

18.7lengvųjų automobilių įsigijimo išlaidos.

19.  Neremiamos veiklos:

19.1medžioklės, gaudymo spąstais ir susijusių paslaugų veikla;

19.2alkoholio gėrimų bei tabako gamybos ir prekybos veikla;

19.3tabako gaminių gamyba;

19.4didmeninė prekyba, išskyrus didmeninę prekybą savo pagaminta produkcija;

19.5finansinė ir draudimo veikla (finansinių paslaugų veikla, draudimo, perdraudimo ir pensijų lėšų kaupimo veikla, pagalbinė finansinių paslaugų ir draudimo veikla);

19.6nekilnojamojo turto operacijos;

19.7teisinė ir konsultavimo veikla;

19.8azartinių žaidimų, lažybų organizavimo veikla;

19.9lombardų veikla.

20.    Aprašo 17 punkte nurodytos finansavimo paramos rūšių išlaidos yra tinkamos, jei jos patirtos kalendoriniais metais.

21.  Verslo subjektai, pageidaujantys gauti paramą, Komisijai pateikia šiuos dokumentus:

21.1nustatytos formos paraišką. Paraiškos forma tvirtinama rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu; 

21.2juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopiją, įstatų ar nuostatų kopiją; fiziniam asmeniui – dokumento, patvirtinančio teisę į veiklą, kopiją;

21.3pažymas, kad Verslo subjektas neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba rajono Savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, daugiau nei 20 Eur. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos;

21.4dokumentai, išvardinti Aprašo 17.1 – 17.10 papunkčiuose, atsižvelgus į paramos rūšis;

21.5Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nustatytos formos Verslo subjekto deklaracijos formą;

21.6pažyma ar deklaracija apie naujų darbo vietų sukūrimą ir išsaugojimą ne mažiau kaip 6 (šešis) mėn. mokant ne mažiau kaip 1 minimalią mėnesinę algą;

21.7darbuotojų sąrašą ir pažymas apie deklaruotą gyvenamąją vietą, kad įmonėje dirba ne mažiau kaip 60 proc. registruotų Zarasų rajono gyventojų. Registruotų Zarasų rajono gyventojų proc. skaičiuojamas nuo bendro įmonės darbuotojų skaičiaus, jei Zarasų rajono teritorijoje veikia įmonės padalinys (filialas) – nuo bendro darbuotojų skaičiaus padalinyje (filiale) esančio Zarasų rajono teritorijoje.

21.8Komisijai pareikalavus, kitus dokumentus, patvirtinančius finansinės paramos reikalingumą bei išlaidų apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus ar jų kopijas.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

22.    Paraiškos vertinamos dviem etapais. Per 20 darbo dienų atliekamas visų paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas, kurį atlieka Komisijos posėdžio sekretorius, po jo – per 20 darbo dienų, atliekamas minėtus reikalavimus atitikusių paraiškų finansuoti kokybės vertinimas, kurį įvykdo rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš rajono Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų.

23.  Komisijos darbo tvarką reglamentuoja Komisijos darbo reglamentas, tvirtinamas rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

24.  Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai (Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos nariai) ir Komisijos posėdžio sekretorius. Komisijos posėdžio sekretorius nėra Komisijos narys.

25.  Komisijos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip 2/5 Komisijos narių kas 2 metus. Komisijos nario pareigas asmuo gali eiti ne ilgiau kaip 4 metus iš eilės.

26.  Komisijos nariai, Komisijos posėdžio sekretorius privalo pranešti kitiems Komisijos nariams apie esamą interesų konfliktą, nusišalinti nuo dalyvavimo ir jokia forma nedalyvauti svarstant, vertinant ir priimant sprendimą, susijusį su tam tikru projektu.

27.  Komisija įvertina paraiškos dokumentus. Jeigu vertinant paraiškos atitiktį nustatoma, kad paraiška netinkamai, nevisiškai užpildyta, trūksta papildomos informacijos, nepateikti privalomi dokumentai, pareiškėjas raštu ar elektroniniu paštu, nurodytu paraiškos formoje, informuojamas apie galimybę patikslinti informaciją bei pateikti trūkstamus dokumentus per 5 darbo dienas nuo Komisijos raštiško pranešimo. Jei per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paraiška atmetama.

28.  Komisija, vertindama paraišką, Suteiktos valstybės pagalbos registre patikrina pareiškėjui suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą, gautą per paskutinius trejus mokestinius metus. Jeigu asmeniui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba viršija per trejus mokestinius metus galimą suteikti pagalbos sumos ribą, prašymas nenagrinėjamas ir apie tai Savivaldybės administracija raštu informuoja pareiškėją. Jeigu asmeniui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba neviršija per trejus mokestinius metus galimos suteikti pagalbos sumos ribos, rezervuojama visa maksimaliai galima suteikti paramos suma.

29.  Administracinės atitikties ir tinkamumo kriterijų neatitikusios paraiškos atmetamos ir į tolesnį vertinimo etapą nepatenka. Apie atmetimą Verslo subjektai informuojami paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu.

