LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2010 M. KOVO 30 D. ĮSAKYMO NR. 3D-290 „DĖL PAGALBOS VEISLININKYSTEI taisyklių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. vasario 15 d. Nr. 3D-102
Vilnius
P a k e i č i u Pagalbos veislininkystei taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 3D-290 „Dėl Pagalbos veislininkystei taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 11.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.2. kelionės išlaidos ir ūkinių gyvūnų vežimo išlaidos. Gyvūnai turi būti vežami laikantis 2004 m. gruodžio 22 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1/2005 dėl gyvūnų apsaugos juos vežant ir atliekant susijusias operacijas ir iš dalies keičiančio direktyvas 64/432/EEB ir 93/119/EB ir reglamentą (EB) Nr. 1255/97, 2019 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2020/688, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/429 papildomas gyvūnų sveikatos reikalavimais, taikomais Sąjungoje perkeliamiems sausumos gyvūnams ir vežamiems periniams kiaušiniams, reikalavimų, taip pat Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2007 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. B1-136 „Dėl Gyvūnų vežėjo leidimų ir kelių transporto priemonės gyvūnams vežti pažymėjimų išdavimo tvarkos aprašo ir Vežamų gyvūnų prižiūrėtojo kompetencijos pažymėjimų išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2006 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. B1-207 „Dėl Lietuvos Respublikoje vežamų gyvūnų važtaraščio ir Leidimo paskersti gyvūną skerdykloje formų patvirtinimo“ reikalavimų. Nustačius, kad ūkiniai gyvūnai buvo vežami pažeidžiant ūkinių gyvūnų vežimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, jų vežimo išlaidos nėra finansuojamos;“.
2. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
„24. Lydraštis, kuriame nurodyti teikiami dokumentai ir jų lapų skaičius, užpildyta paraiška (1 priedas), pasirašyta pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens, ir pridedami dokumentai (susegti į bylą ir sunumeruoti) pateikiami elektronine forma, pateikiant užpildytus dokumentus (suformuotus į bylą ir sunumeruotus PDF formatu) ir paraiškos formą (doc arba docx formatu). Teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu ir pateikti NMA elektroniniu paštu [email protected]. Paraiškos, kurios pateiktos kitu nenumatytu Taisyklėse būdu, nevertinamos.“
4. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
„28. NMA, priėmusi paraiškas, per 20 darbo dienų įvertina jų tinkamumą. Į paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui, patikrų vietoje atlikimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo terminas. Siunčiant paklausimus pareiškėjui, laiškas laikomas įteiktu praėjus 2 darbo dienoms po jo išsiuntimo paštu arba išsiuntimo dieną, kai paklausimas siunčiamas elektroniniu paštu, jeigu asmuo sutiko, kad informacija jam bus teikiama tokiu būdu.“
5. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
„39. Darbai Taisyklių 5.2.2 ir 5.3 papunkčiuose nurodytai veiklai įgyvendinti turi būti atlikti ir už juos atsiskaityta ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d., pateikiant VMVT galutinę išlaidų pagrindimo suvestinę, darbų įvykdymo ataskaitą ir galutinių pagalbos gavėjų sąrašą (Taisyklių 8 priedas) Excel formatu (toliau – galutinio atsiskaitymo dokumentai). VMVT, gavusi lėšų gavėjų galutinio atsiskaitymo dokumentus, savo nustatyta tvarka patikrina darbų atlikimą pagal Taisyklių 5.2.2 ir 5.3 papunkčiuose nurodytos veiklos kryptis ir per 5 darbo dienas pateikia NMA el. paštu [email protected] galutinę išlaidų pagrindimo suvestinės kopiją, galutinių pagalbos gavėjų sąrašą (Taisyklių 8 priedas) Excel formatu ir pažymą apie Taisyklių 5.2.2 ir 5.3 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdymą. Lėšų gavėjui pateikus motyvuotą prašymą raštu ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d., VMVT gali pratęsti galutinio atsiskaitymo dokumentų pateikimo terminą, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Pateikdamas galutinio atsiskaitymo dokumentus, lėšų gavėjas turi visiškai atsiskaityti už atliktus darbus Taisyklių 5.2.2 ir 5.3 papunkčiuose nurodytai veiklai įgyvendinti.“
6. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:
„43. NMA, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, per Registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui (toliau – Registras) duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą pagal Taisyklių 5 punkte nurodytas veiklas. Registrui pateikti duomenys apie suteiktą valstybės pagalbą tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais. Tuo atveju, jei vienam galutiniam pagalbos gavėjui pagal Reglamentą (ES) Nr. 702/2014 skirta individuali pagalba (t. y. tam pačiam galutiniam pagalbos gavėjui ir tam pačiam projektui arba veiklai skiriama pagalba, net jeigu ji skirta kelių sprendimų pagrindu ir (arba) pagal skirtingas pagalbos priemones) viršijo Reglamento (ES) Nr. 702/2014 9 straipsnio 2 dalies c punkto i papunktyje nustatytą 60 000 Eur ribą, NMA per vieną mėnesį nuo pagalbos suteikimo dienos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) padaliniui, atsakingam už valstybės pagalbos teikimo koordinavimą, pateikia Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. kovo 15 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/452, III priede nurodytą informaciją apie skirtą pagalbą. Ministerija gautus duomenis per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę, kurios adresas https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency.“