30.  Komisijos nariai atlieka paraiškų tinkamumo finansuoti kokybės vertinimą pagal rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą projekto paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo anketą. Anketoje nurodomas maksimalus ir minimalus balų skaičius, kurį gali skirti Komisijos narys, projektas nesurinkęs minimalaus balo nefinansuojamas.

31.  Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra didesnė nei skirtas finansavimas rajono Savivaldybės biudžete, siūlo rajono Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, surinkusius didžiausią balų skaičių.

32.  Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra mažesnė nei skirtas finansavimas rajono Savivaldybės biudžete, siūlo rajono Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, atitinkančius šio Aprašo reikalavimus, ir skelbti papildomą finansavimo konkursą.

33.  Įvertinus paraiškas, Komisijos posėdžio sekretorius apskaičiuoja Komisijos narių skirtų balų vidurkius ir pateikia projektų paraiškų vertinimo suvestinę Komisijos pirmininkui.

34.  Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į projektų paraiškų vertinimo suvestinę, teikia rajono Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą finansuoti/nefinansuoti projektus. Siūlymas turi būti motyvuotas.

35.  Komisija konsultuoja Verslo subjektų atstovus, kitus suinteresuotus asmenis Programos lėšų panaudojimo, prašymų pateikimo ir kitais klausimais.

36.    Verslo subjektai informuojami elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo per 5 darbo dienas nuo rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo.

37.  Komisijos posėdžių darbą protokoluoja Komisijos sekretorius, skiriamas vienas iš rajono Savivaldybės administracijos Investicijų ir plėtros skyriaus darbuotojų. Visi su Programos įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi rajono Savivaldybės administracijos Investicijų ir plėtros skyriuje.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

38. Užpildytos projektų paraiškos bei papildomi dokumentai teikiami bei registruojami rajono Savivaldybės administracijoje arba siunčiami elektroniniu paštu, nurodytu paraiškų teikimo kvietime.

39. Užregistruotų paraiškų tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų pateikimas pareiškėjų iniciatyva galimas iki paskutinės paraiškų teikimo dienos.

40. Priėmus sprendimą teikti dalinę finansinę paramą rajono Savivaldybės administracijos direktorius ir lėšų gavėjas pasirašo lėšų naudojimo sutartį.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

41. Projektai finansuojami išlaidų kompensavimo būdu, pateikus dokumentus, pagrindžiančius projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas kalendoriniais metais.

42. Lėšos, skirtos projektų finansavimui, paskirstomos rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Komisijos siūlymą. Lėšų naudojimo sutartį su finansavimą gavusiais Verslo subjektais per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo pasirašo rajono Savivaldybės administracijos direktorius.

43.  Įgyvendinus projekte numatytus tikslus, atsiskaitoma už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos lėšos, ir vertinimo kriterijų įvykdymą teikiant rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas formas.

44. Pasibaigus kalendoriniams metams, rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt skyriaus „Projektai“ skiltyje „Smulkiojo ir vidutinio verslo parama“ skelbiama informacija apie rajono Savivaldybės finansuotus Verslo subjektų projektus. Gautą paramą Verslo subjektai turi viešinti spaudoje ar savo internetiniame puslapyje / socialiniuose tinkluose.

 

VIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

45.  Verslo subjektai užtikrina projekto tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

46.  Projektų įgyvendinimą kontroliuoja rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas rajono Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už sutarties vykdymą.

47.  Specialistas kontrolę vykdo dviem etapais:

47.1patikrina informaciją apie Verslo subjektą, gavusį finansavimą, mokesčių mokėtojų registre;

47.2patikrina, ar Verslo subjektas vykdo projekte numatytą veiklą, atlikdamas projektinės veiklos patikrą vietoje. Rajono Savivaldybės administracijos specialistas gali prašyti projektų vykdytojų pateikti papildomą informaciją bei dokumentus apie projekte vykdomą veiklą, apžiūrėti vykdytojų darbo vietas ir pan.

48. Rajono Savivaldybės administracijos specialistas, atlikęs kontrolę ir nustatęs įsipareigojimų nevykdymą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, pateikia rajono Savivaldybės administracijos direktoriui kontrolės ataskaitą apie projektuose nurodytos veiklos įsipareigojimų nevykdymą.

49. Projekto vykdytojai, neįvykdę Aprašo 43 punkte numatytų reikalavimų, per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą, privalo grąžinti visas iki tol jiems išmokėtas lėšas į rajono Savivaldybės biudžeto sąskaitą.

50. Laiku negrąžinus lėšų, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

51. Verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Ne mažiau kaip kartą per metus rajono Savivaldybės administracijos direktorius rajono Savivaldybės tarybos Finansų komiteto nariams pateikia informaciją apie rajono Savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programos vykdymą.

53. Programos lėšų apskaitą tvarko rajono Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Projektų paraiškos ir ataskaitos saugomos trejus metus teisės aktų nustatyta tvarka.

55.  Aprašą keičia arba panaikina rajono Savivaldybės taryba.

 

________________________