Pagalbos veislininkystei taisyklių
7 priedas
(Galutinių pagalbos gavėjų paraiškos gauti pagalbą pagal Pagalbos veislininkystei taisykles forma)
__________________________________________________________________________
(pareiškėjo vardas, pavardė / įmonės pavadinimas, asmens / įmonės kodas)
GALUTINIŲ PAGALBOS GAVĖJŲ PARAIŠKA GAUTI PAGALBĄ PAGAL PAGALBOS VEISLININKYSTEI TAISYKLES
________________
(pildymo data)
1. Galutinio pagalbos gavėjo duomenys
Rekvizitai |
Galutinis pagalbos gavėjas (vardas, pavardė arba įmonės pavadinimas) |
|
||
Teisinė forma (pildo juridiniai asmenys) |
|
|||
Įmonės kodas / asmens kodas |
|
|||
Adresas:
gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|||
Tel. Nr. |
|
|||
El. p. adresas |
|
|||
Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr. |
|
|||
Sutinku visą man siunčiamą informaciją gauti el. paštu |
□ Taip
□ Ne |
|||
Pagal 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 193, p. 1), I priedo nuostatas atitinku apibrėžtį |
Labai mažas, mažas arba vidutinis ūkio subjektas (ūkio subjektas, kuriame dirba mažiau kaip 250 asmenų ir kurio metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 50 mln. Eur)* |
□ |
||
Didelis ūkio subjektas (ūkio subjektas, kuriame dirba 250 ir daugiau asmenų ir kurio metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma viršija 50 mln. Eur)* |
□ |
|||
*Nustatant ūkio subjekto rūšį įvertinamas įmonių susietumas, vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 702/2014 I priedo 3 punkte nurodytais kriterijais
2. Informacija apie priemonę arba veiklą, kurioms prašoma pagalbos
Priemonės arba veiklos, kurioms prašoma pagalbos, aprašymas |
|
Planuojama priemonės, kuriai prašoma pagalbos, įgyvendinimo pradžia |
20 m. _________________________________d. |
Planuojama priemonės, kuriai prašoma pagalbos, įgyvendinimo pabaiga |
20 m. _________________________________d. |
Planuojama priemonės, kuriai prašoma pagalbos, įgyvendinimo vieta |
|
Prašomos pagalbos rūšis |
subsidijuojamos paslaugos |
Preliminari prašomos pagalbos vertė (pagal Taisyklių 5.3 papunktį – renginio organizatoriaus duomenimis; pagal Taisyklių 5.2.2 papunktį – veisimo organizacijos arba tyrimų vykdytojų duomenimis), Eur |
|
3. Tinkamos finansuoti išlaidos (pildoma, kai pagalbos kreipiamasi pagal Pagalbos veislininkystei taisyklių 5.3 papunktį konkursų, prekybos mugių ir (arba) parodų, skirtų ūkinių gyvūnų veislininkystei populiarinti, organizavimui ir dalyvavimui jose)
|
Pažymėti tinkamą |
1. Dalyvavimo mokesčiai |
□ |
2. Kelionės išlaidos ir gyvūnų vežimo išlaidos |
□ |
3. Išlaidos leidiniams ir interneto svetainėms, kuriose skelbiama apie renginį |
□ |
4. Parodoms skirtų patalpų bei stendų nuomos ir jų sumontavimo ir išmontavimo išlaidos |
□ |
5. Išlaidos simboliniams prizams, jei vienam konkurso nugalėtojui skirto vieno prizo vertė siekia iki 300 Eur |
□ |
4. Tinkamos finansuoti išlaidos (pildoma, kai pagalbos kreipiamasi pagal Pagalbos veislininkystei taisyklių 5.2.2 papunktį dėl kitų veislininkystės darbų ir (arba) paslaugų, susijusių su grynaveislių veislinių gyvūnų genetinės kokybės nustatymu, įskaitant veisimo organizacijų arba jų paskirtų trečiųjų šalių atliekamus galvijų genomo tyrimus)
|
Pažymėti tinkamą |
1. Laboratorinių tyrimų atlikimo išlaidos |
□ |
2. Kitos organizacinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su ūkinių gyvūnų atrinkimu tyrimams, mėginių paėmimu ir ruošimu, siuntimu į laboratoriją bei tyrimų rezultatų analizės atlikimu: |
|
2.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos |
□ |
2.2. ryšių išlaidos |
□ |
2.3. pašto (kurjerių) išlaidos |
□ |
2.4. kanceliarinės prekės |
□ |
2.5. įrankiai ir medžiagos mėginių paėmimui ir ruošimui |
□ |
2.6. išlaidos kurui |
□ |
2.7. (įvardyti išlaidą) |
□ |
5. Galutinio pagalbos gavėjo deklaracija
Aš, toliau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad: 1. Užsiimu pirmine žemės ūkio produktų gamyba. 2. Nesu arba 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvau sunkumų patirianti įmonė, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 702/2014 2 straipsnio 14 punkte, bet nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2021 m. birželio 30 d. tapau sunkumų patiriančia įmone**. 3. Nesu gavęs (-usi) neteisėtos pagalbos, kuri buvo suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta nesuderinama su bendrąja rinka, arba esu sugrąžinęs (-usi) visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka. 4. Nesu gavęs (-usi) pagalbos toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms iš kitų nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos programų ir (ar) priemonių. 5. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą Agentūrai laiku. 6. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais. 7. Esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens duomenis („teisė būti pamirštam“), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, bei teisę į duomenų perkeliamumą. 8. Esu informuotas (-a), kad duomenų valdytoja yra Agentūra. 9. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys yra apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gauna mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis ir kitus duomenis iš kitų fizinių / juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. 10. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad Agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie mano asmens duomenų tvarkymą yra nurodyta www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“. 11. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad mano asmens duomenys yra saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys archyvuojami bei perduodami valstybės archyvams. 12. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Europos Sąjungos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. |
................... (pareigos) |
................................................. (parašas) A. V. |
................................................. (vardas, pavardė) |
**Sunkumų patirianti įmonė – įmonė, kuri susiduria su bent viena iš šių aplinkybių (įmone vadinamas bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks jo teisinis statusas):
1. ribotos turtinės atsakomybės bendrovė, t. y. akcinė bendrovė ar uždaroji akcinė bendrovė (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus), kurios daugiau nei pusė pasirašytojo akcinio kapitalo buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių. Taip yra tuomet, kai sukauptus nuostolius atėmus iš rezervų (ir visų kitų elementų, kurie paprastai laikomi bendrovės nuosavų lėšų dalimi) gaunama bendra neigiama suma, viršijanti pusę pasirašytojo akcinio kapitalo;
2. bendrovė, kurioje bent keli nariai turi neribotą turtinę atsakomybę už bendrovės (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus) skolą, kurios daugiau nei pusė jos kapitalo, kaip parodyta bendrovės apskaitoje, buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių;
3. jeigu įmonei taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra arba ji atitinka nacionalinės teisės kriterijus, kad jos kreditorių prašymu jai būtų pradėta kolektyvinė nemokumo procedūra;
4. jeigu įmonė gavo sanavimo pagalbą ir dar negrąžino skolos ar baigėsi jos garantijos galiojimas, arba gavo restruktūrizavimo pagalbą ir vis dar laikosi restruktūrizavimo plano;
Pagalbos veislininkystei taisyklių
8 priedas
(Galutinių pagalbos gavėjų sąrašo forma)
GALUTINIŲ PAGALBOS GAVĖJŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Juridinio asmens pavadinimas / Fizinio asmens vardas ir pavardė |
Kodas / asmens kodas |
Juridinio asmens teisinė forma |
Pagalbos suma (Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Nėra arba 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvo sunkumų patiriančios įmonės (subjektai), kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 702/2014 2 straipsnio 14 punkte, bet nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2021 m. birželio 30 d. tapo sunkumų patiriančiomis įmonėmis*.
3. Yra mažos arba vidutinės įmonės (subjektai), kaip nustatyta reglamento (ES) Nr. 702/2014 I priede.
4. Nėra gavę pagalbos, kuri suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba yra sugrąžinę visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.
5. Nėra gavę pagalbos toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms iš kitų nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos programų ir (ar) priemonių.
................... (pareigos) |
................................................. (parašas) A. V. |
................................................. (vardas, pavardė) |
*Sunkumų patirianti įmonė – įmonė, kuri susiduria su bent viena iš šių aplinkybių (įmone vadinamas bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks jo teisinis statusas):
1. ribotos turtinės atsakomybės bendrovė, t. y. akcinė bendrovė ar uždaroji akcinė bendrovė (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus), kurios daugiau nei pusė pasirašytojo akcinio kapitalo buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių. Taip yra tuomet, kai sukauptus nuostolius atėmus iš rezervų (ir visų kitų elementų, kurie paprastai laikomi bendrovės nuosavų lėšų dalimi) gaunama bendra neigiama suma, viršijanti pusę pasirašytojo akcinio kapitalo;
2. bendrovė, kurioje bent keli nariai turi neribotą turtinę atsakomybę už bendrovės (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus) skolą, kurios daugiau nei pusė jos kapitalo, kaip parodyta bendrovės apskaitoje, buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių;
3. jeigu įmonei taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra arba ji atitinka nacionalinės teisės kriterijus, kad jos kreditorių prašymu jai būtų pradėta kolektyvinė nemokumo procedūra;
4. jeigu įmonė gavo sanavimo pagalbą ir dar negrąžino skolos ar baigėsi jos garantijos galiojimas, arba gavo restruktūrizavimo pagalbą ir vis dar laikosi restruktūrizavimo plano;